Kamptråd: Randers FC - AaB 8. november 2019 kl. 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2996
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 8. november 2019 kl. 19:00

Indlæg af raekkeettre » 10. nov 2019, 14:07

Gamen skrev:
10. nov 2019, 10:08
mich1596 skrev:
9. nov 2019, 23:31
Jeg skal lige fra start sige at jeg ikke har læst tilbage. Men er det fuldstændigt ude i skoven at sige at mål nr 1 er uundgåeligt, forstået som en afretning Rinne stort set ikke havde en chance for at tage.
Ja, Magnus står og kigger fodbold, og derfor løber Vito i ryggen på ham og er helt fri da han modtager bolden. Der går en rum tid fra han modtager den og til han afslutter, hvilket er det eneste han kan i den situation. Magnus presser ham ikke nok, og KP bakker og bakker på ham i stedet for støde op. Det er jo ikke noget vidundermål, men han må aldrig komme så tæt på mål og afslutte så upresset.
Du har helt ret, når han kommer der til og får lov at skyde så går sådan en ind 9 ud af 10 gange, det viser alt statistik. Det er fuldkommen vanvittigt at KP stadigvæk har fokus på bagrummet, når man ved det er tæt på et straffe at lade målemageren Vito tage et skud uden for feltet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6398
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 8. november 2019 kl. 19:00

Indlæg af FlæskeFrank » 10. nov 2019, 14:10

Kan man håbe, at Kaufmann er vores nye Zweimal ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 8. november 2019 kl. 19:00

Indlæg af Pastorius » 10. nov 2019, 14:31

FlæskeFrank skrev:
10. nov 2019, 14:10
Kan man håbe, at Kaufmann er vores nye Zweimal ?
Ro på. Kaufmann er også afhængig af at holdet fungerer - men det er da rigtig fedt han har fået gang i målscoringen. Om det så bare var selvtillid han har manglet, får vi at se de næste kampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6085
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 8. november 2019 kl. 19:00

Indlæg af FIDEL » 10. nov 2019, 15:01

raekkeettre skrev:
10. nov 2019, 14:04
FIDEL skrev:
10. nov 2019, 11:47
Det er virkelig skuffende, at vores defensiv ikke prioteres højere. Jeg troede det var vigtigt at holde nullet efter den dårlige stime på 3 nederlag, men vores træner kan åbenbart ikke få skabt den rette balance, ligesom sine 2 forgængere iøvrigt.
Spillestilen er samtidig et miskmask og giver ingen mening.
Jeg høre hvad du siger. Men hvis man kan finde det rette mix mellem super kvalitet offensivt og defensivt så vinder man superligaen. Jeg mener bestemt ikke vi har den trup lige nu, jeg mener vi har potentiale til en 3,4 plads. Men jeg ville 100 gange hellere have den her offensiv form for fodbold end det de andre trænere diskede op med. Det er tydeligt at AaB satser på at bygge offensive op først og vinde kampe, i stedet for at satse på uafgjort og defensiven. Så jow der er et stykke vej til at blive mestre, men det er dig da god underholdning!! :)
Man kommer ikke i nærheden af en top placering uden at have en god defensiv. Det er indiskutabelt.
Det har haltet så mange år nu, at det er svært at tro på, at defensiven bliver stabil igen. Men det kræver nok en bedre og erfaren træner.
Paradoksalt skaffede wieghorst en 5. Plads ved at spille defensivt og kedeligt, men man må trods alt give ham, at han vurderede truppen helt rigtigt.
Nu har vi en del mere at skyde efter offensivt, men det er gået ud over defensiven. Det er åbenbart meget svært at finde en balance i AaB!!
I guder hvor er jeg træt af AaBs ustabilitet...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 8. november 2019 kl. 19:00

Indlæg af Elscorpio » 10. nov 2019, 18:24

Gaarde6 skrev:
9. nov 2019, 13:24
Elscorpio skrev:
9. nov 2019, 12:27
Vores forsvar (tror jeg), kommer til at koste os Top 6. Kapløbet er så tæt. Ikke råd til at miste 2 point i en kamp som denne.
Sidder lidt med samme følelse.
Bare underligt for synes rent faktisk vi på papiret har et godt forsvar.
Men når vi laver fejl som vi gjorde i går, så er det godt nok op af bakke.
Startende med det helt vanvittige udspark Rinne laver til 1-1 målet.
I går SKAL vi jo vinde, når vi laver 3 mål på udebane mod Randers FC andet hold.
Det er simpelthen SÅ RINGE at vi ikke får 3 point i sådan en kamp!
Plus vi er afhængige af nogle enkelte spillere har en god dag. Tror ikke på Top 6, hvis vi ikke kan slå holdene under os.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 8. november 2019 kl. 19:00

Indlæg af Elscorpio » 10. nov 2019, 18:28

jonas386 skrev:
9. nov 2019, 13:02
Jeg kan ikke finde ud af om det er meningen, eller om der er for mange spillere - herunder Pallesen og Kasper P, der bare er for dårlige med bolden i småspillet og hellere vil den 'nemme' løsning. Vi spiller med tre på midten, men får sjældent sat spillet op centralt. For ofte forsøger vi at springe det led over, og få den direkte fra forsvar til angreb. Det kan der selvfølgelig også være en fidus i, men så ville jeg nok hellere stille med knoklertyper centralt ala Abildgaard, Børsting og MC istedet for tekniske typer ala Olsen og Fossum. Jeg savner virkelig at se en AaB kamp hvor vi forsøger at spille os igennem midten langs jorden, og hvor Lucas er en af flere strenge vi kan spille på offensivt, frem for at offensiven kan blive helt lammet, hvis ikke han har bolden.
Vi stiller os lidt mellem to stole, og det bliver bare aldrig sådan rigtig godt.
Det udstiller bare vores svagheder og mangler som hold hvis det går direkte fra forsvar til angreb.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 8. november 2019 kl. 19:00

Indlæg af Gnu » 11. nov 2019, 10:10

Der er et eller andet fundamentalt galt med det her hold. Vi har hældt bunker af penge i det her hold, og alligevel ser vi et hold i total ubalance. Vi kan ikke forsvare, vi giver alt for meget væk, vores presspil er totalt usammenhængende, og vores offensivt er lagt an på enkeltmandspræstationer fra Lucas og til dels Patrick Olsen. Fossum får vi alt for lidt ud af, og Kusk varmer bænk.

Vi spiller mod et totalt decimeret Randers-hold, som alligevel formår at spille igennem os med meget simple midler, vi smider bolden væk alt for let, vores opspil er langsomt, og Lucas er for nem at lukke ned, når han spiller venstrekant.

Få nu MC ud, Lucas tilbage centralt og Kusk ind. Så får vi Lucas mere på bolden, og forhåbentlig også mere ud af Fossum. Han kan godt klare det defensive arbejde på midten sammen med Patrick Olsen. Vi har ikke brug for en gammeldags skraldemand som MC.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 8. november 2019 kl. 19:00

Indlæg af Alfons Aalborg » 11. nov 2019, 12:46

Jeg forstår ikke, hvordan deres indkast v/ 2-1 målet bliver godkendt. Reglen er vel, at begge fødder skal forblive på jorden ved kastet?! :/ :@

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 8. november 2019 kl. 19:00

Indlæg af Ala » 11. nov 2019, 13:08

Elscorpio skrev:
10. nov 2019, 18:24
Gaarde6 skrev:
9. nov 2019, 13:24
Elscorpio skrev:
9. nov 2019, 12:27
Vores forsvar (tror jeg), kommer til at koste os Top 6. Kapløbet er så tæt. Ikke råd til at miste 2 point i en kamp som denne.
Sidder lidt med samme følelse.
Bare underligt for synes rent faktisk vi på papiret har et godt forsvar.
Men når vi laver fejl som vi gjorde i går, så er det godt nok op af bakke.
Startende med det helt vanvittige udspark Rinne laver til 1-1 målet.
I går SKAL vi jo vinde, når vi laver 3 mål på udebane mod Randers FC andet hold.
Det er simpelthen SÅ RINGE at vi ikke får 3 point i sådan en kamp!
Plus vi er afhængige af nogle enkelte spillere har en god dag. Tror ikke på Top 6, hvis vi ikke kan slå holdene under os.
Vi har da netop ikke problemer med at slå holdene under os, men dem over os?

Besvar