Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 28. dec 2020, 17:21

Julgranen skrev:
28. dec 2020, 16:49
FIDEL skrev:
28. dec 2020, 16:44
Det intense pres døde ved Fehers hånd. Kusk og luksus-Lucas er ikke ligefrem de fødte presspillere.
Hvilket heller ikke gør så meget, hvis de kan noget andet der er behov for. Og det kan de. Særligt ifht. konstant at finde rum, have pasninger med kvalitet og være ekstremt dynamiske.
Og så skal man huske på, at forsvarer vi meget højt, så står midtbanen også noget højere - det er jo ikke kun de tre i front der skal kunne presse. Det er hele holdet.
Presspillet er én af mange ting man kan skrue på. I Sandefjord har Cifuentes afstemt det efter modstanden, og det kommer han formentlig også til at gøre i AaB.
Jeg kunne godt lide presstilen, men det må jo også handle om at finde en måde, hvorpå vi får mest ud af vores bedte spillere. Uanset om vi kører pres eller pasninger vil jeg dog mene, at vi må på at Lucas og Kusk bliver klart bedre når der er nogen foran dem. Rent offensivt er det derfor alfa og omega at vi får en angriber med noget pondus som skaber ravage i feltet og en hurtig kant som kan løbe dybt og udenom en mand. Lucas og LKusk kan bordere fra nu af og til næste jul men uden nogen til at skabe rum til dem bliver det ikke til noget som helst.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 28. dec 2020, 17:23

Julgranen skrev:
28. dec 2020, 16:49
FIDEL skrev:
28. dec 2020, 16:44
Det intense pres døde ved Fehers hånd. Kusk og luksus-Lucas er ikke ligefrem de fødte presspillere.
Hvilket heller ikke gør så meget, hvis de kan noget andet der er behov for. Og det kan de. Særligt ifht. konstant at finde rum, have pasninger med kvalitet og være ekstremt dynamiske.
Og så skal man huske på, at forsvarer vi meget højt, så står midtbanen også noget højere - det er jo ikke kun de tre i front der skal kunne presse. Det er hele holdet.
Presspillet er én af mange ting man kan skrue på. I Sandefjord har Cifuentes afstemt det efter modstanden, og det kommer han formentlig også til at gøre i AaB.
Det kommer dog til at koste en del mål også, så det er selvfølgelig vigtigt, at effektiviteten forbedres markant, og her har jeg virkelig en stor tvivl om fx. Weert kan steppe op. Tror det ikke, men så må Fossum eller Prica spille angriber.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 28. dec 2020, 17:29

Jakobsen skrev:
28. dec 2020, 17:21
Julgranen skrev:
28. dec 2020, 16:49
FIDEL skrev:
28. dec 2020, 16:44
Det intense pres døde ved Fehers hånd. Kusk og luksus-Lucas er ikke ligefrem de fødte presspillere.
Hvilket heller ikke gør så meget, hvis de kan noget andet der er behov for. Og det kan de. Særligt ifht. konstant at finde rum, have pasninger med kvalitet og være ekstremt dynamiske.
Og så skal man huske på, at forsvarer vi meget højt, så står midtbanen også noget højere - det er jo ikke kun de tre i front der skal kunne presse. Det er hele holdet.
Presspillet er én af mange ting man kan skrue på. I Sandefjord har Cifuentes afstemt det efter modstanden, og det kommer han formentlig også til at gøre i AaB.
Jeg kunne godt lide presstilen, men det må jo også handle om at finde en måde, hvorpå vi får mest ud af vores bedte spillere. Uanset om vi kører pres eller pasninger vil jeg dog mene, at vi må på at Lucas og Kusk bliver klart bedre når der er nogen foran dem. Rent offensivt er det derfor alfa og omega at vi får en angriber med noget pondus som skaber ravage i feltet og en hurtig kant som kan løbe dybt og udenom en mand. Lucas og LKusk kan bordere fra nu af og til næste jul men uden nogen til at skabe rum til dem bliver det ikke til noget som helst.
Enig. Angrebet mangler en hurtig, eksplosiv og kropsstærk angriber. ELLER en god boksspiller, der samtidig kan linke up. Mest realistisk er nok den første.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny Træner

Indlæg af Funky » 28. dec 2020, 17:37

Man må sige, det nye AaB går all-in på nyt udefra. Spændende, spændende. Kontraktlængden kan vi så spekulere i; er det træneren som ikke vil binde sig for mere, eller AaB? Det giver da indtryk af, at man har en tanke om, at der skal præsteres et eller andet markant inden for de næste 2 1/2 år. Jeg har svært ved ikke at være påvirket af de generelt ringe præstationer i efteråret, og den gennemført elendige afslutning. På den baggrund virker 2 1/2 år ikke som særlig lang tid til at sætte sit præg og levere en toppræstation.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner

Indlæg af Forza » 28. dec 2020, 17:40

Funky skrev:
28. dec 2020, 17:37
Man må sige, det nye AaB går all-in på nyt udefra. Spændende, spændende. Kontraktlængden kan vi så spekulere i; er det træneren som ikke vil binde sig for mere, eller AaB? Det giver da indtryk af, at man har en tanke om, at der skal præsteres et eller andet markant inden for de næste 2 1/2 år. Jeg har svært ved ikke at være påvirket af de generelt ringe præstationer i efteråret, og den gennemført elendige afslutning. På den baggrund virker 2 1/2 år ikke som særlig lang tid til at sætte sit præg og levere en toppræstation.
Nu er der jo ingen der siger at den første kontrakt skal betyde et endegyldigt resultat. Den kan jo forlænges.

Der bliver ikke lavet længere trænerkontrakter i Danmark end 3 år. Spillere har vi bedre grund til at have gående på længere kontrakter grundet deres salgsværdi, men med trænere er upsiden bare ikke stor nok i forhold til hvor tit trænere bliver fyret.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 28. dec 2020, 18:09


gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 28. dec 2020, 18:52


FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 28. dec 2020, 19:02

Julgranen skrev:
28. dec 2020, 18:09
Står der noget interessant her?

https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... en/8414547
Tvivler. Hvis essensen er fra Tipsbladet er identisk med Ekstrabladeets artikel - https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraener
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 28. dec 2020, 19:08

Altså nu får medierne da det svært! Hvem skal de interviewe Inge Andre eller Cifuentes ? De er jo begge vittige og talende.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Ny Træner

Indlæg af Rolden » 28. dec 2020, 19:13

Mon ikke hans assistent kommer til sommer, når Feher’s kontrakt udløber.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Ny Træner

Indlæg af Uldahl » 28. dec 2020, 19:23

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, så virker Cifuentes til at være et rigtig godt macht til os, jeg tror på at Inge har ramt rigtig der også.

Glæder mig til at se hvad han kan præstere i AaB, han virker jo til at være godt skolet i Barcelona. Og har også været rundt i flere lande, plus været akademichef. Så han har også erfaring med unge spillere, så jeg er optimistisk med hensyn til ham. :cheers:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner

Indlæg af Hanga » 28. dec 2020, 20:26

Rolden skrev:
28. dec 2020, 19:13
Mon ikke hans assistent kommer til sommer, når Feher’s kontrakt udløber.
Personligt tror jeg ikke at Feher er her så længe. Det håber jeg i hvert fald ikke. Manden er garanteret en glimrende assistent, men han har lige været chef i et par måneder, og ikke lagt skjul på at han gerne ville fortsætte. Så er det svært at gå tilbage til at være assistent og være 100% loyal og dedikeret over for personen der blev valgt.

Jeg havde godt nok foretrukket et clean cut nu her. Spørgsmålet er så om det måske er et "waiting game" hvor Inge håber Feher selv kommer og siger op?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 28. dec 2020, 20:34

Funky skrev:
28. dec 2020, 17:37
Man må sige, det nye AaB går all-in på nyt udefra. Spændende, spændende. Kontraktlængden kan vi så spekulere i; er det træneren som ikke vil binde sig for mere, eller AaB? Det giver da indtryk af, at man har en tanke om, at der skal præsteres et eller andet markant inden for de næste 2 1/2 år. Jeg har svært ved ikke at være påvirket af de generelt ringe præstationer i efteråret, og den gennemført elendige afslutning. På den baggrund virker 2 1/2 år ikke som særlig lang tid til at sætte sit præg og levere en toppræstation.
For en træner er det stort set altid en fordel med så lang en kontrakt som muligt. Det er ikke svært at komme ud af en kontrakt - for træneren. For klubben er det også let nok, det koster bare. Jo længere kontrakten er desto dyrere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Ny Træner

Indlæg af Rams » 29. dec 2020, 10:02

Hanga skrev:
28. dec 2020, 20:26
Rolden skrev:
28. dec 2020, 19:13
Mon ikke hans assistent kommer til sommer, når Feher’s kontrakt udløber.
Personligt tror jeg ikke at Feher er her så længe. Det håber jeg i hvert fald ikke. Manden er garanteret en glimrende assistent, men han har lige været chef i et par måneder, og ikke lagt skjul på at han gerne ville fortsætte. Så er det svært at gå tilbage til at være assistent og være 100% loyal og dedikeret over for personen der blev valgt.

Jeg havde godt nok foretrukket et clean cut nu her. Spørgsmålet er så om det måske er et "waiting game" hvor Inge håber Feher selv kommer og siger op?
Jeg bider mærke i, at Cifuentes i interviewet i BT netop spørges ind til, om han tager assistenter med svarer “ikke lige nu”. Det lugter af at Feher byttes med noget spansk til kontraktudløb.

Ift valget af Cifuentes falder jeg ikke på røven indledningsvist. Vores største problem på banen pt er vores tre glasben, Thelander, Lucas og Hiljemark.

Og så gerne noget gardering oppe foran. Som tidligere nævnt kunne to billige bud med potentiale og som har kontraktudløb i det finske her til nytår være en hurtigløber i form af det tidligere Barca-talent, Jean Marie Dongue eller dåseåbneren det tidligere Dortmund-talent Tim Vayrynen, der var for dårlig til tysk fodbold men for god til finsk.
In verbis simus faciles

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 29. dec 2020, 11:45

Jeg mener stadig vi bør overveje kraftigt at gå efter Zymer Bytiqi, hvis han ikke vil have en kæmpeløn. Har meget af det vi mangler, og så kan Lucas flyttes ned på midtbanen.

Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har set en AaB-spiller lave sådanne mål. Alle er fra denne sæson.

https://m.youtube.com/watch?v=3IsU42t8J9I
https://m.youtube.com/watch?v=BnodzMZHqS8
https://m.youtube.com/watch?v=bMDAJ0mdzhw
https://m.youtube.com/watch?v=0_u_YS9bmW0

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 29. dec 2020, 15:00

Nu hørte jeg lige Mediano AaB-special om Cifuentes. Alt i alt et fint indspark.

Dog var der en ting, som jeg allerede nu frygter. De sagde, at de ikke kunne finde, at Cifuentes havde været i Ajax og Millwall og hvilken rolle han havde der. Havde det blot været et læringsophold på 14 dage eller var han reelt ansat der.

AaB har også nævnt de to ophold, så jeg håber ved gud ikke, at han har oversolgt den del. Så vil det være en skidt start og blive en tilbagevendende dumsmart kommentar fra fodboldjournalisterne.
...sin fodboldinspiration og sin UEFA P-licens har Martí Cifuentes erhvervet sig via længere ophold hos så forskellige klubber som blandt andre Millwall FC i England, Ajax Amsterdam i Holland og FC Barcelona.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner

Indlæg af Hanga » 29. dec 2020, 15:18

FlæskeFrank skrev:
29. dec 2020, 15:00
Nu hørte jeg lige Mediano AaB-special om Cifuentes. Alt i alt et fint indspark.

Dog var der en ting, som jeg allerede nu frygter. De sagde, at de ikke kunne finde, at Cifuentes havde været i Ajax og Millwall og hvilken rolle han havde der. Havde det blot været et læringsophold på 14 dage eller var han reelt ansat der.

AaB har også nævnt de to ophold, så jeg håber ved gud ikke, at han har oversolgt den del. Så vil det være en skidt start og blive en tilbagevendende dumsmart kommentar fra fodboldjournalisterne.
...sin fodboldinspiration og sin UEFA P-licens har Martí Cifuentes erhvervet sig via længere ophold hos så forskellige klubber som blandt andre Millwall FC i England, Ajax Amsterdam i Holland og FC Barcelona.
Mon ikke AaB har lidt bedre styr på den del end Mediano.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 29. dec 2020, 15:51

Hanga skrev:
29. dec 2020, 15:18
FlæskeFrank skrev:
29. dec 2020, 15:00
Nu hørte jeg lige Mediano AaB-special om Cifuentes. Alt i alt et fint indspark.

Dog var der en ting, som jeg allerede nu frygter. De sagde, at de ikke kunne finde, at Cifuentes havde været i Ajax og Millwall og hvilken rolle han havde der. Havde det blot været et læringsophold på 14 dage eller var han reelt ansat der.

AaB har også nævnt de to ophold, så jeg håber ved gud ikke, at han har oversolgt den del. Så vil det være en skidt start og blive en tilbagevendende dumsmart kommentar fra fodboldjournalisterne.
...sin fodboldinspiration og sin UEFA P-licens har Martí Cifuentes erhvervet sig via længere ophold hos så forskellige klubber som blandt andre Millwall FC i England, Ajax Amsterdam i Holland og FC Barcelona.
Mon ikke AaB har lidt bedre styr på den del end Mediano.
Det må vi håbe. Det er lidt tankevækkende, at det ikke er noget som han er akkrediteret på hos de gængse kilder. Her tænker jeg Transfermarkt, men også sådan noget som hans Wikipedia-side. Jeg har også prøvet at søge på Milwalls og Ajax's hjemmesider og her finder jeg ingen referencer til Cifuentes.

Fandt lidt i denne artikel på spansk som jeg fik google til at oversætte. Det tyder på, at det har været noget uddannelse hos de to klubber nærmere end egentlige jobs.
https://translate.google.com/translate? ... ch&pto=aue
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Ny Træner

Indlæg af Freddie » 29. dec 2020, 15:55

Julgranen skrev:
29. dec 2020, 11:45
Jeg mener stadig vi bør overveje kraftigt at gå efter Zymer Bytiqi, hvis han ikke vil have en kæmpeløn. Har meget af det vi mangler, og så kan Lucas flyttes ned på midtbanen.

Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har set en AaB-spiller lave sådanne mål. Alle er fra denne sæson.

https://m.youtube.com/watch?v=3IsU42t8J9I
https://m.youtube.com/watch?v=BnodzMZHqS8
https://m.youtube.com/watch?v=bMDAJ0mdzhw
https://m.youtube.com/watch?v=0_u_YS9bmW0
Det er godt nok flotte mål, men mon ikke også han har ramt pølsemanden af og til. Alligevel imponerende.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Bech » 29. dec 2020, 16:00

Jakobsen skrev:
29. dec 2020, 15:51
Hanga skrev:
29. dec 2020, 15:18
FlæskeFrank skrev:
29. dec 2020, 15:00
Nu hørte jeg lige Mediano AaB-special om Cifuentes. Alt i alt et fint indspark.

Dog var der en ting, som jeg allerede nu frygter. De sagde, at de ikke kunne finde, at Cifuentes havde været i Ajax og Millwall og hvilken rolle han havde der. Havde det blot været et læringsophold på 14 dage eller var han reelt ansat der.

AaB har også nævnt de to ophold, så jeg håber ved gud ikke, at han har oversolgt den del. Så vil det være en skidt start og blive en tilbagevendende dumsmart kommentar fra fodboldjournalisterne.
...sin fodboldinspiration og sin UEFA P-licens har Martí Cifuentes erhvervet sig via længere ophold hos så forskellige klubber som blandt andre Millwall FC i England, Ajax Amsterdam i Holland og FC Barcelona.
Mon ikke AaB har lidt bedre styr på den del end Mediano.
Det må vi håbe. Det er lidt tankevækkende, at det ikke er noget som han er akkrediteret på hos de gængse kilder. Her tænker jeg Transfermarkt, men også sådan noget som hans Wikipedia-side. Jeg har også prøvet at søge på Milwalls og Ajax's hjemmesider og her finder jeg ingen referencer til Cifuentes.

Fandt lidt i denne artikel på spansk som jeg fik google til at oversætte. Det tyder på, at det har været noget uddannelse hos de to klubber nærmere end egentlige jobs.
https://translate.google.com/translate? ... ch&pto=aue
I hans egne ord:
I started coaching when I was 21 and was still playing. A former 1st Spanish Division player, who’s actually my “football father”, asked me to coach an U19 team. We had an amazing season and I really enjoyed. 3 years later I was the assistant coach of the 2nd Division A-laget. In 2007, I decided to move abroad to learn and improve. I spent 6 months in Ajax and 4 in Milwall. Then I came back to Barcelona to continue my career as a coach. Last seasons I was head coach of Sant Andreu and CE L’Hospitalet, in Spanish 2nd B Division.
https://www.aikfotboll.se/nyheter/27309

Besvar