DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Bum
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2018, 17:06

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Bum » 30. okt 2019, 19:08

JonasK skrev:
30. okt 2019, 19:02
jonas386 skrev:
30. okt 2019, 18:56
Lucas var ikke tiltænkt den kamp alligevel. Men med et fjerdevalg på venstreback, to midterforsvarer netop vendt tilbage, Olsen der virkede en anelse flad og Kaufmann der blev kørt helt i bund mod SønderjyskE, så er det pludselig en noget 'spændende' opstilling Steensgaard skal ud i. Jeg tror desværre, at det er ren kalkule. Er det tilfældet, så skal vi selvfølgelig smides ud af turneringen.
Prøv at forestille jer jeres egen arbejdsdag, hvis i skulle bruge udelukkende lånte remedier?
Prøv at tage på arbejde, og fortæl din chef at du ikke kan arbejde, fordi du har glemt din kaffekop og din laptop derhjemme, uden mulighed for at skaffe dem.
Kaffekop? Stop dig selv

Prøv at få udleveret en lånelaptop af din it afdeling, og se om du er ligeså effektiv som havde du haft din egen, med programmer, foretrukne mm.
Jeg vil vædde med at alle ville miste 5-10% i effektivitet, og det går sku ikke for en professionel klub.

Hvis man så har muligheden for at udsætte, så forstår jeg udemærket AaB

Men stol du bare mere på Per Rud, så sætter jeg min lid til at Steensgaard og co har truffet den for AaB mest korrekte beslutning
Tak - og helt enig. Der er ikke noget at sige til, at man vil benytte eget udstyr. Der HAR da en betydning for præstationen. For AaB er det vigtigt at have de bedste vilkår for at vinde kampen... det virker sjovt nok ikke til at være vigtigt for debatsiden. Nogen gange er det her sted altså en galeanstalt.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. okt 2019, 19:09

De kunne vel bare have flyttet kampen til klokken 21? Men derudover synes jeg det er perfekt at insistere på en ordentlig forberedelse. Det kan vise sig at være mange penge værd.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. okt 2019, 19:13

Pinligt!
Bliver interessant at høre AaBs udlægning af historien.

Kan umiddelbart ikke forstå at DBU har accepteret at aflyse kampen, det er meget dårlig stil af AaB. Det er svært ikke at få tanken at der er en kold kalkule bag aflysningen fra AaBs side, Lucas ude samt småskader mv.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Hanga » 30. okt 2019, 19:14

Poker-One-Kenobi skrev:
30. okt 2019, 19:09
De kunne vel bare have flyttet kampen til klokken 21? Men derudover synes jeg det er perfekt at insistere på en ordentlig forberedelse. Det kan vise sig at være mange penge værd.
Der er vist kæmpe kø efter at broen er genåbnet, så det er nok ikke så let. Derudover skal Køge holde en masse mennesker på arbejde i længere tid, og der kan være andre grunde til at det rent praktisk ikke kan lade sig gøre.

Bælum må sørge for at komme på banen med vores vinkel, for pt. ser vi dumme ud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Gentleman Finn » 30. okt 2019, 19:14

Jeg forstår heller ikke hvorfor ikke man bare kan vente til tingene er ankommet, om så det er kl 22. Jeg forstår godt at de gerne vil have alle de vante materialer de bruger, jeg aner ikke hvor meget forberedelse der går ind i det, før en kamp, men så vent dog indtil kl lort og spil den der, og sov i københavn. Medmindre køge har sagt nej til det, det kunne jeg godt forestille mig, så var publikum og sponsorer nok taget hjem

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af JonasK » 30. okt 2019, 19:17

jonas386 skrev:
30. okt 2019, 19:08
JonasK skrev:
30. okt 2019, 19:02
jonas386 skrev:
30. okt 2019, 18:56
Lucas var ikke tiltænkt den kamp alligevel. Men med et fjerdevalg på venstreback, to midterforsvarer netop vendt tilbage, Olsen der virkede en anelse flad og Kaufmann der blev kørt helt i bund mod SønderjyskE, så er det pludselig en noget 'spændende' opstilling Steensgaard skal ud i. Jeg tror desværre, at det er ren kalkule. Er det tilfældet, så skal vi selvfølgelig smides ud af turneringen.
Prøv at forestille jer jeres egen arbejdsdag, hvis i skulle bruge udelukkende lånte remedier?
Prøv at tage på arbejde, og fortæl din chef at du ikke kan arbejde, fordi du har glemt din kaffekop og din laptop derhjemme, uden mulighed for at skaffe dem.
Kaffekop? Stop dig selv

Prøv at få udleveret en lånelaptop af din it afdeling, og se om du er ligeså effektiv som havde du haft din egen, med programmer, foretrukne mm.
Jeg vil vædde med at alle ville miste 5-10% i effektivitet, og det går sku ikke for en professionel klub.

Hvis man så har muligheden for at udsætte, så forstår jeg udemærket AaB

Men stol du bare mere på Per Rud, så sætter jeg min lid til at Steensgaard og co har truffet den for AaB mest korrekte beslutning
Det er dig der starter med t-shirts og short. Stop dog selv.
Måske er den ikke lige så god som den jeg normalt bruger, men det ville ikke være en grund til, at jeg ikke ville kunne udføre mit job i første omgang.

Jeg tror da på, at det er den bedste beslutning for AaB, men det gør det ikke til den korrekte beslutning rent moralsk. Jeg synes det er super fesent, hvis man aflyser kampen definitivt 40 minutter efter den skulle starte, hvis der havde været nogen mulighed for at den kunne gennemføres. Det er sådan nogle FCM/BIF metoder.
Lige præcis, du kan udføre dit job, men kan du gøre det 100% som du plejer, eller vil der være mulighed for mindre effektivt, mere spildtid etc. Jeg er absolut tilhænger af at AaB, ikke vil risikere at en udefra kommende begivenhed, vil give dem chance for at miste de procenter som kan afhøre en fodboldkamp.

Hvornår skulle man aflyse? Broen blev først åbnet kl 18, også var køen åbenbart så stor at man ikke kunne nå til Køge

At debatsiden, plus tågehornene på AaB’s facebook, kalder AaB pinlige inden de har hørt en officiel udmeldelse, ja det går sku over min forstand

Troede faktisk AaB fans var klogere, end at tro 100% på hvad Per Rud siger :S

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af MrBangDK » 30. okt 2019, 19:19

Den falder tilbage på...

Bælum
Gaarde
Lynge
Chaufføren i bilen
Rishøj
Theodor

Take a pick! (Kan man oprette en afstemning?)
Ska' vi hak'?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Hovedet » 30. okt 2019, 19:22

Med det forbehold at der er omstændigheder, jeg ikke kender til, virker det her så pinligt, at jeg nærmest ikke kan finde ord for det. Jeg håber godt nok, at AaB har tungerevejende årsager til ikke at afvikle den kamp end nogle benskinner og drikkedunke.

Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Kallerhauge » 30. okt 2019, 19:23

Forstår bare ikke hvorfor AaB ikke bare kommer med en udmelding om grunden til at udsætte kampen. Lige nu er det jo dem der ligner skurken. Kan vel ikke tage lang tid for Bælum. Men selvfølgelig svært hvis han ikke har en ordentlig begrundelse.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Trickster » 30. okt 2019, 19:23

MrBangDK skrev:
30. okt 2019, 19:19
Den falder tilbage på...

Bælum
Gaarde
Lynge
Chaufføren i bilen
Rishøj
Theodor

Take a pick! (Kan man oprette en afstemning?)
http://www.strawpoll.me/18868843
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Hanga » 30. okt 2019, 19:24

Der kan måske være noget omkring sponsorer - vi kan jo ikke stille i trøjer med vores sponsortryk på.
Vi har dog bare gjort det før som jeg mindes det, og jeg har også svært ved at forestille mig at sponsorerne ikke ville have forståelse i en trods alt "lille kamp" uden TV transmission.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af jonas386 » 30. okt 2019, 19:26

Hanga skrev:
30. okt 2019, 19:24
Der kan måske være noget omkring sponsorer - vi kan jo ikke stille i trøjer med vores sponsortryk på.
Vi har dog bare gjort det før som jeg mindes det, og jeg har også svært ved at forestille mig at sponsorerne ikke ville have forståelse i en trods alt "lille kamp" uden TV transmission.
Det tror jeg ikke. Jeg tror især ikke, at det ville tælle som en ærlig grund over for DBU. Køge har jo også sponsorere, har forberedt kampen, skulle sælge billetter, have folk på arbejde osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Gentleman Finn » 30. okt 2019, 19:28

jonas386 skrev:
30. okt 2019, 19:26
Hanga skrev:
30. okt 2019, 19:24
Der kan måske være noget omkring sponsorer - vi kan jo ikke stille i trøjer med vores sponsortryk på.
Vi har dog bare gjort det før som jeg mindes det, og jeg har også svært ved at forestille mig at sponsorerne ikke ville have forståelse i en trods alt "lille kamp" uden TV transmission.
Det tror jeg ikke. Jeg tror især ikke, at det ville tælle som en ærlig grund over for DBU. Køge har jo også sponsorere, har forberedt kampen, skulle sælge billetter, have folk på arbejde osv.
Lige netop derfor kan det jo sagtens være Køge der har sagt nej til at spille, når end spillermaterialet dukker op, det kan jo tage et stykke tid, en kampstart kl 22+ er jo ikke ligefrem attraktivt for deres sponsorer, publikum etc. Folk er vel skredet hjem der. Jeg tvivler på der er lovhjemmel til at AaB bare kan aflyse den uden at tilbyde at spille når deres materialebus dukker op

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Frygah » 30. okt 2019, 19:29

En fuckfinger til Per Rud for hans afsløring af Kusks kontraktforhold da BIF var efter ham? I så fald lige før jeg er tilfreds med det.

For ellers ser det sgu lidt pinligt ud...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af jonas386 » 30. okt 2019, 19:30

Gentleman Finn skrev:
30. okt 2019, 19:28
jonas386 skrev:
30. okt 2019, 19:26
Hanga skrev:
30. okt 2019, 19:24
Der kan måske være noget omkring sponsorer - vi kan jo ikke stille i trøjer med vores sponsortryk på.
Vi har dog bare gjort det før som jeg mindes det, og jeg har også svært ved at forestille mig at sponsorerne ikke ville have forståelse i en trods alt "lille kamp" uden TV transmission.
Det tror jeg ikke. Jeg tror især ikke, at det ville tælle som en ærlig grund over for DBU. Køge har jo også sponsorere, har forberedt kampen, skulle sælge billetter, have folk på arbejde osv.
Lige netop derfor kan det jo sagtens være Køge der har sagt nej til at spille, når end spillermaterialet dukker op, det kan jo tage et stykke tid, en kampstart kl 22+ er jo ikke ligefrem attraktivt for deres sponsorer, publikum etc. Folk er vel skredet hjem der. Jeg tvivler på der er lovhjemmel til at AaB bare kan aflyse den uden at tilbyde at spille når deres materialebus dukker op
Men hvad er der i den bil der gør, at det er så livsvigtigt. Allerede i eftermiddag snakkede de om, at AaB kunne låne udstyr. Hvorfor melder man ikke allerede der ud, at man ikke kan gennemføre kampen hvis ikke bilen når frem?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Buzz Killington » 30. okt 2019, 19:40

jonas386 skrev:
30. okt 2019, 19:30
Gentleman Finn skrev:
30. okt 2019, 19:28
jonas386 skrev:
30. okt 2019, 19:26
Hanga skrev:
30. okt 2019, 19:24
Der kan måske være noget omkring sponsorer - vi kan jo ikke stille i trøjer med vores sponsortryk på.
Vi har dog bare gjort det før som jeg mindes det, og jeg har også svært ved at forestille mig at sponsorerne ikke ville have forståelse i en trods alt "lille kamp" uden TV transmission.
Det tror jeg ikke. Jeg tror især ikke, at det ville tælle som en ærlig grund over for DBU. Køge har jo også sponsorere, har forberedt kampen, skulle sælge billetter, have folk på arbejde osv.
Lige netop derfor kan det jo sagtens være Køge der har sagt nej til at spille, når end spillermaterialet dukker op, det kan jo tage et stykke tid, en kampstart kl 22+ er jo ikke ligefrem attraktivt for deres sponsorer, publikum etc. Folk er vel skredet hjem der. Jeg tvivler på der er lovhjemmel til at AaB bare kan aflyse den uden at tilbyde at spille når deres materialebus dukker op
Men hvad er der i den bil der gør, at det er så livsvigtigt. Allerede i eftermiddag snakkede de om, at AaB kunne låne udstyr. Hvorfor melder man ikke allerede der ud, at man ikke kan gennemføre kampen hvis ikke bilen når frem?
Evt. lægens sager, trøjer med egen sponsor som man er kontraktligt forpligtet til at spille i (i modsætning til at promovere Køges sponsorer). Fys'ens pulsmålere. Sikker andre ting der er relevante i forhold til restituering i et presset kampprogram. Dette er bare bud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Elvis lever » 30. okt 2019, 19:52

MrBangDK skrev:
30. okt 2019, 19:19
Den falder tilbage på...

Bælum
Gaarde
Lynge
Chaufføren i bilen
Rishøj
Theodor

Take a pick! (Kan man oprette en afstemning?)
Helt klart Theodor fordi han var bange for at få kolde løg. Derudover er han er et indavlet AaB svin, som kun er ude på at køre klubben lige lukt i helvede.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Bum
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2018, 17:06

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Bum » 30. okt 2019, 20:02

- Udover spillertøj har vi også nogle støvler i den bil, samt noget medicinsk udstyr og nøje opmålte energidrikke og kosttilskud. Spillerne er jo også vant til at blive tapet op i alle leder of kanter, og har specielle ting til det. Så hvis vi skulle gennemføre den kamp, ville det være på unfair konkurrencevilkår, siger Thomas Bælum.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/hb-k ... c39b22a5ba

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af MrBangDK » 30. okt 2019, 20:06

Bum skrev:
30. okt 2019, 20:02
- Udover spillertøj har vi også nogle støvler i den bil, samt noget medicinsk udstyr og nøje opmålte energidrikke og kosttilskud. Spillerne er jo også vant til at blive tapet op i alle leder of kanter, og har specielle ting til det. Så hvis vi skulle gennemføre den kamp, ville det være på unfair konkurrencevilkår, siger Thomas Bælum.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/hb-k ... c39b22a5ba
Det siger vel sig selv, at man helst ville have afviklet kampen. Nu bliver programmet mere presset og man skal endnu en gang bruge penge på transport.
Ska' vi hak'?

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Brent » 30. okt 2019, 20:07

Bum skrev:
30. okt 2019, 20:02
- Udover spillertøj har vi også nogle støvler i den bil, samt noget medicinsk udstyr og nøje opmålte energidrikke og kosttilskud. Spillerne er jo også vant til at blive tapet op i alle leder of kanter, og har specielle ting til det. Så hvis vi skulle gennemføre den kamp, ville det være på unfair konkurrencevilkår, siger Thomas Bælum.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/hb-k ... c39b22a5ba
Der findes åbenbart ikke sportstape og energidrik i Københavnsområdet, det er simpelthen umuligt at opdrive øst for Storebælt!
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar