Hyldetstråd til Würtz

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Lyngehoevdingen » 22. mar 2019, 14:10

Endnu en legende siger farvel og i mine øjne er det denne gang en kandidat til at være den største AaB'er nogensinde. Hvis vi taler påvirkning på resultaterne på banen, er det få, der kommer i nærheden. I min cirka 20-årige periode som AaB'er er han nummer 1. Jeg er med på at folk som Boye, Mini og Munken er med i kapløbet fra før den periode.

Det imponerende ved Würtz er den enormt lange periode, hvor han har været blandt de vigtigste. Han var dårligt trådt ind på holdet som 18-årig før han var en af profilerne på holdet, og det er ikke lang tid siden han gled ud af top-3 over holdets mest essentielle spillere. Han har vel nærmest været blandt de vigtigste på holdet i 9-10 sæsoner i løbet af karrieren.

Jeg tror ikke på det, men hvor kunne det være fedt med et fyldt stadion til at sige farvel til Würtz og Risgaard.

Mine højdepunkter med vores anfører:
- 3 kølige straffespark i tre forskellige kampe i bronzesæsonen. Det ene i overtiden på hjemmebane og det andet i den festlige 3-2-kamp med baneløbere og udvisning til Brøndby.
- Langskuddene. Der var ikke så mange, som nogen har villet gøre det til, men der har været et par ægte perler. Jeg husker blandt andet et i 3-0 kampen mod Randers, hvor vi spillede i undertal i næsten hele kampen. Det mod Brøndby var også fint
- Slagelse 2014. Jubelscenen var fanstastisk. Interviewet på en rasteplads er legendarisk.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af sulakvelidze » 22. mar 2019, 14:40

Jeg er meget enig i det hele og har også de tre straffespark i 2006-07 som et af mine fixpunkter i Würtz' karriere. Alle var mod Brøndby, som havde ført i alle tre kampe, men som tabte de to og smed en sejr til uafgjort. Især overtidsudligningen til 1-1 i Aalborg kan stadig give mig gåsehud. Der er bare noget ærefrygtindgydende over det, når en stor profil tager det store ansvar og smækker et så vigtigt straffespark så satans sikkert ind i overtiden af en kamp mod hadeklubben over dem alle.

Intet overgår dog jubelscenen i Slagelse. De sekunder, det tog for Würtz at flå trøjen over hovedet og løbe ekstatisk rundt foran AaBs tilhængere fortalte jo bare hele historien om en mand, der havde haft det mest forfærdelige og dårligt timede klubskifte fra AaB nogensinde. Uden at have hørt ham sætte ord på det, vidste man jo bare, hvor meget det nagegede Würtz ikke at have været med til guldet i 2008 og CL-kampene på Celtic Park og Old Trafford, mens han selv havde spildt tiden i FCK og Vejle. Og hold da op, hvor kunne man både tilgive ham og unde ham den store glæde, da også han fik guld med AaB i 2014. Og så fik han oven i købet en historisk pokaltitel med nogle dage senere - i Parken mod FCK af alle modstandere.

Og så er der alt det uden for banen. Han er en ener af natur. I sin udstråling og fremtoning. Over for fans og medier. Topprofessionel uden at være distancerende.

Rasmus Würtz er en guttermand. Ham og Kasper Risgård fortjener en kongeafsked, når det sidste punktum skal sættes. Der bliver mange blanke øjne på stadion den dag.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af DenGamleMand » 22. mar 2019, 14:41

Favorit fra start til slut! Superligaen bliver - i den grad - fattigere næste sæson. Hvilken personlighed. En kæmpe tak skal der lyde til Würtz.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af frederikshavneren » 22. mar 2019, 17:03

To vigtige kulturbærere der stopper til sommer. De har udspillet deres sportslige rolle men de vil godt nok blive savnet.
101 advarsler har Würtz hentet i Superligaen det er en flot rekord som nok ikke bliver slået med det første ;)

Der kommer til at ske store ændringer på og udenfor banen til sommer, der er andre spillere der skal træde i karakter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Forza » 22. mar 2019, 17:32

Risgård og Würtz er kæmpe legender i AaB. Det de har bidraget med igennem årene hver især i den rød-hvide trøje er helt unikt.

Deres personligheder og top professionelle tilgang til medier og fodbolden er også noget jeg håber de unge har suget til sig.

Det er meget muligt at de ikke er profiler de engang var og oftest er bænkevarmerne i denne sæson, men hullet de efterlader i truppen er kæmpe stort!

Jeg vil savne dem begge enormt og forventer at deres sidste kamp bliver enormt følelsesladet og vel i stil med da vi sagde farvel til Curth og Augo hver især.

Håber tifo kaos tømmer sparegrisen og sørger for vi sender dem afsted med en afsked de aldrig glemmer.

Og Friis har bare af at lade dem få spilletid den dag.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Funky » 22. mar 2019, 17:56

frederikshavneren skrev:
22. mar 2019, 17:03
To vigtige kulturbærere der stopper til sommer. De har udspillet deres sportslige rolle men de vil godt nok blive savnet.
101 advarsler har Würtz hentet i Superligaen det er en flot rekord som nok ikke bliver slået med det første ;)

Der kommer til at ske store ændringer på og udenfor banen til sommer, der er andre spillere der skal træde i karakter.
Det vilde er jo, at han har sikret sig den rekord uden på nogen måde at være en svinsk spiller.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af frederikshavneren » 22. mar 2019, 22:13

Forza skrev:
22. mar 2019, 17:32
Risgård og Würtz er kæmpe legender i AaB. Det de har bidraget med igennem årene hver især i den rød-hvide trøje er helt unikt.

Deres personligheder og top professionelle tilgang til medier og fodbolden er også noget jeg håber de unge har suget til sig.

Det er meget muligt at de ikke er profiler de engang var og oftest er bænkevarmerne i denne sæson, men hullet de efterlader i truppen er kæmpe stort!

Jeg vil savne dem begge enormt og forventer at deres sidste kamp bliver enormt følelsesladet og vel i stil med da vi sagde farvel til Curth og Augo hver især.

Håber tifo kaos tømmer sparegrisen og sørger for vi sender dem afsted med en afsked de aldrig glemmer.

Og Friis har bare af at lade dem få spilletid den dag.
Godt skrevet.
Håber virkelig også at nordjyderne møder op på stadion til sæsonens sidste hjemmekamp for at hylde de to legender men jeg har desværre min tvivl :S

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Enevoldsen23 » 22. mar 2019, 22:44

frederikshavneren skrev:
22. mar 2019, 22:13
Forza skrev:
22. mar 2019, 17:32
Risgård og Würtz er kæmpe legender i AaB. Det de har bidraget med igennem årene hver især i den rød-hvide trøje er helt unikt.

Deres personligheder og top professionelle tilgang til medier og fodbolden er også noget jeg håber de unge har suget til sig.

Det er meget muligt at de ikke er profiler de engang var og oftest er bænkevarmerne i denne sæson, men hullet de efterlader i truppen er kæmpe stort!

Jeg vil savne dem begge enormt og forventer at deres sidste kamp bliver enormt følelsesladet og vel i stil med da vi sagde farvel til Curth og Augo hver især.

Håber tifo kaos tømmer sparegrisen og sørger for vi sender dem afsted med en afsked de aldrig glemmer.

Og Friis har bare af at lade dem få spilletid den dag.
Godt skrevet.
Håber virkelig også at nordjyderne møder op på stadion til sæsonens sidste hjemmekamp for at hylde de to legender men jeg har desværre min tvivl :S
Spørgsmålet er bare hvad årets sidste hjemmekamp er. Hvis man taber i første playoff runde er det der, ellers er det i anden playoff runde.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af white splash » 23. mar 2019, 07:42

Enevoldsen23 skrev:
22. mar 2019, 22:44
frederikshavneren skrev:
22. mar 2019, 22:13
Forza skrev:
22. mar 2019, 17:32
Risgård og Würtz er kæmpe legender i AaB. Det de har bidraget med igennem årene hver især i den rød-hvide trøje er helt unikt.

Deres personligheder og top professionelle tilgang til medier og fodbolden er også noget jeg håber de unge har suget til sig.

Det er meget muligt at de ikke er profiler de engang var og oftest er bænkevarmerne i denne sæson, men hullet de efterlader i truppen er kæmpe stort!

Jeg vil savne dem begge enormt og forventer at deres sidste kamp bliver enormt følelsesladet og vel i stil med da vi sagde farvel til Curth og Augo hver især.

Håber tifo kaos tømmer sparegrisen og sørger for vi sender dem afsted med en afsked de aldrig glemmer.

Og Friis har bare af at lade dem få spilletid den dag.
Godt skrevet.
Håber virkelig også at nordjyderne møder op på stadion til sæsonens sidste hjemmekamp for at hylde de to legender men jeg har desværre min tvivl :S
Spørgsmålet er bare hvad årets sidste hjemmekamp er. Hvis man taber i første playoff runde er det der, ellers er det i anden playoff runde.
Ja og hvis vi vinder pokalen, bliver alle vores efterfølgende kampe i suppen aflyst. Så det er ikke nemt at forudsige Hvornår det bliver..
1 2 3 Jimmy er en mur!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Uldahl » 25. mar 2019, 09:32

Dejlig læsning. Og snak om fremtidig rolle i AaB. :cheers:


https://www.bt.dk/superligaen/rasmus-wu ... et-rigtigt


En rolle som han vil være helt fantastisk i. Glæder mig over de snakker om fremtiden, efter han stopper som spiller. Ham og hans indstilling, er noget vi også fremad rettet kan bruge. Tak til pølsen. :thumbsup:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Gentleman Finn » 26. mar 2019, 00:31

Stor tak til Rasmus, han har været en god ambassadør for vores klub og har haft nogle fremragende sæsoner i trøjen, vi håber naturligvis han lige kan slutte af med en af de sjældne scoringer i en pokalfinale :cool: og ellers bare nogle gode præstationer hertil sidst.

Der er lagt en podcast op med spillerforeningens Dan Sørensen her, hvor han tager en snak med Würtz omkring karrierestoppet https://soundcloud.com/medianomagasinet

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af FlæskeFrank » 26. mar 2019, 08:14

Jeg mener, at det var en træningskamp mod Vejle-Kolding, som jeg nede og se. Der scorede Rasmus Würtz med hovedet. I den forbindelse sagde Lynge, at når Würtz kan score med hovedet kan alting ske.

Og der er sket alting med AaB med Würtz. Han mangler vel kun ChL-kampene...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Jakobsen » 26. mar 2019, 12:38

FlæskeFrank skrev:Jeg mener, at det var en træningskamp mod Vejle-Kolding, som jeg nede og se. Der scorede Rasmus Würtz med hovedet. I den forbindelse sagde Lynge, at når Würtz kan score med hovedet kan alting ske.

Og der er sket alting med AaB med Würtz. Han mangler vel kun ChL-kampene...
Talte APOEL kampene ikke som CL kampe? Synes jeg at kunne huske der var tale om.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Lyngehoevdingen » 26. mar 2019, 13:19

Jakobsen skrev:
26. mar 2019, 12:38
FlæskeFrank skrev:Jeg mener, at det var en træningskamp mod Vejle-Kolding, som jeg nede og se. Der scorede Rasmus Würtz med hovedet. I den forbindelse sagde Lynge, at når Würtz kan score med hovedet kan alting ske.

Og der er sket alting med AaB med Würtz. Han mangler vel kun ChL-kampene...
Talte APOEL kampene ikke som CL kampe? Synes jeg at kunne huske der var tale om.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er vist op til én selv. Hymnen blev vist spillet. Men det var jo ikke Champions League-kampe.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Jakobsen » 26. mar 2019, 13:21

Lyngehoevdingen skrev:
Jakobsen skrev:
26. mar 2019, 12:38
FlæskeFrank skrev:Jeg mener, at det var en træningskamp mod Vejle-Kolding, som jeg nede og se. Der scorede Rasmus Würtz med hovedet. I den forbindelse sagde Lynge, at når Würtz kan score med hovedet kan alting ske.

Og der er sket alting med AaB med Würtz. Han mangler vel kun ChL-kampene...
Talte APOEL kampene ikke som CL kampe? Synes jeg at kunne huske der var tale om.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er vist op til én selv. Hymnen blev vist spillet. Men det var jo ikke Champions League-kampe.
Enig i din pointe. Mener bare der blev talt om det i optakten dengang.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Mephisto2 » 26. mar 2019, 13:37

Tror nu faktisk, det var ChL.

Det var en "Play-off" og ikke en kval.kamp.

https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... ches/#/all

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af FlæskeFrank » 26. mar 2019, 14:00

Arghh come on.

Render I rundt og siger, at AaB spillede Chl i 2014 ? Hernede lavede OB et krus OB og CHL - og de nåede også kun kvalkampen.

CHL - er kun gruppespillet og ikke bare mesterholdenes "kampe".
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Jakobsen » 26. mar 2019, 14:02

FlæskeFrank skrev:Arghh come on.

Render I rundt og siger, at AaB spillede Chl i 2014 ? Hernede lavede OB et krus OB og CHL - og de nåede også kun kvalkampen.

CHL - er kun gruppespillet og ikke bare mesterholdenes "kampe".
Nej, nævnte bare at det hvis formelt tæller som CL for jeg er helt enig med dig. Jeg kom bare i tanke om det da jeg læste det indlæg jeg citerede.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af Lyngehoevdingen » 26. mar 2019, 16:16

Mephisto2 skrev:
26. mar 2019, 13:37
Tror nu faktisk, det var ChL.

Det var en "Play-off" og ikke en kval.kamp.

https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... ches/#/all
Om så Platini eller Infantino indkaldte til et fælles pressemøde og proklamerede, at det var en Champions League kamp, ville det ikke blive det alligevel.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Hyldetstråd til Würtz

Indlæg af AK48hamas » 28. mar 2019, 06:42

Kan I huske da wurtz redder bolden på stregen med hånden mod OB? Legende!

Besvar