Grundspillet 18/19 - Evaluering

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Patmand » 18. mar 2019, 09:05

Det er ikke helt fair med havneren mod Gaarde-mafiaen - så lad mig komme ham til undsætning!

AaB har en forholdsvis beskeden sportslig målsætning: top seks.
Det er kun lykkedes én ud af tre gange. At være blandt de seks bedste er absolut essentielt med den nuværende struktur.
Når man siger det er et problem for FCK, at de kun få gange i ligaen bliver rigtig presset ift. at klare sig mod stærke europæiske modstandere, så er det samme naturligvis gældende for AaBs spillere. Jeg har ellers allerede set folk være ude og sige, at det nok skal være gavnligt med nogle lokalopgør. Kan de overhovedet overbevise sig selv om det?? Nej det har ikke nogen gavnlig effekt, at AaB nu skal møde to af de allersvageste hold fire gange på en sæson, og måske Randers op til seks gange.

AaB skal ikke mindst leve af at udvikle spillere og sælge dem. De får ikke samme udvikling ved at møde de ringeste hold, det tror jeg ikke er til diskussion? Allerbedst hvis de også kommer ud og spiller europæisk. Der er da kæmpe forskel på prisen på en ung FCN spiller der præsterer mod FCK og FCM, og så en AaB spiller der gør det godt i de seks kampe mod Randers. Det første kan en udenlandsk køber forholde sig til, mens AaB spilleren...

Udover vi skal udvikle spillerne individuelt, så vil vi jo også gerne spille med i toppen af andre årsager. Det er da langt mere interessant, at se AaB spille mod de bedste hold. Det er dem vi engang håber, at kunne bide skeer med og snuppe en medalje i ny og næ.
Tilskuerinteressen falder, sponsorerindtægterne falder eller stiger ikke, interessen fra spillere AaB kunne være interesseret i at tilknytte falder.
Jeg så en skrive, at der måske kun er 1-2 mio. i forskel på en 5-8. plads. Det er måske sandt nok - i TV penge, men de afledede økonomiske effekter kan være mange, mange gange større.

Så ser jeg også der bliver nævnt, at vi er på rette vej. Det manglede da også bare, at AaB har rykket sig spillemæssigt. Der er virkeligt blevet investeret i spillertruppen. Den kan jo slet ikke sammenlignes med det, Lars Søndergaard havde at arbejde med.
Men det er bare ikke godt nok, at når AaB bruger så mange penge som de gør, at det ikke kan ses i tabellen.
Hvordan kan det være, andre kan få mere ud af færre penge?

Vi bruger så mange penge for nuværende, -23 mio, at det meget gerne skulle udmønte sig i en topplacering.
Forestil jer når det bliver nødvendigt at skrue ned for blusset. Det er ikke en behagelig tanke, er det?

Jeg når derfor frem til nøjagtig samme konklusion som frederikshavneren; Gaarde har fejlet stort og skal væk.
Det SKAL have konsekvenser, at AaB halter gevaldigt rent sportsligt, i en periode hvor budgettet er i top seks.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2019, 09:11

Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 09:03
frederikshavneren skrev:
18. mar 2019, 09:00
Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Friis må bestemt påtage sig sin andel af fadæsen, det er bare ikke godt nok. Den spillemæssige udvikling er heller ikke acceptabel, i går spiller vi i overtal i en halv time på hjemmebane og har alligevel mindre possession end gjæf.
Vi er ved at blive transformeret om til at blive et kontrahold a'la Viborg eller Sønderjyske :S

Gaarde har det overordnede ansvar og har nu fejlet to ud af tre slutspil. Spørger man mig er det en no brainer, alt andet end en fyring vil være meget mærkeligt.
Hvorfor snakker du om possession? Hvad har det med noget som helst at gøre?
Possession/boldbesiddelse har da betydning, det er ikke ligegyldigt hvordan vi spiller.

Stemningen er åbenbart at det er en positivt at vi har ændret udtryk, jeg synes derimod at det er trist. Vi er ved at blive omdannet til et 'primitivt' kontrahold tilsat en enkelt individualist at høj klasse (Lucas).

Øjnene afhænger selvfølgelig af hvordan man ser fodbold. Jeg ønsker at se et hold som sætter sig på spillet især på hjemmebane, under Friis er det mere reglen end undtagelsen at vi selv på hjemmebane parkerer bussen og lader modstanderen dominere spillet

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Maglau » 18. mar 2019, 09:12

frederikshavneren skrev:
18. mar 2019, 09:00
Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Friis må bestemt påtage sig sin andel af fadæsen, det er bare ikke godt nok. Den spillemæssige udvikling er heller ikke acceptabel, i går spiller vi i overtal i en halv time på hjemmebane og har alligevel mindre possession end gjæf.
Vi er ved at blive transformeret om til at blive et kontrahold a'la Viborg eller Sønderjyske :S

Gaarde har det overordnede ansvar og har nu fejlet to ud af tre slutspil. Spørger man mig er det en no brainer, alt andet end en fyring vil være meget mærkeligt.
Nu er jeg satme forvirret - det er ikke acceptabelt at vi ikke har mere possession i går og til trods scorer 3 mål og generelt har fået flere point i snit under Friis end under Wieghorst. Hvor det heller ikke var acceptabelt at have meget possession men scorede for få må!!!

Jeg håber der er nogle flere kølige og klare hoveder i AaB der skal tage beslutningerne.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 18. mar 2019, 09:19

frederikshavneren skrev:
18. mar 2019, 09:11
Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 09:03
frederikshavneren skrev:
18. mar 2019, 09:00
Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Friis må bestemt påtage sig sin andel af fadæsen, det er bare ikke godt nok. Den spillemæssige udvikling er heller ikke acceptabel, i går spiller vi i overtal i en halv time på hjemmebane og har alligevel mindre possession end gjæf.
Vi er ved at blive transformeret om til at blive et kontrahold a'la Viborg eller Sønderjyske :S

Gaarde har det overordnede ansvar og har nu fejlet to ud af tre slutspil. Spørger man mig er det en no brainer, alt andet end en fyring vil være meget mærkeligt.
Hvorfor snakker du om possession? Hvad har det med noget som helst at gøre?
Possession/boldbesiddelse har da betydning, det er ikke ligegyldigt hvordan vi spiller.

Stemningen er åbenbart at det er en positivt at vi har ændret udtryk, jeg synes derimod at det er trist. Vi er ved at blive omdannet til et 'primitivt' kontrahold tilsat en enkelt individualist at høj klasse (Lucas).

Øjnene afhænger selvfølgelig af hvordan man ser fodbold. Jeg ønsker at se et hold som sætter sig på spillet især på hjemmebane, under Friis er det mere reglen end undtagelsen at vi selv på hjemmebane parkerer bussen og lader modstanderen dominere spillet
Possession er da kun positivt hvis det fremmer spillet (chancer, mål, gennembrud etc.). Ellers kan det være fuldstændigt ligegyldigt. Hjælp mig her Frede, hvad har jeg misforstået?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af troelsh » 18. mar 2019, 09:19

frederikshavneren skrev:
18. mar 2019, 09:11
Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 09:03
frederikshavneren skrev:
18. mar 2019, 09:00
Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Friis må bestemt påtage sig sin andel af fadæsen, det er bare ikke godt nok. Den spillemæssige udvikling er heller ikke acceptabel, i går spiller vi i overtal i en halv time på hjemmebane og har alligevel mindre possession end gjæf.
Vi er ved at blive transformeret om til at blive et kontrahold a'la Viborg eller Sønderjyske :S

Gaarde har det overordnede ansvar og har nu fejlet to ud af tre slutspil. Spørger man mig er det en no brainer, alt andet end en fyring vil være meget mærkeligt.
Hvorfor snakker du om possession? Hvad har det med noget som helst at gøre?
Possession/boldbesiddelse har da betydning, det er ikke ligegyldigt hvordan vi spiller.

Stemningen er åbenbart at det er en positivt at vi har ændret udtryk, jeg synes derimod at det er trist. Vi er ved at blive omdannet til et 'primitivt' kontrahold tilsat en enkelt individualist at høj klasse (Lucas).

Øjnene afhænger selvfølgelig af hvordan man ser fodbold. Jeg ønsker at se et hold som sætter sig på spillet især på hjemmebane, under Friis er det mere reglen end undtagelsen at vi selv på hjemmebane parkerer bussen og lader modstanderen dominere spillet
Under Wieghorst skrev jeg mange indlæg om hvorfor netop omstillingerne slet ikke var en del af vores spil, og jeg snakkede sågar med Friis om det imens han var assistent, hans svar var ret diplomatisk, men jeg syntes dog at kunne høre han ikke var enig med Wieghesten på dette punkt, og sluttede også med “at han jo ikke var chef og derfor heller ikke havde den afgørende stemme for hvordan vi skulle spille”.

Generelt har jeg slet ikke noget problem med at se eksempelvis AGF “dominere” på bolden på vores hjemmebane, så længe de får kontrakniven så snart de laver en fejl, og generelt ikke er farlige imens de har bolden.

I mesterskabssæsonen var omstillingerne også vores farligste våben, jeg mener der var Poul Hansen der også kaldte vores offensiv for “kontramaskinen”, og specielt Kusk og Thomsen var dygtige til at sætte fart med bolden (også derfor Thomsen er øverst på min transferønskeseddel).

Naturligvis er sænsonen dumpet medmindre vi vinder pokalen, men grundstenen til fiaskoen blev i den grad lagt af Wieghorst dræbende spillestil og de 1,2 point i snit han kunne levere.

Jeg syntes skuffelsen igår gør ekstra ondt, fordi jeg mener vores hold i nuværende form er gode nok til at udfordre de bedste hold i ligaen, og hører til blandt de seks bedste.

En fyring af Gaarde giver kun mening hvis vi kan erstatte ham med noget bedre, og det er jeg ikke sikker på vi kan.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af FIDEL » 18. mar 2019, 09:51

frederikshavneren skrev:
18. mar 2019, 09:11
Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 09:03
frederikshavneren skrev:
18. mar 2019, 09:00
Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Friis må bestemt påtage sig sin andel af fadæsen, det er bare ikke godt nok. Den spillemæssige udvikling er heller ikke acceptabel, i går spiller vi i overtal i en halv time på hjemmebane og har alligevel mindre possession end gjæf.
Vi er ved at blive transformeret om til at blive et kontrahold a'la Viborg eller Sønderjyske :S

Gaarde har det overordnede ansvar og har nu fejlet to ud af tre slutspil. Spørger man mig er det en no brainer, alt andet end en fyring vil være meget mærkeligt.
Hvorfor snakker du om possession? Hvad har det med noget som helst at gøre?
Possession/boldbesiddelse har da betydning, det er ikke ligegyldigt hvordan vi spiller.

Stemningen er åbenbart at det er en positivt at vi har ændret udtryk, jeg synes derimod at det er trist. Vi er ved at blive omdannet til et 'primitivt' kontrahold tilsat en enkelt individualist at høj klasse (Lucas).

Øjnene afhænger selvfølgelig af hvordan man ser fodbold. Jeg ønsker at se et hold som sætter sig på spillet især på hjemmebane, under Friis er det mere reglen end undtagelsen at vi selv på hjemmebane parkerer bussen og lader modstanderen dominere spillet
Med den nuværende trup, har AaB jo vist, at de ikke kan vinde hjemmekampene ved at varme bolden hele tiden. Vi mangler lige et par spillere, som er dygtige med bolden, før vi kan håbe på at presse modstanderne med mere boldbesiddelse og ikke mindst genpres.
Problemet pt. , som jeg ser det, og som Friis iøvrigt udtalte noget i stil med igår, er at holdet mangler kompetencer i at presse højt på banen. Jeg er tilmed sikker på, at det er grunden til at Børsting har været med på det seneste. Hans pres og løbearbejde/defensiv er simpelthen en nødvendighed, når nu vi har Lucas og Kusk, som bekendt ikke er dem der pøler igennem defensivt. Det handler om balance - noget som Wieghorst sjovt nok også talte meget om. Wieghorst var jo ret glad for at bruge Børsting som 10´er og på kanten.
Kan vi hente en kantspiller ind, der har Børstings løbekapacitet, noget fart samt en bedre teknik, så ser det godt ud.
Får vi derimod mulighed for at hente Rolim, så synes jeg vi skal gøre dette. Dog bliver det et ret offensivt udtryk vi kommer med så, og det vil være nødvendigt at spille med to 6´ere, ligesom nu.

Mit håb er, at vi henter et par spillere, der er dygtige i duelspillet, har noget tempo med bolden i sig, samt en ok teknik. Det vil give os succes med en direkte spillestil.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. mar 2019, 10:13

Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 09:03
frederikshavneren skrev:
18. mar 2019, 09:00
Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Friis må bestemt påtage sig sin andel af fadæsen, det er bare ikke godt nok. Den spillemæssige udvikling er heller ikke acceptabel, i går spiller vi i overtal i en halv time på hjemmebane og har alligevel mindre possession end gjæf.
Vi er ved at blive transformeret om til at blive et kontrahold a'la Viborg eller Sønderjyske :S

Gaarde har det overordnede ansvar og har nu fejlet to ud af tre slutspil. Spørger man mig er det en no brainer, alt andet end en fyring vil være meget mærkeligt.
Hvorfor snakker du om possession? Hvad har det med noget som helst at gøre?

Hvis anken er at vi overlader spillet til en modstander der er i undertal er der vel ikke noget forkert i at bruge ordet possesion?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 18. mar 2019, 10:30

Køllen I Møllen skrev:
18. mar 2019, 10:13
Buzz Killington skrev:
18. mar 2019, 09:03
frederikshavneren skrev:
18. mar 2019, 09:00
Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Friis må bestemt påtage sig sin andel af fadæsen, det er bare ikke godt nok. Den spillemæssige udvikling er heller ikke acceptabel, i går spiller vi i overtal i en halv time på hjemmebane og har alligevel mindre possession end gjæf.
Vi er ved at blive transformeret om til at blive et kontrahold a'la Viborg eller Sønderjyske :S

Gaarde har det overordnede ansvar og har nu fejlet to ud af tre slutspil. Spørger man mig er det en no brainer, alt andet end en fyring vil være meget mærkeligt.
Hvorfor snakker du om possession? Hvad har det med noget som helst at gøre?

Hvis anken er at vi overlader spillet til en modstander der er i undertal er der vel ikke noget forkert i at bruge ordet possesion?
Men såvidt jeg læser Frede, taler han ikke kun om kampen i går, men om den spillemæssige udvikling.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Jakobsen » 18. mar 2019, 12:23

Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Gaarde bærer en endnu større del af skylden.
- Vi er nødsaget til somme tider at stille op med Jakob Blåbjerg i en startopstilling.
- Vores midtbane mangler i den grad en 8'er som kan bryde kæderne og være den der binder offensiv og defensiv sammen
- Vi har ingen acceptabel højre back
- Kvaliteten på venstre midtbane er svingende
- Vi havde den forkerte træner til at starte med og vi havde ham i alt for lang tid

Ja Wieghorst var dårlig og Friis ser ud til at være bedre, men den her trup har nogle nogle kæmpe svagheder, som ikke er blevet addresseret i årevis. Det var meget godt symboliseret i går ved, at vi ikke har en trupsammensætning der gør, at vi for alvor kan sætte modstanderen under pres. Det er da blevet bedre under Friis og det hjælper også at Gaarde er begyndt at signe spillere som alle kan se er en god ide at hente, men den her trup er jammerligt sammensat og der peger pilen ene og alene på Gaarde. På samme måde kan den dårlige casting af Wieghorst og den deraf nødvendig trænerfyring ligeledes føres tilbage til Gaarde.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af FIDEL » 18. mar 2019, 12:41

Jakobsen skrev:
18. mar 2019, 12:23
Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Gaarde bærer en endnu større del af skylden.
- Vi er nødsaget til somme tider at stille op med Jakob Blåbjerg i en startopstilling.
- Vores midtbane mangler i den grad en 8'er som kan bryde kæderne og være den der binder offensiv og defensiv sammen
- Vi har ingen acceptabel højre back
- Kvaliteten på venstre midtbane er svingende
- Vi havde den forkerte træner til at starte med og vi havde ham i alt for lang tid

Ja Wieghorst var dårlig og Friis ser ud til at være bedre, men den her trup har nogle nogle kæmpe svagheder, som ikke er blevet addresseret i årevis. Det var meget godt symboliseret i går ved, at vi ikke har en trupsammensætning der gør, at vi for alvor kan sætte modstanderen under pres. Det er da blevet bedre under Friis og det hjælper også at Gaarde er begyndt at signe spillere som alle kan se er en god ide at hente, men den her trup er jammerligt sammensat og der peger pilen ene og alene på Gaarde. På samme måde kan den dårlige casting af Wieghorst og den deraf nødvendig trænerfyring ligeledes føres tilbage til Gaarde.
Jeg er rørende enig!
Trupsammensætningen er helt væk, og det kommer bedst til udtryk ved, at vi har en fremragende offensiv, som er rigtig gode med bolden, og knap så gode uden bolden.
Så har vi en central midtbane, der er bedst uden bolden og er bedst til duelspillet, og yderligere ikke skaber chancer og holder i bolden, således vores forreste får noget at arbejde med.
Når man spiller på omstillinger og direkte spil, så overlader vi jo spillet til modstanderne, så det kræver at de spillere som skal stå for det offensive samtidig kan presse og arbejde defensivt - ellers bliver vi for åbne. Vi har jo set i mange kampe under Friis er vi faktisk er ret åbne. Eksempel, vi scorer 3 mål i Brøndby, men alligevel vinder vi ikke derovre. Imod Randers var vi også piv-åbne, og ligeledes i mange af vores andre hjemmekampe.

Balancen er endnu ikke fundet 100% på AaB-holdet, og det var noget Wieghorst kæmpede meget med - og deraf kom den destruktive og kedelige stil, som Wieghorst ødelagde vores sæson med.
Altså for fanden, manden spillede med Børsting som 10´er, og iøvrigt to 6´ere. Manden havde åbenlyst ikke tillid til vores balance og defensive organisation!

Endvidere så må vi bare konstatere at Gaardes possesion-projekt, blev en syngende fiasko!! Men det er kun naturligt når nu hverken sportsdirektør eller træner (wieghorst) kunne finde ud af rekruttere de rigtige spillere til spilkonceptet.

Anyway, vi skal naturligvis holde fast i det, der virker, men det bliver edderbankme spændende hvad der kommer til at ske til sommer. Ryger Gaarde på porten?! Jeg tror det ikke. Får vi endelig et par profiler, som kan spille bold med vores offensiv?

Jeg regner med at Rinne, Okore, Safranko, Lesniak og Pallesen sælges eller udlejes.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 18. mar 2019, 12:50

FIDEL skrev:
18. mar 2019, 12:41
Jakobsen skrev:
18. mar 2019, 12:23
Mephisto2 skrev:
18. mar 2019, 08:51
Kort evaluering: Dumpet.

Lidt længere evaluering: Med den trup, er nr 7 slet, slet ikke godt nok.

Wieghorst bærer en stor del af skylden - men Friis fik overdraget et hold i top 6 og afleverer det på en syvende plads.
Gaarde bærer en endnu større del af skylden.
- Vi er nødsaget til somme tider at stille op med Jakob Blåbjerg i en startopstilling.
- Vores midtbane mangler i den grad en 8'er som kan bryde kæderne og være den der binder offensiv og defensiv sammen
- Vi har ingen acceptabel højre back
- Kvaliteten på venstre midtbane er svingende
- Vi havde den forkerte træner til at starte med og vi havde ham i alt for lang tid

Ja Wieghorst var dårlig og Friis ser ud til at være bedre, men den her trup har nogle nogle kæmpe svagheder, som ikke er blevet addresseret i årevis. Det var meget godt symboliseret i går ved, at vi ikke har en trupsammensætning der gør, at vi for alvor kan sætte modstanderen under pres. Det er da blevet bedre under Friis og det hjælper også at Gaarde er begyndt at signe spillere som alle kan se er en god ide at hente, men den her trup er jammerligt sammensat og der peger pilen ene og alene på Gaarde. På samme måde kan den dårlige casting af Wieghorst og den deraf nødvendig trænerfyring ligeledes føres tilbage til Gaarde.
Jeg er rørende enig!
Trupsammensætningen er helt væk, og det kommer bedst til udtryk ved, at vi har en fremragende offensiv, som er rigtig gode med bolden, og knap så gode uden bolden.
Så har vi en central midtbane, der er bedst uden bolden og er bedst til duelspillet, og yderligere ikke skaber chancer og holder i bolden, således vores forreste får noget at arbejde med.
Når man spiller på omstillinger og direkte spil, så overlader vi jo spillet til modstanderne, så det kræver at de spillere som skal stå for det offensive samtidig kan presse og arbejde defensivt - ellers bliver vi for åbne. Vi har jo set i mange kampe under Friis er vi faktisk er ret åbne. Eksempel, vi scorer 3 mål i Brøndby, men alligevel vinder vi ikke derovre. Imod Randers var vi også piv-åbne, og ligeledes i mange af vores andre hjemmekampe.

Balancen er endnu ikke fundet 100% på AaB-holdet, og det var noget Wieghorst kæmpede meget med - og deraf kom den destruktive og kedelige stil, som Wieghorst ødelagde vores sæson med.
Altså for fanden, manden spillede med Børsting som 10´er, og iøvrigt to 6´ere. Manden havde åbenlyst ikke tillid til vores balance og defensive organisation!

Endvidere så må vi bare konstatere at Gaardes possesion-projekt, blev en syngende fiasko!! Men det er kun naturligt når nu hverken sportsdirektør eller træner (wieghorst) kunne finde ud af rekruttere de rigtige spillere til spilkonceptet.

Anyway, vi skal naturligvis holde fast i det, der virker, men det bliver edderbankme spændende hvad der kommer til at ske til sommer. Ryger Gaarde på porten?! Jeg tror det ikke. Får vi endelig et par profiler, som kan spille bold med vores offensiv?

Jeg regner med at Rinne, Okore, Safranko, Lesniak og Pallesen sælges eller udlejes.


Selvom du har ret i det med fed, så kan jeg sagtens leve med det. Vi har under Friis 9 kampe været det tredjemest scorende hold (kun FCM og FCK er foran). Vi har under Friis 9 kampe scoret lige så mange mål som i de foregående 17 kampe (og næsten også lukket lige så mange ind som i de forrige). Det kan godt være at man kunne få offensive spillere der arbejder mere defensivt, men det ville være meget svært at betale for dem, hvis du samtidig skulle have de offensive kvaliteter som Kusk, Lucas og Weert har.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af gravballe » 18. mar 2019, 13:12

Jeg er ret sikker på gaarde får et år mere, og det er vel fornuftigt nok. Jeg håber også AaB forsætter med Friis, vi er langsomt på vej hen imod der vi skal være. Vi mangler dog afgjort en ordenlig venstre kant, forsvar spiller, højre back. Selv om patrick gør det godt for tiden, så ved jeg ikke om man tør satse på det som pernament løsning. Der ud over mangler der en midtbane spillere, der kan fordele bolden, hvis man ikke vil bruge lucas der. En god makker til Oliver, som jeg virkelig syntes lyser op som en komende stjerne.

Gaarde.. skriv nu bare til Rolim og hans ejere... de må være til at snakke med nu.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Forza » 18. mar 2019, 13:28

gravballe skrev:
18. mar 2019, 13:12
Jeg er ret sikker på gaarde får et år mere, og det er vel fornuftigt nok. Jeg håber også AaB forsætter med Friis, vi er langsomt på vej hen imod der vi skal være. Vi mangler dog afgjort en ordenlig venstre kant, forsvar spiller, højre back. Selv om patrick gør det godt for tiden, så ved jeg ikke om man tør satse på det som pernament løsning. Der ud over mangler der en midtbane spillere, der kan fordele bolden, hvis man ikke vil bruge lucas der. En god makker til Oliver, som jeg virkelig syntes lyser op som en komende stjerne.

Gaarde.. skriv nu bare til Rolim og hans ejere... de må være til at snakke med nu.
Jeg mener Gaarde skal have den kommende sæson med for som nævnt i en anden tråd synes jeg han har leveret i de seneste transfervinduer og generelt blevet klogere af sine erfaringer som sportsdirektør.

Hans ageren i det kommende transfervindue bliver dog ret afgørende for os og for hans fremtid.

Med afgang af Risgård og potentielt Lesniak, Okore, KP, Würtz, Kakeeto, Rinne og Safranko skal der justeres på trupsammensætningen. Efter købet af Lucas er vi dog voldsomt afhængige af, at nogle ryger ud før der er råd til at andre kan komme ind.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Brodernumsi » 18. mar 2019, 13:42

Vi er på rette vej, og det ville være tåbeligt at fyre hele banden nu.
Når det er sagt, så skal Gaarde have noget hjælp, så han ikke igen, smider en masse millioner efter spillere med tvivlsom kvalitet.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Patmand » 18. mar 2019, 14:44

Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 13:42
Vi er på rette vej, og det ville være tåbeligt at fyre hele banden nu.
Når det er sagt, så skal Gaarde have noget hjælp, så han ikke igen, smider en masse millioner efter spillere med tvivlsom kvalitet.
Hvilken bande?
Og hvori består det tåbelige i at fyre f.eks. Allan Gaarde?

Lidt længere oppe har jeg forsøgt på saglig vis, at evaluere den sportslige udvikling, og det inkluderer derfor en vurdering af Allan Gaarde's virke i AaB.
Jeg har forsøgt, efter bedste evne, at gå lidt ned i nogle detaljer, så der var noget at debattere ud fra. Indtil videre har ikke en eneste af jer, der lader til at være uenige, ønsket at tage debatten med udgangspunkt i en eller flere af de ting, jeg beskriver som værende problematisk for AaB.
Du, og alle andre, skal være yderst velkommen til at rive mine argumenter og konklusioner fra hinanden.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Brodernumsi » 18. mar 2019, 14:52

Patmand skrev:
18. mar 2019, 14:44
Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 13:42
Vi er på rette vej, og det ville være tåbeligt at fyre hele banden nu.
Når det er sagt, så skal Gaarde have noget hjælp, så han ikke igen, smider en masse millioner efter spillere med tvivlsom kvalitet.
Hvilken bande?
Og hvori består det tåbelige i at fyre f.eks. Allan Gaarde?

Lidt længere oppe har jeg forsøgt på saglig vis, at evaluere den sportslige udvikling, og det inkluderer derfor en vurdering af Allan Gaarde's virke i AaB.
Jeg har forsøgt, efter bedste evne, at gå lidt ned i nogle detaljer, så der var noget at debattere ud fra. Indtil videre har ikke en eneste af jer, der lader til at være uenige, ønsket at tage debatten med udgangspunkt i en eller flere af de ting, jeg beskriver som værende problematisk for AaB.
Du, og alle andre, skal være yderst velkommen til at rive mine argumenter og konklusioner fra hinanden.
Ved ikke hvorfor du er så aggressiv, og jeg ved ikke, hvorfor du tror, at mit indlæg var rettet mod dig.

Men jeg kan da godt kommentere på dit indlæg, nu du så gerne vil have det...
Dit indlæg tager udgangspunkt i, at Gaarde skal fyres, fordi vi har misset 2 ud af 3 top-6 spil. Betyder det, at hvis vi havde vundet 4-1 i går, så ville du ikke mene, at han skulle fyres?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Jakobsen » 18. mar 2019, 14:56

Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 13:42
Vi er på rette vej, og det ville være tåbeligt at fyre hele banden nu.
Når det er sagt, så skal Gaarde have noget hjælp, så han ikke igen, smider en masse millioner efter spillere med tvivlsom kvalitet.
Og hvad så til sommer når vi står i endnu et vigtigt vindue, hvor der bliver vigtige valg og transfers at gøre på central midt og central fosvar? Hvad så hvis der ikke er en spiller tilgængelig som er velkendt? Skal vi så igen satse på Gaardes held til at finde slovakker og andre eksotiske spillere med lille kendskab til deres kompetencer eller nvieau? Tør vi virkelig det en gang til?

Du har ret i pilen peger lidt op, men trupsammensætningen skriger stadig til himlen og der venter store udfordringer lige om hjørnet af en karakter som Gaarde ikke hidtil har vist sig i stand til at løfte. Man får tit at vide, at man ikke skal lade sig rive med af et par dårlige kampe, men man skal heller ikke lade sig rive alt for meget med af at par gode.

Hvem er banden i øvrigt? Jeg kan ikke erindre at folk vil af med andre end Gaarde.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Brodernumsi » 18. mar 2019, 15:04

Jakobsen skrev:
18. mar 2019, 14:56
Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 13:42
Vi er på rette vej, og det ville være tåbeligt at fyre hele banden nu.
Når det er sagt, så skal Gaarde have noget hjælp, så han ikke igen, smider en masse millioner efter spillere med tvivlsom kvalitet.
Og hvad så til sommer når vi står i endnu et vigtigt vindue, hvor der bliver vigtige valg og transfers at gøre på central midt og central fosvar? Hvad så hvis der ikke er en spiller tilgængelig som er velkendt? Skal vi så igen satse på Gaardes held til at finde slovakker og andre eksotiske spillere med lille kendskab til deres kompetencer eller nvieau? Tør vi virkelig det en gang til?

Du har ret i pilen peger lidt op, men trupsammensætningen skriger stadig til himlen og der venter store udfordringer lige om hjørnet af en karakter som Gaarde ikke hidtil har vist sig i stand til at løfte. Man får tit at vide, at man ikke skal lade sig rive med af et par dårlige kampe, men man skal heller ikke lade sig rive alt for meget med af at par gode.

Hvem er banden i øvrigt? Jeg kan ikke erindre at folk vil af med andre end Gaarde.
Jeg skriver vist også, at Gaarde skal have noget hjælp... Men klart, hvis du kan garantere, at med en ny sportdirektør, så bliver alt godt, så fyr away.

Hvad du kan erindre, skal jeg ikke gøre mig klog på, men der har været indlæg, om at fyre alt fra Friis, PK, Thellufsen og Børsting...blandt andre.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Buzz Killington » 18. mar 2019, 15:19

Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 15:04
Jakobsen skrev:
18. mar 2019, 14:56
Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 13:42
Vi er på rette vej, og det ville være tåbeligt at fyre hele banden nu.
Når det er sagt, så skal Gaarde have noget hjælp, så han ikke igen, smider en masse millioner efter spillere med tvivlsom kvalitet.
Og hvad så til sommer når vi står i endnu et vigtigt vindue, hvor der bliver vigtige valg og transfers at gøre på central midt og central fosvar? Hvad så hvis der ikke er en spiller tilgængelig som er velkendt? Skal vi så igen satse på Gaardes held til at finde slovakker og andre eksotiske spillere med lille kendskab til deres kompetencer eller nvieau? Tør vi virkelig det en gang til?

Du har ret i pilen peger lidt op, men trupsammensætningen skriger stadig til himlen og der venter store udfordringer lige om hjørnet af en karakter som Gaarde ikke hidtil har vist sig i stand til at løfte. Man får tit at vide, at man ikke skal lade sig rive med af et par dårlige kampe, men man skal heller ikke lade sig rive alt for meget med af at par gode.

Hvem er banden i øvrigt? Jeg kan ikke erindre at folk vil af med andre end Gaarde.
Jeg skriver vist også, at Gaarde skal have noget hjælp... Men klart, hvis du kan garantere, at med en ny sportdirektør, så bliver alt godt, så fyr away.

Hvad du kan erindre, skal jeg ikke gøre mig klog på, men der har været indlæg, om at fyre alt fra Friis, PK, Thellufsen og Børsting...blandt andre.
Jeg, den kan jeg kun spejle. Hent en hvis man kan tiltrække en bedre, ellers kør videre. Det er komplet irrelevant i sig selv om han har opnået målsætningen hvis man ikke kan tiltrække en bedre, eller ikke vil bruge de fornødne midler på at hente en større profil på pladsen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Grundspillet 18/19 - Evaluering

Indlæg af Mephisto2 » 18. mar 2019, 16:42

EB har nogle tal bag betalingsvæg i dag om tv-penge mv.

Har nogen set dem?

Besvar