Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Funky » 12. maj 2019, 22:51

Klaus skrev:
12. maj 2019, 22:44
Hvis vi igen skal blive en faktor er det altså nødvendigt med nogen, der går forrest i tanke og handling, for at vores HOLD kommer til at fungere. Jeg synes egentlig vi har nogle glimrende spillere, men vores hold er ikke ret godt. I dag var Pallesen for eksempel i den grad udfordret på en ny og vanskelig position. Men derfor var det ikke just fordi de øvrige spillere bakkede ham op. Ved 0-0 har vi et rigtig godt angreb, som ender med at Risgård vælger et yderst vanskeligt skud, selvom Kaufman er i en klar bedre position på midten. Flere gange havde Lucas bolden i venstre side, hvor Pallesen lavede overlap og dybdeløb, hvorefter Lucas forsøgte sig med sideskift. Det samme i øvrigt i højre side. Det er i det hele taget som om, man spiller for sig selv og ikke for holdet. Og så gode er vores spillere altså heller ikke. Både Kusk og Lucas er tydeligvis meget bevidste om, hvad der forventes af dem. Derfor tager de tit en dribling eller fem for meget og vi bliver alt for lette at læse.
Pallesen er det under alle omstændigheder lidt vanskeligt at klandre for dagens udfald. Han har siddet på bænken længe, nyder tydeligvis ikke trænerens tillid, og bliver så lige smidt ind på en uvant plads, uden kamptræning, overfor modstandernes måske bedste offensivspiller. Meget muligt vi ikke har andre rigtige venstre backs i truppen ud over Ahlmann og Klitten, men det havde sgudda også været en mirakelhistorie hvis Pallesen var endt som kampens spiller.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Frygah » 12. maj 2019, 23:31

Funky skrev:
12. maj 2019, 22:51
Klaus skrev:
12. maj 2019, 22:44
Hvis vi igen skal blive en faktor er det altså nødvendigt med nogen, der går forrest i tanke og handling, for at vores HOLD kommer til at fungere. Jeg synes egentlig vi har nogle glimrende spillere, men vores hold er ikke ret godt. I dag var Pallesen for eksempel i den grad udfordret på en ny og vanskelig position. Men derfor var det ikke just fordi de øvrige spillere bakkede ham op. Ved 0-0 har vi et rigtig godt angreb, som ender med at Risgård vælger et yderst vanskeligt skud, selvom Kaufman er i en klar bedre position på midten. Flere gange havde Lucas bolden i venstre side, hvor Pallesen lavede overlap og dybdeløb, hvorefter Lucas forsøgte sig med sideskift. Det samme i øvrigt i højre side. Det er i det hele taget som om, man spiller for sig selv og ikke for holdet. Og så gode er vores spillere altså heller ikke. Både Kusk og Lucas er tydeligvis meget bevidste om, hvad der forventes af dem. Derfor tager de tit en dribling eller fem for meget og vi bliver alt for lette at læse.
Pallesen er det under alle omstændigheder lidt vanskeligt at klandre for dagens udfald. Han har siddet på bænken længe, nyder tydeligvis ikke trænerens tillid, og bliver så lige smidt ind på en uvant plads, uden kamptræning, overfor modstandernes måske bedste offensivspiller. Meget muligt vi ikke har andre rigtige venstre backs i truppen ud over Ahlmann og Klitten, men det havde sgudda også været en mirakelhistorie hvis Pallesen var endt som kampens spiller.
Sådan set enig. Synes heller ikke man skal fornægte at Bundu faktisk spiller rigtig godt, og når han har sine gode dage, så er han også god.

Det tager ikke noget fra endnu en dårlig, dårlig kamp af hele holdet, og klart også af Pallesen. Men som også skrevet, fik manden vel nærmest ingen hjælp.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af troelsh » 13. maj 2019, 07:14

Det er ikke mange måneder siden, at jeg hørte et afsnit af
Mediano der omhandlede traditionsklubberne i Danmarks anden-, tredje-, og fjerdestørste byer.

Alle i panelet var enige om AaB sportsligt var et pænt stykke foran både OB og AGF.

Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den front, og nu ser det så ud til AGF har gjort det samme.
Det er godt nok en sørgelig deroute vi er på...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2019, 07:50

troelsh skrev:
13. maj 2019, 07:14
Det er ikke mange måneder siden, at jeg hørte et afsnit af
Mediano der omhandlede traditionsklubberne i Danmarks anden-, tredje-, og fjerdestørste byer.

Alle i panelet var enige om AaB sportsligt var et pænt stykke foran både OB og AGF.

Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den front, og nu ser det så ud til AGF har gjort det samme.
Det er godt nok en sørgelig deroute vi er på...
Det er alligevel et noget kortsigtet perspektiv du anlægger så, for både OB og AGF har da sandt for dyden været langt mere elendige over de sidste mange sæsoner. Formmæssigt har du da ret, selvfølgelig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Patmand » 13. maj 2019, 09:00

Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 07:50
troelsh skrev:
13. maj 2019, 07:14
Det er ikke mange måneder siden, at jeg hørte et afsnit af
Mediano der omhandlede traditionsklubberne i Danmarks anden-, tredje-, og fjerdestørste byer.

Alle i panelet var enige om AaB sportsligt var et pænt stykke foran både OB og AGF.

Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den front, og nu ser det så ud til AGF har gjort det samme.
Det er godt nok en sørgelig deroute vi er på...
Det er alligevel et noget kortsigtet perspektiv du anlægger så, for både OB og AGF har da sandt for dyden været langt mere elendige over de sidste mange sæsoner. Formmæssigt har du da ret, selvfølgelig.
Er fire år at betragte som kortsigtet?

Billede

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af troelsh » 13. maj 2019, 09:04

Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 07:50
troelsh skrev:
13. maj 2019, 07:14
Det er ikke mange måneder siden, at jeg hørte et afsnit af
Mediano der omhandlede traditionsklubberne i Danmarks anden-, tredje-, og fjerdestørste byer.

Alle i panelet var enige om AaB sportsligt var et pænt stykke foran både OB og AGF.

Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den front, og nu ser det så ud til AGF har gjort det samme.
Det er godt nok en sørgelig deroute vi er på...
Det er alligevel et noget kortsigtet perspektiv du anlægger så, for både OB og AGF har da sandt for dyden været langt mere elendige over de sidste mange sæsoner. Formmæssigt har du da ret, selvfølgelig.
Det kommer selvfølgelig an på hvor langsigtede briller man tager på, men hvis tager udgangspunkt i indeværende sæson, så syntes jeg OB har haft en opadgående kurve lige siden Jakob Michelsen kom til, og generelt virker de spillemæssigt et stykke foran os imo.

AGF er forhåbentlig mere et øjebliksbillede, her trøster jeg mig ved, at vi var klart bedst i 3-1 kampen hvor grundspillet blev afgjort.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2019, 09:07

Patmand skrev:
13. maj 2019, 09:00
Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 07:50
troelsh skrev:
13. maj 2019, 07:14
Det er ikke mange måneder siden, at jeg hørte et afsnit af
Mediano der omhandlede traditionsklubberne i Danmarks anden-, tredje-, og fjerdestørste byer.

Alle i panelet var enige om AaB sportsligt var et pænt stykke foran både OB og AGF.

Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den front, og nu ser det så ud til AGF har gjort det samme.
Det er godt nok en sørgelig deroute vi er på...
Det er alligevel et noget kortsigtet perspektiv du anlægger så, for både OB og AGF har da sandt for dyden været langt mere elendige over de sidste mange sæsoner. Formmæssigt har du da ret, selvfølgelig.
Er fire år at betragte som kortsigtet?

Billede
Hvad mener du den opgørelse viser og hvordan modstrider den hvad jeg skriver?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Patmand » 13. maj 2019, 09:18

Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 09:07
Patmand skrev:
13. maj 2019, 09:00
Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 07:50
troelsh skrev:
13. maj 2019, 07:14
Det er ikke mange måneder siden, at jeg hørte et afsnit af
Mediano der omhandlede traditionsklubberne i Danmarks anden-, tredje-, og fjerdestørste byer.

Alle i panelet var enige om AaB sportsligt var et pænt stykke foran både OB og AGF.

Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den front, og nu ser det så ud til AGF har gjort det samme.
Det er godt nok en sørgelig deroute vi er på...
Det er alligevel et noget kortsigtet perspektiv du anlægger så, for både OB og AGF har da sandt for dyden været langt mere elendige over de sidste mange sæsoner. Formmæssigt har du da ret, selvfølgelig.
Er fire år at betragte som kortsigtet?

Billede
Hvad mener du den opgørelse viser og hvordan modstrider den hvad jeg skriver?
Jeg skal ikke forklare hvad jeg mener den tabel viser - det er fakta og fremgår af overskriften.
For mig er fire år ikke et kortsigtet perspektiv i fodboldmæssig sammenhæng.
Og så kunne jeg endda retorisk spørge: er AaB på vej frem eller tilbage?
(Citat Gaarde: "vi er faktisk et rigtigt godt sted")

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2019, 09:37

Patmand skrev:
13. maj 2019, 09:18
Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 09:07
Patmand skrev:
13. maj 2019, 09:00
Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 07:50
troelsh skrev:
13. maj 2019, 07:14
Det er ikke mange måneder siden, at jeg hørte et afsnit af
Mediano der omhandlede traditionsklubberne i Danmarks anden-, tredje-, og fjerdestørste byer.

Alle i panelet var enige om AaB sportsligt var et pænt stykke foran både OB og AGF.

Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den front, og nu ser det så ud til AGF har gjort det samme.
Det er godt nok en sørgelig deroute vi er på...
Det er alligevel et noget kortsigtet perspektiv du anlægger så, for både OB og AGF har da sandt for dyden været langt mere elendige over de sidste mange sæsoner. Formmæssigt har du da ret, selvfølgelig.
Er fire år at betragte som kortsigtet?

Billede
Hvad mener du den opgørelse viser og hvordan modstrider den hvad jeg skriver?
Jeg skal ikke forklare hvad jeg mener den tabel viser - det er fakta og fremgår af overskriften.
For mig er fire år ikke et kortsigtet perspektiv i fodboldmæssig sammenhæng.
Og så kunne jeg endda retorisk spørge: er AaB på vej frem eller tilbage? (Citat Gaarde: "vi er faktisk et rigtigt godt sted")
Øh, heh, ok. Nej, jeg er med på det er en tabel. Og ja, jeg er med på at den viser et overblik over de indbyrdes pointforhold. Jeg er med på det er faktuelt. Og ja, fire år er ikke et kortsigtet perspektiv. Den har også blå og hvide farvenuancer, og skrifttypen er vist Arial, eller noget lignende. Det var dog ikke lige det mit spørgsmål gik på.

Der blev fremsat en påstand af en anden bruger: "Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den [sportslige front]". Jeg stiller spørgsmålstegn ved om det vitterligt indiskutabelt. Jovist, hvis vi ser på dine benhårde hardcore facts, så har OB hentet i alt hele 4 point flere end os over en serie på fire år. Så hvis man virkelig vil pedanteriet, så er der da noget om snakken om at de rent teknisk set har overhalet os - med 4 point. Men c'mon. OB, AGF er da i samme sportslige båd som os, selv ud fra dine egne tal. Vi er ikke blevet overhalet. De har begge haft en ukarekteristisk god sæson i år.

Jeg ved heller ikke lige hvad dit retoriske spørgsmål har med mit indlæg at gøre. Jeg forholder mig snævert til om OB og AGF har distanceret os.

Så, lad mig præcisere mit spørgsmål: Hvad mener du den opgørelse viser i forhold til hvad jeg skriver og hvordan modstrider den hvad jeg skriver?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Gnu » 13. maj 2019, 10:23

Det er sådan en kamp her, som gør mig så uendelig træt af at se på det her AaB-hold. Én ting er at Pallesen får Bundu til at ligne Mbappe sådan som han blev rundet gang på gang, man kan jo ikke forpligte manden ud over evnerne, og han er bare ikke ret god. Hvad der er langt, langt mere bekymrende er, hvor skrøbeligt og ideforladt resten af holdet ser ud. Hvad er det vi vil? Hvad er planen for at vinde kampen? Ingen ved det tilsyneladende.

Vi høvler en masse lange bolde op i face på Van Weert, som ikke vinder ret meget, og når han endelig gør, er der ingen i nærheden til at samle nedfaldsbolden op. Og når vi ikke losser lange violiner, så er opskriften åbenbart at give bolden til Kusk eller Lucas og se hvad der sker. Men i ni ud af ti tilfælde driblede de sig bare ind i en blindgyde. Det er bare så sløjt at se på. AGF stillede med en 19-årige hvalp på højre back - en plads han ikke er vandt til at spille - men han blev stort set ikke udfordret. Det er fandeme en ynk!
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Patmand » 13. maj 2019, 11:15

Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 09:37
Patmand skrev:
13. maj 2019, 09:18
Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 09:07
Patmand skrev:
13. maj 2019, 09:00
Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 07:50
troelsh skrev:
13. maj 2019, 07:14
Det er ikke mange måneder siden, at jeg hørte et afsnit af
Mediano der omhandlede traditionsklubberne i Danmarks anden-, tredje-, og fjerdestørste byer.

Alle i panelet var enige om AaB sportsligt var et pænt stykke foran både OB og AGF.

Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den front, og nu ser det så ud til AGF har gjort det samme.
Det er godt nok en sørgelig deroute vi er på...
Det er alligevel et noget kortsigtet perspektiv du anlægger så, for både OB og AGF har da sandt for dyden været langt mere elendige over de sidste mange sæsoner. Formmæssigt har du da ret, selvfølgelig.
Er fire år at betragte som kortsigtet?

Billede
Hvad mener du den opgørelse viser og hvordan modstrider den hvad jeg skriver?
Jeg skal ikke forklare hvad jeg mener den tabel viser - det er fakta og fremgår af overskriften.
For mig er fire år ikke et kortsigtet perspektiv i fodboldmæssig sammenhæng.
Og så kunne jeg endda retorisk spørge: er AaB på vej frem eller tilbage? (Citat Gaarde: "vi er faktisk et rigtigt godt sted")
Øh, heh, ok. Nej, jeg er med på det er en tabel. Og ja, jeg er med på at den viser et overblik over de indbyrdes pointforhold. Jeg er med på det er faktuelt. Og ja, fire år er ikke et kortsigtet perspektiv. Den har også blå og hvide farvenuancer, og skrifttypen er vist Arial, eller noget lignende. Det var dog ikke lige det mit spørgsmål gik på.

Der blev fremsat en påstand af en anden bruger: "Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den [sportslige front]". Jeg stiller spørgsmålstegn ved om det vitterligt indiskutabelt. Jovist, hvis vi ser på dine benhårde hardcore facts, så har OB hentet hele 4 point flere end os over en serie på fire år. Så hvis man virkelig vil pedanteriet, så er der da noget om snakken om at de rent teknisk set har overhalet os. Men c'mon. OB, AGF er da i samme sportslige båd som os, selv ud fra dine egne tal. Vi er ikke blevet overhalet. De har begge haft en ukarekteristisk god sæson i år.

Jeg ved heller ikke lige hvad dit retoriske spørgsmål har med mit indlæg at gøre. Jeg forholder mig snævert til om OB og AGF har distanceret os.

Så, lad mig præcisere mit spørgsmål: Hvad mener du den opgørelse viser i forhold til hvad jeg skriver og hvordan modstrider den hvad jeg skriver?
Vi er ikke blevet overhalet slår du fast, men skriver også "de rent teknisk set har overhalet os". Det er svært at blive klog på hvad du mener.
Det er meget tæt når man ser på den fireårige periode, men jeg kan godt afsløre, at spændet udvides jo færre sæsoner vi tager med i sammenligningen.
Det er fordi AGF og OB har forbedret sig sæson for sæson. At de begge måtte have haft en ukarakteristisk god sæson, er derfor en urigtig påstand. OB har tilmed bragt sig i en fordelagtig position i forhold til at tage 3. pladsen.

Billede

Jeg har lavet en lille tabel over pointgennemsnittet for den enkelte sæson.
Jeg mener trenden er meget klar for AGF og OB. AaB står i stampe.
Derfor er mit retoriske spørgsmål ganske relevant ift. om OB og AGF har distanceret AaB sportsligt, for som du selv siger så har de teknisk set overhalet AaB. Men hvis du tror trenden er på vej til at vende for både OB og AGF, og du samtidigt tror AaB nu er på vej frem - ja så er billedet lidt mudret.
Så mener du AaB ligner et hold der vil gå frem til næste sæson?

Jeg håber også jeg hermed har svaret på dine spørgsmål. Ja, det er tæt når man ser på de sidste 3-4 år. I år er AaB så mere klart blevet distanceret, og trenden er unægtelig opadgående for OB og AGF.
Mig bekendt skal AaB nu til at spare. Jeg er ikke bekendt med det samme er tilfældet for OB eller AGF, så jeg har en klar mening om hvordan det indbyrdes styrkeforhold vil udvikle sig på kort sigt.
Du mener ikke det forholder sig sådan. Det kan jeg sagtens leve med. Vi er jo også rygende uenige omkring Gaarde - er han kompetent eller ej.
Det kunne jo være spændende, hvis du nogensinde gav din mening til kende, hvorfor AaB klarer sig så elendigt.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Halil » 13. maj 2019, 11:35

Farvel til Pølsen og Rissi.

Ikke det afskedsresultat jeg havde håbet på.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2019, 12:26

Patmand skrev:
13. maj 2019, 11:15
Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 09:37
Patmand skrev:
13. maj 2019, 09:18
Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 09:07
Patmand skrev:
13. maj 2019, 09:00
Buzz Killington skrev:
13. maj 2019, 07:50


Det er alligevel et noget kortsigtet perspektiv du anlægger så, for både OB og AGF har da sandt for dyden været langt mere elendige over de sidste mange sæsoner. Formmæssigt har du da ret, selvfølgelig.
Er fire år at betragte som kortsigtet?

Billede
Hvad mener du den opgørelse viser og hvordan modstrider den hvad jeg skriver?
Jeg skal ikke forklare hvad jeg mener den tabel viser - det er fakta og fremgår af overskriften.
For mig er fire år ikke et kortsigtet perspektiv i fodboldmæssig sammenhæng.
Og så kunne jeg endda retorisk spørge: er AaB på vej frem eller tilbage? (Citat Gaarde: "vi er faktisk et rigtigt godt sted")
Øh, heh, ok. Nej, jeg er med på det er en tabel. Og ja, jeg er med på at den viser et overblik over de indbyrdes pointforhold. Jeg er med på det er faktuelt. Og ja, fire år er ikke et kortsigtet perspektiv. Den har også blå og hvide farvenuancer, og skrifttypen er vist Arial, eller noget lignende. Det var dog ikke lige det mit spørgsmål gik på.

Der blev fremsat en påstand af en anden bruger: "Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den [sportslige front]". Jeg stiller spørgsmålstegn ved om det vitterligt indiskutabelt. Jovist, hvis vi ser på dine benhårde hardcore facts, så har OB hentet hele 4 point flere end os over en serie på fire år. Så hvis man virkelig vil pedanteriet, så er der da noget om snakken om at de rent teknisk set har overhalet os. Men c'mon. OB, AGF er da i samme sportslige båd som os, selv ud fra dine egne tal. Vi er ikke blevet overhalet. De har begge haft en ukarekteristisk god sæson i år.

Jeg ved heller ikke lige hvad dit retoriske spørgsmål har med mit indlæg at gøre. Jeg forholder mig snævert til om OB og AGF har distanceret os.

Så, lad mig præcisere mit spørgsmål: Hvad mener du den opgørelse viser i forhold til hvad jeg skriver og hvordan modstrider den hvad jeg skriver?
Vi er ikke blevet overhalet slår du fast, men skriver også "de rent teknisk set har overhalet os". Det er svært at blive klog på hvad du mener. [1]
Det er meget tæt når man ser på den fireårige periode, men jeg kan godt afsløre, at spændet udvides jo færre sæsoner vi tager med i sammenligningen.
Det er fordi AGF og OB har forbedret sig sæson for sæson. At de begge måtte have haft en ukarakteristisk god sæson, er derfor en urigtig påstand. OB har tilmed bragt sig i en fordelagtig position i forhold til at tage 3. pladsen.

Billede
[2]

Jeg har lavet en lille tabel over pointgennemsnittet for den enkelte sæson.
Jeg mener trenden er meget klar for AGF og OB. AaB står i stampe.
Derfor er mit retoriske spørgsmål ganske relevant ift. om OB og AGF har distanceret AaB sportsligt, for som du selv siger så har de teknisk set overhalet AaB. Men hvis du tror trenden er på vej til at vende for både OB og AGF, og du samtidigt tror AaB nu er på vej frem - ja så er billedet lidt mudret.
Så mener du AaB ligner et hold der vil gå frem til næste sæson? [3]

Jeg håber også jeg hermed har svaret på dine spørgsmål. Ja, det er tæt når man ser på de sidste 3-4 år. I år er AaB så mere klart blevet distanceret, og trenden er unægtelig opadgående for OB og AGF. [4]
Mig bekendt skal AaB nu til at spare. Jeg er ikke bekendt med det samme er tilfældet for OB eller AGF, så jeg har en klar mening om hvordan det indbyrdes styrkeforhold vil udvikle sig på kort sigt [5].
Du mener ikke det forholder sig sådan. Det kan jeg sagtens leve med. Vi er jo også rygende uenige omkring Gaarde - er han kompetent eller ej.
Det kunne jo være spændende, hvis du nogensinde gav din mening til kende, hvorfor AaB klarer sig så elendigt.[6]
[1] Skal det forstås sådan at du ikke ved hvad jeg mener når jeg skriver at de kun teknisk set har overhalet os jf. din tabel? Mener du en forskel på fire point over en serie på 136 kampe er udtryk for noget entydigt? Kan en fire points forskel e.g. ikke bare være forklarlig ud fra ren og skær held? Hvis du havde lavet den opstilling for få runder tilbage havde vi været foran både AGF og OB. Havde det på det tidspunkt været udtryk for at vi dermed var foran AGF og OB rent sportsligt i andet end teknisk forstand? Havde du på det tidspunkt været langt mere forhåbningsfuld i forhold til vores kontra deres placering næste år? Næppe (eller, den sidste her må du meget gerne svare på!). Det ville i hvert fald være vildt, for det ville betyde at du er villig til at basere dine forventninger til vores indbyrdes sportslige styrke udelukkende på de sidste ca. 10 kampe ud af 136. Mao, din tabel viser ikke noget tydeligt om hvem der står sportsligt stærkere end de andre. Vi skal gå langt mere substantielt til værks end bare kigge på din tabel, når det er så tæt.

[2] Det er også en fin opgørelse du har lavet der. Jeg ved dog ikke om den er så retvisende som du vil gøre den til. Den siger e.g. at vi præsterede sportsligt dårligere end AGF sidste år selvom vi fik en femteplads og de fik en tiendeplads. (Også værd at bemærke i parantes. AGF har spillet to flere kampe end os). Vi sluttede også 3 placeringer foran OB, selvom vi nærmest har samme pointsnit. Det bliver altså en smule mudret når vi medtager mesterskabsspillet og nedrykningsspillet da vi jo ikke møder samme modstandere - syntes du ikke? En mulig manøvre her kunne være kun at medtage grundspillet. Mesterskabs- og nedrykningsspillet varer jo også kun 2 måneder ud af en hel sæson, så det er meget følsomt overfor dags- og månedsform form og den slags. Hvis du udregner tendensen og kun medtager grundspil, og det viser samme billede, er jeg mere tilbøjelig til at give dig ret. Det burde stadig samlet set være et tilstrækkeligt antal kampe til at sige noget repræsentativt.

[3] Relativt set i forhold til OB og AGF? Ja. Det er for mig at se stor mulighed for at vi indhenter dem. Jeg syntes vi har et bedre spillermateriale end dem begge. Vi skal e.g. ikke længere end 1½ måned tilbage før vi var 5 point foran AGF. Jeg har dog svært ved at forklare OB's success. Så der er potentielt noget jeg har overset.

[4] Ja, hvis det var trenden du ville fremhæve med dit første screenshot? Så jo da. Hvis du bare laver en fremskrivning baseret på et simpelt pointsnit, så ser det mere positivt ud for de andre. Helt klart.

[5] Ja, jeg ved godt hvor du står

[6] Mange fejlkøb og en i bakspejlet naiv tilgang til talentudvikling (eller rettere en naiv vurdering af deres superligaparathed). De samme ting som bestyrelsen fremhæver i sidste rapport. Jeg har vist ikke lagt skjul på at det er mit synspunkt, hvis det er hvad du antyder.

edit: jeg har lavet en række rettelser i dette indlæg for at tydeliggøre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af salling23 » 13. maj 2019, 20:14

http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... &start=200

Læs lige indlæggene fra øverst på denne side og til post 4606
Nogle gange er det svært at være spåmand ;)
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Kristian » 13. maj 2019, 23:01

troelsh skrev:
13. maj 2019, 07:14
Det er ikke mange måneder siden, at jeg hørte et afsnit af
Mediano der omhandlede traditionsklubberne i Danmarks anden-, tredje-, og fjerdestørste byer.

Alle i panelet var enige om AaB sportsligt var et pænt stykke foran både OB og AGF.

Det er indiskutabelt OB har overhalet os på den front, og nu ser det så ud til AGF har gjort det samme.
Det er godt nok en sørgelig deroute vi er på...
Fordi OB og AGF har overhalet os i en sæson ud af de seneste 10 år, kan ik bringe dem derop.

Nu synes jeg lige de to klubber skal vise at de rent faktisk kan noget.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2019, 23:20

salling23 skrev:
13. maj 2019, 20:14
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... &start=200

Læs lige indlæggene fra øverst på denne side og til post 4606
Nogle gange er det svært at være spåmand ;)
Siden 90'erne har i hentet næsten lige så mange oprykninger som vi har hentet superligatrofæer. These are facts.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Kristian » 13. maj 2019, 23:54

salling23 skrev:
13. maj 2019, 20:14
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... &start=200

Læs lige indlæggene fra øverst på denne side og til post 4606
Nogle gange er det svært at være spåmand ;)
Det er jo klart at OB og GF har hentet marginalt flere point når AaB vælger at gå på sommerferie 2/3 seneste sæsoner efter skæringen af top 6.

Find en stilling 1-26 runde de seneste 3 år. Eller 10 år for den sags skyld.

GF har så meget at bevise før ovenstående kan tages ret seriøst.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Jakobsen » 14. maj 2019, 07:50

Kristian skrev:
salling23 skrev:
13. maj 2019, 20:14
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... &start=200

Læs lige indlæggene fra øverst på denne side og til post 4606
Nogle gange er det svært at være spåmand ;)
Det er jo klart at OB og GF har hentet marginalt flere point når AaB vælger at gå på sommerferie 2/3 seneste sæsoner efter skæringen af top 6.

Find en stilling 1-26 runde de seneste 3 år. Eller 10 år for den sags skyld.

GF har så meget at bevise før ovenstående kan tages ret seriøst.
Både og. Jeg kan godt se din pointe isoleret set, men når vi ligger oveni at samtlige pile har peget nedad for AaB siden 2016 synes jeg vi begynder at nærme os, at sige vi er overhalet. Spillet er elendigt, vi har intet klart eller fungerende koncept og mange af vores startere ville ikke starte hos OB eller AGF. Gaarde kan desværre meget vel blive manden der præsterer at få AaB til at rykke ned i næste sæson.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af Pastorius » 14. maj 2019, 08:11

salling23 skrev:
13. maj 2019, 20:14
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... &start=200

Læs lige indlæggene fra øverst på denne side og til post 4606
Nogle gange er det svært at være spåmand ;)
Som jeg også skrev dengang, så har i en chance når vi spænder ben for os selv - ellers ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 12.05.2019

Indlæg af salling23 » 14. maj 2019, 13:26

Pastorius skrev:
14. maj 2019, 08:11
salling23 skrev:
13. maj 2019, 20:14
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... &start=200

Læs lige indlæggene fra øverst på denne side og til post 4606
Nogle gange er det svært at være spåmand ;)
Som jeg også skrev dengang, så har i en chance når vi spænder ben for os selv - ellers ikke.
Det skrev du.
Jeg tænkte mere på indlæs som



Yankee
Pastorius skrev: ↑
7. jan 2019, 15:03
Jeg tænker at vi skal vente med at evaluere på holdene indtil transfervinduet er lukket. Uanset hvad er jeg overbevist om AGF ikke bliver den største trussel for os, i vores kamp for at genrejse os som del af den absolutte top i ligaen (nøglen til det ligger i Aalborg).
Helt enig. AGF henter spillere på leje, fri transfer eller maksimalt ½-1 mio. kr. Vi sidder og taler om at købe Lucas Andersen fri for 6 mio. kr. De to klubber er på helt forskellige planeter hvad angår spillerkøb.
Jeg vil kunne gå ind på GF fora (nok på samtlige klubbers debatfora) og finde udtalelser og postulater af samme karakter
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Besvar