Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 1. dec 2019, 19:59

kors en ringe indsats. Den offensive kvalitet var skammeligt fraværende, og dertil lod man sig overrumple i kampens start. Elendigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 1. dec 2019, 20:02

Lucas er for nem at lukke ned på kanten. Han bliver gemt væk, og ligesom imod Randers bliver det for låst når han får bolden. Når han modtager bolden i det etablerede spil, er han tvunget til at skære igennem 3-4 mand. Hans bidrag på kanten bliver ofte indlæg, og det er spild. Patrick Olsen kommer i en del af de positioner jeg gerne så Lucas i.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Uldahl » 1. dec 2019, 20:03

Så kender vi AaB igen, elendig kamp af de fleste bortset fra Fossum som viste noget at hans kunnen. Smerteligt dumt point tab til et hold vi bør og skal slå. Kampen blev på Hobro's præmisser det kostede.

Thelander skal da godt nok steppe voldsomt op hvis han skal blive en gevinst.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 1. dec 2019, 20:05

Hold kæft hvor er det her pinligt ringe....

Det er jo helt vildt, at vi ikke vinder en kamp mod så dårligt et hold.

Om jeg forstår hvorfor Kusk skulle bænkes oven på sidste kamp... Og så burde træneren tage sig en rigtig god snak med vores anfører. Lucas er ikke just noget forbillede, når han slår op i banen og ud med armene. Jeg ved ikke om han har fået nykker, eller hvad pokker der er galt.

Og hvad vores gameplan egentlig var blafrer i det uvisse. Der var jo ikke noget plan over noget som helst. Har spillerne da for helvede ikke fattet, at det er NU det gælder. Når man ikke kan vinde over et pivringe Hobrohold hjemme fortjener man heller ikke noget slutspil. :@

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Forza » 1. dec 2019, 20:08

De to manglende point kan blive dyre i den sidste ende, men klassisk AaB ikke at udnytte når konkurrenter fejler.

Vi manglede løsninger oppe foran. Det bliver hurtigt til (elendige) indlæg uden modtager. Lucas kommer ikke nok i spil og bliver dermed særdeles ufarlig.

Det undrer mig vi er så elendig på indlæg. Især vores standard situationer er decideret pinlige. Man sidder jo med følelsen af vi ligeså godt bare kan trille bolden tilbage til Rinne og bygge op forfra.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Bjoernen
Drenge
Drenge
Indlæg: 25
Tilmeldt: 1. aug 2016, 13:51
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Bjoernen » 1. dec 2019, 20:09

Det lignede noget, vi har set ulideligt mange gange før. Dybt skuffende, ringe og fantasiløs indsats. Jeg er faktisk især skuffet over Friis, der ikke engang forsøgte at korrigere spillet, at få holdet til at spille hurtigere langs jorden i stedet for til bevidstløshed at smide ballonbolde ind i hovederne på Hobro.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Hanga » 1. dec 2019, 20:12

Bjoernen skrev:
1. dec 2019, 20:09
Det lignede noget, vi har set ulideligt mange gange før. Dybt skuffende, ringe og fantasiløs indsats. Jeg er faktisk især skuffet over Friis, der ikke engang forsøgte at korrigere spillet, at få holdet til at spille hurtigere langs jorden i stedet for til bevidstløshed at smide ballonbolde ind i hovederne på Hobro.
ENIG! Igennem hele kampen hælder vi alt for mange bolde ind i feltet. ALT blev afvist. Når det sker hele kampen igennem er det tydeligvis ikke noget Friis går ind og tager fat om. Vi blev kun farlige når vi fik sat hurtigt småspil sammen. Det er sådan man åbner et kompakt forsvar man ikke kan slå i hovedspillet. Derfor i min optik også en fejl at starte med Børsting i stedet for Kusk. Alternativt spille med Lucas, Olsen, Fossum på den centrale midtbane og lade Børsting tage venstrekanten.

Når det så er sagt, så er det også skuffende præstationer af de forreste. Især Lucas forventer man sig mere af. Han skal mere på bolden, men det var heller ikke fordi han lykkedes med ret meget, når han kom det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 1. dec 2019, 20:17

Hanga skrev:
1. dec 2019, 20:12
Bjoernen skrev:
1. dec 2019, 20:09
Det lignede noget, vi har set ulideligt mange gange før. Dybt skuffende, ringe og fantasiløs indsats. Jeg er faktisk især skuffet over Friis, der ikke engang forsøgte at korrigere spillet, at få holdet til at spille hurtigere langs jorden i stedet for til bevidstløshed at smide ballonbolde ind i hovederne på Hobro.
ENIG! Igennem hele kampen hælder vi alt for mange bolde ind i feltet. ALT blev afvist. Når det sker hele kampen igennem er det tydeligvis ikke noget Friis går ind og tager fat om. Vi blev kun farlige når vi fik sat hurtigt småspil sammen. Det er sådan man åbner et kompakt forsvar man ikke kan slå i hovedspillet. Derfor i min optik også en fejl at starte med Børsting i stedet for Kusk. Alternativt spille med Lucas, Olsen, Fossum på den centrale midtbane og lade Børsting tage venstrekanten.

Når det så er sagt, så er det også skuffende præstationer af de forreste. Især Lucas forventer man sig mere af. Han skal mere på bolden, men det var heller ikke fordi han lykkedes med ret meget, når han kom det.
Jamen der var da bare så åndssvagt meget manglende kvalitet, på sidste såvel som næstsidste AaB-fod på bolden. vi vinder afslutningsstatistikken klart, men antallet af forspildte opspil på personlige skodaktioner må være langt højere. Nøjj det var sløjt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af gravballe » 1. dec 2019, 20:31

Det falder i den grad tilbage på Friis.en hel kamp sløset væk..

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Maglau » 1. dec 2019, 20:35

gravballe skrev:
1. dec 2019, 20:31
Det falder i den grad tilbage på Friis.en hel kamp sløset væk..
Det har da overhovedet intet med Friis at gøre at spillerne konsekvent tager nogle latterlige beslutninger på sidste 1/3. Skulle han begynde st skifte de største syndere ud efter en time for at ændre stod Olsen og Lucas først på listen
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af andreasaab89 » 1. dec 2019, 20:38

Lukas spiller en dårlig kamp. Men kommer slet ikke til sin ret... er vi ikke pt ude i at vores stærkeste opstilling er:

Rinne
Palle - kp - okore - ahlman
Fossum - mc - Olsen
Lukas
TWV - kaufman

Jeg tænker ihvertfald det er en ide at holde vores
Nuværende midtbane. Men istedet for 3 Angribere køre med 2 rigtige angribere og så Lukas en mere fri rolle bagved
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af gravballe » 1. dec 2019, 20:42

Maglau skrev:
1. dec 2019, 20:35
gravballe skrev:
1. dec 2019, 20:31
Det falder i den grad tilbage på Friis.en hel kamp sløset væk..
Det har da overhovedet intet med Friis at gøre at spillerne konsekvent tager nogle latterlige beslutninger på sidste 1/3. Skulle han begynde st skifte de største syndere ud efter en time for at ændre stod Olsen og Lucas først på listen
1. Han får det aldrig rettet så man må gå ud fra det var hans plan.

2. Lucas i top er spild af Lucas styrker, hvornår fatter Friis det?

3. Alt for sene indskiftninger... Hvis vi skulle vinde spillet så skulle vi vinde det med at spille bold ikke med at lave ballon bolde i feltet.

Faktum er hvergang det gælder magter AaB ikke en Skid.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af troelsh » 1. dec 2019, 20:46

En lille matchbold ift. top 6 vi lige pissede væk.
Hvorfor bringer vi ikke Kusk noget før? når Hobro bare står med 11 mand og forsvarer har vi brug for en dåseåbner, og der er Kusk og Lucas bare vores suverænt bedste kort.
Når Hobro ikke kommer med noget offensivt, er det jo ligegyldigt at han ikke er den bedste defensivt, og vi kunne i den grad have brugt hans indlæg på standardsituationer, Ahlmans sad ikke ligefrem i skabet.

Fossum var fremragende, jeg håber vi får mere af den slags fra hans side.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 1. dec 2019, 20:53

Det gjorde ondt.

Gad vide hvem starter i angrebet, når både van Weert og Kaufmann er klar? De er skarpe begge.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Jakobsen » 1. dec 2019, 21:04

andreasaab89 skrev:
1. dec 2019, 20:38
Lukas spiller en dårlig kamp. Men kommer slet ikke til sin ret... er vi ikke pt ude i at vores stærkeste opstilling er:

Rinne
Palle - kp - okore - ahlman
Fossum - mc - Olsen
Lukas
TWV - kaufman

Jeg tænker ihvertfald det er en ide at holde vores
Nuværende midtbane. Men istedet for 3 Angribere køre med 2 rigtige angribere og så Lukas en mere fri rolle bagved
Ville nok gøre sådan her, hvis vi aktuelt skulle have det bedste miks af de bedste spillere

Rinne

Palle, KP, Okore, Ahlamann

Børsting, Olsen, Fossum, Lucas

Kaufmann, van Weert

Ideerne var måske rigtige i dag, men det blev godt nok pisset væk. Hvor ideerne, hvor er løbet for hinanden og hvor er viljen til at sætte sig igennem overfor modstanderen i forhold til at presse dem i vores offensive aktioner? Vi havde boldet en hel masse, men det var jo kønsløst at selv LBGT+ bevægelsen ville have svært ved at retfærdiggøre opfindelsen af et køn.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af sulakvelidze » 1. dec 2019, 21:04

Meget skuffende præstation og meget skuffende indsats. Kun få positive ting at tage med - blandt andet endnu et mål af hollænderen og Fossums opadgående kurve.

Kusk skulle have været tidligere inde. Hans indhop gav kun et kortvarigt løft, og han var også en af synderne med hjernedøde fejl i gode indlægspositioner, men man tror bare mere på noget chanceskabende fra ham end fra så mange andre. Og Hobro truede jo ikke den anden vej. De spillede nærmest, som var de reduceret til 10 mand.

Men stor skuffelse, også fordi så mange andre konkurrenter smed point. Det her var muligheden for at rykke stort i forhold til Brøndby, OB og Nordsjælland samt holde trit med AGF. I stedet taber vi terræn til AGF og holder stort set kun status quo mod de andre. I en hjemmekamp mod et ringe Hobro-hold. :thumbsdown:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 1. dec 2019, 21:12

Bedste opstilling er for mig at se

Rinne
Patrick-Okore-Ross-Ahlmann
Fossum-Olsen-Lucas
Kusk-VW-Børsting

Måske Kaufmann istedet for VW eller Palle istedet for Patrick. Jeg synes dog Patrick er bedre offensivt, og udgår rent faktisk en trussel fra backen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Hovedet » 1. dec 2019, 21:52

Denne kamp mindede ganske rigtigt om noget, vi har set mange gange siden mesterskabet. Men vi har i grunden været næsten forskånet for den slags det seneste års tid. Som tidligere nævnt har vi en rigtig god statistik mod de nederste 5 hold (faktisk den bedste statistik af alle hold, der spiller med om mesterskabsslutspillet), og på et tidspunkt måtte vi jo have pointtab mod et af de hold.

Hobro har faktisk spillet 1-1 ude mod både AGF og FCM (sidstnævnte udlignede i overtiden) og var decideret uheldige med i sidste uge at tabe 1-2 ude mod FCK, der scorede ud af ingenting de sidste minutter. Derfor er det jo ikke noget chok, at denne kamp ender 1-1 (og da slet ikke historikken i Aalborg taget i betragtning).

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 1. dec 2019, 22:16

Der var gode og dårlige ting ved denne her kamp....Men at Hobro ikke har en eneste afslutning i de sidste 45 og Fossum spillede vel hans bedste kamp og klart banes bedste spiller....Vi manglede kun TVW eller Kaufmann i de sidste 20 min så havde vi scorede 2 mål mere.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00

Indlæg af Hovedet » 2. dec 2019, 08:24

Og tilskuertallet - 4520. Uha. Det er jo efterhånden ved at være vores normale gennemsnit; for år tilbage var sådanne tilskuertal rene undtagelser i ekstremt vejrlig eller lignende. Og 4 sider herinde ...

Besvar