Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2018, 13:01

9000AaB skrev:
15. aug 2018, 11:40
Frygah skrev:
14. aug 2018, 11:18
FIDEL skrev:
14. aug 2018, 11:15
Vi har rigtig gode muligheder for at snuppe sejren i Horsens!
Vi ser solide ud defensivt, og har et par spillere i MC og Abildgaard, som kan tage godt fra på Horsens dødbolde.
Det vil være en god idé at starte med Thellufsen og Pohl på toppen for at få noget fart at true med. Ali synes jeg bør starte på bænken, da Thellufsen er bedre. Thellufsen skal bare have mere spilletid, så kommer han til at bidrage med mål og assists, hvilket vi har set fra ham tidligere. Hans indhop i fcn-kampen var også rigtig rigtig godt.
Jeg kunne godt fristes af Thellufsen foran Ahlmann. Synes vi så noget godt de par gange de har spillet, hvor Tellufsen giver plads til Ahlmann fremadrettet, hvor han selv kan true ind i banen mens Ahlmann bare skal blæse afsted i overlap.
Hvis man ser på kampen mod Vendsyssel og FCN så syntes jeg der kom gang i AaBs spil med det samme han kom ind på banen.

Syntes hans force er enten venstre kant hvor han kan trække ind mod banen eller hængende angriber.
Vil nu helst ha ham på kanten så vi fremadrettet kan spille med ham på kanten, Kusk på den anden side og Pohl og Ochs i angrebet.
Præcis. Thellufsen kommer med en masse energi, fart og lyst til at være kampafgørende, og det mangler vi ofte fra start.
Synes også han kæmper fint defensivt, så det er bare med at give ham spilletid. Og så har han jo scoret et mål imod fcm i denne sæson, hvilket i sig selv er fantastisk!

Gamen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Gamen » 15. aug 2018, 13:06

FIDEL skrev:
15. aug 2018, 13:01
Præcis. Thellufsen kommer med en masse energi, fart og lyst til at være kampafgørende, og det mangler vi ofte fra start.
Synes også han kæmper fint defensivt, så det er bare med at give ham spilletid. Og så har han jo scoret et mål imod fcm i denne sæson, hvilket i sig selv er fantastisk!
Han har bare en tendens til at forsvinde fuldstændigt ud af kampene - paradoksalt nok. Masser af små, fine ting, men han skal arbejde på at blive meget mere stabil. Det var lidt ærgerligt, at han tilsyneladende var i bad standing hos Søndergaard. Noget siger mig, at han ville have givet ham langt mere spilletid.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2018, 13:19

Gamen skrev:
15. aug 2018, 13:06
FIDEL skrev:
15. aug 2018, 13:01
Præcis. Thellufsen kommer med en masse energi, fart og lyst til at være kampafgørende, og det mangler vi ofte fra start.
Synes også han kæmper fint defensivt, så det er bare med at give ham spilletid. Og så har han jo scoret et mål imod fcm i denne sæson, hvilket i sig selv er fantastisk!
Han har bare en tendens til at forsvinde fuldstændigt ud af kampene - paradoksalt nok. Masser af små, fine ting, men han skal arbejde på at blive meget mere stabil. Det var lidt ærgerligt, at han tilsyneladende var i bad standing hos Søndergaard. Noget siger mig, at han ville have givet ham langt mere spilletid.
Den tendens har kusk jo også, men pludselig kommer der så noget godt fra ham.
Synes Thellufsen skal på toppen med Pohl eller på kanten hvis vi starter i 451.

Brugeravatar
Bosal
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:58
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Bosal » 15. aug 2018, 14:50

I reserveholdskampen mod Hobro spillede Thellufsen en kanonkamp, men han spillede hele kampen som højre kant og det er jo den plads Kusk spiller.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Eagledrop » 15. aug 2018, 15:09

Mascis skrev:
14. aug 2018, 08:58
BoT skrev:
14. aug 2018, 08:45
Vi har kun vundet 1 af de seneste seks kampe mod Horsens, som virkelig ikke plejer at ligge godt til os. Jeg ville godt kunne være tilfreds med 1 point - især vores ikke-karantæneramte offensive spilleres form taget i betragtning.
Sådan set enig, synes dog de ser noget svagere ud end sidste år, og de har også lukket en hel del mål ind i de seneste kampe. Tror vi står med gode muligheder for en sejr. :aabfan:
Jeg priser mig lykkelig for 1 point. Det her vil være så ærke klassisk AaB at spille godt mod de gode hold, og så møder vi Horsens og spillerne bliver ikke sat ordentligt op til kampen og så skuffer vi katastrofalt og får en øretæve. Modbevis mig gerne AaB, men jeg gider ikke råbe af børnene hvis vi taber :P

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Gamling » 15. aug 2018, 15:36

Eagledrop skrev:
15. aug 2018, 15:09
Mascis skrev:
14. aug 2018, 08:58
BoT skrev:
14. aug 2018, 08:45
Vi har kun vundet 1 af de seneste seks kampe mod Horsens, som virkelig ikke plejer at ligge godt til os. Jeg ville godt kunne være tilfreds med 1 point - især vores ikke-karantæneramte offensive spilleres form taget i betragtning.
Sådan set enig, synes dog de ser noget svagere ud end sidste år, og de har også lukket en hel del mål ind i de seneste kampe. Tror vi står med gode muligheder for en sejr. :aabfan:
Jeg priser mig lykkelig for 1 point. Det her vil være så ærke klassisk AaB at spille godt mod de gode hold, og så møder vi Horsens og spillerne bliver ikke sat ordentligt op til kampen og så skuffer vi katastrofalt og får en øretæve. Modbevis mig gerne AaB, men jeg gider ikke råbe af børnene hvis vi taber :P

Nu har vi jo ikke spillet godt i denne sæson endnu men alene parkeret bussen og fået nogle heldige marginalsejre hjem. Så mon ikke de tager sig sammen og rent faktisk spiller en god kamp mod Horsens denne gang og med sejr til følge
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af le Cid » 15. aug 2018, 16:53

Et Horsens-hold i dets nuværende forfatning må ikke blive et problem for AaB. Det er (minus kampen i Parken) det ringest spillende hold i ligaen pt. Alt andet end en sejr vil være en fiasko... på den anden side er det lige præcis sådan en kamp, som vi har for vane et tabe i.

Jeg forventer omtrent samme opstilling som sidst - men mon ikke Magnus får lov til at starte på bekostning af Lesniak?

Sejre kan gøre ting og sager ved et hold, så jeg krydser fingre for, at håndbremsen bliver sluppet, og vi viser noget af spillet fra kampen mod FCM og slutningen af kampen mod FCN!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Yankee » 15. aug 2018, 18:03

FIDEL skrev:
15. aug 2018, 13:19


Den tendens har kusk jo også, men pludselig kommer der så noget godt fra ham.
Synes Thellufsen skal på toppen med Pohl eller på kanten hvis vi starter i 451.
Når der kommer noget godt fra Kusk så er det et mål eller en assist. Når der kommer noget godt fra Thellufsen så er det maksimalt et blokeret skud eller et halvgodt indlæg.

seamann

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af seamann » 15. aug 2018, 19:43

Yankee skrev:
15. aug 2018, 18:03
FIDEL skrev:
15. aug 2018, 13:19


Den tendens har kusk jo også, men pludselig kommer der så noget godt fra ham.
Synes Thellufsen skal på toppen med Pohl eller på kanten hvis vi starter i 451.
Når der kommer noget godt fra Kusk så er det et mål eller en assist. Når der kommer noget godt fra Thellufsen så er det maksimalt et blokeret skud eller et halvgodt indlæg.
Nuancerne springer vi over i dag?
Omvendt yder Thellufsen lidt mere end Kusk den anden vej.

Men du har da ret i at Thellufsen er lidt uforløst endnu. Det kommer forhåbentligt - jeg ser en relativt set lidt langsom boldomgang plus lidt manglende accelerationsevne som største udfordringer. Spilopfattelse og teknik er vel på plads.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2018, 19:47

Yankee skrev:
15. aug 2018, 18:03
Når der kommer noget godt fra Kusk så er det et mål eller en assist. Når der kommer noget godt fra Thellufsen så er det maksimalt et blokeret skud eller et halvgodt indlæg.
Hvis Thellufsen kan ramme det niveau han kom med, da han blev skiftet ind i seneste kamp, bliver han altså rigtig værdifuld. Jeg mangler bare at se noget af det samme, når han starter på banen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2018, 20:01

Yankee skrev:
15. aug 2018, 18:03
FIDEL skrev:
15. aug 2018, 13:19


Den tendens har kusk jo også, men pludselig kommer der så noget godt fra ham.
Synes Thellufsen skal på toppen med Pohl eller på kanten hvis vi starter i 451.
Når der kommer noget godt fra Kusk så er det et mål eller en assist. Når der kommer noget godt fra Thellufsen så er det maksimalt et blokeret skud eller et halvgodt indlæg.
Arghh synes du er hård ved Thellufsen. Han har været afgørende i flere kampe for os. Ikke for nylig dog,men han scorede imod fcm. Han skal jo have flere kampe i træk, så bliver det meget bedre.
Det jeg godt kan li ved ham er bl. A. At han er meget målsøgende og gerne vil afslutte. Og så har han potentiale til at blive en komplet kant eller angriber.
Yderligere så er det altså sjældent, at en ung spiller i 1 kamp scorer 2 mål og laver 3 assists selv i reserveligaen.
I sin debut imod agf var han også kampafgørende med en assists til Flores.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Yankee » 15. aug 2018, 21:07

seamann skrev:
15. aug 2018, 19:43
Men du har da ret i at Thellufsen er lidt uforløst endnu. Det kommer forhåbentligt - jeg ser en relativt set lidt langsom boldomgang plus lidt manglende accelerationsevne som største udfordringer.
Og det er bare de to vigtigste egenskaber for en ung angriber. Teknik og taktik kan man altid lære ham, men den hurtige boldomgang og acceleration er svært at fremelske hvis man ikke har det som 21½-årig, sorry to say.

Ligesom mange andre af vores talenter trænger Thellufsen til at komme ned på et lidt lavere niveau og få nogle succesoplevelser - lidt ligesom Opondo i Vendsyssel eller Nicolajsen i Vejle. AaB kunne jo stadig godt holde fast i ham, ligesom FCM har gjort med Mikkel Andersson og Kristian Riis, der havde strålende sæsoner på leje sidste år.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Sønderhof » 15. aug 2018, 22:15

Yankee skrev:
15. aug 2018, 21:07
seamann skrev:
15. aug 2018, 19:43
Men du har da ret i at Thellufsen er lidt uforløst endnu. Det kommer forhåbentligt - jeg ser en relativt set lidt langsom boldomgang plus lidt manglende accelerationsevne som største udfordringer.
Og det er bare de to vigtigste egenskaber for en ung angriber. Teknik og taktik kan man altid lære ham, men den hurtige boldomgang og acceleration er svært at fremelske hvis man ikke har det som 21½-årig, sorry to say.

Ligesom mange andre af vores talenter trænger Thellufsen til at komme ned på et lidt lavere niveau og få nogle succesoplevelser - lidt ligesom Opondo i Vendsyssel eller Nicolajsen i Vejle. AaB kunne jo stadig godt holde fast i ham, ligesom FCM har gjort med Mikkel Andersson og Kristian Riis, der havde strålende sæsoner på leje sidste år.
Kan godt føle dig, Yankee, men hvis vi skal efterlev den præmis, så bør vi udleje halvdelen af vores trup ;) Thellufsen er jo pt. første indskifter i offensiven.

Hvem er Nicolajsen fra Vejle? Er det Lauritsen du mener?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2018, 22:29

Yankee skrev:
15. aug 2018, 21:07
Ligesom mange andre af vores talenter trænger Thellufsen til at komme ned på et lidt lavere niveau og få nogle succesoplevelser - lidt ligesom Opondo i Vendsyssel eller Nicolajsen i Vejle. AaB kunne jo stadig godt holde fast i ham, ligesom FCM har gjort med Mikkel Andersson og Kristian Riis, der havde strålende sæsoner på leje sidste år.
Altså udlejning kan være en god ide og der kan være forskelle, men hvor er det lige, at Riis og Andersson er kommet tættere på FCMs startopstilling ?

Så er man vel ude i marginalerne. Andersson spillede sidste år for 1.divisions tophold i DK og denne sæson i en hollandsk bundklub i den bedste række. Er det talentudviklingen på et år ?

Kristian Riis har været skadet i denne sæson, så om han er tættere eller længere fra holdet vides ikke.
- FlæskeFrank

Klawn
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 14. jul 2011, 21:40

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Klawn » 17. aug 2018, 09:05

jeg skal til jylland på mandag og tænkte at man kunne lægge vejen forbi horsens.

Er der nogen der ved om det er kan man ikke købe billeter til gæsteafsnit online? jeg har forsøgt på deres hjemmeside men man kan ikke vælge gæste afsnittet?!!?

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af abbifar » 17. aug 2018, 09:13

Som jeg husker det, så er gæsteafsnittet på Nordtribunen A-B, som man godt kan købe til - men ville være fint med en bekræftelse.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

7100AAB
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. jan 2011, 18:54
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Vejle

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af 7100AAB » 17. aug 2018, 09:18

Jeg har lige købt 2 billeter uden problem. Afsnit A / B.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af 9000AaB » 17. aug 2018, 09:20

Klawn skrev:
17. aug 2018, 09:05
jeg skal til jylland på mandag og tænkte at man kunne lægge vejen forbi horsens.

Er der nogen der ved om det er kan man ikke købe billeter til gæsteafsnit online? jeg har forsøgt på deres hjemmeside men man kan ikke vælge gæste afsnittet?!!?
Det fungerer da fint?
http://ach.ctw.calwin.dk/Event/9783494

Skal bar vælge Nord tribunen, afsnit A/B (gæsteafsnit).

Klawn
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 14. jul 2011, 21:40

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Klawn » 17. aug 2018, 11:00

perfekt. Det var mig der var blevet blind, kunne kun se der stod gæster bag mål.

Nu er biletten købt til afsning A-B. Tak for hjælpen og vi ses på mandag

er der et link til de nuværende kampsange, er lidt bagud på kampsange,

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af andreasaab89 » 18. aug 2018, 12:43

Jeg håber på / tror på

Rinne
Palle - kp - okore - ahlmann
MC - Abildgaard
Kusk - thelufsen - Risgaard
Pohl

Thelufsen og Risgaard kan så bytte plads engang imellem . Syntes thelufsen fortjener chancen istedet for Ali.
MC fortjener at starte over lesniak

Kp ser jeg hellere end Blåberg. Men han holder nok fast i et forsvar der har virket

Vores bænk har så lesniak, Ali, Børsting, kp + nogle unge folk.. måske Flores er med på bænken og kan komme i spil senere i kampen .
Vi kunne ihvertfald godt bruge noget mere at skyde med i truppen. Nu også hvor ochs har karantæne
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Besvar