Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af FIDEL » 7. okt 2018, 22:25

BassogogsVen skrev:
7. okt 2018, 22:19
Kære venner - I kommer aldrig til at se den gamle Kusk igen, så længe Wieghorst er træner. Tænk på det, når I bebrejder ham. Det samme kommer velsagtens til at gælde Lucas.
Tror du får ret, men ved du noget konkret?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af BassogogsVen » 7. okt 2018, 22:32

FIDEL skrev:
7. okt 2018, 22:25
BassogogsVen skrev:
7. okt 2018, 22:19
Kære venner - I kommer aldrig til at se den gamle Kusk igen, så længe Wieghorst er træner. Tænk på det, når I bebrejder ham. Det samme kommer velsagtens til at gælde Lucas.
Tror du får ret, men ved du noget konkret?
Jeg ved ikke lige, hvad du tænker på med 'konkret', men spillere som Kusk og Lucas er spillere, som kan afgøre kampe, som kan trække folk på stadion, som kan skabe glæde ved fodbold, også i en trup. De fungerer bare ikke i et stift system (eller mangel på samme), hvor der ingen tryghed er i spillet.
De er legende typer, som skal have deres fodboldhjerte med på banen for at kunne fungere. Og sådanne typer fungerer bare ikke i Wieghorsts DBU-model, hvor de ikke bliver sat ordentlig op.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Klaus » 7. okt 2018, 22:35

Klaus skrev:
7. okt 2018, 22:18
Er ganske enig med Nestors betragtninger. Jeg er også lige kommet hjem efter endnu en skuffelse. Jeg tænker egentlig, at det var rart for en gangs skyld ikke at tabe til et hold, der stillede sig tilbage med 8 mand bag bolden. Brøndby er et ærligt og godt hold især frem ad banen. At deres tilhængeres niveau så i dag nåede en ny bund er noget helt andet. De fyrede romerlys af hele kampen igennem. Samtidig maskerede de sig og brændte hul i nettet foran tribunen. Jeg har ikke meget imod blus, men det ligner fandme ikke noget, at de skal brænde nettet af. Kontrollørerne stod endda og kiggede på det og gjorde intet, som i slet ingen ting. Er der en af vores fans, der fyrer et blus af skal jeg da ellers hilse og sige, at der er konsekvenser.

Spillemæssigt var vi bedre end mod OB, men der burde snart ske noget på trænerfronten. Måske efter vi taber til AGF?

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Meelsen » 7. okt 2018, 22:45

Vi kan ikke være tjent med det her pis længere.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af DobbeltA » 8. okt 2018, 03:14

BassogogsVen skrev:
7. okt 2018, 22:19
Kære venner - I kommer aldrig til at se den gamle Kusk igen, så længe Wieghorst er træner. Tænk på det, når I bebrejder ham. Det samme kommer velsagtens til at gælde Lucas.
Jeg er enig så langt, at MW ikke løfter nogens humør op i skyerne. Jeg er også enig i, at MW satser for meget på boldflytteri og ALTID svarer "vi skal spille hurtigere og med mere kvalitet" som om det er løsningen på ALLE problemer. MEN det frikender altså ikke Kusk for at lave endnu en blodfattig indsats. Så snart bolden kommer på spil reduceres han til en træningskegle/tilskuer til situationen, det må da i en eller anden grad også være hans eget ansvar, eller? Han vinder så at sige aldrig en tackling (kan egentlige ikke mindes om han i det hele taget forsøgte at tackle i dag) og hans tilbagelunten er til at blive idiot af at se på. Thellufsen var ikke meget bedre i dag, men kom trods alt frem til mere offensivt end Kusk. Vurderet på i dag trænger vi til to nye kanten, som kan holde deres position i duel mand mod mand både offensivt og defensivt, det ville have ændret kampbilledet markant. Jeg ved ikke hvordan Oliver Klitten er i tilbageløb og erobringsspil, men jeg ser ham gerne snart prøvet af på højre kant, langt værre ser det ud på venstre kant hvor der ikke er nogen naturlig afløser, det skulle da lige være Ochs indtil sommer. Er der for øvrigt en hollandsktalende person i dette forum vil fortælle Van Weert, at Erst Damgaard ikke bliver sur, hvis man sviner sit tøj til.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2018, 07:39

Efter at have sovet på det...

1) Jeg er blevet mere overbevist om at jeg har ret i min pointe om at vi skal starte helt forfra, hvis vi vil spille mere offensivt. Det er ikke spillerne, men spillestilen det er galt med. Nu har MW brugt et par år på at stabilisere defensiven. Det kan han så smide væk igen, hvis han gerne vil have os til at spille lidt bedre fremad.

2) Vores første halvleg var virkelig lovende (indtil ekstratiden). Vi får spillet os til store chancer og holder Brøndbys nede på det acceptable. Der skal stadig justeres lidt. Vi behøver ikke spille så direkte. Hellere holde bolden på egne fødder lidt længere.

3) Risgaards boldomgang (vendinger, ro og fremadrettede aflevering, med efterfølgende dybdeløb) har virkelig været savnet på midtbanen, men det kan godt være han ikke længere er løsningen. I hvert fald ikke sammen med Abildgaard.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af strangecap » 8. okt 2018, 08:07

Pastorius skrev:
8. okt 2018, 07:39
Efter at have sovet på det...

1) Jeg er blevet mere overbevist om at jeg har ret i min pointe om at vi skal starte helt forfra, hvis vi vil spille mere offensivt. Det er ikke spillerne, men spillestilen det er galt med. Nu har MW brugt et par år på at stabilisere defensiven. Det kan han så smide væk igen, hvis han gerne vil have os til at spille lidt bedre fremad.

2) Vores første halvleg var virkelig lovende (indtil ekstratiden). Vi får spillet os til store chancer og holder Brøndbys nede på det acceptable. Der skal stadig justeres lidt. Vi behøver ikke spille så direkte. Hellere holde bolden på egne fødder lidt længere.

3) Risgaards boldomgang (vendinger, ro og fremadrettede aflevering, med efterfølgende dybdeløb) har virkelig været savnet på midtbanen, men det kan godt være han ikke længere er løsningen. I hvert fald ikke sammen med Abildgaard.
Endnu en kamp hvor man bare skulle lukke af for Lucas og Kusk for alle bolde i offensiven skulle åbenbart rører deres fødder :D indlæg og frisparkene er vi sku ikke skarbe på, savner da vi kunne lave dødbold mål så kunne noget af presset af målnagerne

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2018, 08:11

strangecap skrev:
8. okt 2018, 08:07
Pastorius skrev:
8. okt 2018, 07:39
Efter at have sovet på det...

1) Jeg er blevet mere overbevist om at jeg har ret i min pointe om at vi skal starte helt forfra, hvis vi vil spille mere offensivt. Det er ikke spillerne, men spillestilen det er galt med. Nu har MW brugt et par år på at stabilisere defensiven. Det kan han så smide væk igen, hvis han gerne vil have os til at spille lidt bedre fremad.

2) Vores første halvleg var virkelig lovende (indtil ekstratiden). Vi får spillet os til store chancer og holder Brøndbys nede på det acceptable. Der skal stadig justeres lidt. Vi behøver ikke spille så direkte. Hellere holde bolden på egne fødder lidt længere.

3) Risgaards boldomgang (vendinger, ro og fremadrettede aflevering, med efterfølgende dybdeløb) har virkelig været savnet på midtbanen, men det kan godt være han ikke længere er løsningen. I hvert fald ikke sammen med Abildgaard.
Endnu en kamp hvor man bare skulle lukke af for Lucas og Kusk for alle bolde i offensiven skulle åbenbart rører deres fødder :D indlæg og frisparkene er vi sku ikke skarbe på, savner da vi kunne lave dødbold mål så kunne noget af presset af målnagerne
Det er ikke "bare" at lukke af for Kusk og Lucas. I går lykkedes det BIF at lukke Kusk ned, men Lucas fik de ikke rigtig fat på.
Det er anden eller tredje kamp under MW at vi for alvor forsøger os med en offensiv opstilling. Selvfølgelig kommer det til at tage noget tid, inden den sidder der, men jeg synes absolut der var tegninger til noget spændende.

Jeg kommer ikke til at råbe "Fyr Wieghorst" igen, før han mister modet og går tilbage til det lort vi har set fra ham i en uendelighed. Nu forsøger han i det mindste endelig det rigtige.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Gamen » 8. okt 2018, 09:29

Pastorius skrev:
8. okt 2018, 07:39

2) Vores første halvleg var virkelig lovende (indtil ekstratiden). Vi får spillet os til store chancer og holder Brøndbys nede på det acceptable. Der skal stadig justeres lidt. Vi behøver ikke spille så direkte. Hellere holde bolden på egne fødder lidt længere.
Man er nødt til at se på modstanderen, når man laver den slags generelle sammenligninger. I går mødte vi et yderst sårbart hold, der er under markant pres og har lukket 29 mål ind i de seneste 11 kampe. Selv Horsens kom til 4-5 kæmpechancer sidst i Brøndby. Holdet lukkede 4 mål ind mod Sønderjyske, og 3 ind mod AGF.

Ligesom vi så gode ud mod Hobro, så så vi også kun gode ud mod Brøndby, fordi de spillede anderledes end de andre hold vi har mødt hjemme de seneste par måneder. De stod væsentlig bedre defensivt i 2. halvleg.

Brøndby kunne og burde have lavet et par mål mere i går. De havde 3 frie skud lige omkring feltkanten i 1. halvleg, som de så fik braget 2 ind af i 2. halvleg.

Vi har ikke rykket os en tøddel. Taktikken i går virkede besynderlig, udover at vi skulle lukrere på Lucas' fart. Alle andre hold kan udfordre Brøndby hvor de er allersvagest - med dybe bolde ned bag den høje bagkæde. Der fejlede vi eklatant i går. Vi lykkedes med det én gang, og der gav det en friløber.

Jeg har mistet troen på projekt Wieghorst - jeg aner absolut ikke hvor han vil hen. Der er absolut ingen tegninger i spillet, og så er det da lidt latterligt at den ene gang hvor Ripodsten forholder sig kritisk til Wieghorst, der vil han gå i rette med journalisterne bag. Det er pinlig optræden!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af doukas » 8. okt 2018, 09:29

Pastorius skrev:
8. okt 2018, 08:11
strangecap skrev:
8. okt 2018, 08:07
Pastorius skrev:
8. okt 2018, 07:39
Efter at have sovet på det...

1) Jeg er blevet mere overbevist om at jeg har ret i min pointe om at vi skal starte helt forfra, hvis vi vil spille mere offensivt. Det er ikke spillerne, men spillestilen det er galt med. Nu har MW brugt et par år på at stabilisere defensiven. Det kan han så smide væk igen, hvis han gerne vil have os til at spille lidt bedre fremad.

2) Vores første halvleg var virkelig lovende (indtil ekstratiden). Vi får spillet os til store chancer og holder Brøndbys nede på det acceptable. Der skal stadig justeres lidt. Vi behøver ikke spille så direkte. Hellere holde bolden på egne fødder lidt længere.

3) Risgaards boldomgang (vendinger, ro og fremadrettede aflevering, med efterfølgende dybdeløb) har virkelig været savnet på midtbanen, men det kan godt være han ikke længere er løsningen. I hvert fald ikke sammen med Abildgaard.
Endnu en kamp hvor man bare skulle lukke af for Lucas og Kusk for alle bolde i offensiven skulle åbenbart rører deres fødder :D indlæg og frisparkene er vi sku ikke skarbe på, savner da vi kunne lave dødbold mål så kunne noget af presset af målnagerne
Det er ikke "bare" at lukke af for Kusk og Lucas. I går lykkedes det BIF at lukke Kusk ned, men Lucas fik de ikke rigtig fat på.
Det er anden eller tredje kamp under MW at vi for alvor forsøger os med en offensiv opstilling. Selvfølgelig kommer det til at tage noget tid, inden den sidder der, men jeg synes absolut der var tegninger til noget spændende.

Jeg kommer ikke til at råbe "Fyr Wieghorst" igen, før han mister modet og går tilbage til det lort vi har set fra ham i en uendelighed. Nu forsøger han i det mindste endelig det rigtige.
Har svært ved at se det "rigtige" i, at Lucas Andersen skal spille spidsangriber og Ochs central midtbane. Fuldstændig håbløse dispositioner. Ochs er efterhånden en tysk udgave af PK - Først angriber, så back og nu central midtbane
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af BoT » 8. okt 2018, 09:52

AK48hamas skrev:
7. okt 2018, 21:43
Nej Abildgaard er ikke 8'er:

+udholdende
+en lille smule langskudfarlig

-overblik
-afleveringer
- teknik

Han besidder altså 2/5 egenskaber man skal have for at være 8'er.

Han er en dygtig bolderobrer og fantastisk hovedstødsstærk så det er jo klart en 6'er vi har med at gøre.

Som jeg skrev ovenover er det jo fordi han har været vant til at spille ved siden af Magnus, som jo bare er en dårligere kopi af sig selv, at han er blevet benyttet som 8'er. Hvilket selvfølgelig forvirrer ham nu han pludselig skal spille ved siden af Risgaard for første gang.
Abildgaard er en interessant hybrid mellem en boks-boks-spiller og en bolderobrer. Han tænker offensivt og er aggressiv og er ikke bange for at sætte bolden på spil.
Han er på ingen måde en 6'er, som i moderne fodbold altså ikke "bare" er en bolderobrer, men den spiller, der tænker defensivt, holder lidt igen, og hele tiden tænker restforsvar. Det gør Abildgaard meget sjældent - derfor så vi fx, at Mukhtar fik rigtig meget rum at spille i.

Abildgaard kan blive en rigtig stærk spiller - han har helt klart tegningen til at blive en Wiehorst-klon. Men han har brug for en mere defensivt orienteret type ved siden af sig - især mod de bedre hold. Ellers bliver vi meget sårbare.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af BassogogsVen » 8. okt 2018, 10:06

BoT skrev:
8. okt 2018, 09:52
AK48hamas skrev:
7. okt 2018, 21:43
Nej Abildgaard er ikke 8'er:

+udholdende
+en lille smule langskudfarlig

-overblik
-afleveringer
- teknik

Han besidder altså 2/5 egenskaber man skal have for at være 8'er.

Han er en dygtig bolderobrer og fantastisk hovedstødsstærk så det er jo klart en 6'er vi har med at gøre.

Som jeg skrev ovenover er det jo fordi han har været vant til at spille ved siden af Magnus, som jo bare er en dårligere kopi af sig selv, at han er blevet benyttet som 8'er. Hvilket selvfølgelig forvirrer ham nu han pludselig skal spille ved siden af Risgaard for første gang.
Abildgaard er en interessant hybrid mellem en boks-boks-spiller og en bolderobrer. Han tænker offensivt og er aggressiv og er ikke bange for at sætte bolden på spil.
Han er på ingen måde en 6'er, som i moderne fodbold altså ikke "bare" er en bolderobrer, men den spiller, der tænker defensivt, holder lidt igen, og hele tiden tænker restforsvar. Det gør Abildgaard meget sjældent - derfor så vi fx, at Mukhtar fik rigtig meget rum at spille i.

Abildgaard kan blive en rigtig stærk spiller - han har helt klart tegningen til at blive en Wiehorst-klon. Men han har brug for en mere defensivt orienteret type ved siden af sig - især mod de bedre hold. Ellers bliver vi meget sårbare.
Fin profiling, BoT. Jeg er helt enig i betragtningerne. Og det er også derfor, at præcis lige nu, skal Abildgaard skoles til en plads, så det ikke bare fortsætter ned ad hybridsporet, men at der fx bygges på i teknik, overblik og afleveringer. For sker det ikke, bliver han ikke en rigtig stærk spiller, men bare sådan en, der kan lidt af det hele - og det ville være helt åndssvagt ærgerligt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Lyfe » 8. okt 2018, 10:09

Det er simpelthen urimeligt at AaB skærper deres regler for når fans bærer maske eller tænder romerlys. Men at brøndby kan medbringe egne kontrollører der fulgt ud accepterer at de står 1m fra dem med lys i hånden i 40minutter i streg. Det giver ingen mening at vi tillader at modstandernes fans må mere på vores stadion end vi selv må!

Det bør simpelthen have konsekvenser... argument med at man ikke kan skride ind fordi så går brøndbys fans helt amok, er jo som at sige at vi ikke skal gøre noget hvis en rocker ryger joints midt i salling fordi han vil blive sur.
Kan deres egne kontrollør ikke opretholde orden så giver det ingen mening at have dem til stede! Jeg har intet imod romerlys - men jeg har noget i mod at vores egne fans bliver kylet ud på røv og albuer med bøder på 10.000 kr imens vi lader modstanderne stå og grine os op i ansigtet!
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af strangecap » 8. okt 2018, 10:20

Pastorius skrev:
8. okt 2018, 08:11
strangecap skrev:
8. okt 2018, 08:07
Pastorius skrev:
8. okt 2018, 07:39
Efter at have sovet på det...

1) Jeg er blevet mere overbevist om at jeg har ret i min pointe om at vi skal starte helt forfra, hvis vi vil spille mere offensivt. Det er ikke spillerne, men spillestilen det er galt med. Nu har MW brugt et par år på at stabilisere defensiven. Det kan han så smide væk igen, hvis han gerne vil have os til at spille lidt bedre fremad.

2) Vores første halvleg var virkelig lovende (indtil ekstratiden). Vi får spillet os til store chancer og holder Brøndbys nede på det acceptable. Der skal stadig justeres lidt. Vi behøver ikke spille så direkte. Hellere holde bolden på egne fødder lidt længere.

3) Risgaards boldomgang (vendinger, ro og fremadrettede aflevering, med efterfølgende dybdeløb) har virkelig været savnet på midtbanen, men det kan godt være han ikke længere er løsningen. I hvert fald ikke sammen med Abildgaard.
Endnu en kamp hvor man bare skulle lukke af for Lucas og Kusk for alle bolde i offensiven skulle åbenbart rører deres fødder :D indlæg og frisparkene er vi sku ikke skarbe på, savner da vi kunne lave dødbold mål så kunne noget af presset af målnagerne
Det er ikke "bare" at lukke af for Kusk og Lucas. I går lykkedes det BIF at lukke Kusk ned, men Lucas fik de ikke rigtig fat på.
Det er anden eller tredje kamp under MW at vi for alvor forsøger os med en offensiv opstilling. Selvfølgelig kommer det til at tage noget tid, inden den sidder der, men jeg synes absolut der var tegninger til noget spændende.

Jeg kommer ikke til at råbe "Fyr Wieghorst" igen, før han mister modet og går tilbage til det lort vi har set fra ham i en uendelighed. Nu forsøger han i det mindste endelig det rigtige.
Enig jeg melder mig heller ikke ind i fyr holdet, men kunne godt bruge en motivator på sidelinjen når der komner mål i kan slet ikke høre gejst fra bænken i kampene

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Gamen » 8. okt 2018, 10:48

Lyfe skrev:
8. okt 2018, 10:09
Det er simpelthen urimeligt at AaB skærper deres regler for når fans bærer maske eller tænder romerlys. Men at brøndby kan medbringe egne kontrollører der fulgt ud accepterer at de står 1m fra dem med lys i hånden i 40minutter i streg. Det giver ingen mening at vi tillader at modstandernes fans må mere på vores stadion end vi selv må!

Det bør simpelthen have konsekvenser... argument med at man ikke kan skride ind fordi så går brøndbys fans helt amok, er jo som at sige at vi ikke skal gøre noget hvis en rocker ryger joints midt i salling fordi han vil blive sur.
Kan deres egne kontrollør ikke opretholde orden så giver det ingen mening at have dem til stede! Jeg har intet imod romerlys - men jeg har noget i mod at vores egne fans bliver kylet ud på røv og albuer med bøder på 10.000 kr imens vi lader modstanderne stå og grine os op i ansigtet!
At de ikke gør noget er helt efter aftale med vores egen sikkerhedschef. Man vil ikke skabe unødig uro, og har rigeligt med kameraer. At man så ikke kan bruge det til særligt meget, når de er fuldt maskerede er vel ét fedt. Når det så er sagt, så havde Brøndby vel i omegnen af 60+ lys med ind i går - ikke specielt imponerende af kalkunerne.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af FIDEL » 8. okt 2018, 10:52

Gamen skrev:
8. okt 2018, 09:29
Pastorius skrev:
8. okt 2018, 07:39

2) Vores første halvleg var virkelig lovende (indtil ekstratiden). Vi får spillet os til store chancer og holder Brøndbys nede på det acceptable. Der skal stadig justeres lidt. Vi behøver ikke spille så direkte. Hellere holde bolden på egne fødder lidt længere.
Man er nødt til at se på modstanderen, når man laver den slags generelle sammenligninger. I går mødte vi et yderst sårbart hold, der er under markant pres og har lukket 29 mål ind i de seneste 11 kampe. Selv Horsens kom til 4-5 kæmpechancer sidst i Brøndby. Holdet lukkede 4 mål ind mod Sønderjyske, og 3 ind mod AGF.

Ligesom vi så gode ud mod Hobro, så så vi også kun gode ud mod Brøndby, fordi de spillede anderledes end de andre hold vi har mødt hjemme de seneste par måneder. De stod væsentlig bedre defensivt i 2. halvleg.

Brøndby kunne og burde have lavet et par mål mere i går. De havde 3 frie skud lige omkring feltkanten i 1. halvleg, som de så fik braget 2 ind af i 2. halvleg.

Vi har ikke rykket os en tøddel. Taktikken i går virkede besynderlig, udover at vi skulle lukrere på Lucas' fart. Alle andre hold kan udfordre Brøndby hvor de er allersvagest - med dybe bolde ned bag den høje bagkæde. Der fejlede vi eklatant i går. Vi lykkedes med det én gang, og der gav det en friløber.

Jeg har mistet troen på projekt Wieghorst - jeg aner absolut ikke hvor han vil hen. Der er absolut ingen tegninger i spillet, og så er det da lidt latterligt at den ene gang hvor Ripodsten forholder sig kritisk til Wieghorst, der vil han gå i rette med journalisterne bag. Det er pinlig optræden!
Meget enig!
Wieghorst hyler som en folkeskoleelev i 5. klasse "Man må ikke lyve!!" Hvad er det lige for en kommentar (hvis den vel at mærke er korrekt citeret).
Wieghorst tilgang til kampene har fejlet alt for mange gange! Holdet mangler tydeligt tro på tingene og selvtillid. Som mange har skrevet før så ser det ud til at Wieghorst piller al selvtillid ud af spillerne.
Eksempler på dette:
Safranko - starter faktisk fint, men fik en synligt dyk efter han brændte et straffe imod Helsingør på hjemmebane. Desuden mistede han selvtillid, idet Wieghorst ikke ville bruge ham mere. Men ærligt talt, vi kunne godt have brugt Safranko hjemme imod Esbjerg, Vejle og OB inde i boksen, når nu vi ikke kunne spille os igennem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2018, 10:58

doukas skrev:
8. okt 2018, 09:29

Har svært ved at se det "rigtige" i, at Lucas Andersen skal spille spidsangriber og Ochs central midtbane. Fuldstændig håbløse dispositioner. Ochs er efterhånden en tysk udgave af PK - Først angriber, så back og nu central midtbane
Det er i min bog detaljer, som selvfølgelig skal rettes til. Det væsentligste er at vi forsøger at spille offensivt og underholdende, og primært bruger de spiller vi har til rådighed, der kan netop dét.

Nu har vi brugt to år på at lære den defensive spillestil, så skal vi ikke give op efter én kamp med den offensive.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2018, 11:02

Gamen skrev:
8. okt 2018, 09:29
Pastorius skrev:
8. okt 2018, 07:39

2) Vores første halvleg var virkelig lovende (indtil ekstratiden). Vi får spillet os til store chancer og holder Brøndbys nede på det acceptable. Der skal stadig justeres lidt. Vi behøver ikke spille så direkte. Hellere holde bolden på egne fødder lidt længere.
Man er nødt til at se på modstanderen, når man laver den slags generelle sammenligninger. I går mødte vi et yderst sårbart hold, der er under markant pres og har lukket 29 mål ind i de seneste 11 kampe. Selv Horsens kom til 4-5 kæmpechancer sidst i Brøndby. Holdet lukkede 4 mål ind mod Sønderjyske, og 3 ind mod AGF.

Ligesom vi så gode ud mod Hobro, så så vi også kun gode ud mod Brøndby, fordi de spillede anderledes end de andre hold vi har mødt hjemme de seneste par måneder. De stod væsentlig bedre defensivt i 2. halvleg.

Brøndby kunne og burde have lavet et par mål mere i går. De havde 3 frie skud lige omkring feltkanten i 1. halvleg, som de så fik braget 2 ind af i 2. halvleg.

Vi har ikke rykket os en tøddel. Taktikken i går virkede besynderlig, udover at vi skulle lukrere på Lucas' fart. Alle andre hold kan udfordre Brøndby hvor de er allersvagest - med dybe bolde ned bag den høje bagkæde. Der fejlede vi eklatant i går. Vi lykkedes med det én gang, og der gav det en friløber.

Jeg har mistet troen på projekt Wieghorst - jeg aner absolut ikke hvor han vil hen. Der er absolut ingen tegninger i spillet, og så er det da lidt latterligt at den ene gang hvor Ripodsten forholder sig kritisk til Wieghorst, der vil han gå i rette med journalisterne bag. Det er pinlig optræden!
Brøndby er ikke i dårligere forfatning eller os, og alle de hold der ligger under os i tabellen. Selvfølgelig er der forskel på at spille mod hold der prøver at spille fodbold og hold der ikke prøver, men der er vel ingen der tror på at vi kan lukke et defensivt hold på, ved at spille med livrem og seler og to seksere længere. Så er det da ok vi prøver noget andet - selvom det skulle være sket for laaaang tid siden.

Nu skriver jeg godtnok at jeg ikke vil råbe på en trænerfyring, så længe han bliver ved med at forsøge sig offensivt. Det betyder dog ikke at jeg vil stille mig op og brokke mig højlydt, hvis nu det usandsynlige skulle ske, og han bliver fyret i eftermiddag. I hvert fald ikke hvis man har forberedt hvad der så skal ske nogenlunde fornuftigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af Tyskeren » 8. okt 2018, 11:08

Lyfe skrev:
8. okt 2018, 10:09
Det er simpelthen urimeligt at AaB skærper deres regler for når fans bærer maske eller tænder romerlys. Men at brøndby kan medbringe egne kontrollører der fulgt ud accepterer at de står 1m fra dem med lys i hånden i 40minutter i streg. Det giver ingen mening at vi tillader at modstandernes fans må mere på vores stadion end vi selv må!

Det bør simpelthen have konsekvenser... argument med at man ikke kan skride ind fordi så går brøndbys fans helt amok, er jo som at sige at vi ikke skal gøre noget hvis en rocker ryger joints midt i salling fordi han vil blive sur.
Kan deres egne kontrollør ikke opretholde orden så giver det ingen mening at have dem til stede! Jeg har intet imod romerlys - men jeg har noget i mod at vores egne fans bliver kylet ud på røv og albuer med bøder på 10.000 kr imens vi lader modstanderne stå og grine os op i ansigtet!
Jeg er HELT enig her! Det var simpelthen en farce at sidde og kigge på. Ham bistandsklienten tændte jo 5-6 romerlys ca. én meter foran samme kontrollør. Der var jo MANGE romerlys igang hele tiden dernede, og det er jo en del af fodbolden syntes jeg. Men så længe det er ulovligt, så skal der fandme da slåes ned på det.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 07.10.2018

Indlæg af MrBangDK » 8. okt 2018, 11:34

Gamen skrev:
8. okt 2018, 10:48
Lyfe skrev:
8. okt 2018, 10:09
Det er simpelthen urimeligt at AaB skærper deres regler for når fans bærer maske eller tænder romerlys. Men at brøndby kan medbringe egne kontrollører der fulgt ud accepterer at de står 1m fra dem med lys i hånden i 40minutter i streg. Det giver ingen mening at vi tillader at modstandernes fans må mere på vores stadion end vi selv må!

Det bør simpelthen have konsekvenser... argument med at man ikke kan skride ind fordi så går brøndbys fans helt amok, er jo som at sige at vi ikke skal gøre noget hvis en rocker ryger joints midt i salling fordi han vil blive sur.
Kan deres egne kontrollør ikke opretholde orden så giver det ingen mening at have dem til stede! Jeg har intet imod romerlys - men jeg har noget i mod at vores egne fans bliver kylet ud på røv og albuer med bøder på 10.000 kr imens vi lader modstanderne stå og grine os op i ansigtet!
At de ikke gør noget er helt efter aftale med vores egen sikkerhedschef. Man vil ikke skabe unødig uro, og har rigeligt med kameraer. At man så ikke kan bruge det til særligt meget, når de er fuldt maskerede er vel ét fedt. Når det så er sagt, så havde Brøndby vel i omegnen af 60+ lys med ind i går - ikke specielt imponerende af kalkunerne.
LGBT miljøet på Vestegnen siger i nyhederne at de er trætte af, at der altid udsolgt af glidecreme!
Ska' vi hak'?

Besvar