Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af 9520AaB » 23. sep 2018, 17:04

Netop hjemvendt fra Hobro.
Uanset hvad, så ser Ochs spændende ud på venstre back. Lucas er niveau over andre offensivt. Abildgaard bliver bedre og bedre. Kusk skal roses i dag. Thellufsen bedre efter Lucas kom ind.
Hobro er satme ringe, vi kunne have vundet to-cifret.
Videre til næste kamp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af frederikshavneren » 23. sep 2018, 17:15

Bemærkelsesværdigt at vi har været involveret i de to kampe i denne sæson med størst niveau forskel. Dels nedsablingen i Parken samt dagens ydmygelse af Hobro IK

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af Halil » 23. sep 2018, 17:20

Kokkefar skrev:
23. sep 2018, 16:56
Her i al euforien kan jeg ikke lade være med at have lidt ondt af Ochs. Han troede han skulle have fast spilletid i angrebet. I dag får han 20 min på venstre back. Forstår ikke han skulle sættes af til fordel for Wessam i dag.

Sådan er det med lejesvende. Han må spille, hvor det er nødvendigt.

Han giver dog en professionel indsats uanset plads, hvilket er meget behageligt at se på.

Fik Van Weert sit hattrick? Han jublede mest.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
nijuni
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13. nov 2008, 12:01
Geografisk sted: Bramming

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af nijuni » 23. sep 2018, 17:22

Lucas i storform bliver meget værdifuld. Han skal have al den spilletid, han kan overkomme. Van Weert toont zijn waarde. (Van Weert viser sin værdi). Der skal nok komme flere mål fra hans side, selv om det er de færreste forsvar, der laver så mange fejl som Hobro gjorde i dag.
Man kan godt være i form, selv om man er ude af facon.
Far til fire

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af Remark » 23. sep 2018, 20:11

Klassisk debatside.

Storsejr og en fesen kamptråd.

Jeg drømmer om bronzen i denne sæson.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af Brodernumsi » 23. sep 2018, 20:34

Remark skrev:
23. sep 2018, 20:11
Klassisk debatside.

Storsejr og en fesen kamptråd.

Jeg drømmer om bronzen i denne sæson.
Jow jow. Men en 5-0 sejr over et sindssygt dårligt Hobro-hold, retter ikke op på 4 års elendighed. Men pessimismen blev da reduceret med et par procent. :)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af raekkeettre » 23. sep 2018, 20:37

Det er klart, der er stille her - hovedparten af debattørerne sidder og banker hoved ned i bordet. For det første kan de ikke få lov til at køre hetz på AaB og alle omkring AaB, for manglende indsigt i den verden de befinder sig i - for det andet, så betyder det at AaB faktisk begynde at klare sig godt, og derfor bliver deres hadeobjekt nummer 1 - MW - nok stadigvæk i klubben! Det er jo ikke til at holde ud for dem, De ofre gerne AaB på denne bekostning - Så dette er ikke en god dag for debattørerne på denne side. En skidt dag...meget meget skidt dag....:)

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af raekkeettre » 23. sep 2018, 20:39

Brodernumsi skrev:
23. sep 2018, 20:34
Remark skrev:
23. sep 2018, 20:11
Klassisk debatside.

Storsejr og en fesen kamptråd.

Jeg drømmer om bronzen i denne sæson.
Jow jow. Men en 5-0 sejr over et sindssygt dårligt Hobro-hold, retter ikke op på 4 års elendighed. Men pessimismen blev da reduceret med et par procent. :)
Puha - det var godt, jeg manglede lidt omkring at AaB slet ikke var gode, det var modstanderen der var dårlig, og at vi absolut ALDRIG må glemme hvor dårligt vi har spillet...Aldrig! Slet ikke i dag!!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af Mephisto2 » 23. sep 2018, 20:39

raekkeettre skrev:
23. sep 2018, 20:37
Det er klart, der er stille her - hovedparten af debattørerne sidder og banker hoved ned i bordet. For det første kan de ikke få lov til at køre hetz på AaB og alle omkring AaB, for manglende indsigt i den verden de befinder sig i - for det andet, så betyder det at AaB faktisk begynde at klare sig godt, og derfor bliver deres hadeobjekt nummer 1 - MW - nok stadigvæk i klubben! Det er jo ikke til at holde ud for dem, De ofre gerne AaB på denne bekostning - Så dette er ikke en god dag for debattørerne på denne side. En skidt dag...meget meget skidt dag....:)
Jeg synes stadig, MW er dårlig 😋😜

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af Uldahl » 23. sep 2018, 20:45

raekkeettre skrev:
23. sep 2018, 20:37
Det er klart, der er stille her - hovedparten af debattørerne sidder og banker hoved ned i bordet. For det første kan de ikke få lov til at køre hetz på AaB og alle omkring AaB, for manglende indsigt i den verden de befinder sig i - for det andet, så betyder det at AaB faktisk begynde at klare sig godt, og derfor bliver deres hadeobjekt nummer 1 - MW - nok stadigvæk i klubben! Det er jo ikke til at holde ud for dem, De ofre gerne AaB på denne bekostning - Så dette er ikke en god dag for debattørerne på denne side. En skidt dag...meget meget skidt dag....:)
Ja klakørene har det godt i dag, men en svale gør ingen sommer selv om den gør hvad den kan. Jeg har nu ikke holdt mig tilbage med at juble over sejren, havde enda spillet på det. Men man har vel lov til at give sin mening til kende ang. klubbens disposioner træner og sportsdirektør på en debat side? Eller er her kun plads til næsegrus beundring af alt hvad klub og trænere samt ansatte fortager sig.

Vi blev sat igang af et målmands drop der slukkede håbet for Hobro spillerne. Så kan vi jo gætte på hvad det var endt med hvis ikke han droppede. Men en sejr er en sejr uanset. :aabfan:

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af Frygah » 23. sep 2018, 20:48

Uldahl skrev:
23. sep 2018, 20:45
raekkeettre skrev:
23. sep 2018, 20:37
Det er klart, der er stille her - hovedparten af debattørerne sidder og banker hoved ned i bordet. For det første kan de ikke få lov til at køre hetz på AaB og alle omkring AaB, for manglende indsigt i den verden de befinder sig i - for det andet, så betyder det at AaB faktisk begynde at klare sig godt, og derfor bliver deres hadeobjekt nummer 1 - MW - nok stadigvæk i klubben! Det er jo ikke til at holde ud for dem, De ofre gerne AaB på denne bekostning - Så dette er ikke en god dag for debattørerne på denne side. En skidt dag...meget meget skidt dag....:)
Ja klakørene har det godt i dag, men en svale gør ingen sommer selv om den gør hvad den kan. Jeg har nu ikke holdt mig tilbage med at juble over sejren, havde enda spillet på det. Men man har vel lov til at give sin mening til kende ang. klubbens disposioner træner og sportsdirektør på en debat side? Eller er her kun plads til næsegrus beundring af alt hvad klub og trænere samt ansatte fortager sig.
Det kan man passende gøre i de respektive tråde, som der ved gud er nok af.

At der ikke er mere begejstring i tråden her efter en 5-0 sejr med 2/3 mål af vores nyindkøbte angriber, vores hjemvendte søn scorer mål, vores offensive profil i Kusk folder sig ud, talentet Thellufsen lyser op og hvor vores defensiv med Okore i spidsen holder nullet, det er fandme mærkeligt. Medmindre folk er ude og drikke hjernen ud i ren glæde over det vi leverede idag.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af raekkeettre » 23. sep 2018, 20:51

Uldahl skrev:
23. sep 2018, 20:45
raekkeettre skrev:
23. sep 2018, 20:37
Det er klart, der er stille her - hovedparten af debattørerne sidder og banker hoved ned i bordet. For det første kan de ikke få lov til at køre hetz på AaB og alle omkring AaB, for manglende indsigt i den verden de befinder sig i - for det andet, så betyder det at AaB faktisk begynde at klare sig godt, og derfor bliver deres hadeobjekt nummer 1 - MW - nok stadigvæk i klubben! Det er jo ikke til at holde ud for dem, De ofre gerne AaB på denne bekostning - Så dette er ikke en god dag for debattørerne på denne side. En skidt dag...meget meget skidt dag....:)
Ja klakørene har det godt i dag, men en svale gør ingen sommer selv om den gør hvad den kan. Jeg har nu ikke holdt mig tilbage med at juble over sejren, havde enda spillet på det. Men man har vel lov til at give sin mening til kende ang. klubbens disposioner træner og sportsdirektør på en debat side? Eller er her kun plads til næsegrus beundring af alt hvad klub og trænere samt ansatte fortager sig.
Nej bestemt ikke - men man kan blive så negativt indstillet at alt bliver holdt op imod den påstand lige meget hvad der sker. Og det er den indgang til AaB/livet - jeg ikke bare har svært ved at forstå, men også forkaster ;)

Men i dag er god - SINDSYGT god - man kan se noget perspektiv, vi ligger lunt nummer 3, og gør det de næste par runder. Jeg har aldrig været mere positiv på vores offensiv, som da Lucas blev skiftet ind - hold nu kæft, der kom fart over feltet - og ikke mindst da VV på egen hånd satte den op i hjørnet - det mål han score der, og det mål som Lucas score, via hans perfekt løb og frispilning kan vi gøre mod alle hold under os - de andre mål er nok fordi det lige er Hobro vi spiller imod. Så SHIT det er positivt! Jeg er en glad mand, og tror nu med 80% sikkerhed vi lander i top6, med godt spil :)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af jonas386 » 23. sep 2018, 21:00

Frygah skrev:
23. sep 2018, 20:48
Uldahl skrev:
23. sep 2018, 20:45
raekkeettre skrev:
23. sep 2018, 20:37
Det er klart, der er stille her - hovedparten af debattørerne sidder og banker hoved ned i bordet. For det første kan de ikke få lov til at køre hetz på AaB og alle omkring AaB, for manglende indsigt i den verden de befinder sig i - for det andet, så betyder det at AaB faktisk begynde at klare sig godt, og derfor bliver deres hadeobjekt nummer 1 - MW - nok stadigvæk i klubben! Det er jo ikke til at holde ud for dem, De ofre gerne AaB på denne bekostning - Så dette er ikke en god dag for debattørerne på denne side. En skidt dag...meget meget skidt dag....:)
Ja klakørene har det godt i dag, men en svale gør ingen sommer selv om den gør hvad den kan. Jeg har nu ikke holdt mig tilbage med at juble over sejren, havde enda spillet på det. Men man har vel lov til at give sin mening til kende ang. klubbens disposioner træner og sportsdirektør på en debat side? Eller er her kun plads til næsegrus beundring af alt hvad klub og trænere samt ansatte fortager sig.
Det kan man passende gøre i de respektive tråde, som der ved gud er nok af.

At der ikke er mere begejstring i tråden her efter en 5-0 sejr med 2/3 mål af vores nyindkøbte angriber, vores hjemvendte søn scorer mål, vores offensive profil i Kusk folder sig ud, talentet Thellufsen lyser op og hvor vores defensiv med Okore i spidsen holder nullet, det er fandme mærkeligt. Medmindre folk er ude og drikke hjernen ud i ren glæde over det vi leverede idag.
Jeg tror ikke du finder en eneste AaB fan herinde der ikke er glad for sejren, men sæsonen er jo desværre mere end de 90 minutter vi netop har spillet. Vi spillede i lange perioder en fin kamp, men Hobros forsvar var i den grad også i gavehumør, navnligt i første halvleg ved de to mål. Jeg noterer mig ved, at de andre spillere fik et gear ekstra offensivt, da Lucas kom ind. Meget mere risiko i spillet, hvilket jeg også tror på hænger sammen med, at man ved man kan spille bolden til Lucas når man er under pres. Det er af samme grund jeg gerne vil se en profil på den centrale midtbane. En som de andre er trygge ved, og som de ved de kan spille bolden til.

Jeg synes dog også at især 2. halvleg viser, at vi har nogle spillere med et godt overblik, fin teknik, gode aktioner i småspillet omkring modstanderens felt og god evne til at sætte hinanden op. Det var dog først i 2. halvleg at vi begyndte på det. I første halvleg var det alt for meget bold ud til back, og høj bold indover. Hvilket vi ikke får særlig meget ud af. Jeg vil gerne se mere end 1 halvleg af den slags spil før jeg bliver for optimistisk.

Generelt synes jeg dog vi spiller en god kamp. Børsting var god i anden halvleg, og jeg synes stadig han har noget af det der skal til som back. Det er jo også et spørgsmål om at vænne sig til rollen, og føle sig komfortabel. Ahlmann mangler en del offensivt synes jeg. Han udfordrer ofte, og er sikker på bolden, men hans indlæg er for ringe. Dette er iøvrigt endnu en grund til, at det kunne være en fordel at gå væk fra de høje bolde ind i feltet, og istedet prøve at spille sig igennem. Opspillet til Van Weerts langskudsmål var et glimrende eksempel.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af Buzz Killington » 23. sep 2018, 21:01

Vi skilte dem jo fuldstændig fra hinanden i perioder, hvor der virkelig var spilleglæde at spore blandt alle mand. Det smittede af på hele holdet. Tror vi kan se noget spændende fra det her hold når de først for alvor begynder at tro på deres offensive evner.

Og så så Lucas godt nok spændende ud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 23. sep 2018, 21:25

Buzz Killington skrev:
23. sep 2018, 21:01
Vi skilte dem jo fuldstændig fra hinanden i perioder, hvor der virkelig var spilleglæde at spore blandt alle mand.
Det er jo lige præcis, det som er vigtigt.
Hobro var måske ikke det bedste hold, som vi mødte, men vi fik netop vist, at der var stor klasseforskel. Havde man kun vundet 2-0, så havde det været kritisabel. Men vi viste vi kan lave mål. Angribermål!!!
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af FIDEL » 23. sep 2018, 21:26

Åhh så stop dog med at være efter andre AaB fans. Det er simpelthen så AaB fan-agtigt. :aabfan:
Fantastisk sejr idag. Og pisse fedt at få gang i de nye!!
Men det er helt naturligt, at fans skal af med frustrationer efter en dårlig kamp. Alle holds fans gør det, så puds glorien!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af Buzz Killington » 23. sep 2018, 22:06

FIDEL skrev:
23. sep 2018, 21:26
Åhh så stop dog med at være efter andre AaB fans. Det er simpelthen så AaB fan-agtigt. :aabfan:
Fantastisk sejr idag. Og pisse fedt at få gang i de nye!!
Men det er helt naturligt, at fans skal af med frustrationer efter en dårlig kamp. Alle holds fans gør det, så puds glorien!
Hey, lad være med at være efter andre AaB fans for at være efter andre AaB fans. Alle holds fans har behov for at komme af med frustrationer over deres medfans. Så, puds glorien!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af FIDEL » 23. sep 2018, 22:16

Buzz Killington skrev:
23. sep 2018, 22:06
FIDEL skrev:
23. sep 2018, 21:26
Åhh så stop dog med at være efter andre AaB fans. Det er simpelthen så AaB fan-agtigt. :aabfan:
Fantastisk sejr idag. Og pisse fedt at få gang i de nye!!
Men det er helt naturligt, at fans skal af med frustrationer efter en dårlig kamp. Alle holds fans gør det, så puds glorien!
Hey, lad være med at være efter andre AaB fans for at være efter andre AaB fans. Alle holds fans har behov for at komme af med frustrationer over deres medfans. Så, puds glorien!
Sødt. :kiss:

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af andreasaab89 » 23. sep 2018, 22:20

Min MoM idag var thelufsen
Det er virkeligt lækkert at se en spiller der var totalt ude i kulden sidste år sprudle så meget nu. Det har været tydeligt at thelufsen har manglet andre offensive spillere

Lukas binder os virkeligt flot sammen som 10’er
Det bliver lidt mindre til sidst hvor han kommer på kant

Okore og Rinne er bare stabilt gode som altid
Lækkert Van weert træder ind

De eneste der skuffer mig er Børsting og MC. Børsting er bedre end Pallesen , men vi har mangler på den plads . Giv butygi chancen .
MC er fin i duellerne og presspillet . Men han er så tempoforladt og konservativ med bolden. Hvorfor nægter han at blive retvendt mod modstanderens mål? Flere gange får han bolden fra okore hvor han er helt fri. Istedet for at vende rundt og spillere bolden længere frem smider han den direkte tilbage til okore eller Kp. Nok 10 gange.. forsvaret spiller den jo ikke op til midtbanen for bare at få den tilbage igen . Håber wurtz overtager derinde sammen med Abildgaard
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 23.09.2018

Indlæg af Frygah » 24. sep 2018, 08:36

andreasaab89 skrev:
23. sep 2018, 22:20
Min MoM idag var thelufsen
Det er virkeligt lækkert at se en spiller der var totalt ude i kulden sidste år sprudle så meget nu. Det har været tydeligt at thelufsen har manglet andre offensive spillere

Lukas binder os virkeligt flot sammen som 10’er
Det bliver lidt mindre til sidst hvor han kommer på kant

Okore og Rinne er bare stabilt gode som altid
Lækkert Van weert træder ind

De eneste der skuffer mig er Børsting og MC. Børsting er bedre end Pallesen , men vi har mangler på den plads . Giv butygi chancen .
MC er fin i duellerne og presspillet . Men han er så tempoforladt og konservativ med bolden. Hvorfor nægter han at blive retvendt mod modstanderens mål? Flere gange får han bolden fra okore hvor han er helt fri. Istedet for at vende rundt og spillere bolden længere frem smider han den direkte tilbage til okore eller Kp. Nok 10 gange.. forsvaret spiller den jo ikke op til midtbanen for bare at få den tilbage igen . Håber wurtz overtager derinde sammen med Abildgaard
Hvis Lucas og Kusk på banen samtidig, kan få Thellufsen til at spille som igår, så tegner det fandme til at blive giftigt! Det var en hel anden spiller vi så, og hvor det potentiale som han har vist i enkelte glimt, foldede sig ud. Han kunne godt lige have lavet en pind, men der rammer han sgu forbi bolden :P

Nummer 3 efter 10 runder, og med profiler der er ved at finde hinanden og blive spillet ind på holdet. Det ser sgu ikke helt skidt ud lige nu!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar