Udvikling hos vores unge spillere

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Udvikling hos vores unge spillere

Indlæg af Mogens » 10. dec 2019, 10:18

Er jeg den eneste der finder det lettere bekymrende, at ingen af vores højtbesungne u-19 spillere fra sidste sæson, som ikke allerede sidste år var en del af truppen, på ingen måde har formået at tage skridtet op på holdet, som jo ikke ligefrem spiller sprudlende fodbold? Det kan selvfølgelig også være, at den afsluttende bemærkning rent faktisk er en hæmsko i udviklingen?

Ross (som allerede rykkede op sidste op) har fået kampe, men har ikke formået at bide sig fast i et til tider vaklende forsvar, og Kauf, som vel også rykkede op sidste år, har haft en flot halvsæson. Af de nye, unge spillere er der dog ingen, der har formået at overbevise.

Er jeg for utålmodig, eller er vi for dårlige til at fortsætte udviklingen af vores unge spillere? Vi havde immervæk et yderst talentfuldt kuld sidste år, hvor vi kontinuerligt havde 4-6 spillere på u-19 landsholdet.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Udvikling hos vores unge spillere

Indlæg af Søgaard » 10. dec 2019, 11:32

Man kan da altid ønske de bare brænder igennem, men samtidig har vi/nogle også tidligere brokket sig over vi smider de unge for tidligt ind i en rolle hvor de skal bidrage. Jeg synes du er lidt for utålmodig. Vi har en ret stærk trup, hvis man ser på erfaring, så der er ikke rigtig nogle halv-gratis pladser som der nogle gange har været på holdet - så kan vi altid diskutere hvor sprudlende spillet reelt er. Det er altså folk som Kusk, Abildgaard og Kasper P. der sidder på bænken i går..

Ross (og Bærtelsen bag ham) lider under at Okore ikke blev skudt af, så de er langt bag i køen. Tror nok de skal få chancen snart og det skader ikke at bygge noget mere fysik på, selvom han gjorde det fint sidste forår.
Lukas Klitten lignede en mand der skulle til at bidrage, da han blev skadet. Tror også nok på, han skal komme i aktion i løbet af foråret.
Oliver Klitten har set spændende ud i de indhop han har fået.
Kaufmann har nettet 7 gange (mere end Curth i 6/8 hele sæsoner han spillede for os) og blevet tvunget ind og tage et stort ansvar. Han er altså 18.
Tengstedt har vi ikke har set så meget til endnu.

Synes egentlig det er en flot status efter en første halvsæson som reelt seniorer. Tror på at flere af dem kommer til at spille en rolle i '20 og fremover.
Aalborg BK 1885!

Besvar