Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Gamen » 15. mar 2019, 12:25

Sønderhof skrev:
15. mar 2019, 10:14
Det er sjovt, godtnok så jeg kun kampen med et halvt øje, men jeg ville sætte MC til at være MOM. Kom imellem en masse, satte Næstvedspillerne en del gange med bolden, hurtigere boldomgang end normalt og scorede et super mål, hvor han kommer foran to mand.

Jeg synes han er vokset med opgaven her i foråret.
Det var også de første 40 minutter der var problemet. To vanvittigt dumme boldtab, en række svage afleveringer der satte medspillere (og ham selv) under pres, og alt for langsom boldomgang. Og så lunter man fandme ikke hjem i en 4-mod-4 situation, og lader sin mand score. Totalt svigt af holdkammerater der sprinter hjem for at forsøge at forhindre en farlig situation. Da kontraløbet starter halser han måske en halv meter efter Munksgaard. Han er endnu længere efter, da en ikke specielt tempostærk Munksgaard sparker bolden ind. Fuldfører han sit løb, så havde han haft chancen for at glide den ud til hjørne eller forhindre bolden i at nå frem.

Kan ikke finde ud af om han ikke har tempo i skøjterne, eller bare er lidt dovent anlagt. I hvert fald giver det sådan en meget tilbagelænet stil á la Pirlo, der er elegant at se på når det virker, og er frygteligt enerverende når man så samtidig forærer bolde væk og ikke følger sin markering til dørs.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af BassogogsVen » 15. mar 2019, 12:34

BoT skrev:
15. mar 2019, 12:20
Mit bud er, at det er den rolle, som Friis gerne vil have Abildgaard til at indtage - og at det så er Magnus' primære opgave at være restforsvar.
Og dét synes jeg så, er mere utryghedsskabende end DF's mener om på samtlige romalejre i kongeriget.

Abildgaard har SLET ikke de kompetencer, den hurtighed, den teknik eller den spilforståelse, der skal til for at besidde den plads. Abildgaard er en pøler, men en god pøler. Abildgaard er 6'er.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af FIDEL » 15. mar 2019, 12:36

Gamen skrev:
15. mar 2019, 12:25
Sønderhof skrev:
15. mar 2019, 10:14
Det er sjovt, godtnok så jeg kun kampen med et halvt øje, men jeg ville sætte MC til at være MOM. Kom imellem en masse, satte Næstvedspillerne en del gange med bolden, hurtigere boldomgang end normalt og scorede et super mål, hvor han kommer foran to mand.

Jeg synes han er vokset med opgaven her i foråret.
Det var også de første 40 minutter der var problemet. To vanvittigt dumme boldtab, en række svage afleveringer der satte medspillere (og ham selv) under pres, og alt for langsom boldomgang. Og så lunter man fandme ikke hjem i en 4-mod-4 situation, og lader sin mand score. Totalt svigt af holdkammerater der sprinter hjem for at forsøge at forhindre en farlig situation. Da kontraløbet starter halser han måske en halv meter efter Munksgaard. Han er endnu længere efter, da en ikke specielt tempostærk Munksgaard sparker bolden ind. Fuldfører han sit løb, så havde han haft chancen for at glide den ud til hjørne eller forhindre bolden i at nå frem.

Kan ikke finde ud af om han ikke har tempo i skøjterne, eller bare er lidt dovent anlagt. I hvert fald giver det sådan en meget tilbagelænet stil á la Pirlo, der er elegant at se på når det virker, og er frygteligt enerverende når man så samtidig forærer bolde væk og ikke følger sin markering til dørs.
Jeg tror ganske enkelt ikke MC kan sprinte.
Altid godt at han løfter sit spil i især 2. halvleg, men alligevel tankevækkende, at han kun imod de lavere rangerede hold kan præstere, så man lægger mærke til ham.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af FIDEL » 15. mar 2019, 12:54

BassogogsVen skrev:
15. mar 2019, 12:34
BoT skrev:
15. mar 2019, 12:20
Mit bud er, at det er den rolle, som Friis gerne vil have Abildgaard til at indtage - og at det så er Magnus' primære opgave at være restforsvar.
Og dét synes jeg så, er mere utryghedsskabende end DF's mener om på samtlige romalejre i kongeriget.

Abildgaard har SLET ikke de kompetencer, den hurtighed, den teknik eller den spilforståelse, der skal til for at besidde den plads. Abildgaard er en pøler, men en god pøler. Abildgaard er 6'er.
Enig.
Det er dybt bekymrende, at der fortsat spilles med en SÅ tung central midtbane, der ikke kan holde meget i bolden og styre en kamp på f.eks. hjemmebane. Og hvis ikke den centrale midtbane adresseres til sommer, så må jeg ærligt talt sige at den sportslige ledelse i AaB har tabt sutten!
Hvordan skal vores, på papiret, glimrende offensiv dog serviceres? Modstanderne har jo for længst læst vores spil i mellemrummene og at vores backs kommer højt i banen.
Vi ser jo gang på gang, at holdet kommer under pres, netop fordi vi ikke er dygtige nok på bolden. Det er jo netop når vi er foran, at vi skal kunne spille bolden mere rundt, og derved gøre modstanderne mere trætte. Jeg synes vi lever for meget af Kusks og Lucas´ enkeltmandspræstationer.

Det jeg efterlyser, er mere en rød tråd i spillestil og rekruttering af spillere. Gaardes possesion-projekt blev jo en absolut syngende fiasko, delvist pga. at der blev hentet spillere, der ikke passede til Wieghorsts spillestil, og nu er der åbenbart blevet sadlet om til at spille mere direkte, hvilket er rigtig godt, men så skal der dælme også rekrutteres spillere til den måde at spille på. Så jeg er meget spændt på, hvad AaB har tænkt sig til sommer, for vi kan jo heller ikke skifte 7-8 spillere ind/ud.

Vil vi spille mere direkte, så kan det ikke hjælpe noget at have en MC luntende rundt og "lukke huller". Så skal der erobres bolde højere på banen, og presses mere hidsigt, samt angribes hurtigt og hidsigt. Sådan lidt som vi spillede under Hamrén i 2008, da vi vandt guld.
I den forbindelse ville det utvivlsomt klæde vores hold med en ny central midtbanespiller samt en aggressiv og teknisk god spiller på venstrekanten, som tilmed har noget fart. Det kan særligt Lucas drage stor nytte af. Thellufsen har noget af det rette, men han er endnu meget ustabil.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Yankee » 15. mar 2019, 13:20

BassogogsVen skrev:
15. mar 2019, 12:34
BoT skrev:
15. mar 2019, 12:20
Mit bud er, at det er den rolle, som Friis gerne vil have Abildgaard til at indtage - og at det så er Magnus' primære opgave at være restforsvar.
Og dét synes jeg så, er mere utryghedsskabende end DF's mener om på samtlige romalejre i kongeriget.

Abildgaard har SLET ikke de kompetencer, den hurtighed, den teknik eller den spilforståelse, der skal til for at besidde den plads. Abildgaard er en pøler, men en god pøler. Abildgaard er 6'er.
Ikke helt enig. Abildgaard er ikke 6'er for hans placeringsevne og 360 graders orientering er for svag. Det er to elementer, han kan lære, men som 6'er kommer hans store luftstyrke ikke til sin ret. Derudover er Abildgaard langsom på de første 10-20 meter, hvilket er en klar svaghed som 6'er. Til gengæld synes jeg ikke Abildgaard er så langsom over længere distancer, men det får han ikke så meget brug for som 6'er.

Jeg holder stadig på at Abildgaard er skræddersyet til at spille stopper - især fordi han er venstrebenet. Hvis han kunne omstille sig til den position kunne han også potentielt blive penge værd fordi venstrebenede stoppere altid er i høj kurs.

Gamen

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Gamen » 15. mar 2019, 13:43

BassogogsVen skrev:
15. mar 2019, 12:34
Og dét synes jeg så, er mere utryghedsskabende end DF's mener om på samtlige romalejre i kongeriget.

Abildgaard har SLET ikke de kompetencer, den hurtighed, den teknik eller den spilforståelse, der skal til for at besidde den plads. Abildgaard er en pøler, men en god pøler. Abildgaard er 6'er.
Hvil i fred, kære BassogogsVen.

Kan forstå, at det blev dit sidste indlæg i denne omgang - permanent bannet. Mon ikke Gaarde-mafiaen jubler. Så blev der én mindre oprørsk stemme på dette forum.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Rams » 15. mar 2019, 13:55

Gamen skrev:
15. mar 2019, 13:43
BassogogsVen skrev:
15. mar 2019, 12:34
Og dét synes jeg så, er mere utryghedsskabende end DF's mener om på samtlige romalejre i kongeriget.

Abildgaard har SLET ikke de kompetencer, den hurtighed, den teknik eller den spilforståelse, der skal til for at besidde den plads. Abildgaard er en pøler, men en god pøler. Abildgaard er 6'er.
Hvil i fred, kære BassogogsVen.

Kan forstå, at det blev dit sidste indlæg i denne omgang - permanent bannet. Mon ikke Gaarde-mafiaen jubler. Så blev der én mindre oprørsk stemme på dette forum.
Disruption er moderne - gør Basso-vennen til del af admin-teamet. Det er mangfoldigt og smukt
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af jonas386 » 15. mar 2019, 13:59

'Gaarde-Mafiaen' haha. Altså, er der nogen der er uenige i at Gaarde har skuffet som sportsdirektør? Jeg synes ofte at det forsvar man ser herinde nærmere er en nuancering. For uanset hvor utilfreds man er med Gaarde, så bliver kritikken ofte noget en-sporet og virkelig unuanceret.

Hvordan ser man egentlig om folk er bannede eller ej?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Buzz Killington » 15. mar 2019, 14:15

jonas386 skrev:
15. mar 2019, 13:59
'Gaarde-Mafiaen' haha. Altså, er der nogen der er uenige i at Gaarde har skuffet som sportsdirektør? Jeg synes ofte at det forsvar man ser herinde nærmere er en nuancering. For uanset hvor utilfreds man er med Gaarde, så bliver kritikken ofte noget en-sporet og virkelig unuanceret.

Hvordan ser man egentlig om folk er bannede eller ej?
Gamen og Basso er homies, så det har nok noget med det at gøre. Tror ikke der er en funktion på siden der gør den slags tilgængeligt. Uagtet, så tror jeg heller ikke man skal være bange for at Gaarde kritikken forsvinder hvis Basso vitterligt er bannet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Forza » 15. mar 2019, 14:25

jonas386 skrev:
15. mar 2019, 13:59
'Gaarde-Mafiaen' haha. Altså, er der nogen der er uenige i at Gaarde har skuffet som sportsdirektør? Jeg synes ofte at det forsvar man ser herinde nærmere er en nuancering. For uanset hvor utilfreds man er med Gaarde, så bliver kritikken ofte noget en-sporet og virkelig unuanceret.

Hvordan ser man egentlig om folk er bannede eller ej?
Jeg ser fuldstændig det samme som dig, og har også selv forsøgt at debattere ud fra at fjerne den sort/hvide indstilling til tingene.

Det er åbenlyst hvilke mangler og fejl Gaarde har haft, men derfor bør man ikke bare afskrive de gode ting han har bedrevet som held, Lynges fortjeneste, eller lignende. En debat fungerer bedst når den er nuanceret.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Yankee » 15. mar 2019, 15:10

Buzz Killington skrev:
15. mar 2019, 14:15
Uagtet, så tror jeg heller ikke man skal være bange for at Gaarde kritikken forsvinder hvis Basso vitterligt er bannet.
Det kan du bide spids på. Modstanden dør aldrig.

#JusticeForHesten #JeSuisAllanP

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af BoT » 15. mar 2019, 15:20

Rimeligt vildt og aggressivt at banne en bruger for livstid blot fordi, han er mere aktiv end flertallet og generelt kritisk. Jeg synes sgu, der skal være lidt højere til loftet herinde.

HJEMME
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19. jan 2017, 14:02

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af HJEMME » 15. mar 2019, 15:21

BoT skrev:
15. mar 2019, 15:20
Rimeligt vildt og aggressivt at banne en bruger for livstid blot fordi, han er mere aktiv end flertallet og generelt kritisk. Jeg synes sgu, der skal være lidt højere til loftet herinde.
Cut for Kaw!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Forza » 15. mar 2019, 15:40

BoT skrev:
15. mar 2019, 15:20
Rimeligt vildt og aggressivt at banne en bruger for livstid blot fordi, han er mere aktiv end flertallet og generelt kritisk. Jeg synes sgu, der skal være lidt højere til loftet herinde.
Omvendt må juntaen også følge op hvis man gentagende gange har måtte suspendere en konto/advaret vedkommende (ikke at jeg ved om dette er tilfældet her).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Halil » 15. mar 2019, 16:04

Forza skrev:
15. mar 2019, 15:40
BoT skrev:
15. mar 2019, 15:20
Rimeligt vildt og aggressivt at banne en bruger for livstid blot fordi, han er mere aktiv end flertallet og generelt kritisk. Jeg synes sgu, der skal være lidt højere til loftet herinde.
Omvendt må juntaen også følge op hvis man gentagende gange har måtte suspendere en konto/advaret vedkommende (ikke at jeg ved om dette er tilfældet her).
Min bruger har åbenbart fået karantæne på livstid og er blevet ip-udelukket.

Hmm.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Pastorius » 15. mar 2019, 16:09

Gamen skrev:
15. mar 2019, 13:43
BassogogsVen skrev:
15. mar 2019, 12:34
Og dét synes jeg så, er mere utryghedsskabende end DF's mener om på samtlige romalejre i kongeriget.

Abildgaard har SLET ikke de kompetencer, den hurtighed, den teknik eller den spilforståelse, der skal til for at besidde den plads. Abildgaard er en pøler, men en god pøler. Abildgaard er 6'er.
Hvil i fred, kære BassogogsVen.

Kan forstå, at det blev dit sidste indlæg i denne omgang - permanent bannet. Mon ikke Gaarde-mafiaen jubler. Så blev der én mindre oprørsk stemme på dette forum.
Jeg har ikke fulgt med i hvad der er sket deromkring (han har været ignoreret i flere måneder her).
Det var ikke en oprørsk stemme, det var en idiotisk stemme. Uanset om man mener han har ret eller ej, så kan jeg ikke forstå han ikke er blevet smidt ud for længst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Pastorius » 15. mar 2019, 16:12

BoT skrev:
15. mar 2019, 15:20
Rimeligt vildt og aggressivt at banne en bruger for livstid blot fordi, han er mere aktiv end flertallet og generelt kritisk. Jeg synes sgu, der skal være lidt højere til loftet herinde.
Han var da dybt useriøs. Ukonsistent i sine holdninger og ubehøvlet i sin arguymentation. Fuld opbakning til beslutningen herfra.

PS! hvad man ikke kan se som alm bruger, er om der fx ligger et sammenfald af brugere bagved.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af NIN » 15. mar 2019, 16:17

Pastorius skrev:
15. mar 2019, 16:12
BoT skrev:
15. mar 2019, 15:20
Rimeligt vildt og aggressivt at banne en bruger for livstid blot fordi, han er mere aktiv end flertallet og generelt kritisk. Jeg synes sgu, der skal være lidt højere til loftet herinde.
Han var da dybt useriøs. Ukonsistent i sine holdninger og ubehøvlet i sin arguymentation. Fuld opbakning til beslutningen herfra.

PS! hvad man ikke kan se som alm bruger, er om der fx ligger et sammenfald af brugere bagved.
Ukonsistent i sine holdninger? Ja, det alene bør føre til en livstidskarantæne. Godt han er alene om det, ellers var debatsiden hurtig affolket.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Forza » 15. mar 2019, 16:27

NIN skrev:
15. mar 2019, 16:17
Pastorius skrev:
15. mar 2019, 16:12
BoT skrev:
15. mar 2019, 15:20
Rimeligt vildt og aggressivt at banne en bruger for livstid blot fordi, han er mere aktiv end flertallet og generelt kritisk. Jeg synes sgu, der skal være lidt højere til loftet herinde.
Han var da dybt useriøs. Ukonsistent i sine holdninger og ubehøvlet i sin arguymentation. Fuld opbakning til beslutningen herfra.

PS! hvad man ikke kan se som alm bruger, er om der fx ligger et sammenfald af brugere bagved.
Ukonsistent i sine holdninger? Ja, det alene bør føre til en livstidskarantæne. Godt han er alene om det, ellers var debatsiden hurtig affolket.
Uanset hvad bør man kommunikere sine holdninger på en ordentlig måde, i stedet for dagligt at blive tøsefornærmet og tale nedsættende til folk i sine utallige indlæg.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Fromthecradle » 15. mar 2019, 16:29

BoT skrev:
15. mar 2019, 15:20
Rimeligt vildt og aggressivt at banne en bruger for livstid blot fordi, han er mere aktiv end flertallet og generelt kritisk. Jeg synes sgu, der skal være lidt højere til loftet herinde.
Mon ikke han er røget ud for at bryde reglerne, og ikke fordi han er kritisk - omend han var hysterisk skinger i sin kritik. I det sidste indlæg har han en politisk kommentar omkring DF og romaer, det er vist uden for rammen.
You pay for this?

Besvar