Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af andreasaab89 » 29. sep 2019, 16:07

Noget der også er ekstremt tydeligt

AGF
FCN
Randers

Alle 3 hold har bare et helt tydeligt koncept , spillerne ved hvad de skal når de går på banen og de ved hvordan de skal agere

AaB spillere er konstant rådvilde . Vi har intet koncept . Vi aner ikke hvad vi skal. Selv når vi spiller godt er det bare individuelle præstationer der løfter os

Det er flere år siden vi har haft et klart koncept som holdet kan falde tilbage på
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Fromthecradle » 29. sep 2019, 16:07

MC er vist sikker i startopstillingen næste uge.

Det var godt nok skidt. Fra Kusk til Kaufmann over Klitten til Fossum og begge backs plus Okore. Øv.

Børsting gider i det mindste at forsøge
You pay for this?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Hovedet » 29. sep 2019, 16:08

Funky skrev:
29. sep 2019, 15:55
Hanga skrev:
29. sep 2019, 15:50
Funky skrev:
29. sep 2019, 15:48
Nåja, nu fucker Rinne også rundt. 0-3.

Friis burde overveje selv at gå til bestyrelsen og erkende, at han ikke kan magte opgaven.
Mon ikke der er én over ham, der burde gøre det samme...

Jeg har været begejstret for dette transfervindue men hvornår får 4 års elendighed konsekvenser for manden med ansvaret?
Ingen er fredet efter det her. Heller ikke selv om transfervinduet helt objektivt set var godt.
Tja, Thelander er helt ude af form, konsekvent små- eller halvskadet og ikke en spiller, vi kommer til at se noget til før foråret, hvis overhovedet det. Kampen i Aarhus afslørede, at han ikke er i nærheden af at kunne spille fodbold i Superligaen. Jeg opfatter ham som et projekt på linje med Helenius og Enevoldsen i vores fattige tider og ikke en, vi kan bygge noget op om. Jeg håber fandeme, han var billig.

Fossum lagde godt ud, men ligner ærlig talt endnu et flop. Vi kunne i min verden ligesågodt rende rundt med Thellufsen eller en tilfældig ungdomsspiller derinde; det havde i det mindste været en billig løsning.

Vi har selvfølgelig Lucas Andersen; det er rundt regnet den eneste succeshistorie i AaB siden 2015. Nu må vi så bare krydse fingre for, at han ikke forsvinder ud i et eller andet skadeshelvede. Han kan ikke gøre meget ved det her hold, men vi har trods alt muligheden for at score en pæn transfersum på ham. Vi er jo også nødt til nu at tænke økonomi.

Summasummarum: På papiret et stærkt transfervindue, der en kort overgang tændte om håb om bedre tider. Det var en vildfarelse; dette hold her bliver aldrig tophold. Jeg vil vove den påstand, at vi skal kigge mod nedrykningsstregen.

Tja, vi kunne selvfølgelig fyre Friis, men helt ærligt; hvad nytter det? Vores overordnede problem er simpelthen for mange dårlige spillere, og der skal selvsagt investeres massivt i spillerindkøb, hvis vi nogensinde skal videre fra en elendighed, der mere og mere synes at antage en permanent karakter.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af andreasaab89 » 29. sep 2019, 16:10

Vi kan simpelthen ikke kritisere vores trup

Udover FCK og FCM er der intet hold i ligaen jeg ville bytte vores nuværende trup med

Til gengæld er der 13 hold i ligaen jeg gerne vil bytte træner med
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Funky » 29. sep 2019, 16:20

andreasaab89 skrev:
29. sep 2019, 16:10
Vi kan simpelthen ikke kritisere vores trup

Udover FCK og FCM er der intet hold i ligaen jeg ville bytte vores nuværende trup med

Til gengæld er der 13 hold i ligaen jeg gerne vil bytte træner med
Både Kusk og Lucas siger det sgu så tydeligt som det kan siges efter kampen: Moralen på holdet er ikke i orden, holdet er ikke klar ved kampstart. Det er fandme noget, enhver træner burde ligge søvnløs over.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Hovedet » 29. sep 2019, 16:22

andreasaab89 skrev:
29. sep 2019, 16:10
Vi kan simpelthen ikke kritisere vores trup

Udover FCK og FCM er der intet hold i ligaen jeg ville bytte vores nuværende trup med

Til gengæld er der 13 hold i ligaen jeg gerne vil bytte træner med
Friis er ganske rigtigt endnu en uforståelig løsning på trænerposten; måske et udslag af at AaB ganske enkelt ikke kunne finde en kvalificeret træner, hvad jeg beklageligvis har en kraftig fornemmelse af her.

Der er Lucas Andersen (eller dvs. den Lucas Andersen, der spillede for en måned siden); hvad har vi egentlig mere af virkelig interessante spillere, der gør en forskel? Ahlmann og Kusk var profiler i 2014; i dag middelgode Superligaspillere, der stort set aldrig hæver sig over almindeligheder.

Rinne lagde stærkt ud, men har ikke holdt niveau. Okore? Tja, det har været op og ned. Nogle virkelige gode kampe, men han har jo aldrig været den profil, vi håbede på; læg dertil nogle kæmpemæssige hjerneblødninger.

Fossum lignede et stærkt indkøb, men har jo slet ikke leveret. Thelander er et skadeseksperimentarium. Van Weert? Tja, ham ser vi næppe på toppen igen. Så har vi en række ungdomsspillere, der hverken gør fra eller til og et par fine fightere i Børsting og Oliver Abildgaard (der i øvrigt er langtidsskadet!).

Jeg ville uden at blinke bytte dette her med langt hovedparten af trupperne i Superligaen, der enten er bedre end hvad vi har eller dog på niveau.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af troelsh » 29. sep 2019, 16:28

For tredje kamp i streg bliver taktisk fuldstændig kørt over af modstanderen.

Pres den højt og sid tæt i duellerne, så er vi fuldstændig harmløse.

Hvorfor har Friis ingen plan B, når modstanderne har læst os? Og hvorfor skal vi være bagud før han endelig forsøger noget nyt?

Før Randers kom foran kunne enhver se det bare var et spørgsmål om tid før det gik galt, Friis mangler i den grad handlekraft ..

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Hovedet » 29. sep 2019, 16:32

troelsh skrev:
29. sep 2019, 16:28
For tredje kamp i streg bliver taktisk fuldstændig kørt over af modstanderen.

Pres den højt og sid tæt i duellerne, så er vi fuldstændig harmløse.

Hvorfor har Friis ingen plan B, når modstanderne har læst os? Og hvorfor skal vi være bagud før han endelig forsøger noget nyt?

Før Randers kom foran kunne enhver se det bare var et spørgsmål om tid før det gik galt, Friis mangler i den grad handlekraft ..
Kunne dette skyldes noget så banalt, at vi simpelthen ikke har et særligt godt hold? Man kunne vel med ligeså god ret klandre Kent Nielsen for manglende taktiske evner i Silkeborg.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af FlemmingG » 29. sep 2019, 16:50

troelsh skrev:
29. sep 2019, 16:28
For tredje kamp i streg bliver taktisk fuldstændig kørt over af modstanderen.

Pres den højt og sid tæt i duellerne, så er vi fuldstændig harmløse.

Hvorfor har Friis ingen plan B, når modstanderne har læst os? Og hvorfor skal vi være bagud før han endelig forsøger noget nyt?

Før Randers kom foran kunne enhver se det bare var et spørgsmål om tid før det gik galt, Friis mangler i den grad handlekraft ..
Vi bliver ganske rigtigt taktisk udmanøvreret, og det er trænerteamet blevet alt for ofte. Uden en Lucas i topform er vi alt for nemme at læse. Lucas er rigtig dygtig og åbenbart altafgørende for det her hold - og det er skræmmende at vi er så afhængig af en enkelt spiller! Friis virker handlingslammet, formår ikke at forholde sig til de modtræk modstanderen kommer med.
Når man så oveni fra Kusk og Lucas at moralen mangler og at “de ikke virker klar til kampen”, så bør alle alarm systemer gå igang.
Nu skal vi til Hobro næste gang, vi ved at de også kommer med en masse fysik - Peter Sørensen har fået samlet et stærkt kollektiv dernede, tror sgu ikke at AaB magter at bryde det ned

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Jakobsen » 29. sep 2019, 16:57

Gamen skrev:På papiret var det et flot transfervindue, men jeg tror desværre Gaarde har valgt den forkerte træner til at forløse holdet, og have en solid plan for hvordan vi skal spille. For 3. gang.
Tror heller ikke rigtigt på Friis, men der mangler også ledere. Okore er ingen leder, Thelander er ingen leder, Fossum er ingen leder og Lucas er først i gang med at udvikle sig til det. Det her hold mangler rygrad og mentalitet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af jonas386 » 29. sep 2019, 17:08

At Okore er anfører siger virkelig alt om Friis.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Buzz Killington » 29. sep 2019, 17:25

jonas386 skrev:
29. sep 2019, 17:08
At Okore er anfører siger virkelig alt om Friis.
Han er ikke anfører. Han er viceanfører. Det var han også i FCN. Så hvis der ikke skal mere til siger det også alt om Hjulmand.

Mit bud er at det siger mere om hvor meget vi mangler ledere på banen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af jonas386 » 29. sep 2019, 17:32

Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 17:25
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 17:08
At Okore er anfører siger virkelig alt om Friis.
Han er ikke anfører. Han er viceanfører. Det var han også i FCN. Så hvis der ikke skal mere til siger det også alt om Hjulmand.

Mit bud er at det siger mere om hvor meget vi mangler ledere på banen.
Han var anfører i dagens kamp, selv efter en præstation som imod FCN. At Okore skulle være den samme spiller idag som FCNs mester/CHL hold giver ingen mening, og hos Hjulmand havde det succes.
Så nej. Den sammenligning kan du ikke bare lave. Okore har vist rigeligt i sin AaB tid der burde have flået bindet af ham for længst. Det gjorde han ikke i FCN. Der er intet anførerværdigt ved Okore.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Rams » 29. sep 2019, 17:32

Hver gang der er lidt modgang er Kasper P og Børsting de eneste der skyder brystet frem. Pallesen var også hæderlig i dag.

Største skuffelse i dag klart Fossum, Kusk og Olsen. De var konsekvent 20 meter fra Kaufmann i dag. Faktisk utroligt at knægten overhovedet kom frem til en chance.

Okore er jeg ikke skuffet over. Han vender bare som en supertanker og har fart som en flodpram.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Buzz Killington » 29. sep 2019, 17:35

jonas386 skrev:
29. sep 2019, 17:32
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 17:25
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 17:08
At Okore er anfører siger virkelig alt om Friis.
Han er ikke anfører. Han er viceanfører. Det var han også i FCN. Så hvis der ikke skal mere til siger det også alt om Hjulmand.

Mit bud er at det siger mere om hvor meget vi mangler ledere på banen.
Han var anfører i dagens kamp, selv efter en præstation som imod FCN. At Okore skulle være den samme spiller idag som FCNs mester/CHL hold giver ingen mening, og hos Hjulmand havde det succes.
Så nej. Den sammenligning kan du ikke bare lave. Okore har vist rigeligt i sin AaB tid der burde have flået bindet af ham for længst. Det gjorde han ikke i FCN.
Man må antage han mentalt er den samme, blot mere moden. Og man må gå ud fra der er det mentale der er udslaggivende ved et viceanfører valg. Han er stadig en af de eneste spillere der tør gå forrest. Men ok, hvem er top tre til anførerbindet efter Lucas?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af jonas386 » 29. sep 2019, 17:38

Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 17:35
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 17:32
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 17:25
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 17:08
At Okore er anfører siger virkelig alt om Friis.
Han er ikke anfører. Han er viceanfører. Det var han også i FCN. Så hvis der ikke skal mere til siger det også alt om Hjulmand.

Mit bud er at det siger mere om hvor meget vi mangler ledere på banen.
Han var anfører i dagens kamp, selv efter en præstation som imod FCN. At Okore skulle være den samme spiller idag som FCNs mester/CHL hold giver ingen mening, og hos Hjulmand havde det succes.
Så nej. Den sammenligning kan du ikke bare lave. Okore har vist rigeligt i sin AaB tid der burde have flået bindet af ham for længst. Det gjorde han ikke i FCN.
Man må antage han mentalt er den samme, blot mere moden. Og man må gå ud fra der er det mentale der er udslaggivende ved et viceanfører valg.
Hvorfor må man antage det? Mandens karriere burde være et helt andet sted. Han havde formentlig selv regnet med at spille i en af de helt store PL klubber på nuværende tidspunkt, en europæisk mellemklub eller som minimum være en kæmpe profil på et dominerende hold i en mindre liga (eg FCK eller Celtic). At det ikke betyder noget for mentaliteten med alvorlige skader, og en ret stor deroute køber jeg ikke.
Hvad er det der Okore til anførermateriale? Ja, han er fysisk stærk, men er ofte nødt til selv at redde kastanierne ud af ilden efter han (igen igen igen) har lavet en eller anden amatørfejl der giver modstanderen frit spil på vejen mod mål.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Buzz Killington » 29. sep 2019, 17:39

jonas386 skrev:
29. sep 2019, 17:38
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 17:35
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 17:32
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 17:25
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 17:08
At Okore er anfører siger virkelig alt om Friis.
Han er ikke anfører. Han er viceanfører. Det var han også i FCN. Så hvis der ikke skal mere til siger det også alt om Hjulmand.

Mit bud er at det siger mere om hvor meget vi mangler ledere på banen.
Han var anfører i dagens kamp, selv efter en præstation som imod FCN. At Okore skulle være den samme spiller idag som FCNs mester/CHL hold giver ingen mening, og hos Hjulmand havde det succes.
Så nej. Den sammenligning kan du ikke bare lave. Okore har vist rigeligt i sin AaB tid der burde have flået bindet af ham for længst. Det gjorde han ikke i FCN.
Man må antage han mentalt er den samme, blot mere moden. Og man må gå ud fra der er det mentale der er udslaggivende ved et viceanfører valg.
Hvorfor må man antage det? Mandens karriere burde være et helt andet sted. Han havde formentlig selv regnet med at spille i en af de helt store PL klubber på nuværende tidspunkt, en europæisk mellemklub eller som minimum være en kæmpe profil på et dominerende hold i en mindre liga (eg FCK eller Celtic).
Fordi sådan plejer det at være med mennesker der ikke har lidt alvorlige traumer.

Hvad har hans forhåbning til fremtiden med noget som helst at gøre? Syntes du ikke det bliver en anelse søgt nu,?

Men igen, hvor har du ham på anførerrangstigen i klubben?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af jonas386 » 29. sep 2019, 17:42

Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 17:39

Fordi sådan plejer det at være med mennesker der ikke har lidt alvorlige traumer.

Hvad har hans forhåbning til fremtiden med noget som helst at gøre? Syntes du ikke det bliver en anelse søgt nu,?
Det har da alt at gøre med hvor seriøst du tager dit spil, om du føler du er i et miljø der passer til dine kvaliteter. Patrick Olsen snakkede om noget af det samme da han først kom tilbage til Danmark.
Hvilke kvaliteter synes du omvendt Okore har vist i AaB der skulle gøre at han er anfører over eksempelvis Kasper P eller Rinne?

"Men igen, hvor har du ham på anførerrangstigen i klubben?"

Nederst. Han er en elendig anfører der både laver mange personlige fejl, og virker decideret ligeglad.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af jonas386 » 29. sep 2019, 17:45

Nu hvor du efterspørger en top-3

Lucas
-
Rinne
Kasper P
Patrick Olsen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Buzz Killington » 29. sep 2019, 17:45

jonas386 skrev:
29. sep 2019, 17:42
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 17:39

Fordi sådan plejer det at være med mennesker der ikke har lidt alvorlige traumer.

Hvad har hans forhåbning til fremtiden med noget som helst at gøre? Syntes du ikke det bliver en anelse søgt nu,?
Det har da alt at gøre med hvor seriøst du tager dit spil, om du føler du er i et miljø der passer til dine kvaliteter. Patrick Olsen snakkede om noget af det samme da han først kom tilbage til Danmark.
Hvilke kvaliteter synes du omvendt Okore har vist i AaB der skulle gøre at han er anfører over eksempelvis Kasper P eller Rinne?

"Men igen, hvor har du ham på anførerrangstigen i klubben?"

Nederst. Han er en elendig anfører der både laver mange personlige fejl, og virker decideret ligeglad.
Altså efter brdr kitten, Pallesen, alle reserverne, Olsen og vores norske ven, Ross, Kauf etc? Helt seriøst? Men ok, så syntes jeg min implicitte pointe (den om dit hysteri) er tydelig nok. Ingen grund til at fortsætte.

Hans er en af de eneste der går forrest på banen, så selvfølgelig skal han være i betragtning til viceanførerbindet og det siger ikke en skid om træneren at han får det i dag, selvom det måske siger noget om antallet af ledere på holdet.

Tak for snakken.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar