Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af white splash » 2. apr 2019, 08:58

sulakvelidze skrev:
2. apr 2019, 08:50
abbifar skrev:
2. apr 2019, 08:28
Alexis skrev:
2. apr 2019, 01:41
Stemmer Jacob Nielsens udtalelser så er det AaB der er i problemer. Hvis AaB har benyttet AGFs konto, og slettet deres data så er vi i problemer. Det er da helt katastrofalt at en medarbejder i AaB benytter en anden klubs licens og gør vores hemmeligheder synlige. Har AGF brugt det skal de selvfølgelig straffes. Men stemmer Jacob Nielsens udlæg er det AaB der er i problemer. Gaarde skal ud med en udmelding snart efter det her
Læs Stiften.dk.

Ifølge Aarhus Stiftstidende er det softwarefirmaet, der ved en fejl har sendt logininformationer til AGF - ikke AKJ, der er fortsat på sin AGF-konto.
Linket her: https://stiften.dk/sport/AGF-havde-adga ... kel/568538
Ifølge avisens oplysninger sendte udbyderen af programmet for nogen tid siden ved en fejl en mail med adgang til oplysninger om AaB til AGF-kontoen. En af Allan K. Jepsens tidligere tætte samarbejdspartnere, der fortsat er ansat i AGF, havde stadig adgang til kontoen. Og da han modtog beskeden fra udbyderen, kunne han tilsyneladende ikke stå for fristelsen. I hvert fald åbnede han informationen om AaB.

Og ifølge avisens oplysninger har AGF siden skaffet sig adgang til oplysningerne om AaB mere end ti gange uden at oplyse nordjyderne om det. Senest dagen før kampen mod AaB 17. marts og kunne her se alt om holdudtagelsen, taktik og dødbolde
Det er godt nok en skidt udvikling på historien for AGF. Og heldigvis renser den Allan K for at have ageret skødesløst. Hvis den version holder vand, må firmaet bag programmet stå med blodrøde ører. Og de folk i AGF, der har kendt til fejlen uden at informere AaB, har et problem, mildt sagt.
Det er satme også helt sort, at Claus Thomsen så skråsikkert udtaler at AGF ikke har bragt spillet i miskredit?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Yankee » 2. apr 2019, 09:16

white splash skrev:
2. apr 2019, 08:58
Det er satme også helt sort, at Claus Thomsen så skråsikkert udtaler at AGF ikke har bragt spillet i miskredit?
Det synes jeg nu er helt okay. Lad nu være med at køre med på mediernes hysteri. Det her er for mig på niveau med at man skruer op for varmen i udeholdets omklædningsrum eller rykker reklamebanderne tættere på banen mod FCM. Det er over stregen, men der er ikke nogen, der er kommet noget til og det er kun på meget teoretisk plan at det har haft indflydelse på kampens udfald.

Under normale omstændigheder burde den slags kunne klares med en påtale og en undskyldning - der er ingen grund til at spilde domstolenes tid på sådan noget pjat.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Hovedet » 2. apr 2019, 09:21

Yankee skrev:
2. apr 2019, 09:16
white splash skrev:
2. apr 2019, 08:58
Det er satme også helt sort, at Claus Thomsen så skråsikkert udtaler at AGF ikke har bragt spillet i miskredit?
Det synes jeg nu er helt okay. Lad nu være med at køre med på mediernes hysteri. Det her er for mig på niveau med at man skruer op for varmen i udeholdets omklædningsrum eller rykker reklamebanderne tættere på banen mod FCM. Det er over stregen, men der er ikke nogen, der er kommet noget til og det er kun på meget teoretisk plan at det har haft indflydelse på kampens udfald.

Under normale omstændigheder burde den slags kunne klares med en påtale og en undskyldning - der er ingen grund til at spilde domstolenes tid på sådan noget pjat.
Enig. Er det her ikke meget tæt på at være århundredets ikke-sag? Vi har simpelthen for lidt at gå op i på det sportslige område.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Sanchez94 » 2. apr 2019, 10:30

Yankee skrev:
2. apr 2019, 09:16
white splash skrev:
2. apr 2019, 08:58
Det er satme også helt sort, at Claus Thomsen så skråsikkert udtaler at AGF ikke har bragt spillet i miskredit?
Det synes jeg nu er helt okay. Lad nu være med at køre med på mediernes hysteri. Det her er for mig på niveau med at man skruer op for varmen i udeholdets omklædningsrum eller rykker reklamebanderne tættere på banen mod FCM. Det er over stregen, men der er ikke nogen, der er kommet noget til og det er kun på meget teoretisk plan at det har haft indflydelse på kampens udfald.

Under normale omstændigheder burde den slags kunne klares med en påtale og en undskyldning - der er ingen grund til at spilde domstolenes tid på sådan noget pjat.
Altså spilde domstolenes tid på sådan noget pjat som industrispionage?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Hanga » 2. apr 2019, 10:31

Yankee skrev:
2. apr 2019, 09:16
white splash skrev:
2. apr 2019, 08:58
Det er satme også helt sort, at Claus Thomsen så skråsikkert udtaler at AGF ikke har bragt spillet i miskredit?
Det synes jeg nu er helt okay. Lad nu være med at køre med på mediernes hysteri. Det her er for mig på niveau med at man skruer op for varmen i udeholdets omklædningsrum eller rykker reklamebanderne tættere på banen mod FCM. Det er over stregen, men der er ikke nogen, der er kommet noget til og det er kun på meget teoretisk plan at det har haft indflydelse på kampens udfald.

Under normale omstændigheder burde den slags kunne klares med en påtale og en undskyldning - der er ingen grund til at spilde domstolenes tid på sådan noget pjat.
Der er ikke overtrådt nogle love i de eksempler du nævner.

Det er der til gengæld, hvis man i ond tro logger på en anden persons konto/profil/oplysninger. Det er der også hvis man efterfølgende stjæler disse oplysninger og bruger dem aktivt. Så er det i bund og grund ligegyldigt om det er AGF der har betalt for kontoen eller hvad det er for påstande de er ude i, selvom det da muligvis er formidlende.

Der er jo slet ingen tvivl om at AGF har trådt over stregen. Det her er ikke bare små kneb, det er datatyveri.

Jeg er så helt enig med dig i, at der ikke er sket nogen skade. Især fordi vi finder ud af at dataen var komprimenteret og får reageret på det. Derfor er jeg enig i at vi ikke skal spilde domstolenes tid mere end godt er. Men omvendt bør AGF heller ikke slippe uden videre, især ikke hvis Jacob Nielsen lyver og de intet har med den konto at gøre.

Derudover må jeg undre mig over, at AKJ ikke har tænkt over, at han skulle får ændret sit password, hvis det er et han har delt med tidligere kolleger.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af le Cid » 2. apr 2019, 10:51

Hanga skrev:
2. apr 2019, 10:31
Derudover må jeg undre mig over, at AKJ ikke har tænkt over, at han skulle får ændret sit password, hvis det er et han har delt med tidligere kolleger.
Men er sagen ikke netop den, at Sideline har sendt AKJ's loginoplysninger til Gjæf ved en fejl? Ikke at han ikke har skifter PW.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Frygah » 2. apr 2019, 10:54

le Cid skrev:
2. apr 2019, 10:51
Hanga skrev:
2. apr 2019, 10:31
Derudover må jeg undre mig over, at AKJ ikke har tænkt over, at han skulle får ændret sit password, hvis det er et han har delt med tidligere kolleger.
Men er sagen ikke netop den, at Sideline har sendt AKJ's loginoplysninger til Gjæf ved en fejl? Ikke at han ikke har skifter PW.
Men er det fordi AKJ bruger AGF's licens? I så fald er det i hvert fald utrolig dumt af ham.

Granted, jeg har svært ved at følge med i den her sag, for der kommer udmeldinger på kryds og tværs.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Yankee » 2. apr 2019, 11:05

Sanchez94 skrev:
2. apr 2019, 10:30

Altså spilde domstolenes tid på sådan noget pjat som industrispionage?
Vi taler om hjørnespark, ikke tegningerne til en ny atom-ubåd. Det kan aldrig takseres til at være industrispionage. Det er helt ude af proportioner. Industrispionage kræver en direkte, objektiv handelsværdi samt et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau omkring oplysningerne. Ingen af delene har været til stede.

Det kan heller ikke karakteriseres som tyveri - reelt er der vel tale om usømmelig omgang med hittegods, sådan som sagen er fremlagt lige nu. Det er helt i skoven at kalde det "hacking". Det svarer mere til at finde en pung på gaden og så beholde pengene.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af sulakvelidze » 2. apr 2019, 11:33

Yankee skrev:
2. apr 2019, 11:05
Sanchez94 skrev:
2. apr 2019, 10:30

Altså spilde domstolenes tid på sådan noget pjat som industrispionage?
Vi taler om hjørnespark, ikke tegningerne til en ny atom-ubåd. Det kan aldrig takseres til at være industrispionage. Det er helt ude af proportioner. Industrispionage kræver en direkte, objektiv handelsværdi samt et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau omkring oplysningerne. Ingen af delene har været til stede.

Det kan heller ikke karakteriseres som tyveri - reelt er der vel tale om usømmelig omgang med hittegods, sådan som sagen er fremlagt lige nu. Det er helt i skoven at kalde det "hacking". Det svarer mere til at finde en pung på gaden og så beholde pengene.
Der er ingen grund til at råbe sagen op på et niveau, hvor den ikke hører hjemme. Men der er heller ikke grund til at tale den ned. Ifølge Stiften handler det om meget mere end hjørnespark. Ifølge dem kunne AGF dagen før kampen læse om holdopstilling, taktik og dødbolde. Det er alvorligt. Og der er brug for at finde ud af, om de har forsøgt at udnytte det, hvilket de seneste påstande om hele 10 logins måske indikerer.

Men nok så vigtigt: Ifølge Stiften har AGF også haft adgang til AaB overvejelser om scouting. Hvis det er rigtigt kan der lige nu ligge et screendump på en AGF-computer med AaB-overvejelser om kommende transfers.

I så fald er det ikke bare et spørgsmål om hjørnespark. Og det er i hvert som minimum nødvendigt at finde ud af, hvad der er op og ned i sagen. Jeg er glad for, at Gaarde ser med alvor på sagen og tilsyneladende behandler den professionelt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2019, 11:42

Yankee skrev:
white splash skrev:
2. apr 2019, 08:58
Det er satme også helt sort, at Claus Thomsen så skråsikkert udtaler at AGF ikke har bragt spillet i miskredit?
Det synes jeg nu er helt okay. Lad nu være med at køre med på mediernes hysteri. Det her er for mig på niveau med at man skruer op for varmen i udeholdets omklædningsrum eller rykker reklamebanderne tættere på banen mod FCM. Det er over stregen, men der er ikke nogen, der er kommet noget til og det er kun på meget teoretisk plan at det har haft indflydelse på kampens udfald.

Under normale omstændigheder burde den slags kunne klares med en påtale og en undskyldning - der er ingen grund til at spilde domstolenes tid på sådan noget pjat.
Jeg citerer lige Martin von Haller Grønbæk som er advokat med speciale i ophavsret og IT-kriminalitet:

“På alle niveauer er der tale om ret klare ulovligheder”.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Patmand » 2. apr 2019, 11:43

Yankee skrev:
2. apr 2019, 11:05
Sanchez94 skrev:
2. apr 2019, 10:30

Altså spilde domstolenes tid på sådan noget pjat som industrispionage?
Vi taler om hjørnespark, ikke tegningerne til en ny atom-ubåd. Det kan aldrig takseres til at være industrispionage. Det er helt ude af proportioner. Industrispionage kræver en direkte, objektiv handelsværdi samt et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau omkring oplysningerne. Ingen af delene har været til stede.

Det kan heller ikke karakteriseres som tyveri - reelt er der vel tale om usømmelig omgang med hittegods, sådan som sagen er fremlagt lige nu. Det er helt i skoven at kalde det "hacking". Det svarer mere til at finde en pung på gaden og så beholde pengene.
Jeg tror nu at begrebet industrispionage dækker forholdsvis bredt. Du kan da heller ikke sætte en objektiv handelsværdi på, hvad omsætningen måtte være for en konkurrents produkter på et givent marked.

Som Stiften beskriver det, så logger en person med relationer til AGF på mere end 10 gange. Så er vi langt ude ovre "hov, jeg kom lige til uforvarende at klikke på noget". Så er der tale om industrispionage, data tyveri eller hvad nu det rigtige begreb måtte være.

"Kludder med konto til data-program betød tilsyneladende, at AGF mindst ti gange loggede sig ind på systemet med oplysninger om AaB taktik, dødbolde og mulige indkøb"

Hvis alle vores konkurrenter kendte AaBs taktik, dødbolde mv., havde vi så opnået de samme antal point?
X antal point = x antal millioner.

Jeg syntes nok det er værd, at få vurderet om ikke det skal politianmeldes. Det er jo helt galt hvis det ikke blot er en ungdomstræner, der sidder og kigger på de her informationer.

Jeg kan ikke se det er spild af politiets resourcer. De behandler i forvejen tusindvis af sager der er væsentlig mindre i omfang.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2019, 11:45

sulakvelidze skrev:
Yankee skrev:
2. apr 2019, 11:05
Sanchez94 skrev:
2. apr 2019, 10:30

Altså spilde domstolenes tid på sådan noget pjat som industrispionage?
Vi taler om hjørnespark, ikke tegningerne til en ny atom-ubåd. Det kan aldrig takseres til at være industrispionage. Det er helt ude af proportioner. Industrispionage kræver en direkte, objektiv handelsværdi samt et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau omkring oplysningerne. Ingen af delene har været til stede.

Det kan heller ikke karakteriseres som tyveri - reelt er der vel tale om usømmelig omgang med hittegods, sådan som sagen er fremlagt lige nu. Det er helt i skoven at kalde det "hacking". Det svarer mere til at finde en pung på gaden og så beholde pengene.
Der er ingen grund til at råbe sagen op på et niveau, hvor den ikke hører hjemme. Men der er heller ikke grund til at tale den ned. Ifølge Stiften handler det om meget mere end hjørnespark. Ifølge dem kunne AGF dagen før kampen læse om holdopstilling, taktik og dødbolde. Det er alvorligt. Og der er brug for at finde ud af, om de har forsøgt at udnytte det, hvilket de seneste påstande om hele 10 logins måske indikerer.

Men nok så vigtigt: Ifølge Stiften har AGF også haft adgang til AaB overvejelser om scouting. Hvis det er rigtigt kan der lige nu ligge et screendump på en AGF-computer med AaB-overvejelser om kommende transfers.

I så fald er det ikke bare et spørgsmål om hjørnespark. Og det er i hvert som minimum nødvendigt at finde ud af, hvad der er op og ned i sagen. Jeg er glad for, at Gaarde ser med alvor på sagen og tilsyneladende behandler den professionelt.
Jan Schouboe bliver på twitter kritiseret for at være efter GF. Hans svar er at hvis der havde været nogen som helst positiv vinkel på hans kilder for GF, så havde han forfulgt den. Han nævner der er mange kilder og at de entydigt siger at JN ikke har ret i at oplysningerne kun blev brugt én gang.

Det er altså alvorligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Klaus » 2. apr 2019, 11:49

Jeg tænker, at det her er en stor sag. Hvis en anden klub på ulovlig vis, tilgår vores klubs data og dermed opnår kendskab til taktik, scouting, holdopstillinger og hvad ved jeg, skal det sgu da straffes. Og sin yderste instans er det sådan noget vi har domstolene til.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2019, 11:50

Klaus skrev:Jeg tænker, at det her er en stor sag. Hvis en anden klub på ulovlig vis, tilgår vores klubs data og dermed opnår kendskab til taktik, scouting, holdopstillinger og hvad ved jeg, skal det sgu da straffes. Og sin yderste instans er det sådan noget vi har domstolene til.

Lidt mere fra Jan Schouboe: https://twitter.com/janschouby/status/1 ... 91873?s=21

Længere nede er det konfirmeret EB at det er det samme de hører fra deres kilder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Sanchez94 » 2. apr 2019, 12:00

Yankee skrev:
2. apr 2019, 11:05
Sanchez94 skrev:
2. apr 2019, 10:30

Altså spilde domstolenes tid på sådan noget pjat som industrispionage?
Vi taler om hjørnespark, ikke tegningerne til en ny atom-ubåd. Det kan aldrig takseres til at være industrispionage. Det er helt ude af proportioner. Industrispionage kræver en direkte, objektiv handelsværdi samt et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau omkring oplysningerne. Ingen af delene har været til stede.

Det kan heller ikke karakteriseres som tyveri - reelt er der vel tale om usømmelig omgang med hittegods, sådan som sagen er fremlagt lige nu. Det er helt i skoven at kalde det "hacking". Det svarer mere til at finde en pung på gaden og så beholde pengene.
Vi taler om hvordan man forsøger at vinde kampe, altså forretnings hemmeligheder, akkurat på sammen niveau, som når en "almindelig" virksomhed har strategier om hvordan de vil vinde markedsandele med nye produkter eller marketings strategier. Desuden forlyder det sig, at det ikke "kun" er er dødbolde, men også lister over transferønsker. Jeg kan ikke se, hvordan det ikke skulle være industrispionage.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Gamen » 2. apr 2019, 12:01

sulakvelidze skrev:
2. apr 2019, 11:33
Men nok så vigtigt: Ifølge Stiften har AGF også haft adgang til AaB overvejelser om scouting. Hvis det er rigtigt kan der lige nu ligge et screendump på en AGF-computer med AaB-overvejelser om kommende transfers.
Hvor læser du det? Man bruger det som eksempel på data som klubber opbevarer, men mig bekendt er Sideline Sports da primært et træner-værktøj, med analyse-værktøjer osv.

Jeg tvivler meget på at AaB har lagt scouting-overvejelser derind.

"I den forbindelse havde han en konto på Sideline Sports, der er et computer-program, som blandt andet bruges til at registrere dødbolde, træningsøvelser, scoutingsystemer og startopstillinger for AGFs U17 og U19 hold."

Der står absolut intet om at AaB har lagt overvejelser ifht. fremtidige indkøb derind - det er vist en viderefortolkning af artiklens første linier. Jeg er temmelig sikker på at Gaarde, Søren Kusk og andre ikke har adgang til Sideline Sports.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Gamen » 2. apr 2019, 12:09

AaB må da også snart komme på banen, i stedet for alt det her spekulationscirkus. Enten ved at sige, at man vil fremlægge info i en evt. kommende juridisk prøvelse af sagen, eller ved at komme med en redegørelse.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af sulakvelidze » 2. apr 2019, 12:14

Gamen skrev:
2. apr 2019, 12:01
sulakvelidze skrev:
2. apr 2019, 11:33
Men nok så vigtigt: Ifølge Stiften har AGF også haft adgang til AaB overvejelser om scouting. Hvis det er rigtigt kan der lige nu ligge et screendump på en AGF-computer med AaB-overvejelser om kommende transfers.
Hvor læser du det? Man bruger det som eksempel på data som klubber opbevarer, men mig bekendt er Sideline Sports da primært et træner-værktøj, med analyse-værktøjer osv.

Jeg tvivler meget på at AaB har lagt scouting-overvejelser derind.

"I den forbindelse havde han en konto på Sideline Sports, der er et computer-program, som blandt andet bruges til at registrere dødbolde, træningsøvelser, scoutingsystemer og startopstillinger for AGFs U17 og U19 hold."

Der står absolut intet om at AaB har lagt overvejelser ifht. fremtidige indkøb derind - det er vist en viderefortolkning af artiklens første linier. Jeg er temmelig sikker på at Gaarde, Søren Kusk og andre ikke har adgang til Sideline Sports.
Der står i artiklen, at AGF har haft adgang til viden om scouting. Hvis det er rigtigt, og det ved jeg intet om, er sagen blevet meget mere alvorlig, end da den begyndte med lidt snak om dødbolde. Der et åbenbart meget mere i den end som så, hvis vi skal tro den århusianske avis.

Indtil alt er gravet frem, kan vi alle kun udtale os med forbehold, men graves skal der da helt bestemt.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af sulakvelidze » 2. apr 2019, 12:16

Gamen skrev:
2. apr 2019, 12:09
AaB må da også snart komme på banen, i stedet for alt det her spekulationscirkus. Enten ved at sige, at man vil fremlægge info i en evt. kommende juridisk prøvelse af sagen, eller ved at komme med en redegørelse.
AaB skal ikke redegøre for noget, før de har overblik over sagen. Indtil videre har Gaarde løst opgaven til topkarakter. I modsætning til Jacob Nielsen, som allerede er på glatis, og ikke mindst kæmpefjolset Claus Thomsen, der var klar med en omgående frikendelse af AGF uden det mindste overblik.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.03.2019

Indlæg af Yankee » 2. apr 2019, 12:19

Sanchez94 skrev:
2. apr 2019, 12:00
Vi taler om hvordan man forsøger at vinde kampe, altså forretnings hemmeligheder, akkurat på sammen niveau, som når en "almindelig" virksomhed har strategier om hvordan de vil vinde markedsandele med nye produkter eller marketings strategier. Desuden forlyder det sig, at det ikke "kun" er er dødbolde, men også lister over transferønsker. Jeg kan ikke se, hvordan det ikke skulle være industrispionage.
Jeg synes bestemt ikke det er samme niveau. Vi taler (så vidt jeg kan forstå sagen) om at AGF er faldet over oplysninger om nogle hjørnespark. Det er en teknisk detalje i én kamp - absolut ikke noget, der besidder direkte og betydelig handelsværdi eller strategisk betydning. Men hvis det viser sig at AGF aktivt har opsøgt informationerne og har brugt dem i videre omfang end det, så er det selvfølgelig en helt anden sag.

Hvordan vil du bruge Sideline/XPS til scouting? Det forstår jeg slet ikke?

Besvar