Chancen for Europa

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Chancen for Europa

Indlæg af Funky » 17. mar 2019, 20:12

...er den så større eller mindre, nu hvor vi er endt på 7.pladsen?
Jeg er ikke utilbøjelig til at tro, at vi sådant set har mindst lige så gode muligheder nu som hvis vi var endt på 6.pladsen. Læg dertil nogle gode lokalopgør mod Vendsyssel og Hobro, og så irriterende Randers. Selvfølgelig ærgerligt at vi ikke kan få chancen for at stikke en kæp i hjulet på FCM, men så skal man heller ikke risikere at stå til sidst og se hedens drenge hive en pokal hjem via sejr over AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Chancen for Europa

Indlæg af Gentleman Finn » 17. mar 2019, 21:00

Det er vel nogenlunde det samme, uanset handler det her fra først og fremmest om at Friis skal have drengene til at køre på, selv i de "ligegyldige" kampe der kommer her, der skal ske en udvikling her i foråret og det må godt slutte med pokal, det er det jeg går op i, jeg har fin tiltro til at Friis han kan skubbe os i den rigtige retning igen, selvom jeg også ser et transfervindue der ligeledes skal gå godt for at vi kan fortsætte en evt. udvikling der sker med holdet. Vel og mærke et vindue hvor vi allerede har brugt en del på Lucas, så kan man måske kigge langt efter et evt. stort salg af Mæhle og nogle penge der, som evt. ville kunne bruges, hvis der vel og mærke er den videresalgsklausul (udover de 5% udviklingspenge).

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Chancen for Europa

Indlæg af Uldahl » 17. mar 2019, 22:32

Gentleman Finn skrev:
17. mar 2019, 21:00
Det er vel nogenlunde det samme, uanset handler det her fra først og fremmest om at Friis skal have drengene til at køre på, selv i de "ligegyldige" kampe der kommer her, der skal ske en udvikling her i foråret og det må godt slutte med pokal, det er det jeg går op i, jeg har fin tiltro til at Friis han kan skubbe os i den rigtige retning igen, selvom jeg også ser et transfervindue der ligeledes skal gå godt for at vi kan fortsætte en evt. udvikling der sker med holdet. Vel og mærke et vindue hvor vi allerede har brugt en del på Lucas, så kan man måske kigge langt efter et evt. stort salg af Mæhle og nogle penge der, som evt. ville kunne bruges, hvis der vel og mærke er den videresalgsklausul (udover de 5% udviklingspenge).

Helt enig. :thumbsup:

Jeg ser frem til et slut spil hvor Friis for udviklet yderligere på holdet. Masser af godt spil af de vores super trio der kun bliver bedre og bedre. Vi har to muligheder for EL kval kampe.

Givet en af dem er en snørklet vej, men den er der, og den skal der også gåes efter. I min optik er vi helt på højde med de fire i top 6. Det i kraft af Lucas, Weert og Kusk. Vi missede top 6 ved at vente med at fyre MW. Han skulle have været væk i sommers.

Abildgård tror jeg vil gå en stor udvikling i møde her i foråret med de tre foran. Han er et stort talent og viser til tider rigtig gode ting. Ser frem til at se hans udviklining.

Håber på salg af Mæhle. Udtalte Gaarde ikke der var en god vidersalgs klausul ? Det har været nævnt her inde de skulle være en. Hvis Gaarde overlever den missede top 6. så håber jeg de er langt fremme med en støtte pædagog / scout til ham så han kan gøre sit job inden vinuet åbner.

Tager ja hatten på, der er stort potentiale i det hold med et par gode indkøb. Det udvikler sig godt under Friis det positivt, vi får et slag om Nordjylland. Give indhop til Ross og Klitten brødrene uden det koster det store. Der er stadig et spændende forår igang. :cheers:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Chancen for Europa

Indlæg af Maglau » 17. mar 2019, 22:47

Funky skrev:
17. mar 2019, 20:12
...er den så større eller mindre, nu hvor vi er endt på 7.pladsen?
Jeg er ikke utilbøjelig til at tro, at vi sådant set har mindst lige så gode muligheder nu som hvis vi var endt på 6.pladsen. Læg dertil nogle gode lokalopgør mod Vendsyssel og Hobro, og så irriterende Randers. Selvfølgelig ærgerligt at vi ikke kan få chancen for at stikke en kæp i hjulet på FCM, men så skal man heller ikke risikere at stå til sidst og se hedens drenge hive en pokal hjem via sejr over AaB.
Mindre chance er min vurdering - synes vi er inde i en god stime med opadgående form fra der var spillet en time i Herning og til nu.
Vi havde taget 3 pladsen nu bliver det psyken nedrykningsspillet og en knald eller fald der afgør det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Chancen for Europa

Indlæg af Mephisto2 » 17. mar 2019, 22:49

Er det letteste ikke at taberdømme BIF for at have udebanetilskuere med til Horsens? Så er alle problemer løst.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Chancen for Europa

Indlæg af Hanga » 17. mar 2019, 23:08

Mephisto2 skrev:
17. mar 2019, 22:49
Er det letteste ikke at taberdømme BIF for at have udebanetilskuere med til Horsens? Så er alle problemer løst.
Med tanke på hvordan DBU plejer at håndtere det, er det vel nærmere Horsens der får trukket point.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Chancen for Europa

Indlæg af FlæskeFrank » 17. mar 2019, 23:12

Funky skrev:
17. mar 2019, 20:12
Læg dertil nogle gode lokalopgør mod Vendsyssel og Hobro, og så irriterende Randers.
Nej det er fuldstændig uinteressante lokalopgør. Viborg har vi altid nogle "spændende" lokalopgør med. De andre er fuldstændig uinteressante - nok ikke for Hobro og Vendsyssel, men for os.

Kravet må være, at vi efter to kampe i det puljespil er matematisk sikret mod nedrykning. Dernæst, at der bliver noget spilletid til Mathias Ross og enkelte af de andre spændende navne.

Men chancen for Europa skal sikres via pokalen. Dog mener jeg modsat de forrige år, at vi denne gang er (klare) favoritter til at blive vores gruppespils europacupdeltagere(slutspil sidste år og gruppespillet forrige år).
- FlæskeFrank

Besvar