AaB strategi og visioner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af Sanchez94 » 15. feb 2019, 11:31

Yankee skrev:
15. feb 2019, 08:39

3) Eksterne investorer
FCM har ikke bygget deres succes på akademiet i Nigeria eller transferindtægter. Det er bygget på eksterne investorer. Man fik hevet omkring 200 mio. kr. ud af ham inderen, som ingen kan huske navnet på og senest har det betydet alt for klubben at have en økonomisk garant i Matthew Benham. Det er indiskutabelt en vej frem på den ene eller den anden måde for AaB.

Jeg håber man tænker tilstrækkeligt radikalt og ambitiøst i AaB og ikke kun vil renovere et par boder og ansætte en spillestilschef. Sidstnævnte er man i øvrigt forpligtet til af DBU i de nye licensregler, så det er noget af et PR-stunt hvis man vil sælge det som en innovativ og strategisk beslutning.
Jeg ser hellere AaB spille 1. divison end at sælge sin sjæl til en eller anden ligegyldighed af investor.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af Yankee » 15. feb 2019, 11:52

Sanchez94 skrev:
15. feb 2019, 11:31
Jeg ser hellere AaB spille 1. divison end at sælge sin sjæl til en eller anden ligegyldighed af investor.
Sådan har vi det vel allesammen, men det er en fin grænse. Siden børsintroduktionen har AaB hentet næsten 500 mio. kr. fra eksterne investorer og i dag er AaB jo i praksis ejet af Cubic-bagmændene.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af FIDEL » 15. feb 2019, 11:58

Sanchez94 skrev:
15. feb 2019, 11:31
Yankee skrev:
15. feb 2019, 08:39

3) Eksterne investorer
FCM har ikke bygget deres succes på akademiet i Nigeria eller transferindtægter. Det er bygget på eksterne investorer. Man fik hevet omkring 200 mio. kr. ud af ham inderen, som ingen kan huske navnet på og senest har det betydet alt for klubben at have en økonomisk garant i Matthew Benham. Det er indiskutabelt en vej frem på den ene eller den anden måde for AaB.

Jeg håber man tænker tilstrækkeligt radikalt og ambitiøst i AaB og ikke kun vil renovere et par boder og ansætte en spillestilschef. Sidstnævnte er man i øvrigt forpligtet til af DBU i de nye licensregler, så det er noget af et PR-stunt hvis man vil sælge det som en innovativ og strategisk beslutning.
Jeg ser hellere AaB spille 1. divison end at sælge sin sjæl til en eller anden ligegyldighed af investor.
Så slemt synes jeg ikke det er.
Selvfølgelig er det bedst ikke at være afhængig af 1 rigmand, men vi må også bare erkende at det er sådan fodboldverdenen fungerer idag. Vil man have resultaterne, så kræver det penge penge penge. Man sælger sin sjæl lidt, men det er nok glemt i det øjeblik man vinder et mesterskab, får tilført et par klassespillere etc.
Jeg synes dog, at AaB´s strategi langt hen ad vejen er den helt rigtige. Dog mangler jeg, ligesom mange andre fans, nogle højere ambitioner og mod til at være andet end klassens flinke dreng.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af BassogogsVen » 15. feb 2019, 12:12

Maglau skrev:
15. feb 2019, 09:13
Yankee skrev:
15. feb 2019, 08:39
raekkeettre skrev:
14. feb 2019, 12:46

Alt det kan vi sgu godt blive enig om. Men nu har Randers, Horsens etc....jo ikke nogle videre genial strategi og vision. De gør bare deres arbejde godt. Lige som jeg gerne så AaB gjorde - altså bedre! Men hva fanden skal vi bygge fremtiden på hvis ikke det er det med talenter/transfer market etc....Jeg så også gerne en strategi omkring sponsorer - for har på fornemmelse at vi ikke udnytter potentialet der...Men argh!!!!! 0-3 til Randers på hjemmebane...så hvis jeg var AaB holder jeg min kæft ang. vision etc....nu er der bare at arbejde hårdt og fokus på det....og så arbejde i stilhed omkring fremtiden...
Jeg ville gerne høre at man havde en (eller flere) realistiske strategier for at generere indtægter i et omfang der gør at vi på sigt kan konkurrere med alle andre hold i provinsen herhjemme. Der kunne være tre veje:

1) Matchdayindtægter
Der er i sig selv ikke ret mange penge i at fylde stadion op. Men hvis man kunne få et mere fyldt stadion ville oplevelsen være meget bedre for dem, der betaler gildet - nemlig sponsorer/partnere. En kombineret indsats på at gøre stadion mere tilgængeligt og brugervenligt, nedbringe kapaciteten og trække flere på stadion kunne give en stor effekt, der igen kunne gøre AaB til et attraktivt mødested for erhvervspartnere.

2) Transferindtægter
Det er jo det hotte område, hvor alle klubber har fået færten af de store penge. Det er dog stadig forbeholdt de allerstørste klubber at lave de allerstørste transfers. OB's salg af Mathias Jørgensen er vel deres største i 8-10 år og det er stadig ikke engang halvdelen af hvad FCM fik for Nissen eller Povlsen. Derfor er det ikke nok at satse på at forædle 10% af spillermarkedet og lade dem rode rundt i midten af Superligaen. Transferindtægter kræver investeringer i scouting og træningsfaciliteter og ikke mindst at vi kontinuerligt har et stærkt hold at sluse talenterne ind på.

3) Eksterne investorer
FCM har ikke bygget deres succes på akademiet i Nigeria eller transferindtægter. Det er bygget på eksterne investorer. Man fik hevet omkring 200 mio. kr. ud af ham inderen, som ingen kan huske navnet på og senest har det betydet alt for klubben at have en økonomisk garant i Matthew Benham. Det er indiskutabelt en vej frem på den ene eller den anden måde for AaB.

Jeg håber man tænker tilstrækkeligt radikalt og ambitiøst i AaB og ikke kun vil renovere et par boder og ansætte en spillestilschef. Sidstnævnte er man i øvrigt forpligtet til af DBU i de nye licensregler, så det er noget af et PR-stunt hvis man vil sælge det som en innovativ og strategisk beslutning.
Angående entreindtægter så har du helt ret i at de ikke fylder alverden i budgettet ift sponsorer, tv indtægter og eventuelle transfers. Jeg er derfor helt på linje med at der skal gøres noget - og det være at for alvor at se på 3 af de parametre som en gensidig afhængig pakke. Matchday indkomsten kan betragtes som en investering i forøgelse af de kommercielle indtægter og et højere tv bidrag.

Det kunne være flere sponsorer billetter krydret med spændende matchday events for dem og som gerne skulle sikre at flere dem benyttes. Det kunne være billigere sæsonkort/billetpakker - familie rabatter whatever. Når entreindtægten er den mindst betydende må det være der man kan tabe mindst ved at fejle.

Når stadion fyldes giver det som beskrevet langt bedre oplevelser for alle - også sponsorer, men også tv oplevelse der kan medvirke i at vi får nogle økonomisk med attraktive tv tider med flere tv penge.

vi behøver ikke spekulere i reduktion af stadion for at kunne skabe en super oplevelse - 10.000 tilskuere er ikke meget, det skal vi fandme kan matche uden større problemer :aabfan:
10.000+ er bare ikke sådan noget, AaB burde. det tal er rundet TO gange, siden mesterskabet i 2014. Og udover 2013/2014, så er det jo kun et par gange pr. sæson, det sker.

Det, der er interessant at kigge på vedr. tilskuertal, er, at når AaB spiller med, hvor det er sjovt eller har et spændende hold, så dukker folk oppe. Aalborgensere og nordjyder er meget illoyale og nogle utugtige, svigefulde og troløse tøjter, og de kræver, at der er ramasjang på bordet og svesken på disken, før de kommer til festen. Sådan har det altid været, og man har i mange år forgæves forsøgt at tøjle dem. Der er ingen loyalitet, som i BIF, store dele af Sverige og mange klubber i UK og Europa.

Med ansættelsen af Gaarde og senest det nye strategi-udspil virker det til, at man helt har opgivet det, stukket piben ind og har sagt, jamen så vil vi bare etablere os som midterklub. Så kan familiemedlemmerne bare dukke op og glæde sig over naboens sønner.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. feb 2019, 12:30

BassogogsVen skrev:
15. feb 2019, 12:12
Maglau skrev:
15. feb 2019, 09:13
Yankee skrev:
15. feb 2019, 08:39
raekkeettre skrev:
14. feb 2019, 12:46

Alt det kan vi sgu godt blive enig om. Men nu har Randers, Horsens etc....jo ikke nogle videre genial strategi og vision. De gør bare deres arbejde godt. Lige som jeg gerne så AaB gjorde - altså bedre! Men hva fanden skal vi bygge fremtiden på hvis ikke det er det med talenter/transfer market etc....Jeg så også gerne en strategi omkring sponsorer - for har på fornemmelse at vi ikke udnytter potentialet der...Men argh!!!!! 0-3 til Randers på hjemmebane...så hvis jeg var AaB holder jeg min kæft ang. vision etc....nu er der bare at arbejde hårdt og fokus på det....og så arbejde i stilhed omkring fremtiden...
Jeg ville gerne høre at man havde en (eller flere) realistiske strategier for at generere indtægter i et omfang der gør at vi på sigt kan konkurrere med alle andre hold i provinsen herhjemme. Der kunne være tre veje:

1) Matchdayindtægter
Der er i sig selv ikke ret mange penge i at fylde stadion op. Men hvis man kunne få et mere fyldt stadion ville oplevelsen være meget bedre for dem, der betaler gildet - nemlig sponsorer/partnere. En kombineret indsats på at gøre stadion mere tilgængeligt og brugervenligt, nedbringe kapaciteten og trække flere på stadion kunne give en stor effekt, der igen kunne gøre AaB til et attraktivt mødested for erhvervspartnere.

2) Transferindtægter
Det er jo det hotte område, hvor alle klubber har fået færten af de store penge. Det er dog stadig forbeholdt de allerstørste klubber at lave de allerstørste transfers. OB's salg af Mathias Jørgensen er vel deres største i 8-10 år og det er stadig ikke engang halvdelen af hvad FCM fik for Nissen eller Povlsen. Derfor er det ikke nok at satse på at forædle 10% af spillermarkedet og lade dem rode rundt i midten af Superligaen. Transferindtægter kræver investeringer i scouting og træningsfaciliteter og ikke mindst at vi kontinuerligt har et stærkt hold at sluse talenterne ind på.

3) Eksterne investorer
FCM har ikke bygget deres succes på akademiet i Nigeria eller transferindtægter. Det er bygget på eksterne investorer. Man fik hevet omkring 200 mio. kr. ud af ham inderen, som ingen kan huske navnet på og senest har det betydet alt for klubben at have en økonomisk garant i Matthew Benham. Det er indiskutabelt en vej frem på den ene eller den anden måde for AaB.

Jeg håber man tænker tilstrækkeligt radikalt og ambitiøst i AaB og ikke kun vil renovere et par boder og ansætte en spillestilschef. Sidstnævnte er man i øvrigt forpligtet til af DBU i de nye licensregler, så det er noget af et PR-stunt hvis man vil sælge det som en innovativ og strategisk beslutning.
Angående entreindtægter så har du helt ret i at de ikke fylder alverden i budgettet ift sponsorer, tv indtægter og eventuelle transfers. Jeg er derfor helt på linje med at der skal gøres noget - og det være at for alvor at se på 3 af de parametre som en gensidig afhængig pakke. Matchday indkomsten kan betragtes som en investering i forøgelse af de kommercielle indtægter og et højere tv bidrag.

Det kunne være flere sponsorer billetter krydret med spændende matchday events for dem og som gerne skulle sikre at flere dem benyttes. Det kunne være billigere sæsonkort/billetpakker - familie rabatter whatever. Når entreindtægten er den mindst betydende må det være der man kan tabe mindst ved at fejle.

Når stadion fyldes giver det som beskrevet langt bedre oplevelser for alle - også sponsorer, men også tv oplevelse der kan medvirke i at vi får nogle økonomisk med attraktive tv tider med flere tv penge.

vi behøver ikke spekulere i reduktion af stadion for at kunne skabe en super oplevelse - 10.000 tilskuere er ikke meget, det skal vi fandme kan matche uden større problemer :aabfan:
10.000+ er bare ikke sådan noget, AaB burde. det tal er rundet TO gange, siden mesterskabet i 2014. Og udover 2013/2014, så er det jo kun et par gange pr. sæson, det sker.

Det, der er interessant at kigge på vedr. tilskuertal, er, at når AaB spiller med, hvor det er sjovt eller har et spændende hold, så dukker folk oppe. Aalborgensere og nordjyder er meget illoyale og nogle utugtige, svigefulde og troløse tøjter, og de kræver, at der er ramasjang på bordet og svesken på disken, før de kommer til festen. Sådan har det altid været, og man har i mange år forgæves forsøgt at tøjle dem. Der er ingen loyalitet, som i BIF, store dele af Sverige og mange klubber i UK og Europa.

Med ansættelsen af Gaarde og senest det nye strategi-udspil virker det til, at man helt har opgivet det, stukket piben ind og har sagt, jamen så vil vi bare etablere os som midterklub. Så kan familiemedlemmerne bare dukke op og glæde sig over naboens sønner.

Jeg er slet, slet ikke enig.
Hvis man ser på udsving i tilskuersnit på hjemmebane over 20-30 år tror jeg man vil se at AaB er ret stabile. Uden at have undersøgt det nærmere vil jeg gætte på at Brøndby procentmæssigt har større udsving end AaB.
Der vil altid komme mange flere når det går godt, det gælder overalt. Men at nordjyder skulle svigte mere tror jeg ikke er rigtigt.

Tror desværre AaBs tilskuertal til tider lider under de 4 mesterskaber og de til tider urealistiske forventninger. Mere vil have mere.
I Århus er der til eksempelvis gang i hele byen bare ÅGF vinder 2 kampe i træk. Men det er jo fordi de er så pisseringe og 90% af tilskuerne ikke kan huske hvornår de sidst har været i nærheden af toppen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af NIN » 15. feb 2019, 12:34

BassogogsVen skrev:
15. feb 2019, 12:12
Maglau skrev:
15. feb 2019, 09:13
Yankee skrev:
15. feb 2019, 08:39
raekkeettre skrev:
14. feb 2019, 12:46

Alt det kan vi sgu godt blive enig om. Men nu har Randers, Horsens etc....jo ikke nogle videre genial strategi og vision. De gør bare deres arbejde godt. Lige som jeg gerne så AaB gjorde - altså bedre! Men hva fanden skal vi bygge fremtiden på hvis ikke det er det med talenter/transfer market etc....Jeg så også gerne en strategi omkring sponsorer - for har på fornemmelse at vi ikke udnytter potentialet der...Men argh!!!!! 0-3 til Randers på hjemmebane...så hvis jeg var AaB holder jeg min kæft ang. vision etc....nu er der bare at arbejde hårdt og fokus på det....og så arbejde i stilhed omkring fremtiden...
Jeg ville gerne høre at man havde en (eller flere) realistiske strategier for at generere indtægter i et omfang der gør at vi på sigt kan konkurrere med alle andre hold i provinsen herhjemme. Der kunne være tre veje:

1) Matchdayindtægter
Der er i sig selv ikke ret mange penge i at fylde stadion op. Men hvis man kunne få et mere fyldt stadion ville oplevelsen være meget bedre for dem, der betaler gildet - nemlig sponsorer/partnere. En kombineret indsats på at gøre stadion mere tilgængeligt og brugervenligt, nedbringe kapaciteten og trække flere på stadion kunne give en stor effekt, der igen kunne gøre AaB til et attraktivt mødested for erhvervspartnere.

2) Transferindtægter
Det er jo det hotte område, hvor alle klubber har fået færten af de store penge. Det er dog stadig forbeholdt de allerstørste klubber at lave de allerstørste transfers. OB's salg af Mathias Jørgensen er vel deres største i 8-10 år og det er stadig ikke engang halvdelen af hvad FCM fik for Nissen eller Povlsen. Derfor er det ikke nok at satse på at forædle 10% af spillermarkedet og lade dem rode rundt i midten af Superligaen. Transferindtægter kræver investeringer i scouting og træningsfaciliteter og ikke mindst at vi kontinuerligt har et stærkt hold at sluse talenterne ind på.

3) Eksterne investorer
FCM har ikke bygget deres succes på akademiet i Nigeria eller transferindtægter. Det er bygget på eksterne investorer. Man fik hevet omkring 200 mio. kr. ud af ham inderen, som ingen kan huske navnet på og senest har det betydet alt for klubben at have en økonomisk garant i Matthew Benham. Det er indiskutabelt en vej frem på den ene eller den anden måde for AaB.

Jeg håber man tænker tilstrækkeligt radikalt og ambitiøst i AaB og ikke kun vil renovere et par boder og ansætte en spillestilschef. Sidstnævnte er man i øvrigt forpligtet til af DBU i de nye licensregler, så det er noget af et PR-stunt hvis man vil sælge det som en innovativ og strategisk beslutning.
Angående entreindtægter så har du helt ret i at de ikke fylder alverden i budgettet ift sponsorer, tv indtægter og eventuelle transfers. Jeg er derfor helt på linje med at der skal gøres noget - og det være at for alvor at se på 3 af de parametre som en gensidig afhængig pakke. Matchday indkomsten kan betragtes som en investering i forøgelse af de kommercielle indtægter og et højere tv bidrag.

Det kunne være flere sponsorer billetter krydret med spændende matchday events for dem og som gerne skulle sikre at flere dem benyttes. Det kunne være billigere sæsonkort/billetpakker - familie rabatter whatever. Når entreindtægten er den mindst betydende må det være der man kan tabe mindst ved at fejle.

Når stadion fyldes giver det som beskrevet langt bedre oplevelser for alle - også sponsorer, men også tv oplevelse der kan medvirke i at vi får nogle økonomisk med attraktive tv tider med flere tv penge.

vi behøver ikke spekulere i reduktion af stadion for at kunne skabe en super oplevelse - 10.000 tilskuere er ikke meget, det skal vi fandme kan matche uden større problemer :aabfan:
10.000+ er bare ikke sådan noget, AaB burde. det tal er rundet TO gange, siden mesterskabet i 2014. Og udover 2013/2014, så er det jo kun et par gange pr. sæson, det sker.

Det, der er interessant at kigge på vedr. tilskuertal, er, at når AaB spiller med, hvor det er sjovt eller har et spændende hold, så dukker folk oppe. Aalborgensere og nordjyder er meget illoyale og nogle utugtige, svigefulde og troløse tøjter, og de kræver, at der er ramasjang på bordet og svesken på disken, før de kommer til festen. Sådan har det altid været, og man har i mange år forgæves forsøgt at tøjle dem. Der er ingen loyalitet, som i BIF, store dele af Sverige og mange klubber i UK og Europa.

Med ansættelsen af Gaarde og senest det nye strategi-udspil virker det til, at man helt har opgivet det, stukket piben ind og har sagt, jamen så vil vi bare etablere os som midterklub. Så kan familiemedlemmerne bare dukke op og glæde sig over naboens sønner.
Jeg er enig i, at 10.000 + ikke bare er et tal vi runder. Tvært imod. Men om tilskuere i Aalborg er mere troløse end andre, tror jeg nu ikke. Generelt er der ikke mange på lægterne til Superliga-bold.

En by og klub som FCK hiver 13.849 i gennemsnit
FCM 7.807 i gennemsnit i en mesterskabssæson
Danmarks 3. største by Odense 5.222

For mange er fodbold et underholdningstilbud på lige fod med så meget andet. Og spørgsmålet er her, om dansk fodbold leverer dette? Jeg har flere gange end jeg tør indrømme, tænkt under en AaB kamp, at var det ikke fordi jeg elskede det her hold, var der betydelig mere fornuftige ting at bruge både sine penge og tid på. På samme konto er det yderst sjældent jeg ser andre hold i Superligaen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af BassogogsVen » 15. feb 2019, 12:58

I har helt sikkert ret i, at det ikke er et AaB-fænomen. Men nu forholder jeg mig bare til AaB, da det er der, jeg hører til.
Folk har alle dage øffet over, at folk godt kan være der, når det kører, men hellere vil klippe hæk eller vaske bil, når det ikke lige går så godt, og det er et generelt problem i et så passionsløst folk som det danske.

I AaB ved man, hvad der skal til for at hæve snittet - problemet er bare, at den strategi har man valgt at opgive. I stedet hopper man med på idéen om, at underholdning, gak og gøgl er vejen frem, hvilket ikke ændrer på noget. Så prøver man at lokke med naboens sønner. Hvilket heller ikke hjælper noget. Samtidig forsøger man at pakke det ind i Bælums og Gaardes forblommede ord og floskler, men den hopper ingen jo på alligevel.

Folk vil have god fodbold, masser af hjerte, profiler ud over det grå, ambitioner om at høre til i toppen, ambitioner om Europa. Så er det skide ligemeget med byg-selv-burgere, en skabet Teodor eller gode toiletforhold. Det er ret simpelt, men enten vil man ikke indse det eller også er de mennesker, der leder AaB bare ikke dygtige nok. Jeg hælder til det sidste.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af AnyFellow » 15. feb 2019, 13:05

BassogogsVen skrev:
15. feb 2019, 12:58
I har helt sikkert ret i, at det ikke er et AaB-fænomen. Men nu forholder jeg mig bare til AaB, da det er der, jeg hører til.
Folk har alle dage øffet over, at folk godt kan være der, når det kører, men hellere vil klippe hæk eller vaske bil, når det ikke lige går så godt, og det er et generelt problem i et så passionsløst folk som det danske.

I AaB ved man, hvad der skal til for at hæve snittet - problemet er bare, at den strategi har man valgt at opgive. I stedet hopper man med på idéen om, at underholdning, gak og gøgl er vejen frem, hvilket ikke ændrer på noget. Så prøver man at lokke med naboens sønner. Hvilket heller ikke hjælper noget. Samtidig forsøger man at pakke det ind i Bælums og Gaardes forblommede ord og floskler, men den hopper ingen jo på alligevel.

Folk vil have god fodbold, masser af hjerte, profiler ud over det grå, ambitioner om at høre til i toppen, ambitioner om Europa. Så er det skide ligemeget med byg-selv-burgere, en skabet Teodor eller gode toiletforhold. Det er ret simpelt, men enten vil man ikke indse det eller også er de mennesker, der leder AaB bare ikke dygtige nok. Jeg hælder til det sidste.
Er det ikke det fans af alle alle klubber gerne vil have?
Problemet er at det koster penge og det er ikke bare en beslutning man kan træffe som klub, med mindre man vil køre klubben i sænk. Se bare på Brøndby og hvad de har postet af penge i klubben ift. hvordan de roder rundt i øjeblikket.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af BassogogsVen » 15. feb 2019, 13:07

AnyFellow skrev:
15. feb 2019, 13:05
BassogogsVen skrev:
15. feb 2019, 12:58
I har helt sikkert ret i, at det ikke er et AaB-fænomen. Men nu forholder jeg mig bare til AaB, da det er der, jeg hører til.
Folk har alle dage øffet over, at folk godt kan være der, når det kører, men hellere vil klippe hæk eller vaske bil, når det ikke lige går så godt, og det er et generelt problem i et så passionsløst folk som det danske.

I AaB ved man, hvad der skal til for at hæve snittet - problemet er bare, at den strategi har man valgt at opgive. I stedet hopper man med på idéen om, at underholdning, gak og gøgl er vejen frem, hvilket ikke ændrer på noget. Så prøver man at lokke med naboens sønner. Hvilket heller ikke hjælper noget. Samtidig forsøger man at pakke det ind i Bælums og Gaardes forblommede ord og floskler, men den hopper ingen jo på alligevel.

Folk vil have god fodbold, masser af hjerte, profiler ud over det grå, ambitioner om at høre til i toppen, ambitioner om Europa. Så er det skide ligemeget med byg-selv-burgere, en skabet Teodor eller gode toiletforhold. Det er ret simpelt, men enten vil man ikke indse det eller også er de mennesker, der leder AaB bare ikke dygtige nok. Jeg hælder til det sidste.
Er det ikke det fans af alle alle klubber gerne vil have?
Problemet er at det koster penge og det er ikke bare en beslutning man kan træffe som klub, med mindre man vil køre klubben i sænk. Se bare på Brøndby og hvad de har postet af penge i klubben ift. hvordan de roder rundt i øjeblikket.
Det er en kombination af penge og kompetencer. Og siden sommeren 2014 synes jeg faktisk, at det er den sidste del, der har været det største problem af de to.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af Yankee » 15. feb 2019, 14:14

En væsentlig faktor er også at man aldrig har fået gjort det eftertragtet at komme til fodbold. Der er aldrig udsolgt og det er aldrig svært at billetter.

Da Apple begyndte at sælge iPhones var det altid svært at få dem i starten fordi de bevidst byggede for få. Når ting er udsolgt bliver det altid mere eftertragtet og interessant. På samme måde ville det være utrolig gavnligt hvis der kun var plads til 8.000 på stadion, men at der så til gengæld var udsolgt næsten hver gang. Så ville folk sætte meget større pris på deres plads på stadion, sponsorerne ville bruge deres billetter og flere ville købe sæsonkort. Det ville også øge interessen omkring AaB og AaBs kampe generelt og gøre kampoplevelsen langt bedre. Der er ikke noget så fedt som et fyldt stadion - også selvom det er Helsingør Stadion, der er fyldt med kun 3-4.000 tilskuere.

Det er alligevel komplet urealistisk at runde 10.000 i snit medmindre AaB bliver permanent tophold, så det er rent spild og destruktivt at have et stadion med plads til flere end 9-10.000.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af Maglau » 15. feb 2019, 14:49

Jeg hører hvad I siger om mine 10.000 pr kamp - men mener bestemt ikke 8-10.000 tilskuere pr kamp afhængig af tidspunkt og modstander er helt på månen.

Havde nogen hævdet for 5 år siden " vi har en ambition om at der skal komme 4.000 i snit Aalborg Håndbolds hjemmekampe og lidt mere til Aalborg Ishockey" så havde alle rystet på hovedet. Hvis de kan samle det antal, så kan fodbold også hæve niveauet på den front - og det er da uden der skal gå Ole Bach og Kasi Jesper i den.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af BassogogsVen » 15. feb 2019, 15:10

Maglau skrev:
15. feb 2019, 14:49
Jeg hører hvad I siger om mine 10.000 pr kamp - men mener bestemt ikke 8-10.000 tilskuere pr kamp afhængig af tidspunkt og modstander er helt på månen.

Havde nogen hævdet for 5 år siden " vi har en ambition om at der skal komme 4.000 i snit Aalborg Håndbolds hjemmekampe og lidt mere til Aalborg Ishockey" så havde alle rystet på hovedet. Hvis de kan samle det antal, så kan fodbold også hæve niveauet på den front - og det er da uden der skal gå Ole Bach og Kasi Jesper i den.
Håndbold har tre mesterskaber og en sølv siden 2010. Dertil en masse europæiske kampe.
Ambitioner om at være titelkandidater hvert år.
Desuden er håndbold sådan en nem sport at være tilskuer i: Det er indendørs, man skal bare sidde og klappe idiotisk i takt med de andre bøvede Herning-typer. Måske det bare appellerer mere til hr og fru DK.

Men ja, det er da en gåde, at hockey kan skabe den stigning, når AaB går den modsatte vej. Måske, fordi man i hockey signalerer ambitioner, mens man i AaB signalerer afvikling, leverpostej og middelmådighed.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af FIDEL » 15. feb 2019, 16:00

BassogogsVen skrev:
15. feb 2019, 15:10
Maglau skrev:
15. feb 2019, 14:49
Jeg hører hvad I siger om mine 10.000 pr kamp - men mener bestemt ikke 8-10.000 tilskuere pr kamp afhængig af tidspunkt og modstander er helt på månen.

Havde nogen hævdet for 5 år siden " vi har en ambition om at der skal komme 4.000 i snit Aalborg Håndbolds hjemmekampe og lidt mere til Aalborg Ishockey" så havde alle rystet på hovedet. Hvis de kan samle det antal, så kan fodbold også hæve niveauet på den front - og det er da uden der skal gå Ole Bach og Kasi Jesper i den.
Håndbold har tre mesterskaber og en sølv siden 2010. Dertil en masse europæiske kampe.
Ambitioner om at være titelkandidater hvert år.
Desuden er håndbold sådan en nem sport at være tilskuer i: Det er indendørs, man skal bare sidde og klappe idiotisk i takt med de andre bøvede Herning-typer. Måske det bare appellerer mere til hr og fru DK.

Men ja, det er da en gåde, at hockey kan skabe den stigning, når AaB går den modsatte vej. Måske, fordi man i hockey signalerer ambitioner, mens man i AaB signalerer afvikling, leverpostej og middelmådighed.
Aalborg Pirates kører med nogle meget lave éntrepriser, og jeg tror endda at det er sponsorerne der køber kampene. Så her har fans kunnet komme nærmest gratis til hockey. Det er fedt for selve oplevelsen i Gigantium med mange på lægterne, MEN selve produktet udvandes lidt, for hvad sker der den dag, hvor man pludselig skal til at betale for at gå til hockey igen. Så har fans vænnet sig til gratis hockey. Det er en lidt farlig vej at gå.
AaB bør dog sætte billetpriserne gevaldigt ned generelt, og så iøvrigt skrue op for charmen ved f.eks. at udgive et fedt, lidt streetagtigt kampprogram/AaB magasin, der har et cool look. Desuden sørge for en ny indløbssang, der signalerer power, fight og usårlighed. Der kan godt skrues på nogle knapper, således AaBs brand fremstår mere tidssvarende og appellerende til unge mennesker. Det er selvfølgelig ikke nok med de to ting, men AaB kan sgu starte med en ambition om at have Danmarks bedste hjemmebane. Har vi det, eller er i nærheden af det - er vi nået langt.

Brugeravatar
Lassen
2. div
2. div
Indlæg: 166
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15
Geografisk sted: 8200 Århus N

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af Lassen » 15. feb 2019, 16:12

Jeg er bosat ved Ringkøbing, hvilket der i den grad er herningland. Igennem mit arbejde på en efterskole, har jeg ofte oplevet at vi er blevet kontaktet af FCM om gratis billetter. Det er ofte til nogle lidt usexede kampe, men da vi selv kun skal betale en bus kan vi hurtigt sende 50 elever afsted til kamp. Derved får FCM fyldt lidt op på tribunerne til kampe, der ellers ikke ville komme mange til. Derudover er der de fordele at de får mersalg i boderne, samt præger gratisterne til at følge FCM. Ofte går vi fra stadion med elever der ellers ikke kommer til fodbold, der fremover vil overveje at komme afsted.

Er ikke klar over om AaB gør det samme, men synes det er en god måde at få fyldt op på tribunerne, samt at give unge mennesker en oplevelse, og forhåbentlig få dem til at gå på stadion selv en gang.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af BassogogsVen » 15. feb 2019, 16:21

Lassen skrev:
15. feb 2019, 16:12
Jeg er bosat ved Ringkøbing, hvilket der i den grad er herningland. Igennem mit arbejde på en efterskole, har jeg ofte oplevet at vi er blevet kontaktet af FCM om gratis billetter. Det er ofte til nogle lidt usexede kampe, men da vi selv kun skal betale en bus kan vi hurtigt sende 50 elever afsted til kamp. Derved får FCM fyldt lidt op på tribunerne til kampe, der ellers ikke ville komme mange til. Derudover er der de fordele at de får mersalg i boderne, samt præger gratisterne til at følge FCM. Ofte går vi fra stadion med elever der ellers ikke kommer til fodbold, der fremover vil overveje at komme afsted.

Er ikke klar over om AaB gør det samme, men synes det er en god måde at få fyldt op på tribunerne, samt at give unge mennesker en oplevelse, og forhåbentlig få dem til at gå på stadion selv en gang.
Den med gratis billetter er også lidt en hårfin grænse. For selvfølgelig er det et plus, at der kommer flere på stadion. På den anden side bor der i dette land ualmindeligt mange mennesker, som har en sløj vane med at købe deres sko en størrelse eller to for små.

Jeg synes, det er okay med fribilletter til skoler og efterskoler, mens man i endnu højere grad kunne differentiere prisen for andre grupper/på baggrund af modstanderen.

Men generelt tror jeg ikke, det er priserne, der er problemet. Slet ikke. Det er produktet på banen. Et sæsonkort er ret billigt, men produktet er lort.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Lassen
2. div
2. div
Indlæg: 166
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15
Geografisk sted: 8200 Århus N

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af Lassen » 15. feb 2019, 19:49

BassogogsVen skrev:
15. feb 2019, 16:21
Lassen skrev:
15. feb 2019, 16:12
Jeg er bosat ved Ringkøbing, hvilket der i den grad er herningland. Igennem mit arbejde på en efterskole, har jeg ofte oplevet at vi er blevet kontaktet af FCM om gratis billetter. Det er ofte til nogle lidt usexede kampe, men da vi selv kun skal betale en bus kan vi hurtigt sende 50 elever afsted til kamp. Derved får FCM fyldt lidt op på tribunerne til kampe, der ellers ikke ville komme mange til. Derudover er der de fordele at de får mersalg i boderne, samt præger gratisterne til at følge FCM. Ofte går vi fra stadion med elever der ellers ikke kommer til fodbold, der fremover vil overveje at komme afsted.

Er ikke klar over om AaB gør det samme, men synes det er en god måde at få fyldt op på tribunerne, samt at give unge mennesker en oplevelse, og forhåbentlig få dem til at gå på stadion selv en gang.
Den med gratis billetter er også lidt en hårfin grænse. For selvfølgelig er det et plus, at der kommer flere på stadion. På den anden side bor der i dette land ualmindeligt mange mennesker, som har en sløj vane med at købe deres sko en størrelse eller to for små.

Jeg synes, det er okay med fribilletter til skoler og efterskoler, mens man i endnu højere grad kunne differentiere prisen for andre grupper/på baggrund af modstanderen.

Men generelt tror jeg ikke, det er priserne, der er problemet. Slet ikke. Det er produktet på banen. Et sæsonkort er ret billigt, men produktet er lort.
Mange af vores elever er ikke vant til at se live fodbold. Men de går fra stadion med en rigtig god oplevelse. AaB taber intet ved at give fribilletter til de efterskoler der ligger i regionen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af BassogogsVen » 17. feb 2019, 11:36

Maglau skrev:
15. feb 2019, 14:49
Jeg hører hvad I siger om mine 10.000 pr kamp - men mener bestemt ikke 8-10.000 tilskuere pr kamp afhængig af tidspunkt og modstander er helt på månen.

Havde nogen hævdet for 5 år siden " vi har en ambition om at der skal komme 4.000 i snit Aalborg Håndbolds hjemmekampe og lidt mere til Aalborg Ishockey" så havde alle rystet på hovedet. Hvis de kan samle det antal, så kan fodbold også hæve niveauet på den front - og det er da uden der skal gå Ole Bach og Kasi Jesper i den.
En anden ting: I Stiften udtaler Henrik Møllgaard, en håndboldspiller fra Aalborg Håndbold, at de ikke bare skal med i slutspillet - at det er for uambitiøst.

Hvornår har man sidst hørt en AaB-spiller sige sådan noget - udtrykke ambitioner om at ville vinde noget?
Nej, de veldresserede AaB-drenge papegøje-gentager bare ledelsens fesne og uambitiøse målsætning om top 6. Jeg tror, at nogle spillere, der udviste lidt mere ærgerrighed og vinnarskalle ville være godt på såvel banen som i klubben samt i tælleapparaterne. Denne leverpostejsmentalitet er enormt selvforstærkende og spreder sig nedad i klubben og langt ud på tribunerne også.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af NIN » 17. feb 2019, 11:58

Maglau skrev:
15. feb 2019, 14:49
Jeg hører hvad I siger om mine 10.000 pr kamp - men mener bestemt ikke 8-10.000 tilskuere pr kamp afhængig af tidspunkt og modstander er helt på månen.

Havde nogen hævdet for 5 år siden " vi har en ambition om at der skal komme 4.000 i snit Aalborg Håndbolds hjemmekampe og lidt mere til Aalborg Ishockey" så havde alle rystet på hovedet. Hvis de kan samle det antal, så kan fodbold også hæve niveauet på den front - og det er da uden der skal gå Ole Bach og Kasi Jesper i den.
Hvordan vil du nå det tal i gennemsnit? Der er historisk intet belæg for det. Og med de andre sportsgrene in mente du nævner, så er fodbold ikke et naturligt førstevalg længere. I den seneste mesterskabssæson, hvor vi spillede ikke bare noget af vores bedste fodbold, men ligaens i mange år og kørte et spændende parløb med Ikast om titlen - næsten helt til målstregen. Ja, der samlede vi 8.480 i gennemsnit på hjemmebane. Seneste sæson sneg vi os op på 5.437 sjæle. Kigger vi på de andre klubber og byer vi bør sammenligne os med, så er tendensen ikke meget anderledes. Det siger vel alt, at FCK blot kan hiver 15.000. Der er ikke bare langt, men meget langt til svenske tilstande.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af Uldahl » 17. feb 2019, 12:03

BassogogsVen skrev:
17. feb 2019, 11:36
Maglau skrev:
15. feb 2019, 14:49
Jeg hører hvad I siger om mine 10.000 pr kamp - men mener bestemt ikke 8-10.000 tilskuere pr kamp afhængig af tidspunkt og modstander er helt på månen.

Havde nogen hævdet for 5 år siden " vi har en ambition om at der skal komme 4.000 i snit Aalborg Håndbolds hjemmekampe og lidt mere til Aalborg Ishockey" så havde alle rystet på hovedet. Hvis de kan samle det antal, så kan fodbold også hæve niveauet på den front - og det er da uden der skal gå Ole Bach og Kasi Jesper i den.
Denne leverpostejsmentalitet er enormt selvforstærkende og spreder sig nedad i klubben og langt ud på tribunerne også.
Spot on Basso. Vi mangler i svær grad sportslige ambitioner, ud over en fessen målsætning om top 6 og en ulden toppen af dansk fodbold.

Det virker til at den eneste sportslige ambition vi har er at udvikle naboens sønner for så at skyde dem af inden de har udrettet noget for klubben og holdet.

Så kan vi så se frem til at skulle nyde de egen avlede sønner af Nordjylland som ikke kunne sælges. Kryddert med en enkelt eller to der lige skal hjem og finde fodbold glæden igen for at komme tilbage på sporet.

Det tungt at være fan af så selvudslettende klub, hvor det mest af alt drejer sig om at være klassens flinke elev. :thumbsdown:

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB strategi og visioner

Indlæg af BassogogsVen » 17. feb 2019, 12:04

NIN skrev:
17. feb 2019, 11:58
Maglau skrev:
15. feb 2019, 14:49
Jeg hører hvad I siger om mine 10.000 pr kamp - men mener bestemt ikke 8-10.000 tilskuere pr kamp afhængig af tidspunkt og modstander er helt på månen.

Havde nogen hævdet for 5 år siden " vi har en ambition om at der skal komme 4.000 i snit Aalborg Håndbolds hjemmekampe og lidt mere til Aalborg Ishockey" så havde alle rystet på hovedet. Hvis de kan samle det antal, så kan fodbold også hæve niveauet på den front - og det er da uden der skal gå Ole Bach og Kasi Jesper i den.
Hvordan vil du nå det tal i gennemsnit? Der er historisk intet belæg for det. Og med de andre sportsgrene in mente du nævner, så er fodbold ikke et naturligt førstevalg længere. I den seneste mesterskabssæson, hvor vi spillede ikke bare noget af vores bedste fodbold, men ligaens i mange år og kørte et spændende parløb med Ikast om titlen - næsten helt til målstregen. Ja, der samlede vi 8.480 i gennemsnit på hjemmebane. Seneste sæson sneg vi os op på 5.437 sjæle. Kigger vi på de andre klubber og byer vi bør sammenligne os med, så er tendensen ikke meget anderledes. Det siger vel alt, at FCK blot kan hiver 15.000. Der er ikke bare langt, men meget langt til svenske tilstande.
Det kunne være vældig interessant at gå længere ned i, hvorfor der er så stor forskel på Danmark og Sverige. Eller Danmark og Europa i det hele taget.

Jeg nægter at købe den der med, at det er pga tv-udbud alene, som nogen hævder.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar