Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 28. dec 2020, 15:01

Spændende, men hvorfor kun 2,5 år? Det sender jo desværre lidt et signal om, at man ikke helt tror på det, når man ikke tør binde sig længere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Ny Træner

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 28. dec 2020, 15:09

Min fornemmelse er at det her kan gå begge veje, enten er det en genistreg fra IAO, eller også sidder jeg om et år med et nordjysk skuldertræk. Men det er sgu godt med noget nyt blod ind i AaB og Superligaen..
Han virker som en mand med drive og evner i medierne, så på den front er det et fint valg...lad os nu komme igang med 2021 :)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 28. dec 2020, 15:13

Er der KMD julecup agtig noget i januar eller er det aflyst ? Så er det vel hans debut. Det skulle vel være afholdt i Aalborg ?
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner

Indlæg af Forza » 28. dec 2020, 15:19

Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:01
Spændende, men hvorfor kun 2,5 år? Det sender jo desværre lidt et signal om, at man ikke helt tror på det, når man ikke tør binde sig længere.
AaB har tidligere maks givet 3 årige til trænere - kan ikke se hvorfor det halve år skulle betyde noget ift. tiltroen til ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 28. dec 2020, 15:22

Forza skrev:
28. dec 2020, 15:19
Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:01
Spændende, men hvorfor kun 2,5 år? Det sender jo desværre lidt et signal om, at man ikke helt tror på det, når man ikke tør binde sig længere.
AaB har tidligere maks givet 3 årige til trænere - kan ikke se hvorfor det halve år skulle betyde noget ift. tiltroen til ham.
Det virker da også som en underlig politik, men derudover er det også ret ligegyldigt. Hvorfor skulle man ikke kunne gøre noget andet, fordi man tidligere kun har arbejdet med treårige kontrakter?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 28. dec 2020, 15:23

Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:01
Spændende, men hvorfor kun 2,5 år? Det sender jo desværre lidt et signal om, at man ikke helt tror på det, når man ikke tør binde sig længere.
Man undgår så omvendt også at vi pludselig skal lede efter en ny træner midt i sæsonen, hvis han fik yderligere 6 måneder og ikke vil forlænge
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner

Indlæg af Hanga » 28. dec 2020, 15:27

FlæskeFrank skrev:
28. dec 2020, 15:13
Er der KMD julecup agtig noget i januar eller er det aflyst ? Så er det vel hans debut. Det skulle vel være afholdt i Aalborg ?
Mon ikke det er aflyst, det giver ikke så meget mening at samle så mange klubber under samme tag i en hal i disse tider.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 28. dec 2020, 15:28

FlæskeFrank skrev:
28. dec 2020, 14:35
Nu ved jeg ikke lige hvor du hev citatet fra, men så tyder det på, at det fortsat er AaBs måde at spille på, hvis han udtaler sig sådan.

Nu bliver posen rystet og alle får en ny chance. Det kan blive spændende at se, om det ændrer start11.
Man skal lige huske på Cifuentes’ fodboldfilosofi, som minder meget om Flick i Bayern og Pep Guardiola.
Positionsspil, positionsspil, positionsspil.
Han vil have kreative, dynamiske og meget pasningsstærke spillere i front.
Det ligger i positionsspillet at det er helt afgørende at man er bevægelig, kan finde åbninger i sin zone, eller skifte zone og finde frit rum, og have meget stærke pasninger.
De spillere der er dygtige til at finde frie rum er nøglespillere.
Det taler kraftigt for spillere som Kusk og Lucas, og mod Børsting. Heldigvis.
Det betyder også at vi kommer til at spille med en høj back-linje, som minimerer afstanden mellem spillerne - det er derfor ikke meget forskelligt fra hvordan vi har spillet i lange perioder de seneste halvandet år.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 28. dec 2020, 15:37

Julgranen skrev:
28. dec 2020, 15:28
FlæskeFrank skrev:
28. dec 2020, 14:35
Nu ved jeg ikke lige hvor du hev citatet fra, men så tyder det på, at det fortsat er AaBs måde at spille på, hvis han udtaler sig sådan.

Nu bliver posen rystet og alle får en ny chance. Det kan blive spændende at se, om det ændrer start11.
Man skal lige huske på Cifuentes’ fodboldfilosofi, som minder meget om Flick i Bayern og Pep Guardiola.
Positionsspil, positionsspil, positionsspil.
Han vil have kreative, dynamiske og meget pasningsstærke spillere i front.
Det ligger i positionsspillet at det er helt afgørende at man er bevægelig, kan finde åbninger i sin zone, eller skifte zone og finde frit rum, og have meget stærke pasninger.
De spillere der er dygtige til at finde frie rum er nøglespillere.
Det taler kraftigt for spillere som Kusk og Lucas, og mod Børsting. Heldigvis.
Det betyder også at vi kommer til at spille med en høj back-linje, som minimerer afstanden mellem spillerne - det er derfor ikke meget forskelligt fra hvordan vi har spillet i lange perioder de seneste halvandet år.
Lad os håbe det bedste, men din beskrivelse kunne ligeså godt beskrive Wieghorsts tilgang til tingene. Og det fik vi godt nok lange løg af.

Bolden skal i kassen og det trænger både AaB og Cifuentes at vise, at det er en opgaven, som de kan klare.
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 28. dec 2020, 15:40

jonas386 skrev:
28. dec 2020, 15:23
Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:01
Spændende, men hvorfor kun 2,5 år? Det sender jo desværre lidt et signal om, at man ikke helt tror på det, når man ikke tør binde sig længere.
Man undgår så omvendt også at vi pludselig skal lede efter en ny træner midt i sæsonen, hvis han fik yderligere 6 måneder og ikke vil forlænge
Men hvorfor så ikke stikke ham 3,5 år eller længere, hvis man virkelig tror på manden?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 28. dec 2020, 15:40

FlæskeFrank skrev:
28. dec 2020, 15:37

Lad os håbe det bedste, men din beskrivelse kunne ligeså godt beskrive Wieghorsts tilgang til tingene. Og det fik vi godt nok lange løg af.

Bolden skal i kassen og det trænger både AaB og Cifuentes at vise, at det er en opgaven, som de kan klare.
Nej, det handler ikke om boldbesiddelse, men hvad man gør med bolden.
Wieghorst spillede udpræget possession-bold.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner

Indlæg af Forza » 28. dec 2020, 15:42

Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:22
Forza skrev:
28. dec 2020, 15:19
Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:01
Spændende, men hvorfor kun 2,5 år? Det sender jo desværre lidt et signal om, at man ikke helt tror på det, når man ikke tør binde sig længere.
AaB har tidligere maks givet 3 årige til trænere - kan ikke se hvorfor det halve år skulle betyde noget ift. tiltroen til ham.
Det virker da også som en underlig politik, men derudover er det også ret ligegyldigt. Hvorfor skulle man ikke kunne gøre noget andet, fordi man tidligere kun har arbejdet med treårige kontrakter?
Det er jo heller ikke en politik men en historik, hvorfor jeg ikke forstår du tolker kontraktlængden som et signal om noget som helst.

En længere kontrakt er da dum for AaB. Trænere bliver ofte fyret i fodbold. En længere kontrakt er en stor risiko for en klub. Det er også sjældent man ser længere kontrakter til trænere. Du kan absolut intet tolke ud af det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 28. dec 2020, 15:48

Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:40
jonas386 skrev:
28. dec 2020, 15:23
Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:01
Spændende, men hvorfor kun 2,5 år? Det sender jo desværre lidt et signal om, at man ikke helt tror på det, når man ikke tør binde sig længere.
Man undgår så omvendt også at vi pludselig skal lede efter en ny træner midt i sæsonen, hvis han fik yderligere 6 måneder og ikke vil forlænge
Men hvorfor så ikke stikke ham 3,5 år eller længere, hvis man virkelig tror på manden?
Det ved jeg ikke. I langt de fleste tilfælde er jeg fint tilfreds med at vi ikke binder os for længe, så længe der også er en plan på hvad der skal ske på den anden side
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 28. dec 2020, 15:53

Forza skrev:
28. dec 2020, 15:42
Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:22
Forza skrev:
28. dec 2020, 15:19
Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:01
Spændende, men hvorfor kun 2,5 år? Det sender jo desværre lidt et signal om, at man ikke helt tror på det, når man ikke tør binde sig længere.
AaB har tidligere maks givet 3 årige til trænere - kan ikke se hvorfor det halve år skulle betyde noget ift. tiltroen til ham.
Det virker da også som en underlig politik, men derudover er det også ret ligegyldigt. Hvorfor skulle man ikke kunne gøre noget andet, fordi man tidligere kun har arbejdet med treårige kontrakter?
Det er jo heller ikke en politik men en historik, hvorfor jeg ikke forstår du tolker kontraktlængden som et signal om noget som helst.

En længere kontrakt er da dum for AaB. Trænere bliver ofte fyret i fodbold. En længere kontrakt er en stor risiko for en klub. Det er også sjældent man ser længere kontrakter til trænere. Du kan absolut intet tolke ud af det.
En for kort kontrakt er da mindst lige så dum og risikabel. Hvad så, hvis han står som en succes om halvandet år? Så bliver det svært at forlænge med ham.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner

Indlæg af Forza » 28. dec 2020, 15:55

Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:53
Forza skrev:
28. dec 2020, 15:42
Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:22
Forza skrev:
28. dec 2020, 15:19
Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:01
Spændende, men hvorfor kun 2,5 år? Det sender jo desværre lidt et signal om, at man ikke helt tror på det, når man ikke tør binde sig længere.
AaB har tidligere maks givet 3 årige til trænere - kan ikke se hvorfor det halve år skulle betyde noget ift. tiltroen til ham.
Det virker da også som en underlig politik, men derudover er det også ret ligegyldigt. Hvorfor skulle man ikke kunne gøre noget andet, fordi man tidligere kun har arbejdet med treårige kontrakter?
Det er jo heller ikke en politik men en historik, hvorfor jeg ikke forstår du tolker kontraktlængden som et signal om noget som helst.

En længere kontrakt er da dum for AaB. Trænere bliver ofte fyret i fodbold. En længere kontrakt er en stor risiko for en klub. Det er også sjældent man ser længere kontrakter til trænere. Du kan absolut intet tolke ud af det.
En for kort kontrakt er da mindst lige så dum og risikabel. Hvad så, hvis han står som en succes om halvandet år? Så bliver det svært at forlænge med ham.
Men kigger du statistisk set på hvor længe trænere er i klubber, er det langt bedre ikke at give dem for Iange kontrakter. Din model fungerer i football manager men er altså ret dum i virkeligheden. Især når det ikke ligefrem er en med Klopp meritter man tager ind.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 28. dec 2020, 16:23

Forza skrev:
28. dec 2020, 15:55
Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:53
Forza skrev:
28. dec 2020, 15:42
Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:22
Forza skrev:
28. dec 2020, 15:19
Gnu skrev:
28. dec 2020, 15:01
Spændende, men hvorfor kun 2,5 år? Det sender jo desværre lidt et signal om, at man ikke helt tror på det, når man ikke tør binde sig længere.
AaB har tidligere maks givet 3 årige til trænere - kan ikke se hvorfor det halve år skulle betyde noget ift. tiltroen til ham.
Det virker da også som en underlig politik, men derudover er det også ret ligegyldigt. Hvorfor skulle man ikke kunne gøre noget andet, fordi man tidligere kun har arbejdet med treårige kontrakter?
Det er jo heller ikke en politik men en historik, hvorfor jeg ikke forstår du tolker kontraktlængden som et signal om noget som helst.

En længere kontrakt er da dum for AaB. Trænere bliver ofte fyret i fodbold. En længere kontrakt er en stor risiko for en klub. Det er også sjældent man ser længere kontrakter til trænere. Du kan absolut intet tolke ud af det.
En for kort kontrakt er da mindst lige så dum og risikabel. Hvad så, hvis han står som en succes om halvandet år? Så bliver det svært at forlænge med ham.
Men kigger du statistisk set på hvor længe trænere er i klubber, er det langt bedre ikke at give dem for Iange kontrakter. Din model fungerer i football manager men er altså ret dum i virkeligheden. Især når det ikke ligefrem er en med Klopp meritter man tager ind.
AaB har jo skiftet trænere i ét væk siden 2014, og er ikke kommet nogen vegne overhovedet. Måske var det på tide at gøre noget andet og gå ind i et langsigtet projekt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 79
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Ny Træner

Indlæg af zadion » 28. dec 2020, 16:26

Hanga skrev:
28. dec 2020, 15:27
FlæskeFrank skrev:
28. dec 2020, 15:13
Er der KMD julecup agtig noget i januar eller er det aflyst ? Så er det vel hans debut. Det skulle vel være afholdt i Aalborg ?
Mon ikke det er aflyst, det giver ikke så meget mening at samle så mange klubber under samme tag i en hal i disse tider.
Det blev meldt aflyst i sensommeren :)

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -er-aflyst

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 28. dec 2020, 16:44

Buzz Killington skrev:
28. dec 2020, 14:14
"Det intense pres er et godt billede på, hvad de har skabt, og der føler jeg, at jeg passer rigtig godt ind."

Max vollpres
Det intense pres døde ved Fehers hånd. Kusk og luksus-Lucas er ikke ligefrem de fødte presspillere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 28. dec 2020, 16:45

Gnu skrev:
28. dec 2020, 16:23
AaB har jo skiftet trænere i ét væk siden 2014, og er ikke kommet nogen vegne overhovedet. Måske var det på tide at gøre noget andet og gå ind i et langsigtet projekt.
Det er meget sjældent med lange træneransættelser i dansk fodbold. David Nielsen fik en kontrakt på lidt under 3 år, da han skiftede fra Lyngby til AGF. Niels Frederiksen en kontrakt på 2 år.
Jess Thorup fik 3 år i FC Midtjylland.

Jeg kan forstå det med spillere, men det er helt andre mekanismer på en trænerpost. Går det skidt, så skal man ændre noget med det samme. Og går det godt, så går det godt, men er det tilfældet med en spiller kan vi score mange millioner. En træner er i den sammenhæng meget mindre værd. Östersund fik lige over 6 mio. kr. da Brighton hentede træner Graham Potter til Premier League.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 28. dec 2020, 16:49

FIDEL skrev:
28. dec 2020, 16:44
Det intense pres døde ved Fehers hånd. Kusk og luksus-Lucas er ikke ligefrem de fødte presspillere.
Hvilket heller ikke gør så meget, hvis de kan noget andet der er behov for. Og det kan de. Særligt ifht. konstant at finde rum, have pasninger med kvalitet og være ekstremt dynamiske.
Og så skal man huske på, at forsvarer vi meget højt, så står midtbanen også noget højere - det er jo ikke kun de tre i front der skal kunne presse. Det er hele holdet.
Presspillet er én af mange ting man kan skrue på. I Sandefjord har Cifuentes afstemt det efter modstanden, og det kommer han formentlig også til at gøre i AaB.

Besvar