Status for holdet ved landskamppausen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Status for holdet ved landskamppausen

Indlæg af Funky » 2. sep 2018, 23:06

Her hvor vi har spillet 8 kampe, transfervinduet netop er lukket, og vi står overfor en landskamppause, synes jeg, det er interessant at gøre status. Man kan vel sige, at holdet er kommet igennem sæsonens første 'etape', og hvad har vi så lært? Hvilke tendenser ser vi? Hvad kan vi forvente af den næste etape?

Noget af det, som falder mig meget i øjnene, er Abildgaard. Jeg føler mig efter disse 8 kampe ret sikker på, at han nu har etableret sig som et gyldigt, langtidsholdbart 1.valg til holdet, og hvis det er ham, Würtz skal slåsse med om spilletid, så siger jeg bare: Held og lykke, du gamle. Abildgaard har vist sig som en kriger, og han byder ind med mere og mere i offensiven. Efter denne sæson er det ham, der løber rundt og dirigerer med holdkammeraterne. Det er en rigtig glædelig udvikling for AaB, og rigtig flot af en knægt som hele tiden har skullet bevise sig i konkurrence med større 'talenter'.

Dernæst må man sige, at holdets offensiv nærmest bliver 'rebooted' efter den kommende pause. Nu har man 14 dages træning med 3 nye kvalitetsspillere, som jeg forventer alle vil være at finde i start-11'eren. Vi snakker allerede om, at det også kommer til at gøre Kusk bedre. Jeg vil gerne lægge Lesniak i samme pulje. Måske er det først nu, vi for alvor kan få at se, hvad han er for en fisk. Så der er masser af spørgsmål forude om, hvordan offensiven kommer til at fungere, men vi kan - også på basis af Randers-kampen - tillade os at forvente, at det bliver væsentligt anderledes og bedre end det, de fleste af de foregående 8 kampe har budt på.

AaB er gentagne gange blevet kaldt et defensivt dygtigt hold i løbet af den 1. etape. Jah, jo...jeg er ikke overbevist. Vi har et par ægte klassespillere i defensiven i Okore og Rinne, og Ahlmann, Abildgaard og vel også MC fylder også pænt på. Ahlmann er stadig ikke på sit gamle niveau, og hver gang, han nærmer sig, så bliver han skadet... På højrekanten har Pallesen fået næsten hele 1. etape til at etablere sig...og ender med at blive udskiftet med Børsting til Randers-kampen. Svært at se, hvad det bliver til på den position. Og så er det altså bekymrende hvor mange chancer modstanderne kan komme til ved at hælde høje bolde ind i området mellem de to centerforsvarere. Enten finder man en løsning på det, eller også kan næste etape i sæsonen godt vende billedet af AaB-holdet på hovedet.

Alt i alt: Næste etape bør ikke blive 'business as usual', hverken for offensiven eller defensiven - og jeg kan få øje på, hvordan man har handlet for at sikre, at det ikke bliver det i offensiven. Men defensiven?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Status for holdet ved landskamppausen

Indlæg af Gentleman Finn » 3. sep 2018, 20:41

Jeg vil under alle omstændigheder have ro i maven her den første tid, om så vi lukker lidt flere mål ind mens de nye spillere og måske et lidt andet system bliver spillet ind, men landsholdspausen kommer godt for os, hvis den bliver udnyttet til at arbejde hårdt vel at mærke.

Jeg deler din glæde over Abildgaard, han skal bare fortsætte den udvikling han er inde i, han skal måske gøre sig lidt stærkere så hans muskulatur/krop kan holde til spillestilen, har altid set noget i ham, noget kompromisløs spillestil, dejligt

En helt anden udfordring er at vi åbenbart har været 3. valg hos tv selskaberne en del gange nu, og derfor efter næste mandagskamp mod Vejle har vi haft 4 ud af 9 kampe som mandagskampe. Det er sgu noget stramt, jeg ville ønske de lavede en fair fordeling, det er ødelæggende for os fans især, sidste sæson var det mere spredt ud, vi må forvente at det herfra bliver meget få mandagskampe

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Status for holdet ved landskamppausen

Indlæg af Sauer » 3. sep 2018, 21:50

Gentleman Finn skrev:
3. sep 2018, 20:41
Jeg vil under alle omstændigheder have ro i maven her den første tid, om så vi lukker lidt flere mål ind mens de nye spillere og måske et lidt andet system bliver spillet ind, men landsholdspausen kommer godt for os, hvis den bliver udnyttet til at arbejde hårdt vel at mærke.

Jeg deler din glæde over Abildgaard, han skal bare fortsætte den udvikling han er inde i, han skal måske gøre sig lidt stærkere så hans muskulatur/krop kan holde til spillestilen, har altid set noget i ham, noget kompromisløs spillestil, dejligt

En helt anden udfordring er at vi åbenbart har været 3. valg hos tv selskaberne en del gange nu, og derfor efter næste mandagskamp mod Vejle har vi haft 4 ud af 9 kampe som mandagskampe. Det er sgu noget stramt, jeg ville ønske de lavede en fair fordeling, det er ødelæggende for os fans især, sidste sæson var det mere spredt ud, vi må forvente at det herfra bliver meget få mandagskampe
Han kan selvfølgelig blive større endnu, men synes nu, Abildgaard viser alle tegn på, at han tager styrketræningen alvorligt.

Billede

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Status for holdet ved landskamppausen

Indlæg af Lucas Kuskenius » 4. sep 2018, 07:21

Jeg er personligt helt vild med Abildgaard.

Han er en "no-nonsens" spiller, som virker uimponeret uanset hvem han spiller mod. Jeg er kæmpe fan af, at han smadrer ind i duellerne ligegyldigt om det er mod FCN's knejter eller mod William Kvist. Med en Würtz, som formentlig har sin sidste sæson som fast starter, kan jeg sagtens se Abildgaard udfylde en rolle som 6'er, dog med lidt mere offensiv frihed.

I mine øjne er han langt bedre end Magnus, og jeg tror han kan udfylde Magnus' rolle bedre end ham, selvom han for nuværende ikke helt nøjagtigt er den type spiller.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Status for holdet ved landskamppausen

Indlæg af Pastorius » 4. sep 2018, 07:42

Sauer skrev:
Gentleman Finn skrev:
3. sep 2018, 20:41
Jeg vil under alle omstændigheder have ro i maven her den første tid, om så vi lukker lidt flere mål ind mens de nye spillere og måske et lidt andet system bliver spillet ind, men landsholdspausen kommer godt for os, hvis den bliver udnyttet til at arbejde hårdt vel at mærke.

Jeg deler din glæde over Abildgaard, han skal bare fortsætte den udvikling han er inde i, han skal måske gøre sig lidt stærkere så hans muskulatur/krop kan holde til spillestilen, har altid set noget i ham, noget kompromisløs spillestil, dejligt

En helt anden udfordring er at vi åbenbart har været 3. valg hos tv selskaberne en del gange nu, og derfor efter næste mandagskamp mod Vejle har vi haft 4 ud af 9 kampe som mandagskampe. Det er sgu noget stramt, jeg ville ønske de lavede en fair fordeling, det er ødelæggende for os fans især, sidste sæson var det mere spredt ud, vi må forvente at det herfra bliver meget få mandagskampe
Han kan selvfølgelig blive større endnu, men synes nu, Abildgaard viser alle tegn på, at han tager styrketræningen alvorligt.

Billede
Hvorfor skulle han blive større?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Status for holdet ved landskamppausen

Indlæg af Sauer » 4. sep 2018, 12:24

Pastorius skrev:
4. sep 2018, 07:42
Sauer skrev:
Gentleman Finn skrev:
3. sep 2018, 20:41
Jeg vil under alle omstændigheder have ro i maven her den første tid, om så vi lukker lidt flere mål ind mens de nye spillere og måske et lidt andet system bliver spillet ind, men landsholdspausen kommer godt for os, hvis den bliver udnyttet til at arbejde hårdt vel at mærke.

Jeg deler din glæde over Abildgaard, han skal bare fortsætte den udvikling han er inde i, han skal måske gøre sig lidt stærkere så hans muskulatur/krop kan holde til spillestilen, har altid set noget i ham, noget kompromisløs spillestil, dejligt

En helt anden udfordring er at vi åbenbart har været 3. valg hos tv selskaberne en del gange nu, og derfor efter næste mandagskamp mod Vejle har vi haft 4 ud af 9 kampe som mandagskampe. Det er sgu noget stramt, jeg ville ønske de lavede en fair fordeling, det er ødelæggende for os fans især, sidste sæson var det mere spredt ud, vi må forvente at det herfra bliver meget få mandagskampe
Han kan selvfølgelig blive større endnu, men synes nu, Abildgaard viser alle tegn på, at han tager styrketræningen alvorligt.

Billede
Hvorfor skulle han blive større?
Min pointe var egentlig også, at han allerede er stor.

Besvar