Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. apr 2019, 21:37

Rinne
Patrick - Okore - Ross - Ahlmann
Kusk - J. Pedersen - Lesniak - Thellufsen
Lucas
Kaufmann

Kommer selvfølgelig aldrig til at ske

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af Funky » 13. apr 2019, 22:11

Rinne
PK - Okore - Ross - ja, det er vel nødt-til at være Ahlmann...
Kusk - Abildgaard - Lucas - øh, fisk, Børsting?
Van Weert - Kaufmann

Jeg gætter på en heldig uafgjort, og et tilskuertal under de godt 3000 som i dag var troppet op i Hjørring.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af MrBangDK » 14. apr 2019, 07:16

Funky skrev:
13. apr 2019, 22:11
Rinne
PK - Okore - Ross - ja, det er vel nødt-til at være Ahlmann...
Kusk - Abildgaard - Lucas - øh, fisk, Børsting?
Van Weert - Kaufmann

Jeg gætter på en heldig uafgjort, og et tilskuertal under de godt 3000 som i dag var troppet op i Hjørring.
Jeg hørte kampen med et halvt øre i går. Synes der blev sagt hovedskade til Van Weert - noget der kan tage tid. Nogen der ved noget?

Skal på Stadion på onsdag - første gang i laaang tid. Og vejret ser ud til at blive fremragende! :thumbsup:
Ska' vi hak'?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af FIDEL » 14. apr 2019, 09:31

MrBangDK skrev:
14. apr 2019, 07:16
Funky skrev:
13. apr 2019, 22:11
Rinne
PK - Okore - Ross - ja, det er vel nødt-til at være Ahlmann...
Kusk - Abildgaard - Lucas - øh, fisk, Børsting?
Van Weert - Kaufmann

Jeg gætter på en heldig uafgjort, og et tilskuertal under de godt 3000 som i dag var troppet op i Hjørring.
Jeg hørte kampen med et halvt øre i går. Synes der blev sagt hovedskade til Van Weert - noget der kan tage tid. Nogen der ved noget?

Skal på Stadion på onsdag - første gang i laaang tid. Og vejret ser ud til at blive fremragende! :thumbsup:
Så er det Kaufmann fra start... Endelig! :aabfan:

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af Sanchez94 » 15. apr 2019, 09:25

Rinne
Gabriel Adriano - Bærtelsen - Ross - Klitten
Kusk - Abildgaard - Lucas - Klitten
Tom - Kaufmann

Bænk: U19 Keeper, Thellufsen, Malte Højholt, Mikkel Konnerup, Søren Tengstedt, Nicolai Laursen og Jeppe Pedersen.

Alternativt kan Kusk og Lucas pilles ud og erstattes med yderligere u19 spillere, hvis indstillingen ikke er i orden.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af FIDEL » 15. apr 2019, 11:00

Sanchez94 skrev:
15. apr 2019, 09:25
Rinne
Gabriel Adriano - Bærtelsen - Ross - Klitten
Kusk - Abildgaard - Lucas - Klitten
Tom - Kaufmann

Bænk: U19 Keeper, Thellufsen, Malte Højholt, Mikkel Konnerup, Søren Tengstedt, Nicolai Laursen og Jeppe Pedersen.

Alternativt kan Kusk og Lucas pilles ud og erstattes med yderligere u19 spillere, hvis indstillingen ikke er i orden.
Du skal have ros for en interessant opstilling!! :thumbsup:
Jeg er helt enig i at der bør komme nogle unge ind i startopstillingen, da indstillingen pt. simpelthen er for slatten. Jeg tænker bare ikke, at Friss tør at satse på flere af talenter, som endnu ikke har haft deres debut.
Endvidere så har AaB også en forpligtelse til at stille stærkest muligt op, særligt ift. nedrykningskampen, men persnoligt synes jeg det er fint at skifte f.eks. Thellufsen med Klitten og Ali med Kaufmann.
Og er Tom egentlig ikke særdeles tvivlsom til kampen?

Jeg tror vi stiller op således:

Rinne
PK - Okore - Ross - Ahlmann
Kusk - Abildgaard - MC - Thellufsen
Kaufmann - Lucas

Altså den samme kedelige og tunge centrale midtbane.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af Sanchez94 » 15. apr 2019, 11:19

FIDEL skrev:
15. apr 2019, 11:00
Sanchez94 skrev:
15. apr 2019, 09:25
Rinne
Gabriel Adriano - Bærtelsen - Ross - Klitten
Kusk - Abildgaard - Lucas - Klitten
Tom - Kaufmann

Bænk: U19 Keeper, Thellufsen, Malte Højholt, Mikkel Konnerup, Søren Tengstedt, Nicolai Laursen og Jeppe Pedersen.

Alternativt kan Kusk og Lucas pilles ud og erstattes med yderligere u19 spillere, hvis indstillingen ikke er i orden.
Du skal have ros for en interessant opstilling!! :thumbsup:
Jeg er helt enig i at der bør komme nogle unge ind i startopstillingen, da indstillingen pt. simpelthen er for slatten. Jeg tænker bare ikke, at Friss tør at satse på flere af talenter, som endnu ikke har haft deres debut.
Endvidere så har AaB også en forpligtelse til at stille stærkest muligt op, særligt ift. nedrykningskampen, men persnoligt synes jeg det er fint at skifte f.eks. Thellufsen med Klitten og Ali med Kaufmann.
Og er Tom egentlig ikke særdeles tvivlsom til kampen?

Jeg tror vi stiller op således:

Rinne
PK - Okore - Ross - Ahlmann
Kusk - Abildgaard - MC - Thellufsen
Kaufmann - Lucas

Altså den samme kedelige og tunge centrale midtbane.
Hvis Tom er tvivlsom, kan han erstattes af Søren Tengstedt.

Jeg er urimeligt træt af at se spillere som hiver over 100 af de lange om måneden, lalle rundt. Så vil jeg hellere se nogle ærgerrige unge mennesker, der kæmper for deres chance og deres drøm om at blive fodbold spiller, og som det ser ud nu, så er det stærkeste hold ikke de spillere som var på banen mod Hobro og VFF.

Man kan også nemt klemme Børsting ind i start 11, for selvom teknisk er bagefter alle andre, så sprøjter blodet ud af ham.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af FIDEL » 15. apr 2019, 11:46

Sanchez94 skrev:
15. apr 2019, 11:19
FIDEL skrev:
15. apr 2019, 11:00
Sanchez94 skrev:
15. apr 2019, 09:25
Rinne
Gabriel Adriano - Bærtelsen - Ross - Klitten
Kusk - Abildgaard - Lucas - Klitten
Tom - Kaufmann

Bænk: U19 Keeper, Thellufsen, Malte Højholt, Mikkel Konnerup, Søren Tengstedt, Nicolai Laursen og Jeppe Pedersen.

Alternativt kan Kusk og Lucas pilles ud og erstattes med yderligere u19 spillere, hvis indstillingen ikke er i orden.
Du skal have ros for en interessant opstilling!! :thumbsup:
Jeg er helt enig i at der bør komme nogle unge ind i startopstillingen, da indstillingen pt. simpelthen er for slatten. Jeg tænker bare ikke, at Friss tør at satse på flere af talenter, som endnu ikke har haft deres debut.
Endvidere så har AaB også en forpligtelse til at stille stærkest muligt op, særligt ift. nedrykningskampen, men persnoligt synes jeg det er fint at skifte f.eks. Thellufsen med Klitten og Ali med Kaufmann.
Og er Tom egentlig ikke særdeles tvivlsom til kampen?

Jeg tror vi stiller op således:

Rinne
PK - Okore - Ross - Ahlmann
Kusk - Abildgaard - MC - Thellufsen
Kaufmann - Lucas

Altså den samme kedelige og tunge centrale midtbane.
Hvis Tom er tvivlsom, kan han erstattes af Søren Tengstedt.

Jeg er urimeligt træt af at se spillere som hiver over 100 af de lange om måneden, lalle rundt. Så vil jeg hellere se nogle ærgerrige unge mennesker, der kæmper for deres chance og deres drøm om at blive fodbold spiller, og som det ser ud nu, så er det stærkeste hold ikke de spillere som var på banen mod Hobro og VFF.

Man kan også nemt klemme Børsting ind i start 11, for selvom teknisk er bagefter alle andre, så sprøjter blodet ud af ham.
Jeg er helt enig!
Et af problemerne med vores hold er, at alt offensivt ligger på Kusk og Lucas´ skuldre. De har heller ikke rigtigt en central midtbane at spille kombinationsspil med, og vi har kun 1 back på et stabilt højt niveau.
Jeg tror Thellufsen får resten af kampene i denne sæson, idet han skal til at slå igennem, og har brug for tillid og selvtillid nu, hvilket han så kan bygge videre på i næste sæson.
Har MC egentlig karantæne på onsdag?

Jeg synes Kusk trænger til en tur på bænken, og hvis der er en spiller, som ikke viser den rette mentalitet, så skal han i mine øjne udskiftes prompte! Er fanme træt af flinkeskolen ude på Hornevej.
Det eneste jeg kan glæde mig en smule over pt., er at Friis er meget mere direkte og ærlig i sine kommentarer efter kampene. Han kalder en spade for en spade, og pakker ikke tingene ind, ligesom Wieghorst gjorde, og iøvrigt Gaarde gør!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af Jakobsen » 15. apr 2019, 12:01

Lad os prøve noget nyt.



Vores midtbane er simpelthen for bovlam og langsom med MC i stat 11. Lad os få noget kreativitet ind og så lad Ochs spille kanten.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af Nitten » 15. apr 2019, 12:18

Enig mht til MC. Det er nu der skal forsøges noget for, men det bør være noget vi lærer af til næste sæson. Ochs er nok ikke hos os næste sæson så ind med Børsting der istedet.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af gravballe » 15. apr 2019, 12:57

Jakobsen skrev:
15. apr 2019, 12:01
Lad os prøve noget nyt.



Vores midtbane er simpelthen for bovlam og langsom med MC i stat 11. Lad os få noget kreativitet ind og så lad Ochs spille kanten.
Den der opstilling gad jeg nu godt se! Men tvivler på vi tør noget så offensivt...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af Jakobsen » 15. apr 2019, 13:48

Nitten skrev:
15. apr 2019, 12:18
Enig mht til MC. Det er nu der skal forsøges noget for, men det bør være noget vi lærer af til næste sæson. Ochs er nok ikke hos os næste sæson så ind med Børsting der istedet.
Børsting er mine øjne samme historie som MC. Bør være fortid snarest. Han understøtter ikke klubbens måde at spille på og er stagneret totalt. Børsting under Søndergaard var jeg kæmpe fan, men Børsting under Wieghorst og Friis har ikke været meget ved.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af FIDEL » 15. apr 2019, 14:09

Hvis der virkelig skal prøves noget nyt, så vil jeg foretrække denne formation:

Rinne

PK - Okore - Ross - Ahlmann

Abildgaard - J. Pedersen - Thellufsen

Lucas

Weert - Kaufmann

AabAnders
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. apr 2009, 20:27

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af AabAnders » 15. apr 2019, 16:44

Er enig i, at der skal ske noget nyt. Jeg har længe kunne tænke mig at se AaB spille i en 4-2-3-1 (4-5-1) allá:

Rinne

PK - Okore - Ross - Ahlmann

Abildgaard - MC

Kusk - J. Pedersen - Lucas

Tom

Hvor der måske kunne være mulighed for at MC og Abildgaard kunne udnytte deres relativt stærkere defensive kvaliteter, imens Kusk, Lucas og Tom forhåbentligt vil have flere at kombinere med.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af FIDEL » 15. apr 2019, 17:14

AabAnders skrev:
15. apr 2019, 16:44
Er enig i, at der skal ske noget nyt. Jeg har længe kunne tænke mig at se AaB spille i en 4-2-3-1 (4-5-1) allá:

Rinne

PK - Okore - Ross - Ahlmann

Abildgaard - MC

Kusk - J. Pedersen - Lucas

Tom

Hvor der måske kunne være mulighed for at MC og Abildgaard kunne udnytte deres relativt stærkere defensive kvaliteter, imens Kusk, Lucas og Tom forhåbentligt vil have flere at kombinere med.
Det er jo sådan vi stiller op i forvejen..? Dog med Lucas centralt.

AabAnders
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. apr 2009, 20:27

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af AabAnders » 15. apr 2019, 18:13

FIDEL skrev:
15. apr 2019, 17:14
AabAnders skrev:
15. apr 2019, 16:44
Er enig i, at der skal ske noget nyt. Jeg har længe kunne tænke mig at se AaB spille i en 4-2-3-1 (4-5-1) allá:

Rinne

PK - Okore - Ross - Ahlmann

Abildgaard - MC

Kusk - J. Pedersen - Lucas

Tom

Hvor der måske kunne være mulighed for at MC og Abildgaard kunne udnytte deres relativt stærkere defensive kvaliteter, imens Kusk, Lucas og Tom forhåbentligt vil have flere at kombinere med.
Det er jo sådan vi stiller op i forvejen..? Dog med Lucas centralt.
Ja måske har du ret i at det ikke er nogen stor forskel. Idéen var at ved at spille med 5 på midten, åbner vi op for en mere boldsikker type foran Abildgaard og MC som, som kan lave den afgørrende aflevering frem i banen. - Et punkt i AaBs spil som har haltet alt for længe

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af FIDEL » 15. apr 2019, 18:38

AabAnders skrev:
15. apr 2019, 18:13
FIDEL skrev:
15. apr 2019, 17:14
AabAnders skrev:
15. apr 2019, 16:44
Er enig i, at der skal ske noget nyt. Jeg har længe kunne tænke mig at se AaB spille i en 4-2-3-1 (4-5-1) allá:

Rinne

PK - Okore - Ross - Ahlmann

Abildgaard - MC

Kusk - J. Pedersen - Lucas

Tom

Hvor der måske kunne være mulighed for at MC og Abildgaard kunne udnytte deres relativt stærkere defensive kvaliteter, imens Kusk, Lucas og Tom forhåbentligt vil have flere at kombinere med.
Det er jo sådan vi stiller op i forvejen..? Dog med Lucas centralt.
Ja måske har du ret i at det ikke er nogen stor forskel. Idéen var at ved at spille med 5 på midten, åbner vi op for en mere boldsikker type foran Abildgaard og MC som, som kan lave den afgørrende aflevering frem i banen. - Et punkt i AaBs spil som har haltet alt for længe
Det er jo sådan Lucas rolle er, en ret fri rolle. :aabfan:
Jeg mener jo, at der er behov for 2 angribere foran Lucas...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af Funky » 15. apr 2019, 20:31

FIDEL skrev:
15. apr 2019, 18:38
AabAnders skrev:
15. apr 2019, 18:13
FIDEL skrev:
15. apr 2019, 17:14
AabAnders skrev:
15. apr 2019, 16:44
Er enig i, at der skal ske noget nyt. Jeg har længe kunne tænke mig at se AaB spille i en 4-2-3-1 (4-5-1) allá:

Rinne

PK - Okore - Ross - Ahlmann

Abildgaard - MC

Kusk - J. Pedersen - Lucas

Tom

Hvor der måske kunne være mulighed for at MC og Abildgaard kunne udnytte deres relativt stærkere defensive kvaliteter, imens Kusk, Lucas og Tom forhåbentligt vil have flere at kombinere med.
Det er jo sådan vi stiller op i forvejen..? Dog med Lucas centralt.
Ja måske har du ret i at det ikke er nogen stor forskel. Idéen var at ved at spille med 5 på midten, åbner vi op for en mere boldsikker type foran Abildgaard og MC som, som kan lave den afgørrende aflevering frem i banen. - Et punkt i AaBs spil som har haltet alt for længe
Det er jo sådan Lucas rolle er, en ret fri rolle. :aabfan:
Jeg mener jo, at der er behov for 2 angribere foran Lucas...
I sidste kamp var problemet, at der var alt for lidt bevægelse foran boldholder, og alt for ringe tempo og teknisk formåen fra stort set samtlige spillere. Man fik nærmest aldrig bragt Hjørring i ubalance. De fik derimod en lille håndfuld giftige kontraer. Jeg vil i øvrigt lige rose Okore for i det mindste at forsøge at tage ansvar, også i offensiven.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. apr 2019, 20:54

Ser ud til at gjæf vinder den anden nedrykningspulje

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Vendsyssel FF, 17.04.2019

Indlæg af Kristian » 15. apr 2019, 20:58

Aalborg frederikshavner skrev:
15. apr 2019, 20:54
Ser ud til at gjæf vinder den anden nedrykningspulje
Ja det bliver vist en omgang mod AGF igen over 2 kampe.
Hvilket egentlig også er det bedste for vores hold.

At møde Sønderjyske eller Horsens vil jeg dælme gerne undgå
------------------
mvh Kristian

Besvar