Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. dec 2020, 10:38

Kempes skrev:
21. dec 2020, 10:37
Jeg synes derfor vi skal have en træner med en hårdere ledelsesstil end de seneste børnehavepædagogagtige trænertyper vi har haft. Det nærmeste vi kommer en dansker med det prædikat er (tadaahhh) Kent Nielsen. Han må være mulig at købe fri fra hans kontrakt, relativt billigt.

En mand som Alexander Zorniger vil efter min mening også være et godt match. Modsat random svenskere eller normænd kender han desuden ligaen.
Kent Nielsen? Aaaarh....

Zorniger skal træne Schalke.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny Træner

Indlæg af Funky » 21. dec 2020, 10:42

Thomasberg tror jeg også har en ledelsesstil, som vil passe fint til at bygge lidt på de delikate blomster ude på Hornevej. Og spiller hans hold dødsygt? Jeg tror sgu nok, jeg kunne nøjes, efter den skændsel af en indsats vi blev budt i går. Desuden tror jeg faktisk på, HAN også er det helt rette sted i sin karriere for at udvikle sig i en større klub som gerne vil spille teknisk betonet fodbold.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Ny Træner

Indlæg af Fromthecradle » 21. dec 2020, 10:45

Der mangler primært ro på nu. En træner der kan agere i den tumult IAO har skabt.
Thomasberg og Frederiksen er gode bud. En random svensk/norsk træner not so much.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. dec 2020, 10:48

Fromthecradle skrev:
21. dec 2020, 10:45
Der mangler primært ro på nu. En træner der kan agere i den tumult IAO har skabt.
Thomasberg og Frederiksen er gode bud. En random svensk/norsk træner not so much.
Ja, jeg kan da høre, at det lader til at fans herinde ikke køber ind på bestyrelsens ambitioner. Vi skal hyre endnu en træner der står for middelmådighed, og som hverken har spillerudvikling eller store salg blandt sine meritter. Med andre ord er det åbenbart trygt og godt lige præcis hvor vi er nu.

Det er selvfølgelig også helt i din stil, Allan. Kedeligt, uambitiøst valg.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 352
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Ny Træner

Indlæg af Mikki89 » 21. dec 2020, 10:48

Jeg er heller ikke på Thomasberg vognen! Jeg synes, at vi har været tilstrækkeligt længe i den danske træner karrusel med Søndergaard og Wieghorst! Selvfølgelig peger Bruun og andre såkaldte eksperter på Thomasberg! På den måde kan det sportslige medie parnas kategoriserer AaB som værende en del af det store brede midterfelt, der aldrig for alvor truer de store københavner klubber eller de små kæledægger fra Aarhus og Herning!

På den måde ender AaB på de placeringer, som Viashit og andre helst vil have at AaB lander på! Nå, nok om mine konspirationsteorier😊 Vi trænger til ny inspiration og nye vinde over klubben! Derfor et pænt nej tak til Thomadberg herfra!

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 835
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Ny Træner

Indlæg af Dr.Jones » 21. dec 2020, 10:49

Thomasberg? Der er godt nok gået panik i den herinde. Det bliver spansk eller svensk... er mit gæt, og det er fint.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 352
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Ny Træner

Indlæg af Mikki89 » 21. dec 2020, 10:50

Fromthecradle skrev:
21. dec 2020, 10:45
Der mangler primært ro på nu. En træner der kan agere i den tumult IAO har skabt.
Thomasberg og Frederiksen er gode bud. En random svensk/norsk træner not so much.
Hvad er det for en tumult du snakker om? En ny sportschef vil altid sætte sit eget hold! Jeg ser ingen tegn på tumult! Tværtimod!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 21. dec 2020, 10:51

Fromthecradle skrev:
21. dec 2020, 10:45
Der mangler primært ro på nu. En træner der kan agere i den tumult IAO har skabt.
Thomasberg og Frederiksen er gode bud. En random svensk/norsk træner not so much.
Gustafsson har været træner i et galehus. Han vil kunne klare det!
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. dec 2020, 10:52

Mikki89 skrev:
21. dec 2020, 10:50
Hvad er det for en tumult du snakker om? En ny sportschef vil altid sætte sit eget hold! Jeg ser ingen tegn på tumult! Tværtimod!
Du skal ikke tage dig af Allan. Han forsøger at redde sit eftermæle.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. dec 2020, 10:54

Dr.Jones skrev:
21. dec 2020, 10:49
Thomasberg? Der er godt nok gået panik i den herinde.
Ja, nogen herinde må have mistet fodboldforstanden over natten. En klumme fra Morten Bruun, og så er Thomasberg pludselig bedste bud på en cheftræner. Han kan godt nok ikke udvikle unge spillere, eller sælge spillere dyrt, men det har AaB åbenbart heller ikke brug for.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 21. dec 2020, 10:58

Det er godt nok ærgerligt for både Fehers eftermæle samt vores pointhøst og udvikling af truppen, at Feher sadlede om formationsmæssigt og taktisk.
Faktisk vil jeg gå så langt til at sige, at det var urutineret gjort af ham. Hvis man vil ændre nogle ting, så skal man som træner dreje stille og roligt på nogle knapper.
Vi stod med et hold, der igennem et stykke tid havde været meget ustabilt med hjerneblødninger osv. Dette blev der gjort noget ved via Friis´ taktik, og med 3-4-3-formationen, der gav et solidt udtryk. Udfordringen blev så hen ad vejen, at holdet ikke formåede at score nok mål, på trods af mange skabte chancer. Feher ville gøre holdet bedre offensivt, men formåede at smadre balancen på holdet.
Efter hvilken kamp var det, at Lucas stod og sagde, at han syntes de greb kampen helt forkert an!? OB-kampen? Det er altså ikke sundhedstegn, efter min mening. :thumbsdown:

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. dec 2020, 11:02

FIDEL skrev:
21. dec 2020, 10:58
Feher ville gøre holdet bedre offensivt, men formåede at smadre balancen på holdet.
Det var jo også en skæv argumentation. Han kunne nøjes med at fastholde formationen, men skifte lidt rundt på et par pladser.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny Træner

Indlæg af Maglau » 21. dec 2020, 11:07

Julgranen skrev:
21. dec 2020, 11:02
FIDEL skrev:
21. dec 2020, 10:58
Feher ville gøre holdet bedre offensivt, men formåede at smadre balancen på holdet.
Det var jo også en skæv argumentation. Han kunne nøjes med at fastholde formationen, men skifte lidt rundt på et par pladser.
Ja problemet var jo ikke at vi ikke spillede os frem til chancerne, men at de blev misbrugt. Efter pokalfinalen sadlede vi om, fik defensiv stabilitet og skabte nok chancer til at vinde/få point i mange kampe.
Så er det totalt hjernedødt midt i sæsonen ud af det blå at gå tilbage til en formation hvor vi sejlede defensivt.

Jeg kunne forsvare Feher hvis vi kun med 3-4-3 formationen havde formået holde defensivt men ikke skabte chancer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 835
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Ny Træner

Indlæg af Dr.Jones » 21. dec 2020, 11:07

Feher har fucked mere op end jeg troede var muligt. Kan ikke se han kan fortsætte i AaB andet end med et ungdomshold.

Jeg håber vi får ham Senor C fra Norge. Læste et langt interview med ham, og det gav mig en rigtig god mavefornemmelse på trods af at jeg var pænt skeptisk inden. Og gi' ham gerne Kuhn som assistent, hvis det er muligt. (sikkert ik)

Der er ikke mange point op, så løbet er ikke kørt - så pausen kommer på et fint tildspunkt - men det ligner en lunken 5.plads og pinligt pokal-pis igen igen. Meget afhænger af hvor meget Lucas og Hilje skal sidde ude resten af sæsonen, og om Mæhle pengene giver lidt til en forstærkning eller om de skal dække et hul i kassen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 21. dec 2020, 11:15

Julgranen skrev:
21. dec 2020, 10:27
gravballe skrev:
21. dec 2020, 10:16
Jeg er ved at være der hvor jeg heller så Thomasberg end en eller anden random svensker/nordmand. Hvis vi ikke kan få en træner fra top hylden, til det her AaB projekt, så tror jeg Thomasberg vil kunne gøre det lige så godt, forudsat han er med på at spille på en anden måde end han har gjort i Hobro og Randers..
Thomasberg er jo bleg. Hans hold er et blegt hold uden spillere med salgspotentiale.

Det er ikke det Inge går på jagt efter. Hvis AaB skal løfte sig, så skal vi have en træner der kan noget mere og andet. Enten udvikle spillere og få dem til at levere maksimalt, som Cifuentes. Eller skabe et hold hvor unge spillere let kan sluses ind, og hvor man skaber en spillestil der får afsat mange unge spillere til dyre penge.
Som hans egen spiller Simon Thern ytrer her:
Jag tycker så här: Jens har till stor del varit grunden till det som man lyckats bygga upp nu. Han har aldrig haft någon rädsla med att slänga in de här unga killarna som har lett till försäljningar, det krävs väldigt mycket för att många tränare ska låta spelare under 20 få chansen, vi har spelare mellan 17-19 som varit ordinarie i princip hela tiden. Jens slänger bara in dem och det värdet har varit extremt stort. Det är skillnad om du är 17, 18 eller 19, 20 och få spela i ett allsvenskt lag. Det är det som jag tror till stor del gjort att IFK Norrköping har lyckats. Sedan har han varit duktig med de värvningar som han plockat in och sålt vidare. Jens har fått alldeles för mycket skit, han har betytt väldigt mycket för IFK Norrköping och för den grunden som är lagd nu.
Altså Thomasberg var nu bare for at sige jeg heller så ham, end en eller anden Random. Jens kan fint være et bedre valg, og er det muligt så gå efter det. Min pointe var bare man skal ikke blive desperat og findes top træneren ikke pt, så prøv at hør ham.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Ny Træner

Indlæg af Fromthecradle » 21. dec 2020, 11:18

Julgranen skrev:
21. dec 2020, 10:52
Mikki89 skrev:
21. dec 2020, 10:50
Hvad er det for en tumult du snakker om? En ny sportschef vil altid sætte sit eget hold! Jeg ser ingen tegn på tumult! Tværtimod!
Du skal ikke tage dig af Allan. Han forsøger at redde sit eftermæle.
Du bliver ved med det ævl? Må man ikke have andre meninger end din?

Jeg er selvfølgelig ikke Gaarde, har ingen relation til ham og har aldrig nogensinde mødt ham.

Det er da tumult med to fyrede assistenter, en cheftræner der siger op, et uheldigt valg af midlertidig cheftræner og fortsat ingen ny ansat. Et hold der i den grad underpræsterer og et par store profiler, der ikke spiller. Jo, det sejler.
You pay for this?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 21. dec 2020, 11:22

Fromthecradle skrev:
21. dec 2020, 11:18
Julgranen skrev:
21. dec 2020, 10:52
Mikki89 skrev:
21. dec 2020, 10:50
Hvad er det for en tumult du snakker om? En ny sportschef vil altid sætte sit eget hold! Jeg ser ingen tegn på tumult! Tværtimod!
Du skal ikke tage dig af Allan. Han forsøger at redde sit eftermæle.
Du bliver ved med det ævl? Må man ikke have andre meninger end din?

Jeg er selvfølgelig ikke Gaarde, har ingen relation til ham og har aldrig nogensinde mødt ham.

Det er da tumult med to fyrede assistenter, en cheftræner der siger op, et uheldigt valg af midlertidig cheftræner og fortsat ingen ny ansat. Et hold der i den grad underpræsterer og et par store profiler, der ikke spiller. Jo, det sejler.
Hvad kalder du så tiden under Gaarde? Manden famlede jo i blinde.... kombineret med hans "vi skal være glade for bare at spille fodbold" tale, gjorde jo manden og AaB til en kæmpe joke.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. dec 2020, 11:28

Fromthecradle skrev:
21. dec 2020, 11:18
Jeg er selvfølgelig ikke Gaarde, har ingen relation til ham og har aldrig nogensinde mødt ham.

Det er da tumult med to fyrede assistenter, en cheftræner der siger op, et uheldigt valg af midlertidig cheftræner og fortsat ingen ny ansat. Et hold der i den grad underpræsterer og et par store profiler, der ikke spiller. Jo, det sejler.
Nej, det er du selvfølgelig ikke, Allan.

Alt du skriver herover har jo en naturlig forklaring.

De to assistenter var med til at fastholde en usund og slap træningskultur, som har været et problem i flere år og kritiseret af bl.a. Würtz og Risgård. Bl.a. som et resultat af alt for mange unge spillere uden den rette indstilling og det rette niveau.
Det blev Inge ansat til at rydde op i!
Inge havde ingen indflydelse på, at Friis pludselig havde en syg datter, og derfor var det meget naturligt at Friis helligede sig familien. Dernæst er det mest logisk at lade assistenten tage roret, indtil en ny er på plads. Det sker i 9/10 tilfælde!
Nu skal han så også kritiseres for at bruge god tid på trænerjagten, når bestyrelsen har understreget at der skal sættes en ny retning? Synes du ikke, at du er en anelse polemisk?
Holdet underpræsterer måske pointmæssigt, men med lidt skarphed havde vi ligget i top 3. I store dele af denne sæson har der intet være at udsætte på udtryk eller spil. Inge kan ikke sætte holdet, og heller ikke fyre en assistent midt i et rekrutteringsforløb!
Inge har desuden heller ikke indflydelse på at Lucas bliver skadet. Eller at Hiljemark bliver overbelastet i en periode hvor han både spiller fast for AaB og er afsted med det svenske landshold. Det er en træneropgave at dosere spillerne!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 21. dec 2020, 11:28

Fromthecradle skrev:
21. dec 2020, 11:18
Julgranen skrev:
21. dec 2020, 10:52
Mikki89 skrev:
21. dec 2020, 10:50
Hvad er det for en tumult du snakker om? En ny sportschef vil altid sætte sit eget hold! Jeg ser ingen tegn på tumult! Tværtimod!
Du skal ikke tage dig af Allan. Han forsøger at redde sit eftermæle.
Du bliver ved med det ævl? Må man ikke have andre meninger end din?

Jeg er selvfølgelig ikke Gaarde, har ingen relation til ham og har aldrig nogensinde mødt ham.

Det er da tumult med to fyrede assistenter, en cheftræner der siger op, et uheldigt valg af midlertidig cheftræner og fortsat ingen ny ansat. Et hold der i den grad underpræsterer og et par store profiler, der ikke spiller. Jo, det sejler.
Det sejlede big time inden Inge kom til. Han forsøger bare at rydde op i en vattet kultur, og det tager tid.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 21. dec 2020, 11:30

Hele den her slingrekurs siden 2015 kalder egentlig på nogle dybere tanker. Vi er hele tiden der hvor vi skal leve op til et eller andet ambitiøst koncept om det så var et kopiere 2014 holdet eller nu hvor stilen er blevet Red Bull. Det ene kan for så vidt lige så godt som det andet eller noget helt tredje.
Jeg synes dog, at vi nærmest hvert eneste år siden nytår 2015/2016 er endt ud i, at holdet kollapser og ikke evner at praktisere den stil man har erklæret.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det er fordi man vil være der for hurtig og underkender det at bygge stammen op på holdet fra bunden og få holdet til at fungere sammen. Jeg siger ikke, at vi skal spille Ove C fodbold, men det er ret tydeligt for mig, at holdet ikke er stærkt og det må være fordi kernen ikke er stærk. En ting, er at det kan have noget med trupsammensætning og manglende ledere at gøre. Det er helt klart et problem, men jeg sidder med den følelse at vi mangler at lave den helt fundementale øvelse som Kent Nielsen lavede fra 2011-2014 med at bygge et hold op.

Kent fik bygget noget på resterne af 08 holdet og talenterne, som blev rigtigt godt. Der blev en kerne på holdet som blev skelettet i "Villareal" konceptet. Siden 2015 har man hele tiden haft de store spillemæssige ambitioner med det samme og aldrig indfriet dem om så træneren hed Søndergaard, Wieghorst, Friis eller Feher. Jeg siger ikke vi skal stille os tilfredse med en 10 plads, men jeg ser egentlig gerne man var lidt mrere ærlige om at nu ligger vi en plan, vi er på vej derhen og det er ikke perfekt fra dag et. Det lugter jo lidt af et Red Bull agtigt koncept, , men så erkend da at vi er i en proces og at der skal ændres på truppen før, at vi når derhen hvor vi vil. Jeg er egentlig træt af tårnhøje spillemæssige ambitioner som holdet aldrig kan leve op til og så i stedet hellere man startede med at bygge noget soliditet og mentalitet i holdet. Der mangler noget af det der "Nå ja, vi kan ikke spille fed fodbold i dag, men så moser vi dem i stedet"
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar