Vi keder os - Lad os lave lister

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Hanga » 30. mar 2020, 10:18

Spanky skrev:
30. mar 2020, 09:49
sulakvelidze skrev:
30. mar 2020, 08:00
Hvis vi skal nominere skuffelser fortjener slutningen på sæsonen 1999-2000 at få sin helt egen plads. Vi havde det bedste hold i den sæson og blev undervejs endda forstærket med en skarp Mikkel Beck. Det sidste hjalp os ud af et dødvande med en pinlig 7.-plads efter 23 kampe, så vi fire runder senere havde hentet 11 point på de senere mestre fra Herfølge - og overhalet dem med blandt andet 7-1 i Aalborg.

Seks runder før tid var forsvaret af mesterskabet nærmest til at samle op med et hold, der havde fundet formen på det helt rigtige tidspunkt og var nummer to kun to point fra et svagt Brøndbyhold. Og så fuckede vi alting op med en decideret uværdig afslutning på sæsonen, der blev nærmest bizar, da vi midt i nedturen igen vandt 7-1 (over Vejle) for så i næste runde at blive gjort til nar med 2-7 i Viborg.

Det endte med et slag om andenpladsen i Brøndby, som også blev tabt, så vi blev nummer fem og ikke kom i Europa. For selvfølgelig tabte vi også pokalfinalen til Arek Onyszko og Viborg.

Det står mig stadig som en gåde, at et forholdsvist suverænt mesterhold i 1999 trods store danske og udenlandske profiler kunne synke så dybt året efter. Og det fik jo desværre betydning flere år frem.

Det er godt, at det nu er 20 år siden, så man kan nøjes med at blive moderat bitter over at tænke på det.
Jeg er fuldstændig enig. Uden sammenligning den største skuffelse i nyere tid.

Som du også lidt er inde på, så var buen spændt maks økonomisk. Når man efterfølgende har hørt Lynge fortælle om oplevelsen, så var den sæsonafslutning også med til at Lynge ikke kunne overbevise bestyrelsen om at fortsætte det høje investeringsniveau i de efterfølgende sæsoner. Havde vi bare vundet den forbandede pokalfinale havde bestyrelsen set væsentlig anderledes på det jf. Lynge.
Fuldstændig enig.
Man kan finde enkelte kampe der har været enorme skuffelser, men de største skuffelser på de store linjer er, at vi aldrig har evnet at bygge på vores mesterskaber, og i stedet tabt det hele på gulvet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af FIDEL » 30. mar 2020, 13:20

Hanga skrev:
30. mar 2020, 10:18
Spanky skrev:
30. mar 2020, 09:49
sulakvelidze skrev:
30. mar 2020, 08:00
Hvis vi skal nominere skuffelser fortjener slutningen på sæsonen 1999-2000 at få sin helt egen plads. Vi havde det bedste hold i den sæson og blev undervejs endda forstærket med en skarp Mikkel Beck. Det sidste hjalp os ud af et dødvande med en pinlig 7.-plads efter 23 kampe, så vi fire runder senere havde hentet 11 point på de senere mestre fra Herfølge - og overhalet dem med blandt andet 7-1 i Aalborg.

Seks runder før tid var forsvaret af mesterskabet nærmest til at samle op med et hold, der havde fundet formen på det helt rigtige tidspunkt og var nummer to kun to point fra et svagt Brøndbyhold. Og så fuckede vi alting op med en decideret uværdig afslutning på sæsonen, der blev nærmest bizar, da vi midt i nedturen igen vandt 7-1 (over Vejle) for så i næste runde at blive gjort til nar med 2-7 i Viborg.

Det endte med et slag om andenpladsen i Brøndby, som også blev tabt, så vi blev nummer fem og ikke kom i Europa. For selvfølgelig tabte vi også pokalfinalen til Arek Onyszko og Viborg.

Det står mig stadig som en gåde, at et forholdsvist suverænt mesterhold i 1999 trods store danske og udenlandske profiler kunne synke så dybt året efter. Og det fik jo desværre betydning flere år frem.

Det er godt, at det nu er 20 år siden, så man kan nøjes med at blive moderat bitter over at tænke på det.
Jeg er fuldstændig enig. Uden sammenligning den største skuffelse i nyere tid.

Som du også lidt er inde på, så var buen spændt maks økonomisk. Når man efterfølgende har hørt Lynge fortælle om oplevelsen, så var den sæsonafslutning også med til at Lynge ikke kunne overbevise bestyrelsen om at fortsætte det høje investeringsniveau i de efterfølgende sæsoner. Havde vi bare vundet den forbandede pokalfinale havde bestyrelsen set væsentlig anderledes på det jf. Lynge.
Fuldstændig enig.
Man kan finde enkelte kampe der har været enorme skuffelser, men de største skuffelser på de store linjer er, at vi aldrig har evnet at bygge på vores mesterskaber, og i stedet tabt det hele på gulvet.
Præcis. Der er blevet solgt ud hver eneste gang vi har vundet guld. Det viser bl.a., at et mesterskab er dyrt at få i hus.
AaB har levet over evne i de sæsoner, hvor vi har vundet guld. Det er min konklusion.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Hovedet » 30. mar 2020, 18:48

FIDEL skrev:
30. mar 2020, 13:20
Hanga skrev:
30. mar 2020, 10:18
Spanky skrev:
30. mar 2020, 09:49
sulakvelidze skrev:
30. mar 2020, 08:00
Hvis vi skal nominere skuffelser fortjener slutningen på sæsonen 1999-2000 at få sin helt egen plads. Vi havde det bedste hold i den sæson og blev undervejs endda forstærket med en skarp Mikkel Beck. Det sidste hjalp os ud af et dødvande med en pinlig 7.-plads efter 23 kampe, så vi fire runder senere havde hentet 11 point på de senere mestre fra Herfølge - og overhalet dem med blandt andet 7-1 i Aalborg.

Seks runder før tid var forsvaret af mesterskabet nærmest til at samle op med et hold, der havde fundet formen på det helt rigtige tidspunkt og var nummer to kun to point fra et svagt Brøndbyhold. Og så fuckede vi alting op med en decideret uværdig afslutning på sæsonen, der blev nærmest bizar, da vi midt i nedturen igen vandt 7-1 (over Vejle) for så i næste runde at blive gjort til nar med 2-7 i Viborg.

Det endte med et slag om andenpladsen i Brøndby, som også blev tabt, så vi blev nummer fem og ikke kom i Europa. For selvfølgelig tabte vi også pokalfinalen til Arek Onyszko og Viborg.

Det står mig stadig som en gåde, at et forholdsvist suverænt mesterhold i 1999 trods store danske og udenlandske profiler kunne synke så dybt året efter. Og det fik jo desværre betydning flere år frem.

Det er godt, at det nu er 20 år siden, så man kan nøjes med at blive moderat bitter over at tænke på det.
Jeg er fuldstændig enig. Uden sammenligning den største skuffelse i nyere tid.

Som du også lidt er inde på, så var buen spændt maks økonomisk. Når man efterfølgende har hørt Lynge fortælle om oplevelsen, så var den sæsonafslutning også med til at Lynge ikke kunne overbevise bestyrelsen om at fortsætte det høje investeringsniveau i de efterfølgende sæsoner. Havde vi bare vundet den forbandede pokalfinale havde bestyrelsen set væsentlig anderledes på det jf. Lynge.
Fuldstændig enig.
Man kan finde enkelte kampe der har været enorme skuffelser, men de største skuffelser på de store linjer er, at vi aldrig har evnet at bygge på vores mesterskaber, og i stedet tabt det hele på gulvet.
Præcis. Der er blevet solgt ud hver eneste gang vi har vundet guld. Det viser bl.a., at et mesterskab er dyrt at få i hus.
AaB har levet over evne i de sæsoner, hvor vi har vundet guld. Det er min konklusion.
Det er til gengæld en forkert konklusion, i hvert fald hvad angår 1995 og da navnlig 2014. Mesterskabet i 1999 var et "købemesterskab", og det var groft sagt utilgiveligt, at vi ikke genvandt den titel året efter. Den største strategiske fejl i AaBs historie var formentlig den nedjustering af budgettet, der fulgte i 2000, og som forærede FCK og Brøndby deres fælles parløb uden reel konkurrence i de 5-6 år, der fulgte.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Lyngehoevdingen » 31. mar 2020, 13:56

FIDEL skrev:
30. mar 2020, 13:20
Hanga skrev:
30. mar 2020, 10:18
Spanky skrev:
30. mar 2020, 09:49
sulakvelidze skrev:
30. mar 2020, 08:00
Hvis vi skal nominere skuffelser fortjener slutningen på sæsonen 1999-2000 at få sin helt egen plads. Vi havde det bedste hold i den sæson og blev undervejs endda forstærket med en skarp Mikkel Beck. Det sidste hjalp os ud af et dødvande med en pinlig 7.-plads efter 23 kampe, så vi fire runder senere havde hentet 11 point på de senere mestre fra Herfølge - og overhalet dem med blandt andet 7-1 i Aalborg.

Seks runder før tid var forsvaret af mesterskabet nærmest til at samle op med et hold, der havde fundet formen på det helt rigtige tidspunkt og var nummer to kun to point fra et svagt Brøndbyhold. Og så fuckede vi alting op med en decideret uværdig afslutning på sæsonen, der blev nærmest bizar, da vi midt i nedturen igen vandt 7-1 (over Vejle) for så i næste runde at blive gjort til nar med 2-7 i Viborg.

Det endte med et slag om andenpladsen i Brøndby, som også blev tabt, så vi blev nummer fem og ikke kom i Europa. For selvfølgelig tabte vi også pokalfinalen til Arek Onyszko og Viborg.

Det står mig stadig som en gåde, at et forholdsvist suverænt mesterhold i 1999 trods store danske og udenlandske profiler kunne synke så dybt året efter. Og det fik jo desværre betydning flere år frem.

Det er godt, at det nu er 20 år siden, så man kan nøjes med at blive moderat bitter over at tænke på det.
Jeg er fuldstændig enig. Uden sammenligning den største skuffelse i nyere tid.

Som du også lidt er inde på, så var buen spændt maks økonomisk. Når man efterfølgende har hørt Lynge fortælle om oplevelsen, så var den sæsonafslutning også med til at Lynge ikke kunne overbevise bestyrelsen om at fortsætte det høje investeringsniveau i de efterfølgende sæsoner. Havde vi bare vundet den forbandede pokalfinale havde bestyrelsen set væsentlig anderledes på det jf. Lynge.
Fuldstændig enig.
Man kan finde enkelte kampe der har været enorme skuffelser, men de største skuffelser på de store linjer er, at vi aldrig har evnet at bygge på vores mesterskaber, og i stedet tabt det hele på gulvet.
Præcis. Der er blevet solgt ud hver eneste gang vi har vundet guld. Det viser bl.a., at et mesterskab er dyrt at få i hus.
AaB har levet over evne i de sæsoner, hvor vi har vundet guld. Det er min konklusion.
Den konklusion er helt på månen. 99 var en satsning som kun kunne løbe rundt i længden, hvis det lykkedes at få større indtjening via europæisk fodbold. Og det gjorde det ikke, og derfor måtte man nedjustere. I 08 levede man muligvis over evne. Men de store røde tal i regnskaberne i de år var jo ikke fodboldafdelingen. Det var college, event og Sportsmaster.
I forhold til 95 og 14 er der ikke et gram sandhed i analysen.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Maglau » 31. mar 2020, 16:31

Bedste kampe
1 FCM ude 2014. Det var så vildt også fordi det var en kamp mod en direkte mesterskabs konkurrent.
2. FCN ude 2014. Her vandt vi mesterskabet. Spillede fcn ud af banen på kunstgræsset med hurtige pasninger så selv Hjulmand bagefter dukkede i AaBs omklædning og sagde det var flotteste han havde set. Også som kampen i Herning i et vanvittigt tempo.
3. Brøndby hjemme august 1994. Storholdet med flere landsholdsspillere spillet ud af Aalborg og starten på noget mega stort.
4. Alle andre fede AaB sejre den seneste 45 år.

Største skuffelse
1 foråret 2016 - nedsmeltning af ene spalvis duoen. En trend der egentligt er fortsat siden. Op og ned uden sammenhæng. Op 1-0 over fck med 10000 på stadion derefter 3 nederlag i streg mod agf Randers og fcn hvor det ligner de ikke gider. Slutter efteråret 19 med 1-1 hjemme mod fucking Hobro uafgjort i Odense og nederlag hjemme til FCN. Alt det er mega skuffende.
2. Foråret 00, foråret 97eller 98, foråret 03 hvor vi starter 2/3 og ender i et sindssygt nedrykningsdrama i Silkeborg
3. At vi ikke kam fastholde topklub status.

Lukas Andersen sparker gode frispark
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Eagledrop » 1. apr 2020, 13:38

Aalborg frederikshavner skrev:
27. mar 2020, 23:27
Bedste kampe:

2-2 kampen i Genova, fantastisk kamp mod en stærk modstander

0-0 kampen hjemme mod Sampdoria, sjældent har en nulløsning været så spændende og nervepirrende.

Hjemmesejren på 2-1 over KAA Gent i sommeren '07 som var starten på det europæiske gennembrud. Greven var kommet til kort forinden og markerede sig straks med en scoring mod belgierne

De to kampe i Århus i sæsonen 13/14 hvor vi med kort mellemrum ødelagde AGF. Sikke en offensiv vi havde dengang

3-2 nederlaget på White Hart Lane. Imponerende 1. halvleg mod en meget stærk modstander som stort set stillede i stærkeste opstilling dog minus den meget unge og ukendte Gareth Bale som spillede venstreback
Frederikshavneren - du fortjener et svar på den her. For mig er 0-0 kampen mod Sampdoria den absolut fedeste kamp jeg nogensinde har haft på Aalborg Stadion. Jeg var endt på familietribunen som stod og skrålede og sang med.. Hele stadion var en heksekedel. Aldrig har jeg oplevet det siden. Det var legendarisk, og med så meget gåsehud og adrenalin. For fa'en det var en fed kamp!

Jeg mindes også selv at stå på vesttribunen til en kamp mod Lyngby hvor vi var bagude 3 eller 4 - 0... mindes ikke helt hvor meget. Tror 4? Vi scorede et mål lige inden halvleg hvis jeg husker rigtigt. Men rigtig mange fans forlod stadion da vi kom bagud stort. Men vi vandt... Vi vendte den kamp. Det var også helt vidunderligt.

Skuffelser har man mange af... var det sidste sæson jeg stod i Fredericia og så os tabe i pokalen til dem... Så gider jeg ikke tænker længere tilbage. Det er nok!!

Nu skal vi shiné! Og det gør vi den her sæson og næste. Hold på tropperne og forstærk. Og så håber jeg den nye Nordmand kan få sat ild i holdet på den gode måde.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Hanga » 1. apr 2020, 13:49

Eagledrop skrev:
1. apr 2020, 13:38


Jeg mindes også selv at stå på vesttribunen til en kamp mod Lyngby hvor vi var bagude 3 eller 4 - 0... mindes ikke helt hvor meget. Tror 4? Vi scorede et mål lige inden halvleg hvis jeg husker rigtigt. Men rigtig mange fans forlod stadion da vi kom bagud stort. Men vi vandt... Vi vendte den kamp. Det var også helt vidunderligt.
Det var Lyngby hjemme i slutningen af 2007.
Vi var bagud 0-3, men Greven får reduceret lige inden pausen, og allerede et kvartér inde i 2. halvleg fører vi 4-3. Vi får scoret én gang mere og vinder 5-3.

Det var dage efter at vi havde været i Tottenham og havde fået "two nill, and you fucked it up" i hovedet af Tottenhams fans, og så kunne vi jo passende smide den samme efter Lyngby, bare med "three nill" i stedet :P

Det var en god tid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af MrBangDK » 1. apr 2020, 15:52

Hanga skrev:
1. apr 2020, 13:49
Eagledrop skrev:
1. apr 2020, 13:38


Jeg mindes også selv at stå på vesttribunen til en kamp mod Lyngby hvor vi var bagude 3 eller 4 - 0... mindes ikke helt hvor meget. Tror 4? Vi scorede et mål lige inden halvleg hvis jeg husker rigtigt. Men rigtig mange fans forlod stadion da vi kom bagud stort. Men vi vandt... Vi vendte den kamp. Det var også helt vidunderligt.
Det var Lyngby hjemme i slutningen af 2007.
Vi var bagud 0-3, men Greven får reduceret lige inden pausen, og allerede et kvartér inde i 2. halvleg fører vi 4-3. Vi får scoret én gang mere og vinder 5-3.

Det var dage efter at vi havde været i Tottenham og havde fået "two nill, and you fucked it up" i hovedet af Tottenhams fans, og så kunne vi jo passende smide den samme efter Lyngby, bare med "three nill" i stedet :P

Det var en god tid.
Det fede ved det i London var, at vi hurtigt tog sangen til os og sang "two nill, we fucked it up" ... det gav respekt og klapsalver fra Tottenhams fans!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Spanky » 1. apr 2020, 17:20

MrBangDK skrev:
1. apr 2020, 15:52
Hanga skrev:
1. apr 2020, 13:49
Eagledrop skrev:
1. apr 2020, 13:38


Jeg mindes også selv at stå på vesttribunen til en kamp mod Lyngby hvor vi var bagude 3 eller 4 - 0... mindes ikke helt hvor meget. Tror 4? Vi scorede et mål lige inden halvleg hvis jeg husker rigtigt. Men rigtig mange fans forlod stadion da vi kom bagud stort. Men vi vandt... Vi vendte den kamp. Det var også helt vidunderligt.
Det var Lyngby hjemme i slutningen af 2007.
Vi var bagud 0-3, men Greven får reduceret lige inden pausen, og allerede et kvartér inde i 2. halvleg fører vi 4-3. Vi får scoret én gang mere og vinder 5-3.

Det var dage efter at vi havde været i Tottenham og havde fået "two nill, and you fucked it up" i hovedet af Tottenhams fans, og så kunne vi jo passende smide den samme efter Lyngby, bare med "three nill" i stedet :P

Det var en god tid.
Det fede ved det i London var, at vi hurtigt tog sangen til os og sang "two nill, we fucked it up" ... det gav respekt og klapsalver fra Tottenhams fans!
Måske den fedeste AaB-away. Kæft der var mange AaB’ere i London og på White Hart Lane, en mindeværdig dag.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Eagledrop » 2. apr 2020, 16:03

Spanky skrev:
1. apr 2020, 17:20
MrBangDK skrev:
1. apr 2020, 15:52
Hanga skrev:
1. apr 2020, 13:49
Eagledrop skrev:
1. apr 2020, 13:38


Jeg mindes også selv at stå på vesttribunen til en kamp mod Lyngby hvor vi var bagude 3 eller 4 - 0... mindes ikke helt hvor meget. Tror 4? Vi scorede et mål lige inden halvleg hvis jeg husker rigtigt. Men rigtig mange fans forlod stadion da vi kom bagud stort. Men vi vandt... Vi vendte den kamp. Det var også helt vidunderligt.
Det var Lyngby hjemme i slutningen af 2007.
Vi var bagud 0-3, men Greven får reduceret lige inden pausen, og allerede et kvartér inde i 2. halvleg fører vi 4-3. Vi får scoret én gang mere og vinder 5-3.

Det var dage efter at vi havde været i Tottenham og havde fået "two nill, and you fucked it up" i hovedet af Tottenhams fans, og så kunne vi jo passende smide den samme efter Lyngby, bare med "three nill" i stedet :P

Det var en god tid.
Det fede ved det i London var, at vi hurtigt tog sangen til os og sang "two nill, we fucked it up" ... det gav respekt og klapsalver fra Tottenhams fans!
Måske den fedeste AaB-away. Kæft der var mange AaB’ere i London og på White Hart Lane, en mindeværdig dag.
Jeg var desværre ikke med i London til den kamp. Jeg stod i stedet på propfyldt Hr. Nielsen i smog'en og så kampen, hvis min hukommelse er rigtig! Tror nok en af københavner klubberne var gået i forlænget spilletid, og da de så skiftede til AaB's kamp førte vi 2 - 0 og havde ikke set nogle af målene. Det var før livescore på smartphone tiden! :D

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Danni » 2. apr 2020, 16:26

Eagledrop skrev:
2. apr 2020, 16:03
Spanky skrev:
1. apr 2020, 17:20
MrBangDK skrev:
1. apr 2020, 15:52
Hanga skrev:
1. apr 2020, 13:49
Eagledrop skrev:
1. apr 2020, 13:38


Jeg mindes også selv at stå på vesttribunen til en kamp mod Lyngby hvor vi var bagude 3 eller 4 - 0... mindes ikke helt hvor meget. Tror 4? Vi scorede et mål lige inden halvleg hvis jeg husker rigtigt. Men rigtig mange fans forlod stadion da vi kom bagud stort. Men vi vandt... Vi vendte den kamp. Det var også helt vidunderligt.
Det var Lyngby hjemme i slutningen af 2007.
Vi var bagud 0-3, men Greven får reduceret lige inden pausen, og allerede et kvartér inde i 2. halvleg fører vi 4-3. Vi får scoret én gang mere og vinder 5-3.

Det var dage efter at vi havde været i Tottenham og havde fået "two nill, and you fucked it up" i hovedet af Tottenhams fans, og så kunne vi jo passende smide den samme efter Lyngby, bare med "three nill" i stedet :P

Det var en god tid.
Det fede ved det i London var, at vi hurtigt tog sangen til os og sang "two nill, we fucked it up" ... det gav respekt og klapsalver fra Tottenhams fans!
Måske den fedeste AaB-away. Kæft der var mange AaB’ere i London og på White Hart Lane, en mindeværdig dag.
Jeg var desværre ikke med i London til den kamp. Jeg stod i stedet på propfyldt Hr. Nielsen i smog'en og så kampen, hvis min hukommelse er rigtig! Tror nok en af københavner klubberne var gået i forlænget spilletid, og da de så skiftede til AaB's kamp førte vi 2 - 0 og havde ikke set nogle af målene. Det var før livescore på smartphone tiden! :D
Som jeg husker det, var vi kun bagud 1-0 der. Der AaB-kampen kommer på skærmen, bliver der beklaget over, at der allerede er blevet scoret og det ikke er kommet med i transmissionen. Så tænker jeg fuck; ikke allerede! 5 sekunder senere ser jeg Ene hakke den op i hjørnet og jeg var ved at vælte Old Games Pub. Der var ikke så mange og bartenderen synes, jeg skabte så god stemning, at der kom gratis Guinness til mig.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Pastorius » 2. apr 2020, 22:58

Jeg er ikke så god til at lave subjektive lister - så jeg keder mig også i denne tråd, men det må vi jo gøre noget ved (Kunne ikke lige finde et passende sted at poste).

Friis og familie er kommet hjem:

https://video.eurosport.dk/all-sports/m ... ideo.shtml
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Gaarde6 » 3. apr 2020, 08:37

En af de bedste kampe jeg nogensinde har set på stadion er 4-4 kampen mod OB i 91.
Hele stadion eksploderede i Jubel som jeg sjældent har oplevet, da Boye udlignede i kampens overtid.
Stod næsten i toppen på Øst Tribunen (det var her vi få med flag var samlet dengang) og da jublen lagde sig, stod jeg helt nede i bunden af tribunen, efter folk bare væltede rundt oven i hinanden :aabfan:

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af hundekiks » 3. apr 2020, 12:24

Genså lige højdepunkterne - shit han var ringe Nils Christian Jørgensen i den kamp
https://www.youtube.com/watch?v=kIfgnZcy6AY

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af svenderikpoulsen » 3. apr 2020, 19:50

Midt i denne kedelige tid kom der dog et lyspunkt: Jacob Friis’ datter er udskrevet. Så glem kedsomheden, og ønsk familin til lykke og alt godt.🌹🌹

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Hanga » 3. apr 2020, 20:28

svenderikpoulsen skrev:
3. apr 2020, 19:50
Midt i denne kedelige tid kom der dog et lyspunkt: Jacob Friis’ datter er udskrevet. Så glem kedsomheden, og ønsk familin til lykke og alt godt.🌹🌹
Det er stærkt! Som perifær familiemedlem til en gut på 27 år der har gennemgået nøjagtigt samme forløb nu her, tør jeg slet ikke tænke på, hvordan det har været for et lille barn og familien Friis. Bæ sygdom.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Elscorpio » 5. apr 2020, 13:12

Fedeste hjemmebanekamp: AaB-Brøndby guldsæsonen 2007/2008.
Den hvor Risgård scorede mål nr. 2.

Var der desværre ikke dengang der blev sat tilskuerrekord på stadion i 1995, hvor folk sad meget tæt på banen

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Hovedet » 5. apr 2020, 18:52

Elscorpio skrev:
5. apr 2020, 13:12
Fedeste hjemmebanekamp: AaB-Brøndby guldsæsonen 2007/2008.
Den hvor Risgård scorede mål nr. 2.

Var der desværre ikke dengang der blev sat tilskuerrekord på stadion i 1995, hvor folk sad meget tæt på banen
Den tilskuerrekord blev sat i 1969, da 21.198 tilskuere overværede en kamp mod KB. Mod Brøndby - og det var i øvrigt i 1994 - var der "kun" 20.533. Rygterne går dog på, at der i praksis var flere tilskuere på stadion den dag; i opgøret mod KB befandt alle tilskuere sig inden for tribunebanderne, hvorimod en del sad på banen mod Brøndby. Men ok, det gjorde de selvfølgelig også til opgøret mod Nørresundby tilbage i 1984, hvor der var godt 17.300 tilskuere.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Jakobsen » 6. apr 2020, 10:29

Hmm har det lidt svært med de lister. Skulle jeg komme med størte stadionoplevelser så tror jeg det må være noget ala. dette som nok klart afspejler, at jeg boede i Aalborg fra 06 til 13.

1. AaB - Brøndby i foråret 2008 for obvious reasons
2. AaB - Brøndby 3 - 2, 14 April 2007
En af de der kampe, som havde det hele. Solen skinnede, Stadion var elektrisk, fed tifo, Nomvethe og det var en intens kamp, hvor vi slog BIF og kom i gang med foråret. Det er nok den vildeste stemning jeg har prøvet på stadion, hvor det ikke var en cup kamp eller en kamp hvor vi kunne vinde noget på dagen.
3. AaB - La Coruna
Vi var røv og nøgler i suppen, men jeg var faktisk aldrig i tvivl om at vi sgu nok slog Deportivo.
Jeg kan ikke sige Sampdoria da jeg var på fucking rustur, men vores europæiske kampagne skal med og jeg husker stemmnigne som god både til Deportivo og City hjemme.

Boblere: AaB - BIF pokalsemifinale 2004
Min første kamp på Vest i de først år, hvor jeg betyndte at følge klubben tættere. BIF havde talt grimt om AaB i ugevis og medierne var på deres side. VI slog dem klogt på hjemmebane på mål af David og Lundberg og stemningen på Vest var vild den aften.
https://www.youtube.com/watch?v=noGZkQu6Frk
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af FlæskeFrank » 6. apr 2020, 13:35

Jakobsen skrev:
6. apr 2020, 10:29
3. AaB - La Coruna
Vi var røv og nøgler i suppen, men jeg var faktisk aldrig i tvivl om at vi sgu nok slog Deportivo.
Jeg kan ikke sige Sampdoria da jeg var på fucking rustur, men vores europæiske kampagne skal med og jeg husker stemmnigne som god både til Deportivo og City hjemme.
Nu går jeg ud fra, at det er kampen i 2009, men begge hjemmekampen mod Deportivo var fantastiske.

Jeg boede i Aalborg og så kampen mod Deportivo i 1993 - den var fantastisk. Pisregnvejr og et verdenshold, som man ikke gjorde sig nogen forhåbninger om at slå og så Thorsts mål til 1-0. Absurd lykkelig.

Kampen i 2009. Var kørt op fra Fyn for at se kampen. Den havde det hele igen. Bortset fra, at vi spillede pissegodt og virkelig udklaskede dem. Talte med mig selv hele vejen ned gennem Jylland i bil efter kampen - for jeg skulle bare tale højt om kampen, selvom jeg var alene i bilen.

Kampen i 2009 fortrænges dog af City-kampen, som var endnu bedre.
- FlæskeFrank

Besvar