Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 3. dec 2019, 10:09

Yankee skrev:
3. dec 2019, 09:12
Jakobsen skrev:
2. dec 2019, 15:45

Rinne

Pallesen, Okore, Thelander, Ahlmann

Kusk, Patrick O, Fossum, Lucas

Kaufmann, van Weert

Havde vi brug for en mere diciplineret kant i den ene side ryger Kusk ud og Børsting ind. Med de spillere vi har lige nu er 4-4-2 for mig at se bedste formation, hvor Lucas selvfølgelig får frie tøjler.
Problemet er bare stadig at der ikke er nogen, der løber dybt. Det har været AaBs svaghed de sidste 3-4 år og bliver ved med at være det. Jeg ved godt at jeg har råbt på det i årevis, men det er sgu stadig rigtigt. Friis, som er en meget dygtig træner, kæmper jo netop med denne mangel. Han har prøvet med van Weert og Børsting, men ingen af dem har fungeret optimalt fordi det simpelthen ikke er deres spidskompetence. Det svarer lidt til at sende en tømrer på job uden en stjerneskruetrækker. Han kan komme et stykke af vejen med et brækjern eller en flad skruetrækker, men det bliver aldrig rigtig godt - og det burde være så let bare at købe en stjerneskruetrækker til ham.

Det, der fik 2014-holdet til at boome, var jo netop at de to backs var i så ekstraordinær fysisk form at de kunne give holdet de dybe løb - endda bag modstanderens bagkæde. Det er meget sjældent at man kan få så stærke dybdetrusler fra sine backs, så det letteste er jo at finde en lynhurtig kant eller angriber. Se bare hvor meget en type som Emmanuel Sabbi giver Hobro eller hvor meget Simon Hedlund har givet Brøndbys spil - begge med ret simple midler.
Nu synes jeg altså ikke det er så udpræget længere. Jeg synes vores 2 8er løber rigtig meget, også igennem kæderne. Børsting synes jeg bestemt også tager sine løbe. Hvad jeg synes ikke passer sammen er at denne diskussion er i en Hobro tråd, hvor bagrummet er 1 meter, og hvis en Aaber forsøgte at løbe dybt havde han stået i baren...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Jakobsen » 3. dec 2019, 17:09

Yankee skrev:
3. dec 2019, 09:12
Jakobsen skrev:
2. dec 2019, 15:45

Rinne

Pallesen, Okore, Thelander, Ahlmann

Kusk, Patrick O, Fossum, Lucas

Kaufmann, van Weert

Havde vi brug for en mere diciplineret kant i den ene side ryger Kusk ud og Børsting ind. Med de spillere vi har lige nu er 4-4-2 for mig at se bedste formation, hvor Lucas selvfølgelig får frie tøjler.
Problemet er bare stadig at der ikke er nogen, der løber dybt. Det har været AaBs svaghed de sidste 3-4 år og bliver ved med at være det. Jeg ved godt at jeg har råbt på det i årevis, men det er sgu stadig rigtigt. Friis, som er en meget dygtig træner, kæmper jo netop med denne mangel. Han har prøvet med van Weert og Børsting, men ingen af dem har fungeret optimalt fordi det simpelthen ikke er deres spidskompetence. Det svarer lidt til at sende en tømrer på job uden en stjerneskruetrækker. Han kan komme et stykke af vejen med et brækjern eller en flad skruetrækker, men det bliver aldrig rigtig godt - og det burde være så let bare at købe en stjerneskruetrækker til ham.

Det, der fik 2014-holdet til at boome, var jo netop at de to backs var i så ekstraordinær fysisk form at de kunne give holdet de dybe løb - endda bag modstanderens bagkæde. Det er meget sjældent at man kan få så stærke dybdetrusler fra sine backs, så det letteste er jo at finde en lynhurtig kant eller angriber. Se bare hvor meget en type som Emmanuel Sabbi giver Hobro eller hvor meget Simon Hedlund har givet Brøndbys spil - begge med ret simple midler.
Meget enig i det med dybdeløb. De spiller og spiller, men der bliver ikke åbnet nogle rum at spille den i og er der er ingen derinde. Det er en kæmpe mangel i den her trup, at det bliver det her boldflytteri uden for feltet. Vi mangler mindst en spiller forrest der kan løbe dybt og at vi derudover få frigjort Iver/Patrick O til at gøre det på skift. Der var derfor Jannik Pohl på trods af hans scoringskvaler ville være en vanvittig god forstærkning for selvom holdet er meget bedre end da han var her. Pohl skabte ravage i hver enete kamp uanset hvor ringe holdet spillede. Prøv og tænk på de rum han kunne åbne for Lucas og Kusk og en evt. angrebsmakker.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 3. dec 2019, 17:23

Jakobsen skrev:
3. dec 2019, 17:09
Der var derfor Jannik Pohl på trods af hans scoringskvaler ville være en vanvittig god forstærkning for selvom holdet er meget bedre end da han var her. Pohl skabte ravage i hver enete kamp uanset hvor ringe holdet spillede. Prøv og tænk på de rum han kunne åbne for Lucas og Kusk og en evt. angrebsmakker.
Han kan nok hentes tæt på gratis til nytår. Jeg synes ligeledes, at han virker til at være den fart der mangler foran Lucas, Olsen og Fossum. Pohl, eller en spiller med lignende fart, ville kunne skabe de åbninger der kan give plads til andenbølgen, og vi kan lukrere på, at forsvaret er ude af position. Pohl skal ikke være fast mand, men han er mere end god nok til at være førstereserve til flere pladser i offensiven. Hellere Pohl end eksempelvis Wessam eller Thellufsen. Ja, eller Børsting/Klitten for den sags skyld.
Samtidig er han billig, kender klubben og er villig til at dø med støvlerne på.

Pohl er meget bedre end sit rygte. Vi er nok alle enige , at han aldrig bliver nogen målsluger, og at han brænder for mange oplagte chancer. Men han har bare nogle andre kvaliteter der ham interessant for vores hold. Han er uselvisk, hurtig, pågående og er faktisk ok teknisk, selvom hans drev med bolden ikke er det bedste.
Jeg har ikke set mange af hans Horsens kampe, men det virker på mange måder som han har samme problem som i AaB. Han kommer til chancer, nogle gange også på egen hånd, men scorer ikke. Nogle gange er han også latterligt uheldig. Forskellen på nu, og sidst han var her, er bare, at vi har fået en række nye målscorere. Herunder Van Weert, Kaufmann, Lucas, Olsen og måske Fossum (Kusk hvis han kommer tilbage på niveau). Der er derfor mindre pres på, at Pohl scorer på sine chancer, og han kan istedet fokusere på at sætte bolden op til andenbølgen - som nævnt. Jeg tror Pohl vil være virkelig god i sådan en rolle, og i hvert fald bedre end de alternativer vi har nu.

Hvis man tænker på Hobrokampen, så havde vi et par situationer, hvor Lucas er på kanten, og nærmest kun kan gå mod baglinjen og slå den indover, eller forsøge at finde Ahlmann/Olsen. Det lykkedes flere gange, men den rolle kan Pohl jo netop også spille, og istedet for at holdets bedste spiller skal have tredjesidste fod på et angreb, så kan han få den efter Pohl har været ude at løbe med forsvaret, og ikke er så opmærksomme på Lucas. Ja, det er måske en drøm.

Statsmæssigt var hans sidste fulde sæson for os iøvrigt mere end godkendt. Den ville nok se bedre ud på dagens hold, er min fornemmelse.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 4. dec 2019, 11:51

Hovedet skrev:
28. nov 2019, 17:38
KlaskmyggenNoah skrev:
28. nov 2019, 09:43
Hovedet skrev:
27. nov 2019, 13:45
KlaskmyggenNoah skrev:
27. nov 2019, 12:30
Kenneth K skrev:
27. nov 2019, 08:44
Ikke så meget at rafle om her: Der bør og skal være klasseforskel, og alt andet end tre point vil derfor bare være en katastrofe.

Vores nærmeste konkurrenter har også alle opgør, hvor de må betragtes som favoritter, så for at fastholde vores plads i det gode selskab er tre point nok også nødvendigt.
Ja for de var jo slet ikke ved at tage point fra FCK igen igen :cool: . Det er selvfølgelig en kamp vi bør og skal vinde. Men AaB i sin nuværende forfatning har altså ikke klasseforskel til nogen hold i Ligaen.
Vi har faktisk i år i modsætning til tidligere været ualmindelig skarpe mod holdene i den sidste tredjedel af ligaen, som enten helt eller delvist har udspillet deres rolle i forhold til slutspillet. Vi har spillet 7 kampe mod SønderjyskE (x2), Horsens (x2), Hobro, Esbjerg og Silkeborg og vundet de 6 og spillet 1 uafgjort.

Var det ikke for van Weerts afsindige afbrænder i overtiden mod SønderjyskE, havde vi såmænd gjort rent bord, og med undtagelse af 3-1-sejren over samme SønderjyskE i returen har vi vundet disse kampe uden problemer og i 3 tilfælde decideret stort. Vi er faktisk det hold i ligaen med den bedste statistik mod "bund 5".

Til gengæld kniber det ganske gevaldigt i den øvre del. Mod holdene fra nr. 9 og opefter har vi vundet 2 (FCK og OB), spillet 1 uafgjort (Randers ude) og tabt 7 (FCMx2, Brøndby, Randers, Lyngby, FCN, AGF).

Det burde være muligt at forbedre statistikken mod disse hold; omvendt må vi nok også forvente, at vi på et tidspunkt begynder at sætte point til mod hold som Hobro og andre.
Det er selvfølgelig også ligegtldigt om vi fans betrangter det som en walk-over...bare spillerne ikke gør det :)
Pointen blev blot yderligere understreget af 3-0 ude over HB Køge i pokalen. Vi brænder godt nok igennem i disse opgør.
Min pointe blev bare understreget i selve kampen :'(
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Gnu » 4. dec 2019, 15:23

Stop nu med Jannik Pohl. Vi var heldige med at bytte Van Weert for Pohl, og så skal vi sgu da ikke hente ham tilbage. Ja, han ville give os dybdeløb, men han skal da trods alt kunne mere end dét.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af FIDEL » 4. dec 2019, 17:22

Gnu skrev:
4. dec 2019, 15:23
Stop nu med Jannik Pohl. Vi var heldige med at bytte Van Weert for Pohl, og så skal vi sgu da ikke hente ham tilbage. Ja, han ville give os dybdeløb, men han skal da trods alt kunne mere end dét.
Vi skal selvfølgelig holde os fra Pohl, men jeg regner med, at der hentes en god dybdeløber i næste vindue. Altså hvis der bliver råd til det.
Friis savner, efter hvad jeg hører, spillere til at søge bagrummene.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Hovedet » 4. dec 2019, 21:51

Gnu skrev:
4. dec 2019, 15:23
Stop nu med Jannik Pohl. Vi var heldige med at bytte Van Weert for Pohl, og så skal vi sgu da ikke hente ham tilbage. Ja, han ville give os dybdeløb, men han skal da trods alt kunne mere end dét.
Har han ikke også været mere eller mindre permanent skadet i et år? For nu lige at sætte trumf på.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 5. dec 2019, 11:24

Hovedet skrev:
4. dec 2019, 21:51
Gnu skrev:
4. dec 2019, 15:23
Stop nu med Jannik Pohl. Vi var heldige med at bytte Van Weert for Pohl, og så skal vi sgu da ikke hente ham tilbage. Ja, han ville give os dybdeløb, men han skal da trods alt kunne mere end dét.
Har han ikke også været mere eller mindre permanent skadet i et år? For nu lige at sætte trumf på.
Nej, han har bare været for dårlig. Han var fit hen mod slutningen af foråret og meldte sig selv 100% klar i sommers.

Der er ingen grund til at overtænke sagerne. Jannik Pohl har spillet 70 Superliga-kampe (heraf 53 fra start) og kun lavet 11 mål. Han er bare ikke god nok.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 5. dec 2019, 12:30

Yankee skrev:
5. dec 2019, 11:24
Hovedet skrev:
4. dec 2019, 21:51
Gnu skrev:
4. dec 2019, 15:23
Stop nu med Jannik Pohl. Vi var heldige med at bytte Van Weert for Pohl, og så skal vi sgu da ikke hente ham tilbage. Ja, han ville give os dybdeløb, men han skal da trods alt kunne mere end dét.
Har han ikke også været mere eller mindre permanent skadet i et år? For nu lige at sætte trumf på.
Nej, han har bare været for dårlig. Han var fit hen mod slutningen af foråret og meldte sig selv 100% klar i sommers.

Der er ingen grund til at overtænke sagerne. Jannik Pohl har spillet 70 Superliga-kampe (heraf 53 fra start) og kun lavet 11 mål. Han er bare ikke god nok.
Han har dog været med i 20 mål på 70 kampe. Det er ikke stjernegodt, men det er fint når man tænker på hans ufarlighed foran mål, og de hold han har spillet på.

Pohl skal selvfølgelig ikke være vores stjerneangriber, eller hentes til toppen af hierarkiet, men som supplement til vores øvrige offensiv synes jeg han virker oplagt som type - samtidig med han nok ikke er den dyreste.
Jeg synes iøvrigt Pohl er bedre end han bliver gjort til, og hvad statsne fortæller. I en situation som i efteråret hvor van weert har været ude længe, og vi har været nødt til at bruge Lucas på toppen, eller i andre tilfælde Børsting (der dog har gjort det fint) havde det været positivt med en anden type, så vi ikke spiller Lucas som boksangriber, men bruger ham hvor han er bedst. I andre kampe, imod eksempelvis BIF eller FCM synes jeg også Pohl har nogle kvaliteter vi kan bruge. Han er en fin gennembruds spiller, og er god på omstillinger, hvis kavaleriet følger med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Gnu » 5. dec 2019, 13:32

jonas386 skrev:
5. dec 2019, 12:30
Yankee skrev:
5. dec 2019, 11:24
Hovedet skrev:
4. dec 2019, 21:51
Gnu skrev:
4. dec 2019, 15:23
Stop nu med Jannik Pohl. Vi var heldige med at bytte Van Weert for Pohl, og så skal vi sgu da ikke hente ham tilbage. Ja, han ville give os dybdeløb, men han skal da trods alt kunne mere end dét.
Har han ikke også været mere eller mindre permanent skadet i et år? For nu lige at sætte trumf på.
Nej, han har bare været for dårlig. Han var fit hen mod slutningen af foråret og meldte sig selv 100% klar i sommers.

Der er ingen grund til at overtænke sagerne. Jannik Pohl har spillet 70 Superliga-kampe (heraf 53 fra start) og kun lavet 11 mål. Han er bare ikke god nok.
Han har dog været med i 20 mål på 70 kampe. Det er ikke stjernegodt, men det er fint når man tænker på hans ufarlighed foran mål, og de hold han har spillet på.

Pohl skal selvfølgelig ikke være vores stjerneangriber, eller hentes til toppen af hierarkiet, men som supplement til vores øvrige offensiv synes jeg han virker oplagt som type - samtidig med han nok ikke er den dyreste.
Jeg synes iøvrigt Pohl er bedre end han bliver gjort til, og hvad statsne fortæller. I en situation som i efteråret hvor van weert har været ude længe, og vi har været nødt til at bruge Lucas på toppen, eller i andre tilfælde Børsting (der dog har gjort det fint) havde det været positivt med en anden type, så vi ikke spiller Lucas som boksangriber, men bruger ham hvor han er bedst. I andre kampe, imod eksempelvis BIF eller FCM synes jeg også Pohl har nogle kvaliteter vi kan bruge. Han er en fin gennembruds spiller, og er god på omstillinger, hvis kavaleriet følger med.
Jeg skal lige forstå det: Det, du foreslår, er, at hente Jannik Pohl tilbage til AaB, hvor han allerede har fejlet én gang? Efter at han har fejlet i Groningen. Og efter at han på ingen måde har brændt banen af for Horsens. Det er simpelthen en spiller med den historik, du gerne ser i AaB?

19/20: 8 kampe, 0 mål
18/19: 14 kampe, 2 mål
17/18: 36 kampe, 9 mål - 3 af dem på straffe
16/17: 22 kampe, 2 mål
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af FIDEL » 5. dec 2019, 13:41

raekkeettre skrev:
3. dec 2019, 10:09
Yankee skrev:
3. dec 2019, 09:12
Jakobsen skrev:
2. dec 2019, 15:45

Rinne

Pallesen, Okore, Thelander, Ahlmann

Kusk, Patrick O, Fossum, Lucas

Kaufmann, van Weert

Havde vi brug for en mere diciplineret kant i den ene side ryger Kusk ud og Børsting ind. Med de spillere vi har lige nu er 4-4-2 for mig at se bedste formation, hvor Lucas selvfølgelig får frie tøjler.
Problemet er bare stadig at der ikke er nogen, der løber dybt. Det har været AaBs svaghed de sidste 3-4 år og bliver ved med at være det. Jeg ved godt at jeg har råbt på det i årevis, men det er sgu stadig rigtigt. Friis, som er en meget dygtig træner, kæmper jo netop med denne mangel. Han har prøvet med van Weert og Børsting, men ingen af dem har fungeret optimalt fordi det simpelthen ikke er deres spidskompetence. Det svarer lidt til at sende en tømrer på job uden en stjerneskruetrækker. Han kan komme et stykke af vejen med et brækjern eller en flad skruetrækker, men det bliver aldrig rigtig godt - og det burde være så let bare at købe en stjerneskruetrækker til ham.

Det, der fik 2014-holdet til at boome, var jo netop at de to backs var i så ekstraordinær fysisk form at de kunne give holdet de dybe løb - endda bag modstanderens bagkæde. Det er meget sjældent at man kan få så stærke dybdetrusler fra sine backs, så det letteste er jo at finde en lynhurtig kant eller angriber. Se bare hvor meget en type som Emmanuel Sabbi giver Hobro eller hvor meget Simon Hedlund har givet Brøndbys spil - begge med ret simple midler.
Nu synes jeg altså ikke det er så udpræget længere. Jeg synes vores 2 8er løber rigtig meget, også igennem kæderne. Børsting synes jeg bestemt også tager sine løbe. Hvad jeg synes ikke passer sammen er at denne diskussion er i en Hobro tråd, hvor bagrummet er 1 meter, og hvis en Aaber forsøgte at løbe dybt havde han stået i baren...
Det er selvfølgelig ikke den helt rette tråd, men generelt mangler holdet en dybdeløber eller flere. Det mener vores kære træner også, vil jeg bare lige pointere.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 5. dec 2019, 15:37

Gnu skrev:
5. dec 2019, 13:32
Jeg skal lige forstå det: Det, du foreslår, er, at hente Jannik Pohl tilbage til AaB, hvor han allerede har fejlet én gang? Efter at han har fejlet i Groningen. Og efter at han på ingen måde har brændt banen af for Horsens. Det er simpelthen en spiller med den historik, du gerne ser i AaB?

19/20: 8 kampe, 0 mål
18/19: 14 kampe, 2 mål
17/18: 36 kampe, 9 mål - 3 af dem på straffe
16/17: 22 kampe, 2 mål
Synes du jeg udtrykker mig uklart? Som trupspiller er han fin, og klart at foretrække over så meget andet. Såsom en opstilling med Lucas på toppen, eller hvad vi ender i af nødløsninger.

Umiddelbart er han også mere relevant end eksempelvis Klitten, der ikke har samme indstilling til nærkampe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Hanga » 5. dec 2019, 16:59

Gnu skrev:
5. dec 2019, 13:32

Jeg skal lige forstå det: Det, du foreslår, er, at hente Jannik Pohl tilbage til AaB, hvor han allerede har fejlet én gang? Efter at han har fejlet i Groningen. Og efter at han på ingen måde har brændt banen af for Horsens. Det er simpelthen en spiller med den historik, du gerne ser i AaB?

19/20: 8 kampe, 0 mål
18/19: 14 kampe, 2 mål
17/18: 36 kampe, 9 mål - 3 af dem på straffe
16/17: 22 kampe, 2 mål
Ja man fattes ord.
Jeg er enig i at vi mangler en dybdeløber, men det skal ikke være Jannik Pohl, uanset hvor meget jeg godt kan li knægten. Han mangler alt for meget til at være med på et hold der gerne vil være med i toppen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 5. dec 2019, 17:01

Hanga skrev:
5. dec 2019, 16:59
Ja man fattes ord.
Jeg er enig i at vi mangler en dybdeløber, men det skal ikke være Jannik Pohl, uanset hvor meget jeg godt kan li knægten. Han mangler alt for meget til at være med på et hold der gerne vil være med i toppen.
Det er en klassisk debatside-disciplin at helt igennem middelmådige spillere skriges op til det helt store håb uden nogensinde at have vist noget som helst. Du kan nok stadig finde folk herinde, der mener at Gilli Sørensen, Robert Kakeeto, Andreas Bruhn og ikke mindst Edison Flores var lige på nippet til det helt store gennembrud i AaB-trøjen.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 5. dec 2019, 18:27

Yankee skrev:
5. dec 2019, 17:01
Hanga skrev:
5. dec 2019, 16:59
Ja man fattes ord.
Jeg er enig i at vi mangler en dybdeløber, men det skal ikke være Jannik Pohl, uanset hvor meget jeg godt kan li knægten. Han mangler alt for meget til at være med på et hold der gerne vil være med i toppen.
Det er en klassisk debatside-disciplin at helt igennem middelmådige spillere skriges op til det helt store håb uden nogensinde at have vist noget som helst. Du kan nok stadig finde folk herinde, der mener at Gilli Sørensen, Robert Kakeeto, Andreas Bruhn og ikke mindst Edison Flores var lige på nippet til det helt store gennembrud i AaB-trøjen.
Hvad hedder den disciplin hvor man skriger, at en spiller slet ikke er dygtig nok til AaB og alle der synes det forstår ikke fodbold, hvor så at spilleren bryder igennem og bliver god? :cheers:

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Hajen » 5. dec 2019, 19:01

raekkeettre skrev:
5. dec 2019, 18:27
Yankee skrev:
5. dec 2019, 17:01
Hanga skrev:
5. dec 2019, 16:59
Ja man fattes ord.
Jeg er enig i at vi mangler en dybdeløber, men det skal ikke være Jannik Pohl, uanset hvor meget jeg godt kan li knægten. Han mangler alt for meget til at være med på et hold der gerne vil være med i toppen.
Det er en klassisk debatside-disciplin at helt igennem middelmådige spillere skriges op til det helt store håb uden nogensinde at have vist noget som helst. Du kan nok stadig finde folk herinde, der mener at Gilli Sørensen, Robert Kakeeto, Andreas Bruhn og ikke mindst Edison Flores var lige på nippet til det helt store gennembrud i AaB-trøjen.
Hvad hedder den disciplin hvor man skriger, at en spiller slet ikke er dygtig nok til AaB og alle der synes det forstår ikke fodbold, hvor så at spilleren bryder igennem og bliver god? :cheers:
Og lige den sidste del af sætningen udelukker vel én gang for alle Pohl........scorer i åbent spil i hver 8. kamp !! :thumbsdown:
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 5. dec 2019, 20:58

Hvem er det der udråber Pohl som frelser? Jeg skriver at han vil være en fornuftig breddespiller. Jeg er enig i, at Pohl ikke tilstrækkeligt greb chancen som angriber, men han kom til mange chancer og havde et fint blik for de øvrige spillere. Uden Pohl havde vi i den periode vel dårligt skabt chancer overhovedet. Pohl skulle være primær målkilde på et af de mest blodfattige AaB hold jeg kan huske. Det kunne han ikke. Men jeg synes han spillede betydeligt bedre end han får kredit for. Jeg synes også han har gjort det fint i de kampe jeg har set med Horsens. Meget samme billede. Kommer til (og brænder) store chancer.
Pohl skal ikke hentes som en profil, men som breddespiller til offensiven ser jeg langt hellere ham end Wessam, Thellufsen og egentlig også Oliver Klitten på nuværende tidspunkt. Pohl er en spiller der kan rive modstanderforsvaret fra hinanden, og selv mod relativt kompakte hold strække defensiven de meter, der giver spillere som Lucas, Olsen, Kusk og Fossum mere plads (eller VM og Kaufmann for den sags skyld).
Der findes da bedre alternativer, men hvor finder vi en billig spiller med samme spidskompetencer, der kunne være tilfreds med at være breddespiller, og give det ekstra perspektiv til offensiven?
Hvis en ny sportsdirektør kender et bedre alternativ, så er jeg selvfølgelig også åben for det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 5. dec 2019, 21:20

raekkeettre skrev:
5. dec 2019, 18:27
Yankee skrev:
5. dec 2019, 17:01
Hanga skrev:
5. dec 2019, 16:59
Ja man fattes ord.
Jeg er enig i at vi mangler en dybdeløber, men det skal ikke være Jannik Pohl, uanset hvor meget jeg godt kan li knægten. Han mangler alt for meget til at være med på et hold der gerne vil være med i toppen.
Det er en klassisk debatside-disciplin at helt igennem middelmådige spillere skriges op til det helt store håb uden nogensinde at have vist noget som helst. Du kan nok stadig finde folk herinde, der mener at Gilli Sørensen, Robert Kakeeto, Andreas Bruhn og ikke mindst Edison Flores var lige på nippet til det helt store gennembrud i AaB-trøjen.
Hvad hedder den disciplin hvor man skriger, at en spiller slet ikke er dygtig nok til AaB og alle der synes det forstår ikke fodbold, hvor så at spilleren bryder igennem og bliver god? :cheers:
Du kan jo komme med et eksempel, så skal jeg svare.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af sulakvelidze » 5. dec 2019, 21:58

raekkeettre skrev:
5. dec 2019, 18:27
Yankee skrev:
5. dec 2019, 17:01
Hanga skrev:
5. dec 2019, 16:59
Ja man fattes ord.
Jeg er enig i at vi mangler en dybdeløber, men det skal ikke være Jannik Pohl, uanset hvor meget jeg godt kan li knægten. Han mangler alt for meget til at være med på et hold der gerne vil være med i toppen.
Det er en klassisk debatside-disciplin at helt igennem middelmådige spillere skriges op til det helt store håb uden nogensinde at have vist noget som helst. Du kan nok stadig finde folk herinde, der mener at Gilli Sørensen, Robert Kakeeto, Andreas Bruhn og ikke mindst Edison Flores var lige på nippet til det helt store gennembrud i AaB-trøjen.
Hvad hedder den disciplin hvor man skriger, at en spiller slet ikke er dygtig nok til AaB og alle der synes det forstår ikke fodbold, hvor så at spilleren bryder igennem og bliver god? :cheers:
Den hedder noget i retning af “ubegrænset tillid tvunget af omstændighederne i en klub med presset økonomi”. Den gav et mesterskab i 1995, da AaB bevarede Erik Bo som førsteangriber, selv om kloge folk i og uden for klubben havde opgivet ham. I Toto Cuppen (?) op til den nye sæson var han lige så uskarp som en gennemblødt mælkebøtte, hvorefter han fra Superligaens første spillerunde bombede løs og med 24 mål blev en afgørende faktor i et historisk mesterskab.

Det kommer ikke til at gentage sig med Jannik Pohl, tør jeg godt garantere. Tiden er en anden, og Erik Bo-eventyret har kun værdi som er vidunderligt minde - hvilket så heller ikke er så lidt, tværtimod. Når det for mig alligevel er en no-brainer at hente Jannik Pohl hjem, er det på grund af hans øvrige evner. Stort set alle andre evner end afslutningerne foran mål. De kan bruges, hvis manden er billig. Og hvis man ikke tænker ham som en profil, men som en god trupspiller med forskellige muligheder på banen.

Da han trådte ind i superligatruppen var det med håbet (og dermed presset) om, at han skulle blive AaB’s nye bomber og træde ind i en kongerække, der i Superligaens historie tæller navne som Peter Møller, Erik Bo Andersen, Frank Strandli, Søren Frederiksen og Jeppe Curth. Topscorere, der havde gode og dårlige sæsoner, men som har større eller mindre legendestatus i dag. Det får Jannik Pohl aldrig, men mindre kan også gøre det. Han er i hvert fald velkommen, hvis det alene står til mig.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 5. dec 2019, 22:38

http://www.superliga.dk/kamp/2017-2018/ ... randers-fc

Denne kamp har i hvert fald nogle momenter med nogle af debatsidens helte :)
Ærgerligt Rolim døjer med skader. Sikke en spiller.

Et flot mål det Kusk scorer. Den slags vil jeg gerne se mere af hos det nuværende hold - tænk man skulle sige det om Wieghorst tiden :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar