Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 15. nov 2020, 15:16

BoT skrev:
15. nov 2020, 14:43
Men hvad er det du mener, Hamrén har at byde på? Hvad har han reelt præsteret de sidste ti år?
Landstræner for to etablerede landshold, herunder et svensk der til tider har haft en svært tilgængelig kultur på holdet.

Været vant til at håndtere store spillere med store egoer, herunder Zlatan, som havde kæmpestor respekt for Hamrén. Det kan overhovedet ikke sammenlignes med at håndtere deltidsproffer eller amatører i Helsingør eller HIK.

Og han blev jo altså ikke landstræner pga. mangel på kvaliteter, men fordi han havde præsteret flot med 3 klubhold i træk.

Jeg henviser gerne til den nettavisen-artikel, hvor Lynge roser ham for en lang række ting og er fuld af beundring for hans faglige og menneskelige sider. Det skudsmål tror jeg ikke han ville give nogen andre AaB-trænere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 15. nov 2020, 15:28

BoT skrev:
15. nov 2020, 11:56
Julgranen skrev:
15. nov 2020, 11:53
BoT skrev:
15. nov 2020, 11:32
Men han har da helt klart samlet erfaring. Jeg er bare ikke sikker på, det er den slags erfaring, vi har brug for.
Og så spørger jeg dig - hvem ville efter din mening være et bedre bud?

Jeg tvivler på, at vi kan få meget bedre end Erik Hamrén - og så endda med dokumenteret stærk kluberfaring.
Jeg synes faktisk, vi skal lade Peter Feher få en reel chance. Han kender klubben, spillerne, ledelsen og forventningerne. Han har bygget fint videre/på Friis' fine udvikling af holdet, og han er ikke bange for at ændre eller tage konsekvenser. Jeg tror faktisk - hvis han altså gerne vil - at han kan rykke dette hold ret meget.

Jeg er ikke så meget til fals for store navne.
Hamrén er ikke bare et stort navn - han er også en stor personlighed. Jeg (og med garanti 99% af os der skriver her) kender ikke Peter Feher til at kunne bedømme om han er relevant som cheftræner over tid. Vi kan bedømme resultaterne, men det er over kort tid, i en verden hvor den grundlæggende struktur omkring træning, taktik og hierarki er bygget op af en anden. Om Feher også er manden til at justere når truppen ændrer sig, får vi først at se når det sker - og dét er en ret væsentlig del af at være cheftræner (og iøvrigt også der flere klubber har vejet Kuhn for let).

Der findes nogle lederpersonligheder rundt omkring, som giver så meget mere værdi end bare deres faglige kompetencer, og sådan en er Hamrén (og IAO også, ser det ud til). Hvis vi kan få ham, skal vi selvfølgelig tage ham. Det eneste forbehold der kan være omkring det, er at Hamrén ikke er typen der taget et job og bliver der i mange år. Jeg vil tro det er et 3-års projekt, hvis det er, og så er det slut, og så bliver der et nyt hul der skal lukkes.

...men jeg tror heller ikke han er realistisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 15. nov 2020, 15:42

Pastorius skrev:
15. nov 2020, 15:28
.. at Hamrén ikke er typen der taget et job og bliver der i mange år. Jeg vil tro det er et 3-års projekt, hvis det er, og så er det slut, og så bliver der et nyt hul der skal lukkes.

...men jeg tror heller ikke han er realistisk.
Det er jo netop det modsatte, der udtrykkes i artiklen på nettavisen. Han er ikke en type der kvitter et job før tid. Det er han for ærekær og dedikeret til - og det hænger vel sammen med at han er et meget ordentligt menneske. Det lægger Lynge også vægt på. Han står fast i al modvind.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 15. nov 2020, 16:11

Julgranen skrev:
15. nov 2020, 15:42
Pastorius skrev:
15. nov 2020, 15:28
.. at Hamrén ikke er typen der taget et job og bliver der i mange år. Jeg vil tro det er et 3-års projekt, hvis det er, og så er det slut, og så bliver der et nyt hul der skal lukkes.

...men jeg tror heller ikke han er realistisk.
Det er jo netop det modsatte, der udtrykkes i artiklen på nettavisen. Han er ikke en type der kvitter et job før tid. Det er han for ærekær og dedikeret til - og det hænger vel sammen med at han er et meget ordentligt menneske. Det lægger Lynge også vægt på. Han står fast i al modvind.
Nej, ikke før tid, men jeg tror ikke vi får en længere kontrakt med ham end 3 år, hvis det overhovedet er realistisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner

Indlæg af Forza » 15. nov 2020, 16:54

BoT skrev:
15. nov 2020, 14:43
Julgranen skrev:
15. nov 2020, 14:06
BoT skrev:
15. nov 2020, 13:25
Det vil da tage lang tid at opnå kendskab til - tid, der er bedst brugt med at udvikle holdet og spillestilen. Det kan Feher gøre - og har gjort - fra Day one.
Jeg mener nu, med al respekt, at det har mere relevans at finde en træner der har noget at byde på, end en klassisk akademitræner som er en fremragende teoretiker, men efter sigende skulle have været helt håbløs i Helsingør, og ikke har skyggen af slagkraftig erfaring ifht. at være cheftræner på øverste niveau.

At du snakker om at kunne byde ind med faglighed, og så hellere ser en træner der nærmest ikke har skyggen af cheftrænererfaring, og har ry for at være Kuhn nummer 2. En flink mand, men uden den pondus der kræves af en cheftræner.

Vi taler også om spillertiltrækning, og talenttiltrækning - her trækker det voldsomt op med et etableret navn.
Men hvad er det du mener, Hamrén har at byde på? Hvad har han reelt præsteret de sidste ti år?
Er det et reelt spørgsmål? Hvem forventer du AaB kan hente? Guardiola?

Hamréns CV er noget af det ypperligste vi som dansk subtop klub kan komme i nærheden af. Det siger intet om han er den rette, men CV’et er mere end godkendt.

Jeg vil absolut blive glad hvis man hentede ham tilbage, men jeg tror han er aktuel for mere pengestærke klubber end os.

Jeg kan godt se faren i at man dels kan ødelægge et fremragende renomme i klubben og dels møder en udfordring på spillestilen. Jeg ser dog risici ved alle emner og er begge parter indstillet på at matche hinanden, så er han en fremragende løsning i min bog.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Ny Træner

Indlæg af 634 » 15. nov 2020, 17:11

Hvis Hamren kan bo i nordjylland vil en bestyrelses post være oplagt, og er der ikke nogen af de nuværende som vil trække sig, udvides bestyrelsen med Erik hamren.
Han er slet ikke kendt for den spillestil som spilles med nu, han har faktisk udtalt, at han ikke kan se et hold spille uden 4 foran målmanden.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 15. nov 2020, 17:20

Julgranen skrev:
15. nov 2020, 15:16
BoT skrev:
15. nov 2020, 14:43
Men hvad er det du mener, Hamrén har at byde på? Hvad har han reelt præsteret de sidste ti år?
Landstræner for to etablerede landshold, herunder et svensk der til tider har haft en svært tilgængelig kultur på holdet.

Været vant til at håndtere store spillere med store egoer, herunder Zlatan, som havde kæmpestor respekt for Hamrén. Det kan overhovedet ikke sammenlignes med at håndtere deltidsproffer eller amatører i Helsingør eller HIK.

Og han blev jo altså ikke landstræner pga. mangel på kvaliteter, men fordi han havde præsteret flot med 3 klubhold i træk.

Jeg henviser gerne til den nettavisen-artikel, hvor Lynge roser ham for en lang række ting og er fuld af beundring for hans faglige og menneskelige sider. Det skudsmål tror jeg ikke han ville give nogen andre AaB-trænere.
Jeg er også på Hamren-holdet. En eller anden fcm klovn på Twitter, nævner at Hamren er i dialog med AaB. Han hedder mbs.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 15. nov 2020, 17:23

634 skrev:
15. nov 2020, 17:11
Hvis Hamren kan bo i nordjylland vil en bestyrelses post være oplagt, og er der ikke nogen af de nuværende som vil trække sig, udvides bestyrelsen med Erik hamren.
Han er slet ikke kendt for den spillestil som spilles med nu, han har faktisk udtalt, at han ikke kan se et hold spille uden 4 foran målmanden.
Hamrén spillede bl.a. 4-3-3 med Sverige.
Det er jo ikke tallene der afgør udtrykket heller.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 15. nov 2020, 17:24

FIDEL skrev:
15. nov 2020, 17:20
Jeg er også på Hamren-holdet. En eller anden fcm klovn på Twitter, nævner at Hamren er i dialog med AaB. Han hedder mbs.
Haha, MBS - gammel Ultra Boys Midtjylland.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 15. nov 2020, 17:44

Julgranen skrev:
15. nov 2020, 17:24
FIDEL skrev:
15. nov 2020, 17:20
Jeg er også på Hamren-holdet. En eller anden fcm klovn på Twitter, nævner at Hamren er i dialog med AaB. Han hedder mbs.
Haha, MBS - gammel Ultra Boys Midtjylland.
Troede ikke den klub havde Ultras gående frit
------------------
mvh Kristian

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 15. nov 2020, 17:51

Julgranen skrev:
15. nov 2020, 17:24
FIDEL skrev:
15. nov 2020, 17:20
Jeg er også på Hamren-holdet. En eller anden fcm klovn på Twitter, nævner at Hamren er i dialog med AaB. Han hedder mbs.
Haha, MBS - gammel Ultra Boys Midtjylland.
En nørd, som tror han er noget. Men okay, hvis han bruger sit store fede hoved som rambuk, så er han en trussel. :D

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 15. nov 2020, 18:08

FIDEL skrev:
15. nov 2020, 17:51
En nørd, som tror han er noget. Men okay, hvis han bruger sit store fede hoved som rambuk, så er han en trussel. :D
Her er han vist: https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 717dd74da/

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Ny Træner

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 15. nov 2020, 19:12

Okay, jeg ved godt det er et følsomt emne eftersom ham FCM’eren lige er blevet diskuteret i smadder.... MEEEEN, der skulle være dialog mellem Hamrén og AaB. Det er Prica22, der har hørt noget. Han kan åbenbart ikke logge på sin bruger og bad mig viderebringe det. Jeg ved ikke andet, end at han har hørt, at der er dialog.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 15. nov 2020, 19:47

Hohenhaus Tenne skrev:
15. nov 2020, 19:12
Okay, jeg ved godt det er et følsomt emne eftersom ham FCM’eren lige er blevet diskuteret i smadder.... MEEEEN, der skulle være dialog mellem Hamrén og AaB. Det er Prica22, der har hørt noget. Han kan åbenbart ikke logge på sin bruger og bad mig viderebringe det. Jeg ved ikke andet, end at han har hørt, at der er dialog.
Lyder fint. Der er dog et stykke vej fra dialog til kontrakt. Men håbet lever!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 15. nov 2020, 21:55

Julgranen skrev:
15. nov 2020, 15:16
BoT skrev:
15. nov 2020, 14:43
Men hvad er det du mener, Hamrén har at byde på? Hvad har han reelt præsteret de sidste ti år?
Landstræner for to etablerede landshold, herunder et svensk der til tider har haft en svært tilgængelig kultur på holdet.

Været vant til at håndtere store spillere med store egoer, herunder Zlatan, som havde kæmpestor respekt for Hamrén. Det kan overhovedet ikke sammenlignes med at håndtere deltidsproffer eller amatører i Helsingør eller HIK.

Og han blev jo altså ikke landstræner pga. mangel på kvaliteter, men fordi han havde præsteret flot med 3 klubhold i træk.

Jeg henviser gerne til den nettavisen-artikel, hvor Lynge roser ham for en lang række ting og er fuld af beundring for hans faglige og menneskelige sider. Det skudsmål tror jeg ikke han ville give nogen andre AaB-trænere.
I taler alle sammen meget om CV. Men CV'er vinder altså ingen fodboldkampe. Det interessante må jo være at kigge på, hvordan Hamrén har grebet tingene an de seneste ti år. Det har altså for det første været med landshold - en helt anden opgave, end et klubhold. Og der er sket rigtig meget med fodbolden - også klubfodbolden - de seneste ti år.

Hvad har han reelt opnået som landstræner? Har han opnået gode resultater? Har han rykket de respektive hold? Har han afleveret dem i en en bedre forfatning, end han modtog dem? Uden at være super-ekspert på området, vil mine tre umiddelbare svar på de spørgsmål være nej, nej og nej.

Han overtog et svensk landshold i 2009 oven på en EM-slutrunde, der vel lidt skuffende endte med en 3. plads i gruppen. Han missede VM-kvalifikationen til 2010 knebent - blandt andet til Danmark - men kom med til EM 2012. Her endte Sverige sidst i puljen. Så missede Sverige igen kvalen til VM 2014, og kom så på yderste mandag med til EM 2016 på Zlatans soloshow i Parken. Endte på ny sidst i puljen. Alt i alt en noget blandet resultat-høst - måske især taget i betragtning af, at han i perioden rådede over en af verdens 3 bedste spillere. (Zlatan kunne dog også være en udfordring som træner). Efter HAmréns afgang lykkedes det Sverige på et hængende hår at besejre Italien i playoff til VM 2018. Det var dog på ingen måde et hold i balance, og tomrummet efter Zlatan er på ingen måde lukket. Og hvad så med spillestilen? Tja, jeg har indtryk af, at Sverige under Hamrén meget handlede om stærk organisation og så Zlatan. Har det været godt nok? Sverige befinder sig i hvert fald pt. i en yderst sørgerlig landsholdsforfatning. (Som selvfølgelig ikke kun er Hamréns ansvar).

Island. Han overtager et hold, der har taget verden med storm til EM 2016, og Island er på ingen måde en nation, der kan forvente at ligge helt i top. Blev også kun nr. 3 i kvalen til EM 2020, men nåede i playoff-finale mod Ungarn om en plads. Den blev dog tabt i allersidste minut. Fokus for Hamrén i 2020 har selvfølgelig været playoff-runden til EM, hvorfor Nations League-kampene vel mest har været træningskampe. Så alt i alt har det vel været en ok præstation uden at være prangende. Har han udviklet holdet? Det ligner det ikke (baseret på et meget spagt kendskab, indrømmet). Men talentmassen er også begrænset.

Så altså ti år med noget blandet landsholds-succes. Er det det, vi tænker er den bedste løsning for et AaB-hold, der på mange fronter har rykket sig markant siden Hamrén sidst var træner i Aalborg, og så på mange måder er på vej fremad både i forhold til truppens styrke og taktiske tilgang?

Han er i hvert fald på ingen måde min favorit - og jeg ser intet i hans seneste mange års trænergerning, der taler for det. Husk på, at både Bruce Rioch og Sepp Piontek også havde gode CV'er og erfaring fra absolut højeste niveau. De passede også dårligt til AaB, da de kom til.

KAN Hamrén blive en succes som AaB-træner? Jamen det vil jeg da bestemt ikke udelukke. Men der er i mine øjne alt for stor risiko for fiasko, hvilket både vil blive dyrt og ødelægge en legende. Nej tak herfra.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 15. nov 2020, 22:06

BoT skrev:
15. nov 2020, 21:55
Julgranen skrev:
15. nov 2020, 15:16
BoT skrev:
15. nov 2020, 14:43
Men hvad er det du mener, Hamrén har at byde på? Hvad har han reelt præsteret de sidste ti år?
Landstræner for to etablerede landshold, herunder et svensk der til tider har haft en svært tilgængelig kultur på holdet.

Været vant til at håndtere store spillere med store egoer, herunder Zlatan, som havde kæmpestor respekt for Hamrén. Det kan overhovedet ikke sammenlignes med at håndtere deltidsproffer eller amatører i Helsingør eller HIK.

Og han blev jo altså ikke landstræner pga. mangel på kvaliteter, men fordi han havde præsteret flot med 3 klubhold i træk.

Jeg henviser gerne til den nettavisen-artikel, hvor Lynge roser ham for en lang række ting og er fuld af beundring for hans faglige og menneskelige sider. Det skudsmål tror jeg ikke han ville give nogen andre AaB-trænere.
I taler alle sammen meget om CV. Men CV'er vinder altså ingen fodboldkampe. Det interessante må jo være at kigge på, hvordan Hamrén har grebet tingene an de seneste ti år. Det har altså for det første været med landshold - en helt anden opgave, end et klubhold. Og der er sket rigtig meget med fodbolden - også klubfodbolden - de seneste ti år.

Hvad har han reelt opnået som landstræner? Har han opnået gode resultater? Har han rykket de respektive hold? Har han afleveret dem i en en bedre forfatning, end han modtog dem? Uden at være super-ekspert på området, vil mine tre umiddelbare svar på de spørgsmål være nej, nej og nej.

Han overtog et svensk landshold i 2009 oven på en EM-slutrunde, der vel lidt skuffende endte med en 3. plads i gruppen. Han missede VM-kvalifikationen til 2010 knebent - blandt andet til Danmark - men kom med til EM 2012. Her endte Sverige sidst i puljen. Så missede Sverige igen kvalen til VM 2014, og kom så på yderste mandag med til EM 2016 på Zlatans soloshow i Parken. Endte på ny sidst i puljen. Alt i alt en noget blandet resultat-høst - måske især taget i betragtning af, at han i perioden rådede over en af verdens 3 bedste spillere. (Zlatan kunne dog også være en udfordring som træner). Efter HAmréns afgang lykkedes det Sverige på et hængende hår at besejre Italien i playoff til VM 2018. Det var dog på ingen måde et hold i balance, og tomrummet efter Zlatan er på ingen måde lukket. Og hvad så med spillestilen? Tja, jeg har indtryk af, at Sverige under Hamrén meget handlede om stærk organisation og så Zlatan. Har det været godt nok? Sverige befinder sig i hvert fald pt. i en yderst sørgerlig landsholdsforfatning. (Som selvfølgelig ikke kun er Hamréns ansvar).

Island. Han overtager et hold, der har taget verden med storm til EM 2016, og Island er på ingen måde en nation, der kan forvente at ligge helt i top. Blev også kun nr. 3 i kvalen til EM 2020, men nåede i playoff-finale mod Ungarn om en plads. Den blev dog tabt i allersidste minut. Fokus for Hamrén i 2020 har selvfølgelig været playoff-runden til EM, hvorfor Nations League-kampene vel mest har været træningskampe. Så alt i alt har det vel været en ok præstation uden at være prangende. Har han udviklet holdet? Det ligner det ikke (baseret på et meget spagt kendskab, indrømmet). Men talentmassen er også begrænset.

Så altså ti år med noget blandet landsholds-succes. Er det det, vi tænker er den bedste løsning for et AaB-hold, der på mange fronter har rykket sig markant siden Hamrén sidst var træner i Aalborg, og så på mange måder er på vej fremad både i forhold til truppens styrke og taktiske tilgang?

Han er i hvert fald på ingen måde min favorit - og jeg ser intet i hans seneste mange års trænergerning, der taler for det. Husk på, at både Bruce Rioch og Sepp Piontek også havde gode CV'er og erfaring fra absolut højeste niveau. De passede også dårligt til AaB, da de kom til.

KAN Hamrén blive en succes som AaB-træner? Jamen det vil jeg da bestemt ikke udelukke. Men der er i mine øjne alt for stor risiko for fiasko, hvilket både vil blive dyrt og ødelægge en legende. Nej tak herfra.
Nuvel CV er en stor mærkelig ting, men faktum er at smukke Erik's statestik og pointsnit er imponerende hele vejen igennem pånær Island.

At bruge to trænere ind i den her debat om Hamren i form af Sepp og Rioch er da helt hen i skoven.
Hverken typemæssigt, mandskabsmæssigt eller personlighedsmæssigt er de at sammenligne med Erik Hamren.

Du har da ret i, at Hamren ville være en risiko og at det faktisk kun kan gå galt.
Men der er ikke tale om at gå tilbage ti len ekskæreste her..

Vi snakker en træner som forlod AaB på fair vis og har udviklet sig meget siden AaB. Har haft masser af succes.
------------------
mvh Kristian

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 15. nov 2020, 23:17

Kristian skrev:
15. nov 2020, 22:06
Nuvel CV er en stor mærkelig ting, men faktum er at smukke Erik's statestik og pointsnit er imponerende hele vejen igennem pånær Island.

At bruge to trænere ind i den her debat om Hamren i form af Sepp og Rioch er da helt hen i skoven.
Hverken typemæssigt, mandskabsmæssigt eller personlighedsmæssigt er de at sammenligne med Erik Hamren.

Du har da ret i, at Hamren ville være en risiko og at det faktisk kun kan gå galt.
Men der er ikke tale om at gå tilbage ti len ekskæreste her..

Vi snakker en træner som forlod AaB på fair vis og har udviklet sig meget siden AaB. Har haft masser af succes.
Du taler for døve øren. Kommunikationsmanden hiver stråmænd ind i tide og utide, og bringer nogle fuldstændig ubehjælpelige sammenligninger.

Nu har vi endelig fået kvalitet på sportschef-posten i stedet for novicen Gaarde (som BoT parantes bemærket OGSÅ var fan af), og jagter angiveligt kvalitet på trænerposten. Og så vil man hellere have en træner uden cheftræner-erfaring på højeste niveau, fremfor en træner som image-mæssigt, som navn og qua personlighed og erfaring vil komplementere Inge Andre Olsen perfekt.

Og så hjælper det nok også lidt, at vi har en presse i Nordjylland der ikke er ligeså skånselsløs og grænseoverskridende som den svenske.
Jeg ser gerne en træner med FORMAT og god mandskabsbehandling, der kan være med til at tiltrække gode spillere. Det får vi altså ikke med endnu en assistent, der har sådan ca. nul erfaring på højeste niveau.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 16. nov 2020, 10:49

Julgranen skrev:
15. nov 2020, 23:17
Kristian skrev:
15. nov 2020, 22:06
Nuvel CV er en stor mærkelig ting, men faktum er at smukke Erik's statestik og pointsnit er imponerende hele vejen igennem pånær Island.

At bruge to trænere ind i den her debat om Hamren i form af Sepp og Rioch er da helt hen i skoven.
Hverken typemæssigt, mandskabsmæssigt eller personlighedsmæssigt er de at sammenligne med Erik Hamren.

Du har da ret i, at Hamren ville være en risiko og at det faktisk kun kan gå galt.
Men der er ikke tale om at gå tilbage ti len ekskæreste her..

Vi snakker en træner som forlod AaB på fair vis og har udviklet sig meget siden AaB. Har haft masser af succes.
Du taler for døve øren. Kommunikationsmanden hiver stråmænd ind i tide og utide, og bringer nogle fuldstændig ubehjælpelige sammenligninger.

Nu har vi endelig fået kvalitet på sportschef-posten i stedet for novicen Gaarde (som BoT parantes bemærket OGSÅ var fan af), og jagter angiveligt kvalitet på trænerposten. Og så vil man hellere have en træner uden cheftræner-erfaring på højeste niveau, fremfor en træner som image-mæssigt, som navn og qua personlighed og erfaring vil komplementere Inge Andre Olsen perfekt.

Og så hjælper det nok også lidt, at vi har en presse i Nordjylland der ikke er ligeså skånselsløs og grænseoverskridende som den svenske.
Jeg ser gerne en træner med FORMAT og god mandskabsbehandling, der kan være med til at tiltrække gode spillere. Det får vi altså ikke med endnu en assistent, der har sådan ca. nul erfaring på højeste niveau.
En stråmand er at begynde at blande noget fuldstændig irrelevant ind i debatten. Hvad fanden har Allan Gaarde med denne debat at gøre?

Men fair nok, når man ikke har nogle gyldige argumenter, kan man altid ride sine gamle kæphæste. Hvordan kan du mon få flettet MC ind i debatten? Det glæder jeg mig til at følge med i.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 16. nov 2020, 10:51

Kristian skrev:
15. nov 2020, 22:06
Nuvel CV er en stor mærkelig ting, men faktum er at smukke Erik's statestik og pointsnit er imponerende hele vejen igennem pånær Island.

At bruge to trænere ind i den her debat om Hamren i form af Sepp og Rioch er da helt hen i skoven.
Hverken typemæssigt, mandskabsmæssigt eller personlighedsmæssigt er de at sammenligne med Erik Hamren.

Du har da ret i, at Hamren ville være en risiko og at det faktisk kun kan gå galt.
Men der er ikke tale om at gå tilbage ti len ekskæreste her..

Vi snakker en træner som forlod AaB på fair vis og har udviklet sig meget siden AaB. Har haft masser af succes.
Selvfølgelig kan man da sammenligne ansættelserne af Bruce Rioch og Sepp Piontek i en debat om en potentiel ansættelse af Erik Hamrén. Vi debatterer altså trænerposten i AaB, og så er det vel helt på sin plads at kigge på tidligere træneransættelser gennem tiden?

Beskriv Hamrén succes de seneste år og sæt det i en relation til trænerposten i AaB. Det er der endnu ingen i tråden, der har gjort.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ny Træner

Indlæg af Yankee » 16. nov 2020, 11:23

BoT skrev:
16. nov 2020, 10:51

Beskriv Hamrén succes de seneste år og sæt det i en relation til trænerposten i AaB. Det er der endnu ingen i tråden, der har gjort.
Det er der da. Han var en afholdt og jævnt succesrig træner for Sverige, der som en af de første lykkedes med at få skabt samhørighed mellem Zlatan og resten af landsholdstruppen. De missede VM i 2014 fordi de var meget uheldige og trak Portugal i play-off-kampene, men ellers tog Hamrén dem jo til EM i både 2012 og 2016. Deres slutrundepræstationer var ikke særligt gode, men det er trods alt bedre end ikke at være med.

Med Island har resultaterne altså også været pæne. De har ikke kunnet tage den tredje slutrunde i træk, men det havde også været uhørt med det spillermateriale de har. I stedet er det da imponerende nok at lave 19 point i 10 kvalkamp med et land som Island og derefter slå Rumænien ud af play-off. De taber så den afgørende kvalkamp på udebane i Budapest på to mål til aller-allersidst. Hvis de havde holdt den føring i tre minutter mere, så havde Hamrén fremstået som en mirakelmager.

Alt i alt har Hamréns resultater været rigtig pæne de sidste 10 år. Er de relevante for AaB? Jeg synes det er relevant at Hamrén har en så stærkt ry og så stærk en international erfaring. Selv hvis vi glemmer alt det han lavede i 00'erne med AaB og Rosenborg, så er hans erfaringer som landstræner et kæmpe plus i min bog. Hamrén vil have truppens respekt fra dag 1 og kan sætte ekstraordinært høje krav til spillerne. Han har opnået stor erfaring i at performe i pressede situationer og har udvist stor taktisk forståelse og stærk mandskabsbehandling i alle sine jobs.

Besvar