Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Lindmark » 7. jul 2020, 19:29

PeterS skrev:
7. jul 2020, 11:04
FlæskeFrank skrev:
7. jul 2020, 10:49
Når man læser bloggen så mindes man de stadions, hvor man bliver behandlet som kvæg og ikke som publikum.

Men det ændrer ikke en tøddel ved, at fansene opførte sig forkert og kunne ikke være i tvivl l om det.

Når det er sagt, så ville en pokalfinale aldrig være afviklet med kun 1750 tilskuere, hvis Parken havde afviklet. De havde sat alt i værk for at lukke flere ind. Her fejler DBU og Esbjerg vigtige. Vi fans havde havde glædeligt afleveret fingeraftryk for at komme ind. Eller mere.
Der er jo lige netop masser at være i tvivl om, når det kamp efter kamp på diverse stadions bliver udstukket nye regler, som gentagne gange ikke er overholdt eller i tale sat. Hvorfor skulle man så tro, at de lige til denne kamp skulle til at starte dette.

Resten er jeg enig i, man kunne uanset Parken eller Esbjerg have skubbet kampen en uge eller 2 frem.
Jeg har længe undret mig over at finalen ikke blev lagt sidst i juli, muligvis som sæsonens allersidste kamp. Når nu Himmelfartsdag ikke var en mulighed (og Europakval begynder senere).

Derudover, jo mere jeg hører og læser om tilskuersituationen i onsdags, jo mere er jeg overbevist om at Werges, bold.dks og hr.&fru Danmarks automatreaktioner ikke var berettigede og at skylden som minimum skal fordeles imellem de implicerede parter...
Lindmark / Vendelbokartellet

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af 9520AaB » 7. jul 2020, 20:20

Lindmark skrev:
PeterS skrev:
7. jul 2020, 11:04
FlæskeFrank skrev:
7. jul 2020, 10:49
Når man læser bloggen så mindes man de stadions, hvor man bliver behandlet som kvæg og ikke som publikum.

Men det ændrer ikke en tøddel ved, at fansene opførte sig forkert og kunne ikke være i tvivl l om det.

Når det er sagt, så ville en pokalfinale aldrig være afviklet med kun 1750 tilskuere, hvis Parken havde afviklet. De havde sat alt i værk for at lukke flere ind. Her fejler DBU og Esbjerg vigtige. Vi fans havde havde glædeligt afleveret fingeraftryk for at komme ind. Eller mere.
Der er jo lige netop masser at være i tvivl om, når det kamp efter kamp på diverse stadions bliver udstukket nye regler, som gentagne gange ikke er overholdt eller i tale sat. Hvorfor skulle man så tro, at de lige til denne kamp skulle til at starte dette.

Resten er jeg enig i, man kunne uanset Parken eller Esbjerg have skubbet kampen en uge eller 2 frem.
Jeg har længe undret mig over at finalen ikke blev lagt sidst i juli, muligvis som sæsonens allersidste kamp. Når nu Himmelfartsdag ikke var en mulighed (og Europakval begynder senere).

Derudover, jo mere jeg hører og læser om tilskuersituationen i onsdags, jo mere er jeg overbevist om at Werges, bold.dks og hr.&fru Danmarks automatreaktioner ikke var berettigede og at skylden som minimum skal fordeles imellem de implicerede parter...
Jeg er enig i at der er sket fejl på alle sider.
Men der er kun en gruppe, der har ansvaret for at forlade stadion, og ikke bakke op om holdet.
Det ansvar prøver man at bortforklare med alle mulige(og nok rigtige) facts uden at tage en del af ansvaret for det. I min verden forlader man satme ikke sit hold i årets største kamp, vel og mærket hvor tusindvis af andre ville have givet deres højre arm for en billet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. jul 2020, 22:30

9520AaB skrev:
7. jul 2020, 20:20
Lindmark skrev:
PeterS skrev:
7. jul 2020, 11:04
FlæskeFrank skrev:
7. jul 2020, 10:49
Når man læser bloggen så mindes man de stadions, hvor man bliver behandlet som kvæg og ikke som publikum.

Men det ændrer ikke en tøddel ved, at fansene opførte sig forkert og kunne ikke være i tvivl l om det.

Når det er sagt, så ville en pokalfinale aldrig være afviklet med kun 1750 tilskuere, hvis Parken havde afviklet. De havde sat alt i værk for at lukke flere ind. Her fejler DBU og Esbjerg vigtige. Vi fans havde havde glædeligt afleveret fingeraftryk for at komme ind. Eller mere.
Der er jo lige netop masser at være i tvivl om, når det kamp efter kamp på diverse stadions bliver udstukket nye regler, som gentagne gange ikke er overholdt eller i tale sat. Hvorfor skulle man så tro, at de lige til denne kamp skulle til at starte dette.

Resten er jeg enig i, man kunne uanset Parken eller Esbjerg have skubbet kampen en uge eller 2 frem.
Jeg har længe undret mig over at finalen ikke blev lagt sidst i juli, muligvis som sæsonens allersidste kamp. Når nu Himmelfartsdag ikke var en mulighed (og Europakval begynder senere).

Derudover, jo mere jeg hører og læser om tilskuersituationen i onsdags, jo mere er jeg overbevist om at Werges, bold.dks og hr.&fru Danmarks automatreaktioner ikke var berettigede og at skylden som minimum skal fordeles imellem de implicerede parter...
Jeg er enig i at der er sket fejl på alle sider.
Men der er kun en gruppe, der har ansvaret for at forlade stadion, og ikke bakke op om holdet.
Det ansvar prøver man at bortforklare med alle mulige(og nok rigtige) facts uden at tage en del af ansvaret for det. I min verden forlader man satme ikke sit hold i årets største kamp, vel og mærket hvor tusindvis af andre ville have givet deres højre arm for en billet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så de skulle være blevet, så kampen kunne være blevet afblæst og vi havde tabt 3-0?

(Egentlig havde jeg nok foretrukket dette i stedet for den elendige kamp vi fik, men det er jo en anden snak...)

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 7. jul 2020, 22:32

Ala skrev:
6. jul 2020, 07:31
Der blev ikke holdt den fornødne afstand i Århus i går
Jeg var på Aarhus Stadion til kampen mod FCK.

I den sektion hvor jeg sad sørgede publikum for at folk som sad for tæt blev fortalt om reglerne, kort fortalt at der skal være et sædes mellemrum mellen alle og at de eneste som må sidde sammen er små børn og forældre.

10 minutter før kampen startede gennemgik 2 stewards sektionen jeg sad i og brugte mindre end 5 minutter på at rette på folk. TV2 filmede sektionen mens det skete, men jeg ved ikke om de har vist det på tv.

Jacob Nielsen blev interviewet af TV3 Sport på et tidspunkt før kampen, mens det står på går en steward rundt i baggrunden og hjælper tilskuerne på VIP-sæderne med at skabe afstand.

Stadionspeakeren fortalte om reglerne et par gange i løbet af kampen, ligesom de stod på storskærmen næsten hele tiden når der ikke blev vist stillingen, reklamer eller video fra situationer i kampen.

Efterfølgende har jeg set kampen på viaplay.dk og kan ikke komme i tanke om at have set nogle sektioner hvor folk stimlede sammen.

Det er korrekt at publikum rejser sig op et par gange, selvom de ikke må, men de satte sig forholdsvis hurtigt ned igen. Jeg er selv skyldig og har nok stået op i samlet set 30 sekunder.

Politiet er efterfølgende kommet med denne evaluering af tilskuernes opførsel:

https://stiften.dk/artikel/politiet-ros ... isningerne

EDIT: Jeg havde overset at der i bunden af artiklen stod at folk stimlede sammen til sidst da AGF spillerne tog en æresrunde. Jeg så det ikke på stadion fordi vi fik at vide at os som sad i nedre sektion skulle forlade stadion straks kampen blev fløjtet af.
Kom så de Hviie

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. jul 2020, 22:53

Peder V Mikkelsen skrev:
7. jul 2020, 22:32
Ala skrev:
6. jul 2020, 07:31
Der blev ikke holdt den fornødne afstand i Århus i går
Jeg var på Aarhus Stadion til kampen mod FCK.

I den sektion hvor jeg sad sørgede publikum for at folk som sad for tæt blev fortalt om reglerne, kort fortalt at der skal være et sædes mellemrum mellen alle og at de eneste som må sidde sammen er små børn og forældre.

10 minutter før kampen startede gennemgik 2 stewards sektionen jeg sad i og brugte mindre end 5 minutter på at rette på folk. TV2 filmede sektionen mens det skete, men jeg ved ikke om de har vist det på tv.

Jacob Nielsen blev interviewet af TV3 Sport på et tidspunkt før kampen, mens det står på går en steward rundt i baggrunden og hjælper tilskuerne på VIP-sæderne med at skabe afstand.

Stadionspeakeren fortalte om reglerne et par gange i løbet af kampen, ligesom de stod på storskærmen næsten hele tiden når der ikke blev vist stillingen, reklamer eller video fra situationer i kampen.

Efterfølgende har jeg set kampen på viaplay.dk og kan ikke komme i tanke om at have set nogle sektioner hvor folk stimlede sammen.

Det er korrekt at publikum rejser sig op et par gange, selvom de ikke må, men de satte sig forholdsvis hurtigt ned igen. Jeg er selv skyldig og har nok stået op i samlet set 30 sekunder.

Politiet er efterfølgende kommet med denne evaluering af tilskuernes opførsel:

https://stiften.dk/artikel/politiet-ros ... isningerne
Det lader til at man kan nå langt med god forberedelse når arrangørerne er opgaven voksen. En skam at dette ikke var tilfældet i Esbjerg. Og så tænker jeg at de i Århus har været endnu mere fokuseret på det netop pga det der skete i Esbjerg.
Janteloven eksisterer IKKE!

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 7. jul 2020, 23:06

Køllen I Møllen skrev:
7. jul 2020, 22:53

Det lader til at man kan nå langt med god forberedelse når arrangørerne er opgaven voksen. En skam at dette ikke var tilfældet i Esbjerg. Og så tænker jeg at de i Århus har været endnu mere fokuseret på det netop pga det der skete i Esbjerg.
Helt sikkert, der var mange tilskuere som talte om på vej ind om at nu skulle man ikke være skyld i at resten af sæsonens kampe blev uden tilskuere.

Billetterne havde i øvrigt påtrykt at tidsrum hvor man skulle møde på stadion og så havde man 35 minutter til at finde ind, billetten ville være ugyldig udenfor tidsrummet.
Kom så de Hviie

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. jul 2020, 23:09

Peder V Mikkelsen skrev:
7. jul 2020, 23:06
Køllen I Møllen skrev:
7. jul 2020, 22:53

Det lader til at man kan nå langt med god forberedelse når arrangørerne er opgaven voksen. En skam at dette ikke var tilfældet i Esbjerg. Og så tænker jeg at de i Århus har været endnu mere fokuseret på det netop pga det der skete i Esbjerg.
Helt sikkert, der var mange tilskuere som talte om på vej ind om at nu skulle man ikke være skyld i at resten af sæsonens kampe blev uden tilskuere.

Billetterne havde i øvrigt påtrykt at tidsrum hvor man skulle møde på stadion og så havde man 35 minutter til at finde ind, billetten ville være ugyldig udenfor tidsrummet.
Ja. Det er også i stik modsætning til i Esbjerg hvor mange billetter var unummererede og de først åbnede dørene 1 time inden start hvorefter alle bare kunne vralte ind og stille eller sætte dig på den plads/tribune de havde lyst til. Uden yderligere instruktioner eller irettesættelser før kampen pludselig blev afblæst halvanden time senere. Håber virkelig medierne på et tidspunkt får hovedet ud af røven på dem selv og indser at dette er en interessant historie.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 766
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Njak » 8. jul 2020, 01:25

Jeg skal ikke gøre mig for hellig til at indrømme at jeg da nok også havde ladet mig rive med af stemningen og havde rykket lidt tættere henad kampen. Jeg kunne sikkert også have glemt reglerne et øjeblik. Det er en festdag, man er glad og sikkert lidt fuld. Havde man lige brugt et minut eller to på at få mobiliseret sig på en af de mange frie pladser, er jeg sikker på der intet var hændt.

Det jeg ikke forstår er reaktionen som kommer, da man bliver bedt om at følge restriktionerne, som stadion-folkene er i sin gode ret til at bede folk respektere eller som minimum overholde. Det er dem der står med lorten, hvis man ikke har fulgt reglerne.

Man kan have sine private holdninger til om Corona findes eller hvad man mener om politikerne og videnskabsmændende der prøver at fratage folk deres rettigheder osv. Men at man vælger at tage kampen (som man ingen chance har for at vinde) i stedet for bare at følge de regler med er gået med til, ved at købe billetten, under forudsætningen af man vil følge reglerne, er mig en gåde. Man har levet under en sten, hvis man ikke er opmærksom på de generelle afstandsregler der er i samfundet. Det kan heller ikke diskuteres at man gjort bekendt med reglerne inden kampen i sin billetinformation. Her er man meget tydelig omkring reglementet. Det er da også (som tv-billederne viser) noget som de fleste er meget opmærksomme på.

Al den whataboutisme og de desperate greb efter halmstrå vi nu efter kampen oplever, gør det kun værre. Unummerede pladser eller ej, så ser vi at det for de fleste alligevel lykkes at få lagt to og to sammen og fundet en eller anden plads, som der ikke sidder nogen på. Bedre sent end aldrig. Vi ser dog bare også en masse som ikke engang gider lade som om og bare bliver siddende. Hvis det ikke er gået op for folk derude, er det ikke arrangørerne der ikke har gjort nok, men de involverede personer, som er åndsfraværende eller vandaler. Vi ser jo de mange langemænd der bliver rakt op mod vejledningerne på storskærmene, som hvis ikke før allerede kommer 2 min efter kampen er afbrudt, så det kan ikke passe man der ser dem. Vi hører gentagende gange beskederne over højtalerne, selvom de utilfredse ihærdigt forsøges at overdøve dem med larm.

Jeg tror vi skal være glade for medierne ikke er gået mere ind i sagen som der foreslåes. Jeg er faktisk selv lidt overrasket over der ikke har været mere om problemet. Her menes ikke sagen udenfor stadion. Denne ser jeg som en seperat sag, som der sikkert har sit eget liv.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af PeterS » 8. jul 2020, 08:18

Njak skrev:
8. jul 2020, 01:25
Jeg skal ikke gøre mig for hellig til at indrømme at jeg da nok også havde ladet mig rive med af stemningen og havde rykket lidt tættere henad kampen. Jeg kunne sikkert også have glemt reglerne et øjeblik. Det er en festdag, man er glad og sikkert lidt fuld. Havde man lige brugt et minut eller to på at få mobiliseret sig på en af de mange frie pladser, er jeg sikker på der intet var hændt.

Det jeg ikke forstår er reaktionen som kommer, da man bliver bedt om at følge restriktionerne, som stadion-folkene er i sin gode ret til at bede folk respektere eller som minimum overholde. Det er dem der står med lorten, hvis man ikke har fulgt reglerne.

Man kan have sine private holdninger til om Corona findes eller hvad man mener om politikerne og videnskabsmændende der prøver at fratage folk deres rettigheder osv. Men at man vælger at tage kampen (som man ingen chance har for at vinde) i stedet for bare at følge de regler med er gået med til, ved at købe billetten, under forudsætningen af man vil følge reglerne, er mig en gåde. Man har levet under en sten, hvis man ikke er opmærksom på de generelle afstandsregler der er i samfundet. Det kan heller ikke diskuteres at man gjort bekendt med reglerne inden kampen i sin billetinformation. Her er man meget tydelig omkring reglementet. Det er da også (som tv-billederne viser) noget som de fleste er meget opmærksomme på.

Al den whataboutisme og de desperate greb efter halmstrå vi nu efter kampen oplever, gør det kun værre. Unummerede pladser eller ej, så ser vi at det for de fleste alligevel lykkes at få lagt to og to sammen og fundet en eller anden plads, som der ikke sidder nogen på. Bedre sent end aldrig. Vi ser dog bare også en masse som ikke engang gider lade som om og bare bliver siddende. Hvis det ikke er gået op for folk derude, er det ikke arrangørerne der ikke har gjort nok, men de involverede personer, som er åndsfraværende eller vandaler. Vi ser jo de mange langemænd der bliver rakt op mod vejledningerne på storskærmene, som hvis ikke før allerede kommer 2 min efter kampen er afbrudt, så det kan ikke passe man der ser dem. Vi hører gentagende gange beskederne over højtalerne, selvom de utilfredse ihærdigt forsøges at overdøve dem med larm.

Jeg tror vi skal være glade for medierne ikke er gået mere ind i sagen som der foreslåes. Jeg er faktisk selv lidt overrasket over der ikke har været mere om problemet. Her menes ikke sagen udenfor stadion. Denne ser jeg som en seperat sag, som der sikkert har sit eget liv.
Jeg er langt hen ad vejen enige med dig og det kan sagtens være det er nemt at finde en tilfældig plads lyn hurtigt. Jeg har efterhånden set mange gange skrevet, at det ikke skal tage 14 minutter og det tror jeg også alle er enige i. For mig handler det om, ikke tilstedeværende eller mangelfuld kommunikation og måske også flere forskellige meldinger på meget kort tid. Frustrationerne fra fans, bunder i min bedste overbevisning om, uden jeg kan tale for alle, at inden det går op for hele flokken hvilket issue det egentlig er, der har stoppet kampen så er de første 5 minutter gået, hvor man så prøver at dele sig op, herefter er kontrollørerne på tribunen og muligvis med forskellige meldinger eller ideer om hvordan man løser opgaven. Først er det okay at sætte sig på en tom plads, senere skal man finde en specifik plads, hvor nogle muligvis allerede har taget pladsen. Det gør det virkelig ikke nemt for hverken fans eller kontrollører at få en kamp igang igen, under et sådan pres fra omverdenen.

Alle kunne have håndteret det så meget bedre, både før under og efter. Værst af alt synes jeg udskamningen og pegen fingre internt imellem AaB fans er det aller værste. Nogle har ikke villet sætte sig ind i de andres synspunkter, inden de har fortjent knippel, mens ingen har lyst til at imødekomme andre med en undskyldning når, man kun har taget Carsten Werge's ord om ballade på TV for gode vare.

Der er så meget der skulle være gjort anderledes. Det bedste havde uden tvivl været at lade være med at stoppe kampen. Så kunne man have brugt pausen på tiltag eller ladet set igennem fingrene med afstands kravene og stående tilskuere, akkurat som før denne kamp.
Lindmark skrev:
7. jul 2020, 19:29
PeterS skrev:
7. jul 2020, 11:04
FlæskeFrank skrev:
7. jul 2020, 10:49
Når man læser bloggen så mindes man de stadions, hvor man bliver behandlet som kvæg og ikke som publikum.

Men det ændrer ikke en tøddel ved, at fansene opførte sig forkert og kunne ikke være i tvivl l om det.

Når det er sagt, så ville en pokalfinale aldrig være afviklet med kun 1750 tilskuere, hvis Parken havde afviklet. De havde sat alt i værk for at lukke flere ind. Her fejler DBU og Esbjerg vigtige. Vi fans havde havde glædeligt afleveret fingeraftryk for at komme ind. Eller mere.
Der er jo lige netop masser at være i tvivl om, når det kamp efter kamp på diverse stadions bliver udstukket nye regler, som gentagne gange ikke er overholdt eller i tale sat. Hvorfor skulle man så tro, at de lige til denne kamp skulle til at starte dette.

Resten er jeg enig i, man kunne uanset Parken eller Esbjerg have skubbet kampen en uge eller 2 frem.
Jeg har længe undret mig over at finalen ikke blev lagt sidst i juli, muligvis som sæsonens allersidste kamp. Når nu Himmelfartsdag ikke var en mulighed (og Europakval begynder senere).

Derudover, jo mere jeg hører og læser om tilskuersituationen i onsdags, jo mere er jeg overbevist om at Werges, bold.dks og hr.&fru Danmarks automatreaktioner ikke var berettigede og at skylden som minimum skal fordeles imellem de implicerede parter...
Jeg er meget enig. Alt i alt skulle arrangør, debattører, dommer, journalister, fans på stadion og fans bag skærmene, kontrollører, politi m.fl. slået koldt vand i blodet, og så havde vi ikke stået i den her eftehånden latterlige situation hvor alle er tabere.

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Lomaha » 8. jul 2020, 10:12

Ala skrev:
7. jul 2020, 17:28
Lomaha skrev:
7. jul 2020, 15:06
Ala skrev:
6. jul 2020, 23:38
Lomaha skrev:
6. jul 2020, 15:29
Ala skrev:
6. jul 2020, 07:50
Forza skrev:
6. jul 2020, 07:44


Det er et fair spørgsmål.

Men det ændrer ikke på at vores fans ikke overholdt reglerne og lod kampen være afblæst i 14 minutter uden at finde en plads eller lytte til stadionspeakeren.

At andre heller ikke følger reglerne gør ikke vores opførsel mere rigtig.
Det er kvalmende dobbeltmoralsk. Og jeg tager gerne en karantæne fra debatsiden for den her. Men du er da fuldstændig idiot, hvis du på den måde accepterer, at dine medfans bliver behandlet som de gjorde i onsdags, når det jo tydeligvis ikke var værre end LANGT flere i går i Århus kunne gøre det samme.
Nu var de regler i onsdag og de regler der er gældende for denne runde jo ikke de samme. De er jo lavet om i mellemtiden. Fuldstændig ligesom ugen før og pokalfinalen for kvinder og forsamlingen på Haderselv torv. Det er forvirrende - ja. Men reglerne ER/VAR forskellige og skal overholdes på det givne tidspunkt.
Ikke korrekt. Reglerne stod til at blive ændret INDEN pokalen, hvilket blot gør det endnu mere tåbeligt.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... f-saesonen
Stod til.... De blev først ændret til spillerunden efter, hvilket i øvrigt tydeligt fremgår af dit link?
Ja, jeg er jo ikke idiot og kan sagtens læse. Men at du ikke kan se det fuldstændig fjollede i det og at corona selvfølgelig ikke ændrer karakter på 48 timer, er mig en gåde.

Så du samrådet i dag? Jens Rohde fortæller de sad side om side til buffet i VIP, så igen er der forskelligartet regler ift hvem du er. At du accepterer den slags er mig en endnu større gåde. Joy var der endda selv.
Jeg har da på intet tidspunkt sagt, at jeg ikke kan se det fjollede i det. Men du skrev, at det ikke er korrekt. Og det jeg skrev VAR KORREKT. Reglerne for spillerunden 48 timer senere var lempeligere end pokalfinalen, og det vidste ALLE, der gad at læse en avis. Og nej, man kan ikke køre 140 på motorvejen i dag, fordi reglerne ændres på mandag.
Jeg har allerede givet udtryk for, at jeg mener det var en overreaktion fra arrangørerne side, men jeg er sikker på, at de heller ikke synes, at det var nemt at agere i.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. jul 2020, 10:35

Lomaha skrev:
8. jul 2020, 10:12
Ala skrev:
7. jul 2020, 17:28
Lomaha skrev:
7. jul 2020, 15:06
Ala skrev:
6. jul 2020, 23:38
Lomaha skrev:
6. jul 2020, 15:29
Ala skrev:
6. jul 2020, 07:50


Det er kvalmende dobbeltmoralsk. Og jeg tager gerne en karantæne fra debatsiden for den her. Men du er da fuldstændig idiot, hvis du på den måde accepterer, at dine medfans bliver behandlet som de gjorde i onsdags, når det jo tydeligvis ikke var værre end LANGT flere i går i Århus kunne gøre det samme.
Nu var de regler i onsdag og de regler der er gældende for denne runde jo ikke de samme. De er jo lavet om i mellemtiden. Fuldstændig ligesom ugen før og pokalfinalen for kvinder og forsamlingen på Haderselv torv. Det er forvirrende - ja. Men reglerne ER/VAR forskellige og skal overholdes på det givne tidspunkt.
Ikke korrekt. Reglerne stod til at blive ændret INDEN pokalen, hvilket blot gør det endnu mere tåbeligt.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... f-saesonen
Stod til.... De blev først ændret til spillerunden efter, hvilket i øvrigt tydeligt fremgår af dit link?
Ja, jeg er jo ikke idiot og kan sagtens læse. Men at du ikke kan se det fuldstændig fjollede i det og at corona selvfølgelig ikke ændrer karakter på 48 timer, er mig en gåde.

Så du samrådet i dag? Jens Rohde fortæller de sad side om side til buffet i VIP, så igen er der forskelligartet regler ift hvem du er. At du accepterer den slags er mig en endnu større gåde. Joy var der endda selv.
Jeg har da på intet tidspunkt sagt, at jeg ikke kan se det fjollede i det. Men du skrev, at det ikke er korrekt. Og det jeg skrev VAR KORREKT. Reglerne for spillerunden 48 timer senere var lempeligere end pokalfinalen, og det vidste ALLE, der gad at læse en avis. Og nej, man kan ikke køre 140 på motorvejen i dag, fordi reglerne ændres på mandag.
Jeg har allerede givet udtryk for, at jeg mener det var en overreaktion fra arrangørerne side, men jeg er sikker på, at de heller ikke synes, at det var nemt at agere i.
Men man bliver jo også nødt til at anerkende at det for alm mennesker er svært at navigere i. Og det er nok ikke alle der læser aviser eller følger meget med i hvad regler der gælder fra dag til dag. Jeg læser skam selv avis hver eneste dag men var ikke sikker på hvilke regler der gjaldt til finalen. Skyd mig bare for min uvidenhed men det er sådan det er.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Brent » 9. jul 2020, 22:07

Man undres jo endnu mere over Corona hysteriet i pokalfinalen når man ser herning-ikasts tætpakkede stående fantribune og de skide fine sponsorer sidder som de plejer....sjovt nok er Carsten Werge ikke ved at gå helt op i limningen i forargelse, vi lever i absurdistan...
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af MrBangDK » 9. jul 2020, 22:24

Brent skrev:
9. jul 2020, 22:07
Man undres jo endnu mere over Corona hysteriet i pokalfinalen når man ser herning-ikasts tætpakkede stående fantribune og de skide fine sponsorer sidder som de plejer....sjovt nok er Carsten Werge ikke ved at gå helt op i limningen i forargelse, vi lever i absurdistan...
Du er klar over, at der er kommet andre retningslinjer?
Ska' vi hak'?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Fromthecradle » 9. jul 2020, 22:33

MrBangDK skrev:
9. jul 2020, 22:24
Brent skrev:
9. jul 2020, 22:07
Man undres jo endnu mere over Corona hysteriet i pokalfinalen når man ser herning-ikasts tætpakkede stående fantribune og de skide fine sponsorer sidder som de plejer....sjovt nok er Carsten Werge ikke ved at gå helt op i limningen i forargelse, vi lever i absurdistan...
Du er klar over, at der er kommet andre retningslinjer?
Vel ikke nogen regler der ophæver 1 meters grænsen?
You pay for this?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af MrBangDK » 9. jul 2020, 22:42

Fromthecradle skrev:
9. jul 2020, 22:33
MrBangDK skrev:
9. jul 2020, 22:24
Brent skrev:
9. jul 2020, 22:07
Man undres jo endnu mere over Corona hysteriet i pokalfinalen når man ser herning-ikasts tætpakkede stående fantribune og de skide fine sponsorer sidder som de plejer....sjovt nok er Carsten Werge ikke ved at gå helt op i limningen i forargelse, vi lever i absurdistan...
Du er klar over, at der er kommet andre retningslinjer?
Vel ikke nogen regler der ophæver 1 meters grænsen?
Når han referer til pokalfinalen som sammenligning, så pointerer jeg blot at der er kommer nye retningslinjer.
Ska' vi hak'?

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Brent » 10. jul 2020, 06:50

MrBangDK skrev:
9. jul 2020, 22:42
Fromthecradle skrev:
9. jul 2020, 22:33
MrBangDK skrev:
9. jul 2020, 22:24
Brent skrev:
9. jul 2020, 22:07
Man undres jo endnu mere over Corona hysteriet i pokalfinalen når man ser herning-ikasts tætpakkede stående fantribune og de skide fine sponsorer sidder som de plejer....sjovt nok er Carsten Werge ikke ved at gå helt op i limningen i forargelse, vi lever i absurdistan...
Du er klar over, at der er kommet andre retningslinjer?
Vel ikke nogen regler der ophæver 1 meters grænsen?
Når han referer til pokalfinalen som sammenligning, så pointerer jeg blot at der er kommer nye retningslinjer.
Ja, på tilskuertal men ikke på afstandskrav. På Aalborg stadion sad folk ned på vesttribunen i afmærkede områder. Men det kan selvfølgelig godt være der er andre retningslinjer i Herning
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af MrBangDK » 10. jul 2020, 07:58

Brent skrev:
10. jul 2020, 06:50
MrBangDK skrev:
9. jul 2020, 22:42
Fromthecradle skrev:
9. jul 2020, 22:33
MrBangDK skrev:
9. jul 2020, 22:24
Brent skrev:
9. jul 2020, 22:07
Man undres jo endnu mere over Corona hysteriet i pokalfinalen når man ser herning-ikasts tætpakkede stående fantribune og de skide fine sponsorer sidder som de plejer....sjovt nok er Carsten Werge ikke ved at gå helt op i limningen i forargelse, vi lever i absurdistan...
Du er klar over, at der er kommet andre retningslinjer?
Vel ikke nogen regler der ophæver 1 meters grænsen?
Når han referer til pokalfinalen som sammenligning, så pointerer jeg blot at der er kommer nye retningslinjer.
Ja, på tilskuertal men ikke på afstandskrav. På Aalborg stadion sad folk ned på vesttribunen i afmærkede områder. Men det kan selvfølgelig godt være der er andre retningslinjer i Herning
Til pokalfinalen - 2 meter
Til kampene i denne runde - 1 meter
Ska' vi hak'?

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Nitten » 16. jul 2020, 11:49

Så kostede de “stemningsskabende fans” lige 40.000kr for AaB

De laver vel en indsamling blandt dem selv for det er da ikke rimeligt at det er klubben der skal bøde

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2020, 12:01

Der var en artikel i JyskeVestkysten forleden som blev delt på Facebook. Der er simpelthen for lidt fokus på Divisionsforeningen. Selv da journalisten præsenterer Claus Thomsen for de unummererede billetter, så insisterer han stadigvæk på, at de ikke eksisterer.

Claus Thomsen synes i øvrigt at pokalfinalen blev flot afviklet.

https://jv.dk/artikel/arrang%C3%B8rer-f ... -i-esbjerg

Jeg ved virkelig ikke hvad det er med dansk fodbold, og tiltrækning af de mest utroværdige, inkompetente og løgnagtige mennesker man kan opdrive
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 310
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Dr. Holst » 16. jul 2020, 12:21

Nitten skrev:
16. jul 2020, 11:49
Så kostede de “stemningsskabende fans” lige 40.000kr for AaB

De laver vel en indsamling blandt dem selv for det er da ikke rimeligt at det er klubben der skal bøde
Jeg giver gerne en skilling for at støtte en desværre umoderne fodboldkultur som er oppe imod en systemtænkning der er på vej til at aflive endnu et "ukontrolleret" område i vores overciviliserede samfund.

Fri os fra teknokratiet og lidenskaben længe leve!

Besvar