Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Pastorius » 27. aug 2018, 11:31

Gamen skrev:
27. aug 2018, 11:22
raekkeettre skrev:
27. aug 2018, 10:54
Mega - spændende!! Jeg tror det bliver en 4-1 kamp eller en 0-2 kamp - du hørte det først her!! :)
Vel første gang i umindelige tider, at Pohl er ude af start-11'eren.
Ja. Det bliver interessant at se, hvordan han reagerer på det - over tid.
Jeg tror stadig han har chancen for at blive en mangeårig profil i AaB - men det kræver at han lægger på og bliver bedre end han er nu. For nogle er det modgangen der gør at de for alvor viser hvad de indeholder, for andre cementerer at telentet ikke rakte. Jeg tro stadig på det er en mulighed for at Pohl tilhører den første kategori. Altså dem der har en vilje til at ville klare sig, som kompenserer for de mangler de ellers har (i lighed med fx. Thomsen og Kvist fx)
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af hje1980 » 27. aug 2018, 11:35

Pastorius skrev:
27. aug 2018, 11:31
Gamen skrev:
27. aug 2018, 11:22
raekkeettre skrev:
27. aug 2018, 10:54
Mega - spændende!! Jeg tror det bliver en 4-1 kamp eller en 0-2 kamp - du hørte det først her!! :)
Vel første gang i umindelige tider, at Pohl er ude af start-11'eren.
Ja. Det bliver interessant at se, hvordan han reagerer på det - over tid.
Jeg tror stadig han har chancen for at blive en mangeårig profil i AaB - men det kræver at han lægger på og bliver bedre end han er nu. For nogle er det modgangen der gør at de for alvor viser hvad de indeholder, for andre cementerer at telentet ikke rakte. Jeg tro stadig på det er en mulighed for at Pohl tilhører den første kategori. Altså dem der har en vilje til at ville klare sig, som kompenserer for de mangler de ellers har (i lighed med fx. Thomsen og Kvist fx)
Han skulle have træning i at sparke ET sted i målet når han kommer fri. Lad ham sparke til træning hver dag, at han skal ramme ved stolpen i kort hjørne HVER gang. Når han rammer 10 gange i streg så kan han holde fri den dag.
Det vil på max en måned give ham ro til at kunne ramme målet. Om målmanden så tager den er hvad det er....

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 27. aug 2018, 11:35

Gamen skrev:
27. aug 2018, 11:22
raekkeettre skrev:
27. aug 2018, 10:54
Mega - spændende!! Jeg tror det bliver en 4-1 kamp eller en 0-2 kamp - du hørte det først her!! :)
Vel første gang i umindelige tider, at Pohl er ude af start-11'eren.
Det er vel naturligt, når Pohl kører på 4. sæson uden 1 millimeter fremskridt som målscorer, mens man har lejet Ochs og har Wessam, der spillede en virkelig god kamp sidst og generelt virker meget mere farlig end Pohl.

Jeg er spændt på, om man er begyndt at se på Pohl med lidt andre øjne.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2018, 12:28

aaballday skrev:
27. aug 2018, 08:03
NORDJYSKE vurderer, at AaB stiller med følgende opstilling i kampen mod Esbjerg (4-4-2):

Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Rasmus Theluffsen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali.
Godt at der konkurrence om pladserne og at vi har nogle kvalificerede indskiftere, det er dog set før at Nordjyske har gættet forkert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Yankee » 27. aug 2018, 12:28

BoT skrev:
27. aug 2018, 10:31
I know. Og derfor prøver jeg også at slå fast, at det er MIN holdning til, hvordan AaB bør spille. Jeg synes, det er en gammeldags tilgang til en spilfilosofi. Men det er min private holdning.
Problemet - og hovedpointen - for os på "Gamen-fløjen" er jo heller ikke om vi spiller på den ene eller den anden måde. Problemet er at man ikke har en klar spilfilosofi at købe ind efter. Hvis AaB fastholder at ville spille boldbesiddende og dominere kampene, så er det jo grotesk at købe typer som Holgersson, Pallesen og Safranko og satse på Abildgaard, Pohl og Børsting. Omvendt er det også bizart at satse på Sloth, Flores, Rinne og Kasper Kusk hvis man vil være det nye Horsens.

Og vigtigst af alt - så giver det den nuværende optur lidt et tilfældighedens skær at den er opnået på en måde, der går stik imod hvad Gaarde og AaB har prædiket de sidste mange år. Der er INTET galt med at vinde fodboldkampe som vi har gjort i denne sæson, men det virker bare ikke ret langtidsholdbart. Og derfor fastholdes kritikken af den sportslige ledelse og retning i AaB til trods for den exceptionelt flotte sæsonstart.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Gnu » 27. aug 2018, 12:31

En af de fejl, der blev begået ved Pohls udvikling var, at der alt for tidligt blev læsset et alt for stort ansvar over på ham. Nu skal vi for fanden da ikke begå den samme fejl med Wessam. Han ser spændende ud, men det er også tydeligt, at han mangler rigtig meget endnu, før han for alvor er flyvefærdig til superligaen. Han har brug for pauser, og jeg mener ikke, at han bør køres i stilling som starter allerede nu.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Gnu » 27. aug 2018, 12:36

BoT skrev:
27. aug 2018, 09:13
BassogogsVen skrev:
24. aug 2018, 15:15
Gamen skrev:
24. aug 2018, 14:55
- Hvis det hele skal gå op i en højere enhed, er det også fornemmelsen af, at vi spiller et spil, som giver glæde og begejstring. Den fornemmelse vil jeg gerne have, at spillerne udtrykker på det hold, jeg har med at gøre. Hvis ikke, synes jeg, der er meget andet, jeg kan bruge min tid på. Jeg bliver tændt af et spil, der er enormt ambitiøst, hurtigt og fleksibelt, siger FC Nordsjælland-træneren.

Hans modstander på søndag er helt uenig. For Bo Henriksen er det ikke spillet, der betyder noget - det er resultatet.

- I sidste ende handler det bare om at vinde. At folk så vil nuancere det ved, at det skal være så skidesmukt, det er op til folk selv. Hvis Hjulmand og andre synes, det er sjovt at spille tiqui-taca; det er ok. Jeg har det sjovt, når jeg vinder, siger Bo Henriksen.

- Hvis man kan vinde på den måde, som Hjulmand gør det, er det superfint. Men hvis man ikke kan, må man gøre noget andet. For ellers sætter man sin egen lyst over holdet. Det er i min verden grotesk. Det har vi i nogle henseender været vidne til i landsholdsregi. At vi ville spille på en bestemt måde, der kom forud for resultater. Nej! Det er altid resultater, der går forud for spillestilen, siger AC Horsens-træneren.


Fantastisk passage, også med vores diskussioner i tidl. kamptråde in mente - omkring hvad vi egentlig skal være tilfreds med. Jeg er jo helt enig med Hjulmand, og Bo Henriksen må jo så være helt enig med navnebror, BoT.

Jeg vil begejstres og tryllebindes - ikke hensættes til 90 min. planløst sparkeri og 9 ud af 11 spillere, der ikke kan meget andet end at spille sidelæns eller sparke lange bolde, uanset resultat.
Jeg har en sen nattetime hørt BoT snøvle, at Bo Henriksen er hans yndlingstræner, og at han næppe kunne pege på nogen træner i verden, han hellere ville have. Og at han ville ønske, at AaB snart ser lyset og begynder at spille med 3 seksere, der alle tre helst spiller mestendels bagud og til siden.
Du kan ikke huske noget som helst, jeg har sagt en sen nattetime!
Men i øvrigt vil jeg da give Bo Henriksen ret: Al det der tiki-taka lort er jo fuldstændig ligegyldigt, hvis man taber. Hvem tror I, gik gladest hjem fra Farum stadion i går: Horsens' eller FCNs tilskuere?

For mig er tre-trins-raketten stadig denne:
1. At vinde
2. At underholde
3. At have meget boldbesiddelse.

Kun nr. 1 kan stå alene, og nr. 3 er kun interessant, hvis nr. 1 og 2 er opfyldt. Da Nordsjælland spillede i Aalborg sidst, opfyldte de i mine øjne kun nr. 3. Klart dumpet.
Bo Henriksen er et forfærdeligt vrøvlehoved. Efter kampen i Farum sagde han til DR, "at de tre point var ligegyldige, og at det, der betød noget var at være sammen som mennesker og tro på, at noget kunne lykkes."

Så hvad mener mener Bo Henriksen egentlig? Tilsyneladende ikke noget konsekvent, men blot noget, der lyder fedt alt efter situationen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Sauer » 27. aug 2018, 12:41

Yankee skrev:
27. aug 2018, 12:28
BoT skrev:
27. aug 2018, 10:31
I know. Og derfor prøver jeg også at slå fast, at det er MIN holdning til, hvordan AaB bør spille. Jeg synes, det er en gammeldags tilgang til en spilfilosofi. Men det er min private holdning.
Problemet - og hovedpointen - for os på "Gamen-fløjen" er jo heller ikke om vi spiller på den ene eller den anden måde. Problemet er at man ikke har en klar spilfilosofi at købe ind efter. Hvis AaB fastholder at ville spille boldbesiddende og dominere kampene, så er det jo grotesk at købe typer som Holgersson, Pallesen og Safranko og satse på Abildgaard, Pohl og Børsting. Omvendt er det også bizart at satse på Sloth, Flores, Rinne og Kasper Kusk hvis man vil være det nye Horsens.

Og vigtigst af alt - så giver det den nuværende optur lidt et tilfældighedens skær at den er opnået på en måde, der går stik imod hvad Gaarde og AaB har prædiket de sidste mange år. Der er INTET galt med at vinde fodboldkampe som vi har gjort i denne sæson, men det virker bare ikke ret langtidsholdbart. Og derfor fastholdes kritikken af den sportslige ledelse og retning i AaB til trods for den exceptionelt flotte sæsonstart.
Var det inden Nordsjælland-kampen, at Wieghorst affærdigede journalistens spørgsmål om, hvorvidt AaBs øjeblikkelige succes var i tråd med klubbens strategi og ambitioner om at spille offensivt og underholdende? For mig var det i hvert fald et ret konkret billede på, at der måske trænger til at blive afstemt nogle ting internt, hvis man igen skal lykkes med at sætte en klar og tydelig retning for AaB.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Forza » 27. aug 2018, 13:11

Gnu skrev:
27. aug 2018, 12:31
En af de fejl, der blev begået ved Pohls udvikling var, at der alt for tidligt blev læsset et alt for stort ansvar over på ham. Nu skal vi for fanden da ikke begå den samme fejl med Wessam. Han ser spændende ud, men det er også tydeligt, at han mangler rigtig meget endnu, før han for alvor er flyvefærdig til superligaen. Han har brug for pauser, og jeg mener ikke, at han bør køres i stilling som starter allerede nu.
Helt enig med Pohl men alle mennesker er forskellige. Nogle unge spillere bliver knækket af det pres mens andre trives under det.

Mit indtryk af Wessam er netop, at han er en selvtillidsfuld ung spiller som ikke bliver tynget på samme måde som Pohl blev det.

Og fordi at Pohl starter ude i dag, betyder det ikke nødvendigvis at Wessam starter resten af sæsonens kampe. Vi ved jo hvor sjældent MW sætter den samme opstilling 2 gange i træk. Holdopstillingen er som vinden blæser, så Wessam skal nok få sine pauser.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2018, 13:12

BassogogsVen skrev:
26. aug 2018, 23:09
jonas386 skrev:
26. aug 2018, 22:36
Jeg har fået forvildet mig til København mandag. Hvor ser man kampen henne? Er den glade gris stadig samlingssted for AaB'ere i hovedstaden?
Den bliver vist på Stjernen (det er vist der, de hårde drenge kommer). Derudover kan den ses hjemme hos Halil.
Tak. Kan se der er noget der hedder stjernen i Nansensgade, er det der?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Kristian60 » 27. aug 2018, 13:13

jonas386 skrev:
27. aug 2018, 13:12
BassogogsVen skrev:
26. aug 2018, 23:09
jonas386 skrev:
26. aug 2018, 22:36
Jeg har fået forvildet mig til København mandag. Hvor ser man kampen henne? Er den glade gris stadig samlingssted for AaB'ere i hovedstaden?
Den bliver vist på Stjernen (det er vist der, de hårde drenge kommer). Derudover kan den ses hjemme hos Halil.
Tak. Kan se der er noget der hedder stjernen i Nansensgade, er det der?
Tjek. Det eneste rigtige sted at se AaB spille i hovedstaden.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BassogogsVen » 27. aug 2018, 13:31

jonas386 skrev:
27. aug 2018, 13:12
BassogogsVen skrev:
26. aug 2018, 23:09
jonas386 skrev:
26. aug 2018, 22:36
Jeg har fået forvildet mig til København mandag. Hvor ser man kampen henne? Er den glade gris stadig samlingssted for AaB'ere i hovedstaden?
Den bliver vist på Stjernen (det er vist der, de hårde drenge kommer). Derudover kan den ses hjemme hos Halil.
Tak. Kan se der er noget der hedder stjernen i Nansensgade, er det der?
Jeg har hørt, at det er et skod-sted, men de hårde AaB-hunde i Kbh kommer der efter sigende.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2018, 14:32

Mandagskamp
Esbjerg fB
Regnvejr

Der bliver tomt på stadion

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 14:38

Yankee skrev:
27. aug 2018, 12:28
BoT skrev:
27. aug 2018, 10:31
I know. Og derfor prøver jeg også at slå fast, at det er MIN holdning til, hvordan AaB bør spille. Jeg synes, det er en gammeldags tilgang til en spilfilosofi. Men det er min private holdning.
Problemet - og hovedpointen - for os på "Gamen-fløjen" er jo heller ikke om vi spiller på den ene eller den anden måde. Problemet er at man ikke har en klar spilfilosofi at købe ind efter. Hvis AaB fastholder at ville spille boldbesiddende og dominere kampene, så er det jo grotesk at købe typer som Holgersson, Pallesen og Safranko og satse på Abildgaard, Pohl og Børsting. Omvendt er det også bizart at satse på Sloth, Flores, Rinne og Kasper Kusk hvis man vil være det nye Horsens.

Og vigtigst af alt - så giver det den nuværende optur lidt et tilfældighedens skær at den er opnået på en måde, der går stik imod hvad Gaarde og AaB har prædiket de sidste mange år. Der er INTET galt med at vinde fodboldkampe som vi har gjort i denne sæson, men det virker bare ikke ret langtidsholdbart. Og derfor fastholdes kritikken af den sportslige ledelse og retning i AaB til trods for den exceptionelt flotte sæsonstart.
Dels bliver det altså lidt forsimplet - enten er man Horsens, eller også er man AaB anno '14 - og nogle af de forskellige, lidt besynderlige spilindkøb er vel ikke ensbetydende med, at man ikke har en spilfilosofi.

De 3 inkøb som nævnes er Holger, Pallesen og Safranko som 'bevis' på, at AaB har købt ind til en anden spillefilosofi end den udmeldte (hvor blev Sloth af i denne sammenhæng?). Første og sidste virker simpelthen til at være dårligt scouted, og Pallesen leverede da på det offensive plan så godt i Viborg, at jeg i alt fald godt kan forstå, man så på ham som en mulig afløser for Dalle.

Abildgaard, Pohl og Børsting, hvordan er de så uforenelige med den spillefilosofi, I mener, at AaB har eller bør have? Bare fordi nogle herinde konsekvent kalder Børsting for "superpøler", så er det ikke ensbetydende med, at han ikke kan mere end pøle. Abildgaard er måske ved at udvikle sig til en naturlig arvtager for Würtz, bare med mere power i hovedspillet, og Pohl er da mere prototypen på en AaB-angriber end de kummefrysere som rituelt foreslås herinde en gang imellem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af MrBangDK » 27. aug 2018, 14:39

frederikshavneren skrev:
27. aug 2018, 14:32
Mandagskamp
Esbjerg fB
Regnvejr

Der bliver tomt på stadion
Billede
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Funky » 27. aug 2018, 14:43

aaballday skrev:
27. aug 2018, 08:03
NORDJYSKE vurderer, at AaB stiller med følgende opstilling i kampen mod Esbjerg (4-4-2):

Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Rasmus Theluffsen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali.
Man må sige, at når Wieghorst beslutter sig for at give en ung spiller chancen, så får vedkommende virkelig også chancen. Enten det, eller også er han for vild til træning, for det er jo ikke i kamp han for alvor har ædt sig ind i start-11.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af Sauer » 27. aug 2018, 14:56

Funky skrev:
27. aug 2018, 14:43
aaballday skrev:
27. aug 2018, 08:03
NORDJYSKE vurderer, at AaB stiller med følgende opstilling i kampen mod Esbjerg (4-4-2):

Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Rasmus Theluffsen - Philipp Ochs, Wessam Abou Ali.
Man må sige, at når Wieghorst beslutter sig for at give en ung spiller chancen, så får vedkommende virkelig også chancen. Enten det, eller også er han for vild til træning, for det er jo ikke i kamp han for alvor har ædt sig ind i start-11.
Går ud fra, du hentyder til Wessam? Synes, han spillede en rigtig fin kamp i Horsens efter nogle lidt sløje præstationer inden da. Den vej rundt kan jeg godt forstå, han måske foretrækkes frem for Pohl. Omvendt kunne jeg også se idéen i et utroligt pågående angreb med Ochs og Pohl. Alt i alt glæder jeg mig vist mest bare til at se Ochs igen, men de 21 andre må også gerne spille med.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BoT » 27. aug 2018, 14:58

Yankee skrev:
27. aug 2018, 12:28
BoT skrev:
27. aug 2018, 10:31
I know. Og derfor prøver jeg også at slå fast, at det er MIN holdning til, hvordan AaB bør spille. Jeg synes, det er en gammeldags tilgang til en spilfilosofi. Men det er min private holdning.
Problemet - og hovedpointen - for os på "Gamen-fløjen" er jo heller ikke om vi spiller på den ene eller den anden måde. Problemet er at man ikke har en klar spilfilosofi at købe ind efter. Hvis AaB fastholder at ville spille boldbesiddende og dominere kampene, så er det jo grotesk at købe typer som Holgersson, Pallesen og Safranko og satse på Abildgaard, Pohl og Børsting. Omvendt er det også bizart at satse på Sloth, Flores, Rinne og Kasper Kusk hvis man vil være det nye Horsens.

Og vigtigst af alt - så giver det den nuværende optur lidt et tilfældighedens skær at den er opnået på en måde, der går stik imod hvad Gaarde og AaB har prædiket de sidste mange år. Der er INTET galt med at vinde fodboldkampe som vi har gjort i denne sæson, men det virker bare ikke ret langtidsholdbart. Og derfor fastholdes kritikken af den sportslige ledelse og retning i AaB til trods for den exceptionelt flotte sæsonstart.
Jeg er ikke uenig. Man bliver nødt til - når man er en klub af vores størrelse - at erkende, at man ikke kan håndplukke et kvalitetshold med spillere, der passer perfekt ind i en bestemt spillestil. Vores indkøb udefra skal være spillere, der kvalitetsmæssigt både rent spillemæssigt, men også mentalt - kan løfte de spillere, vi selv udvikler. Og da må man altså gå på kompromis med fine spil-filosofier. Kusk, Okore, Ochs er jo ikke tiki-taka-typer. Til gengæld er de kvalitetsmæssigt over, hvad vi selv udvikler for tiden. Så lad os derfor bygge vores spillestil på de spillere, vi har, i stedet for på en fastlagt spilfilosofi.
Det er helt fair at holde både Gaarde og Wieghorst op på den, for det en yderst relevant diskussion.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af BoT » 27. aug 2018, 14:59

Gnu skrev:
27. aug 2018, 12:36
Bo Henriksen er et forfærdeligt vrøvlehoved. Efter kampen i Farum sagde han til DR, "at de tre point var ligegyldige, og at det, der betød noget var at være sammen som mennesker og tro på, at noget kunne lykkes."

Så hvad mener mener Bo Henriksen egentlig? Tilsyneladende ikke noget konsekvent, men blot noget, der lyder fedt alt efter situationen.
Det hæftede jeg mig også ved. Det var lidt sort..

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg fB, 27.08.2018

Indlæg af doukas » 27. aug 2018, 15:01

Gamen skrev:
27. aug 2018, 11:22
raekkeettre skrev:
27. aug 2018, 10:54
Mega - spændende!! Jeg tror det bliver en 4-1 kamp eller en 0-2 kamp - du hørte det først her!! :)
Vel første gang i umindelige tider, at Pohl er ude af start-11'eren.
Tror det er rigtig sundt for Pohl, at han lige får en pause fra det pres, der er på hans skuldre, så han måske lige få lidt tid til at fokusere på sine mangler. Og så må han næsten være en genial joker at kunne sætte ind, både hvis der skal jagtes eller hvis der skal forsvares
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar