Allan Gaarde færdig i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af sulakvelidze » 22. okt 2019, 10:34


Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 767
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af bedstefar » 22. okt 2019, 10:36

Spændende hvem der så kommer til, bliver sikkert det mest kedelige leverpostej.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 22. okt 2019, 10:37

sulakvelidze skrev:
22. okt 2019, 10:34
Så gik den ikke længere.
ENDELIG fristes jeg sgu til at sige, han burde ha fået sparket sammen med Morten Weighorst, men bedre sent end aldrig, så gælder det "bare" om at finde den rigtig profil til stillingen, jeg håber ikke man gør et eller andet tåbelig og henter Ole Nielsen ind fra Vensyssel FF.

Det gir fornyet tro på tingene i fremtiden !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Reyad » 22. okt 2019, 10:37

Vildt nok.
Virker umiddelbart fornuftigt. Håber vi får en mere klassisk sportsdirektør med stort netværk.
Men som samtidig har et blik for strategien. Ikke blot en klassisk 'handler'.

Gamen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gamen » 22. okt 2019, 10:38

En glædens dag. Elendige træneransættelser, en lang række dårlige handler og en trupsammensætning der ikke har kunnet leve op til budget.

Det var på tide. Overraskende at det sker nu, men det er nok fordi en ny mand skal sætte sit præg allerede fra vintervinduet.

Men fyrer de ham nu, må man gå ud fra at der er en plan.

Og hvis det bliver en tidligere AaB'er mere, så indleverer jeg simpelthen mit sæsonkort. Lad os nu få en kompetent mand ind denne gang!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Mephisto2 » 22. okt 2019, 10:40

Ret voldsomt - og midt i sæsonen.

Kunne tyde på en stor uenighed om et konkret spørgsmål eller en ændring af strategien.

Nogen, der kender nogen, der kender nogen, der ved noget?

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Kokkefar » 22. okt 2019, 10:40

Mr. Larsen skrev:
22. okt 2019, 10:37
sulakvelidze skrev:
22. okt 2019, 10:34
Så gik den ikke længere.
ENDELIG fristes jeg sgu til at sige, han burde ha fået sparket sammen med Morten Weighorst, men bedre sent end aldrig, så gælder det "bare" om at finde den rigtig profil til stillingen, jeg håber ikke man gør et eller andet tåbelig og henter Ole Nielsen ind fra Vensyssel FF.

Det gir fornyet tro på tingene i fremtiden !
Altså Ole er sgu mit klare førstevalg! Kæmpe netværk!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af gravballe » 22. okt 2019, 10:42

Han burde have overtaget den rolle Thomas Bælum fik allerede i sommers, for den del vil han virkelig være god i. Det er jeg ret sikker på.

Jeg håber de har en erstatning klar asap! og nej ikke Ole...

Gamen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gamen » 22. okt 2019, 10:43

Mephisto2 skrev:
22. okt 2019, 10:40
Ret voldsomt - og midt i sæsonen.

Kunne tyde på en stor uenighed om et konkret spørgsmål eller en ændring af strategien.

Nogen, der kender nogen, der kender nogen, der ved noget?
Ikke direkte, nej. Snakken gik allerede efter fadæsen med Søndergaard og Holgersson-vinduet. Dengang forlød det at han fik én chance mere. Det sidste jungletrommerne gik på var at sommervinduet skulle have umiddelbar effekt. Men igen, det er hear say.

Og så tænker jeg også at et vindue, hvor vi ikke fik solgt én eneste spiller var en streg i regningen.

At han desuden behandlede Augo meget uværdigt i forbindelse med hans afsked var heller ikke specielt kønt.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Mogens » 22. okt 2019, 10:48

Gamen skrev:
22. okt 2019, 10:43
Mephisto2 skrev:
22. okt 2019, 10:40
Ret voldsomt - og midt i sæsonen.

Kunne tyde på en stor uenighed om et konkret spørgsmål eller en ændring af strategien.

Nogen, der kender nogen, der kender nogen, der ved noget?
Ikke direkte, nej. Snakken gik allerede efter fadæsen med Søndergaard og Holgersson-vinduet. Dengang forlød det at han fik én chance mere. Det sidste jungletrommerne gik på var at sommervinduet skulle have umiddelbar effekt. Men igen, det er hear say.

Og så tænker jeg også at et vindue, hvor vi ikke fik solgt én eneste spiller var en streg i regningen.

At han desuden behandlede Augo meget uværdigt i forbindelse med hans afsked var heller ikke specielt kønt.
Hvad er den af med Augo? Det har jeg ikke umiddelbart hørt noget om.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 143
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Hybris » 22. okt 2019, 10:49

Nu hvisker jeg lige et navn: “Smukke Erik” :| :aabfan:

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Mogens » 22. okt 2019, 10:50

Gamen skrev:
22. okt 2019, 10:38
En glædens dag. Elendige træneransættelser, en lang række dårlige handler og en trupsammensætning der ikke har kunnet leve op til budget.

Det var på tide. Overraskende at det sker nu, men det er nok fordi en ny mand skal sætte sit præg allerede fra vintervinduet.

Men fyrer de ham nu, må man gå ud fra at der er en plan.

Og hvis det bliver en tidligere AaB'er mere, så indleverer jeg simpelthen mit sæsonkort. Lad os nu få en kompetent mand ind denne gang!
Fair nok at man ikke gider mere internt, men har du nogle konkrete ønsker/forslag?

Lad os antage, at Grønkjær kunne være interesseret - ville han så være ok, selvom han er tidligere AaB´er? Jeg spørger, fordi jeg ikke er sikker på, hvad der vil være at foretrække på positionen, men Grønkjær burde have netværket, som mange taler om som noget essentielt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Ham der Emil » 22. okt 2019, 10:51

Gamen skrev:
22. okt 2019, 10:43
Mephisto2 skrev:
22. okt 2019, 10:40
Ret voldsomt - og midt i sæsonen.

Kunne tyde på en stor uenighed om et konkret spørgsmål eller en ændring af strategien.

Nogen, der kender nogen, der kender nogen, der ved noget?
Ikke direkte, nej. Snakken gik allerede efter fadæsen med Søndergaard og Holgersson-vinduet. Dengang forlød det at han fik én chance mere. Det sidste jungletrommerne gik på var at sommervinduet skulle have umiddelbar effekt. Men igen, det er hear say.

Og så tænker jeg også at et vindue, hvor vi ikke fik solgt én eneste spiller var en streg i regningen.

At han desuden behandlede Augo meget uværdigt i forbindelse med hans afsked var heller ikke specielt kønt.
Hvordan blev Augu behandlet uretfærdigt? Den har jeg misset.
Et Hjerte - En Klub

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af andreasaab89 » 22. okt 2019, 10:51

Mogens skrev:
22. okt 2019, 10:50
Gamen skrev:
22. okt 2019, 10:38
En glædens dag. Elendige træneransættelser, en lang række dårlige handler og en trupsammensætning der ikke har kunnet leve op til budget.

Det var på tide. Overraskende at det sker nu, men det er nok fordi en ny mand skal sætte sit præg allerede fra vintervinduet.

Men fyrer de ham nu, må man gå ud fra at der er en plan.

Og hvis det bliver en tidligere AaB'er mere, så indleverer jeg simpelthen mit sæsonkort. Lad os nu få en kompetent mand ind denne gang!
Fair nok at man ikke gider mere internt, men har du nogle konkrete ønsker/forslag?

Lad os antage, at Grønkjær kunne være interesseret - ville han så være ok, selvom han er tidligere AaB´er? Jeg spørger, fordi jeg ikke er sikker på, hvad der vil være at foretrække på positionen, men Grønkjær burde have netværket, som mange taler om som noget essentielt.
Nok ikke lige jobbet til ham
https://www.bt.dk/fodbold/jesper-groenk ... igge-ind-i
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Kokkefar » 22. okt 2019, 10:52

Hybris skrev:
22. okt 2019, 10:49
Nu hvisker jeg lige et navn: “Smukke Erik” :| :aabfan:
Tak, nu skal jeg hjem og skifte underbukser.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Salle17 » 22. okt 2019, 10:54

Det var på tide. Synes det er en dårlig timing, han skulle vel allerede have været røget for et år siden, hvis ikke før.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af andreasaab89 » 22. okt 2019, 10:55

Havde håbet vi havde taget Carsten V da han var ledig før FCN nuppede ham.

Hamren er et bud.

Ellers kender jeg ikke meget? Troels Beck er ledig, men mon ikke OB napper ham (de kigger også efter ny)

Det vigtigste er at vi får en ind som har et stort netværk... Og som kan kigge kritisk på vores træner også.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af SGLoco » 22. okt 2019, 10:55

En fornuftig beslutning fra AaBs side. Han har vel ikke bragt klubben videre som håbet. Mon fyring også skal ses i lyset af Jesper Hansens stop i OB. Måske han kunne være en ny erfaren mand vi skulle få?

Gamen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gamen » 22. okt 2019, 10:57

Mogens skrev:
22. okt 2019, 10:50
Lad os antage, at Grønkjær kunne være interesseret - ville han så være ok, selvom han er tidligere AaB´er? Jeg spørger, fordi jeg ikke er sikker på, hvad der vil være at foretrække på positionen, men Grønkjær burde have netværket, som mange taler om som noget essentielt.
Hvad er netværk? Grønkjær har været TV-ekspert siden han stoppede. Han har ingen kontakter i agent-netværk osv. osv.

Nej, vi har prøvet en ex-spiller uden dokumenteret erfaring. Det gik ikke. Vi har stadig ikke opbygget et scouting-setup her 6 år siden han tiltrådte, hvilket er fuldstændig udueligt.

Jesper Jansson i Hammarby er et eksempel på én, som vi formodentlig ikke kan få, men som har næse for de gode handler. Er desuden en mester i at agere fornuftigt ifht. sin træner og omgivelserne, samt reagere på spillere der ikke slår til.
Han leverede både i FCK og nu i Hammarby, og har ligesom Lynge gjort det til sin metier at støve skandinaviske profiler op. Er utroligt vellidt, både blandt medier, fans og klubbens menige medarbejdere.

Reagerede hurtigt på at Michelsen ragede uklar med dele af spillertruppen, og valgte et yderst interessant kort - forfremmelse af assistent Stefan Billborn, som har gjort det Michelsen ikke evnede. Forvandlet klubben til en topkandidat.

Hvis du endelig vil have mig til at kigge efter kandidater, så vil jeg da godt prøve at smide et par navne i puljen i aften, når jeg har lidt bedre tid.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Fromthecradle » 22. okt 2019, 11:00

Tjah, jeg syntes nu det er ærgerligt. Gaarde har virket både hårdtarbejdende og intelligent (fejlkøbene til trods).

Men mest bekymrende er nu udtalelsen fra formanden i pressemeddelelsen:

- Efter drøftelser mellem bestyrelsen og direktionen omkring den fremtidige struktur i vores sportslige afdeling er vi imidlertid enige om, at revurdere vores sportslige setup. Bestyrelsen vil snarest sætte sig sammen og beslutte den fremtidige struktur, oplyser Torben Fristrup.

Det løber mig koldt ned ad ryggen at bestyrelsen vil styre den sportslige struktur - det lyder næsten som at der er gået Oscar i den ("nu skal os med pengene nok vise jer hvordan det her skal køres - vi har engang tjent penge på at sælge kontorstole, byggematerialer og andet godt - så vi ved vel også hvordan detaljerne skal køres i et fodboldselskab").
You pay for this?

Besvar