AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Låst
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Uldahl » 2. nov 2019, 14:55

Kristian skrev:
2. nov 2019, 14:25
Buzz Killington skrev:
2. nov 2019, 11:07
Danni skrev:
2. nov 2019, 11:04
Hanga skrev:
2. nov 2019, 10:31
Danni skrev:
2. nov 2019, 10:24
Nitten skrev:
2. nov 2019, 08:38


Hader alt ved Ikast men det med at vi har de rigtige dyder er ydmyge og lad støvlerne taler lyder hult ovenpå fadæsen i Køge
Nu er jeg en af dem, der intet har imod beslutningen og jeg synes ikke det kan kaldes en fadæse. Det ville det have været hvis AaB selv bar skylden for aflysningen. Derimod kunne jeg godt tale meget lang tid om fadæser i FCM, det har vi dog plads til i en anden flere hundrede sider lang tråd. Jeg læser ikke andre klubbers debatfora, men jeg våger påstanden, at ingen andre klubber har en hel masse at sætte på AaB sammenlignet med FCM. Jeg synes AaB som klub har de fedeste dyder i landet, men det må selvfølgelig stå for min egen regning.
I øvrigt fedt at det lader til Lucas, Ahlmann og Patrick bliver klar.
Skal vi ikke lade den diskussion blive i HB Køge tråden og lade denne have fokus på næste kamp?

Bliver særdeles spændende at høre hvor mange af vores skadede spillere er blevet klar - især Lucas, Ahlmann og Kasper P eller T så vi kan stille i nogenlunde stærkeste.
Selvfølgelig. Det er den kamp, den her tråd skal handle om, jeg har heller ikke lyst til, den skal twistes over på andet end AaB - FCM. Kaufmann må også meget gerne blive klar.
Nu så jeg ikke sidste kamp, men vurderet ud fra kommentarerne de første 80 min. så har Kaufmann intet at lave på en fodboldbane.
Self har han det..du skal ikke bekymre dig om debatsidens kommentarer i en kamptråd :thumbsup:
Ja Self har han det.

Absolut. At vi så lader en 18 årig angriber være første engriber er en helt anden sag. Talentet er der uden tvivl, men nok alt for tidligt han får så stort et pres på sine unge skuldre.

Det sagt, så håber jeg i den grad han bliver klar, han har tanket godt med selvtilid qua han's sidste 10 minutter, Og fik scoret et super mål. Kan godt se ham følge op mod FCM. Angribere lever stort på selvtiliden.

Jeg tror på minimum 1 point mod FCM. 3 hvis han og de øvrige er helt klar. FCM har ikke virket overbevisende indtil nu, men har haft et top holds held der for de ligger helt fremme. Vores offensiv kan godt tilføje dem deres første udebane nederlag. Jeg tror på det. :aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 2. nov 2019, 15:02

Uldahl skrev:
2. nov 2019, 14:55
Kristian skrev:
2. nov 2019, 14:25
Buzz Killington skrev:
2. nov 2019, 11:07
Danni skrev:
2. nov 2019, 11:04
Hanga skrev:
2. nov 2019, 10:31
Danni skrev:
2. nov 2019, 10:24


Nu er jeg en af dem, der intet har imod beslutningen og jeg synes ikke det kan kaldes en fadæse. Det ville det have været hvis AaB selv bar skylden for aflysningen. Derimod kunne jeg godt tale meget lang tid om fadæser i FCM, det har vi dog plads til i en anden flere hundrede sider lang tråd. Jeg læser ikke andre klubbers debatfora, men jeg våger påstanden, at ingen andre klubber har en hel masse at sætte på AaB sammenlignet med FCM. Jeg synes AaB som klub har de fedeste dyder i landet, men det må selvfølgelig stå for min egen regning.
I øvrigt fedt at det lader til Lucas, Ahlmann og Patrick bliver klar.
Skal vi ikke lade den diskussion blive i HB Køge tråden og lade denne have fokus på næste kamp?

Bliver særdeles spændende at høre hvor mange af vores skadede spillere er blevet klar - især Lucas, Ahlmann og Kasper P eller T så vi kan stille i nogenlunde stærkeste.
Selvfølgelig. Det er den kamp, den her tråd skal handle om, jeg har heller ikke lyst til, den skal twistes over på andet end AaB - FCM. Kaufmann må også meget gerne blive klar.
Nu så jeg ikke sidste kamp, men vurderet ud fra kommentarerne de første 80 min. så har Kaufmann intet at lave på en fodboldbane.
Self har han det..du skal ikke bekymre dig om debatsidens kommentarer i en kamptråd :thumbsup:
Ja Self har han det.

Absolut. At vi så lader en 18 årig angriber være første engriber er en helt anden sag. Talentet er der uden tvivl, men nok alt for tidligt han får så stort et pres på sine unge skuldre.

Det sagt, så håber jeg i den grad han bliver klar, han har tanket godt med selvtilid qua han's sidste 10 minutter, Og fik scoret et super mål. Kan godt se ham følge op mod FCM. Angribere lever stort på selvtiliden.

Jeg tror på minimum 1 point mod FCM. 3 hvis han og de øvrige er helt klar. FCM har ikke virket overbevisende indtil nu, men har haft et top holds held der for de ligger helt fremme. Vores offensiv kan godt tilføje dem deres første udebane nederlag. Jeg tror på det. :aabfan:
Kaufmann bliver ikke klar

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af raekkeettre » 2. nov 2019, 16:30

Det må blive: Børsting, Lucas og Kusk på de 3 pladser. De bliver lidt spændende med en falsk 9'er at hvad det gør ved vores spil. Men Børsting skal godt nok ikke lave andet end løbe dybt i den kamp ellers bliver ALT klumpet sammen på midten. Men måske kunne Lucas også tage nogle løb ud i højre sider når Kusk trække ind.

De bliver fandme spændende!! Jeg tror desværre mad 1 point i denne her kamp. Men det vil så også være godkendt for mig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af FlæskeFrank » 2. nov 2019, 19:18

raekkeettre skrev:
2. nov 2019, 16:30
Det må blive: Børsting, Lucas og Kusk på de 3 pladser.
Det har du nok ret i, kunne ikke lige se, hvem som skulle erstatte Kaufmann. Tengstedt og Klitten vil nok være overmatched, men Børsting kunne måske godt være den irriterende angriber, som gav plads til de andre spillere.
1 Jacob Rinne, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 5 Jores Okore, 6 Kristoffer Pallesen, 7 Oliver Abildgaard, 8 Iver Fossum, 10 Lucas Andersen, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 20 Oliver Klitten, 21 Patrick Olsen, 22 Andreas Hansen, 24 Mathias Ross, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 27 Søren Tengstedt og 32 Kasper Pedersen.
- FlæskeFrank

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Maglau » 2. nov 2019, 20:33

FlæskeFrank skrev:
2. nov 2019, 19:18
raekkeettre skrev:
2. nov 2019, 16:30
Det må blive: Børsting, Lucas og Kusk på de 3 pladser.
Det har du nok ret i, kunne ikke lige se, hvem som skulle erstatte Kaufmann. Tengstedt og Klitten vil nok være overmatched, men Børsting kunne måske godt være den irriterende angriber, som gav plads til de andre spillere.
1 Jacob Rinne, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 5 Jores Okore, 6 Kristoffer Pallesen, 7 Oliver Abildgaard, 8 Iver Fossum, 10 Lucas Andersen, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 20 Oliver Klitten, 21 Patrick Olsen, 22 Andreas Hansen, 24 Mathias Ross, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 27 Søren Tengstedt og 32 Kasper Pedersen.
Jeg kan sagtens se Børsting som falsk 9er som løber meget i pres og dybt i angrebet. Han trækker sig ikke i taklinger men kører på. Vi skal nok ikke spille høje bolde mod deres MF men dybt så er alle 3 i front en trussel.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Gamen » 2. nov 2019, 20:46

Maglau skrev:
2. nov 2019, 20:33
Jeg kan sagtens se Børsting som falsk 9er som løber meget i pres og dybt i angrebet. Han trækker sig ikke i taklinger men kører på.
Nu vindes fodboldkampe jo altså ikke ved at kunne løbe meget.
Lige så god han er til at løbe, lige så ringe er han på bolden.
Jeg håber vi starter med Tengstedt, der gjorde et fremragende indtryk senest.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Funky » 2. nov 2019, 21:59

Det bliver nok Lucas på spids, og så en go’ bred midtbane, med Børsting, Olsen, MC, Fossum og Kusk. Jeg ville personligt nok spille med Abildgaard før MC, men det er åbenlyst ikke trænernes prioritering, så derfor. Ahlmann kan forhåbentlig starte inde og på det niveau, han endelig var ved at vise før skaden. Jeg kunne godt forestille mig, at KP sender Ross på bænken igen, og så er Pallesen ved at være fast mand på hb.

FCM har flere point end deres spil har berettiget indtil videre i sæsonen. Nøglen kan meget vel blive, at Kusk hævede niveauet til nær-‘14 niveau i sidste kamp, og kan han genfinde det, så kommer vi til at køre nogle møggiftige kontraer på dem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Freddie » 2. nov 2019, 22:23

Funky skrev:
2. nov 2019, 21:59
Det bliver nok Lucas på spids, og så en go’ bred midtbane, med Børsting, Olsen, MC, Fossum og Kusk. Jeg ville personligt nok spille med Abildgaard før MC, men det er åbenlyst ikke trænernes prioritering, så derfor. Ahlmann kan forhåbentlig starte inde og på det niveau, han endelig var ved at vise før skaden. Jeg kunne godt forestille mig, at KP sender Ross på bænken igen, og så er Pallesen ved at være fast mand på hb.

FCM har flere point end deres spil har berettiget indtil videre i sæsonen. Nøglen kan meget vel blive, at Kusk hævede niveauet til nær-‘14 niveau i sidste kamp, og kan han genfinde det, så kommer vi til at køre nogle møggiftige kontraer på dem.
Det bliver Ross i forsvaret. Ellers som set på Hornevej i formiddags.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. nov 2019, 00:19

Freddie skrev:
2. nov 2019, 22:23
Funky skrev:
2. nov 2019, 21:59
Det bliver nok Lucas på spids, og så en go’ bred midtbane, med Børsting, Olsen, MC, Fossum og Kusk. Jeg ville personligt nok spille med Abildgaard før MC, men det er åbenlyst ikke trænernes prioritering, så derfor. Ahlmann kan forhåbentlig starte inde og på det niveau, han endelig var ved at vise før skaden. Jeg kunne godt forestille mig, at KP sender Ross på bænken igen, og så er Pallesen ved at være fast mand på hb.

FCM har flere point end deres spil har berettiget indtil videre i sæsonen. Nøglen kan meget vel blive, at Kusk hævede niveauet til nær-‘14 niveau i sidste kamp, og kan han genfinde det, så kommer vi til at køre nogle møggiftige kontraer på dem.
Det bliver Ross i forsvaret. Ellers som set på Hornevej i formiddags.
Fornuftigt. Ross er snart bedre end KP

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. nov 2019, 00:20

Har en træls fornemmelse. Tror at vi taber 0-2 efter en jævnbyrdig kamp hvor FCM viser deres kynisme

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af AaB1978 » 3. nov 2019, 00:51

NORDJYSKEs opstilling:

(4-3-3): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Mathias Ross, Frederik Børsting - Iver Fossum, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard - Kasper Kusk, Lucas Andersen, Patrick Olsen

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. nov 2019, 02:31

AaB1978 skrev:
3. nov 2019, 00:51
NORDJYSKEs opstilling:

(4-3-3): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Mathias Ross, Frederik Børsting - Iver Fossum, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard - Kasper Kusk, Lucas Andersen, Patrick Olsen
Så skal bussen parkeres :(

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af andreasaab89 » 3. nov 2019, 10:01

Aalborg frederikshavner skrev:
3. nov 2019, 02:31
AaB1978 skrev:
3. nov 2019, 00:51
NORDJYSKEs opstilling:

(4-3-3): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Mathias Ross, Frederik Børsting - Iver Fossum, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard - Kasper Kusk, Lucas Andersen, Patrick Olsen
Så skal bussen parkeres :(
Tja. En Kompakt midtbane med 3 hårdt arbejdende spillere virker som en god plan mod fcm

Det bør også give lidt frirum til de 3 Forreste der med god teknik vil kunne kreere en del..

Det vigtigste bliver at Forsvaret tør spille den eller spille dybe diagonaler til at bryde dem.
Høje bolde op centralt er bandlyst idag
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Funky » 3. nov 2019, 10:12

andreasaab89 skrev:
3. nov 2019, 10:01
Aalborg frederikshavner skrev:
3. nov 2019, 02:31
AaB1978 skrev:
3. nov 2019, 00:51
NORDJYSKEs opstilling:

(4-3-3): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Mathias Ross, Frederik Børsting - Iver Fossum, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard - Kasper Kusk, Lucas Andersen, Patrick Olsen
Så skal bussen parkeres :(
Tja. En Kompakt midtbane med 3 hårdt arbejdende spillere virker som en god plan mod fcm

Det bør også give lidt frirum til de 3 Forreste der med god teknik vil kunne kreere en del..

Det vigtigste bliver at Forsvaret tør spille den eller spille dybe diagonaler til at bryde dem.
Høje bolde op centralt er bandlyst idag
Børsting på vb. Knægten ER den nye schweizerkniv!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Elscorpio » 3. nov 2019, 10:18

AaB1978 skrev:
3. nov 2019, 00:51
NORDJYSKEs opstilling:

(4-3-3): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Mathias Ross, Frederik Børsting - Iver Fossum, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard - Kasper Kusk, Lucas Andersen, Patrick Olsen
Hvornår er Van Veert klar igen?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Hanga » 3. nov 2019, 10:19

Aalborg frederikshavner skrev:
3. nov 2019, 02:31
AaB1978 skrev:
3. nov 2019, 00:51
NORDJYSKEs opstilling:

(4-3-3): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Mathias Ross, Frederik Børsting - Iver Fossum, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard - Kasper Kusk, Lucas Andersen, Patrick Olsen
Så skal bussen parkeres :(
Hvis den holder, er jeg lidt ked af at vi ikke stoler nok på Tengstedt, da jeg synes han har været god i de få indhop han har fået, og da det dermed betyder at vi bryder den midtbanekonstellation der ellers har fungeret godt.

Bliver spændende om Børsting kan stå distancen på venstre back i dag. Det er altså kvalitetsmodstandere han kommer over for.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af FIDEL » 3. nov 2019, 10:33

Vi kommer da til at mangle noget fysik i angrebet idag, og skal vi spille på omstillinger, måske også noget fart og power.
Tak Gaarde, fordi vi ikke kan stille med en rigtig angriber.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. nov 2019, 10:53

FIDEL skrev:
3. nov 2019, 10:33
Vi kommer da til at mangle noget fysik i angrebet idag, og skal vi spille på omstillinger, måske også noget fart og power.
Tak Gaarde, fordi vi ikke kan stille med en rigtig angriber.
Lucas og Kusk bliver mast fysisk, tror desværre at vi får det meget svært og taber kampen.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af andreasaab89 » 3. nov 2019, 10:59

Aalborg frederikshavner skrev:
3. nov 2019, 10:53
FIDEL skrev:
3. nov 2019, 10:33
Vi kommer da til at mangle noget fysik i angrebet idag, og skal vi spille på omstillinger, måske også noget fart og power.
Tak Gaarde, fordi vi ikke kan stille med en rigtig angriber.
Lucas og Kusk bliver mast fysisk, tror desværre at vi får det meget svært og taber kampen.
Der er ingen tvivl om at Abildgaard hjælper fysisk . Vores midtbane tror jeg godt kan stå fysisk imod FCM

Vores problem er at vores angribere ingen fysik har mod
Schultz og scwiazenko ... det kræver at vi spiller den rundt i fødderne ..

Omvendt har vores 3 forreste altså noget speed, hurtigt boldomgang etc der kan gøre meget ondt
Hvis vi står en lille smule dybere idag og sørge for at være skarpe i omstillingerne kan de 3 forreste altså også gøre ondt på FCM
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Funky » 3. nov 2019, 11:18

Hanga skrev:
3. nov 2019, 10:19
Aalborg frederikshavner skrev:
3. nov 2019, 02:31
AaB1978 skrev:
3. nov 2019, 00:51
NORDJYSKEs opstilling:

(4-3-3): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Mathias Ross, Frederik Børsting - Iver Fossum, Magnus Christensen, Oliver Abildgaard - Kasper Kusk, Lucas Andersen, Patrick Olsen
Så skal bussen parkeres :(
Hvis den holder, er jeg lidt ked af at vi ikke stoler nok på Tengstedt, da jeg synes han har været god i de få indhop han har fået, og da det dermed betyder at vi bryder den midtbanekonstellation der ellers har fungeret godt.

Bliver spændende om Børsting kan stå distancen på venstre back i dag. Det er altså kvalitetsmodstandere han kommer over for.
Mod en modstander som FCM tænker jeg, det er særligt godt at have en plan B som involverer Tengstedt, som man kan have nogle forhåbninger til. Sådan som Kusk viste sig frem sidst kan jeg godt forstå, hvis plan A handler noget om at ramme dem på omstillinger.
Håber derudover folk vil huske i løbet af kampen, at Børsting er placeret på en meget uvant plads. Vi er godt nok langt fra den brug af ham, som det ellers fremgik af hans seneste optræden i Ripodsten, at der var enighed om. Ikke at jeg dermed kritiserer ræven for at bruge ham på vb i denne situation, det skal bare være et fair grundlag, han bliver bedømt på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst