Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 1. mar 2020, 21:34

raekkeettre skrev:
1. mar 2020, 20:39
Funky skrev:
1. mar 2020, 20:30
Magnus var altså ikke god i dag. Han døjer med tempoet og forfaldt til sine håbløse foræringer. Nej hvor vil jeg gerne se 10 solide kampe af ham i streg, i stedet for det her voldsomt ustabile niveau. Og så har jeg det virkelig svært med, at bette Santos kan få lov at sætte to ind. Dårlig opdækning. Børsting skal ikke spille højre back, det er faktisk helt skørt af se ham blive kastet rundt mellem alle mulige positioner, uanset hvor taktisk dygtig, han er.
Du vælger simpelthe at fokusere på MC i den her kamp...Hold da op. Jeg ville sige AaBs bedste i første 45. Min.....Der er jo 9 andre der spiller hurible i den 3-4-3 formation...
Det kan godt være, det er for skæv en vinkel, men Magnus fremhævede selv i det seneste interview med ham, at det i høj grad er hans ansvar at styre presset. Det virkede ikke ret godt imens han var på banen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Forza » 1. mar 2020, 21:59

Funky skrev:
1. mar 2020, 21:34
raekkeettre skrev:
1. mar 2020, 20:39
Funky skrev:
1. mar 2020, 20:30
Magnus var altså ikke god i dag. Han døjer med tempoet og forfaldt til sine håbløse foræringer. Nej hvor vil jeg gerne se 10 solide kampe af ham i streg, i stedet for det her voldsomt ustabile niveau. Og så har jeg det virkelig svært med, at bette Santos kan få lov at sætte to ind. Dårlig opdækning. Børsting skal ikke spille højre back, det er faktisk helt skørt af se ham blive kastet rundt mellem alle mulige positioner, uanset hvor taktisk dygtig, han er.
Du vælger simpelthe at fokusere på MC i den her kamp...Hold da op. Jeg ville sige AaBs bedste i første 45. Min.....Der er jo 9 andre der spiller hurible i den 3-4-3 formation...
Det kan godt være, det er for skæv en vinkel, men Magnus fremhævede selv i det seneste interview med ham, at det i høj grad er hans ansvar at styre presset. Det virkede ikke ret godt imens han var på banen.
Og så koster han et mål på at være alt for langsom i tanke og handling med bolden.

Det skal dog siges at han efter min mening generelt har forbedret sit spil i denne sæson.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 1. mar 2020, 22:16

Men tilbage står, at holdet faktisk har spillet bedre uden Magnus. Jeg ved sgu ikke hvorfor, men både i dag og mod Brøndby fik vi styr på spillet igen da Han gik ud. Og det er mystisk, for Han har været noget bedre i år end i efteråret, og det selvom han i dag var indblandet i et af FCK's mål.

I dag mangler der styring i vores centerforsvar. Isoleret set laver Ross to fejl, der koster mål. Men den falder også tilbage på hele centerforsvaret, der ikke er ordentligt afstemt. Underligt nok var både Okore og Thelander også fremragende de sidste 20 minutter. Man kan vel også sige at vores højre forsvarsside i dag var usikker. Børsting var ikke god til at markere og de fik jo nærmest frit spil til at smække indlæg ind.

Kusk havde en fantastisk frispilning af Van Weert, men han skal stadigvæk steppe op. Til gengæld er jeg usikker på hvor meget Fossum betyder. Han løber og løber, men erobrer sjældent bolde og jeg synes ofte han sinker opspillet. Men om han er sådan en spiller hvis betydning vi først for alvor opdager, når han ikke er med er spørgsmålet.

På baggrund af de sidste 20 minutter synes jeg godt vi kan tillade os at være forsigtigt optimistiske på onsdag. Med det rigtige tryk fra tribunen, burde vi have en chance.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 2. mar 2020, 03:36

Klaus skrev:
1. mar 2020, 22:16
Men tilbage står, at holdet faktisk har spillet bedre uden Magnus. Jeg ved sgu ikke hvorfor, men både i dag og mod Brøndby fik vi styr på spillet igen da Han gik ud. Og det er mystisk, for Han har været noget bedre i år end i efteråret, og det selvom han i dag var indblandet i et af FCK's mål.

I dag mangler der styring i vores centerforsvar. Isoleret set laver Ross to fejl, der koster mål. Men den falder også tilbage på hele centerforsvaret, der ikke er ordentligt afstemt. Underligt nok var både Okore og Thelander også fremragende de sidste 20 minutter. Man kan vel også sige at vores højre forsvarsside i dag var usikker. Børsting var ikke god til at markere og de fik jo nærmest frit spil til at smække indlæg ind.

Kusk havde en fantastisk frispilning af Van Weert, men han skal stadigvæk steppe op. Til gengæld er jeg usikker på hvor meget Fossum betyder. Han løber og løber, men erobrer sjældent bolde og jeg synes ofte han sinker opspillet. Men om han er sådan en spiller hvis betydning vi først for alvor opdager, når han ikke er med er spørgsmålet.

På baggrund af de sidste 20 minutter synes jeg godt vi kan tillade os at være forsigtigt optimistiske på onsdag. Med det rigtige tryk fra tribunen, burde vi have en chance.
Meget enig, den flotte afslutning skal dog også ses i lyset af at FCK tydeligvis gik helt døde.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 2. mar 2020, 03:39

Er det bare mig der er træt af at se på Ahlmann der konstant smider sig ved bare den mindste berøring?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 2. mar 2020, 07:54

Magnus var - fraregnet en målgivende fejl - bedste mand, indtil Lucas stepper op. Det er jo ikke mærkeligt, at hverken pres eller offensive afleveringer fra midtbanen ser lidt skidt ud, når man i hele første halvleg spiller 9 mod 11. Samtidig var vores backs meget svage, og var jo ikke en reel trussel.

Van Weert viser sin betydning, og hans skade i sidste kamp kostede os vel pointet i dag. Med ham i front i hele kampen, havde det set anderledes ud. Kusk var desværre gamle-Kusk igen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af troelsh » 2. mar 2020, 08:43

BoT skrev:
2. mar 2020, 07:54
Magnus var - fraregnet en målgivende fejl - bedste mand, indtil Lucas stepper op. Det er jo ikke mærkeligt, at hverken pres eller offensive afleveringer fra midtbanen ser lidt skidt ud, når man i hele første halvleg spiller 9 mod 11. Samtidig var vores backs meget svage, og var jo ikke en reel trussel.

Van Weert viser sin betydning, og hans skade i sidste kamp kostede os vel pointet i dag. Med ham i front i hele kampen, havde det set anderledes ud. Kusk var desværre gamle-Kusk igen.
Ganske enig, Magnus var bedste mand i første halveg, hvor han kom i vejen for rigtig meget af FCK’s opspil.

Desværre syntes jeg ikke vores 3-4-3 system fungerer særlig godt igår, det er ikke fordi fck vader i store chancer, men vi skaber absolut intet i halvanden halveg.

Jeg savner lidt større ambitioner fra vores trænerbænk når vi spiller i parken, specielt når det er mod et fck forsvar der har set skrøbelige ud mod Esbjerg og Silkeborg, og netop har spillet Europa.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Halil » 2. mar 2020, 09:45

BoT skrev:
2. mar 2020, 07:54
Magnus var - fraregnet en målgivende fejl - bedste mand, indtil Lucas stepper op. Det er jo ikke mærkeligt, at hverken pres eller offensive afleveringer fra midtbanen ser lidt skidt ud, når man i hele første halvleg spiller 9 mod 11. Samtidig var vores backs meget svage, og var jo ikke en reel trussel.

Van Weert viser sin betydning, og hans skade i sidste kamp kostede os vel pointet i dag. Med ham i front i hele kampen, havde det set anderledes ud. Kusk var desværre gamle-Kusk igen.
Magnus skal dog øjeblikkeligt stoppe med at lave fejl som ved målet. Han havde også en lignende fejl i første halvleg, hvor fck får en stor chance ud af det. Selvom han spiller en god kamp ellers, så kan så store og afgørende fejl trække grotesk meget ned, når det hele skal gøres op.

Ellers er det en bizar indstilling fra AaB de første 70 minutter.

Dårlig
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 2. mar 2020, 10:21

Halil skrev:
2. mar 2020, 09:45
BoT skrev:
2. mar 2020, 07:54
Magnus var - fraregnet en målgivende fejl - bedste mand, indtil Lucas stepper op. Det er jo ikke mærkeligt, at hverken pres eller offensive afleveringer fra midtbanen ser lidt skidt ud, når man i hele første halvleg spiller 9 mod 11. Samtidig var vores backs meget svage, og var jo ikke en reel trussel.

Van Weert viser sin betydning, og hans skade i sidste kamp kostede os vel pointet i dag. Med ham i front i hele kampen, havde det set anderledes ud. Kusk var desværre gamle-Kusk igen.
Magnus skal dog øjeblikkeligt stoppe med at lave fejl som ved målet. Han havde også en lignende fejl i første halvleg, hvor fck får en stor chance ud af det. Selvom han spiller en god kamp ellers, så kan så store og afgørende fejl trække grotesk meget ned, når det hele skal gøres op.

Ellers er det en bizar indstilling fra AaB de første 70 minutter.

Dårlig
Jeg husker med blandet fornøjelse tilbage på vores eksotiske midterforsvarer, Beauchamp, som typisk spillede rigtig gode kampe - fraregnet den målgivende fejl eller to, han som regel var god for pr. kamp. Ham endte vi altså med at sige adios til.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Mephisto2 » 2. mar 2020, 10:27

Ved nogen, om advarslen til Lucas blev påklaget af AaB?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Forza » 2. mar 2020, 10:29

Mephisto2 skrev:
2. mar 2020, 10:27
Ved nogen, om advarslen til Lucas blev påklaget af AaB?
Det tror jeg ikke den er endnu. Men håber de gør noget ved det. Hvis Brøndbys kunne annulleres bør Lucas’ i den grad også kunne droppes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Mephisto2 » 2. mar 2020, 10:48

Forza skrev:
2. mar 2020, 10:29
Mephisto2 skrev:
2. mar 2020, 10:27
Ved nogen, om advarslen til Lucas blev påklaget af AaB?
Det tror jeg ikke den er endnu. Men håber de gør noget ved det. Hvis Brøndbys kunne annulleres bør Lucas’ i den grad også kunne droppes.
Ligger der et klip på nettet noget sted? Har ikke lige kunnet se den i diverse sammendrag.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Meelsen » 2. mar 2020, 10:54

Siden Brøndby fik annulleret den til Mensah, burde det vel være en smal sag at få den til Lucas annulleret. Det bliver det dog sikkert ikke, nu hvor situationen ikke har været vist 30.000 gange på TV og Lucas ikke spiller for BIF eller FCK.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Brodernumsi » 2. mar 2020, 11:20

Klaus skrev:
1. mar 2020, 22:16
Men tilbage står, at holdet faktisk har spillet bedre uden Magnus. Jeg ved sgu ikke hvorfor, men både i dag og mod Brøndby fik vi styr på spillet igen da Han gik ud. Og det er mystisk, for Han har været noget bedre i år end i efteråret, og det selvom han i dag var indblandet i et af FCK's mål.
Det baserer du simpelthen på 5 minutter? MC gik ud i det 87. min.
Tænker vores spil blev bedre, da Weert kom ind og Lucas flyttet over på venstresiden.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Forza » 2. mar 2020, 11:31

Forza skrev:
2. mar 2020, 10:29
Mephisto2 skrev:
2. mar 2020, 10:27
Ved nogen, om advarslen til Lucas blev påklaget af AaB?
Det tror jeg ikke den er endnu. Men håber de gør noget ved det. Hvis Brøndbys kunne annulleres bør Lucas’ i den grad også kunne droppes.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/efte ... 280794ff36

AaB overvejer ifølge nordjyske at appellere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af NIN » 2. mar 2020, 11:45

Meelsen skrev:
2. mar 2020, 10:54
Siden Brøndby fik annulleret den til Mensah, burde det vel være en smal sag at få den til Lucas annulleret. Det bliver det dog sikkert ikke, nu hvor situationen ikke har været vist 30.000 gange på TV og Lucas ikke spiller for BIF eller FCK.
Hvis vi et øjeblik ser bort fra de udmærkede pointer omkring BIF du nævner, så er forskellen vel, at dommeren gik ud og erkendte at straffesparket var en fejl og Mensah dermed ikke begik en ulovlig forseelse. Jeg ved ikke hvordan sådan et appelsystem virker, men det var en advarsel som kun kampens dommer og de to hjernedøde kommentatorer kunne se.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af MrBangDK » 2. mar 2020, 11:57

I øvrigt... fuck, hvor er det blevet endnu mere lamt at komme i Parken med det diskolys de har sat i taget. Det er ganske fint, når de kan slukke lyset og man kun har banen oplyst, men det lysshow de kørte før kampen og i halvlegen... Jeeeez.. :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Meelsen » 2. mar 2020, 12:26

NIN skrev:
2. mar 2020, 11:45
Meelsen skrev:
2. mar 2020, 10:54
Siden Brøndby fik annulleret den til Mensah, burde det vel være en smal sag at få den til Lucas annulleret. Det bliver det dog sikkert ikke, nu hvor situationen ikke har været vist 30.000 gange på TV og Lucas ikke spiller for BIF eller FCK.
Hvis vi et øjeblik ser bort fra de udmærkede pointer omkring BIF du nævner, så er forskellen vel, at dommeren gik ud og erkendte at straffesparket var en fejl og Mensah dermed ikke begik en ulovlig forseelse. Jeg ved ikke hvordan sådan et appelsystem virker, men det var en advarsel som kun kampens dommer og de to hjernedøde kommentatorer kunne se.
Det var også min tanke - i og med at dommeren ikke er blevet bedt om at forholde sig til situationen, tænker jeg at en eventuel appel bliver afvist før den når at krydse Storebælt.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2020, 12:47

BoT skrev:Magnus var - fraregnet en målgivende fejl - bedste mand, indtil Lucas stepper op. Det er jo ikke mærkeligt, at hverken pres eller offensive afleveringer fra midtbanen ser lidt skidt ud, når man i hele første halvleg spiller 9 mod 11. Samtidig var vores backs meget svage, og var jo ikke en reel trussel.

Van Weert viser sin betydning, og hans skade i sidste kamp kostede os vel pointet i dag. Med ham i front i hele kampen, havde det set anderledes ud. Kusk var desværre gamle-Kusk igen.
Det ændrer bare ikke på at vi nu i de seneste kampe har set samme mønster.
Vi er blevet væsentlig bedre som hold, efter han er blevet skiftet ud.

Jeg er enig i at han gør mange gode ting, men han er ikke løsningen hvis vi vil spille med tre mand nede bagved.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2020, 12:49

Brodernumsi skrev:
Klaus skrev:
1. mar 2020, 22:16
Men tilbage står, at holdet faktisk har spillet bedre uden Magnus. Jeg ved sgu ikke hvorfor, men både i dag og mod Brøndby fik vi styr på spillet igen da Han gik ud. Og det er mystisk, for Han har været noget bedre i år end i efteråret, og det selvom han i dag var indblandet i et af FCK's mål.
Det baserer du simpelthen på 5 minutter? MC gik ud i det 87. min.
Tænker vores spil blev bedre, da Weert kom ind og Lucas flyttet over på venstresiden.
Hov, jeg havde misset han blev skiftet ud så sent i weekenden, så ryger min pointe også delvist.

Jeg er dog stadig ikke vild med ham i en 3-4-3.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar