Fan Dialogmøde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Fan Dialogmøde

Indlæg af aaballday » 19. sep 2018, 21:42

Jeg var desværre selv forhindret.
Kan folk komme med lidt hovedpointer fra aftenen?

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Meelsen » 20. sep 2018, 10:26

Regler for karantæne ændres og karantæne nedsættes for diverse forseelser. Der indføres til gengæld prøvetid, hvor karantæner kan forlænges, efter endt karantæne. Længder på karantæne for diverse forseelser bliver offentligt tilgængelige på hjemmesiden. Med tiden bliver der muligvis indført muligheden for eksempelvis at arbejde en mildere karantæne af med ''samfundstjeneste", dvs. at lave forfaldende arbejde for AaB, mod forkortelse af karantænen.

Kontrollørerne var mødt talstærkt op til mødet og det var fint at de på den måde viste at de ville dialogen.

Fokus fra SLO på at skabe et rødt og hvidt fort på hjemmebane.

Stigning i sæsonkortholdere - abonnement indtil videre en succes.

Der blev nævnt at Børge Bach Huset og Loungerne var fyldt med AaB-historie og billeder og at det kunne være et godt tiltag at pryde de andre tribuner ligeså. Dette var ledelsen enig i.

Bælum præsenterede løst forskellige ideer om hvilke tiltag han havde i tankerne, men som han selv sagde var han stadig igang med at lægge en strategi for hvordan kampoplevelsen skulle forbedres. Han havde fokus på at boderne skulle forbedres blandt andet.

AaB har tilknyttet et konsulentfirma fra England der har haft stor succes med at øge tilskuertallene for klubber i divisionerne under Premier League.

Gaarde snakkede om talentudvikling og sommerens transfervindue. Der blev sendt lidt stikpiller til ''de tre store'' klubber med hensyn til deres måde at hverve talenter på. AaB går ikke med på den galej og henviste til uskrevne spilleregler.

Samarbejdet med Hobro og Hjørring omkring talenter, tror AaB på kan gavne alle klubber til at højne niveauet blandt de unge spillere. AaB er den eneste af de 3 med A-licens og de håber på den måde at kunne fastholde de bedste talenter ved at kunne tilbyde de bedste rækker for alle årgange.

Det blev bekræftet at Flores skulle sælges før vi kunne købe. Ellers var der ikke så meget nyt omkring sommerens transfers. Der forventes meget store ting af Ochs og aftalen er også lavet med henblik på at bevare det gode samarbejde med Hoffenheim.

Der er endnu ikke tilknyttet en scout, men de benytter sig blandt andet af andre klubbers scouts og det var ligeledes på den måde at de fik øjnene op for Van Weert.

Med hensyn til scout bliver det nøje vurderet om der skal bruges flere penge på ungdommen eller på scouting.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af BassogogsVen » 20. sep 2018, 22:26

Spændende sager, Meelsen - tak for referat. Nedenstående lyder dog pænt tvivlsomt. En ting er, at et privat foretagende kan sige, at man ikke er velkommen inden for deres døre, men at de udvider til forskellige straftyper lyder lidt ejendommeligt på den måde at få gratis arbejdskraft mod nedsættelse af karantænens længde.
Meelsen skrev:
20. sep 2018, 10:26
Med tiden bliver der muligvis indført muligheden for eksempelvis at arbejde en mildere karantæne af med ''samfundstjeneste", dvs. at lave forfaldende arbejde for AaB, mod forkortelse af karantænen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af AaB1978 » 30. sep 2019, 11:45

Årets fandialogmøde er i aften

https://aabsport.dk/nyheder/2019/septem ... aa-mandag/


Er der nogen herindefra, der har mulighed for at deltage?

I så fald ville det være rart med referat.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Sanchez94 » 30. sep 2019, 11:52

AaB1978 skrev:
30. sep 2019, 11:45
Årets fandialogmøde er i aften

https://aabsport.dk/nyheder/2019/septem ... aa-mandag/


Er der nogen herindefra, der har mulighed for at deltage?

I så fald ville det være rart med referat.
Jeg deltager, måske jeg husker at tage noter til referat.

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Spritten » 30. sep 2019, 15:05

Har folket nogle synspunkter eller forslag de har lyst til skal på agendaen i aften? Så tænker jeg det er en fin ide at skrive det i tråden her, hvis man er forhindret i at deltage i aften.

Gamen

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Gamen » 30. sep 2019, 15:39

Jeg er desværre forhindret denne gang, ellers havde jeg gerne taget referat - der er ellers nok svar at afkræve...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Hanga » 30. sep 2019, 15:44

Ærgerligt at det skal være hverdagsaftener :/

Udover den sportslige evaluering, hvor jeg selvfølgelig håber at nogen tør gå til Gaarde og Friis, så håber jeg også at man spørger til den kommercielle situation, hvor AaBs sponsorindtægter er små i sammenligning med vores konkurrenter. Bælum blev ansat til at vækste forretningen men hvad er der egentlig sket? Hvad er der af planer?

Derudover synes jeg man bør tage FCK kampen op. Nu var der endelig over 10.000 på stadion, så er det super ærgerligt at det skal tage en god halv time at komme ind på stadion (Spar Nord). Det bidrager altså ikke til den stadionoplevelse, som AaB snakker om. "Kom i god tid" plejer at være svaret fra AaB, men så må de også acceptere, at nogen vælger stadionoplevelsen fra.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af sulakvelidze » 30. sep 2019, 16:34

Hvorfor har AaB accepteret, at den kommende tv-aftale i endnu større grad end før fordeler pengene ud fra hvem der er mest på tv søndag aften? (Hele 42 procent fra 2021 mod de nuværende 24 procent = helt vild ændring!). Har man kæmpet imod eller bare sagt "det er helt fint", som det lød på Allan Gaarde i Ripodsten?

Hvorfor accepterer AaB år efter år, at eget sponsormarked bliver devalueret pga. en tv-aftale, der i voldsom grad favoriserer især Brøndby, men også andre i toppen? Er man virkelig så ligeglad med sine sponsorers behov for at blive set?

Hvad nytter det AaB at få X antal millioner ekstra på en ny tv-aftale, når konkurrenterne, der i forvejen er langt foran AaB økonomisk, får mange flere millioner ekstra? Det gør det måske nemmere at holde budgettet, men afstanden til toppen vokser, og det gavner vel hverken klubben, sponsorer eller tilhængere?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. sep 2019, 19:24

Hanga skrev:
30. sep 2019, 15:44
Ærgerligt at det skal være hverdagsaftener :/

Udover den sportslige evaluering, hvor jeg selvfølgelig håber at nogen tør gå til Gaarde og Friis, så håber jeg også at man spørger til den kommercielle situation, hvor AaBs sponsorindtægter er små i sammenligning med vores konkurrenter. Bælum blev ansat til at vækste forretningen men hvad er der egentlig sket? Hvad er der af planer?

Derudover synes jeg man bør tage FCK kampen op. Nu var der endelig over 10.000 på stadion, så er det super ærgerligt at det skal tage en god halv time at komme ind på stadion (Spar Nord). Det bidrager altså ikke til den stadionoplevelse, som AaB snakker om. "Kom i god tid" plejer at være svaret fra AaB, men så må de også acceptere, at nogen vælger stadionoplevelsen fra.
Jeg kunne også godt ønske mig at høre om økonomien, herunder især udviklingen i sponsorindtægter.

Hvad vil AaB gøre for at blive mere attraktiv?

Er et salg af klubben til overvejelse hvis klubben skal tilbage til hvor det for alvor er sjovt (top 4)?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Hanga » 30. sep 2019, 19:28

Aalborg frederikshavner skrev:
30. sep 2019, 19:24
Hanga skrev:
30. sep 2019, 15:44
Ærgerligt at det skal være hverdagsaftener :/

Udover den sportslige evaluering, hvor jeg selvfølgelig håber at nogen tør gå til Gaarde og Friis, så håber jeg også at man spørger til den kommercielle situation, hvor AaBs sponsorindtægter er små i sammenligning med vores konkurrenter. Bælum blev ansat til at vækste forretningen men hvad er der egentlig sket? Hvad er der af planer?

Derudover synes jeg man bør tage FCK kampen op. Nu var der endelig over 10.000 på stadion, så er det super ærgerligt at det skal tage en god halv time at komme ind på stadion (Spar Nord). Det bidrager altså ikke til den stadionoplevelse, som AaB snakker om. "Kom i god tid" plejer at være svaret fra AaB, men så må de også acceptere, at nogen vælger stadionoplevelsen fra.
Jeg kunne også godt ønske mig at høre om økonomien, herunder især udviklingen i sponsorindtægter.

Hvad vil AaB gøre for at blive mere attraktiv?

Er et salg af klubben til overvejelse hvis klubben skal tilbage til hvor det for alvor er sjovt (top 4)?
Det sidste tror jeg aldrig de vil kunne svare på, og vil formentlig benægte det uanset indtil en aftale i så fald var på plads... ikke at jeg tror på at det skulle være et tema overhovedet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af troelsh » 1. okt 2019, 08:44

Hanga skrev:
30. sep 2019, 19:28
Aalborg frederikshavner skrev:
30. sep 2019, 19:24
Hanga skrev:
30. sep 2019, 15:44
Ærgerligt at det skal være hverdagsaftener :/

Udover den sportslige evaluering, hvor jeg selvfølgelig håber at nogen tør gå til Gaarde og Friis, så håber jeg også at man spørger til den kommercielle situation, hvor AaBs sponsorindtægter er små i sammenligning med vores konkurrenter. Bælum blev ansat til at vækste forretningen men hvad er der egentlig sket? Hvad er der af planer?

Derudover synes jeg man bør tage FCK kampen op. Nu var der endelig over 10.000 på stadion, så er det super ærgerligt at det skal tage en god halv time at komme ind på stadion (Spar Nord). Det bidrager altså ikke til den stadionoplevelse, som AaB snakker om. "Kom i god tid" plejer at være svaret fra AaB, men så må de også acceptere, at nogen vælger stadionoplevelsen fra.
Jeg kunne også godt ønske mig at høre om økonomien, herunder især udviklingen i sponsorindtægter.

Hvad vil AaB gøre for at blive mere attraktiv?

Er et salg af klubben til overvejelse hvis klubben skal tilbage til hvor det for alvor er sjovt (top 4)?
Det sidste tror jeg aldrig de vil kunne svare på, og vil formentlig benægte det uanset indtil en aftale i så fald var på plads... ikke at jeg tror på at det skulle være et tema overhovedet.
Den eneste gang jeg har hørt en AaB mand nævne det, var et af Poul Eriks “afskedsinterviews”, her nævnte han noget i stil med, at det er den vej fodbolden går, og hvis AaB skal være en del af toppen i fremtiden, kunne det godt være nødvendigt tema

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af FIDEL » 1. okt 2019, 09:26

Jeg var ikke med til mødet, men mit gæt er, at det var en gang sludder for en sladder fra Gaardes side (som sædvanligt). En masse "push´en" af det Gaarde og AaB vil have vi skal høre og snakke om; brandfortællingen og ideer til en bedre stadionoplevelse etc.
Jeg håber dælme der var nogen, som holdt Gaarde op på strategien "Nordkraften", der jo indeholder ansættelsen af en analytiker, som skal sikre indkøb, der passer til AaB.
De snakker og snakker derude, men hvad har de reelt implementeret og handlet på?
Ang. Stadionoplevelsen, så var der en undskyldning om tekniske problemer de sidste par kampe, men det er jo ikke noget nyt med indgangene. Få nu bare styr på det AaB! Det er en fuldstændig basal ting ved oplevelsen af at komme på stadion. Det lader bare til, at Gaarde og Bælum hellere vil tale om nye ting i øst og vest, end reelt tage hånd om de grundlæggende ting, der er nødvensige for en god oplevelse på stadion.

EDIT: Fint initiativ AaB og Spar Nord har lavet mht. Vesttribunen gives til fansne. Om det rykker noget vil tiden vise. Selve produktet på banen er lort for tiden dog...

Gamen

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Gamen » 1. okt 2019, 09:36

Der er et mindre referat på NORDJYSKE, men jo altså ikke fyldestgørende. Der var omkring 50 mand til stede - nogen må da kunne huske lidt?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Jakobsen » 1. okt 2019, 11:44

Tyndt referat. Sørgeligt, at karantæner har fyldt mest. Håber ikke, at mødet blev hijacket af folk der er mobsede over de ikke må kaste med blus etc.
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-i-d ... 48fdfbb7de
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Gamen » 1. okt 2019, 11:53

Jakobsen skrev:
1. okt 2019, 11:44
Tyndt referat. Sørgeligt, at karantæner har fyldt mest. Håber ikke, at mødet blev hijacket af folk der er mobsede over de ikke må kaste med blus etc.
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-i-d ... 48fdfbb7de
Hvis man vil have indflydelse på dagsordenen må man jo møde op.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Jakobsen » 1. okt 2019, 12:56

Gamen skrev:
1. okt 2019, 11:53
Jakobsen skrev:
1. okt 2019, 11:44
Tyndt referat. Sørgeligt, at karantæner har fyldt mest. Håber ikke, at mødet blev hijacket af folk der er mobsede over de ikke må kaste med blus etc.
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-i-d ... 48fdfbb7de
Hvis man vil have indflydelse på dagsordenen må man jo møde op.
Gerne, det er dog lidt svært på en hverdag som bosiddende på Sjælland.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Sanchez94 » 1. okt 2019, 12:56

Jakobsen skrev:
1. okt 2019, 11:44
Tyndt referat. Sørgeligt, at karantæner har fyldt mest. Håber ikke, at mødet blev hijacket af folk der er mobsede over de ikke må kaste med blus etc.
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-i-d ... 48fdfbb7de
Selvfølgelig skal karantæner fylde meget, når folk får stukket afgifter i hånden på 5.000-10.000 kr. for noget de ikke har gjort. Selvfølgelig skal karantæner fylde meget, når folk bliver fejlagtigt udelukket for at følge AaB i 6-12 måneder.

Hvis du vil have indflydelse på debatten på en fandialog møde, så synes jeg du skal møde op i stedet for gemme dig bag en skærm. Det er et åbent forum, hvor alle har indflydelse på debattens forløb, og efter som at der var ca. 10 stk. uafhængige af grupperinger og tribuner fandt det relevant at snakke om karantæner, så skulle det selvfølgelig på dagsordenen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Fan Dialogmøde

Indlæg af Yankee » 1. okt 2019, 13:51

Jakobsen skrev:
1. okt 2019, 12:56
Gamen skrev:
1. okt 2019, 11:53
Jakobsen skrev:
1. okt 2019, 11:44
Tyndt referat. Sørgeligt, at karantæner har fyldt mest. Håber ikke, at mødet blev hijacket af folk der er mobsede over de ikke må kaste med blus etc.
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-i-d ... 48fdfbb7de
Hvis man vil have indflydelse på dagsordenen må man jo møde op.
Gerne, det er dog lidt svært på en hverdag som bosiddende på Sjælland.
Men så er det jo også fair nok at det er de drenge, der lever og ånder i miljøet, der sætter dagsordenen. Det er da langt vigtigere at de bliver hørt fremfor sådan nogle som mig selv, der bor i København og spiller smart på nettet.

Derudover forstår jeg sagtens at der har været interesse i at snakke karantæner. Det er potentielt et kæmpe problem for fanscenen og klubben og det er jo et af de få områder, hvor man reelt kan forvente at klubben lytter til sine fans. Hvis man vil snakke om regnskab, transferstrategi og ejerskab, så bliver det jo kun spørgetime og ikke dialog, som mødet handler om.

Besvar