Træningskampe sommeren 2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe sommeren 2019

Indlæg af Pastorius » 14. nov 2019, 14:27

Gamen skrev:
14. nov 2019, 14:01
Lader til at Kusk var farligste mand :aabfan:
Det var ham der havde nogle afslutninger og han forsøgte også. Én af dem lignede lidt. Han havde også et spildt frispark fra en god position og jeg synes stadig han vælger forkert i mange tilfælde. Holder for ofte lidt for længe i bolden, og mister den så i stedet for at få den videre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe sommeren 2019

Indlæg af Pastorius » 14. nov 2019, 14:30

Pastorius skrev:
14. nov 2019, 14:27
Gamen skrev:
14. nov 2019, 14:01
Lader til at Kusk var farligste mand :aabfan:
Det var ham der havde nogle afslutninger og han forsøgte også. Én af dem lignede lidt. Han havde også et spildt frispark fra en god position og jeg synes stadig han vælger forkert i mange tilfælde. Holder for ofte lidt for længe i bolden, og mister den så i stedet for at få den videre.
...og lige for at præcisere. Jeg kan godt lide Kusk, men jeg synes ikke han spiller sit bedste bold, og han får ikke det ud af det han skal.
Jeg kunne godt tænkte mig at han oftere bare lagde bolden af, og løb i position, fremfor næsten altid at prøve at drive den frem selv. Kunne han nogle gange få bolden mens han allerede er i fart, ville han blive meget farligere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2019

Indlæg af Gamen » 14. nov 2019, 14:35

Pastorius skrev:
14. nov 2019, 14:27
Det var ham der havde nogle afslutninger og han forsøgte også. Én af dem lignede lidt. Han havde også et spildt frispark fra en god position og jeg synes stadig han vælger forkert i mange tilfælde. Holder for ofte lidt for længe i bolden, og mister den så i stedet for at få den videre.
Men så er vi tilbage ved taktikken. Han så væsentligt bedre ud da Lucas var centralt. Som vi spiller nu bliver de begge isolerede uden gode løsninger. Mod Randers blev det så til en masse småspil i venstre-siden uden resultat.
Jeg holder på, at vi skal lade vores bedste boldspillere spille sammen. Det er ærgerligt at trænerteamet går tilbage til noget der ikke fungerer, fordi vi død og pine skal spille med en 6'er (der i øvrigt ingen effekt har haft - overhovedet).

Og til det andet du skriver, så kræver det jo, at der er en spiller omkring ham der kan se løbene og lave pasningen. Vi har 2 spillere på holdet der kan slå de pasninger. Olsen og Lucas. Men de spiller begge med udgangspunkt i den anden side. Vi SKAL have lavet det positionsskift, før vi får det optimale ud af vores bedste spillere. Der var lidt af det mellem Patrick og Kusk tidligere på sæsonen, hvor han blev spillet i fart og drev den ind i feltet og skabte farlige situationer.

Men det kræver selvfølgelig at frederikshavneren skal på bænken...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe sommeren 2019

Indlæg af Pastorius » 14. nov 2019, 16:06

Gamen skrev:
14. nov 2019, 14:35
Pastorius skrev:
14. nov 2019, 14:27
Det var ham der havde nogle afslutninger og han forsøgte også. Én af dem lignede lidt. Han havde også et spildt frispark fra en god position og jeg synes stadig han vælger forkert i mange tilfælde. Holder for ofte lidt for længe i bolden, og mister den så i stedet for at få den videre.
Men så er vi tilbage ved taktikken. Han så væsentligt bedre ud da Lucas var centralt. Som vi spiller nu bliver de begge isolerede uden gode løsninger. Mod Randers blev det så til en masse småspil i venstre-siden uden resultat.
Jeg holder på, at vi skal lade vores bedste boldspillere spille sammen. Det er ærgerligt at trænerteamet går tilbage til noget der ikke fungerer, fordi vi død og pine skal spille med en 6'er (der i øvrigt ingen effekt har haft - overhovedet).

Og til det andet du skriver, så kræver det jo, at der er en spiller omkring ham der kan se løbene og lave pasningen. Vi har 2 spillere på holdet der kan slå de pasninger. Olsen og Lucas. Men de spiller begge med udgangspunkt i den anden side. Vi SKAL have lavet det positionsskift, før vi får det optimale ud af vores bedste spillere. Der var lidt af det mellem Patrick og Kusk tidligere på sæsonen, hvor han blev spillet i fart og drev den ind i feltet og skabte farlige situationer.

Men det kræver selvfølgelig at frederikshavneren skal på bænken...
Ja, der er sikkert noget galt med taktikken, og der er helt sikkert noget galt med nogle af medspillerne, hvis målet er at få det optimale ud af Kusk. Han må så bare tage sige sammen og lære at leve med de vilkår han får, og få det bedste ud af dem - det synes jeg ikke han gør pt. Han holder for længe i bolden, og går for hårdt efter at være kampafgørende på næsten hver boldbesiddelse. Jeg tænker det ville gavne ham lidt at tage det en smule med ro, og lade spillet komme til ham, fremfor at prøve at forcere det.

Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort, specielt når man føler sig presset på pladsen i startopstillingen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar