Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af FIDEL » 18. feb 2019, 07:41

Nordjyske vurderer simpelthen, at Weert starter på bænken. Ali og Ochs på toppen. 3-4-3 opstilling. :aabfan:

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Danni » 18. feb 2019, 07:59

Hey

Vi er to mand, der vil ned at se kampen. Da begge gerne vil have øl, vil vi helst lade bilen stå. Vi var for sent ude med tilmelding til support clubbens tur. Jeg sendte en mail til dem i forgårs, ang. om vi kunne komme med bussen alligevel, hvis vi troppede op med både kontanter og dankort, men jeg har ikke fået svar endnu. Er der nogen der har en fix ide, til hvordan man forholder sig til dette. Ifølge rejseplanen.dk er det ikke muligt, at komme hjem efter kampen fra stadion, med mindre man kan leve med at være hjemme tirsdag morgen.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Jakobsen » 18. feb 2019, 08:06

FIDEL skrev:Nordjyske vurderer simpelthen, at Weert starter på bænken. Ali og Ochs på toppen. 3-4-3 opstilling. :aabfan:
Får knopper over, at der er genvalg til Blåbjerg. Bare tanken om ham i nærheden af Onuachu giver en kvalme. Der er ingen chance i helvede for point med den opstilling og de spillere.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Meelsen » 18. feb 2019, 08:34

Danni skrev:
18. feb 2019, 07:59
Hey

Vi er to mand, der vil ned at se kampen. Da begge gerne vil have øl, vil vi helst lade bilen stå. Vi var for sent ude med tilmelding til support clubbens tur. Jeg sendte en mail til dem i forgårs, ang. om vi kunne komme med bussen alligevel, hvis vi troppede op med både kontanter og dankort, men jeg har ikke fået svar endnu. Er der nogen der har en fix ide, til hvordan man forholder sig til dette. Ifølge rejseplanen.dk er det ikke muligt, at komme hjem efter kampen fra stadion, med mindre man kan leve med at være hjemme tirsdag morgen.
Det kan være at der er noget på GoMore? Evt. prøv med et opslag på Vesttribunens Facebook. Auxilia-bussen er udsolgt, så der kan jeg desværre ikke være behjælpelig. Håber I finder en løsning!
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af FIDEL » 18. feb 2019, 08:35

Jakobsen skrev:
18. feb 2019, 08:06
FIDEL skrev:Nordjyske vurderer simpelthen, at Weert starter på bænken. Ali og Ochs på toppen. 3-4-3 opstilling. :aabfan:
Får knopper over, at der er genvalg til Blåbjerg. Bare tanken om ham i nærheden af Onuachu giver en kvalme. Der er ingen chance i helvede for point med den opstilling og de spillere.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Enig, men jeg klynger mig til et spinkelt håb. De må da for fanden komme med en trodsaktion.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Himmerland » 18. feb 2019, 08:40

FIDEL skrev:
18. feb 2019, 08:35
Jakobsen skrev:
18. feb 2019, 08:06
FIDEL skrev:Nordjyske vurderer simpelthen, at Weert starter på bænken. Ali og Ochs på toppen. 3-4-3 opstilling. :aabfan:
Får knopper over, at der er genvalg til Blåbjerg. Bare tanken om ham i nærheden af Onuachu giver en kvalme. Der er ingen chance i helvede for point med den opstilling og de spillere.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Enig, men jeg klynger mig til et spinkelt håb. De må da for fanden komme med en trodsaktion.
Trodsaktion fra Blå ??? det vil sige han flytter sig fra serie 5 plan til serie 1, eller kommer vi helt op op divisions plan ??

Den mand burde aldrig være i nærheden af holdopstillingen så længe vi har forsvars talenter helt ned til 16 år vi kunne bruge i stedet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af FIDEL » 18. feb 2019, 09:41

Himmerland skrev:
18. feb 2019, 08:40
FIDEL skrev:
18. feb 2019, 08:35
Jakobsen skrev:
18. feb 2019, 08:06
FIDEL skrev:Nordjyske vurderer simpelthen, at Weert starter på bænken. Ali og Ochs på toppen. 3-4-3 opstilling. :aabfan:
Får knopper over, at der er genvalg til Blåbjerg. Bare tanken om ham i nærheden af Onuachu giver en kvalme. Der er ingen chance i helvede for point med den opstilling og de spillere.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Enig, men jeg klynger mig til et spinkelt håb. De må da for fanden komme med en trodsaktion.
Trodsaktion fra Blå ??? det vil sige han flytter sig fra serie 5 plan til serie 1, eller kommer vi helt op op divisions plan ??

Den mand burde aldrig være i nærheden af holdopstillingen så længe vi har forsvars talenter helt ned til 16 år vi kunne bruge i stedet.
Du får mig ikke til at forsvare Blåbær! Jeg forventer naturligvis at han koster min. 1 mål i aften.
Men jeg håber og forventer dog en trodsreaktion fra hele holdet, men det er sandsynligvis ikke nok til point. Vi skal stå kompakt og gå til stålet fysisk, hvilket vi også har spillerne til i mine øjne. Hvis Okore dummer sig igen, så er jeg personligt færdig med ham. Der er IKKE plads til dumheder nu.

En anden ting er, at jeg synes det er modigt af Friis at eksperimentere med opstilling og spillemønstre på nuværende tidspunkt, hvor top 6-målsætningen afgøres. Selvfølgelig har holdet trænet det hele i opstarten. Det gik bare slet ikke imod Randers, og får vi én på hatten i aften, så skal Friis godt nok have is i maven de sidste kampe. Han skal naturligvis holde fast i det han tror på giver mest succes.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af BassogogsVen » 18. feb 2019, 09:56

Blåbjerg må kunne et eller andet fantastisk, som vi almindelige mennesker ikke forstår, siden han fortsat bruges af endnu en træner. Det virker meningsløst.

At van Weert er røget ud (hvis det holder), er mig en gåde.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af gravballe » 18. feb 2019, 10:07

Jeg opgiver sku snart Friis, hvis han bliver ved med Blåbjerg, skal vi gætte på han endnu idag koster et mål, og laver flere farlige situationer som altid. Så mangler vi vel bare at Børsting også skal spille.

Og så fatte rjeg ikke man smider Wert på bænken... Manden er den bedste angriber AaB har haft i mange mange år...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Buzz Killington » 18. feb 2019, 10:12

gravballe skrev:
18. feb 2019, 10:07
Jeg opgiver sku snart Friis, hvis han bliver ved med Blåbjerg, skal vi gætte på han endnu idag koster et mål, og laver flere farlige situationer som altid. Så mangler vi vel bare at Børsting også skal spille.

Og så fatte rjeg ikke man smider Wert på bænken... Manden er den bedste angriber AaB har haft i mange mange år...
Friis kan jo ikke gøre for folk har karantæne eller skader.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Himmerland » 18. feb 2019, 10:14

Jeg er langt hen af vejen enig. Men faktum er at 50% af kampe i suppen kan vindes på vilje og vildskab, og det Hvis ikke vi får ild i øjnene på truppen, kan top 6 være fuldstændig ligegyldigt for så har vi intet at lave der.
Når det så er sagt er vildskab intet med brok og ligende at gøre, og hvis ikke Friis kan få bla. Okore til at fatte det så ud på bænken, og lad de unge få vigtig lærdom.

Gamen

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Gamen » 18. feb 2019, 10:18

Himmerland skrev:
18. feb 2019, 10:14
Jeg er langt hen af vejen enig. Men faktum er at 50% af kampe i suppen kan vindes på vilje og vildskab, og det Hvis ikke vi får ild i øjnene på truppen, kan top 6 være fuldstændig ligegyldigt for så har vi intet at lave der.
Når det så er sagt er vildskab intet med brok og ligende at gøre, og hvis ikke Friis kan få bla. Okore til at fatte det så ud på bænken, og lad de unge få vigtig lærdom.
Vigtig lærdom kan vi gemme til senere. Nu gælder det om at stille med det bedst mulige hold, ifht. at sikre den top 6-placering.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Spanky » 18. feb 2019, 10:18

Jeg mindes kampen i efteråret 17, hvor vi stillede op med tre centrale forsvarer (sandsynligvis de samme tre som i aften), der fik vi en snitter på 4-1. Sørloth fik Blåbjerg til at ligne en juniorspiller i den kamp. Mon ikke Onuachu gør det samme i aften...

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af AaB1978 » 18. feb 2019, 10:24

NORDJYSKEs opstilling: (3-4-3):

Jacob Rinne - Kasper Pedersen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg - Patrick Kristensen, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Wessam Abou Ali, Philipp Ochs.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Sanchez94 » 18. feb 2019, 10:29

Det kommer til at være en 7-0-3, hvis AaB skal have point med fra den her kamp så kræver det virkelig at Ochs, Kusk og Wessam kan finde i hinanden i nogle gode løb og være afslutningssikker.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af FIDEL » 18. feb 2019, 11:05

gravballe skrev:
18. feb 2019, 10:07
Jeg opgiver sku snart Friis, hvis han bliver ved med Blåbjerg, skal vi gætte på han endnu idag koster et mål, og laver flere farlige situationer som altid. Så mangler vi vel bare at Børsting også skal spille.

Og så fatte rjeg ikke man smider Wert på bænken... Manden er den bedste angriber AaB har haft i mange mange år...
Tja, men Det har nok noget at gøre med indsatsen på træningsbanen, samt at Weert spillede en skidt kamp imod Randers - men det gjorde resten af holdet jo også. Eller måske synes Friis at Ali er bedre i presset, who knows.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af doukas » 18. feb 2019, 11:14

Kudos til dem, der tager turen til Herning.

Fra min egen trygge sofa, bliver det spændende om jeg slukker TV'et inden der er gået 35. minutter, eller om vi skal hel hen til det 55. minut.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af jonas386 » 18. feb 2019, 11:14

Tæt på den svageste AaB opstilling jeg kan huske meget længe. Jeg tror ikke at det ender godt
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af doukas » 18. feb 2019, 11:19

Good times

MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Fc midtjylland - AaB, 18.02.2019

Indlæg af Yankee » 18. feb 2019, 11:20

AaB1978 skrev:
18. feb 2019, 10:24
NORDJYSKEs opstilling: (3-4-3):

Jacob Rinne - Kasper Pedersen, Jores Okore, Jakob Blåbjerg - Patrick Kristensen, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard, Jakob Ahlmann - Kasper Kusk, Wessam Abou Ali, Philipp Ochs.
Jeg synes det er galimatias at stille sådan op. Ikke så meget spillerne, men opstillingen. Enten er det en offensiv 3-4-3, hvor vi så decideret spiller 1-mod-1 over hele banen og vi nærmest inviterer dem til at smække lange diagonaler afsted på os ved at presse mand-mand. Det er netop sådan, FCM godt kan lide det, og det virker som det rene selvmord. Alternativt skal vi stå så ultra-defensivt med Kusk og Ochs at de kan dække FCM's wingbacks og Patrick+Ahlmann så kan hjælpe til mod Wikheim og Mabil. Men så kommer vi til at efterlade Wessam 1-mod-3 og får meget svært ved at sætte omstillinger igang.

Efter min mening skulle vi hellere spille en flad 4-4-2 så vi har en fri forsvarsspiller og kan forsvare bredden bedre. Det ville også give gode muligheder med to deciderede angribere, der kan arbejde på omstillinger og i bagrum.

Besvar