Allan Gaarde færdig i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Nitten » 29. okt 2019, 18:40

FIDEL skrev:
29. okt 2019, 17:11
Patmand skrev:
29. okt 2019, 15:40
FIDEL skrev:
29. okt 2019, 11:57
Gamen skrev:
29. okt 2019, 11:35
FIDEL skrev:
29. okt 2019, 10:10
Forstå det nu Gamen! Nej, vi vil ikke hellere have gamle AaB-spillere, men det er begrænset hvad man kender af potentielle og gode emner. Samtidig ved vi jo af erfaring, at AaB gerne ansætter tidligere spillere i nye stillinger. Derfor spekulerer vi hvem der mon er på blokken. That´s it!

Og nu vi taler om gamle AaB-spillere; Christian Flindt Bjerg arbejder jo som scout for Gladbach, udover at være cheftræner for Vejgaard. Er han mon fagligt dygtig nok? :thumbsup:
Ja, et job han har fået via sin far... men jaja, fortsæt du bare med dine løjerlige forslag.

Og jeg advokerer for, at det netop IKKE bør være en tidl. spiller der ansættes - det er vel derfor vi skriver herinde. For at kvalificere tingene bare lidt. Og nu kom jeg så med et forslag der er væsentligt mere kød på end at liste alle tidl. spillere op med en erhvervskarriere.
Det er STADIG ikke et forslag!!!!!!!!!!!!!!!
Hvad er det så?????

Jeg er enig med Gamen, jeg fatter heller ikke hvorfor I konstant kører rundt i gamle AaB-spillere.

Er det en gætteleg?

Jeg har måske heller ikke så høje tanker om bestyrelsen, men på den anden side tror jeg heller ikke de er dybt debile.
Et eller andet sted tror jeg godt de kan se, at alle de her tidligere AaB-folk man har valgt at ansætte i nye stillinger, at det har ikke rykket AaB i en positiv retning.

Når der ikke er en oplagt kandidat blandt tidligere AaB-spillere eller trænere (nej, Hamrén kommer aldrig tilbage til AaB), så har jeg en vis tro på de finder en 'udefra'.

Det giver ikke nogen mening at nævne stort set samtlige tidligere spillere i AaB - med mindre det er éns personlige favorit.
Dette er et debatforum for fans. Derfor er spekulationer omkring hvem, der kunne være på bestyrelsens radar jo interessante at diskutere. Og med den historik klubben har med at ansætte tidligere spillere, så er det klart, at flere af os hiver relevante navne frem. Det har ikke en skid med forslag at gøre...
Og som sagt, så kender jeg ikke særligt mange, der kunne være oplagte, udover venner af klubben.
Så er det jo bare at tage alle nulevende koryfæer og liste dem op med de de nu måtte kunne bidrage med, ikk

Ib - erfaring fra det private som direktør
Boye - ?
Grønkær- sportskommentator
Erik Bo- noget med hussalgsprojekter
Thorst- meget høj og vigtig stilling i kommunen
Jimmy - usa erfaring

osv

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af jonas386 » 29. okt 2019, 20:25

Hvorfor skulle en sportsdirektør i den næstbedste norske række ikke være interesseret i at komme til AaB? Han har derudover også kontraktudløb til nytår. Hvis Start misser oprykningen, så er det nok sjovere at komme til nordjylland.
Jeg mener heller ikke at Hamren er så urealistisk, at vi ikke bør forsøge. Hvis Island glipper EM, så er der pludselig lang tid til at der er noget interessant der. Hvis han hellere vil noget andet, så er det da sådan, men synes bestemt vi skal forsøge. Kan ikke se en bedre kandidat.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Funky » 29. okt 2019, 21:57

Efter at have hørt Ripodsten er min fornemmelse af at bestyrelsen har skidt i nælderne kun blevet forstærket. Man kan formodentlig ikke tale om dårlig timing - for der har måske ikke engang været et forsøg på timing af noget bag!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 599
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af KongGulerod » 29. okt 2019, 22:09

Funky skrev:
29. okt 2019, 21:57
Efter at have hørt Ripodsten er min fornemmelse af at bestyrelsen har skidt i nælderne kun blevet forstærket. Man kan formodentlig ikke tale om dårlig timing - for der har måske ikke engang været et forsøg på timing af noget bag!
Kan du kort opsummere hvad der blev sagt?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Funky » 29. okt 2019, 22:55

KongGulerod skrev:
29. okt 2019, 22:09
Funky skrev:
29. okt 2019, 21:57
Efter at have hørt Ripodsten er min fornemmelse af at bestyrelsen har skidt i nælderne kun blevet forstærket. Man kan formodentlig ikke tale om dårlig timing - for der har måske ikke engang været et forsøg på timing af noget bag!
Kan du kort opsummere hvad der blev sagt?
Det var nærmere hvad der ikke blev sagt; ingen af de tre gæster i studiet var i stand til at udtrykke nogen større tro på, at AaB har styr på, hvad de foretager sig, og de undrede sig mere eller mindre åbent over timingen. Der var kun rosende ord til Gaarde, udover lidt fra Gaardsøe, som kørte rundt i sit sædvanlige macho-bavl om “nosser” og “nogen der kan stille krav”. Summa summarum, der blev gættet på, at det handler om, at der nu skal sælges nogle spillere. Fedt fremtidsperspektiv, når vi endelig er ved at have et spændende hold. Jeg savnede at der blev gået lidt mere til stålet i fht bestyrelsen, som øjensynligt ikke har forberedt sig på det her, perspektiverne for Nordkraften-strategien, valget af Friis, alt det, som har Gaardes signatur. Hvad er linien i det, der er foregået i fht Gaarde? Fint nok at Gaarde giver sig selv rollen som en, der også havde tænkt på at skulle noget nyt, men ud fra beskrivelsen af ham som en loyal og dedikeret fyr kan jeg ikke få det til at matche med, at han selv ville gøre noget for at forlade klubben på sådan et bizart tidspunkt, midt i, at tingene var begyndt at udvikle sig positivt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. okt 2019, 01:14

KongGulerod skrev:
29. okt 2019, 22:09
Funky skrev:
29. okt 2019, 21:57
Efter at have hørt Ripodsten er min fornemmelse af at bestyrelsen har skidt i nælderne kun blevet forstærket. Man kan formodentlig ikke tale om dårlig timing - for der har måske ikke engang været et forsøg på timing af noget bag!
Kan du kort opsummere hvad der blev sagt?
Det havde nærmest karakter af hyldest af Gaarde. Utroligt at de elendige sportslige resultater med fejlet målsætning to ud af de seneste tre sæsoner slet ikke blev berørt. Tvivlsomme træneransættelser mv. blev heller ikke nævnt.

Jeg har kæmpe respekt for at der bliver produceret en podcast men jeg savner at deltagerne tør gå til stålet. Det er lidt for pænt

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Jakobsen » 30. okt 2019, 08:38

Aalborg frederikshavner skrev:
30. okt 2019, 01:14
KongGulerod skrev:
29. okt 2019, 22:09
Funky skrev:
29. okt 2019, 21:57
Efter at have hørt Ripodsten er min fornemmelse af at bestyrelsen har skidt i nælderne kun blevet forstærket. Man kan formodentlig ikke tale om dårlig timing - for der har måske ikke engang været et forsøg på timing af noget bag!
Kan du kort opsummere hvad der blev sagt?
Det havde nærmest karakter af hyldest af Gaarde. Utroligt at de elendige sportslige resultater med fejlet målsætning to ud af de seneste tre sæsoner slet ikke blev berørt. Tvivlsomme træneransættelser mv. blev heller ikke nævnt.

Jeg har kæmpe respekt for at der bliver produceret en podcast men jeg savner at deltagerne tør gå til stålet. Det er lidt for pænt
Jeg synes godt nok også det var alt for ensidigt og der blev skøjtet alt for let over de jammerlige år 2015-2018. Transfers er en stor del af sportsdirektøres vinduer og stortset alt hvad Gaarde foretog sig fra sommeren 2014 til sommeren 2018 var dårligt hvad angår trænere og spillere. Han har derudover brænt en hel masse penge af på alt muligt skrammel. Derudover kan man heller ikke bare affeje det Gaardsøe siger som macho-bavl. Holdet har i mange perioder manglet noget ærgærrighed og gennemslagskraft og det er et udtryk for trupsammensætningen at vi nærmest ikke har kunnet komme tilbage i kampene, hvis vi først kom ud de sidste mange år. Jeg ville nok nærmere sige det sådan, at Gaarde har været god på de overordnede linjer og opgradering af faciliteter var godt, men at han er fejlet stort på de øvrige operationelle ting. Når alt det er sagt kan jeg følge dem der har en dårlig mavefornemmelse i forhold til om bestyrelsen har en plan. Jeg frygter meget, at det ender med man ikke kan finde den rette kandidat eller, at man er blinde og tager en klubman f.eks. Jimmy.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af raekkeettre » 30. okt 2019, 09:05

Funky skrev:
29. okt 2019, 22:55
KongGulerod skrev:
29. okt 2019, 22:09
Funky skrev:
29. okt 2019, 21:57
Efter at have hørt Ripodsten er min fornemmelse af at bestyrelsen har skidt i nælderne kun blevet forstærket. Man kan formodentlig ikke tale om dårlig timing - for der har måske ikke engang været et forsøg på timing af noget bag!
Kan du kort opsummere hvad der blev sagt?
Det var nærmere hvad der ikke blev sagt; ingen af de tre gæster i studiet var i stand til at udtrykke nogen større tro på, at AaB har styr på, hvad de foretager sig, og de undrede sig mere eller mindre åbent over timingen. Der var kun rosende ord til Gaarde, udover lidt fra Gaardsøe, som kørte rundt i sit sædvanlige macho-bavl om “nosser” og “nogen der kan stille krav”. Summa summarum, der blev gættet på, at det handler om, at der nu skal sælges nogle spillere. Fedt fremtidsperspektiv, når vi endelig er ved at have et spændende hold. Jeg savnede at der blev gået lidt mere til stålet i fht bestyrelsen, som øjensynligt ikke har forberedt sig på det her, perspektiverne for Nordkraften-strategien, valget af Friis, alt det, som har Gaardes signatur. Hvad er linien i det, der er foregået i fht Gaarde? Fint nok at Gaarde giver sig selv rollen som en, der også havde tænkt på at skulle noget nyt, men ud fra beskrivelsen af ham som en loyal og dedikeret fyr kan jeg ikke få det til at matche med, at han selv ville gøre noget for at forlade klubben på sådan et bizart tidspunkt, midt i, at tingene var begyndt at udvikle sig positivt.
Jeg synes det er lidt utroligt at de ikke kom ind på en mulighed der hed:

"Hej Gaarde, vi har diskuteret at setuppet i vores sportslige sektor skal ændres, Vi ser dig som manden der skal tage en sportschef job, hvor du skal koncentrer dig mere om det sportslige adm og ikke så meget om køb/salg - det bliver lidt en anden stilling end du har nu, og du får mindre i løn. Vi har ikke kig på andre emner nu, fordi vi håber virkelig du vil tage imod denne her nye stilling. Gaarde siger så NEJ TAK, og så siger de "Det er vi SUPER kede af, men vi bliver nok nød til at arbejde hen imod du ikke skal være her mere, da vi mener at det er det nye setup, og sådan ser bestyrelsen fremtiden" Gaarde siger fint, han har faktisk også tænkt over, at han gerne vil prøve noget andet. Og de bliver enige om, at det bedste er nok at stoppe det hele nu så, så AaB kan få fred til at finde den profil de skal bruge, og være ærlige og åben overfor det, samtidig kan Gaarde også tage en puster.

Jeg synes hele processen giver mening - og begge har gjort det professionelt - og vi skal videre. Men Medierne tåger rundt i det, og personer uden ledelseserfaringer på højste niveau tåger rundet i det. Jeg tror det er meget meget simpelt.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af hje1980 » 30. okt 2019, 09:13

Smider lige et navn ind i puljen som jeg godt kunne se som sportschef... Mikkel Beck.

Ved hvad fodbold drejer sig om. Har været i klubben men lang tid siden. Er nu fodbold agent så hans netværk må være i top.
Om det er realistisk tør jeg ikke spå om...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Hanga » 30. okt 2019, 09:15

Nu har jeg efterhånden set og hørt en del forskellige "ekspert" analyser af Gaardes exit, og ikke én har evnet at zoome ud og kigge på den sportslige udvikling der har været de sidste 5 år kontra de økonomiske investeringer der er lavet i perioden. Jeg tror ikke rigtig det er gået op for andre end AaB fans hvor meget vi egentlig har investeret.

De begynder altid at analysere enkelte spillerkøb, og stort set kun fra de seneste par vinduer, og har ikke overblik over hvor lang listen af dyre fejlkøb egentlig er.

Det mest underlige ved hans fyring er klart timingen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af DenGamleMand » 30. okt 2019, 09:39

hje1980 skrev:
30. okt 2019, 09:13
Smider lige et navn ind i puljen som jeg godt kunne se som sportschef... Mikkel Beck.

Ved hvad fodbold drejer sig om. Har været i klubben men lang tid siden. Er nu fodbold agent så hans netværk må være i top.
Om det er realistisk tør jeg ikke spå om...
Jeg tænker ikke, at det er realistisk. Han er agent for nogle ret store navne ude i Europa og mangler vist ikke ligefrem penge på kontoen :-)
VAR - nej tak!

Hader AGF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af jonas386 » 30. okt 2019, 09:39

Hanga skrev:
30. okt 2019, 09:15
Nu har jeg efterhånden set og hørt en del forskellige "ekspert" analyser af Gaardes exit, og ikke én har evnet at zoome ud og kigge på den sportslige udvikling der har været de sidste 5 år kontra de økonomiske investeringer der er lavet i perioden. Jeg tror ikke rigtig det er gået op for andre end AaB fans hvor meget vi egentlig har investeret.

De begynder altid at analysere enkelte spillerkøb, og stort set kun fra de seneste par vinduer, og har ikke overblik over hvor lang listen af dyre fejlkøb egentlig er.

Det mest underlige ved hans fyring er klart timingen.
Ja. Det undrer mig også at så mange snakker om manglende salg, og økonomi som begrundelse.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Yankee » 30. okt 2019, 09:49

Hanga skrev:
30. okt 2019, 09:15
Nu har jeg efterhånden set og hørt en del forskellige "ekspert" analyser af Gaardes exit, og ikke én har evnet at zoome ud og kigge på den sportslige udvikling der har været de sidste 5 år kontra de økonomiske investeringer der er lavet i perioden. Jeg tror ikke rigtig det er gået op for andre end AaB fans hvor meget vi egentlig har investeret.

De begynder altid at analysere enkelte spillerkøb, og stort set kun fra de seneste par vinduer, og har ikke overblik over hvor lang listen af dyre fejlkøb egentlig er.

Det mest underlige ved hans fyring er klart timingen.
Fuldstændig enig. Perioden 2016-2019 var trods massive investeringer i spillertruppen et historisk lavpunkt ift. resultater og tilskuere.

Men så havde det jo været mere oplagt at tage fyringen i foråret. Og derfor tror jeg faktisk mere det handler om det fejlslagne sommersalg samt et ønske om at koncentrere magten omkring Bælum. Selvom ingen af delene for alvor giver mening i mit hoved.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af FIDEL » 30. okt 2019, 09:50

Hanga skrev:
30. okt 2019, 09:15
Nu har jeg efterhånden set og hørt en del forskellige "ekspert" analyser af Gaardes exit, og ikke én har evnet at zoome ud og kigge på den sportslige udvikling der har været de sidste 5 år kontra de økonomiske investeringer der er lavet i perioden. Jeg tror ikke rigtig det er gået op for andre end AaB fans hvor meget vi egentlig har investeret.

De begynder altid at analysere enkelte spillerkøb, og stort set kun fra de seneste par vinduer, og har ikke overblik over hvor lang listen af dyre fejlkøb egentlig er.

Det mest underlige ved hans fyring er klart timingen.
Enig. Det er hovedrystende.
Der er jo masser af ting igennem Gaardes 6½ år i klubben, der kan tages fat på. Jeg blev overrasket over den store ros Gaarde fik fra både Flindt-Bjerg og Gaardsøe, men okay de kender jo også Gaarde personligt, og vil ikke tale dårligt om en kollega/tidl. kollega.
Det er netop dette, der gør Ripodsten til mikrofonholdere. Der er ikke meget med at gå til stålet. Måske er Aalborg bare for lille en by til at journalister "tør" at kritisere AaB.
Jeg bed også mærke i, at Gaardsøe nævnte, at Gaarde efterlader den måske bedste trup nogensinde i AaBs historie!! Det er jeg bare himmelråbende uenig i. Det er resultaterne i denne sæson iøvrigt også.

Jeg forstår simpelthen ikke, at journalister mfl. ikke har været efter Gaarde for fiasko-projektet med possesion-fodbold under Wieghorst. Gaarde talte konstant om offensivt teknisk fodbold, men der blev hverken hentet spillere, der var teknisk dygtige nok, og Wieghorst skiftede da også hurtigt til pindsvinebold. Hele den der periode under Wieghorst var under al kritik, selvom vi endda endte i top 6.
I denne periode begyndte tilskuerne simpelthen at droppe stadion. Klubben mistede rigtig meget i den periode - både økonomisk, imagemæssigt samt på troværdighedskontoen.

Endvidere synes jeg, at Gaarde går under radaren ang. det sportslige set-up og træningsmiljøet i klubben. Hvorfor har vi haft så mange nye spillere, som hurtigt faldt i niveau og ikke udviklede sig overhovedet. Tværtimod så det ud til, at disse spillere, blev dårligere fodboldspillere af at være i AaB.

Og den værste....Hvorfor er der ingen, som holder Gaarde op på, at han lovede en leder til holdet. Det tætteste vi er kommet på en leder, er jo Thelander og Lucas, men Gaarde lovede en leder for mange år siden. Holgersson var et stort flop, og efterfølgende blev der ikke hentet en ny leder ind på holdet - og nej, Okore er ikke en moden leder!
Overordnet set, synes jeg Gaarde har udvist enorme mangler i kompetencerne med at sammensætte en slagkraftig trup. Og som Ole Nielsen siger i Ripodsten; Hvis man er grundig nok, kan man altså sagtens finde gode spillere til billige penge. Det har Gaarde vel egentlig kun formået med Patrick Olsen.

Gamen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gamen » 30. okt 2019, 10:09

hje1980 skrev:
30. okt 2019, 09:13
Smider lige et navn ind i puljen som jeg godt kunne se som sportschef... Mikkel Beck.

Ved hvad fodbold drejer sig om. Har været i klubben men lang tid siden. Er nu fodbold agent så hans netværk må være i top.
Om det er realistisk tør jeg ikke spå om...
Manden har vel tjent mere end 40-50 mio. som agent, og bor i udlandet - så hvorfor i alverden skulle han tage et job i AaB. Ikke en mulighed.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Patmand » 30. okt 2019, 11:20

Yankee skrev:
30. okt 2019, 09:49
Hanga skrev:
30. okt 2019, 09:15
Nu har jeg efterhånden set og hørt en del forskellige "ekspert" analyser af Gaardes exit, og ikke én har evnet at zoome ud og kigge på den sportslige udvikling der har været de sidste 5 år kontra de økonomiske investeringer der er lavet i perioden. Jeg tror ikke rigtig det er gået op for andre end AaB fans hvor meget vi egentlig har investeret.

De begynder altid at analysere enkelte spillerkøb, og stort set kun fra de seneste par vinduer, og har ikke overblik over hvor lang listen af dyre fejlkøb egentlig er.

Det mest underlige ved hans fyring er klart timingen.
Fuldstændig enig. Perioden 2016-2019 var trods massive investeringer i spillertruppen et historisk lavpunkt ift. resultater og tilskuere.

Men så havde det jo været mere oplagt at tage fyringen i foråret. Og derfor tror jeg faktisk mere det handler om det fejlslagne sommersalg samt et ønske om at koncentrere magten omkring Bælum. Selvom ingen af delene for alvor giver mening i mit hoved.
Spot on Hanga. Det er det element mange ikke får med i deres analyse/konklusioner, nemlig økonomien, det gælder endda også nogle her på debatsiden.

Han vader lige ind i en double sæson, men derfra har det været en ørkenvandring sportsligt, og økonomisk har det været dårligt. 2018 og 2019 kommer til at give et samlet underskud på 50-55 mio. kr.
Vi har ikke fået det forventede sportslige afkast af de store investeringer. Andre danske klubber/sportsdirektører har opnået meget mere. Det fokuseres der slet ikke på.

Så nævner mange, at det har været et fantastisk transfervindue. Men igen, det er forholdsvis nemt bare at bruge penge, men i en klub som AaB skal der også sælges så der kommer penge ind.
Safranko blev solgt for en slik - han var et dyrt bekendtskab. Lesniak måtte man betale for at få ham til at skifte. Det er desværre noget vi har set før, med de spillere Gaarde hentede.

Okore signalerer klart han gerne vil væk. Han bliver ikke solgt og er nu ikke noget værd. Set over hans 3-årige kontraktperiode, så har han kostet AaB rigtigt mange penge.
Man får heller ikke solgt Abildgaard, på trods af der bliver budt på ham. Til gengæld hentes der to konkurrenter ind til Abildgaard. Hvis det fortsætter med han får begrænset spilletid, så er han nok mindre værd næste sommer.

Nu inviterer Ripodsten en sportsdirektør, og to gamle AaB-drenge der kender Gaarde personligt, i studiet, og så får man selvfølgelig ikke en skarp analyse af Gaarde's virke i AaB. Det er Nordjyske der fejler, man kan ikke bebrejde gæsterne.

Til gengæld fint at høre Gaardsøe udtale sig om Kusk, og jeg er helt enig i det han siger. Det kan godt være han er introvert og bedst kan lide og løbe og kigge ned i jorden og ikke give sig 100%, men så er han nødt til at ændre attitude - også selvom det bare er skuespil. I de 90 minutter en kamp varer der kan man godt forlange det af ham, og så kan han jo gå rundt og kigge ned i jorden når han ikke er på stadion.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af raekkeettre » 30. okt 2019, 11:29

Patmand skrev:
30. okt 2019, 11:20
Yankee skrev:
30. okt 2019, 09:49
Hanga skrev:
30. okt 2019, 09:15
Nu har jeg efterhånden set og hørt en del forskellige "ekspert" analyser af Gaardes exit, og ikke én har evnet at zoome ud og kigge på den sportslige udvikling der har været de sidste 5 år kontra de økonomiske investeringer der er lavet i perioden. Jeg tror ikke rigtig det er gået op for andre end AaB fans hvor meget vi egentlig har investeret.

De begynder altid at analysere enkelte spillerkøb, og stort set kun fra de seneste par vinduer, og har ikke overblik over hvor lang listen af dyre fejlkøb egentlig er.

Det mest underlige ved hans fyring er klart timingen.
Fuldstændig enig. Perioden 2016-2019 var trods massive investeringer i spillertruppen et historisk lavpunkt ift. resultater og tilskuere.

Men så havde det jo været mere oplagt at tage fyringen i foråret. Og derfor tror jeg faktisk mere det handler om det fejlslagne sommersalg samt et ønske om at koncentrere magten omkring Bælum. Selvom ingen af delene for alvor giver mening i mit hoved.
Spot on Hanga. Det er det element mange ikke får med i deres analyse/konklusioner, nemlig økonomien, det gælder endda også nogle her på debatsiden.

Han vader lige ind i en double sæson, men derfra har det været en ørkenvandring sportsligt, og økonomisk har det været dårligt. 2018 og 2019 kommer til at give et samlet underskud på 50-55 mio. kr.
Vi har ikke fået det forventede sportslige afkast af de store investeringer. Andre danske klubber/sportsdirektører har opnået meget mere. Det fokuseres der slet ikke på.

Så nævner mange, at det har været et fantastisk transfervindue. Men igen, det er forholdsvis nemt bare at bruge penge, men i en klub som AaB skal der også sælges så der kommer penge ind.
Safranko blev solgt for en slik - han var et dyrt bekendtskab. Lesniak måtte man betale for at få ham til at skifte. Det er desværre noget vi har set før, med de spillere Gaarde henter.

Okore signalerer klart han gerne vil væk. Han bliver ikke solgt og er nu ikke noget værd. Set over hans 3-årige kontraktperiode, så har han kostet AaB rigtigt mange penge.
Man får heller ikke solgt Abildgaard, på trods af der bliver budt på ham. Til gengæld hentes der to konkurrenter ind til Abildgaard. Hvis det fortsætter med han får begrænset spilletid, så er han nok mindre værd næste sommer.

Nu inviterer Ripodsten en sportsdirektør, og to gamle AaB-drenge der kender Gaarde personligt, i studiet, og så får man selvfølgelig ikke en skarp analyse af Gaarde's virke i AaB. Det er Nordjyske der fejler, man kan ikke bebrejde gæsterne.

Til gengæld fint at høre Gaardsøe udtale sig om Kusk, og jeg er helt enig i det han siger. Det kan godt være han er introvert og bedst kan lide og løbe og kigge ned i jorden og ikke give sig 100%, men så er han nødt til at ændre attitude - også selvom det bare er skuespil. I de 90 minutter en kamp varer der kan man godt forlange det af ham, og så kan han jo gå rundt og kigge ned i jorden når han ikke er på stadion.
Men hallo - manden er væk, og så kan I stadigvæk blive frustreret over at han ikke bliver behandlet negativt i pressen eller her eller nogle andre steder. De mennesker i snakker om har format, og siger tak for dit arbejde, der har været oppe og nedture, men alt i alt en fantastisk repræsentant for AaB, og så videre. Jeg forstår ikke den her træng til at ville have pressen og andre eksperter til at jorde Gaarde. De har netop det vi andre ikke har - en udfra vurdering af mandens arbejde - vi har den indefra, vi ved SLET ikke hvad der foregår i alle de andre klubber på sammen måde som vores egen - de kan sidde med nogle informationer der gør, at Gaarde faktisk har gjort det rigtig godt sammenlignet med hvordan andre gør, og hvordan chancerne er for at lave 100% pletskud i hans job.

Men til slut - manden er væk - vis format, og lad os snakke om, hvad det så er vi ønsker, som Gaarde ikke havde, eller som man subjektivt gerne ser ske i AaB, så vi kan få det bedste frem i vores klub.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 30. okt 2019, 12:05

raekkeettre skrev:
30. okt 2019, 11:29
Patmand skrev:
30. okt 2019, 11:20
Yankee skrev:
30. okt 2019, 09:49
Hanga skrev:
30. okt 2019, 09:15
Nu har jeg efterhånden set og hørt en del forskellige "ekspert" analyser af Gaardes exit, og ikke én har evnet at zoome ud og kigge på den sportslige udvikling der har været de sidste 5 år kontra de økonomiske investeringer der er lavet i perioden. Jeg tror ikke rigtig det er gået op for andre end AaB fans hvor meget vi egentlig har investeret.

De begynder altid at analysere enkelte spillerkøb, og stort set kun fra de seneste par vinduer, og har ikke overblik over hvor lang listen af dyre fejlkøb egentlig er.

Det mest underlige ved hans fyring er klart timingen.
Fuldstændig enig. Perioden 2016-2019 var trods massive investeringer i spillertruppen et historisk lavpunkt ift. resultater og tilskuere.

Men så havde det jo været mere oplagt at tage fyringen i foråret. Og derfor tror jeg faktisk mere det handler om det fejlslagne sommersalg samt et ønske om at koncentrere magten omkring Bælum. Selvom ingen af delene for alvor giver mening i mit hoved.
Spot on Hanga. Det er det element mange ikke får med i deres analyse/konklusioner, nemlig økonomien, det gælder endda også nogle her på debatsiden.

Han vader lige ind i en double sæson, men derfra har det været en ørkenvandring sportsligt, og økonomisk har det været dårligt. 2018 og 2019 kommer til at give et samlet underskud på 50-55 mio. kr.
Vi har ikke fået det forventede sportslige afkast af de store investeringer. Andre danske klubber/sportsdirektører har opnået meget mere. Det fokuseres der slet ikke på.

Så nævner mange, at det har været et fantastisk transfervindue. Men igen, det er forholdsvis nemt bare at bruge penge, men i en klub som AaB skal der også sælges så der kommer penge ind.
Safranko blev solgt for en slik - han var et dyrt bekendtskab. Lesniak måtte man betale for at få ham til at skifte. Det er desværre noget vi har set før, med de spillere Gaarde henter.

Okore signalerer klart han gerne vil væk. Han bliver ikke solgt og er nu ikke noget værd. Set over hans 3-årige kontraktperiode, så har han kostet AaB rigtigt mange penge.
Man får heller ikke solgt Abildgaard, på trods af der bliver budt på ham. Til gengæld hentes der to konkurrenter ind til Abildgaard. Hvis det fortsætter med han får begrænset spilletid, så er han nok mindre værd næste sommer.

Nu inviterer Ripodsten en sportsdirektør, og to gamle AaB-drenge der kender Gaarde personligt, i studiet, og så får man selvfølgelig ikke en skarp analyse af Gaarde's virke i AaB. Det er Nordjyske der fejler, man kan ikke bebrejde gæsterne.

Til gengæld fint at høre Gaardsøe udtale sig om Kusk, og jeg er helt enig i det han siger. Det kan godt være han er introvert og bedst kan lide og løbe og kigge ned i jorden og ikke give sig 100%, men så er han nødt til at ændre attitude - også selvom det bare er skuespil. I de 90 minutter en kamp varer der kan man godt forlange det af ham, og så kan han jo gå rundt og kigge ned i jorden når han ikke er på stadion.
Men hallo - manden er væk, og så kan I stadigvæk blive frustreret over at han ikke bliver behandlet negativt i pressen eller her eller nogle andre steder. De mennesker i snakker om har format, og siger tak for dit arbejde, der har været oppe og nedture, men alt i alt en fantastisk repræsentant for AaB, og så videre. Jeg forstår ikke den her træng til at ville have pressen og andre eksperter til at jorde Gaarde. De har netop det vi andre ikke har - en udfra vurdering af mandens arbejde - vi har den indefra, vi ved SLET ikke hvad der foregår i alle de andre klubber på sammen måde som vores egen - de kan sidde med nogle informationer der gør, at Gaarde faktisk har gjort det rigtig godt sammenlignet med hvordan andre gør, og hvordan chancerne er for at lave 100% pletskud i hans job.

Men til slut - manden er væk - vis format, og lad os snakke om, hvad det så er vi ønsker, som Gaarde ikke havde, eller som man subjektivt gerne ser ske i AaB, så vi kan få det bedste frem i vores klub.
Det er da ligegyldigt om manden er her eller er væk. Hvis folk ønsker at få klarlagt kriterierne for en god/dårlig sportsdirektør gennem en diskussion af Gaardes kvaliteter og præstationer, er det da helt på sin plads.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Patmand » 30. okt 2019, 12:44

Buzz Killington skrev:
30. okt 2019, 12:05
raekkeettre skrev:
30. okt 2019, 11:29
Patmand skrev:
30. okt 2019, 11:20
Yankee skrev:
30. okt 2019, 09:49
Hanga skrev:
30. okt 2019, 09:15
Nu har jeg efterhånden set og hørt en del forskellige "ekspert" analyser af Gaardes exit, og ikke én har evnet at zoome ud og kigge på den sportslige udvikling der har været de sidste 5 år kontra de økonomiske investeringer der er lavet i perioden. Jeg tror ikke rigtig det er gået op for andre end AaB fans hvor meget vi egentlig har investeret.

De begynder altid at analysere enkelte spillerkøb, og stort set kun fra de seneste par vinduer, og har ikke overblik over hvor lang listen af dyre fejlkøb egentlig er.

Det mest underlige ved hans fyring er klart timingen.
Fuldstændig enig. Perioden 2016-2019 var trods massive investeringer i spillertruppen et historisk lavpunkt ift. resultater og tilskuere.

Men så havde det jo været mere oplagt at tage fyringen i foråret. Og derfor tror jeg faktisk mere det handler om det fejlslagne sommersalg samt et ønske om at koncentrere magten omkring Bælum. Selvom ingen af delene for alvor giver mening i mit hoved.
Spot on Hanga. Det er det element mange ikke får med i deres analyse/konklusioner, nemlig økonomien, det gælder endda også nogle her på debatsiden.

Han vader lige ind i en double sæson, men derfra har det været en ørkenvandring sportsligt, og økonomisk har det været dårligt. 2018 og 2019 kommer til at give et samlet underskud på 50-55 mio. kr.
Vi har ikke fået det forventede sportslige afkast af de store investeringer. Andre danske klubber/sportsdirektører har opnået meget mere. Det fokuseres der slet ikke på.

Så nævner mange, at det har været et fantastisk transfervindue. Men igen, det er forholdsvis nemt bare at bruge penge, men i en klub som AaB skal der også sælges så der kommer penge ind.
Safranko blev solgt for en slik - han var et dyrt bekendtskab. Lesniak måtte man betale for at få ham til at skifte. Det er desværre noget vi har set før, med de spillere Gaarde henter.

Okore signalerer klart han gerne vil væk. Han bliver ikke solgt og er nu ikke noget værd. Set over hans 3-årige kontraktperiode, så har han kostet AaB rigtigt mange penge.
Man får heller ikke solgt Abildgaard, på trods af der bliver budt på ham. Til gengæld hentes der to konkurrenter ind til Abildgaard. Hvis det fortsætter med han får begrænset spilletid, så er han nok mindre værd næste sommer.

Nu inviterer Ripodsten en sportsdirektør, og to gamle AaB-drenge der kender Gaarde personligt, i studiet, og så får man selvfølgelig ikke en skarp analyse af Gaarde's virke i AaB. Det er Nordjyske der fejler, man kan ikke bebrejde gæsterne.

Til gengæld fint at høre Gaardsøe udtale sig om Kusk, og jeg er helt enig i det han siger. Det kan godt være han er introvert og bedst kan lide og løbe og kigge ned i jorden og ikke give sig 100%, men så er han nødt til at ændre attitude - også selvom det bare er skuespil. I de 90 minutter en kamp varer der kan man godt forlange det af ham, og så kan han jo gå rundt og kigge ned i jorden når han ikke er på stadion.
Men hallo - manden er væk, og så kan I stadigvæk blive frustreret over at han ikke bliver behandlet negativt i pressen eller her eller nogle andre steder. De mennesker i snakker om har format, og siger tak for dit arbejde, der har været oppe og nedture, men alt i alt en fantastisk repræsentant for AaB, og så videre. Jeg forstår ikke den her træng til at ville have pressen og andre eksperter til at jorde Gaarde. De har netop det vi andre ikke har - en udfra vurdering af mandens arbejde - vi har den indefra, vi ved SLET ikke hvad der foregår i alle de andre klubber på sammen måde som vores egen - de kan sidde med nogle informationer der gør, at Gaarde faktisk har gjort det rigtig godt sammenlignet med hvordan andre gør, og hvordan chancerne er for at lave 100% pletskud i hans job.

Men til slut - manden er væk - vis format, og lad os snakke om, hvad det så er vi ønsker, som Gaarde ikke havde, eller som man subjektivt gerne ser ske i AaB, så vi kan få det bedste frem i vores klub.
Det er da ligegyldigt om manden er her eller er væk. Hvis folk ønsker at få klarlagt kriterierne for en god/dårlig sportsdirektør gennem en diskussion af Gaardes kvaliteter og præstationer, er det da helt på sin plads.
Ja tak. Jeg syntes da bestemt heller ikke at nogle herinde skriver noget for at 'jorde' Gaarde. Vi hæfter os ved hvordan medierne har behandlet eller opfattet fyringen af Allan Gaarde, og der kan det godt ligne at flere af de såkaldte eksperter, måske i virkeligheden ikke har det helt store indblik i AaB. Nu tænker jeg blandt andet på fodbold uden filter - der udtrykker stort set allesammen forbløffelse over fyringen. De karakteriserer Allan som en lidt grå og kedelig person, men går ikke rigtig ind i den her økonomi vs. resultater diskussion, som jo ellers nok kan syntes ret oplagt. De personer der deltager i fodbold uden filter har ikke noget i klemme ift. Gaarde og AaB, og forventes jo at have lidt kant og ikke holde igen - men de mangler nok den dybe indsigt i AaB og ikke mindst deres økonomi.
Så har vi på den anden side Norjyske's Ripodsten, og der kunne man godt forestille sig at Ole Nielsen og Thomas Gardsøe nok har en noget bedre fornemmelse for de økonomiske aspekter i Gaarde's virke, men de kan så af den ene eller anden årsag ikke rigtig give los i den diskussion. Det ender så med, at de alle siger at Allan Gaarde er en rigtig flink fyr der altid opfører sig pænt.
Det ville selvfølgelig have være mere interessant, at høre fra nogen der både der har en god indsigt i AaB OG kunne tale uden filter om dette. Den diskussion får vi tilsyneladende kun her på debatside.dk.

Det som jeg hele tiden har anklaget Allan Gaarde for er mangel på fodboldfaglige kompetencer, og jeg mener heller ikke han har været en dygtig nok købmand. Nu taler man i fodbold uden filter om, at AaB bør finde en der kan tegne klubben bedre i medierne. Det er sådan set også fint nok hvis man kan finde en med de kompetencer, men jeg kan leve med grå og kedelig, hvis den nye sportslige ansvarlige kan sammensætte en stærk trup og er lidt skarp når der skal købes og sælges spillere. Men okay, en med lidt mere kant og folkelig appeal kunne være rart. Vi finder nok ikke en ny Lynge - jeg tænker udelukkende på hans medietække - men mindre kan også gøre det.

Skal det så være en tidligere AaB-spiller der skal hentes ind som erstatning for Gaarde? Nej, jeg kan ikke se den helt oplagte blandt ex-spillere.
Og så alligevel...Peter Rasmussen? In God we trust! Er vi ikke enige om der skal en mindre mirakel til pt. for at vi kan vinde mesterskabet? Der har Peter Rasmussen måske nogle tricks i ærmet.

Disclaimer: det var ikke for at disse Peter Rasmussen. Han var fabelagtig at se i den bolchestribede trøje.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Funky » 30. okt 2019, 17:55

Jeg synes egentlig, de tre i Ripodsten nuancerer snakken om Gaarde fint. Bl.a. ved at pege på, at Gaarde hverken har truffet sine gode eller dårlige beslutninger i enrum. Og så har de nok bare et andet syn på betydningen af, at man kan optræde ordentligt som repræsentant for AaB, end der gives udtryk for her i tråden. Men derudover var pointen i mit indlæg ikke, at de hænger Gaarde mindre op i galgen end ønsket herinde er, pointen var, at deres syn på bl.a. timingen kun gør mig mere bekymret for, at bestyrelsen klokker rundt i det.
Og Gaardsøes nossersnak ER noget macho-bavl. Skal holdet bibringes den rette attitude gennem sportschefens skaberier i diverse fora? Skal det hjælpe noget at Gaarde skulle have stået på sidelinien og “vist nosser”? Skulle han have blandet sig i træningen og stillet “flere krav”? Skulle han have hentet Kevin Conboy?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar