Matchfixing

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Matchfixing

Indlæg af alithebeast » 19. maj 2020, 15:43

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/p ... en/8129096

Hvad tænker i? Jeg synes ikke at kunne huske kampe, hvor der helt åbenlyst var sket ulovligheder.
Hader København!

GoGoJohn
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 7. jul 2017, 10:57

Re: Matchfixing

Indlæg af GoGoJohn » 19. maj 2020, 16:00

Skulle angiveligt være en hendelse fra 1-0 kampen mod OB (ifølge Bold.dk).

Kan måske være den specielle situationen hvor Børsting trækker et gult kort til slut... Men blot et gæt

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Matchfixing

Indlæg af Klaus » 19. maj 2020, 16:08

Det er forhåbentligt løgn. Som det står på aabsport.dk virker det som en enkelt hændelse i kampen. Kan det være en udvisning, et straffespark en første målscorer eller sådan noget... Synes ikke jeg husker noget specielt vildt fra efteråret?

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Matchfixing

Indlæg af dyhrmaN » 19. maj 2020, 16:13

Ud fra højdepunkter er det eneste der kan virke bare en bitte smule mistænkeligt Børstings kæmpechance https://youtu.be/D6DReDU3hhg?t=295. Men det har jeg alligevel svært ved at tro på.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Matchfixing

Indlæg af abbifar » 19. maj 2020, 16:14

Klaus skrev:
19. maj 2020, 16:08
Det er forhåbentligt løgn. Som det står på aabsport.dk virker det som en enkelt hændelse i kampen. Kan det være en udvisning, et straffespark en første målscorer eller sådan noget... Synes ikke jeg husker noget specielt vildt fra efteråret?
Jeg husker ingen udvisninger fra efteråret. Til gengæld husker jeg to missede straffespark (van Weert og Fossum).

Hvis det skulle være OB-kampen, så er det nærmest kun advarslerne det kan være. Børstings husker jeg som speciel, men ikke noget ekstraordinært. Okores i 90. minut husker jeg ikke... nogen der kan hjælpe der?
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Matchfixing

Indlæg af Klaus » 19. maj 2020, 16:22

abbifar skrev:
19. maj 2020, 16:14
Klaus skrev:
19. maj 2020, 16:08
Det er forhåbentligt løgn. Som det står på aabsport.dk virker det som en enkelt hændelse i kampen. Kan det være en udvisning, et straffespark en første målscorer eller sådan noget... Synes ikke jeg husker noget specielt vildt fra efteråret?
Jeg husker ingen udvisninger fra efteråret. Til gengæld husker jeg to missede straffespark (van Weert og Fossum).

Hvis det skulle være OB-kampen, så er det nærmest kun advarslerne det kan være. Børstings husker jeg som speciel, men ikke noget ekstraordinært. Okores i 90. minut husker jeg ikke... nogen der kan hjælpe der?
Med Putros som dommer kan meget virke underligt :innocent:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Matchfixing

Indlæg af Hovedet » 19. maj 2020, 16:24

Scorede Lucas Andersen ikke på straffespark i den kamp? Så skulle det da lige være dét.

Omvendt kan man jo spille på hvad som helst, herunder gule kort f.eks.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Matchfixing

Indlæg af Jakobsen » 19. maj 2020, 16:27

Den kamp var ret intetsigende som jeg husker det. Nu kan matchfixing jo være mange ting. Det behøver jo ikke at betyde, resultatet var fixet og at vi fik et gratis straffe f.eks.. Det kan jo også være, at en spiller har fået penge for at trække et gult kort. Dømmes spilleren må vedkommende være færdig i AaB uanset hvem det er. Om så det skulle vise sig at være den mest nordjyske nabosøn så er der kun en vej og det er ud og at det er så uskyldig som at spille på et gult kort til sig selv.

Derudover synes jeg ærligtalt, at vi den/de mistænkte spillere suspenderes indtil efterforskningen er ovre. Vi kan ikke leve med, at der stilles spørgsmål ved AaB eller Superligaen.

Kigger man på kampevents er det vel et gult kort i 90' minut, men det kan omvendt have været nødvendigt for at stoppe en kontra.
https://www.superstats.dk/kampe/5730

Har svært ved at se straffesparket skulle være fixet når Putros havde alle chancer for at dømme et lige inden. De gule kort får man jo desværre ikke at se.
https://aabsport.dk/kampprogram/?kamp=27680&type=video

Kan se Sandi Putros var dommer. Skulle der være matchfixing involveret når han dømmer ville det forklare overordentligt meget. Kampen havde syv minutters tillægstid. Hvor pokker kom de fra?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Matchfixing

Indlæg af Bech » 19. maj 2020, 16:59

https://ekstrabladet.dk/sport/jores-oko ... ag/8129215
Stor spilleaktivitet
Ekstra Bladet har gennem længere tid været bekendt med, at flere bookmakere med licens i Danmark registrerede usædvanlig stor spilleaktivitet på en advarsel til Jores Okore i netop den kamp, og der var steder, hvor der blev lukket for spil på netop det udfald, fordi der blev satset store beløb.

AaB lægger i sin pressemeddelelse meget stor vægt på, at politiets efterforskning retter sig mod en specifik hændelse i en kamp, hvilket er en noget mere snæver beskrivelse af politiets fokus, end ordensmagten selv er ude med. Nordjyllands Politi bruger den brede formulering 'matchfixing,' som i mest ekstreme tilfælde kan indikere, at der er tale om kampe, der er tabt med vilje.

AaB ønsker ikke at komme med flere oplysninger, end de er kommet med i den netop udsendte pressemeddelelse, men Ekstra Bladets kilder slår fast, at udtrykket 'specifik hændelse' er nøje udvalgt af den nordjyske klub.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Matchfixing

Indlæg af Jakobsen » 19. maj 2020, 17:10

Bech skrev:
19. maj 2020, 16:59
https://ekstrabladet.dk/sport/jores-oko ... ag/8129215
Stor spilleaktivitet
Ekstra Bladet har gennem længere tid været bekendt med, at flere bookmakere med licens i Danmark registrerede usædvanlig stor spilleaktivitet på en advarsel til Jores Okore i netop den kamp, og der var steder, hvor der blev lukket for spil på netop det udfald, fordi der blev satset store beløb.

AaB lægger i sin pressemeddelelse meget stor vægt på, at politiets efterforskning retter sig mod en specifik hændelse i en kamp, hvilket er en noget mere snæver beskrivelse af politiets fokus, end ordensmagten selv er ude med. Nordjyllands Politi bruger den brede formulering 'matchfixing,' som i mest ekstreme tilfælde kan indikere, at der er tale om kampe, der er tabt med vilje.

AaB ønsker ikke at komme med flere oplysninger, end de er kommet med i den netop udsendte pressemeddelelse, men Ekstra Bladets kilder slår fast, at udtrykket 'specifik hændelse' er nøje udvalgt af den nordjyske klub.
Det kunne da forklare alle de tåbelige hændelser han har lavet på banen i den tid han har været her. Bliver han kendt skyldig er det sgu bare ud af klubben og byen på røv og albuer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Matchfixing

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. maj 2020, 17:10

Klaus skrev:
19. maj 2020, 16:08
Det er forhåbentligt løgn. Som det står på aabsport.dk virker det som en enkelt hændelse i kampen. Kan det være en udvisning, et straffespark en første målscorer eller sådan noget... Synes ikke jeg husker noget specielt vildt fra efteråret?
Ekstra Bladet skriver at det er Okores voldsomme frispark i tillægstiden i hjemmekampen mod OB som efterforskes.

AaBs ordvalg om en specifik hændelse lyder meget bevidst da klubben på den måde vil fremhæve at der ikke er tale om matchfixing.

Uanset hvad vil tiden vise om dette er endnu en sag som droppes, erfaringerne viser at det er meget svært at løfte bevisbyrden i denne type sager.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Matchfixing

Indlæg af Alpa Chino » 19. maj 2020, 17:14

Så har han sgu tjent mange penge med alle de røde kort han har fået.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Matchfixing

Indlæg af Forza » 19. maj 2020, 17:16

Bech skrev:
19. maj 2020, 16:59
https://ekstrabladet.dk/sport/jores-oko ... ag/8129215
Stor spilleaktivitet
Ekstra Bladet har gennem længere tid været bekendt med, at flere bookmakere med licens i Danmark registrerede usædvanlig stor spilleaktivitet på en advarsel til Jores Okore i netop den kamp, og der var steder, hvor der blev lukket for spil på netop det udfald, fordi der blev satset store beløb.

AaB lægger i sin pressemeddelelse meget stor vægt på, at politiets efterforskning retter sig mod en specifik hændelse i en kamp, hvilket er en noget mere snæver beskrivelse af politiets fokus, end ordensmagten selv er ude med. Nordjyllands Politi bruger den brede formulering 'matchfixing,' som i mest ekstreme tilfælde kan indikere, at der er tale om kampe, der er tabt med vilje.

AaB ønsker ikke at komme med flere oplysninger, end de er kommet med i den netop udsendte pressemeddelelse, men Ekstra Bladets kilder slår fast, at udtrykket 'specifik hændelse' er nøje udvalgt af den nordjyske klub.
Okore skal på ingen måde dømmes før sagen er afklaret. Men ender denne sag med en dom så sætter det alvorlige ridser i hans eftermæle i AaB (og i dansk fodbold). Det er ikke godt for hans kommende transfervindue.

Lad os håbe at han og AaB bliver frikendt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Matchfixing

Indlæg af Jakobsen » 19. maj 2020, 17:19

Forza skrev:
Bech skrev:
19. maj 2020, 16:59
https://ekstrabladet.dk/sport/jores-oko ... ag/8129215
Stor spilleaktivitet
Ekstra Bladet har gennem længere tid været bekendt med, at flere bookmakere med licens i Danmark registrerede usædvanlig stor spilleaktivitet på en advarsel til Jores Okore i netop den kamp, og der var steder, hvor der blev lukket for spil på netop det udfald, fordi der blev satset store beløb.

AaB lægger i sin pressemeddelelse meget stor vægt på, at politiets efterforskning retter sig mod en specifik hændelse i en kamp, hvilket er en noget mere snæver beskrivelse af politiets fokus, end ordensmagten selv er ude med. Nordjyllands Politi bruger den brede formulering 'matchfixing,' som i mest ekstreme tilfælde kan indikere, at der er tale om kampe, der er tabt med vilje.

AaB ønsker ikke at komme med flere oplysninger, end de er kommet med i den netop udsendte pressemeddelelse, men Ekstra Bladets kilder slår fast, at udtrykket 'specifik hændelse' er nøje udvalgt af den nordjyske klub.
Okore skal på ingen måde dømmes før sagen er afklaret. Men ender denne sag med en dom så sætter det alvorlige ridser i hans eftermæle i AaB (og i dansk fodbold). Det er ikke godt for hans kommende transfervindue.

Lad os håbe at han og AaB bliver frikendt.
I det mindste bliver det da svært at taberdømme os for det. Det tyder jo ikke på AaB som klub har gjort noget forkert eller har kunnet gøre noget anerledes.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Matchfixing

Indlæg af Klaus » 19. maj 2020, 17:33

Virker underligt. For det første kunne forseelsen med Putros som dommer give alt fra ingenting til direkte rødt. For det andet er det da lang tid at vente på at trække en advarsel, hvis det er det sagen handler om. I øvrigt er det jo ikke just et særsyn, at Okore trækker en advarsel.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Matchfixing

Indlæg af Forza » 19. maj 2020, 18:34

Klaus skrev:
19. maj 2020, 17:33
Virker underligt. For det første kunne forseelsen med Putros som dommer give alt fra ingenting til direkte rødt. For det andet er det da lang tid at vente på at trække en advarsel, hvis det er det sagen handler om. I øvrigt er det jo ikke just et særsyn, at Okore trækker en advarsel.
Skulle man følge tanken helt ud kunne Okore jo vurdere at han først ville tage den til sidst eller hvis kampen var afgjort. Men ja, den kunne sagtens ha været rød. Det er dog set før at Okore har tabt hovedet i den slags situationer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Matchfixing

Indlæg af Hovedet » 19. maj 2020, 18:40

Problemet er jo også, at det er blevet langt lettere at matchfixe, da man kan spille på hvad som helst i en kamp, helt ned til første indkast eller andet Anders Andsk. Man behøver jo slet ikke rode sig i mere spektakulære ting som slutresultat, røde kort osv.

Men vi skal være opmærksomme på, at der her - mig bekendt i hvert fald - hersker meget hårde strafferammer, og at vi godt kan begynde at ryste i bukserne, hvis AaB som klub er involveret. Dette kan jeg dog overhovedet ikke forestille mig.

Apropos matchfixing ihukommer jeg AaBs besynderlige kamp i Kaunas tilbage i 2008. Jeg har ganske enkelt aldrig nogensinde set en så åbenlys mærkelig kamp; og her var der altså tale om returopgøret i play off til Champions League, som Kaunas ikke virkede specielt interesserede i at deltage i...

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Matchfixing

Indlæg af alithebeast » 19. maj 2020, 18:42

Forza skrev:
19. maj 2020, 18:34
Klaus skrev:
19. maj 2020, 17:33
Virker underligt. For det første kunne forseelsen med Putros som dommer give alt fra ingenting til direkte rødt. For det andet er det da lang tid at vente på at trække en advarsel, hvis det er det sagen handler om. I øvrigt er det jo ikke just et særsyn, at Okore trækker en advarsel.
Skulle man følge tanken helt ud kunne Okore jo vurdere at han først ville tage den til sidst eller hvis kampen var afgjort. Men ja, den kunne sagtens ha været rød. Det er dog set før at Okore har tabt hovedet i den slags situationer.
Jeg tænker ikke, at man fortæller en shady bagmand, at man kun vil begå den ønskede handling, hvis kampen er afgjort.

Der er højdepunkter på bold.dk, og hvis det er bevidst, at Okore trækker det gule kort, så er det dæleme godt lavet.
Hader København!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Matchfixing

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. maj 2020, 18:57

Hovedet skrev:
19. maj 2020, 18:40
Problemet er jo også, at det er blevet langt lettere at matchfixe, da man kan spille på hvad som helst i en kamp, helt ned til første indkast eller andet Anders Andsk. Man behøver jo slet ikke rode sig i mere spektakulære ting som slutresultat, røde kort osv.

Men vi skal være opmærksomme på, at der her - mig bekendt i hvert fald - hersker meget hårde strafferammer, og at vi godt kan begynde at ryste i bukserne, hvis AaB som klub er involveret. Dette kan jeg dog overhovedet ikke forestille mig.

Apropos matchfixing ihukommer jeg AaBs besynderlige kamp i Kaunas tilbage i 2008. Jeg har ganske enkelt aldrig nogensinde set en så åbenlys mærkelig kamp; og her var der altså tale om returopgøret i play off til Champions League, som Kaunas ikke virkede specielt interesserede i at deltage i...
Både og. I DK kan der spilles på langt mere nu om dage men i udlandet har der i mange år kunnet spilles på mange ting. Et eksempel er Claus Lundekvam der har indrømmet at han i sin tid hos Southampton i 90'erne tjente mange penge på konsekvent at tonse bolden ud til indkast når bolden blev givet op.

Og ja Kaunas kampen var ekstremt suspekt, litauerne virkede meget lidt interesseret i CL.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Matchfixing

Indlæg af gravballe » 19. maj 2020, 19:06

Spændene om den sag bliver til mere. Den sag med dem sjællandsk klub hver der var en stor del af spiller truppen der var involveret kunne man jo ikke løfte.

Besvar