Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 16. nov 2020, 18:18

Dennis Nielsen skrev:
16. nov 2020, 15:04
Lige præcis.

Det er helt grotesk, at afkræve svar ift Hamrens kompetencer, især når man selv foreslår Feher, som har bevist hvad de seneste år?

Andre afkræves bevis og selv glider man udenom.

Som sidebemærkning vil jeg tilføje, at jeg helst undgår Hamren og får et træner talent.
Hvis det er mig du hentyder til, vil jeg bede dig tage dine bedste øjne på og læse mine indlæg én gang til. Men de er måske for komplicerede for dig at forstå?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 16. nov 2020, 18:31

Buzz Killington skrev:
16. nov 2020, 18:01
Inge har dog også sagt at man har samtaler med 3-4 kandidater i øjeblikket, så hvis rygtet om Kjetil er af nyere dato, så må han jo være en af dem.
Jeg tror mere på at Martí Cifuentes er en del af den liste, end Kjetil Knutsen.
Knutsen har to-tre års trænererfaring på højeste niveau i en alder af 52.
Han får fremragende skudsmål og passer på mange måder ind - men har også afvist 3 af de mest attraktive job i norsk fodbold. Det er svært at vide hvad han vil.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 16. nov 2020, 18:52

BoT skrev:
16. nov 2020, 18:13
R Rosenberg skrev:
16. nov 2020, 14:20
Når nu du afkræver andre konkrete forklaringer og svar, så kunne du jo passende diske op med hvem de "mange andre, bedre rustede" træner er.
Søndergaard? Fiasko.
Wieghorst? Fiasko.
Friis? Fiasko.
Og nej, lad nu være med at foreslå Feher. Han er ikke bedre rustet. Han har været chef for et 2. divisionshold, der væltede fuldstændig.
Hvem ønsker du så? Würtz? Allan K Jepsen? Lasse Steensgaard? En anden assistent eller ungdomstræner?
For det skal vel ikke være en kapacitet?
Jeg synes faktisk, at hverken Søndergaard eller Friis har været entydigt fiaskoer. Søndergaard satte et hold op til at spille noget af det mest angrebsivrige og effektive fodbold, vi nogensinde har set i efteråret 2015, men det lykkedes ikke at holde fast i/erstatte nogle meget dygtige spillere, og derfor endte det skidt.
Friis har i mine øjne bidraget væsentligt til at flytte AaB et helt andet sted hen, end det hold, han overtog, og han spiller en væsentlig rolle i, at dette job virker særdeles attraktivt.

Jeg ser meget gerne, at man lader Peter Feher få chancen året ud for at danne et ordentligt grundlag at tage en endelig vurdering på. Men derudover er jeg sikker på, at der findes masser af trænernavne med stort potentiale i på markedet, som vi har en realistisk chance for at kunne hyre.
Så af de "mange andre, bedre rustede end Hamrén", disker du så op med assistentræneren Peter Feher og ikke andet?
I rest my case.
Ædruelighedens stemme

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 16. nov 2020, 18:56

Hanga skrev:
16. nov 2020, 17:52
Søren Sorgenfri mener at vide, at Kjetil Knutsen fra Bodø Glimt er et emnerne, vi er i kontakt med.

https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... -nordmand/
Altså, det der er jo så luftigt og ukonkret, at enhver idiot kunne have skrevet det. Alle, som følger bare en lille smule med i skandinavisk fodbold, kan jo sige sig selv, at sådan en mand er et emne i AaB. Det er virkelig en tyndbenet sludder for en sladder af Sorgenfri. Han spekulerer jo bare. En fuldstændig gratis omgang.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner

Indlæg af Hanga » 16. nov 2020, 19:16

Gnu skrev:
16. nov 2020, 18:56
Hanga skrev:
16. nov 2020, 17:52
Søren Sorgenfri mener at vide, at Kjetil Knutsen fra Bodø Glimt er et emnerne, vi er i kontakt med.

https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... -nordmand/
Altså, det der er jo så luftigt og ukonkret, at enhver idiot kunne have skrevet det. Alle, som følger bare en lille smule med i skandinavisk fodbold, kan jo sige sig selv, at sådan en mand er et emne i AaB. Det er virkelig en tyndbenet sludder for en sladder af Sorgenfri. Han spekulerer jo bare. En fuldstændig gratis omgang.
Ja, det kan det godt være. Men det vil ligne ham meget dårligt bare at skrive en sludder for en sladder.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 16. nov 2020, 19:23

BoT skrev:
16. nov 2020, 18:13
R Rosenberg skrev:
16. nov 2020, 14:20
Når nu du afkræver andre konkrete forklaringer og svar, så kunne du jo passende diske op med hvem de "mange andre, bedre rustede" træner er.
Søndergaard? Fiasko.
Wieghorst? Fiasko.
Friis? Fiasko.
Og nej, lad nu være med at foreslå Feher. Han er ikke bedre rustet. Han har været chef for et 2. divisionshold, der væltede fuldstændig.
Hvem ønsker du så? Würtz? Allan K Jepsen? Lasse Steensgaard? En anden assistent eller ungdomstræner?
For det skal vel ikke være en kapacitet?
Jeg synes faktisk, at hverken Søndergaard eller Friis har været entydigt fiaskoer. Søndergaard satte et hold op til at spille noget af det mest angrebsivrige og effektive fodbold, vi nogensinde har set i efteråret 2015, men det lykkedes ikke at holde fast i/erstatte nogle meget dygtige spillere, og derfor endte det skidt.
Friis har i mine øjne bidraget væsentligt til at flytte AaB et helt andet sted hen, end det hold, han overtog, og han spiller en væsentlig rolle i, at dette job virker særdeles attraktivt.

Jeg ser meget gerne, at man lader Peter Feher få chancen året ud for at danne et ordentligt grundlag at tage en endelig vurdering på. Men derudover er jeg sikker på, at der findes masser af trænernavne med stort potentiale i på markedet, som vi har en realistisk chance for at kunne hyre.
Feher skal nok få året ud :-)

I forhold til Søndergaard så har vi efterhånden debatteret til hudløshed hvad der gik galt i den sæson. Det var ikke kun spillere der mistede niveau m.m. det var en hr. Kuhn der forlod Søndergaard og AaB og den duet fandt man aldrig løsningen på i det famøse forår.

Friis har helt sikkert bidraget positivt og har taget stilen til sig i sin tid i AaB. Har formået og få os til at shine og vise et bedre udtryk. Men det var simepelhen ikke stabilt nok og der har været for mange taktiske ting som han ikke formåede. Noget som vi med tydelighed ser forbedret med Feher allerede.

I forhold til Feher som træner fremadrettet skal det simpelthen kun være fordi alle første prioriteter melder pas.
Inge har lagt utroligt hårdt fra land med ambitionerne og derfor Vil det dæleme skuffe mig enormt hvis vi ikke får en kapacitet på den trænerbænk nu.

Vi har haft 3 trænere de sidste 21 år som har været indbegrebet af klasse og respekt og de er Backe, Hamren og Kent Nielsen.

På tide vi får en igen..
------------------
mvh Kristian

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 16. nov 2020, 19:47

Gnu skrev:
16. nov 2020, 18:56
Altså, det der er jo så luftigt og ukonkret, at enhver idiot kunne have skrevet det. Alle, som følger bare en lille smule med i skandinavisk fodbold, kan jo sige sig selv, at sådan en mand er et emne i AaB. Det er virkelig en tyndbenet sludder for en sladder af Sorgenfri. Han spekulerer jo bare. En fuldstændig gratis omgang.
Fuldstændig enig!

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Ny Træner

Indlæg af Soren » 16. nov 2020, 20:24


Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 16. nov 2020, 20:31

BoT skrev:
16. nov 2020, 18:18
Dennis Nielsen skrev:
16. nov 2020, 15:04
Lige præcis.

Det er helt grotesk, at afkræve svar ift Hamrens kompetencer, især når man selv foreslår Feher, som har bevist hvad de seneste år?

Andre afkræves bevis og selv glider man udenom.

Som sidebemærkning vil jeg tilføje, at jeg helst undgår Hamren og får et træner talent.
Hvis det er mig du hentyder til, vil jeg bede dig tage dine bedste øjne på og læse mine indlæg én gang til. Men de er måske for komplicerede for dig at forstå?
Nu har du hylet kontinuerligt, for at få noget konstruktiv debat omkring Hamren og hans succes, men du vil ikke levere lidt om Feher?

Det er måske for kompliceret for dig?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 16. nov 2020, 20:36

Soren skrev:
16. nov 2020, 20:24
Set på Twitter
https://twitter.com/orrirafn/status/132 ... 25920?s=21
Hvad har Island af realistiske spillere, der samtidig er relevante for os? Hvis man skal antage der er bare et gram af sandhed
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Ny Træner

Indlæg af Lyfe » 16. nov 2020, 20:37

Jeg har virkelig svært ved at se hvorfor han skulle tage jobbet.. og er egentlig også i tvivl om hans spillestil passer til os nu.
Kjetil knutsen nok mere træneren vi mangler nu men derimod vil hamren skabe håbet i Nordjylland på ingen tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 16. nov 2020, 20:38

Man skal heller ikke undervurdere at vi alligevel har 9 runder tilbage af grundspillet når vinter vinduet er lukket. Der er altså gode muligheder for at sætte et aftryk allerede denne sæson, hvis vi får den sidste brik lagt i truppen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 16. nov 2020, 20:42

Lyfe skrev:
16. nov 2020, 20:37
Jeg har virkelig svært ved at se hvorfor han skulle tage jobbet.. og er egentlig også i tvivl om hans spillestil passer til os nu.
Kjetil knutsen nok mere træneren vi mangler nu men derimod vil hamren skabe håbet i Nordjylland på ingen tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg aner personligt intet om Kjetil Knutsen, andet end han hypet efter en fabelagtig sæson for Bodø. Uden tvivl en spændende træner.

Enig, Hamren kan skabe noget håb og ambition omkring AaB.
------------------
mvh Kristian

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 16. nov 2020, 20:43

Hanga skrev:
16. nov 2020, 19:16
Gnu skrev:
16. nov 2020, 18:56
Hanga skrev:
16. nov 2020, 17:52
Søren Sorgenfri mener at vide, at Kjetil Knutsen fra Bodø Glimt er et emnerne, vi er i kontakt med.

https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... -nordmand/
Altså, det der er jo så luftigt og ukonkret, at enhver idiot kunne have skrevet det. Alle, som følger bare en lille smule med i skandinavisk fodbold, kan jo sige sig selv, at sådan en mand er et emne i AaB. Det er virkelig en tyndbenet sludder for en sladder af Sorgenfri. Han spekulerer jo bare. En fuldstændig gratis omgang.
Ja, det kan det godt være. Men det vil ligne ham meget dårligt bare at skrive en sludder for en sladder.
Men det ER jo en sludder for en sladder. Nul indikation af kilder. Han skriver bare, at Knutsen er "et emne", men at han ikke ved, om han er mere end det. Hvad er et emne? Det svar blæser i vinden. Det er præcis så ukonkret, at han ikke kan hænges op på noget, men hvis Knutsen så viser sig at være med i opløbet, ser det jo ud som om, at Sorgenfri var in the know. Han kunne jo spekulere på nøjagtig samme måde om Bo Henriksen, Erik Hamren, eller - Gud forbyde det - Glen Riddersholm.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 16. nov 2020, 20:49

Kristian skrev:
16. nov 2020, 20:42
Lyfe skrev:
16. nov 2020, 20:37
Jeg har virkelig svært ved at se hvorfor han skulle tage jobbet.. og er egentlig også i tvivl om hans spillestil passer til os nu.
Kjetil knutsen nok mere træneren vi mangler nu men derimod vil hamren skabe håbet i Nordjylland på ingen tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg aner personligt intet om Kjetil Knutsen, andet end han hypet efter en fabelagtig sæson for Bodø. Uden tvivl en spændende træner.

Enig, Hamren kan skabe noget håb og ambition omkring AaB.
...men er det nu egentlig en fordel han har overpræsteret. Det var vores argument for at slippe PO, at han umuligt kunne ramme de samme tal over længere tid. ;)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 16. nov 2020, 20:57

Pastorius skrev:
16. nov 2020, 20:49
Kristian skrev:
16. nov 2020, 20:42
Lyfe skrev:
16. nov 2020, 20:37
Jeg har virkelig svært ved at se hvorfor han skulle tage jobbet.. og er egentlig også i tvivl om hans spillestil passer til os nu.
Kjetil knutsen nok mere træneren vi mangler nu men derimod vil hamren skabe håbet i Nordjylland på ingen tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg aner personligt intet om Kjetil Knutsen, andet end han hypet efter en fabelagtig sæson for Bodø. Uden tvivl en spændende træner.

Enig, Hamren kan skabe noget håb og ambition omkring AaB.
...men er det nu egentlig en fordel han har overpræsteret. Det var vores argument for at slippe PO, at han umuligt kunne ramme de samme tal over længere tid. ;)
Kan en træner overpræstere:) ?
Handler det ikke om de spillere han trodsalt har at mingelere med ;)
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 16. nov 2020, 21:01

Kristian skrev:
16. nov 2020, 20:57
Pastorius skrev:
16. nov 2020, 20:49
Kristian skrev:
16. nov 2020, 20:42
Lyfe skrev:
16. nov 2020, 20:37
Jeg har virkelig svært ved at se hvorfor han skulle tage jobbet.. og er egentlig også i tvivl om hans spillestil passer til os nu.
Kjetil knutsen nok mere træneren vi mangler nu men derimod vil hamren skabe håbet i Nordjylland på ingen tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg aner personligt intet om Kjetil Knutsen, andet end han hypet efter en fabelagtig sæson for Bodø. Uden tvivl en spændende træner.

Enig, Hamren kan skabe noget håb og ambition omkring AaB.
...men er det nu egentlig en fordel han har overpræsteret. Det var vores argument for at slippe PO, at han umuligt kunne ramme de samme tal over længere tid. ;)
Kan en træner overpræstere:) ?
Handler det ikke om de spillere han trodsalt har at mingelere med ;)
Mjoe... rigtig gode spillere, kan være gode med en hvilken som helst træner, hvis han kan finde ud af at lade være med at gå i vejen. En rigtig god træner kan godt lave et godt hold ud af spillere der er knapt så gode.

En træner kan også være heldig at få tingene til at fungere over en kort periode, uden at have nogen anelse om hvorfor. Der er bestemt ingen garanti for at det vil være skide godt med Kjetil Knudsen i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Ny Træner

Indlæg af Lyfe » 16. nov 2020, 21:08

Gnu skrev:
Hanga skrev:
16. nov 2020, 19:16
Gnu skrev:
16. nov 2020, 18:56
Hanga skrev:
16. nov 2020, 17:52
Søren Sorgenfri mener at vide, at Kjetil Knutsen fra Bodø Glimt er et emnerne, vi er i kontakt med.

https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... -nordmand/
Altså, det der er jo så luftigt og ukonkret, at enhver idiot kunne have skrevet det. Alle, som følger bare en lille smule med i skandinavisk fodbold, kan jo sige sig selv, at sådan en mand er et emne i AaB. Det er virkelig en tyndbenet sludder for en sladder af Sorgenfri. Han spekulerer jo bare. En fuldstændig gratis omgang.
Ja, det kan det godt være. Men det vil ligne ham meget dårligt bare at skrive en sludder for en sladder.
Men det ER jo en sludder for en sladder. Nul indikation af kilder. Han skriver bare, at Knutsen er "et emne", men at han ikke ved, om han er mere end det. Hvad er et emne? Det svar blæser i vinden. Det er præcis så ukonkret, at han ikke kan hænges op på noget, men hvis Knutsen så viser sig at være med i opløbet, ser det jo ud som om, at Sorgenfri var in the know. Han kunne jo spekulere på nøjagtig samme måde om Bo Henriksen, Erik Hamren, eller - Gud forbyde det - Glen Riddersholm.

Glen eller Ståle og jeg hænger mig selv
I garagen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 16. nov 2020, 21:11

Soren skrev:
16. nov 2020, 20:24
Set på Twitter
https://twitter.com/orrirafn/status/132 ... 25920?s=21
Det var også ham der var ude med info om Valgeir i forbindelse med AaB tidligere. Så who knows. Lyder dog tyndt, specielt når han lige får knyttet spillertilkøb med. Det er altså kun få dage siden Hamren sagde stop efter nederlaget til Ungarn, så med mindre han har snakket med Inge løbende, så er det godt nok gået urealistisk hurtigt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 16. nov 2020, 21:38

Buzz Killington skrev:
16. nov 2020, 21:11
Det var også ham der var ude med info om Valgeir i forbindelse med AaB tidligere. Så who knows. Lyder dog tyndt, specielt når han lige får knyttet spillertilkøb med. Det er altså kun få dage siden Hamren sagde stop efter nederlaget til Ungarn, så med mindre han har snakket med Inge løbende, så er det godt nok gået urealistisk hurtigt.
Det kan jo også være en spiller med kontraktudløb, eller en der er i fryseboxen.

Orri har kontakter både blandt agenter og i den relativt lille gruppe af fodboldmedier (Visir, 442 osv.) på Island. Jeg tror ikke han behøver være helt gal på den.

Besvar