Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af Nitten » 14. dec 2018, 22:58

Nitten skrev:
14. dec 2018, 22:52
AalBoyeBK skrev:
14. dec 2018, 22:41
Frygter stadig der kan komme efterspil. Selvom det ville være dybt uretfærdigt, så har vi jo reelt set free-ridet kampen efter dommeren lavede det jeg kan se hedder en "objektiv fejl". Klaus Egelund skriver også på Twitter at resultatet kan blive en omkamp og henviser til en 2. divisionskamp i 2007. Som jeg kan læse mig frem til blev dommerfejlen i den situation dog lavet mod det hold der tabte, så det er jo ikke en helt sammenlignelig situation. Kunne i hvert fald forestille mig at OB undersøger det.
Lige lidt langt ude at OB skulle krave omkamp for en fejl sket mod AaB

Men selvfølgelig bør der komme et efterspil.
Dommeren incl resten ag dommerteamet skal have inddraget deres dommer med det samme ogkun tillades fremover at dømmer på max miniput niveau
DBU bør begynde at anvende udenlandske dommere fir vi har et tydeligt kvalitets problem i Dk

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af BassogogsVen » 14. dec 2018, 23:14

Klaus skrev:
14. dec 2018, 22:25
Funky skrev:
14. dec 2018, 21:28
Stærk forsvarskæde, i øvrigt. Jeg savnede ikke de 3 sædvanlige startere.
Hhhhmmmmm, der er jeg trods alt ikke enig. Rinne er MOM i dag og centerforsvaret var ikke just dirkefrit. Ret beset kunne man vel også have dømt både straffe og rødt på Ross i første halvleg. Tænker heller ikke Ochs er fremtiden på venstre back. Wurtz stabiliserede også tropperne gevaldigt da han kom ind. Men at Ross er fremtiden køber jeg, men fremtiden er måske ikke lige nu
Naturligvis er Ochs ikke fremtiden på VB. Han ejes af Hoffenheim. At han spillede en pletfri kamp i dag, er en anden sag. Han var god.

Det kan forhåbentlig fortælle Friis lidt om, at Børsting ikke er en god idé.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af Maglau » 14. dec 2018, 23:18

BassogogsVen skrev:
14. dec 2018, 23:14
Klaus skrev:
14. dec 2018, 22:25
Funky skrev:
14. dec 2018, 21:28
Stærk forsvarskæde, i øvrigt. Jeg savnede ikke de 3 sædvanlige startere.
Hhhhmmmmm, der er jeg trods alt ikke enig. Rinne er MOM i dag og centerforsvaret var ikke just dirkefrit. Ret beset kunne man vel også have dømt både straffe og rødt på Ross i første halvleg. Tænker heller ikke Ochs er fremtiden på venstre back. Wurtz stabiliserede også tropperne gevaldigt da han kom ind. Men at Ross er fremtiden køber jeg, men fremtiden er måske ikke lige nu
Naturligvis er Ochs ikke fremtiden på VB. Han ejes af Hoffenheim. At han spillede en pletfri kamp i dag, er en anden sag. Han var god.

Det kan forhåbentlig fortælle Friis lidt om, at Børsting ikke er en god idé.
Han havde sine momenter men synes alligevel OB spillede sig alt for nemt igennem i hans side i førstehalvleg.
Synes ikke han er back
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af BassogogsVen » 14. dec 2018, 23:28

Maglau skrev:
14. dec 2018, 23:18
BassogogsVen skrev:
14. dec 2018, 23:14
Klaus skrev:
14. dec 2018, 22:25
Funky skrev:
14. dec 2018, 21:28
Stærk forsvarskæde, i øvrigt. Jeg savnede ikke de 3 sædvanlige startere.
Hhhhmmmmm, der er jeg trods alt ikke enig. Rinne er MOM i dag og centerforsvaret var ikke just dirkefrit. Ret beset kunne man vel også have dømt både straffe og rødt på Ross i første halvleg. Tænker heller ikke Ochs er fremtiden på venstre back. Wurtz stabiliserede også tropperne gevaldigt da han kom ind. Men at Ross er fremtiden køber jeg, men fremtiden er måske ikke lige nu
Naturligvis er Ochs ikke fremtiden på VB. Han ejes af Hoffenheim. At han spillede en pletfri kamp i dag, er en anden sag. Han var god.

Det kan forhåbentlig fortælle Friis lidt om, at Børsting ikke er en god idé.
Han havde sine momenter men synes alligevel OB spillede sig alt for nemt igennem i hans side i førstehalvleg.
Synes ikke han er back
Nej, han er bedre offensivt. Men jeg synes, han var glimrende. Og god indstilling.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af Sauer » 14. dec 2018, 23:45

Rasmussancen

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af andreasaab89 » 14. dec 2018, 23:55

Selvfælgelig får OB ikke omkamp

Der går en gigantisk kendelse imod AaB og så skal vinstraffes igen med at miste sejren. Vil jo aldrig give mening

Til gengæld skal dommeren have frataget kortet ...

Jeg er seriøst med på ideen om at DBU og klubberne bruger lidt ekstra penge og køber nogle gode udenlandske dommere ind. Vi kan simpelthen ikke være tjent med det her..

Btw. Kusk er min klare MoM. Han styrer alt med bolden. Går dybt og sætter vores spil, trækker bredt, laver gode løb osv. Han er som forvandlet under Friis
Rinne er tæt på med afgørende redninger

Generelt syntes jeg også Lukas og Van weert falder vildt godt ind i spillet. Lukas dog et lille minus da han brænder et par chancer. Men spillet med bolden var han god

Kæmpe + til Friis for opsætning af holdet, medie håndtering og det at holde hovedet koldt når dommeren er så dårlig
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af BassogogsVen » 15. dec 2018, 00:06

Jeg er ikke nørd på dette område (måske på andre), men hvis man overhovedet kan lave sådan en statistik, ville det være fedt at se, hvor mange kampafgørende redninger Rinne har haft so far denne sæson. Og generelt sammenlignet med andre i ligaen og i AaB. Han er god!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af Forza » 15. dec 2018, 00:25

Det vi så idag var en ny standard for hvor lavt et niveau en dommer har dømt på i superligaen. Og det siger en del for dommerne fylder allerede enormt meget uge efter uge med et utal af fejlkendelser.

Jeg tror ikke fastansættelser ændrer det store på det. Man bør investere i oplæringen af nye dommere. Evt sende dem på kursus hos PL dommere. Et eller andet skal der i hvert fald til. Ligaen er ikke tjent med dette.

Udover dette var det en stærk indsats af holdet at kæmpe sig tilbage og skaffe 3 point. Interviewet efter kampen med Friis understreger hvor mange niveauer han allerede er over MW. Sympatisk, imødekommende og taktisk stærkt. Især var jeg imponeret over hans måde at få spillerne til at glemme frustrationerne over dommeren og komme videre. Jeg ser (endelig!) lyst på fremtiden i AaB efter dvale under Søndergaard og Wieghorst.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af Spanky » 15. dec 2018, 07:52

Op i bagdelen med gårdagens dommer, vi vandt på trods af han gjorde alt for at umuligegøre det.

Kusk var selvfølgelig MoM, men hvor er det fedt at se en af DK’s bedste trupspillere gå ind og levere en bundsolid indsats på højre back. Det var virkelig en intelligent indsats fra Paddys side igår og den bedste AaB indsats på højre back i sæsonen. Kan Paddy få en skadesfri opstart i foråret kan han godt komme til at spille fast på højre back resten af sæsonen.

slammer
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 24. nov 2005, 11:21
Geografisk sted: Malmø

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af slammer » 15. dec 2018, 09:09

Nu ved jeg ikke om det er skrevet før, men jeg syntes der har været en tendens til, at vi på taktikken er blevet overmatchet generelt til 2.halveg i den tid både LS og MW var trænere. Jeg er ikke stærk nok i det fodboldfaglige, men vi var i hvert fald klasser over OB i 2.halveg i går. Det sammenholdt med at jeg har hørt at Friis skulle være helt utroligt stærkt taktisk (tror det var fodbold fm hvor ham u19 træneren fortalte at han hadede og møde Friis fordi han blev voldtaget taktisk hver gang).
Er der noget om det? Det undrer mig bare lidt når man hører alle (spillere og eksperter) fortælle hvor stærk en analytiker og taktikker MW er...?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af Buzz Killington » 15. dec 2018, 09:51

Kusk var helt vild i går. Helt på niveau med 13-14. Hvor er det bare fedt at kunne skyde forestillingen (også min egen) ned om at han ikke er samme spiller længere. Det er han, og vi kan nu begynde at sætte forventningerne derefter. Det krævede bare en træner der formåede at sætte ham ordenligt i scene.

Syntes som så mange andre også PK skal have ros. Han var ikke MOM, ej heller i top 3, men han var overraskende (for undertegnede) solid, specielt i forsvarsorganisationen. Meget rolig, også på bolden. Og så gør det heller ikke så meget at han ikke kommer så meget over midten, når hans mellemlange afleveringer op ad siden er så præcise. Virkelig en gave til Kusk i går.

I den mere kontroversielle afdeling, syntes jeg ikke man bør være så sikker på Ahlmann som førstevalg på VB. Ahlmann har selvfølgelig først udløb i '21, og derfor er der også noget strategi involveret når Ochs er væk til sommer. Men Ochs bidrager bare med mere kvalitet i sine aktioner. Jeg husker flere gange hvor han kløgtigt og teknisk stærkt var manden der spillede os ud af OBs førstepres med et træk, eller en præcis risikofyldt aflevering og skabte gode betingelser for vores omstillinger. Så må Ahlmann tage kampen op og forsøge at komme tilbage på fordum tids niveau.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af Funky » 15. dec 2018, 10:30

Buzz Killington skrev:
15. dec 2018, 09:51
Kusk var helt vild i går. Helt på niveau med 13-14. Hvor er det bare fedt at kunne skyde forestillingen (også min egen) ned om at han ikke er samme spiller længere. Det er han, og vi kan nu begynde at sætte forventningerne derefter. Det krævede bare en træner der formåede at sætte ham ordenligt i scene.

Syntes som så mange andre også PK skal have ros. Han var ikke MOM, ej heller i top 3, men han var overraskende (for undertegnede) solid, specielt i forsvarsorganisationen. Meget rolig, også på bolden. Og så gør det heller ikke så meget at han ikke kommer så meget over midten, når hans mellemlange afleveringer op ad siden er så præcise. Virkelig en gave til Kusk i går.

I den mere kontroversielle afdeling, syntes jeg ikke man bør være så sikker på Ahlmann som førstevalg på VB. Ahlmann har selvfølgelig først udløb i '21, og derfor er der også noget strategi involveret når Ochs er væk til sommer. Men Ochs bidrager bare med mere kvalitet i sine aktioner. Jeg husker flere gange hvor han kløgtigt og teknisk stærkt var manden der spillede os ud af OBs førstepres med et træk, eller en præcis risikofyldt aflevering og skabte gode betingelser for vores omstillinger. Så må Ahlmann tage kampen op og forsøge at komme tilbage på fordum tids niveau.
Enig angående Ahlmann. Han skulle være en bærende kraft, men jeg synes ikke, han løfter holdet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 554
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af Himmerland » 15. dec 2018, 10:33

Så desværre ikke kampen igår 😢 så blev lidt overrasket da jeg læste nordjyske her til morgen, da flere debatøre havde gjort PK til MOM ??
3 mand for kun 2 PK, Lukas og Abildgaard og mon ikke det er hans straffespark der trækker ned.
Er det nordjyske der er helt væk, eller visse debatøre “farvet” ?

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af abbifar » 15. dec 2018, 10:54

Himmerland skrev:
15. dec 2018, 10:33
Så desværre ikke kampen igår 😢 så blev lidt overrasket da jeg læste nordjyske her til morgen, da flere debatøre havde gjort PK til MOM ??
3 mand for kun 2 PK, Lukas og Abildgaard og mon ikke det er hans straffespark der trækker ned.
Er det nordjyske der er helt væk, eller visse debatøre “farvet” ?
IMO er det Nordjyske der er væk. Abildgard var et bæst på midten, og selvom Lukas absolut ikke havde sin bedste kamp synes jeg 2 er i underkanten. Mht. PK handler det meget om hvad man forventer. Han er jo ikke backen, der tager et rush op langs sidelinjen og overspurter alle, men mindre kan også gøre det.
Som jeg så det, så var hans opgave i høj grad at støtte Ross på midten, på samme måde som Abild og MC og prøvede at beskytte midterforsvaret - og det giver mening med 3 nye dernede.

Men medgivet - han er ikke en sprudlende spiller ham PK. Driftssikker er dog også helt rart.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af BassogogsVen » 15. dec 2018, 12:40

Efter at have brugt hele natten på fordybelse og refleksion er jeg nået frem til, at det, der har gjort størst indtryk i disse tre kampe post Wieghorst, er:

De to sejre er generelt kampe, der "er vundet". De seks point er hevet ind ved at spille fodbold og reelt vinde kampene. Det kan da godt være, at det var spændende i går, men kampen blev vundet, fordi man spillede fodbold i 90 minutter. Helt modsat med Wieghorst, hvor man måske fik scoret et mål, men derefter gik man så fluks over i at forsøge at fedte den hjem. Man sidder generelt med en fornemmelse af, at som kampene skrider frem, fortsætter vi med at spille fodbold, uanset om vi er kommet foran eller bagud. Og de to kampe er altså vundet mod klubber, der på kamptidspunktet lå hhv. nummer 3 og 4.

Så er der naturligvis kampen mod Horsens. Der var nogle ting, der skæmmer en del. Og det er ikke kun Okores udvisning, for selvfølgelig må man ikke knække sådan sammen, fordi en spiller bliver vist ud. Men det handler jo nok også om, at det på mange måder er en trup, der stadig er sårbar.

Mht spillerne i går:

Rinne: Endnu engang kampafgørende. Velsagtens den bedste keeper, vi nogensinde har haft (sorry, Jimmy). Det ville betyde enormt meget for opbygningen, hvis han ikke smutter til sommer.
Ross: Frem med brystet, ikke så meget pis, ind og fighte. Og spille fodbold. Og så er han blot 17 år. Naturligvis laver han et par dumheder, og han skal jo fx lære at være mere kølig. Hans gule kort var jo decideret åndssvagt.
KP: Sikker og rolig. Bliver aldrig topklasse i SL, men er solid og stabil i de fleste indgreb. God attitude.
PK: Som vi kender ham. Ikke noget tju-bang der. Ganske sikker defensivt, kommer sjældent over midten. Det har vel aldrig været anderledes. For min skyld må han gerne spille den plads frem for Pallesen og Børsting, men jeg mener stadig, at vi skal stræbe højere på den backplads.
Ochs: Masser af gode aktioner og højt teknisk niveau i flere situationer. Som en anden skriver, bruger han sine evner til at spille sig ud af et pres flere gange. Han er desværre fortid til sommer, for ellers skulle Ahlmann nok stramme gevaldigt op.
Abildgaard: Jeg er blevet sådan lidt bum-bum på det seneste. Jeg elsker hans figur og hans attitude. Han fighter og kæmper og vinder mange bolde. Især i luftspillet er han nærmest uovervindelig. Men på en eller anden måde synes jeg, at den hype, der er omkring ham, er blevet sådan lidt en spiral. Han har virkelig mange ting, men hypen kommer desværre også til at gøre mange lidt blinde for hans dårlige sider. Fx laver han altså mange fejlafleveringer og er ikke altid verdens bedste ven med bolden. Jeg kan virkelig godt lide ham, men der mangler stadig en del - for hvilken type skulle fx ind ved siden af ham, hvis man hentede ny.
MC: Jeg bliver aldrig fan. Spillede en fin kamp i går, men som altid synes jeg generelt, at det går for langsomt og er for omstændeligt. Men som Gamen skriver, er problemet ikke så stort i en kamp som i går, hvor især Kusk tager ansvaret for det opbyggende spil, og MC blot skal agere bølgebryder og restforsvar. Han skal dog have stort plus for situationen, hvor han flæsker en OB-spiller og hiver et gult. Det var rart at se ham være lidt bisset, så det ikke altid er PK's lillebror, der spiller.
Kusk: Altdominerende i går. Har fundet sin anden ungdom under Friis. Han er bare en vidunderlig spiller, når han spiller sådan der. Og det er så dejligt at se ham forløst. Han forsøger at være loyal over for Wieghorst i medierne, hvilket er ganske sympatisk af ham, men alle kan jo se, at fyringen af denne har fjernet et gigantisk åg fra Kusks skuldre.
Thellufsen: Så meget talent, så langt mellem snapsene. Det kan vel være hans generelle overskrift gennem hele sin SL-tid. Man må virkelig håbe, at Friis kan få ham til at shine mere de næste 6 måneder, for han har en masse potentiale, men han falder bare alt for meget ud i kampene, og i går havde han desuden et hav af fejlafleveringer - især i 1. halvleg. Jeg frygter lidt, at han er typen, som måske mangler det sidste mentale for at blive konsistent i sine præstationer og holde niveau gennem alle 90 minutter.
Lucas: Ikke så meget at sige; han er jo vores bedste fodboldspiller. Han kan enormt meget og lykkes bedre og bedre og mere og mere i samspillet med især Kusk og Tom. Men kan også forsvinde ret meget ud af kampene til tider. I går var han fx ikke sit bedste jeg. Jeg håber dog, at man sætter alt ind på at sikre ham permanent (og at han har lyst), for offensiven skal bygges op om ham og Kusk.
Tom: Jeg er tit kritisk over for Gaarde, men dette bytte var virkelig en genistreg. Tom er en klassespiller og han er en slider, der laver et kæmpestort arbejde. Og så skaber han nogle chancer. Jeg gad godt at se ham sammen med en anden rigtig angriber - det kunne være interessant at se ham i den rolle.
Og så må jeg lige knytte en kommentar til Wessam: Jeg kan virkelig godt lide knægten, og han har absolut nogle ting i sit spil, som han kan udvikle til noget rigtig godt. Men i går virker han jo ugidelig og apatisk fra han kommer på banen. Og stræber man efter at være en del af det gode selskab af 11 spillere, skal sådan en friløber som i går altså bare klappes i kassen. Det der virker skødesløst.

Summa summarum: Vi har et godt hold, som absolut skal med i top 6. Men jeg mener også, at ambitionerne for en klub som AaB bør hedde andet end top 6. Det er for fedtet og kedeligt. Derfor er der også plads til forbedringer - og forstærkninger. Jeg mener stadig, at der skal forstærkes på 2-3 pladser samt at man skal geare lidt op i bestyrelsen og hæve barren. Den der top 6-ambition er bare for fattig og bliver en sovepude.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af Halil » 15. dec 2018, 14:17

Dommeren var jo vanvittig oveni sit forbandede hoved!

Straffet? Hva fanden sker der!?

2-1 målet? Hvad er han i tvivl om?

Helt på månen idiot og en kæmpe so.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af Hanga » 15. dec 2018, 15:43

BassogogsVen skrev:
15. dec 2018, 12:40
Efter at have brugt hele natten på fordybelse og refleksion er jeg nået frem til, at det, der har gjort størst indtryk i disse tre kampe post Wieghorst, er:

De to sejre er generelt kampe, der "er vundet". De seks point er hevet ind ved at spille fodbold og reelt vinde kampene. Det kan da godt være, at det var spændende i går, men kampen blev vundet, fordi man spillede fodbold i 90 minutter. Helt modsat med Wieghorst, hvor man måske fik scoret et mål, men derefter gik man så fluks over i at forsøge at fedte den hjem. Man sidder generelt med en fornemmelse af, at som kampene skrider frem, fortsætter vi med at spille fodbold, uanset om vi er kommet foran eller bagud. Og de to kampe er altså vundet mod klubber, der på kamptidspunktet lå hhv. nummer 3 og 4.

Så er der naturligvis kampen mod Horsens. Der var nogle ting, der skæmmer en del. Og det er ikke kun Okores udvisning, for selvfølgelig må man ikke knække sådan sammen, fordi en spiller bliver vist ud. Men det handler jo nok også om, at det på mange måder er en trup, der stadig er sårbar.
Enig i din analyse af de 3 kampe. Jeg vil dog tilføje at Friis også "virkede sårbar" mod Horsens, hvor han trækker holdet tilbage i 2. halvleg og bliver for bange for at spille kampen grundet udvisningen. Det var lidt skræmmende at høre Augu stå og sige 15 min inde i 2. halvleg, at vi var tilfredse med kampbilledet. Så der er også noget mentalitet der skal arbejdes med der.

Ellers har de ændringer Friis har bragt klart været et skridt i den rigtige retning. Vi spiller lidt mere angrebsivrigt og mere i banens længderetning. En spiller som Kusk kommer pludselig meget mere til sin ret. Han kan også godt være en af dem, der har nydt godt af at få en træner der er tættere på og mere i øjenhøjde med sine spillere.

Stærk indsats at gå til vinterpause på i går. Det gør at pausen bliver mere end bare et dejligt afbræk, som det vitterligt har været de sidste par år, men også en periode hvor holdet forhåbentligt kan arbejde videre med de nye ideer med tro på tingene. Det bliver spændende at se hvad vi gør på assistent posten, og så selvfølgelig om vi kommer til at se nye spillere, selvom AaB ligger op til det modsatte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af Hajen » 15. dec 2018, 17:00

BassogogsVen skrev:
15. dec 2018, 00:06
Jeg er ikke nørd på dette område (måske på andre), men hvis man overhovedet kan lave sådan en statistik, ville det være fedt at se, hvor mange kampafgørende redninger Rinne har haft so far denne sæson. Og generelt sammenlignet med andre i ligaen og i AaB. Han er god!
Der er sikkert mange måder at afgøre, om en redning er kampafgørende eller ej, men jeg har hørt, at Krüger stor-roser Rinne, og mener, at havde han stået i Vejle, havde de haft 8-10 point mere
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af dyhrmaN » 15. dec 2018, 17:15

Jeg bed mærke i alle de råb til dommeren, der kom fra OBs bænk. Det var pinligt! Jeg er meget glad for, at man ikke kunne høre samme mangel på format fra AaB’s bænk.
Michelsen lød som et fornærmet barnligt offer for dommerens aktioner.
Så noget må Friis virkeligt ikke begynde på.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: OB - AaB, 14.12.2018

Indlæg af BassogogsVen » 15. dec 2018, 17:20

dyhrmaN skrev:
15. dec 2018, 17:15
Jeg bed mærke i alle de råb til dommeren, der kom fra OBs bænk. Det var pinligt! Jeg er meget glad for, at man ikke kunne høre samme mangel på format fra AaB’s bænk.
Michelsen lød som et fornærmet barnligt offer for dommerens aktioner.
Så noget må Friis virkeligt ikke begynde på.
Tror jeg ikke, der er nogen fare for. Det er ikke just hans stil og personlighed.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar