Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Nestor » 20. aug 2018, 20:54

Kedelig kamp. Det er ikke underligt, at vi er henvist til at spille mandag aften.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Remark » 20. aug 2018, 20:54

God kamp af

Wessam, Abildgaard, Thellufsen og forsvaret

Knap så godt af Pohl og Kusk, som vi må forvente mere af.

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Hinsur » 20. aug 2018, 20:55

Det er da positivt at danskespil er nede i dag:D

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Hanga » 20. aug 2018, 20:57

En kamp der blev rigtig meget som ventet. Tæt og intens men med meget få chancer. Vi havde lidt mere offensiv snert end ofte set, men desværre evner vi ikke at gøre situationerne færdige. Mangler det sidste gode løb, den sidste gode aflevering eller den gode afslutning.

Okore uden tvivl min MOM. Han er altså et bæst til at forsvare vores felt. Fremragende!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2018, 20:57

Stefanovic skrev:
20. aug 2018, 20:54
1 p og videre. Horsens havde vel 0,00 chancer mens vi havde en enkelt.
Småkedelig kamp hvor vi var marginalt bedre. Spillets kvalitet lod meget tilbage at ønske især i 2. halvleg, kampen illustrerer med al tydelighed hvor svært vi har ved at skabe chancer.
Defensiven stod ganske fint

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af troelsh » 20. aug 2018, 21:00

Spillet er som sædvanlig momentvis godt.
Målt på chancer burde vi have vundet med et mål eller to.

Jeg har tidligere været overbevist om Pohl nok skulle slå igennem som angriber en dag, men jeg må indrømme jeg ikke er så overbevist længere. Abou Ali har tilsyneladende (og fortjent) overhalet ham i angriber køen, det samme tror jeg unge Kaufmann kommer til i denne eller næste sæson.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Uldahl » 20. aug 2018, 21:00

Hinsur skrev:
20. aug 2018, 20:55
Det er da positivt at danskespil er nede i dag:D
Nej. Jeg ville have spillet på 0-0. så det kostede. Det sagt så et helt forventeligt resultat, vi har mangler offensivt, og skal forsvare os til vores sejre. :aabfan:

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af donjuul84 » 20. aug 2018, 21:05

Synes indsatsen langt hen af vejen var godkend,t vi tabte ikke og positivt at der flere gange kommer godt med folk med i boksen. Noget der skal trænes på er de indlæg der så kommer skal have mere kvalitet, utroligt så ringe de er. Men fremgang synes jeg der var ser frem til Esbjerg næste mandag.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Kristian » 20. aug 2018, 21:08

Jeg synes der er et rigtig godt fundament efterhånden og i dag var vi det bedste hold.

Bliver godt med Ochs tilbage.

Og så hæfter jeg mig ved at vi slet ikke ser Horsens blive farlig for alvor. Der er optræk, men vi lukker jo helt ned for dem.

1 point og videre mod forhåbentlig 3 point mod Esbjerg.
------------------
mvh Kristian

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af san » 20. aug 2018, 21:09

donjuul84 skrev:
20. aug 2018, 21:05
Synes indsatsen langt hen af vejen var godkend,t vi tabte ikke og positivt at der flere gange kommer godt med folk med i boksen. Noget der skal trænes på er de indlæg der så kommer skal have mere kvalitet, utroligt så ringe de er. Men fremgang synes jeg der var ser frem til Esbjerg næste mandag.
:thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Klaus » 20. aug 2018, 21:09

Fair nok med et point. Men hvor er det dog ærgerligt, at vi ikke ender den sejr, der måske kunne have sat gang i en bølge også tilskuermæssigt. Nu taber vi to point, og ret beset får vi jo i dag set vores niveau. Vi har et godt forsvar båret af Okore, som er vores klart bedste spiller. Vores centrale midtbane er god til at forsvare men pivringe offensivt. På kanterne har vi Kusk, der er i en elendig periode, hvilket han blandt andet markerer med ikke at benytte medspillere i bedre positioner. Thellufsen spiller egentlig godt, i hvert fald i dag, men når man har et frit skud fra midten af feltet uden at ramme målet siger det lidt om målfarligheden. På spids har vi Wessam, som måske nok viser gode detaljer, men på ingen måde ligner en spiller der er klar til at banke mål ind og Pohl, der knokler, men scorer for lidt. Vi er med andre ord et hold, der har styrken i forsvaret. På den baggrund kan vi vente mange kampe af denne karakter... Og så længe vi henter et point kommer vi jo tættere på målsætningen om top6. Men underholdende er det sgu ikke.... Lad os håbe Ochsen kan bringe noget af det vi mangler....

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Alexis » 20. aug 2018, 21:10

Haha Graulund mener vi ligger sidst efter "table of justice" :danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Stefanovic » 20. aug 2018, 21:15

Kristian skrev:
20. aug 2018, 21:08
Jeg synes der er et rigtig godt fundament efterhånden og i dag var vi det bedste hold.

Bliver godt med Ochs tilbage.

Og så hæfter jeg mig ved at vi slet ikke ser Horsens blive farlig for alvor. Der er optræk, men vi lukker jo helt ned for dem.

1 point og videre mod forhåbentlig 3 point mod Esbjerg.
Fiskerne slog BIF, AGF tog point mod fuckerne, OB snød FCM.... vi skal satme ikke hyle over uafgjort mod Horsens.

Ok kamp, super defensiv og hæderlig offensiv. Havde vi spillet 90 min mere havde vi vundet men helt fair m uafgjort.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Halil » 20. aug 2018, 21:23

En skam der ikke var lidt mere skarphed eller kvikhed ved bagerste stolpe, så kunne AaB have hevet en fin 1-0 sejr hjem.

Det skete ikke.

Meget kedeligt.

Til gengæld kan vi glædes over, at AaB forsvaret ikke tillader meget andet end når Blåbberen laver et eller andet mærkeligt. Der blev det ikke engang rigtigt farligt grundet Okore og Rinne.

Ochsatme havde pyntet idag. Glæder mig til at se ham live næste mandag mod Esbjerg.
Uden Synd Ingen Frelse

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af andreasaab89 » 20. aug 2018, 21:24

Ærgerligt over at se Pohl gå ned i niveau i forhold til sidste sæson. Havde håbet han ville steppe op. Han starter vel ude næste kamp når ochs er klar

Jeg har været meget modstander af vores mange 6’er og Magnus og Oliver er stadig ikke gode med bolden idag
Omvendt skal de have stor ros for at stå godt imod fysisk og faktisk dominere midtbanen over meget lange perioder
De er jo kun 21 og 22 så kan de fortsætte med rent fysisk at kontrollere midten kan de forhåbentlig bygge på boldmæssigt

Offensivt lider vi meget under at kusk spiller forfærdeligt for tiden. Jeg har nærmest ondt af thelufsen . Han kan sp mange ting , men kom nu med slutproduktet

Ali har mangler. Men hans gå på mod er fantastisk. Fedt ar se en spiller der bare vil det så meget
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2018, 21:35

Det var som at møde en let tunet udgave af FCV anno 13/14. Horsens ville ikke rigtig noget fremad, stod lavt, og lukkede os nogenlunde ned. Alligevel var der opløftende momenter.

Udover Okore og Rinne, som naturligvis var gode, så virkede Wessam spændende indtil han gik død. God på bolden, hurtig i tanke og handling. Udstråler virkelig noget spilleglæde. Dejligt at se. Abildgaard var også god, og Wurtz skal ikke have mange udsving før vi har en permanent afløser i ham. Stor arbejdsindsats defensivt. Han manglede dog de offensive afleveringer i dag, hvilket nok skyldes Horsens kompakthed. Magnus var derimod i overskud defensivt, og helt usynlig offensivt. Nøj det ville være dejligt med en dynamisk og boldfast spiller centralt som Bjarke Jakobsen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Funky » 20. aug 2018, 21:38

Halil skrev:
20. aug 2018, 21:23
En skam der ikke var lidt mere skarphed eller kvikhed ved bagerste stolpe, så kunne AaB have hevet en fin 1-0 sejr hjem.

Det skete ikke.

Meget kedeligt.

Til gengæld kan vi glædes over, at AaB forsvaret ikke tillader meget andet end når Blåbberen laver et eller andet mærkeligt. Der blev det ikke engang rigtigt farligt grundet Okore og Rinne.
Pallesen blev også overspillet pga. et kikset indgreb en enkelt gang. Det kostede heldigvis heller ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af troelsh » 20. aug 2018, 21:44

Buzz Killington skrev:
20. aug 2018, 21:35
Det var som at møde en let tunet udgave af FCV anno 13/14. Horsens ville ikke rigtig noget fremad, stod lavt, og lukkede os nogenlunde ned. Alligevel var der opløftende momenter.

Udover Okore og Rinne, som naturligvis var gode, så virkede Wessam spændende indtil han gik død. God på bolden, hurtig i tanke og handling. Udstråler virkelig noget spilleglæde. Dejligt at se. Abildgaard var også god, og Wurtz skal ikke have mange udsving før vi har en permanent afløser i ham. Stor arbejdsindsats defensivt. Han manglede dog de offensive afleveringer i dag, hvilket nok skyldes Horsens kompakthed. Magnus var derimod i overskud defensivt, og helt usynlig offensivt. Nøj det ville være dejligt med en dynamisk og boldfast spiller centralt som Bjarke Jakobsen.
Helt enig, jeg sad og tænkte det samme med Bjarke Jakobsen han er virkelig god på bolden, og måske lidt en atypisk Horsens spiller

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Hovedet » 20. aug 2018, 21:58

troelsh skrev:
20. aug 2018, 21:44
Buzz Killington skrev:
20. aug 2018, 21:35
Det var som at møde en let tunet udgave af FCV anno 13/14. Horsens ville ikke rigtig noget fremad, stod lavt, og lukkede os nogenlunde ned. Alligevel var der opløftende momenter.

Udover Okore og Rinne, som naturligvis var gode, så virkede Wessam spændende indtil han gik død. God på bolden, hurtig i tanke og handling. Udstråler virkelig noget spilleglæde. Dejligt at se. Abildgaard var også god, og Wurtz skal ikke have mange udsving før vi har en permanent afløser i ham. Stor arbejdsindsats defensivt. Han manglede dog de offensive afleveringer i dag, hvilket nok skyldes Horsens kompakthed. Magnus var derimod i overskud defensivt, og helt usynlig offensivt. Nøj det ville være dejligt med en dynamisk og boldfast spiller centralt som Bjarke Jakobsen.
Helt enig, jeg sad og tænkte det samme med Bjarke Jakobsen han er virkelig god på bolden, og måske lidt en atypisk Horsens spiller
Han er i øvrigt være en spiller, AaB med fordel kunne kigge lidt nærmere på, inden større fisk æder ham. Bedre kamp end mod FCN, men vi har altså for lidt at skyde med offensivt, som vi jo har konstateret nogle gange efterhånden. Vigtigt med Oksen tilbage - han kunne have udgjort forskellen på uafgjort og en pæn 1-0 - sejr.

Jeg bliver i øvrigt smådeprimeret, når jeg tænker på vores gyldne ungdomskvartet anno 2012 - 2014: Lucas Andersen, Kasper Kusk, Nicklas Helenius og Nikolaj Thomsen. Sidstnævnte synes på vej igen, men gældende for dem allesammen er, at de er dalet - endda markant - i niveau i forhold til for 4-5 år siden. De burde jo alle befinde sig i deres fodboldmæssige sommer, men er gået helt i stå, og f.eks. Kusk er jo slet ikke på niveau med doubletiden. Han skal godt nok steppe op, hvis ikke også han skal melde sig ind i rækken af hundedyre flop.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Stefanovic » 20. aug 2018, 22:09

Hovedet skrev:
20. aug 2018, 21:58
troelsh skrev:
20. aug 2018, 21:44
Buzz Killington skrev:
20. aug 2018, 21:35
Det var som at møde en let tunet udgave af FCV anno 13/14. Horsens ville ikke rigtig noget fremad, stod lavt, og lukkede os nogenlunde ned. Alligevel var der opløftende momenter.

Udover Okore og Rinne, som naturligvis var gode, så virkede Wessam spændende indtil han gik død. God på bolden, hurtig i tanke og handling. Udstråler virkelig noget spilleglæde. Dejligt at se. Abildgaard var også god, og Wurtz skal ikke have mange udsving før vi har en permanent afløser i ham. Stor arbejdsindsats defensivt. Han manglede dog de offensive afleveringer i dag, hvilket nok skyldes Horsens kompakthed. Magnus var derimod i overskud defensivt, og helt usynlig offensivt. Nøj det ville være dejligt med en dynamisk og boldfast spiller centralt som Bjarke Jakobsen.
Helt enig, jeg sad og tænkte det samme med Bjarke Jakobsen han er virkelig god på bolden, og måske lidt en atypisk Horsens spiller
Han er i øvrigt være en spiller, AaB med fordel kunne kigge lidt nærmere på, inden større fisk æder ham. Bedre kamp end mod FCN, men vi har altså for lidt at skyde med offensivt, som vi jo har konstateret nogle gange efterhånden. Vigtigt med Oksen tilbage - han kunne have udgjort forskellen på uafgjort og en pæn 1-0 - sejr.

Jeg bliver i øvrigt smådeprimeret, når jeg tænker på vores gyldne ungdomskvartet anno 2012 - 2014: Lucas Andersen, Kasper Kusk, Nicklas Helenius og Nikolaj Thomsen. Sidstnævnte synes på vej igen, men gældende for dem allesammen er, at de er dalet - endda markant - i niveau i forhold til for 4-5 år siden. De burde jo alle befinde sig i deres fodboldmæssige sommer, men er gået helt i stå, og f.eks. Kusk er jo slet ikke på niveau med doubletiden. Han skal godt nok steppe op, hvis ikke også han skal melde sig ind i rækken af hundedyre flop.
Jamen OK. Jeg mener Kusk har været vores vigtigste og bedste spiller siden han kom tilbage.

Besvar