Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Nestor » 31. mar 2019, 20:51

FIDEL skrev:
31. mar 2019, 20:40
Buzz Killington skrev:
31. mar 2019, 20:00
FIDEL skrev:
31. mar 2019, 19:06
Buzz Killington skrev:
31. mar 2019, 18:56
frederikshavneren skrev:
31. mar 2019, 18:34
FIDEL skrev:
31. mar 2019, 18:11


Jeg er naturligvis rørende enig...
En uambitiøs sportschef passer nok den uambitiøse bestyrelse meget godt :S
Ja, hvis du med ambitiøs mener "er villig til at bruge mange flere penge" end den der giver os kæmpe millionunderskud pt, så har du da ret. Ellers aner jeg ikke hvad du eller din kompis brokker jer over.
Hvor må det være hårdt for dig konstant at skulle forsvare AaB. Du er en travl mand! :cheers:
Hvad er det for et fjollet svar? Er du uenig med det jeg skriver, eller hvad?
Det er jo ligegyldigt hvad der sker, så er du altid garant for et forsvar af Gaarde og AaB. Om så Gaarde sælger Rinne og Okore for samlet 1 kr., så skal du nok finde et forsvar frem...

Og iøvrigt har Gaarde haft RIGELIGT med penge at bruge de sidste par år, men truppen er stadig skævt sammensat, og målsætningen om top 6 er IKKE nået!!
Jeg er helt enig. Gaarde har kke evnet at løse vores generationsskifteproblemer, selvom han har haft 5 år til det, og målsætningen er IGEN ikke nået.

GAARDE RAUS

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Buzz Killington » 31. mar 2019, 21:14

FIDEL skrev:
31. mar 2019, 20:40
Buzz Killington skrev:
31. mar 2019, 20:00
FIDEL skrev:
31. mar 2019, 19:06
Buzz Killington skrev:
31. mar 2019, 18:56
frederikshavneren skrev:
31. mar 2019, 18:34
FIDEL skrev:
31. mar 2019, 18:11


Jeg er naturligvis rørende enig...
En uambitiøs sportschef passer nok den uambitiøse bestyrelse meget godt :S
Ja, hvis du med ambitiøs mener "er villig til at bruge mange flere penge" end den der giver os kæmpe millionunderskud pt, så har du da ret. Ellers aner jeg ikke hvad du eller din kompis brokker jer over.
Hvor må det være hårdt for dig konstant at skulle forsvare AaB. Du er en travl mand! :cheers:
Hvad er det for et fjollet svar? Er du uenig med det jeg skriver, eller hvad?
Det er jo ligegyldigt hvad der sker, så er du altid garant for et forsvar af Gaarde og AaB. Om så Gaarde sælger Rinne og Okore for samlet 1 kr., så skal du nok finde et forsvar frem...

Og iøvrigt har Gaarde haft RIGELIGT med penge at bruge de sidste par år, men truppen er stadig skævt sammensat, og målsætningen om top 6 er IKKE nået!!
Det er simpelthen løgn at jeg altid forsvarer AaB og Gaarde. Og det har jeg ved gud gjort dig uopmærksom på før. Så gider du ikke stoppe med at lyve? Men det er også komplet irrelevant om jeg så gjorde det hvis jeg gør det på saglig vis (på samme måde er det også irrelevant hvis du altid var negativt indstillet). Så må du jo bare vise mig at jeg tager fejl i stedet for at fremstille det som et kritikpunkt i sig selv at jeg har en anden holdning end dig.

Så, med alle de penge AaB bruger, hvordan begrunder du så at man skulle være uambitiøs?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Uldahl » 31. mar 2019, 21:20

Bare en tanke Buzz. Pengene er brugt, og der er ikke råd til ret meget mere. Udover nordjyske talenter, og noget billigt gøgl og gejl til at højne stadion oplevelsen. Det er også stærkt nødvendigt med det spil de spillere formår.

Pengene er brugt på en skæv trup og uduelige spillere. Af Gaarde him self.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Buzz Killington » 31. mar 2019, 21:44

Uldahl skrev:
31. mar 2019, 21:20
Bare en tanke Buzz. Pengene er brugt, og der er ikke råd til ret meget mere. Udover nordjyske talenter, og noget billigt gøgl og gejl til at højne stadion oplevelsen. Det er også stærkt nødvendigt med det spil de spillere formår.

Pengene er brugt på en skæv trup og uduelige spillere. Af Gaarde him self.
Jeg kan altså ikke se hvad det har med mit spørgsmål at gøre. Jeg spurgte til hvad der menes med at AaB var uambitiøse. At der har været mange fejlskud er mig at se en anden snak. Man kan være den mest ambitiøse klub i verden og samtidig være den mest inkompetente til at realisere den ambition.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af FIDEL » 1. apr 2019, 10:00

Buzz Killington skrev:
31. mar 2019, 21:44
Uldahl skrev:
31. mar 2019, 21:20
Bare en tanke Buzz. Pengene er brugt, og der er ikke råd til ret meget mere. Udover nordjyske talenter, og noget billigt gøgl og gejl til at højne stadion oplevelsen. Det er også stærkt nødvendigt med det spil de spillere formår.

Pengene er brugt på en skæv trup og uduelige spillere. Af Gaarde him self.
Jeg kan altså ikke se hvad det har med mit spørgsmål at gøre. Jeg spurgte til hvad der menes med at AaB var uambitiøse. At der har været mange fejlskud er mig at se en anden snak. Man kan være den mest ambitiøse klub i verden og samtidig være den mest inkompetente til at realisere den ambition.
Jeps AaB er uambitiøse.

- En top 6-målsætning er i sig selv uambitiøst, og det er en defensiv udmelding, idet Gaarde og andre i ledelsen, samt spillerne, kan sikre sig selv ved at sige de nåede målsætningen, såfremt de ender i top 6.
Man kan også sige, at en målsætning om at ende i top 6 er fornuftigt, men så bør Gaarde og Co. følge op med en mere offensiv udmelding om at der skal gåes benhårdt efter medaljer - HVERT ÅR!! Så kan det sagtens være, at vi ender på en 4,5 eller 6-10 plads, men en leder bør gå forrest og vise holdet og hele klubben, at vi skal være et top 4 hold. Jeg mener der bør kommunikeres og signaleres mere tydeligt, at det handler om resultater.
Gaardes analog er oftest, at det er positivt med de mange talenter osv., og det er det jo isoleret set også - men sgu ikke hvis det betyder at vi ikke kommer i top 6, 2 ud af 3 sæsoner!!!

- Denne lidt "Går den, så går den-approach" som Gaarde og ledelsen har gang i, er heller ikke noget hverken sponsorer eller tilskuere finder særligt attraktivt, og derfor opleves der i AaB både svigtende sponsorindtægter samt tilskuertal. Og dette er meget alvorligt for vores klub!!
Jeg synes AaB virker lettere apatiske i deres tilgang til både superligaen samt transfermarkedet. Man håber på, at et talenterne pludselig blomstrer og bliver en bærende spiller, som det skete med Thomsen og Kusk i 13-14. Men dengang spillede de to på et hold, hvor stammen var bedre og mere stabil.

- Bilbao-modellen.
Ak ja, hvor skal jeg starte. En stor grund til at jeg, iblandt mange iøvrigt, ikke tror på Gaarde som fremtidig sportsdirektør, er hans evige floskler om talentarbejdet og hvor højt AaB ligger på CIES-listen i Europa. (Og så iøvrigt hans manglende evner i at finde de rette spillere, medmindre det er kendte/profiler allerede)
Det klinger bare enormt hult når succesen udebliver og man igen igen misser top 6.
Og så må man bare erkende, at for sponsorer og tilskuere, er det fløjtende ligegyldigt, hvor mange nabosønner, der render rundt i AaB. Jeg tror sgu de fleste hellere vil se en Johansson, Strandli, Nomvethe, Bassogog eller Tulio rende rundt på stadion.
Man må bare sige at selve brandingen af AaB som "Hele Nordjyllands hold" er svag. Den vækker ikke noget i mig må jeg erkende. Jeg synes det er mega fedt, når en ung spiller slår igennem i AaB, men dybere vækker det ikke noget i mig.

- Talentarbejdet.
Isoleret er det godt med så stort fokus på talentarbejde, men det virker mere til at målsætningen i AaB, er at udklække nye superligaspillere end at vinde fodboldkampe. Og skal vi bruge så mange talenter, så er det fuldstændig fundamentalt, at vi har en sportsdirektør, som kan samle en trup med profiler og ledere, som sørger for at det er nemt for talenterne at komme ind og spille med samt udvikle.
Dette havde vi i Risgård og Würtz samt KEP, men nu er det tætteste vi kommer på en leder i truppen vel Lucas og Okore, og det er altså ikke der deres spidskompetencer ligger.

- Hjemmebanen.
Jeg synes det er hamrende uambitiøst, at en klub som AaB, ikke fokuserer på og kommunikerer mere omkring vigtigheden af at have en god hjemmebane, hvor modstanderne skal spille en stor kamp for at få points.
Vi har ikke en central midtbane, der kan styre en kamp på hjemmebane, og holde fast i bolden for at lægge et solidt pres på udeholdet. Jeg synes det er hamrende uambitiøst, den måde Gaarde har behandlet det tomrum der nu er på den centrale midtbane. Her mangler vi meget, selvom jeg godt kan li Abildgaard, så er 2 tonsere på den centrale midtbane IKKE måden hvorpå man bliver et fast top 6 hold.

-Sommeren 2019.
Vi kommer ikke undenom, at AaB er nødt til at sælge vores mest profilerede spillere til sommer. Dvs. der skal sælges spillere for godt 30 millioner kr. Vi skal jo også have disse profiler erstattet, dog skal vi finde nogle der er forholdsvis billige.
Det er meget afgørende, at Gaarde formår at finde et par ledere til vores hold. Truppen mangler det efter Risgaards og Würtz exit.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Yankee » 1. apr 2019, 10:28

Buzz Killington skrev:
31. mar 2019, 21:44
Jeg kan altså ikke se hvad det har med mit spørgsmål at gøre. Jeg spurgte til hvad der menes med at AaB var uambitiøse. At der har været mange fejlskud er mig at se en anden snak. Man kan være den mest ambitiøse klub i verden og samtidig være den mest inkompetente til at realisere den ambition.
Det er jo en snak, vi har haft mange gange. Jeg er helt enig med dig i at der er brugt rigtig mange penge og at der samtidig er vist ret stærk konsekvens ift. fyring af Søndergaard, Schors og Wieghorst. Det skal bestyrelsen også roses for.

Men vi kommer ikke udenom at en målsætning om "top-6" er meget beskeden for AaB historisk set. Se fx dette interview med Lynge fra 2012: https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-s-maal ... 165affb8df

Her bliver den ellers faste top-4-målsætning "lempet" til en målsætning om europæisk fodbold. Begge dele virker kilometer væk i de strategiske meldinger, vi får fra AaB. Der er ingen ord om Europa, titler, medaljer eller lignende. Det handler kun om at bruge så mange nordjyder som muligt og så have en god sæson hver femte år.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Uldahl » 1. apr 2019, 11:33

Yankee skrev:
1. apr 2019, 10:28
Buzz Killington skrev:
31. mar 2019, 21:44
Jeg kan altså ikke se hvad det har med mit spørgsmål at gøre. Jeg spurgte til hvad der menes med at AaB var uambitiøse. At der har været mange fejlskud er mig at se en anden snak. Man kan være den mest ambitiøse klub i verden og samtidig være den mest inkompetente til at realisere den ambition.
Det er jo en snak, vi har haft mange gange. Jeg er helt enig med dig i at der er brugt rigtig mange penge og at der samtidig er vist ret stærk konsekvens ift. fyring af Søndergaard, Schors og Wieghorst. Det skal bestyrelsen også roses for.

Men vi kommer ikke udenom at en målsætning om "top-6" er meget beskeden for AaB historisk set. Se fx dette interview med Lynge fra 2012: https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-s-maal ... 165affb8df

Her bliver den ellers faste top-4-målsætning "lempet" til en målsætning om europæisk fodbold. Begge dele virker kilometer væk i de strategiske meldinger, vi får fra AaB. Der er ingen ord om Europa, titler, medaljer eller lignende. Det handler kun om at bruge så mange nordjyder som muligt og så have en god sæson hver femte år.
Enig. Det er hamrende uambitiøst at en klub som vores stiller sig tilfreds med en 6 plads. Og en stor fast andel af udelukkende nordjyske talenter.
En sjette plads kan klubber som Hobro Viborg, Randos og SE stille sig tilfreds med. Det hverken kan eller skal vi.

Vi er overhalet af FC Muhh. OB virker til at have fået styr på det, så der er vi også bagefter. Og GF banker på til også at smutte forbi. Takket være Gaarde's og bestyrelsen's manglende sportslige ambitioner. Tilsat en total uduelig sports direktør.

Manglende udvikling er lig med afvikling. Uden sportslige ambitioner er der ingen udvikling, vi har ingen ambitioner sportsligt, udover en fesen målsætning om en sjette plads. Bare vi når den er alt godt. Og vi lave en masse nordjyske spillere af tvivl som kvalitet.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Tyskeren » 1. apr 2019, 12:06

Man bliver bare så træt når man skifter MC ud og sætter Kakeeto ind. Jamen hallo - man er bagefter 2-1 i endne en dårlig kamp. Sæt da Thellufsen ind og smid Risgaard ind i midten.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 13:02

Tyskeren skrev:
1. apr 2019, 12:06
Man bliver bare så træt når man skifter MC ud og sætter Kakeeto ind. Jamen hallo - man er bagefter 2-1 i endne en dårlig kamp. Sæt da Thellufsen ind og smid Risgaard ind i midten.
Altså da Risgaard kom ind, skete der noget, jeg kan ikke vurdere om der også skete andre taktiske ændringer lige dér (det gjorde der nok).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Yankee » 1. apr 2019, 15:02

Pastorius skrev:
1. apr 2019, 13:02
Tyskeren skrev:
1. apr 2019, 12:06
Man bliver bare så træt når man skifter MC ud og sætter Kakeeto ind. Jamen hallo - man er bagefter 2-1 i endne en dårlig kamp. Sæt da Thellufsen ind og smid Risgaard ind i midten.
Altså da Risgaard kom ind, skete der noget, jeg kan ikke vurdere om der også skete andre taktiske ændringer lige dér (det gjorde der nok).
Det var jo nærmest Debatsidens Dream Team i går med spilletid til både Wessam, Ochs og Kakeeto. Vi manglede kun Gilli og Bytyqi, så havde der været fuld plade på Debatside-frelsere :thumbsup:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2019, 15:05

Yankee skrev:
1. apr 2019, 15:02
Pastorius skrev:
1. apr 2019, 13:02
Tyskeren skrev:
1. apr 2019, 12:06
Man bliver bare så træt når man skifter MC ud og sætter Kakeeto ind. Jamen hallo - man er bagefter 2-1 i endne en dårlig kamp. Sæt da Thellufsen ind og smid Risgaard ind i midten.
Altså da Risgaard kom ind, skete der noget, jeg kan ikke vurdere om der også skete andre taktiske ændringer lige dér (det gjorde der nok).
Det var jo nærmest Debatsidens Dream Team i går med spilletid til både Wessam, Ochs og Kakeeto. Vi manglede kun Gilli og Bytyqi, så havde der været fuld plade på Debatside-frelsere :thumbsup:
Når det går os dårligt, kan du jo sige det samme om hvem som helst der ikke er blandt de faste startere. Der er altid nogen der mener vores trænere er debile og bevidst stiller med folk der er dårligere end dem der sidder ude, uvist hvad motivet skulle være.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Spanky » 1. apr 2019, 15:09

Pastorius skrev:
1. apr 2019, 15:05
Yankee skrev:
1. apr 2019, 15:02
Pastorius skrev:
1. apr 2019, 13:02
Tyskeren skrev:
1. apr 2019, 12:06
Man bliver bare så træt når man skifter MC ud og sætter Kakeeto ind. Jamen hallo - man er bagefter 2-1 i endne en dårlig kamp. Sæt da Thellufsen ind og smid Risgaard ind i midten.
Altså da Risgaard kom ind, skete der noget, jeg kan ikke vurdere om der også skete andre taktiske ændringer lige dér (det gjorde der nok).
Det var jo nærmest Debatsidens Dream Team i går med spilletid til både Wessam, Ochs og Kakeeto. Vi manglede kun Gilli og Bytyqi, så havde der været fuld plade på Debatside-frelsere :thumbsup:
Når det går os dårligt, kan du jo sige det samme om hvem som helst der ikke er blandt de faste startere. Der er altid nogen der mener vores trænere er debile og bevidst stiller med folk der er dårligere end dem der sidder ude, uvist hvad motivet skulle være.
Jeg er overbevist om det aftalt inden kampen, at MC ikke skulle spille fuld tid. At Würtz så var syg og dermed ikke på bænken gør så, at det var Kakeeto der kom ind.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Spanky » 1. apr 2019, 17:00

Iøvrigt havde Jyllandsposten MC som dagens AaB’er igår ;)

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af abbifar » 1. apr 2019, 17:30

Spanky skrev:
1. apr 2019, 17:00
Iøvrigt havde Jyllandsposten MC som dagens AaB’er igår ;)
Jaja, men hvad har en objektiv kilde nogensinde betydet på debatsiden...
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Tyskeren » 1. apr 2019, 18:04

Pastorius skrev:
1. apr 2019, 15:05
Yankee skrev:
1. apr 2019, 15:02
Pastorius skrev:
1. apr 2019, 13:02
Tyskeren skrev:
1. apr 2019, 12:06
Man bliver bare så træt når man skifter MC ud og sætter Kakeeto ind. Jamen hallo - man er bagefter 2-1 i endne en dårlig kamp. Sæt da Thellufsen ind og smid Risgaard ind i midten.
Altså da Risgaard kom ind, skete der noget, jeg kan ikke vurdere om der også skete andre taktiske ændringer lige dér (det gjorde der nok).
Det var jo nærmest Debatsidens Dream Team i går med spilletid til både Wessam, Ochs og Kakeeto. Vi manglede kun Gilli og Bytyqi, så havde der været fuld plade på Debatside-frelsere :thumbsup:
Når det går os dårligt, kan du jo sige det samme om hvem som helst der ikke er blandt de faste startere. Der er altid nogen der mener vores trænere er debile og bevidst stiller med folk der er dårligere end dem der sidder ude, uvist hvad motivet skulle være.
Bytyqi som spillede serie 1 igår for Jetsmark.. Ikke engang god nok til et 2. divisionshold!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Buzz Killington » 1. apr 2019, 20:24

FIDEL skrev:
1. apr 2019, 10:00
- En top 6-målsætning er i sig selv uambitiøst
Jeg kan ikke se at det hverken skulle være specielt ambitiøst eller uambitiøst. Det er en målsætning der står måls med vores økonomiske formåen når vi sammenligner med det brede felt af sammenlignelige klubber. Der er mange klubber der vil have den top-6 plads.

Og så skriver du en masse der egentlig ikke har så meget med mit spørgsmål at gøre, om at vi skal komme med mere offensive udmeldinger, tilsyneladende selvom de er urealistiske. Og, fair nok. Lad os se bort fra de ekstremt alvorlige troværdighedsproblemer der følger af den slags. Lad os i stedet fokusere på det mest interessante, at du tilsyneladende mener at jo højere en målsætning, desto flere point kommer der automatisk på kontoen, og desto flere fans kommer der til kampene. Mener du virkelig det? Er der noget som helst belæg for de påstande? I så fald er det da mærkeligt at flere klubber, og ja, firmaer i det hele taget, ikke bare frakobler målsætningerne fra realismen på den måde.
”Bilbao-modellen” og ”Jeg tror sgu de fleste hellere vil se en Johansson, Strandli, Nomvethe, Bassogog eller Tulio rende rundt på stadion.”

Ja, det tror jeg da også. Mon ikke også Gaarde, og i den grad Lynge er enige. Men så er vi vidst tilbage til min pointe, at hvis du med ”ambitiøs” bare mener at man skal være villige til at bruge mange flere penge, så har du helt og aldeles ret i at vi er uambitiøse. Vi kunne bruge langt flere penge… i et par år. Talentstrategien er en økonomisk strategi der er bundet op på de økonomiske realiteter.
- Talentarbejdet.
Isoleret er det godt med så stort fokus på talentarbejde,
Hvad har det med ambitioner at gøre? Vi taler om ambitioner. Jeg er med på du mener Gaarde er en dårlig sportsdirektør. Men jeg stiller spørgsmålstegn ved din påstand om at Gaarde og AaB er uambitiøse. Nu ligner det bare fyld.
Jeg synes det er hamrende uambitiøst, at en klub som AaB, ikke fokuserer på og kommunikerer mere omkring vigtigheden af at have en god hjemmebane, hvor modstanderne skal spille en stor kamp for at få points.
Det har man da snakket om igen og igen. Hvis jeg ikke husker fejl sagde Friis det også ved tiltrædelsen… Og så skriver du igen om en masse der intet har med ambitioner at gøre.
Vi kommer ikke undenom, at AaB er nødt til at sælge vores mest profilerede spillere til sommer


Jeg er godt nok ikke længere sikker på du ved hvad ”ambitiøs” betyder. Du skriver om alt muligt andet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Buzz Killington » 1. apr 2019, 20:35

Yankee skrev:
1. apr 2019, 10:28
Buzz Killington skrev:
31. mar 2019, 21:44
Jeg kan altså ikke se hvad det har med mit spørgsmål at gøre. Jeg spurgte til hvad der menes med at AaB var uambitiøse. At der har været mange fejlskud er mig at se en anden snak. Man kan være den mest ambitiøse klub i verden og samtidig være den mest inkompetente til at realisere den ambition.
Det er jo en snak, vi har haft mange gange. Jeg er helt enig med dig i at der er brugt rigtig mange penge og at der samtidig er vist ret stærk konsekvens ift. fyring af Søndergaard, Schors og Wieghorst. Det skal bestyrelsen også roses for.

Men vi kommer ikke udenom at en målsætning om "top-6" er meget beskeden for AaB historisk set. Se fx dette interview med Lynge fra 2012: https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-s-maal ... 165affb8df

Her bliver den ellers faste top-4-målsætning "lempet" til en målsætning om europæisk fodbold. Begge dele virker kilometer væk i de strategiske meldinger, vi får fra AaB. Der er ingen ord om Europa, titler, medaljer eller lignende. Det handler kun om at bruge så mange nordjyder som muligt og så have en god sæson hver femte år.
Jeg har lidt svært ved at forstå dit ræsonement. Det er uambitiøst at sigte efter top-6, fordi vi tidligere har sigtet efter europæiske kampe? Hvad har historiske målsætninger med noget at gøre her? Måske jeg tager helt fejl, men jeg troede en målsætnings ambitionsniveau skulle ses i lyset af nuværende omstændigheder, e.g. økonomisk formåen vs konkurrenternes. Det giver i mine øjne ikke meget mening at sammenligne med målsætningerne for en tid hvor omstændighederne var helt anderledes.

Og så er det forresten også værd at nævne at vi missede forresten målsætningen for det året for den Lyngeartiken du nævner. Den var ikke fra 2012, men fra 2010. Året efter var vi ved rykke ned (udråbstegn).

edit: undskyld hvis vinklingen og svaret blev lidt negativ. Jeg syntes bare ikke omstændighederne (som i høj grad er selvskabte) fordrer en mere ambitiøs strategi. Det eneste jeg er bekymret for at de geografiske begrænsninger man pålægger sig selv mht. talentrekrutteringen. Og her håber jeg der er tale om klodsede formuleringer mere end reel strategi. Det er dog næppe tilfældet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af Yankee » 2. apr 2019, 07:46

Buzz Killington skrev:
1. apr 2019, 20:35


Jeg har lidt svært ved at forstå dit ræsonement. Det er uambitiøst at sigte efter top-6, fordi vi tidligere har sigtet efter europæiske kampe? Hvad har historiske målsætninger med noget at gøre her? Måske jeg tager helt fejl, men jeg troede en målsætnings ambitionsniveau skulle ses i lyset af nuværende omstændigheder, e.g. økonomisk formåen vs konkurrenternes. Det giver i mine øjne ikke meget mening at sammenligne med målsætningerne for en tid hvor omstændighederne var helt anderledes.

Og så er det forresten også værd at nævne at vi missede forresten målsætningen for det året for den Lyngeartiken du nævner. Den var ikke fra 2012, men fra 2010. Året efter var vi ved rykke ned (udråbstegn).

edit: undskyld hvis vinklingen og svaret blev lidt negativ. Jeg syntes bare ikke omstændighederne (som i høj grad er selvskabte) fordrer en mere ambitiøs strategi. Det eneste jeg er bekymret for at de geografiske begrænsninger man pålægger sig selv mht. talentrekrutteringen. Og her håber jeg der er tale om klodsede formuleringer mere end reel strategi. Det er dog næppe tilfældet.
Jeg er sådan set meget enig - lige nu er omstændighederne ikke rigtig til at være mere ambitiøse end top-6. Men så må man jo prøve at ændre de omstændigheder, der som du selv siger er delvist selvskabte. Ellers vil vi (ligesom OB og AGF) år for år blive slået af de klubber, der har ændret omstændighederne (FCN/FCM) samt de årlige underdogs, der kan poppe op uden samme pres og krav til spillestil som i AaB (SE, Horsens, Esbjerg senest).

Lige nu har AaB altså valgt talenter over topplaceringer. Det vil de selvfølgelig benægte, men det er jo virkeligheden. Og det er også fair nok - jeg synes bare det er hamrende ærgerligt og må erkende at det langsomt dræber min begejstring ved at følge AaB. Så dårlig en fan er jeg - det indrømmer jeg gerne.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Rend'os, 31.03.2019

Indlæg af FIDEL » 2. apr 2019, 10:38

Buzz Killington skrev:
1. apr 2019, 20:24
FIDEL skrev:
1. apr 2019, 10:00
- En top 6-målsætning er i sig selv uambitiøst
Jeg kan ikke se at det hverken skulle være specielt ambitiøst eller uambitiøst. Det er en målsætning der står måls med vores økonomiske formåen når vi sammenligner med det brede felt af sammenlignelige klubber. Der er mange klubber der vil have den top-6 plads.

Og så skriver du en masse der egentlig ikke har så meget med mit spørgsmål at gøre, om at vi skal komme med mere offensive udmeldinger, tilsyneladende selvom de er urealistiske. Og, fair nok. Lad os se bort fra de ekstremt alvorlige troværdighedsproblemer der følger af den slags. Lad os i stedet fokusere på det mest interessante, at du tilsyneladende mener at jo højere en målsætning, desto flere point kommer der automatisk på kontoen, og desto flere fans kommer der til kampene. Mener du virkelig det? Er der noget som helst belæg for de påstande? I så fald er det da mærkeligt at flere klubber, og ja, firmaer i det hele taget, ikke bare frakobler målsætningerne fra realismen på den måde.
”Bilbao-modellen” og ”Jeg tror sgu de fleste hellere vil se en Johansson, Strandli, Nomvethe, Bassogog eller Tulio rende rundt på stadion.”

Ja, det tror jeg da også. Mon ikke også Gaarde, og i den grad Lynge er enige. Men så er vi vidst tilbage til min pointe, at hvis du med ”ambitiøs” bare mener at man skal være villige til at bruge mange flere penge, så har du helt og aldeles ret i at vi er uambitiøse. Vi kunne bruge langt flere penge… i et par år. Talentstrategien er en økonomisk strategi der er bundet op på de økonomiske realiteter.
- Talentarbejdet.
Isoleret er det godt med så stort fokus på talentarbejde,
Hvad har det med ambitioner at gøre? Vi taler om ambitioner. Jeg er med på du mener Gaarde er en dårlig sportsdirektør. Men jeg stiller spørgsmålstegn ved din påstand om at Gaarde og AaB er uambitiøse. Nu ligner det bare fyld.
Jeg synes det er hamrende uambitiøst, at en klub som AaB, ikke fokuserer på og kommunikerer mere omkring vigtigheden af at have en god hjemmebane, hvor modstanderne skal spille en stor kamp for at få points.
Det har man da snakket om igen og igen. Hvis jeg ikke husker fejl sagde Friis det også ved tiltrædelsen… Og så skriver du igen om en masse der intet har med ambitioner at gøre.
Vi kommer ikke undenom, at AaB er nødt til at sælge vores mest profilerede spillere til sommer


Jeg er godt nok ikke længere sikker på du ved hvad ”ambitiøs” betyder. Du skriver om alt muligt andet.
Come on Buzz! Du ved udemærket godt, at det hele er forbundet; ambitioner, målsætninger, talentudvikling. Jeg er helt med på, at der er nogle omstændigheder, der gør, at AaB ikke kan gå ud at sige vi ikke skal være et fast top 2 hold. Det handler dog ikke kun om den officielle målsætning/ambition - det handler i lige så høj grad om de strategier, kommunikation og signaler klubben arbejder med - Og de er i mine øjne for defensive og baseret på, at AaB er ganske godt tilfredse med at være den bløde mellemvare i dansk fodbold.

Hvis vi skal have endnu mere ud af vores talentarbejde, og have høje ambitioner her så bør vi gøre som FCN, og spille med endnu flere unge spillere, med en teknisk spillestil, hvor der ikke er plads til tonsere som MC, Abildgaard og Børsting. Den røde tråd i klubben, har længe været offensivt spil langs jorden. Jamen så lad os dog få gang i de talenter, der mestrer dette, OG samtidig skal vi så ikke stille op med en central midtbane, der ikke mestrer det offensive og hurtige spil. Det er lidt paradoksalt, at AaB har 2 unge talenter i MV og Abildgaard, som IKKE er stærke teknisk og tempomæssigt - særligt da Wieghorst var her...
Da Gaardes possesion-projekt stadig var ongoing, var det jo pinligt, at holdet skulle spille offensivt possesion fodbold UDEN at have de rette typer på flere pladser. Det er helt galt, og i mine øjne, en endnu større fiasko end Gaardes fejlskud mht. transfers...

Besvar