Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. nov 2020, 12:36

Sindssygt spændende artikel med titlen: "The next step for Martí Cifuentes: A look at potential clubs to hire the Sandefjord coach – data analysis"

https://scandinavianfootballanalysis.co ... statistics

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 21. nov 2020, 17:30

Undskyld mig, men hvad er interessant med artiklen? At Cifuentes spillestil er langt tættere på Horsens end Salzburg og Ajax.

Det ligner mere, at nogle unge har fået fat i en masse data og gerne ville spinde en historie over hans kontraktforhold.

Håber han er omstillingsparat for hans stats viser ikke den vej, som AaB skal.
- FlæskeFrank

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 23. apr 2018, 15:04
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Re: Ny Træner

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 21. nov 2020, 21:47

Altså nu har jeg som "porse" har det bedst, lagt fint i sprit de sidste 48 timer, dog lageret tilpas.

Alligevel føler jeg at jeg har misset noget?

Er det ikke kun et enkelt vandrør der er sprunget med det navn?
Hørte tidligere et mere skandinavisk navn var meget i spil....
:aabfan:

Altid-for-Aalborg
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 30. maj 2016, 15:33
Favoritspiller: Røde romario (Erik Bo)

Re: Ny Træner

Indlæg af Altid-for-Aalborg » 22. nov 2020, 18:09


gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 22. nov 2020, 18:47

Det er bare Inge der smider lidt olie i ilden. Ståle kommer ikke til AaB. Det kan jeg simpelthen ikke forstille mig. Han spiller ikke den type bold AaB spiller og jeg tvivlerer på Ståle kan levere noget specielt med den økonomi vi har

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Ny Træner

Indlæg af andreasaab89 » 22. nov 2020, 21:18

Holy shit ståle er bitter i onside lige nu :)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 22. nov 2020, 21:21

andreasaab89 skrev:
22. nov 2020, 21:18
Holy shit ståle er bitter i onside lige nu :)
Han er da også blevet pisset max på. Jeg kan sagtens forstå ham, særligt med den bestyrelses-sammensætning.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 22. nov 2020, 21:23

Julgranen skrev:
22. nov 2020, 21:21
andreasaab89 skrev:
22. nov 2020, 21:18
Holy shit ståle er bitter i onside lige nu :)
Han er da også blevet pisset max på. Jeg kan sagtens forstå ham, særligt med den bestyrelses-sammensætning.
Der tegner sig et billede af, at ledelsen i FCK ikke har forstand på andet end penge...

Ståle har fået alt ansvaret sammen med Johan Lange og det har de valgt at pisse BIG time på.

Fyre manden med en telefonopringning efter så meget han har gjort for den klub...WOW.
------------------
mvh Kristian

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 22. nov 2020, 21:27

Julgranen skrev:
22. nov 2020, 21:21
andreasaab89 skrev:
22. nov 2020, 21:18
Holy shit ståle er bitter i onside lige nu :)
Han er da også blevet pisset max på. Jeg kan sagtens forstå ham, særligt med den bestyrelses-sammensætning.
Det vil jeg da også være med den behandling. I det mindste kan man sørge for at fyre folk face 2 face, og gøre det ordenligt. Men detoverrasker mig ikke penge mænd ikke er så gode til den del.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Ny Træner

Indlæg af Tyskeren » 22. nov 2020, 21:42

Tror sgu mere på Ståle end på Kvist og hans venner.. Lyder helt sindssygt at så stor en klub har så skidt en ledelse! Kom bare med Ståle til Aalborg...

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 23. apr 2018, 15:04
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Re: Ny Træner

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 22. nov 2020, 21:43

Ståle gør det godt i det interview.

Kvist må møde op med en hel kande latte når de skal svarer på det interview....
:aabfan:

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Ny Træner

Indlæg af andreasaab89 » 22. nov 2020, 21:53

Tyskeren skrev:
22. nov 2020, 21:42
Tror sgu mere på Ståle end på Kvist og hans venner.. Lyder helt sindssygt at så stor en klub har så skidt en ledelse! Kom bare med Ståle til Aalborg...
Nu er det jo svært med et enkelt interview og han bortforklarer også ting lidt
Men jeg er heller ikke komplet imod ham i aalborg så længe han selv ville det som langsigtet projekt
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 22. nov 2020, 22:19

Gad vide om Kvist ser med om lidt:) mon han har hans Latte klar..
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 22. nov 2020, 22:46

Tyskeren skrev:
22. nov 2020, 21:42
Tror sgu mere på Ståle end på Kvist og hans venner.. Lyder helt sindssygt at så stor en klub har så skidt en ledelse! Kom bare med Ståle til Aalborg...
Det har vel været sygen hele tiden i FCK, at de har puttet alle æggene i Stålekurven og ikke har haft en stærkt forankret infrastruktur. At de fyrer Ståle kan meget vel være det der gør FCK ikke bliver lokomotivet de næste år. De har en dyr trup, som er dårligt sammensat med hasbeens og glasben. Det bliver ikke fixet over et vindue eller to. Om det så er Ståle der har fucket det op eller om det er dem ovenover det er lidt svært at vurdere (har kun interviewet kørende i baggrunden mens jeg arbejder).
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 22. nov 2020, 22:52

Det kan godt være, at han føler sig dårligt behandlet, men manden har jo ingen selvindsigt overhovedet. Hans bortforklaringer om dårlige indkøb skriger jo til himlen. FCK har en elendigt sammensat trup, og der står Ståle ude over det hele. Han har selv købt dem allesammen. Han har selv valgt at dobbeltjobbe som træner og sportsdirektør, så når han savner en bestyrelse med større fodboldfaglighed peger pilen jo på Ståle selv og hans manglende evne til at lede opad. Han udstiller sig selv her. Han skal ikke til Aalborg.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ny Træner

Indlæg af Klaus » 22. nov 2020, 23:19

Alligevel vildt, at de har solgt spillere for 750 millioner..... Der har sgu været gang i butikken... På mig virker Staale ramt af at miste sit livsværk mere end selve fyringen, altså det med at miste kontakten med spillere og trænere fra den ene dag til den anden. Og så tænker jeg, at det er ualmindeligt usselt, at man fyrer en træner som man har haft i mange år over telefonen. Historien om at de trak ham i løn indtil de vandt mesterskabet er jo også helt vild. Og det med, at han blev nødt til at betale julefrokosten, da de skar den væk. PSE virker ikke som et selskab med store menneskelige kvaliteter.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 22. nov 2020, 23:29

Gnu skrev:
22. nov 2020, 22:52
Det kan godt være, at han føler sig dårligt behandlet, men manden har jo ingen selvindsigt overhovedet. Hans bortforklaringer om dårlige indkøb skriger jo til himlen. FCK har en elendigt sammensat trup, og der står Ståle ude over det hele. Han har selv købt dem allesammen. Han har selv valgt at dobbeltjobbe som træner og sportsdirektør, så når han savner en bestyrelse med større fodboldfaglighed peger pilen jo på Ståle selv og hans manglende evne til at lede opad. Han udstiller sig selv her. Han skal ikke til Aalborg.
Synes egentlig ikke det kommer som en overraskelse, at Ståle ikke har selvindsigt når det handler om de indkøb og den trup han har sammensat.
Han har nogle vigtige pointer mht. hvad der er opnået og har tidligere fortalt om det i forbindelse med coronaudbruddet.
De spillede på to heste i Superliga og Europa og blev nr. 2 og kom i kvartfinalen mod Man U. Han forsvarer selvfølgelig den bedrift. Hvad havde Grønkjær lige forventet.

Ledelse i FCK har virkelig sat sig selv i et dårligt lys..man fyrer bare ikke en mand på den måde efter så mange år, samt en mand der har formet FCK til det de er blevet europæisk for at tage et eksempel.

Og så viser det jo med alt tydelighed, hvilken ledelse der sidder i FCK, når man er dybt uenig om en retning for klubben, og man så får tilbuddet..."jeg giver 1 mio af min løn. Hvis vi vinder DM og kommer i gruppespil, skal jeg have dem tilbage"...HALLO..en topprofessionel virksomhed gør sq da ikke sådan. Men hva faen, det sker jo alle steder. Når pengemænd får færten af lidt mønt, slår de til.
------------------
mvh Kristian

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 23. nov 2020, 07:43

Kristian skrev:
22. nov 2020, 23:29
Gnu skrev:
22. nov 2020, 22:52
Det kan godt være, at han føler sig dårligt behandlet, men manden har jo ingen selvindsigt overhovedet. Hans bortforklaringer om dårlige indkøb skriger jo til himlen. FCK har en elendigt sammensat trup, og der står Ståle ude over det hele. Han har selv købt dem allesammen. Han har selv valgt at dobbeltjobbe som træner og sportsdirektør, så når han savner en bestyrelse med større fodboldfaglighed peger pilen jo på Ståle selv og hans manglende evne til at lede opad. Han udstiller sig selv her. Han skal ikke til Aalborg.
Synes egentlig ikke det kommer som en overraskelse, at Ståle ikke har selvindsigt når det handler om de indkøb og den trup han har sammensat.
Han har nogle vigtige pointer mht. hvad der er opnået og har tidligere fortalt om det i forbindelse med coronaudbruddet.
De spillede på to heste i Superliga og Europa og blev nr. 2 og kom i kvartfinalen mod Man U. Han forsvarer selvfølgelig den bedrift. Hvad havde Grønkjær lige forventet.

Ledelse i FCK har virkelig sat sig selv i et dårligt lys..man fyrer bare ikke en mand på den måde efter så mange år, samt en mand der har formet FCK til det de er blevet europæisk for at tage et eksempel.

Og så viser det jo med alt tydelighed, hvilken ledelse der sidder i FCK, når man er dybt uenig om en retning for klubben, og man så får tilbuddet..."jeg giver 1 mio af min løn. Hvis vi vinder DM og kommer i gruppespil, skal jeg have dem tilbage"...HALLO..en topprofessionel virksomhed gør sq da ikke sådan. Men hva faen, det sker jo alle steder. Når pengemænd får færten af lidt mønt, slår de til.
Tilbage står bare, at FCK under Ståles ledelse i 2020 har præsteret grotesk dårligt med den vel nok dyreste trup en dansk klub nogensinde har haft. Under Ståle har FCK et pointgennemsnit i superligaen på 1,3 i år. De har vundet syv ud af 20 kampe. Det er en ansvarlig ledelse selvfølgelig nødt til at reagere på uanset hvor længe og hvor meget Ståle har været i klubben.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 23. nov 2020, 08:08

Kristian skrev:
22. nov 2020, 23:29
Gnu skrev:
22. nov 2020, 22:52
Det kan godt være, at han føler sig dårligt behandlet, men manden har jo ingen selvindsigt overhovedet. Hans bortforklaringer om dårlige indkøb skriger jo til himlen. FCK har en elendigt sammensat trup, og der står Ståle ude over det hele. Han har selv købt dem allesammen. Han har selv valgt at dobbeltjobbe som træner og sportsdirektør, så når han savner en bestyrelse med større fodboldfaglighed peger pilen jo på Ståle selv og hans manglende evne til at lede opad. Han udstiller sig selv her. Han skal ikke til Aalborg.
Synes egentlig ikke det kommer som en overraskelse, at Ståle ikke har selvindsigt når det handler om de indkøb og den trup han har sammensat.
Han har nogle vigtige pointer mht. hvad der er opnået og har tidligere fortalt om det i forbindelse med coronaudbruddet.
De spillede på to heste i Superliga og Europa og blev nr. 2 og kom i kvartfinalen mod Man U. Han forsvarer selvfølgelig den bedrift. Hvad havde Grønkjær lige forventet.

Ledelse i FCK har virkelig sat sig selv i et dårligt lys..man fyrer bare ikke en mand på den måde efter så mange år, samt en mand der har formet FCK til det de er blevet europæisk for at tage et eksempel.

Og så viser det jo med alt tydelighed, hvilken ledelse der sidder i FCK, når man er dybt uenig om en retning for klubben, og man så får tilbuddet..."jeg giver 1 mio af min løn. Hvis vi vinder DM og kommer i gruppespil, skal jeg have dem tilbage"...HALLO..en topprofessionel virksomhed gør sq da ikke sådan. Men hva faen, det sker jo alle steder. Når pengemænd får færten af lidt mønt, slår de til.
Det er Ståles version og virkelighed. Det kan jo være, uden at jeg har indblik i detaljer, at ledelsen/bestyrelsen har en anden version.

Ståle kan hyle nok så meget, men hans selvindsigt og evne til at reflektere virker meget begrænsede. Det er hovedsageligt dårlige undskyldninger.

Fx den med at de spillede på 2 heste - javel ja, men deres budget er så også til 2 kvalitetsspillere på hver plads. Med rollerne træner og sportsdirektør, så peger den pil kun i 1 retning.

Helt ærlig. Fck kunne have en flok orangutanger i den bestyrelse og det burde ikke gøre en forskel på det sportslige område. Med deres økonomiske råderum burde manager ståle have præsteret bedre.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 23. nov 2020, 08:28

Dennis Nielsen skrev:
23. nov 2020, 08:08
Kristian skrev:
22. nov 2020, 23:29
Gnu skrev:
22. nov 2020, 22:52
Det kan godt være, at han føler sig dårligt behandlet, men manden har jo ingen selvindsigt overhovedet. Hans bortforklaringer om dårlige indkøb skriger jo til himlen. FCK har en elendigt sammensat trup, og der står Ståle ude over det hele. Han har selv købt dem allesammen. Han har selv valgt at dobbeltjobbe som træner og sportsdirektør, så når han savner en bestyrelse med større fodboldfaglighed peger pilen jo på Ståle selv og hans manglende evne til at lede opad. Han udstiller sig selv her. Han skal ikke til Aalborg.
Synes egentlig ikke det kommer som en overraskelse, at Ståle ikke har selvindsigt når det handler om de indkøb og den trup han har sammensat.
Han har nogle vigtige pointer mht. hvad der er opnået og har tidligere fortalt om det i forbindelse med coronaudbruddet.
De spillede på to heste i Superliga og Europa og blev nr. 2 og kom i kvartfinalen mod Man U. Han forsvarer selvfølgelig den bedrift. Hvad havde Grønkjær lige forventet.

Ledelse i FCK har virkelig sat sig selv i et dårligt lys..man fyrer bare ikke en mand på den måde efter så mange år, samt en mand der har formet FCK til det de er blevet europæisk for at tage et eksempel.

Og så viser det jo med alt tydelighed, hvilken ledelse der sidder i FCK, når man er dybt uenig om en retning for klubben, og man så får tilbuddet..."jeg giver 1 mio af min løn. Hvis vi vinder DM og kommer i gruppespil, skal jeg have dem tilbage"...HALLO..en topprofessionel virksomhed gør sq da ikke sådan. Men hva faen, det sker jo alle steder. Når pengemænd får færten af lidt mønt, slår de til.
Det er Ståles version og virkelighed. Det kan jo være, uden at jeg har indblik i detaljer, at ledelsen/bestyrelsen har en anden version.

Ståle kan hyle nok så meget, men hans selvindsigt og evne til at reflektere virker meget begrænsede. Det er hovedsageligt dårlige undskyldninger.

Fx den med at de spillede på 2 heste - javel ja, men deres budget er så også til 2 kvalitetsspillere på hver plads. Med rollerne træner og sportsdirektør, så peger den pil kun i 1 retning.

Helt ærlig. Fck kunne have en flok orangutanger i den bestyrelse og det burde ikke gøre en forskel på det sportslige område. Med deres økonomiske råderum burde manager ståle have præsteret bedre.
Der er stadig ikke kommet noget frem i den sag, der afkræfter min teori. Nemlig at begge parter har ret.

Ståle har ret i at bestyrelsen er inkompetent og ikke evner at drive en fodboldklub. Ejerne/bestyrelsen har ret i at Ståle ikke leverede tilfredsstillende resultater.

Jeg har svært ved at se det som andet end voldsomt underholdende. Jeg hører absolut ikke til dem der er sikker på at FCK ("de har jo en stærk trup") klarer sig tilbage til toppen inden for overskuelig tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar