Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af FIDEL » 25. nov 2019, 17:20

Gamen skrev:
25. nov 2019, 15:27
FIDEL skrev:
25. nov 2019, 14:51
Hej Gamen.

Børsting gjorde det nu meget godt som angriber, som jeg sagde han ville kunne af nød. Vi havde en lille debat for et stykke tid siden... :thumbsup:
Det er ikke lige elegant det hele, men det behøver det bestemt heller ikke være!
Hej FIDEL.

Hvis du hiver en flot dame med hjem fra byen, så siger det absolut intet om dine generelle evner udi at score. F.eks. ikke hvis der lige den aften er 7 kvinder for hver mand i byen.

Vi kunne også have haft Kusk eller Olsen til at løbe rundt deroppe og brillere, uden at det ville sige noget generelt om deres evner i front. Vi mødte et hold der på dagen præsterede meget dårligt, og vi kunne have scoret 8 mål.

Karakteristisk for Børstings niveau gennem årene, så leverer han pænt mod dårlige hold, og holder ikke niveau mod gode hold. Der er meget få spillere der kan leve på ren vilje og energi.
Han skal have den ros, at han spillede en god kamp i går, men ellers har hans karriere hidtil budt på et væld af gule kort og meget få mål eller assists.
Han er en gudsbenådet fighter, men en meget ordinær fodboldspiller.
Bestemt brugbar mod dårlige hold og til indhop, men ikke en spiller man kan bygge et hold op omkring. Som kantspiller bør man have væsentligt større kvaliteter med bolden, kunne udfordre 1-mod-1, besidde fart og et bedre drev med bolden osv.
Synes ikke du anerkender Børsting nok. Skal vi nu ikke glæde os når vores spillere gør det godt.
Havde Børsting spillet på top imod fcm, var han også kommet frem til chancer.
Det er jo glædeligt, at vores egenudviklede spillere viser højt niveau imod midt-og bundholdene. Det er der altså ingen garanti for. Hvor mange gange har vi ikke skuffet imod de mindre hold?!
Børsting er pisse irriterende at spille mod, ligesom Poulsen på landsholdet.
Og så skal man ikke undervurdere Børstings evner i presspillet.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Elscorpio » 25. nov 2019, 18:15

I mine øjne, ville Børsting kun optræde på bænken. Hans førsteberøring er ikke god nok.

Kampen igår ændrer sig også betydeligt da Horsens anfører får rødt kort.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 25. nov 2019, 22:31

Elscorpio skrev:
25. nov 2019, 18:15
I mine øjne, ville Børsting kun optræde på bænken. Hans førsteberøring er ikke god nok.

Kampen igår ændrer sig også betydeligt da Horsens anfører får rødt kort.
Vi er da også fuldstændig dominerende i første halvleg, og når også at bryde igennem ved Kusk en enkelt gang inden udvisning. Udvisning kommer også fordi Børsting er ved at trække fri.

Vi var med afstand det bedste hold, også inden udvisningen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af FIDEL » 25. nov 2019, 23:30

Elscorpio skrev:
25. nov 2019, 18:15
I mine øjne, ville Børsting kun optræde på bænken. Hans førsteberøring er ikke god nok.

Kampen igår ændrer sig også betydeligt da Horsens anfører får rødt kort.
Et gult kort, som Børsting fremtvang...

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af strangecap » 26. nov 2019, 07:51

FIDEL skrev:
25. nov 2019, 23:30
Elscorpio skrev:
25. nov 2019, 18:15
I mine øjne, ville Børsting kun optræde på bænken. Hans førsteberøring er ikke god nok.

Kampen igår ændrer sig også betydeligt da Horsens anfører får rødt kort.
Et gult kort, som Børsting fremtvang...
Der er lidt Pohl over ham ;)

Men spøg til side heller ham på toppen frem for Lucas han skal blive på sin vante plads

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af BoT » 26. nov 2019, 09:34

Gamen skrev:
25. nov 2019, 15:27
FIDEL skrev:
25. nov 2019, 14:51
Hej Gamen.

Børsting gjorde det nu meget godt som angriber, som jeg sagde han ville kunne af nød. Vi havde en lille debat for et stykke tid siden... :thumbsup:
Det er ikke lige elegant det hele, men det behøver det bestemt heller ikke være!
Hej FIDEL.

Hvis du hiver en flot dame med hjem fra byen, så siger det absolut intet om dine generelle evner udi at score. F.eks. ikke hvis der lige den aften er 7 kvinder for hver mand i byen.

Vi kunne også have haft Kusk eller Olsen til at løbe rundt deroppe og brillere, uden at det ville sige noget generelt om deres evner i front. Vi mødte et hold der på dagen præsterede meget dårligt, og vi kunne have scoret 8 mål.

Karakteristisk for Børstings niveau gennem årene, så leverer han pænt mod dårlige hold, og holder ikke niveau mod gode hold. Der er meget få spillere der kan leve på ren vilje og energi.
Han skal have den ros, at han spillede en god kamp i går, men ellers har hans karriere hidtil budt på et væld af gule kort og meget få mål eller assists.
Han er en gudsbenådet fighter, men en meget ordinær fodboldspiller.
Bestemt brugbar mod dårlige hold og til indhop, men ikke en spiller man kan bygge et hold op omkring. Som kantspiller bør man have væsentligt større kvaliteter med bolden, kunne udfordre 1-mod-1, besidde fart og et bedre drev med bolden osv.
Enig i din generelle beskrivelse - men lad mig så også tilføje, at vi har brug for både spillere, der er gode teknisk, og spillere, der kan tilføje fight og fysik.

Der er en tendens herinde til kun at ville have spillere, der kan lave små lækkerier og tage 125 med venstre fod. Det er jo fint nok, men i forhold til at vinde fodboldkampe, skal der altså væsentligt mere til. Børsting er en spiller, som det er virkelig ubehageligt at spille overfor som defensivspiller. Han presser konstant sine modspillere og gør helt klart sine medspillere bedre.

Det er klart, at i den optimale verden klonede man Kusk og Børsting - men den type spillere spiller kun meget kort tid i superligaen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Forza » 26. nov 2019, 09:52

En overset kvalitet fra Børsting er i mine øjne hans spilintelligens. Friis udtalte inden kampen, at en nøglekvalitet ved Børsting var at de kunne træne en ny plads til ham én gang. Derefter ville Børsting være klar til at udføre den på banen.

Denne evne gør ham netop kvalificeret til at være afløser på en række pladser i truppen. Til trods for hans elendige teknik.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2019, 10:30

Forza skrev:
26. nov 2019, 09:52
En overset kvalitet fra Børsting er i mine øjne hans spilintelligens. Friis udtalte inden kampen, at en nøglekvalitet ved Børsting var at de kunne træne en ny plads til ham én gang. Derefter ville Børsting være klar til at udføre den på banen.

Denne evne gør ham netop kvalificeret til at være afløser på en række pladser i truppen. Til trods for hans elendige teknik.
Enig. Børsting er faktisk også bedre end f.eks. Kusk i de indbyrdes relationer. Der er trods alt en grund til, at Bøtsting har holdt Kusk på bænken i nogle kampe.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Gamen » 26. nov 2019, 10:39

FIDEL skrev:
26. nov 2019, 10:30
Enig. Børsting er faktisk også bedre end f.eks. Kusk i de indbyrdes relationer. Der er trods alt en grund til, at Bøtsting har holdt Kusk på bænken i nogle kampe.
Indbyrdes relationer? Aha. Jeg vil nu vove at påstå, at når vores to bedste teknikere spiller sammen, så kan de splitte ethvert forsvar ad.
Netop fordi de evner boldomgang i højt tempo og pasninger med den helt rigtige temperatur, perfekt illustreret ved chancen kort efter pausen.
Der er Børstings ringe tekniske formåen ham ikke til meget hjælp.
Der er ingen tvivl om hvem af de to der skaber flest mål, chancer og assists på en hel sæson, men derfor er det da fint nok at Kusk holdes lidt til ilden.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Fromthecradle » 26. nov 2019, 10:52

Gamen skrev:
26. nov 2019, 10:39
FIDEL skrev:
26. nov 2019, 10:30
Enig. Børsting er faktisk også bedre end f.eks. Kusk i de indbyrdes relationer. Der er trods alt en grund til, at Bøtsting har holdt Kusk på bænken i nogle kampe.
Indbyrdes relationer? Aha. Jeg vil nu vove at påstå, at når vores to bedste teknikere spiller sammen, så kan de splitte ethvert forsvar ad.
Netop fordi de evner boldomgang i højt tempo og pasninger med den helt rigtige temperatur, perfekt illustreret ved chancen kort efter pausen.
Der er Børstings ringe tekniske formåen ham ikke til meget hjælp.
Der er ingen tvivl om hvem af de to der skaber flest mål, chancer og assists på en hel sæson, men derfor er det da fint nok at Kusk holdes lidt til ilden.
Chancen kort efter pausen er vel en pendant til den i første halvleg hvor Børsting rammer stolpen. Begge gange spillet igennem af Lucas.

Selvfølgelig er (eller bør være) Kusk bedre teknisk og skaber flere mål, chancer og assists over en sæson. På samme vis vil Børsting forhindre flere mål og chancer til modstanderne over en sæson end Kusk.

Jeg foretrækker der er plads til dem begge, og hvis det ikke er tilfældet, kan de starte på skift, lidt afhængigt af modstanderen (Kusk i de kampe hvor vi forventes at sidde på spillet og Børsting i de øvrige).
You pay for this?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 26. nov 2019, 17:16

Hvordan klarede Thelander den forresten?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 26. nov 2019, 17:19

Buzz Killington skrev:
26. nov 2019, 17:16
Hvordan klarede Thelander den forresten?
Fint, men der var heller ikke just meget at tage sig af i 2. halvleg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2019, 19:27

Gamen skrev:
26. nov 2019, 10:39
FIDEL skrev:
26. nov 2019, 10:30
Enig. Børsting er faktisk også bedre end f.eks. Kusk i de indbyrdes relationer. Der er trods alt en grund til, at Bøtsting har holdt Kusk på bænken i nogle kampe.
Indbyrdes relationer? Aha. Jeg vil nu vove at påstå, at når vores to bedste teknikere spiller sammen, så kan de splitte ethvert forsvar ad.
Netop fordi de evner boldomgang i højt tempo og pasninger med den helt rigtige temperatur, perfekt illustreret ved chancen kort efter pausen.
Der er Børstings ringe tekniske formåen ham ikke til meget hjælp.
Der er ingen tvivl om hvem af de to der skaber flest mål, chancer og assists på en hel sæson, men derfor er det da fint nok at Kusk holdes lidt til ilden.
Ang. Indbyrdes relationer, så er det faktisk noget jeg har fra Friis himself... At Børsting er bedre i de indbyrdes relationer end Kusk.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Elscorpio » 26. nov 2019, 20:42

Pastorius skrev:
25. nov 2019, 22:31
Elscorpio skrev:
25. nov 2019, 18:15
I mine øjne, ville Børsting kun optræde på bænken. Hans førsteberøring er ikke god nok.

Kampen igår ændrer sig også betydeligt da Horsens anfører får rødt kort.
Vi er da også fuldstændig dominerende i første halvleg, og når også at bryde igennem ved Kusk en enkelt gang inden udvisning. Udvisning kommer også fordi Børsting er ved at trække fri.

Vi var med afstand det bedste hold, også inden udvisningen.
Horsens burde også være bundhold med det hold de har. Bundhold har det dog tit med at kæmpe for tingene

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Elscorpio » 26. nov 2019, 20:45

strangecap skrev:
26. nov 2019, 07:51
FIDEL skrev:
25. nov 2019, 23:30
Elscorpio skrev:
25. nov 2019, 18:15
I mine øjne, ville Børsting kun optræde på bænken. Hans førsteberøring er ikke god nok.

Kampen igår ændrer sig også betydeligt da Horsens anfører får rødt kort.
Et gult kort, som Børsting fremtvang...
Der er lidt Pohl over ham ;)

Men spøg til side heller ham på toppen frem for Lucas han skal blive på sin vante plads
Så hellere få minimum 1 rigtig angriber mere ind

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Hovedet » 26. nov 2019, 23:00

Hvordan har Pohl i øvrigt gjort det for Horsens, efter han kom dertil? Har han været skadet det meste af tiden? Jeg synes ikke, man har hørt meget til ham, og han er slet ikke nævnt i denne tråd, ej heller før kampen.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af doukas » 27. nov 2019, 08:04

Hanga skrev:
26. nov 2019, 17:19
Buzz Killington skrev:
26. nov 2019, 17:16
Hvordan klarede Thelander den forresten?
Fint, men der var heller ikke just meget at tage sig af i 2. halvleg.
Han vandt samtlige hovedstødsdueller (mange af dem over Brock-Madsen), så han gjorde det i min optik ganske glimrende.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Fromthecradle » 27. nov 2019, 09:08

doukas skrev:
27. nov 2019, 08:04
Hanga skrev:
26. nov 2019, 17:19
Buzz Killington skrev:
26. nov 2019, 17:16
Hvordan klarede Thelander den forresten?
Fint, men der var heller ikke just meget at tage sig af i 2. halvleg.
Han vandt samtlige hovedstødsdueller (mange af dem over Brock-Madsen), så han gjorde det i min optik ganske glimrende.
Brock-Madsen blev udskiftet efter 5 min ifm udvisningen, så antallet af hovedstødsdueller med ham var vist begrænset.
You pay for this?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af doukas » 27. nov 2019, 10:00

Fromthecradle skrev:
27. nov 2019, 09:08
doukas skrev:
27. nov 2019, 08:04
Hanga skrev:
26. nov 2019, 17:19
Buzz Killington skrev:
26. nov 2019, 17:16
Hvordan klarede Thelander den forresten?
Fint, men der var heller ikke just meget at tage sig af i 2. halvleg.
Han vandt samtlige hovedstødsdueller (mange af dem over Brock-Madsen), så han gjorde det i min optik ganske glimrende.
Brock-Madsen blev udskiftet efter 5 min ifm udvisningen, så antallet af hovedstødsdueller med ham var vist begrænset.
Haha - ja, det kan der være noget om så :cool:

Synes i al fald han vandt alt han kom i nærheden af, så Horsens aldrig blev farlige på deres dødbold i 2. halvleg.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar