Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af le Cid » 31. aug 2018, 10:32

Mon ikke vi starter omtrent som i seneste kamp. Det er jo meget begrænset, hvor meget Tom og Lucas når at træne sammen med holdet inden kampen.
Man kan også være bekymret for, om MW tør stille op med alle de 4 offensive esser samtidig - specielt når man husker tilbage på, hvor lang tid der gik, inden han smed Rolim, Flores, Kusk og Pohl på banen samtidig (på trods af at det var hvad der blev skreget efter blandt de fleste fans).

Noget helt andet er, at det bliver meget svært at få øje på en rolle til Riisgaard på holdet, nu hvor han er blevet diskvalificeret som 8'er. Jeg tror kun det bliver til få sporadiske indhop i resten af efteråret - og er han så interesseret i at forlænge sin kontrakt? Jeg er bange for, at vi kan have set hans sidste kamp som starter i AaB-trøjen.

Nå, men det skal jo handle om kampen i Mokai-city... Vi skal nok passe på med at sætte forventningerne for højt - vi har trods alt en offensiv, som skal lære hinanden at kende. Jeg vil være nogenlunde tilfreds med en kedelig 0-0. Til gengæld kommer landsholdspausen ekstremt belejligt for en gangs skyld. Her kan vi glæde os over, at ingen af spillerne (minus Abildgaard) har pligter for noget landshold. Jeg ser meget fortrøstningsfuld på programmet herefter :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Kenneth K » 31. aug 2018, 11:39

Der bør ikke være så meget at rafle om. Nu skal stilen ligges om: Okore og Rinne er brølstærke spillere, som hører til vores klart bedste. Men ellers, så er det klart i vores offensiv at man finder vores bedste spillere. Ochs, Kusk, Lucas og forhåbentlig også van Weert har betydeligt mere klasse end resten af vores hold, og derfor bør dagene med vores påpasselige pindsvinebold nu være en saga blot. Frem over isen og lad den offensiv gøre sin ting.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af troelsh » 31. aug 2018, 12:14

Kenneth K skrev:
31. aug 2018, 11:39
Der bør ikke være så meget at rafle om. Nu skal stilen ligges om: Okore og Rinne er brølstærke spillere, som hører til vores klart bedste. Men ellers, så er det klart i vores offensiv at man finder vores bedste spillere. Ochs, Kusk, Lucas og forhåbentlig også van Weert har betydeligt mere klasse end resten af vores hold, og derfor bør dagene med vores påpasselige pindsvinebold nu være en saga blot. Frem over isen og lad den offensiv gøre sin ting.
Hørt! Vi har fået massere af offensiv kvalitet i truppen, spillere som Kusk og Lucas skal ikke være på et hold der spiller pindsvine fodbold, vi må have tiltro til defensiven også slippe tøjlerne, specielt mod en tandløs modstander som Randers

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af PeterS » 31. aug 2018, 12:57

le Cid skrev:
31. aug 2018, 10:32
Mon ikke vi starter omtrent som i seneste kamp. Det er jo meget begrænset, hvor meget Tom og Lucas når at træne sammen med holdet inden kampen.
Man kan også være bekymret for, om MW tør stille op med alle de 4 offensive esser samtidig - specielt når man husker tilbage på, hvor lang tid der gik, inden han smed Rolim, Flores, Kusk og Pohl på banen samtidig (på trods af at det var hvad der blev skreget efter blandt de fleste fans).

Noget helt andet er, at det bliver meget svært at få øje på en rolle til Riisgaard på holdet, nu hvor han er blevet diskvalificeret som 8'er. Jeg tror kun det bliver til få sporadiske indhop i resten af efteråret - og er han så interesseret i at forlænge sin kontrakt? Jeg er bange for, at vi kan have set hans sidste kamp som starter i AaB-trøjen.

Nå, men det skal jo handle om kampen i Mokai-city... Vi skal nok passe på med at sætte forventningerne for højt - vi har trods alt en offensiv, som skal lære hinanden at kende. Jeg vil være nogenlunde tilfreds med en kedelig 0-0. Til gengæld kommer landsholdspausen ekstremt belejligt for en gangs skyld. Her kan vi glæde os over, at ingen af spillerne (minus Abildgaard) har pligter for noget landshold. Jeg ser meget fortrøstningsfuld på programmet herefter :-)
Phillip Ochs er også udtaget til det tyske U21 hhv 7 og 11 sept.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af le Cid » 31. aug 2018, 13:01

PeterS skrev:
31. aug 2018, 12:57
Phillip Ochs er også udtaget til det tyske U21 hhv 7 og 11 sept.
Pokkers!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Halil » 31. aug 2018, 14:11

Så meget positivitet ovenpå de nye spillere.

Man kan næsten håbe på et fakkeloptog gennem Københavns gader med afslutninger på de respektive barer der ses bold på - F.eks. Stjernen.

Hva endte det egentlig med, Jonas?
Uden Synd Ingen Frelse

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Uldahl » 31. aug 2018, 14:24

Ro på med at forvente for meget i starten. De kommer ikke alle i start opstillingen straks, de bliver kørt stille og roligt ind på holdet. Det bliver hårdt arbejde på trænings banen først, med løbe mønstre og spille stil.

Hvad så end den bliver med Weakhorse ved rorret. Vil tro vi kun starter med Oksen muligvis også Lucas. Det bliver forsigtigt spil mod Randers med udgangs punkt i at holde 0-0 Med håb om et mål til sidst i kampen, hvor vi måske får dem alle at på samme tid.

Men spændende er det sgi. Kan dårligt vente til de skal spille igen, tror på en 0-1 sejr. :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af jonas386 » 31. aug 2018, 14:32

Halil skrev:
31. aug 2018, 14:11
Så meget positivitet ovenpå de nye spillere.

Man kan næsten håbe på et fakkeloptog gennem Københavns gader med afslutninger på de respektive barer der ses bold på - F.eks. Stjernen.

Hva endte det egentlig med, Jonas?
Jeg endte med at se kampen hos min kusine. Jeg er dog flyttet herover permanent, så det bliver nok til en kamp eller tre i løbet af sæsonen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
AaB_DYRET
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. maj 2014, 22:29
Favoritspiller: Risgaard

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af AaB_DYRET » 31. aug 2018, 20:01

Rinne
Bytygi Okore Blåbjerg Ahlmann
Abildgaard Magnus
Kusk Ochs Lucas
van Weert

Med Ochs som hængende angriber der går ned i banen. Den opstilling kunne jeg godt tænke mig at se på søndag. Lad os bare vinde 3-1 eller 4-2. Håber virkelig Vildhesten gror sig nogle ordentlige nosser nu hvor det virker til vi har noget mere at skyde med offensivt. Jeg tror faktisk sagtens han kan finde på at stille med både Ochs, Lucas og van Weert fra start. De er alle meldt i super form og det er jo ikke ligefrem fordi vi har en sikker starter i front eller på venstre kanten. Lang tid siden jeg har glædet mig sådan til at se en kamp.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af martinaalborg » 31. aug 2018, 21:06

AaB_DYRET skrev:
31. aug 2018, 20:01
Rinne
Bytygi Okore Blåbjerg Ahlmann
Abildgaard Magnus
Kusk Ochs Lucas
van Weert

Med Ochs som hængende angriber der går ned i banen. Den opstilling kunne jeg godt tænke mig at se på søndag. Lad os bare vinde 3-1 eller 4-2. Håber virkelig Vildhesten gror sig nogle ordentlige nosser nu hvor det virker til vi har noget mere at skyde med offensivt. Jeg tror faktisk sagtens han kan finde på at stille med både Ochs, Lucas og van Weert fra start. De er alle meldt i super form og det er jo ikke ligefrem fordi vi har en sikker starter i front eller på venstre kanten. Lang tid siden jeg har glædet mig sådan til at se en kamp.

Han lader ikke så mange Nye starte...
Tror desværre din opstilling er den vi har de sidste 10 minutter

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Maglau » 31. aug 2018, 21:23

martinaalborg skrev:
31. aug 2018, 21:06
AaB_DYRET skrev:
31. aug 2018, 20:01
Rinne
Bytygi Okore Blåbjerg Ahlmann
Abildgaard Magnus
Kusk Ochs Lucas
van Weert

Med Ochs som hængende angriber der går ned i banen. Den opstilling kunne jeg godt tænke mig at se på søndag. Lad os bare vinde 3-1 eller 4-2. Håber virkelig Vildhesten gror sig nogle ordentlige nosser nu hvor det virker til vi har noget mere at skyde med offensivt. Jeg tror faktisk sagtens han kan finde på at stille med både Ochs, Lucas og van Weert fra start. De er alle meldt i super form og det er jo ikke ligefrem fordi vi har en sikker starter i front eller på venstre kanten. Lang tid siden jeg har glædet mig sådan til at se en kamp.

Han lader ikke så mange Nye starte...
Tror desværre din opstilling er den vi har de sidste 10 minutter
Ift til seneste kamp tror jeg kun det bliver et bytte - og det er Lucas ind for enten thellufsen/wessam.
Wert kommer ind i de sidste 10
Bytygi starter ikke det gør Pallesen eller Børsting
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2018, 21:50

Maglau skrev:
31. aug 2018, 21:23
martinaalborg skrev:
31. aug 2018, 21:06
AaB_DYRET skrev:
31. aug 2018, 20:01
Rinne
Bytygi Okore Blåbjerg Ahlmann
Abildgaard Magnus
Kusk Ochs Lucas
van Weert

Med Ochs som hængende angriber der går ned i banen. Den opstilling kunne jeg godt tænke mig at se på søndag. Lad os bare vinde 3-1 eller 4-2. Håber virkelig Vildhesten gror sig nogle ordentlige nosser nu hvor det virker til vi har noget mere at skyde med offensivt. Jeg tror faktisk sagtens han kan finde på at stille med både Ochs, Lucas og van Weert fra start. De er alle meldt i super form og det er jo ikke ligefrem fordi vi har en sikker starter i front eller på venstre kanten. Lang tid siden jeg har glædet mig sådan til at se en kamp.

Han lader ikke så mange Nye starte...
Tror desværre din opstilling er den vi har de sidste 10 minutter
Ift til seneste kamp tror jeg kun det bliver et bytte - og det er Lucas ind for enten thellufsen/wessam.
Wert kommer ind i de sidste 10
Bytygi starter ikke det gør Pallesen eller Børsting
Tror tværtimod at Weert starter inde og Lucas på bænken. Vi har ikke andre angribere der er gode nok til at starte inde.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Martino » 31. aug 2018, 22:08

Ved dagens træning kunne det godt se ud som om at Lucas starter på venstre kant med Ochs og Van Weert fremme, men det var øvelser i presspil, så lidt svært at tolke alverden.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Walther » 31. aug 2018, 22:49

Martino skrev:
31. aug 2018, 22:08
Ved dagens træning kunne det godt se ud som om at Lucas starter på venstre kant med Ochs og Van Weert fremme, men det var øvelser i presspil, så lidt svært at tolke alverden.
Det var samme angreb der blev trænet med igår på "førsteholdet". Minus Lucas selvfølgelig. Man kan jo håbe!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af andreasaab89 » 31. aug 2018, 23:19

Buzz Killington skrev:
28. aug 2018, 12:46
FIDEL skrev:
28. aug 2018, 12:35
Jeg er tilhænger af at lade Bytyqi starte inde på bekostning af Per Pallesen..! Hvis vi skal have mulighed for at fastholde boldene og samtidig få gavn af Kusk, så skal vi altså satse på spillere med et højt teknisk niveau ift. superligastandard. Vi er jo godt dækket ind med de to 6´ere centralt, så vores backs bør komme flyvende hele tiden!
Det er jo så tydeligt, selv på de få minutter han fik, at Bytyqi spiller back på en helt anden langt mere AaB'sk måde end Pallesen. Bardec har helt styr på det positionelle, bliver i sine offensive aktioner stående som en wing og laver de rigtige bevægelser så han gør sig spilbar som en opspilsstation. Helt efter bogen som man også gør i AaB's u-rækker, og som man gjorde under Kent. Det skaber samtidig et større mellemrum til Kusk, da modstanderens back ikke kan trække ind. Pallesen derimod står længere tilbage, og er kun offensiv i hans raids. Han bliver ikke stående højt og evner ikke det offensive småspil.
Fremragende skrevet. Jeg har kun set lidt af bytugi tilsat vurdere ham. Men håber . Du er spot on ifht hvilken type back det er vi har brug for i AaB og hvorfor palllesen på ingen måde passer ind ..
med kusk og Lukas på hver kant der begge vil trække ind i banen har vi brug for at have to offensive backs der altid holder bredden og truer dybt . Simpelthen for at strække
Spillet bredt således vores mellemrumsspillere for plads

Dette kan butygi gøre bedt end Palle. Ahlman og Lukas
Tror jeg også vil kunne finde ind i et super samarbejde med tiden
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Kokkefar » 31. aug 2018, 23:42

Martino skrev:
31. aug 2018, 22:08
Ved dagens træning kunne det godt se ud som om at Lucas starter på venstre kant med Ochs og Van Weert fremme, men det var øvelser i presspil, så lidt svært at tolke alverden.
Jeg sad lige og kiggede videoer på Youtube, fra hans Ajax tid. Der spiller han venstre kant, og det er intet problem. Shit han var fantastisk dengang! Håber sgu han kan endnu.

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af EINHILL » 1. sep 2018, 07:46

Kokkefar skrev:
31. aug 2018, 23:42
Martino skrev:
31. aug 2018, 22:08
Ved dagens træning kunne det godt se ud som om at Lucas starter på venstre kant med Ochs og Van Weert fremme, men det var øvelser i presspil, så lidt svært at tolke alverden.
Jeg sad lige og kiggede videoer på Youtube, fra hans Ajax tid. Der spiller han venstre kant, og det er intet problem. Shit han var fantastisk dengang! Håber sgu han kan endnu.
Prøv at se den fra 15-16 fra Willem II. Det er virkeligt sindssygt, hvor meget overblik og teknik den dreng har.

Brugeravatar
AaB_DYRET
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. maj 2014, 22:29
Favoritspiller: Risgaard

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af AaB_DYRET » 1. sep 2018, 13:30

Martino skrev:
31. aug 2018, 22:08
Ved dagens træning kunne det godt se ud som om at Lucas starter på venstre kant med Ochs og Van Weert fremme, men det var øvelser i presspil, så lidt svært at tolke alverden.
Hvordan stillede de op i forsvar og på den defensive midtbane?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Forza » 1. sep 2018, 13:32

Jeg tror på følgende opstilling:

Rinne
Pallesen - Okore - Blå - Ahlmann
Kusk - MC - Abildgaard - Andersen
Tom - Ochs

Helt ideelt havde jeg dog ønsket denne:
Rinne
Bytyqi - Okore - KP - Ahlmann
Kusk - Abildgaard - Risgård - Andersen
Tom - Ochs

Der er desværre ingen chance for at MW nogensinde dropper sine 2 6’ere på midten.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Forza » 1. sep 2018, 13:33

Martino skrev:
31. aug 2018, 22:08
Ved dagens træning kunne det godt se ud som om at Lucas starter på venstre kant med Ochs og Van Weert fremme, men det var øvelser i presspil, så lidt svært at tolke alverden.
Det er vel også det mest oplagte. Lucas har spillet flest kampe som venstre kant, Ochs er hentet ind som angriber. Jeg kan ikke se hvor tvivlen kan være der?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar