Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af 9000AA » 1. apr 2019, 12:55

Maglau skrev:
1. apr 2019, 12:38
Er det ikke en aprilsnar?
Selv hvis det var, ville det nok ikke være to jyske men nærmere de to svenske klubber de ville vælge.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 12:59

Gamen skrev:
1. apr 2019, 09:32
Der er jo altså flere muligheder her, og det er egentlig derfor at det er lidt ærgerligt at ordet hacking allerede er fremme, uden at vi kender mere til sagen. Hvis der er tale om at Allan K. har brugt en AGF-computer, hvor der er adgang direkte ind til programmet fordi han har gemt kode og brugernavn automatisk, er det så ikke nærmere ham der kommer til at ligne en idiot? Udover at det er amoralsk er det vel næppe hacking.

Hvorom alting er, så kunne det være rart hvis det er fede PC der er på spil. Han minder så meget om Lars Kaalunds person i "Den eneste ene", når han udtaler sig på TV. Træls type.

Men lad os nu få flere informationer på bordet fra de involverede - det er alt for tidligt at udtale sig om hvor slemt det er.
I juridisk forstand er jeg ret sikker på de har skaffet sig adgang til oplysningerne uretmæssigt uanset om maskinen stadig var logget ind. Det er ikke afgørende at de har hacket en konto eller gættet et kodeord (men det ville nok være en skærpende omstændighed).

Ellers tænker jeg at leverandøren af programmet får travlt med at sørge for at sessioner ikke bare kan blive hængende i laaaaang tid uden at bekræfte loginoplysninger. (Det lader til at de tracker loginforsøg i forvejen). Mon ikke det ender med tvunget two-factor-authentication.

Rent sportsligt og imagemæssigt er skaden sket. Det ville være topmålet af arrogance hvis ikke den sag - uanset politianmeldelse og juridisk skyld - kommer til at koste et hovede eller to i AGF. Hvis alle trænere har kendt til det, og udnyttet oplysningerne må det koste David Nielsen jobbet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 13:00

Maglau skrev:
1. apr 2019, 12:38
Er det ikke en aprilsnar?
Den blev breaket søndag aften.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Enevoldsen23 » 1. apr 2019, 13:49

Pastorius skrev:
1. apr 2019, 13:00
Maglau skrev:
1. apr 2019, 12:38
Er det ikke en aprilsnar?
Den blev breaket søndag aften.
Forfatter (Klaus Egelund) har også været på twitter og bekræftet det. Ligeledes skriver han, at han godt selv kunne se den kom ud på et dumt tidspunkt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 14:53

Det ser ud til at AGF har haft adgang til oplysningerne (det er der ingen der har benægtet endnu).

AGF siger
"De har ikke hacket nogen (underforstået at de ikke har brudt ind på en konto)", og at de ikke mener de har gjort noget ulovligt.
Men de afviser ikke at de har haft adgang til oplysningerne, og artiklen påstår at David Nielsen har gjort brug af oplysningerne.


Er der nogen der ved, om der var nogen straf (eller afgørelse) mod Leeds og Bielsa i den sag om at spionere på modstandere der var oppe at vende mod. dem?
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af sulakvelidze » 1. apr 2019, 14:56

Det lugter jo langt væk af, at Allan K Jepsen har glemt at logge af på et system, der så har husket ham til glæde for AGF, som så har sagt: »Hehe, det bruger vi sgu da!«

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at de har hacket sig ind på en konto, og jeg tror heller ikke på, at de har gættet sig frem til et password - eller overhovedet indtastet det, fordi de kendte det. Den computer er blevet tændt, og fordi Allan K Jepsen så har glemt at logge af, da han sad ved den, kunne AGF gå ind på hans konto.

Den moralsk ansvarlige ville i sådan en situation så tænke: »Hov, den er gal. Det må jeg vist ikke, det her.« Men det er nok store krav at stille i en klub med David Nielsen som træner.

Uanset hvad der er op og ned håber jeg selvfølgelig, at AGF bliver straffet. Og at Allan K skifter sit password.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 15:02

sulakvelidze skrev:
1. apr 2019, 14:56
Det lugter jo langt væk af, at Allan K Jepsen har glemt at logge af på et system, der så har husket ham til glæde for AGF, som så har sagt: »Hehe, det bruger vi sgu da!«

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at de har hacket sig ind på en konto, og jeg tror heller ikke på, at de har gættet sig frem til et password - eller overhovedet indtastet det, fordi de kendte det. Den computer er blevet tændt, og fordi Allan K Jepsen så har glemt at logge af, da han sad ved den, kunne AGF gå ind på hans konto.

Den moralsk ansvarlige ville i sådan en situation så tænke: »Hov, den er gal. Det må jeg vist ikke, det her.« Men det er nok store krav at stille i en klub med David Nielsen som træner.

Uanset hvad der er op og ned håber jeg selvfølgelig, at AGF bliver straffet. Og at Allan K skifter sit password.
Nej,

Det lugter af at Allan ikke har skiftet password ved jobskifte, og at han (mens han var i AGF) har delt sit password med en nuværende AGF assistent.
Jeg nægter at tro at et cloudbaseret system med login, lader en session hænge åben over så lang tid.

De har helt bevidst logget ind på AKJ's konto for at se om der var adgang stadig og om de kunne finde noget. Efterfølgende har de som minimum benyttet sig af oplysninger, som de slet ikke kan være i tvivl om de ikke burde have adgang til (jeg vil tro det er ulovligt nok i sig selv).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Patmand » 1. apr 2019, 15:21

sulakvelidze skrev:
1. apr 2019, 14:56
Det lugter jo langt væk af, at Allan K Jepsen har glemt at logge af på et system, der så har husket ham til glæde for AGF, som så har sagt: »Hehe, det bruger vi sgu da!«

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at de har hacket sig ind på en konto, og jeg tror heller ikke på, at de har gættet sig frem til et password - eller overhovedet indtastet det, fordi de kendte det. Den computer er blevet tændt, og fordi Allan K Jepsen så har glemt at logge af, da han sad ved den, kunne AGF gå ind på hans konto.

Den moralsk ansvarlige ville i sådan en situation så tænke: »Hov, den er gal. Det må jeg vist ikke, det her.« Men det er nok store krav at stille i en klub med David Nielsen som træner.

Uanset hvad der er op og ned håber jeg selvfølgelig, at AGF bliver straffet. Og at Allan K skifter sit password.
Glem at logge af efter et halv års tid? Jeg vil tro han har logget på og AF adskillige gange siden hans tid i AGF.
Mit gæt er, at enten har Allan valgt at browseren må gemme hans login og password, eller at nogen i AGF har været bekendt med hans login og password - og så lige har testet om det stadig var det samme.
Så ja det lugter langt væk af, at Allan Jepsen har været særdeles skødesløs omkring ikke at skifte password i forbindelse med hans jobskifte. Det frikender naturligvis ikke den person i AGF, der har tilgået oplysninger der helt åbenlyst ikke var meningen de skulle se. At videregive dem til David Nielsen eller andre i AGFs trænerteam, der tilsyneladende vælger at gøre brug af oplysningerne, det er naturligvis at handle i ond tro.
Jeg kender ikke til juraen, men min umiddelbare opfattelse er, at der sikkert findes en eller flere paragraffer i straffeloven der er overtrådt.
Lad os se hvor det ender. Imagemæssigt er det i hvert fald en kedelig sag for AGF.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Uldahl » 1. apr 2019, 15:27

Her er lidt om skyld og evt konsekvenser. Divisions foreningen er ret magtesløs da det ikke er tænkt ind i reglerne, men det kommer nok.

https://jyllands-posten.dk/sport/fodbol ... listermest

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 15:32

Uldahl skrev:
1. apr 2019, 15:27
Her er lidt om skyld og evt konsekvenser. Divisions foreningen er ret magtesløs da det ikke er tænkt ind i reglerne, men det kommer nok.

https://jyllands-posten.dk/sport/fodbol ... listermest
Jeg synes det er ret flot at Claus Thomsen kan slå fast at det næppe bringer sporten i miskredit, samtidig med at en advokat mener det er klart ulovligt.

Jeg har sagt det før - det er ufatteligt at Claus Thomsen ikke er blevet fyret på gråt papir forlængst. Han er uduelig og inkompetent, og har kostet de danske fodboldklubber enormt mange penge.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Uldahl » 1. apr 2019, 15:50

Pastorius skrev:
1. apr 2019, 15:32
Uldahl skrev:
1. apr 2019, 15:27
Her er lidt om skyld og evt konsekvenser. Divisions foreningen er ret magtesløs da det ikke er tænkt ind i reglerne, men det kommer nok.

https://jyllands-posten.dk/sport/fodbol ... listermest
Jeg synes det er ret flot at Claus Thomsen kan slå fast at det næppe bringer sporten i miskredit, samtidig med at en advokat mener det er klart ulovligt.

Jeg har sagt det før - det er ufatteligt at Claus Thomsen ikke er blevet fyret på gråt papir forlængst. Han er uduelig og inkompetent, og har kostet de danske fodboldklubber enormt mange penge.
Ja det er fame utroligt det ikke høre ind under at det bringer sporten i miskredit. Hallo Hallo. Kriminalitet der kan indbringe op til 2 år bag tremmer, hvis ikke det er hvad der bringer sporten i miskredit, hvad fanden gør så?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Fromthecradle » 1. apr 2019, 15:51

AGF har bragt spillet i miskredit og taberdømmes derfor med 3 - 0. Hovsa - et lille problem med strukturen viser sig, så Divisionsforeningen vil gøre alt for at der ikke skal komme sportslige konsekvenser.
You pay for this?

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Uldahl » 1. apr 2019, 15:59

Fromthecradle skrev:
1. apr 2019, 15:51
AGF har bragt spillet i miskredit og taberdømmes derfor med 3 - 0. Hovsa - et lille problem med strukturen viser sig, så Divisionsforeningen vil gøre alt for at der ikke skal komme sportslige konsekvenser.
Det fastslår Claus Thomsen jo at det nok ikke gør. Men det får ingen konsekvenser for GF uanset hvad. Ja de skulle taberdømmes 3-0 Men det er jo ikke muligt nu hvor slut spillet er igang. Så skal alle kampe spilles om da vi så er top 6. Så det kommer ikke til at ske. Vi er jo ikke Brøndby eller FCK.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af salling23 » 1. apr 2019, 16:07

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superl ... ab-traener

Som GF'er tillader jeg mig lige at blande mig i debatten. Fra artiklen i Tipsbaldet kan dette hentes ud
AGF er i øjeblikket i færd med at undersøge sagen internt, men kan allerede nu blankt afvise anklagerne om hacking. AGF har alene haft adgang til egne konti - som er betalt af AGF - herunder materiale som opbevares på disse egne konti og bruges af AGF's ungdomsafdeling.
Hvis det er rigtigt, så har Allan K kørt videre på en licens betalt af os - og dermed har AaB haft adgang til oplysninger vedrørende AGF hele tiden.

Jeg vil gerne pointere at jeg på ingen måde synes det er i orden at oplysningerne bliver brugt.
I stedet skulle vi nok have rettet henvendelse til Allan K og bedt ham om at få en anden konto.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 16:20

salling23 skrev:
1. apr 2019, 16:07
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superl ... ab-traener

Som GF'er tillader jeg mig lige at blande mig i debatten. Fra artiklen i Tipsbaldet kan dette hentes ud
AGF er i øjeblikket i færd med at undersøge sagen internt, men kan allerede nu blankt afvise anklagerne om hacking. AGF har alene haft adgang til egne konti - som er betalt af AGF - herunder materiale som opbevares på disse egne konti og bruges af AGF's ungdomsafdeling.
Hvis det er rigtigt, så har Allan K kørt videre på en licens betalt af os - og dermed har AaB haft adgang til oplysninger vedrørende AGF hele tiden.

Jeg vil gerne pointere at jeg på ingen måde synes det er i orden at oplysningerne bliver brugt.
I stedet skulle vi nok have rettet henvendelse til Allan K og bedt ham om at få en anden konto.
Jeg kender ikke den specifikke software, men typisk betaler man for et antal licenser. De behøver ikke at være navngivne. Derfor kan AGF og AaB begge sagtens have orden i deres licenser. Teksten der bringer ikke klarhed over andet, end at AGF ikke har brugt flere licenser end de har adgang til.

En konto kan sagtens være personlig, selvom brugen af den er betalt af et firma, og følge brugeren ved jobskifte, hvis den nye arbejdsgiver har licens til programmet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af salling23 » 1. apr 2019, 16:25

Pastorius skrev:
1. apr 2019, 16:20
salling23 skrev:
1. apr 2019, 16:07
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superl ... ab-traener

Som GF'er tillader jeg mig lige at blande mig i debatten. Fra artiklen i Tipsbaldet kan dette hentes ud
AGF er i øjeblikket i færd med at undersøge sagen internt, men kan allerede nu blankt afvise anklagerne om hacking. AGF har alene haft adgang til egne konti - som er betalt af AGF - herunder materiale som opbevares på disse egne konti og bruges af AGF's ungdomsafdeling.
Hvis det er rigtigt, så har Allan K kørt videre på en licens betalt af os - og dermed har AaB haft adgang til oplysninger vedrørende AGF hele tiden.

Jeg vil gerne pointere at jeg på ingen måde synes det er i orden at oplysningerne bliver brugt.
I stedet skulle vi nok have rettet henvendelse til Allan K og bedt ham om at få en anden konto.
Jeg kender ikke den specifikke software, men typisk betaler man for et antal licenser. De behøver ikke at være navngivne. Derfor kan AGF og AaB begge sagtens have orden i deres licenser. Teksten der bringer ikke klarhed over andet, end at AGF ikke har brugt flere licenser end de har adgang til.

En konto kan sagtens være personlig, selvom brugen af den er betalt af et firma, og følge brugeren ved jobskifte, hvis den nye arbejdsgiver har licens til programmet.
Det står ret tydeligt at vi kun har haft adgang til egne konti - betalt af AGF - så den er ikke betalt af AaB.

Hvis ikke dette er korrekt, så er det en endnu større sag end det allerede er.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 17:03

Nå i Leeds sagen, hvor Bielsa havde sendt spioner ud mod andre klubber, blev konklusionen at der ikke var foregået noget ulovligt, men alligevel blev Leeds idømt en bøde på 200.000 pund.

https://www.google.dk/amp/s/throughital ... -bielsa-fa
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Forza » 1. apr 2019, 17:10

Pastorius skrev:
1. apr 2019, 17:03
Nå i Leeds sagen, hvor Bielsa havde sendt spioner ud mod andre klubber, blev konklusionen at der ikke var foregået noget ulovligt, men alligevel blev Leeds idømt en bøde på 200.000 pund.

https://www.google.dk/amp/s/throughital ... -bielsa-fa
Og de havde ikke “hacket” sig ind nogen steder. Det bør være fyringsgrundlag hvis denne sag er sand. Både for vedkommende der har begået handlingen og David Nielsen der modtager oplysningerne og vælger at udnytte det.

Hvor ville jeg skamme mig hvis trænerstaben i AaB havde gjort det samme.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Gamen » 1. apr 2019, 17:33

salling23 glemmer helt at nævne at Stiften, som har gode kilder i AGF har en anden og mere detaljeret udlægning som ikke er til AGF’s fordel.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 17:44

Forza skrev:
1. apr 2019, 17:10
Pastorius skrev:
1. apr 2019, 17:03
Nå i Leeds sagen, hvor Bielsa havde sendt spioner ud mod andre klubber, blev konklusionen at der ikke var foregået noget ulovligt, men alligevel blev Leeds idømt en bøde på 200.000 pund.

https://www.google.dk/amp/s/throughital ... -bielsa-fa
Og de havde ikke “hacket” sig ind nogen steder. Det bør være fyringsgrundlag hvis denne sag er sand. Både for vedkommende der har begået handlingen og David Nielsen der modtager oplysningerne og vælger at udnytte det.

Hvor ville jeg skamme mig hvis trænerstaben i AaB havde gjort det samme.
Altså i AaB havde det nok været fyringsgrund for de implicerede, hvis de havde forsøgt at drage fordel af den slags.

En af Bielsas spioner blev svjh taget med en tang i lommen til at klippe hegn over, og var trængt ind på træningsanlæget den vej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar