Stadion

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Stadion

Indlæg af Pastorius » 27. jul 2020, 13:21

Yankee skrev:
27. jul 2020, 12:27
Der kommer virkelig mange gode vinkler og analyser herinde. Håber AaB læser med.

Min analyse er stadig, at Superligaen lider under 20 års ensidig satsning på at være et TV-produkt. Alt er blevet tilpasset TV - ligefra stadionkrav til kamptidspunkter og man har indtil de sidste fire-fem år ikke lagt en krone eller en mandetime i at produktudvikle Superligaen som live-produkt. Det er den strategiske ramme for den tilskuerkrise, der har ramt Superligaen og i særdeleshed AaB de sidste par år.

Løsningen er simpel, men meget svær og ubehagelig: Vi skal holde op med at vise så mange kampe i TV. Der er ingen national interesse i at se AaB-Horsens og hvis der fx kun er 25.000 tv-seere til en kamp, skal vi langt hellere satse hele butikken på at gøre det til et godt og nærværende live-produkt.

Superligaen kommer aldrig til at kunne slå Premier League i TV-konkurrencen og det bliver værre år for år. Superligaen kan derimod godt konkurrere med hvad der ellers findes af underholdningstilbud i byerne søndag kl. 15 - hvis man altså prioriterer det og lader folk opbygge en god vane med at tage på stadion på faste tidspunkter.
Det er lidt en gordisk knude. Pengene kommer fra TV, men det gør også at superligaen ikke er frit tilgængelig for alle, og det koster bestemt interesse - særligt over tid. At optakt og pausesnak så er minimeret til stort set ingenting - udover reklamer - gør så at nogle af de oplysninger der kunne vække interessen hos små nye fodboldnørder, ikke kommer bredt ud.

Endelig så er jeg sikker på det koster "fodbold"-interesserede seere at så stor en del dækningen er poppet fordummende og overfladisk Onside som det store flagskib i dén henseende.

Har du et bud på hvor mange millioner et hold som AaB skulle skrabe ind i kampindtægter for at kompensere for tabte TV-indtægter, for du forestiller dig vel ikke at de så ville fortsætte uændret?

PS! Det er en ret interessant (for ikke at sige kontroversiel) betragtning, at mindre eksponering og færre TV-minutter skulle kunne gøre et produkt mere attraktivt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Stadion

Indlæg af Yankee » 27. jul 2020, 13:30

Pastorius skrev:
27. jul 2020, 13:21

Har du et bud på hvor mange millioner et hold som AaB skulle skrabe ind i kampindtægter for at kompensere for tabte TV-indtægter, for du forestiller dig vel ikke at de så ville fortsætte uændret?

PS! Det er en ret interessant (for ikke at sige kontroversiel) betragtning, at mindre eksponering og færre TV-minutter skulle kunne gøre et produkt mere attraktivt.
Ja, du og Hanga sætter jo fingeren på svagheden - hvor skal pengene komme fra?

Problemet er bare at den kortsigtede gevinst (de sidste 20 års tv-aftaler) har slidt på den langsigtede folkelige opbakning og dermed fundamentet for Superligaens popularitet. Der skal være en balance mellem "live" og "tv", så man både tjener penge på at sælge rettighder til tv-kanaler, men samtidig opretholder stærke tilskuertal og en stor interesse i befolkningen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Stadion

Indlæg af Pastorius » 27. jul 2020, 13:47

Yankee skrev:
27. jul 2020, 13:30
Pastorius skrev:
27. jul 2020, 13:21

Har du et bud på hvor mange millioner et hold som AaB skulle skrabe ind i kampindtægter for at kompensere for tabte TV-indtægter, for du forestiller dig vel ikke at de så ville fortsætte uændret?

PS! Det er en ret interessant (for ikke at sige kontroversiel) betragtning, at mindre eksponering og færre TV-minutter skulle kunne gøre et produkt mere attraktivt.
Ja, du og Hanga sætter jo fingeren på svagheden - hvor skal pengene komme fra?

Problemet er bare at den kortsigtede gevinst (de sidste 20 års tv-aftaler) har slidt på den langsigtede folkelige opbakning og dermed fundamentet for Superligaens popularitet. Der skal være en balance mellem "live" og "tv", så man både tjener penge på at sælge rettighder til tv-kanaler, men samtidig opretholder stærke tilskuertal og en stor interesse i befolkningen.
Jeg tror ikke på det er en holdbar måde at gøre det på. Jo mere TV og omtale desto mere interesse. Det er jeg sikker på. I den forbindelse var TV2's gamle TV-aftale langt mere frugtbar for interessen for superligafodbold. Den har ganske sikkert ikke kunnet generere så mange penge som den nuværende. Oveni tror jeg en del lokale sponsorer ville blive voldsomt utilfredse med at miste eksponering på TV.

Jeg tror at man skal gøre noget for at pumpe seertallene op i dansk fodbold, for at øge interessen.

Desuden vil det nok blive svært at køre VAR i superligaen, hvis ikke alle kampe blev vist i TV. Jeg tænker ikke klubberne selv ville betale for at producere TV til VAR, og jeg tror at VAR markedsføringsmæssigt er en forudsætning for at blive tager seriøst som fodboldliga fremover.

En mellemting kunne være at lave et ugentligt magasinprogram om superligaen tilgængeligt for alle - gerne uden reklamer og gerne mere seriøst fodboldfagligt.

Endelig tror jeg at den meget store fokusering på dommere og dommerfejl fra TV-stationernes side er at skyde sig selv i foden. De taler der produkt voldsomt ned på den måde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Stadion

Indlæg af Hovedet » 27. jul 2020, 16:59

Pastorius skrev:
27. jul 2020, 13:47
Yankee skrev:
27. jul 2020, 13:30
Pastorius skrev:
27. jul 2020, 13:21

Har du et bud på hvor mange millioner et hold som AaB skulle skrabe ind i kampindtægter for at kompensere for tabte TV-indtægter, for du forestiller dig vel ikke at de så ville fortsætte uændret?

PS! Det er en ret interessant (for ikke at sige kontroversiel) betragtning, at mindre eksponering og færre TV-minutter skulle kunne gøre et produkt mere attraktivt.
Ja, du og Hanga sætter jo fingeren på svagheden - hvor skal pengene komme fra?

Problemet er bare at den kortsigtede gevinst (de sidste 20 års tv-aftaler) har slidt på den langsigtede folkelige opbakning og dermed fundamentet for Superligaens popularitet. Der skal være en balance mellem "live" og "tv", så man både tjener penge på at sælge rettighder til tv-kanaler, men samtidig opretholder stærke tilskuertal og en stor interesse i befolkningen.
Jeg tror ikke på det er en holdbar måde at gøre det på. Jo mere TV og omtale desto mere interesse. Det er jeg sikker på. I den forbindelse var TV2's gamle TV-aftale langt mere frugtbar for interessen for superligafodbold. Den har ganske sikkert ikke kunnet generere så mange penge som den nuværende. Oveni tror jeg en del lokale sponsorer ville blive voldsomt utilfredse med at miste eksponering på TV.

Jeg tror at man skal gøre noget for at pumpe seertallene op i dansk fodbold, for at øge interessen.

Desuden vil det nok blive svært at køre VAR i superligaen, hvis ikke alle kampe blev vist i TV. Jeg tænker ikke klubberne selv ville betale for at producere TV til VAR, og jeg tror at VAR markedsføringsmæssigt er en forudsætning for at blive tager seriøst som fodboldliga fremover.

En mellemting kunne være at lave et ugentligt magasinprogram om superligaen tilgængeligt for alle - gerne uden reklamer og gerne mere seriøst fodboldfagligt.

Endelig tror jeg at den meget store fokusering på dommere og dommerfejl fra TV-stationernes side er at skyde sig selv i foden. De taler der produkt voldsomt ned på den måde.
Men de TV-aftaler har jo eksisteret i årevis både herhjemme og i udlandet, og alle andre steder har tendensen været krystalklar: stigende tilskuertal. AaB fremstår som en lysende undtagelse på det punkt. Selvfølgelig er der flere ting i spil her, og man skal ikke overfortolke, men det er sgu da sigende, at AaB ikke længere kan samle fuldt hus til et opgør mod FCK, hvor kapaciteten er 3700!

Jeg er så helt enig i, at dækningen herhjemme er elendig, og at det var meget bedre for Superligaen, om det var TV2 eller navnlig DR, der sad på rettighederne. Men jeg kan sgu ikke forestille mig, at AaB-Horsens skulle samle flere tilskuere, blot fordi kampen ikke blev vist på en eller anden arbitrær reklamekanal.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Stadion

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2020, 17:03

Det er simpelthen ikke rigtigt at tilskuerne flokkes til alle andre steder. Tilskuertallet har været faldende i snart 15 år, medmindre det er vendt i 2020, og det er det næppe, så er det altså ikke sandt
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Stadion

Indlæg af Hovedet » 27. jul 2020, 17:47

jonas386 skrev:
27. jul 2020, 17:03
Det er simpelthen ikke rigtigt at tilskuerne flokkes til alle andre steder. Tilskuertallet har været faldende i snart 15 år, medmindre det er vendt i 2020, og det er det næppe, så er det altså ikke sandt
Jeg mente også i udlandet, skal retfærdigvis tilføjes. Jeg tvivler dog blot på, at det skulle være TV-aftalerne, der primært er årsagen til AaBs tilskuermæssige deroute (selv om jeg har 117 negative ting at sige om dem og moderne fodbold i det hele taget med den dekadente Premier League som alletiders lavpunkt).

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Stadion

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2020, 18:00

Hovedet skrev:
27. jul 2020, 17:47
jonas386 skrev:
27. jul 2020, 17:03
Det er simpelthen ikke rigtigt at tilskuerne flokkes til alle andre steder. Tilskuertallet har været faldende i snart 15 år, medmindre det er vendt i 2020, og det er det næppe, så er det altså ikke sandt
Jeg mente også i udlandet, skal retfærdigvis tilføjes. Jeg tvivler dog blot på, at det skulle være TV-aftalerne, der primært er årsagen til AaBs tilskuermæssige deroute (selv om jeg har 117 negative ting at sige om dem og moderne fodbold i det hele taget med den dekadente Premier League som alletiders lavpunkt).
Hvilke ligaer tænker du på? Vi kan dårligt sammenlignes med lande som Italien, Spanien, Tyskland og England. Flere mennesker, tættere beboelse osv. I Tyskland har man eksempelvis gjort en del for at holde billetpriserne nede, så 'almindelige' mennesker stadig kan tage til fodbold. Hos Bayern München mener jeg, at man betaler lige under 50,- pr. kamp med sæsonkort. De fleste kampe er Søndag klokken 15, og der er altid god stemning.

Tilskuertallene i dansk fodbold er faldende fordi dem der betaler for gildet helst vil have at folk bliver hjemme, og ser kampen på skærmen, hvor de kan stopfodre folk med reklamer. Dansk fodbold er i frit fald. De kommende generationer bliver ikke fans af dansk fodbold på samme måde som os andre. Og hvorfor skulle de? Spillet er ofte ringe, holdene fyldt med obskure udlændinge, og det er nemmere at følge med i engelsk eller spansk fodbold, hvis man vil se alle holdets kampe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Stadion

Indlæg af Klaus » 27. jul 2020, 19:00

Jeg tænker, at man kan komme et stykke ved almindelig sund fornuft. Fx kunne man lade 5 og 6 valget blive sendt på fx tv2 eller dr. Holdende der bliver valgt som sidstevalg får det dårligste spilletidspunkt og ingen penge for kampvalget. Blev disse kampe nu sendt på landsdækkende TV, kunne klubberne måske lave nogle ekstra sponsorkroner og få en højere omtale. Dermed vil de små hold få flere indtægter, hvilket i det lange løb vil give mere konkurrence og flere lige kampe, og dermed skabe en mere spændende liga.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Stadion

Indlæg af martinaalborg » 27. jul 2020, 21:00

Klaus skrev:
27. jul 2020, 19:00
Jeg tænker, at man kan komme et stykke ved almindelig sund fornuft. Fx kunne man lade 5 og 6 valget blive sendt på fx tv2 eller dr. Holdende der bliver valgt som sidstevalg får det dårligste spilletidspunkt og ingen penge for kampvalget. Blev disse kampe nu sendt på landsdækkende TV, kunne klubberne måske lave nogle ekstra sponsorkroner og få en højere omtale. Dermed vil de små hold få flere indtægter, hvilket i det lange løb vil give mere konkurrence og flere lige kampe, og dermed skabe en mere spændende liga.
Og det vil hjælpe på stadionoplevelsen og det faldende tilskuertal???

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Stadion

Indlæg af Yankee » 28. jul 2020, 09:06

martinaalborg skrev:
27. jul 2020, 21:00
Klaus skrev:
27. jul 2020, 19:00
Jeg tænker, at man kan komme et stykke ved almindelig sund fornuft. Fx kunne man lade 5 og 6 valget blive sendt på fx tv2 eller dr. Holdende der bliver valgt som sidstevalg får det dårligste spilletidspunkt og ingen penge for kampvalget. Blev disse kampe nu sendt på landsdækkende TV, kunne klubberne måske lave nogle ekstra sponsorkroner og få en højere omtale. Dermed vil de små hold få flere indtægter, hvilket i det lange løb vil give mere konkurrence og flere lige kampe, og dermed skabe en mere spændende liga.
Og det vil hjælpe på stadionoplevelsen og det faldende tilskuertal???
Ja, det tror jeg. Idag er der ofte kun 15-20.000 tv-seere til de mindst attraktive kampe og de repræsenterer stort set ingen værdi for tv-kanalerne.

Hvis de derimod blev vist på DR eller TV2 (helst hovedkanalerne) fx søndag kl. 14, ville du uden problemer få 2-300.000 seere, selv til fx Lyngby-Randers. Det ville være et kæmpe boost til interessen for ligaen blandt de jævne danskere.

Den ideelle model for mig ville være at de 2-3 bedste kampe blev udbudt som idag, at 1-2 kampe blev vist på DR/TV2 og at 1-2 kampe slet ikke blev vist. Så kunne man også spille 2-3 kampe samtidig søndag kl. 15, hvilket jeg tror alle savner.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Stadion

Indlæg af Pastorius » 28. jul 2020, 09:51

Yankee skrev:
28. jul 2020, 09:06
martinaalborg skrev:
27. jul 2020, 21:00
Klaus skrev:
27. jul 2020, 19:00
Jeg tænker, at man kan komme et stykke ved almindelig sund fornuft. Fx kunne man lade 5 og 6 valget blive sendt på fx tv2 eller dr. Holdende der bliver valgt som sidstevalg får det dårligste spilletidspunkt og ingen penge for kampvalget. Blev disse kampe nu sendt på landsdækkende TV, kunne klubberne måske lave nogle ekstra sponsorkroner og få en højere omtale. Dermed vil de små hold få flere indtægter, hvilket i det lange løb vil give mere konkurrence og flere lige kampe, og dermed skabe en mere spændende liga.
Og det vil hjælpe på stadionoplevelsen og det faldende tilskuertal???
Ja, det tror jeg. Idag er der ofte kun 15-20.000 tv-seere til de mindst attraktive kampe og de repræsenterer stort set ingen værdi for tv-kanalerne.

Hvis de derimod blev vist på DR eller TV2 (helst hovedkanalerne) fx søndag kl. 14, ville du uden problemer få 2-300.000 seere, selv til fx Lyngby-Randers. Det ville være et kæmpe boost til interessen for ligaen blandt de jævne danskere.

Den ideelle model for mig ville være at de 2-3 bedste kampe blev udbudt som idag, at 1-2 kampe blev vist på DR/TV2 og at 1-2 kampe slet ikke blev vist. Så kunne man også spille 2-3 kampe samtidig søndag kl. 15, hvilket jeg tror alle savner.
Jeg kan simpelthen ikke få ind i hovedet hvilken gavn det skulle gøre at der var kampe der ikke blev vist.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Stadion

Indlæg af Sanchez94 » 28. jul 2020, 11:16

Yankee skrev:
28. jul 2020, 09:06
martinaalborg skrev:
27. jul 2020, 21:00
Klaus skrev:
27. jul 2020, 19:00
Jeg tænker, at man kan komme et stykke ved almindelig sund fornuft. Fx kunne man lade 5 og 6 valget blive sendt på fx tv2 eller dr. Holdende der bliver valgt som sidstevalg får det dårligste spilletidspunkt og ingen penge for kampvalget. Blev disse kampe nu sendt på landsdækkende TV, kunne klubberne måske lave nogle ekstra sponsorkroner og få en højere omtale. Dermed vil de små hold få flere indtægter, hvilket i det lange løb vil give mere konkurrence og flere lige kampe, og dermed skabe en mere spændende liga.
Og det vil hjælpe på stadionoplevelsen og det faldende tilskuertal???
Ja, det tror jeg. Idag er der ofte kun 15-20.000 tv-seere til de mindst attraktive kampe og de repræsenterer stort set ingen værdi for tv-kanalerne.

Hvis de derimod blev vist på DR eller TV2 (helst hovedkanalerne) fx søndag kl. 14, ville du uden problemer få 2-300.000 seere, selv til fx Lyngby-Randers. Det ville være et kæmpe boost til interessen for ligaen blandt de jævne danskere.

Den ideelle model for mig ville være at de 2-3 bedste kampe blev udbudt som idag, at 1-2 kampe blev vist på DR/TV2 og at 1-2 kampe slet ikke blev vist. Så kunne man også spille 2-3 kampe samtidig søndag kl. 15, hvilket jeg tror alle savner.
Enig.. Man bør kigge mod NFL - Kampen kommer kun i TV, hvis den er udsolgt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Stadion

Indlæg af Yankee » 28. jul 2020, 12:46

Pastorius skrev:
28. jul 2020, 09:51

Jeg kan simpelthen ikke få ind i hovedet hvilken gavn det skulle gøre at der var kampe der ikke blev vist.
Det ville gøre Superligaen til et liveprodukt, som man er nødt til at komme på stadion og se. Det tror jeg er Superligaens fremtid frem for at konkurrere om tv-seerne med Liverpool og Manchester United

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Stadion

Indlæg af Hanga » 28. jul 2020, 13:02

Yankee skrev:
28. jul 2020, 12:46
Pastorius skrev:
28. jul 2020, 09:51

Jeg kan simpelthen ikke få ind i hovedet hvilken gavn det skulle gøre at der var kampe der ikke blev vist.
Det ville gøre Superligaen til et liveprodukt, som man er nødt til at komme på stadion og se. Det tror jeg er Superligaens fremtid frem for at konkurrere om tv-seerne med Liverpool og Manchester United
Man kan jo prøve at kigge på tilskuerinteressen for hockey og håndbold, der langt fra altid bliver vist i fjernsynet. Her lader folk til at finde fint vej til hallerne trods den manglende tv eksponering.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Stadion

Indlæg af Halil » 28. jul 2020, 14:41

Hvordan kan det egentlig være at der var 10000+ tilskuere mod fck i efteråret 2019?

Var der ikke en tv den dag?

Eller var der fri parkering, hvor folket havde lyst den dag?

Var det søndag kl. 15 kampen blev afviklet?

Eller havde AaB vundet nogle kampe i træk med flot spil og skabt noget hype?

Jeg kan sgu ikke huske det.
Uden Synd Ingen Frelse

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Stadion

Indlæg af Sanchez94 » 28. jul 2020, 16:31

Halil skrev:
28. jul 2020, 14:41
Hvordan kan det egentlig være at der var 10000+ tilskuere mod fck i efteråret 2019?

Var der ikke en tv den dag?

Eller var der fri parkering, hvor folket havde lyst den dag?

Var det søndag kl. 15 kampen blev afviklet?

Eller havde AaB vundet nogle kampe i træk med flot spil og skabt noget hype?

Jeg kan sgu ikke huske det.
AaB brugte rigtig mange penge på reklame til den her kamp, samtidig kørte "10kmodFCK" på de socialemedier fra de stemningsskabende fans. Der blev brugt rigtig mange ressourcer på den kamp.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Stadion

Indlæg af Hanga » 28. jul 2020, 16:33

Sanchez94 skrev:
28. jul 2020, 16:31
Halil skrev:
28. jul 2020, 14:41
Hvordan kan det egentlig være at der var 10000+ tilskuere mod fck i efteråret 2019?

Var der ikke en tv den dag?

Eller var der fri parkering, hvor folket havde lyst den dag?

Var det søndag kl. 15 kampen blev afviklet?

Eller havde AaB vundet nogle kampe i træk med flot spil og skabt noget hype?

Jeg kan sgu ikke huske det.
AaB brugte rigtig mange penge på reklame til den her kamp, samtidig kørte "10kmodFCK" på de socialemedier fra de stemningsskabende fans. Der blev brugt rigtig mange ressourcer på den kamp.
Der var også hyldest af 1999 holdet.

Det var uden tvivl den bedste stadionoplevelse i Aalborg for mig siden the double. Et velspillende AaB hold der endelig havde fået nogle tekniske typer ind på midtbanen og en Lucas i hopla. kombineret med en rigtig fin stemning. Det er enormt selvforstærkende hvor mange mennesker der kommer. Når der er tomt er det en tam oplevelse, hvorimod en dag som denne virkelig gav lyst til mere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Stadion

Indlæg af Halil » 29. jul 2020, 09:53

Sanchez94 skrev:
28. jul 2020, 16:31
Halil skrev:
28. jul 2020, 14:41
Hvordan kan det egentlig være at der var 10000+ tilskuere mod fck i efteråret 2019?

Var der ikke en tv den dag?

Eller var der fri parkering, hvor folket havde lyst den dag?

Var det søndag kl. 15 kampen blev afviklet?

Eller havde AaB vundet nogle kampe i træk med flot spil og skabt noget hype?

Jeg kan sgu ikke huske det.
AaB brugte rigtig mange penge på reklame til den her kamp, samtidig kørte "10kmodFCK" på de socialemedier fra de stemningsskabende fans. Der blev brugt rigtig mange ressourcer på den kamp.
Reklame og et hashtag var tilsyneladende det som gjorde det i fck-kampen.
Uden Synd Ingen Frelse

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Stadion

Indlæg af Sanchez94 » 30. jul 2020, 09:04

Halil skrev:
29. jul 2020, 09:53
Sanchez94 skrev:
28. jul 2020, 16:31
Halil skrev:
28. jul 2020, 14:41
Hvordan kan det egentlig være at der var 10000+ tilskuere mod fck i efteråret 2019?

Var der ikke en tv den dag?

Eller var der fri parkering, hvor folket havde lyst den dag?

Var det søndag kl. 15 kampen blev afviklet?

Eller havde AaB vundet nogle kampe i træk med flot spil og skabt noget hype?

Jeg kan sgu ikke huske det.
AaB brugte rigtig mange penge på reklame til den her kamp, samtidig kørte "10kmodFCK" på de socialemedier fra de stemningsskabende fans. Der blev brugt rigtig mange ressourcer på den kamp.
Reklame og et hashtag var tilsyneladende det som gjorde det i fck-kampen.
Selvfølgelig var der også en hyldest af 1999 holdet!

Marketing er faktisk ret simpelt.. jo flere penge du hælder i det, jo flere kunder får du.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Stadion

Indlæg af Halil » 30. jul 2020, 09:50

Sanchez94 skrev:
30. jul 2020, 09:04
Halil skrev:
29. jul 2020, 09:53
Sanchez94 skrev:
28. jul 2020, 16:31
Halil skrev:
28. jul 2020, 14:41
Hvordan kan det egentlig være at der var 10000+ tilskuere mod fck i efteråret 2019?

Var der ikke en tv den dag?

Eller var der fri parkering, hvor folket havde lyst den dag?

Var det søndag kl. 15 kampen blev afviklet?

Eller havde AaB vundet nogle kampe i træk med flot spil og skabt noget hype?

Jeg kan sgu ikke huske det.
AaB brugte rigtig mange penge på reklame til den her kamp, samtidig kørte "10kmodFCK" på de socialemedier fra de stemningsskabende fans. Der blev brugt rigtig mange ressourcer på den kamp.
Reklame og et hashtag var tilsyneladende det som gjorde det i fck-kampen.
Selvfølgelig var der også en hyldest af 1999 holdet!

Marketing er faktisk ret simpelt.. jo flere penge du hælder i det, jo flere kunder får du.
Så kan det undre lidt, at AaB ikke bruger lidt flere penge på det, hvis det var så simpelt.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar