Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Nestor » 2. sep 2018, 16:06

Mom: Abildgaard (eller Ochs).
Lesniak gjorde det egentligt OK.
Børsting viser på ingen måde, at han skal starte i stedet for Pallesen. Tværtimod bekræfter han indtrykket af en dårlig boldomgang hos de unge spillere af egen avl.

Van Weert og Lucas Andersen? Skal vi ikke lige vente og se.

Men kors hvor defensiven sejlede.

Så er der landskamppause og så 3 points mod Vejle.

:aabfan:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Maglau » 2. sep 2018, 16:06

Fed kamp med masser energi og en fortjent uafgjort.
Vi spiller fremragende fremad banen med gode løb teknisk godt spil.
Synes klart den her kamp viser at vi har noget at bide med offensivt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Buzz Killington » 2. sep 2018, 16:09

Maglau skrev:
2. sep 2018, 16:06
Fed kamp med masser energi og en fortjent uafgjort.
Vi spiller fremragende fremad banen med gode løb teknisk godt spil.
Synes klart den her kamp viser at vi har noget at bide med offensivt.
Enig. Så tegninger til noget af det hurtige fremadrettede spil vi har været kendt for, bl.a. i 13/14 (selvom der er lang vej endnu). Sidder slet ikke med samme følelse som ved flere af vores sejre i denne sæson, at vi ikke skaber noget.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Hanga » 2. sep 2018, 16:13

Bob bob... Ikke en imponerende indsats, hvor Randers var klart tættest på sejren. Jeg synes vi så tegninger til lidt, men fik det ikke rigtig forløst. Nogle af de normale profiler underpræsterer. Rinne havde flere situationer hvor han ikke så alt for god ud, og Kusk havde en generelt rigtig skidt kamp, men får alligevel sat sit aftryk med en super assist. Vi ser de sædvanlige problemer fra midtbanen, hvor Abildgaard kæmper bravt mens Lesniak mest af alt lignede en træningskegle. Der er alt for lidt offensivt i drenge vi bruger derinde. Men det bliver ikke anderledes med MW ved roret.

Okores fravær var tydeligt i forsvaret. Hold nu op hvor koger Kasper P og Blåbjerg rundt. Det var jo lige før det blev bedre at få Ross ind, der leverede en rigtig fin debut.

Det jeg er mest tilfreds med er næsten at vi var part i en rigtig underholdene kamp. Pulsen kom højt op for en gangs skyld (hvor det ikke skyldes stor frustration).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. sep 2018, 16:15

frederikshavneren skrev:
2. sep 2018, 16:05
troelsh skrev:
2. sep 2018, 16:02
En kamp i et overaskende højt tempo, der var mange personlige fejl og 2-2 er vel et fair resultat.

Kusk viser igen det er hans fødder tingene skal komme fra, og selvfølgelig stor ros til unge Ross, han reddede vores røv flere gange.Ham og Okore i det centrale forsvar kunne være et spændende match.

Jeg ved ikke hvad vi skal stille op med den højreback, jeg tror hverken Pallesen eller Børsting er løsningen
Patrick er også med i ligningen, problemet er at ingen af dem har niveau
Alle tre er simpelthen langt under det niveau, man kan forvente i en trup, der tæller mange gode spillere.

Den gamle remse om, at en kæde aldrig er stærkere end det svageste led, gælder i særdeleshed i fodbold. Og med et hold, hvor man har spillere som Børsting, Pallesen, PK, MC, Lesniak, Blåbjerg, KP i startopstillingen, bliver det bare aldrig bedre, hvis ikke de svage led kontinuerligt skiftes ud.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Tyskeren » 2. sep 2018, 16:23

Fantastisk flot stemning I lavede på stadion.. Sad på langsiden og flere Randers fans var imponeret over jer! Lige før der er bedre stemning og opbakning til AaB på udebane end på hjemmebane!

Ham Ross - er han kun U17 spiller? Sjældent har man set SÅ god en debut!!

Vi skal være tilfredse med 2-2.. Puha de har mange store chancer! Rinne var godt nok skidt idag.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Funky » 2. sep 2018, 16:25

Tyskeren skrev:
2. sep 2018, 16:23
Fantastisk flot stemning I lavede på stadion.. Sad på langsiden og flere Randers fans var imponeret over jer! Lige før der er bedre stemning og opbakning til AaB på udebane end på hjemmebane!

Ham Ross - er han kun U17 spiller? Sjældent har man set SÅ god en debut!!

Vi skal være tilfredse med 2-2.. Puha de har mange store chancer! Rinne var godt nok skidt idag.
Hvordan var Rinne dårlig i dag, udover den mulige fejl på 1. mål? Set på skærmen var de øvrige chancer til Randers ikke hans fejl.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Spanky » 2. sep 2018, 16:26

Forhåbentlig er Würtz tilbage efter landsholdspausen, så vi kan få noget kontinuitet centralt med ham og Abildgaard. Får lange løg af at MW konstant skifter ud derinde!

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af AalBoyeBK » 2. sep 2018, 16:27

Funky skrev:
2. sep 2018, 16:25
Tyskeren skrev:
2. sep 2018, 16:23
Fantastisk flot stemning I lavede på stadion.. Sad på langsiden og flere Randers fans var imponeret over jer! Lige før der er bedre stemning og opbakning til AaB på udebane end på hjemmebane!

Ham Ross - er han kun U17 spiller? Sjældent har man set SÅ god en debut!!

Vi skal være tilfredse med 2-2.. Puha de har mange store chancer! Rinne var godt nok skidt idag.
Hvordan var Rinne dårlig i dag, udover den mulige fejl på 1. mål? Set på skærmen var de øvrige chancer til Randers ikke hans fejl.
Han laver også en stor fejl på det hovedstød de på mærkværdigvis brændte i slutningen af 2. halvelg. Han slog helt forbi bolden selvom den kom lige til ham.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. sep 2018, 16:30

AalBoyeBK skrev:
2. sep 2018, 16:27
Funky skrev:
2. sep 2018, 16:25
Tyskeren skrev:
2. sep 2018, 16:23
Fantastisk flot stemning I lavede på stadion.. Sad på langsiden og flere Randers fans var imponeret over jer! Lige før der er bedre stemning og opbakning til AaB på udebane end på hjemmebane!

Ham Ross - er han kun U17 spiller? Sjældent har man set SÅ god en debut!!

Vi skal være tilfredse med 2-2.. Puha de har mange store chancer! Rinne var godt nok skidt idag.
Hvordan var Rinne dårlig i dag, udover den mulige fejl på 1. mål? Set på skærmen var de øvrige chancer til Randers ikke hans fejl.
Han laver også en stor fejl på det hovedstød de på mærkværdigvis brændte i slutningen af 2. halvelg. Han slog helt forbi bolden selvom den kom lige til ham.
Til gengæld havde han en refleks på stregen også, som var høj klasse.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af AK48hamas » 2. sep 2018, 16:44

Desværre kommer Blåbjerg nok ind i startopstillingen til næste kamp. Det er på tide med et generationsskifte i midterforsvaret.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af MrBangDK » 2. sep 2018, 16:47

Hanga skrev:
2. sep 2018, 16:13
Bob bob... Ikke en imponerende indsats, hvor Randers var klart tættest på sejren. Jeg synes vi så tegninger til lidt, men fik det ikke rigtig forløst. Nogle af de normale profiler underpræsterer. Rinne havde flere situationer hvor han ikke så alt for god ud, og Kusk havde en generelt rigtig skidt kamp, men får alligevel sat sit aftryk med en super assist. Vi ser de sædvanlige problemer fra midtbanen, hvor Abildgaard kæmper bravt mens Lesniak mest af alt lignede en træningskegle. Der er alt for lidt offensivt i drenge vi bruger derinde. Men det bliver ikke anderledes med MW ved roret.

Okores fravær var tydeligt i forsvaret. Hold nu op hvor koger Kasper P og Blåbjerg rundt. Det var jo lige før det blev bedre at få Ross ind, der leverede en rigtig fin debut.

Det jeg er mest tilfreds med er næsten at vi var part i en rigtig underholdene kamp. Pulsen kom højt op for en gangs skyld (hvor det ikke skyldes stor frustration).
Jeg synes faktisk ikke KP koger rundt. Han havde mange gode aktioner i dag, hvor det kunne være blevet til Randers chancer.

Men Blåbjerg... For satan da!! Han så i øvrigt voldsomt groggy ud, da han blev båret ud.
Ska' vi hak'?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af BassogogsVen » 2. sep 2018, 16:47

AK48hamas skrev:
2. sep 2018, 16:44
Desværre kommer Blåbjerg nok ind i startopstillingen til næste kamp. Det er på tide med et generationsskifte i midterforsvaret.
Første mand på holdkortet altid. Selvfølgelig da.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af baresi » 2. sep 2018, 16:51

Blåbjerg har helt reelt bare ikke Superliga niveau - og den er ikke længere .
Han blir udskiftet og må se en ung spiller gøre det klart bedre.
Men lige gyldig hvem de anvender er de bedre.
Blåbjerg er farlig i opspil og han dækker aldrig sin mand / zone af..

Men 3 ting jeg er spændt på:
Hvad gør Wieghorst ved formationen
Hvad gør han med start 11eren
Hvordan vil man taktisk spille kampen

Vi kan have haft nok så godt et vindue men hvis MW ikke ændrer sig er det totalt lige gyldigt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 2. sep 2018, 16:52

Bittert resultat i dag, men tåleligt. Selvom jeg ikke mener, at Randers er et godt hold.

Mht. Wieghorst så skal han have ros for at sætte den 17 årige ind i stedet for alibi med at rykke en mere rutineret spiller derned.

Lad os få en landsholdspause og få holdet spillet sammen med de nye spillere.
- FlæskeFrank

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af andreasaab89 » 2. sep 2018, 16:54

Jeg tror simpelthen ikke på vi kan spille 4-4-2 med kusk og Lukas på kanten. De er begge luksusspillere som ikke tager returløb. Måske ochs skal have kanten og Lukas som 10’er. Der er mere defensiv i ochs

Jeg syntes btw at Thelufssen gjorde det fornuftigt . Han er med i meget
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Funky » 2. sep 2018, 17:01

BassogogsVen skrev:
2. sep 2018, 16:47
AK48hamas skrev:
2. sep 2018, 16:44
Desværre kommer Blåbjerg nok ind i startopstillingen til næste kamp. Det er på tide med et generationsskifte i midterforsvaret.
Første mand på holdkortet altid. Selvfølgelig da.
Første mand på holdkortet: Rinne.
Nr. 2: Okore.
Nr. 3: Abildgaard.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af baresi » 2. sep 2018, 17:12

andreasaab89 skrev:
2. sep 2018, 16:54
Jeg tror simpelthen ikke på vi kan spille 4-4-2 med kusk og Lukas på kanten. De er begge luksusspillere som ikke tager returløb. Måske ochs skal have kanten og Lukas som 10’er. Der er mere defensiv i ochs

Jeg syntes btw at Thelufssen gjorde det fornuftigt . Han er med i meget
Jeg er helt vildt enig med dig. Og fantisk noget af det der gør kusk ikke præsterer .
Syns man skal udnytte de spiller typer man har.

Abild har sat sig tungt på den ene 6er.
Og med abild og wurtz har vi 2 CM der kan arbejde hårdt og defensivt - derfor syns jeg vi burde have en lidt mere offensiv tilgang

Rinne
Palle/bardec - okore - kp/ny - ahlman
Wurtz - abild
Kusk - ochs - Lucas
Van weert

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af Kokkefar » 2. sep 2018, 19:33

Jeg forstår ikke der er nogle der kan kritisere van Weert i dag. Han har trænet 3 gange og jeg synes allerede han viste sig som en opgradering. Først og fremmest formår han at indgå i kombinationsspillet og kan holde i bolden så vi kan fastholde spillet tættere på på deres felt indtil holdet får skubbet frem. Det er noget vi har manglet. Desuden viser han en flot attitude og så ligner han en type modstanderne virkelig slår sig på. Til sidst kan jeg godt li’ han bliver omkring feltet og lurer. Det kommer til at give nogle ‘lette’ mål fremadrettet på andenbolde og riposter.

Jeg må sige at jeg er positivt overrasket over ham.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 02.09.2018

Indlæg af FIDEL » 2. sep 2018, 19:44

andreasaab89 skrev:
2. sep 2018, 16:54
Jeg tror simpelthen ikke på vi kan spille 4-4-2 med kusk og Lukas på kanten. De er begge luksusspillere som ikke tager returløb. Måske ochs skal have kanten og Lukas som 10’er. Der er mere defensiv i ochs

Jeg syntes btw at Thelufssen gjorde det fornuftigt . Han er med i meget
Jeg er enig. Men det handler ikke så meget om formation men mere om hvordan vi spiller når vi er i defensiven og offensiven.
Det er rigtigt, at kusk og Lucas ikke er gode defensivt, og derfor ser jeg også helst Ochs på venstrekanten, da han også er god til at pøle. Fin assist han fik idag. Pohl havde ikke haft det overblik,og positivt at vi scorer 2 mål.
Jeg synes Blåbjerg bør spille i Jammerbugten. Han koster i stort set hver kamp!

Besvar