Allan Gaarde færdig i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Forza » 23. okt 2019, 14:54

AK48hamas skrev:
23. okt 2019, 10:38
Danni skrev:
23. okt 2019, 08:03
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Der er jo også nogen, der skal imponere mere eller mindre, de kan jo ikke spille alle sammen på samme tid... Der ud over er der da også flere end de 4 du nævner som har imponeret. Gør Patrick Olsen det ikke meget godt eller hvad med Okore? Og jeg har i hvert fald heller ikke glemt Jönssons afgørende fødder for vores seneste mesterskab.
Patrick Olsen er da meget god, når Lucas Andersen er på holdet.. Kan vi ikke forvente et højere bundniveau af Okore?.. Jónsson var vild i mesterskabssæsonen, men hvor god var han lige efterfølgende da vi købte ham?
Jonsson blev aldrig den samme spiller igen. Men i mesterskabssæsonen så vi en spiller med et ekstremt top niveau. Da vi hentede ham var det vel nærmest udelukket at han kunne hentes. Gaarde gjorde et stærk stykke arbejde ved at hente ham hjem i min bog.

Det samme kan siges om hans signing af Helenius, som man fik hjem på en fri transfer. Spillere som kommer fra så højt et niveau skal enten være skadesplaget eller være langt nede i hierarkiet for at vi kan have en chance for at hente dem. Vi bliver nødt til at tage de chancer en gang imellem og håbe de genfinder deres tidligere niveau.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Forza » 23. okt 2019, 14:56

Hanga skrev:
23. okt 2019, 12:22
Forza skrev:
23. okt 2019, 11:56
Udover at Torben Fristrup er en usædvanlig tør snegl at høre på så bider jeg primært mærke i, at han udtaler at de leder efter en anden profil men at de ikke ved hvilken profil det skal være.

Timingen i fyringen gør at jeg tænker der ligger andre ting bag. AaB kunne med fordel have kommunikeret bedre så snakken ikke begynder at gå i fankroge. Uden at udpensle grunden kunne man ha’ lagt væsentligt bedre låg på denne sag.

Gaarde slipper eksemplarisk ud fra dette job. Han smækker ikke med dørene og er (som altid) en meget ordentlig person. At han tilmeld deltager i Rød Aalborg og erklærer sin fortsatte kærlighed til klubben varmer mit hjerte.
Jeg har svært ved at forestille mig, at bestyrelsen ikke ved hvilken profil de går efter. De ønsker bare ikke at udpensle det for omverdenen på nuværende tidspunkt. Ellers er jeg helt enig i dit indlæg.
Det tror jeg du har helt ret i. Jeg synes bare deres udtalelser klinger ret hult når det tydeligvis er selvmodsigende. Jeg havde håbet man havde en bestyrelsesformand som havde gennemtænkt hvad han ville sige inden han udtalte sig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Forza » 23. okt 2019, 14:59

Patmand skrev:
23. okt 2019, 13:58
Danni skrev:
23. okt 2019, 13:06
Danni skrev:
23. okt 2019, 12:43
AK48hamas skrev:
23. okt 2019, 10:38
Danni skrev:
23. okt 2019, 08:03
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Der er jo også nogen, der skal imponere mere eller mindre, de kan jo ikke spille alle sammen på samme tid... Der ud over er der da også flere end de 4 du nævner som har imponeret. Gør Patrick Olsen det ikke meget godt eller hvad med Okore? Og jeg har i hvert fald heller ikke glemt Jönssons afgørende fødder for vores seneste mesterskab.
Patrick Olsen er da meget god, når Lucas Andersen er på holdet.. Kan vi ikke forvente et højere bundniveau af Okore?.. Jónsson var vild i mesterskabssæsonen, men hvor god var han lige efterfølgende da vi købte ham?
Come on... Skal Patrick ikke have kredit for sine præstationer, bare fordi Lucas Andersen er på banen samtidig?
Der ligger lige nu, på nordjyske.dk, en liste, og vurdering, over de 34 transfers som Gaarde har stået for. Den kræver abonnement, men jeg kan løfte sløret for, at der er 8, som vurderes til at være fuldtræffere (Enevoldsen, Risgaard, Jönsson, Bassogog, Rinne, Okore, Lucas og Patrick), 9 der er på vippen og 17 fejlskud, heriblandt er også medregnet spillere, hvor forventningerne har været små (Ivan Lucic, Tamati Williams, Raitala).
Nu vil jeg ikke gå ind i en diskussion omkring hver enkelt transfer, dog syntes jeg ikke Okore er en fuldtræffer. Han har generelt været stærkt spillende, MEN det skal holdes op mod de mange penge han kostede. Han blev hentet på en 3-årig kontrakt, dvs. han skulle senest have været solgt i sommeren 2019 - det blev han som bekendt ikke. Det gav jeg udtryk for herinde, inden transfervinduet åbnede, at det var den mest presserende handel.
Nu ender han op med at koste AaB over 12 mio. kr. (4,2 mio. i transfer, 220k om måneden) over en 3-årig periode - og det har han ikke været værd. Især fordi man i den periode heller ikke kan henvise til nogle gode sportslige resultater.

Nå, men det jeg egentlig ville sige var, at Nordjyske tilsyneladende er enige i, at Gaarde simpelthen har været for ringe. Når man så tænker tilbage til de gange han har deltaget i riposten, så virker det ærligt talt underligt, at man ikke gik hårdere til ham. Han fik gang på gang lov til at tale udenom, ikke mindst i form af det nu legendariske Bilbao svar. Fik i den Nordjyske?
Ripodsten er jo en “venne” podcast. De har valgt en stil hvor de aldrig går kritisk til værks desværre. Det siger en del at Mediano men også Rød Aalborg tør gå hårdere til dem.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Peter-AaB
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 18. jul 2005, 14:45

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Peter-AaB » 23. okt 2019, 15:34

Kunne en mand som Jacob Kryger være et emne som sportsdirektør? Han var angiveligt med i opløbet allerede i foråret 2013, hvor valget så altså faldt på Gaarde.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af martinaalborg » 23. okt 2019, 16:03

Peter-AaB skrev:
23. okt 2019, 15:34
Kunne en mand som Jacob Kryger være et emne som sportsdirektør? Han var angiveligt med i opløbet allerede i foråret 2013, hvor valget så altså faldt på Gaarde.
Nej

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9603
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 23. okt 2019, 16:14

Yankee skrev:
23. okt 2019, 13:01
Fromthecradle skrev:
23. okt 2019, 10:53

Nåh, I mener at Gaarde brugte hans netværk.
Nej, han brugte klubbens netværk. Ligesom 80% af hans spillerindkøb og ansættelser var gamle holdkammerater eller venner af huset.

Det er der heller ikke noget galt i, men hvis han skulle passe ind i en rolle som chefscout skulle det jo gerne være omvendt - at han udvidede
klubbens netværk og spillerkendskab og ikke kun baserede sig på de kontakter og bekendtskaber, som klubben i forvejen har.
Jeg har mistet overblikket. Handlede det ikke om hvorvidt det var til Gaardes kredit at Olsen blev hentet? I så fald er det da ikke specielt vigtigt om han bruger et internt eller et eksternt netværk. Hvis vi havde haft en scouting afdeling havde det også været internt. Det er Gaardes job at lytte til de rigtige mennesker og sortere i de råd de giver ham (samt tigge bestyrelsen om penge på de rigtige tidspunkter).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Fromthecradle » 23. okt 2019, 16:25

martinaalborg skrev:
23. okt 2019, 16:03
Peter-AaB skrev:
23. okt 2019, 15:34
Kunne en mand som Jacob Kryger være et emne som sportsdirektør? Han var angiveligt med i opløbet allerede i foråret 2013, hvor valget så altså faldt på Gaarde.
Nej
Jo, selvfølgelig kunne han det.

Men det springende punkt er hvad bestyrelsen/direktøren tror de kan få for en profil. Hvad skal hen lave? Hvis det, som nogen gisner om, er en større spareøvelse er der vel en del mulige emner, der ikke vil finde det interessant. Så hvis det var en spareøvelse havde det nok været nemmere at bede Gaarde om at eksekvere og så afskedige bagefter.

Det bliver desværre mere og mere utydeligt hvad bestyrelsen vil.
You pay for this?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9603
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 23. okt 2019, 16:36

Patmand skrev:
23. okt 2019, 01:48
Til dem der mener at Gaarde har haft et kanon transfervindue - har I set på fakta? Ingen spillersalg, kæmpe overforbrug, en øjeblikkelig 8. plads.
Hvilke facts mener du er relevante i forhold til hvilke kriterier når du vurderer vinduet? Hvordan skal kriterierne vægtes?

Udover Thelander, Olsen og Fossum er det e.g. også fakta at vi har købt superligaens bedste fodboldspiller til langt under hvad sådan en normalt koster.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du kalder det overforbrug, med mindre du bare henviser til at transferbalancen er negativ. Det er *investeringer* der potentielt er en del point og kroner værd.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1623
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Halil » 23. okt 2019, 16:36

Fromthecradle skrev:
23. okt 2019, 16:25
martinaalborg skrev:
23. okt 2019, 16:03
Peter-AaB skrev:
23. okt 2019, 15:34
Kunne en mand som Jacob Kryger være et emne som sportsdirektør? Han var angiveligt med i opløbet allerede i foråret 2013, hvor valget så altså faldt på Gaarde.
Nej
Jo, selvfølgelig kunne han det.

Men det springende punkt er hvad bestyrelsen/direktøren tror de kan få for en profil. Hvad skal hen lave? Hvis det, som nogen gisner om, er en større spareøvelse er der vel en del mulige emner, der ikke vil finde det interessant. Så hvis det var en spareøvelse havde det nok været nemmere at bede Gaarde om at eksekvere og så afskedige bagefter.

Det bliver desværre mere og mere utydeligt hvad bestyrelsen vil.
Ahh. De har vel beskrevet, hvad de gerne vil.

Vejen derhen derimod...
Uden Synd Ingen Frelse

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af FIDEL » 23. okt 2019, 17:11

Peter-AaB skrev:
23. okt 2019, 15:34
Kunne en mand som Jacob Kryger være et emne som sportsdirektør? Han var angiveligt med i opløbet allerede i foråret 2013, hvor valget så altså faldt på Gaarde.
Nej tak. Det er sgu uambitiøst.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Yankee » 23. okt 2019, 17:40

Buzz Killington skrev:
23. okt 2019, 16:14
Yankee skrev:
23. okt 2019, 13:01
Fromthecradle skrev:
23. okt 2019, 10:53

Nåh, I mener at Gaarde brugte hans netværk.
Nej, han brugte klubbens netværk. Ligesom 80% af hans spillerindkøb og ansættelser var gamle holdkammerater eller venner af huset.

Det er der heller ikke noget galt i, men hvis han skulle passe ind i en rolle som chefscout skulle det jo gerne være omvendt - at han udvidede
klubbens netværk og spillerkendskab og ikke kun baserede sig på de kontakter og bekendtskaber, som klubben i forvejen har.
Jeg har mistet overblikket. Handlede det ikke om hvorvidt det var til Gaardes kredit at Olsen blev hentet? I så fald er det da ikke specielt vigtigt om han bruger et internt eller et eksternt netværk. Hvis vi havde haft en scouting afdeling havde det også været internt. Det er Gaardes job at lytte til de rigtige mennesker og sortere i de råd de giver ham (samt tigge bestyrelsen om penge på de rigtige tidspunkter).
Helt enig - prøv at læse mit indlæg igen :) Min pointe er at Gaarde ikke slår mig som en oplagt chefscout, da han ikke har ramt særligt godt når han er gået ud over de velkendte navne.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9603
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 23. okt 2019, 17:46

Yankee skrev:
23. okt 2019, 17:40
Buzz Killington skrev:
23. okt 2019, 16:14
Yankee skrev:
23. okt 2019, 13:01
Fromthecradle skrev:
23. okt 2019, 10:53

Nåh, I mener at Gaarde brugte hans netværk.
Nej, han brugte klubbens netværk. Ligesom 80% af hans spillerindkøb og ansættelser var gamle holdkammerater eller venner af huset.

Det er der heller ikke noget galt i, men hvis han skulle passe ind i en rolle som chefscout skulle det jo gerne være omvendt - at han udvidede
klubbens netværk og spillerkendskab og ikke kun baserede sig på de kontakter og bekendtskaber, som klubben i forvejen har.
Jeg har mistet overblikket. Handlede det ikke om hvorvidt det var til Gaardes kredit at Olsen blev hentet? I så fald er det da ikke specielt vigtigt om han bruger et internt eller et eksternt netværk. Hvis vi havde haft en scouting afdeling havde det også været internt. Det er Gaardes job at lytte til de rigtige mennesker og sortere i de råd de giver ham (samt tigge bestyrelsen om penge på de rigtige tidspunkter).
Helt enig - prøv at læse mit indlæg igen :) Min pointe er at Gaarde ikke slår mig som en oplagt chefscout, da han ikke har ramt særligt godt når han er gået ud over de velkendte navne.
Ah, jamen enig så. Jeg forstod heller ikke hvad han skulle i den rolle hvilket igen gør mig utryg mht. hvor lidt bestyrelsen tilsyneladende prioriterer scouting.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Pastorius » 23. okt 2019, 18:24

Efter at have hørt diverse podcasts, og læst det jeg kunne finde er min konklusion at det mest sandsynlige er at Gaarde ikke blev fyret på baggrund af manglende resultater, men fordi bestyrelsen har ønsket at have én direktør og muligvis ønsket at justere Gaardes løn tilsvarende, så han skulle tilbage til samme rolle som inden, hvilket han så ikke har accepteret. Om det så er tænkt som en ren spareøvelse, eller om man også så uoverstigelige problemer i det organisatoriske ved jeg ikke.

Hvis man havde været utilfreds med resultaterne, skulle han have været væk inden sommer, og havde man ikke været tilfreds pga af manglende salg i seneste vindue, ville han være røget tidligere.

Jeg tror den profil vi leder efter er en ren sportsdirketør, muligvis så sportslig at selve forhandlingerne og køb og salg kommer til at ligge ved Bælum. Vi kan glemme alt om en Troels Bech eller en Hamrén (alene pga økonomi) og Jesper Hansen er sikkert både for dyr og uinteressant til den rolle.

Kryger kunne være en mulighed, men mest oplagt (hvis han har lyst og det er en vi kender) ville nok være Figo. Allermest sandsynligt er måske en ny kanin hives op af hatten.

At nogen kan finde på at foreslå Bo Henriksen, Gaxe eller Ole Nielsen, må bero på at de hverken kender de tre eller de folk der tager beslutningerne i AaB - det kommer aldrig nogensinde til at ske, medmindre én af de pågældende vinder i eurolotto og smider hele gevinsten i at købe klubben selv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Pastorius » 23. okt 2019, 18:25

Pastorius skrev:
23. okt 2019, 18:24
Efter at have hørt diverse podcasts, og læst det jeg kunne finde er min konklusion at det mest sandsynlige er at Gaarde ikke blev fyret på baggrund af manglende resultater, men fordi bestyrelsen har ønsket at have én direktør og muligvis ønsket at justere Gaardes løn tilsvarende, så han skulle tilbage til samme rolle som inden, hvilket han så ikke har accepteret. Om det så er tænkt som en ren spareøvelse, eller om man også så uoverstigelige problemer i det organisatoriske ved jeg ikke.

Hvis man havde været utilfreds med resultaterne, skulle han have været væk inden sommer, og havde man ikke været tilfreds pga af manglende salg i seneste vindue, ville han være røget tidligere.

Jeg tror den profil vi leder efter er en ren sportsdirketør, muligvis så sportslig at selve forhandlingerne og køb og salg kommer til at ligge ved Bælum. Vi kan glemme alt om en Troels Bech eller en Hamrén (alene pga økonomi) og Jesper Hansen er sikkert både for dyr og uinteressant til den rolle.

Kryger kunne være en mulighed, men mest oplagt (hvis han har lyst og det er en vi kender) ville nok være Figo. Allermest sandsynligt er måske en ny kanin hives op af hatten.

At nogen kan finde på at foreslå Bo Henriksen, Gaxe eller Ole Nielsen, må bero på at de hverken kender de to eller de folk der tager beslutningerne i AaB - det kommer aldrig nogensinde til at ske, medmindre én af de pågældende vinder i eurolotto og smider hele gevinsten i at købe klubben selv.
PS! hvis jeg har ret, så kommer der til at ryge flere hoveder i organisationen, er jeg ret sikker på. Så er det fordi der skal spændes ind.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af 9000AA » 23. okt 2019, 19:29

Danni skrev:
23. okt 2019, 13:06
Danni skrev:
23. okt 2019, 12:43
AK48hamas skrev:
23. okt 2019, 10:38
Danni skrev:
23. okt 2019, 08:03
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Der er jo også nogen, der skal imponere mere eller mindre, de kan jo ikke spille alle sammen på samme tid... Der ud over er der da også flere end de 4 du nævner som har imponeret. Gør Patrick Olsen det ikke meget godt eller hvad med Okore? Og jeg har i hvert fald heller ikke glemt Jönssons afgørende fødder for vores seneste mesterskab.
Patrick Olsen er da meget god, når Lucas Andersen er på holdet.. Kan vi ikke forvente et højere bundniveau af Okore?.. Jónsson var vild i mesterskabssæsonen, men hvor god var han lige efterfølgende da vi købte ham?
Come on... Skal Patrick ikke have kredit for sine præstationer, bare fordi Lucas Andersen er på banen samtidig?
Der ligger lige nu, på nordjyske.dk, en liste, og vurdering, over de 34 transfers som Gaarde har stået for. Den kræver abonnement, men jeg kan løfte sløret for, at der er 8, som vurderes til at være fuldtræffere (Enevoldsen, Risgaard, Jönsson, Bassogog, Rinne, Okore, Lucas og Patrick), 9 der er på vippen og 17 fejlskud, heriblandt er også medregnet spillere, hvor forventningerne har været små (Ivan Lucic, Tamati Williams, Raitala).
De der 3 der var fejl skud. Hvem fuck er de?! Dem kan jeg overhovedet ikke huske!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10649
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2019, 19:33

To af dem var målmænd på lejeaftaler, den sidste en tidligere finsk landsholdsspiller der også har været i FC Vestsjælland. Målmændende er vist udenfor bedømmelse
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af 9000AA » 23. okt 2019, 19:34

Gamen skrev:
22. okt 2019, 10:38
En glædens dag. Elendige træneransættelser, en lang række dårlige handler og en trupsammensætning der ikke har kunnet leve op til budget.

Det var på tide. Overraskende at det sker nu, men det er nok fordi en ny mand skal sætte sit præg allerede fra vintervinduet.

Men fyrer de ham nu, må man gå ud fra at der er en plan.

Og hvis det bliver en tidligere AaB'er mere, så indleverer jeg simpelthen mit sæsonkort. Lad os nu få en kompetent mand ind denne gang!
Hva er det for noget med augo?!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Danni » 23. okt 2019, 20:16

9000AA skrev:
23. okt 2019, 19:29
Danni skrev:
23. okt 2019, 13:06
Danni skrev:
23. okt 2019, 12:43
AK48hamas skrev:
23. okt 2019, 10:38
Danni skrev:
23. okt 2019, 08:03
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Der er jo også nogen, der skal imponere mere eller mindre, de kan jo ikke spille alle sammen på samme tid... Der ud over er der da også flere end de 4 du nævner som har imponeret. Gør Patrick Olsen det ikke meget godt eller hvad med Okore? Og jeg har i hvert fald heller ikke glemt Jönssons afgørende fødder for vores seneste mesterskab.
Patrick Olsen er da meget god, når Lucas Andersen er på holdet.. Kan vi ikke forvente et højere bundniveau af Okore?.. Jónsson var vild i mesterskabssæsonen, men hvor god var han lige efterfølgende da vi købte ham?
Come on... Skal Patrick ikke have kredit for sine præstationer, bare fordi Lucas Andersen er på banen samtidig?
Der ligger lige nu, på nordjyske.dk, en liste, og vurdering, over de 34 transfers som Gaarde har stået for. Den kræver abonnement, men jeg kan løfte sløret for, at der er 8, som vurderes til at være fuldtræffere (Enevoldsen, Risgaard, Jönsson, Bassogog, Rinne, Okore, Lucas og Patrick), 9 der er på vippen og 17 fejlskud, heriblandt er også medregnet spillere, hvor forventningerne har været små (Ivan Lucic, Tamati Williams, Raitala).
De der 3 der var fejl skud. Hvem fuck er de?! Dem kan jeg overhovedet ikke huske!
To reservekeepere og en finsk back. Men reservekeepere, der ikke har været på banen, vil jo næsten altid betragtes som skudt ved siden af, men de har jo hele tiden været ment som backup, og hvis andet var sket, ville man have ramt ved siden af med 1. keeperen.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Kokkefar » 23. okt 2019, 21:47

Danni skrev:
23. okt 2019, 20:16
9000AA skrev:
23. okt 2019, 19:29
Danni skrev:
23. okt 2019, 13:06
Danni skrev:
23. okt 2019, 12:43
AK48hamas skrev:
23. okt 2019, 10:38
Danni skrev:
23. okt 2019, 08:03


Der er jo også nogen, der skal imponere mere eller mindre, de kan jo ikke spille alle sammen på samme tid... Der ud over er der da også flere end de 4 du nævner som har imponeret. Gør Patrick Olsen det ikke meget godt eller hvad med Okore? Og jeg har i hvert fald heller ikke glemt Jönssons afgørende fødder for vores seneste mesterskab.
Patrick Olsen er da meget god, når Lucas Andersen er på holdet.. Kan vi ikke forvente et højere bundniveau af Okore?.. Jónsson var vild i mesterskabssæsonen, men hvor god var han lige efterfølgende da vi købte ham?
Come on... Skal Patrick ikke have kredit for sine præstationer, bare fordi Lucas Andersen er på banen samtidig?
Der ligger lige nu, på nordjyske.dk, en liste, og vurdering, over de 34 transfers som Gaarde har stået for. Den kræver abonnement, men jeg kan løfte sløret for, at der er 8, som vurderes til at være fuldtræffere (Enevoldsen, Risgaard, Jönsson, Bassogog, Rinne, Okore, Lucas og Patrick), 9 der er på vippen og 17 fejlskud, heriblandt er også medregnet spillere, hvor forventningerne har været små (Ivan Lucic, Tamati Williams, Raitala).
De der 3 der var fejl skud. Hvem fuck er de?! Dem kan jeg overhovedet ikke huske!
To reservekeepere og en finsk back. Men reservekeepere, der ikke har været på banen, vil jo næsten altid betragtes som skudt ved siden af, men de har jo hele tiden været ment som backup, og hvis andet var sket, ville man have ramt ved siden af med 1. keeperen.
Hård liste. Danny Gorter står også som flop. Jeg synes fandme det var et stærkt lejemål. Man savnede nærmest ikke Ahlmann. Uheldigt han blev skadet, men det var da en stærk lejeaftale der styrkede startelleveren.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14699
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Hanga » 23. okt 2019, 22:05

Kokkefar skrev:
23. okt 2019, 21:47
Danni skrev:
23. okt 2019, 20:16
9000AA skrev:
23. okt 2019, 19:29
Danni skrev:
23. okt 2019, 13:06
Danni skrev:
23. okt 2019, 12:43
AK48hamas skrev:
23. okt 2019, 10:38


Patrick Olsen er da meget god, når Lucas Andersen er på holdet.. Kan vi ikke forvente et højere bundniveau af Okore?.. Jónsson var vild i mesterskabssæsonen, men hvor god var han lige efterfølgende da vi købte ham?
Come on... Skal Patrick ikke have kredit for sine præstationer, bare fordi Lucas Andersen er på banen samtidig?
Der ligger lige nu, på nordjyske.dk, en liste, og vurdering, over de 34 transfers som Gaarde har stået for. Den kræver abonnement, men jeg kan løfte sløret for, at der er 8, som vurderes til at være fuldtræffere (Enevoldsen, Risgaard, Jönsson, Bassogog, Rinne, Okore, Lucas og Patrick), 9 der er på vippen og 17 fejlskud, heriblandt er også medregnet spillere, hvor forventningerne har været små (Ivan Lucic, Tamati Williams, Raitala).
De der 3 der var fejl skud. Hvem fuck er de?! Dem kan jeg overhovedet ikke huske!
To reservekeepere og en finsk back. Men reservekeepere, der ikke har været på banen, vil jo næsten altid betragtes som skudt ved siden af, men de har jo hele tiden været ment som backup, og hvis andet var sket, ville man have ramt ved siden af med 1. keeperen.
Hård liste. Danny Gorter står også som flop. Jeg synes fandme det var et stærkt lejemål. Man savnede nærmest ikke Ahlmann. Uheldigt han blev skadet, men det var da en stærk lejeaftale der styrkede startelleveren.
Enig, Donny var sq et fint lejemål.
Det er jo heller ikke de små, billige aftaler som skal vægte mest i bedømmelsen. Det er når vi for alvor har haft muldvarpen oppe og her må vi sige at der har været for mange missere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar