Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Maglau » 21. jul 2020, 11:14

Jeg synes faktisk debatside sandheden om Friis manglende taktiske formåen er interessant.
Den dukker op hver eneste gang vi har tabt så er Friis der har nosset i den taktisk og er er læst af modstander træneren.
Men hvad så når vi vinder - er det så på trods af Friis Og hans mangler at de alligevel formår at hive en sejr hjem.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Buzz Killington » 21. jul 2020, 11:33

Halil skrev:
21. jul 2020, 11:11
Ala skrev:
21. jul 2020, 11:08
Halil skrev:
21. jul 2020, 10:55
Ala skrev:
21. jul 2020, 10:31
Forza skrev:
17. jul 2020, 13:27
jonas386 skrev:
17. jul 2020, 12:39


Alt efter pokalfinalen er ligegyldigt imo. Sæsonen er/var ovre, og det generelle mentale problem på holdet er ikke løst. Om vi bliver nummer 4 eller 6 er for mig uendeligt ligegyldigt. Friis mentalitet omkring mesterskabsspillet synes jeg har været under al kritik, og den tabte pokalfinale er så det sidste søm i kisten.
Jeg medgiver at Friis har købt sig selv lidt ekstra tid, hvilket jeg oprigtigt er lidt ærgerlig over, men hvis ikke vi ser mere stabile præstationer og færre udfald i efteråret, så må vi kigge andetsteds.

Jeg tror da heller ikke, at Friis selv er videre interesseret i en anden rolle, men så må det være sådan. Han er heller ikke ligefrem uundværlig.

Altså er det ikke rimelig sigende at vores træner ikke kan få sin egen taktik til at virke, og hver gang han skal bygge på, så taber vi eller leverer en decideret lortepræstation. Når han så går på kompromis og spiller mere på truppens styrker, så vinder vi, omend det ikke altid er lige så 'flot' fodbold.
Jeg er meget enig. Dog så vi efter vinterpausen et hold der rent faktisk leverede med den spillestil som klubben ønsker.

Jeg er og bliver aldrig den store fan af Friis. Jeg synes simpelthen ikke han har niveauet til en top 6 klub. Både kommunikativt og taktisk synes jeg der er for mange huller, men jeg medgiver at han resultatmæssigt har leveret det der kunne forventes i denne sæson.

Han er absolut bedre end Wieghorst, men det siger desværre ikke så meget.

Man skal dog beslutte om man virkelig tror på ham, for investerer man stærkt denne sommer ud fra hans ønsker, så ville det være håbløst at fyre ham efter 10-15 runder i den nye sæson.
Super analyse! Fortæl lige igen præcis hvilke taktiske mangler du mener han har? Det er sgu for nemt at skrive det helt generelt. Er der forøvrigt noget Friis bliver anerkendt for, så er det hans taktiske formåen.
Hvem anerkender det?
Den diskussion har kørt nogle gange. Men det er bl.a. nævnt i Mediano fra en konkurrerende træner fra u19-tiden, at det var forfærdeligt at spille mod AaB, fordi Friis konstant havde et taktisk modtræk klar.

Nu ved jeg selvfølgelig godt at den slags uddannede trænere i u19-ligaen selvfølgelig ikke ved noget ift. søndagstrænerne på debatsiden.
Nå, ok. En U19 træner har sagt det.

Desværre har det ikke alti virket som om Friis har et taktisk modtræk klar i suppen.
Ved ikke hvilken u-træner det er, men Rasmus Monnerup mediano er meget Friis-liderlig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Ala » 21. jul 2020, 12:47

Buzz Killington skrev:
21. jul 2020, 11:33
Halil skrev:
21. jul 2020, 11:11
Ala skrev:
21. jul 2020, 11:08
Halil skrev:
21. jul 2020, 10:55
Ala skrev:
21. jul 2020, 10:31
Forza skrev:
17. jul 2020, 13:27


Jeg er meget enig. Dog så vi efter vinterpausen et hold der rent faktisk leverede med den spillestil som klubben ønsker.

Jeg er og bliver aldrig den store fan af Friis. Jeg synes simpelthen ikke han har niveauet til en top 6 klub. Både kommunikativt og taktisk synes jeg der er for mange huller, men jeg medgiver at han resultatmæssigt har leveret det der kunne forventes i denne sæson.

Han er absolut bedre end Wieghorst, men det siger desværre ikke så meget.

Man skal dog beslutte om man virkelig tror på ham, for investerer man stærkt denne sommer ud fra hans ønsker, så ville det være håbløst at fyre ham efter 10-15 runder i den nye sæson.
Super analyse! Fortæl lige igen præcis hvilke taktiske mangler du mener han har? Det er sgu for nemt at skrive det helt generelt. Er der forøvrigt noget Friis bliver anerkendt for, så er det hans taktiske formåen.
Hvem anerkender det?
Den diskussion har kørt nogle gange. Men det er bl.a. nævnt i Mediano fra en konkurrerende træner fra u19-tiden, at det var forfærdeligt at spille mod AaB, fordi Friis konstant havde et taktisk modtræk klar.

Nu ved jeg selvfølgelig godt at den slags uddannede trænere i u19-ligaen selvfølgelig ikke ved noget ift. søndagstrænerne på debatsiden.
Nå, ok. En U19 træner har sagt det.

Desværre har det ikke alti virket som om Friis har et taktisk modtræk klar i suppen.
Ved ikke hvilken u-træner det er, men Rasmus Monnerup mediano er meget Friis-liderlig.
Monnerup roser ham også, men det var ikke ham i det specifikke tilfælde.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Yankee » 21. jul 2020, 13:59

Maglau skrev:
21. jul 2020, 11:14
Jeg synes faktisk debatside sandheden om Friis manglende taktiske formåen er interessant.
Den dukker op hver eneste gang vi har tabt så er Friis der har nosset i den taktisk og er er læst af modstander træneren.
Men hvad så når vi vinder - er det så på trods af Friis Og hans mangler at de alligevel formår at hive en sejr hjem.
Det er jo også langt ude at kritisere Friis for manglende taktisk indsigt. Friis er sindssygt dygtig fagligt og har enormt mange taktiske idéer såvel som skarpe taktiske analyser af kampene. Set i det lidt større perspektiv er det jo ualmindeligt godt taktisk arbejde at lægge en ret anderledes gameplan til slutspillet, der har givet så mange point som det har. I grundspillet fik AaB 6 point i 10 kampe mod top-5 - i slutspillet er det blevet markant bedre fordi man har taget en lidt mere fysisk og direkte approach.

Problemet med Jacob Friis er lidt den klassiske ungdomstrænersygdom, nemlig at han fokuserer for meget på taktiske detaljer og nitty-gritty analyser af kampene. At lede et seniorhold handler ligeså meget om mandskabspleje og motivation samt ikke mindst at lede sin stab. Der har Friis helt sikkert stadig meget at lære ift. hans udstråling, selvsikkerhed og kommunikation indadtil og udadtil, hvis man sammenligner med fx Brian Priske eller David Nielsen. Det er betryggende at Friis i interviews altid har en skarp taktisk vinkel på kampen, men det ville også være rart at han nogle gange talte om den attitude spillerne skulle komme ud med eller tog mere af presset på sine egne skuldre i stedet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Hanga » 21. jul 2020, 14:03

Yankee skrev:
21. jul 2020, 13:59
Maglau skrev:
21. jul 2020, 11:14
Jeg synes faktisk debatside sandheden om Friis manglende taktiske formåen er interessant.
Den dukker op hver eneste gang vi har tabt så er Friis der har nosset i den taktisk og er er læst af modstander træneren.
Men hvad så når vi vinder - er det så på trods af Friis Og hans mangler at de alligevel formår at hive en sejr hjem.
Problemet med Jacob Friis er lidt den klassiske ungdomstrænersygdom, nemlig at han fokuserer for meget på taktiske detaljer og nitty-gritty analyser af kampene. At lede et seniorhold handler ligeså meget om mandskabspleje og motivation samt ikke mindst at lede sin stab. Der har Friis helt sikkert stadig meget at lære ift. hans udstråling, selvsikkerhed og kommunikation indadtil og udadtil, hvis man sammenligner med fx Brian Priske eller David Nielsen.
Amen, vel skrevet.

I forhold til det taktiske, så ser jeg heller ingen grund til at betvivle hans viden. Det er nok også korrekt at han siden sin ansættelse har haft et overordnet mål om at skulle blive et mere højtpressende fodboldhold. Men jeg synes det er en reel kritik, at han til tider har famlet lidt i søgningen efter en varig spillestil. Taktisk fleksibilitet er glimrende men vi har til tider lignet et hold der ikke helt vidste hvilket ben vi skulle stå på.

Min generelle holdning til ham er fortsat at jeg er "on the fence". Men ingen tvivl om, at han skal have lov at fortsætte det nuværende projekt, med mindre der er interne usikkerheder på det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af raekkeettre » 21. jul 2020, 14:08

Yankee skrev:
21. jul 2020, 13:59
Maglau skrev:
21. jul 2020, 11:14
Jeg synes faktisk debatside sandheden om Friis manglende taktiske formåen er interessant.
Den dukker op hver eneste gang vi har tabt så er Friis der har nosset i den taktisk og er er læst af modstander træneren.
Men hvad så når vi vinder - er det så på trods af Friis Og hans mangler at de alligevel formår at hive en sejr hjem.
Det er jo også langt ude at kritisere Friis for manglende taktisk indsigt. Friis er sindssygt dygtig fagligt og har enormt mange taktiske idéer såvel som skarpe taktiske analyser af kampene. Set i det lidt større perspektiv er det jo ualmindeligt godt taktisk arbejde at lægge en ret anderledes gameplan til slutspillet, der har givet så mange point som det har. I grundspillet fik AaB 6 point i 10 kampe mod top-5 - i slutspillet er det blevet markant bedre fordi man har taget en lidt mere fysisk og direkte approach.

Problemet med Jacob Friis er lidt den klassiske ungdomstrænersygdom, nemlig at han fokuserer for meget på taktiske detaljer og nitty-gritty analyser af kampene. At lede et seniorhold handler ligeså meget om mandskabspleje og motivation samt ikke mindst at lede sin stab. Der har Friis helt sikkert stadig meget at lære ift. hans udstråling, selvsikkerhed og kommunikation indadtil og udadtil, hvis man sammenligner med fx Brian Priske eller David Nielsen. Det er betryggende at Friis i interviews altid har en skarp taktisk vinkel på kampen, men det ville også være rart at han nogle gange talte om den attitude spillerne skulle komme ud med eller tog mere af presset på sine egne skuldre i stedet.
Yes. Jeg er jo pro Friis, som alle nok ved :) Men jeg er enig. Og en ting mere jeg synes han også gør okay, selvfølgelig kunne han blive bedre, men det er i spiller udvikling. Hvor Olsen, Ross, Kaufmann, Tengsted, "Pallesen", Abildgaard har taget rigtig gode udviklingsskridt. Synes det har været bedre end de andre trænere vi har haft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Forza » 21. jul 2020, 14:10

Ala skrev:
21. jul 2020, 10:31
Forza skrev:
17. jul 2020, 13:27
jonas386 skrev:
17. jul 2020, 12:39
Hanga skrev:
17. jul 2020, 12:28
jonas386 skrev:
17. jul 2020, 11:25
Dansk fodbold må stadig være mere interessant end norsk, og muligheden for at arbejde med nogle bedre spillere og større talenter kan vel også spille ind. Jeg tænkte umiddelbart til vinter, da han sikkert gerne vil se hvor den nuværende sæson ender.

Friis kan godt have en rolle i AaB, men ikke som cheftræner
Med mindre Friis ikke trives i rollen som cheftræner, hvilket der umiddelbart ikke er nogen indikationer af, så tænker jeg ikke at han vil være super glad og motiveret for en degradering i AaB.

Pt. er han altså også svær at fyre. Vi kom i pokalfinalen og har indtil videre klaret os okay i top 6. Så kan vi hurtigt blive enige om at finalen og de mange store udfald i præstationerne er bekymrende.
Alt efter pokalfinalen er ligegyldigt imo. Sæsonen er/var ovre, og det generelle mentale problem på holdet er ikke løst. Om vi bliver nummer 4 eller 6 er for mig uendeligt ligegyldigt. Friis mentalitet omkring mesterskabsspillet synes jeg har været under al kritik, og den tabte pokalfinale er så det sidste søm i kisten.
Jeg medgiver at Friis har købt sig selv lidt ekstra tid, hvilket jeg oprigtigt er lidt ærgerlig over, men hvis ikke vi ser mere stabile præstationer og færre udfald i efteråret, så må vi kigge andetsteds.

Jeg tror da heller ikke, at Friis selv er videre interesseret i en anden rolle, men så må det være sådan. Han er heller ikke ligefrem uundværlig.

Altså er det ikke rimelig sigende at vores træner ikke kan få sin egen taktik til at virke, og hver gang han skal bygge på, så taber vi eller leverer en decideret lortepræstation. Når han så går på kompromis og spiller mere på truppens styrker, så vinder vi, omend det ikke altid er lige så 'flot' fodbold.
Jeg er meget enig. Dog så vi efter vinterpausen et hold der rent faktisk leverede med den spillestil som klubben ønsker.

Jeg er og bliver aldrig den store fan af Friis. Jeg synes simpelthen ikke han har niveauet til en top 6 klub. Både kommunikativt og taktisk synes jeg der er for mange huller, men jeg medgiver at han resultatmæssigt har leveret det der kunne forventes i denne sæson.

Han er absolut bedre end Wieghorst, men det siger desværre ikke så meget.

Man skal dog beslutte om man virkelig tror på ham, for investerer man stærkt denne sommer ud fra hans ønsker, så ville det være håbløst at fyre ham efter 10-15 runder i den nye sæson.
Super analyse! Fortæl lige igen præcis hvilke taktiske mangler du mener han har? Det er sgu for nemt at skrive det helt generelt. Er der forøvrigt noget Friis bliver anerkendt for, så er det hans taktiske formåen.
Ingen trænere i ligaen er jo decideret dårlige taktiske, men jeg mener ikke at han har det niveau som en top 6 træner kræver.

Det skal siges at jeg er imponeret over hvordan han til tider kan strikke en taktik fra kampstart sammen mod visse hold.

Problemet jeg ser er når vi er læst og modstanderen dominerer os. Så har vores trænerbænk i mine øjne alt for ofte været passive og har intet gjort før vi er kommet bagud.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Sanchez94 » 21. jul 2020, 14:10

Ala skrev:
21. jul 2020, 12:47
Buzz Killington skrev:
21. jul 2020, 11:33
Halil skrev:
21. jul 2020, 11:11
Ala skrev:
21. jul 2020, 11:08
Halil skrev:
21. jul 2020, 10:55
Ala skrev:
21. jul 2020, 10:31


Super analyse! Fortæl lige igen præcis hvilke taktiske mangler du mener han har? Det er sgu for nemt at skrive det helt generelt. Er der forøvrigt noget Friis bliver anerkendt for, så er det hans taktiske formåen.
Hvem anerkender det?
Den diskussion har kørt nogle gange. Men det er bl.a. nævnt i Mediano fra en konkurrerende træner fra u19-tiden, at det var forfærdeligt at spille mod AaB, fordi Friis konstant havde et taktisk modtræk klar.

Nu ved jeg selvfølgelig godt at den slags uddannede trænere i u19-ligaen selvfølgelig ikke ved noget ift. søndagstrænerne på debatsiden.
Nå, ok. En U19 træner har sagt det.

Desværre har det ikke alti virket som om Friis har et taktisk modtræk klar i suppen.
Ved ikke hvilken u-træner det er, men Rasmus Monnerup mediano er meget Friis-liderlig.
Monnerup roser ham også, men det var ikke ham i det specifikke tilfælde.
Tænker det var Hebo, ham som er assistent og taktisk analytiker i Lyngby

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Pastorius » 21. jul 2020, 14:59

Maglau skrev:
21. jul 2020, 11:14
Jeg synes faktisk debatside sandheden om Friis manglende taktiske formåen er interessant.
Den dukker op hver eneste gang vi har tabt så er Friis der har nosset i den taktisk og er er læst af modstander træneren.
Men hvad så når vi vinder - er det så på trods af Friis Og hans mangler at de alligevel formår at hive en sejr hjem.
Det ligger helt fast at vi nogle kampe ikke har været i stand til, eller overhovedet forsøgt, at ændre en taktik, som ret åbenlyst har været læst af modstanderne, og ikke har ført noget med sig.

Det ligger også fast at det er Friis' ansvar, men hvis man dykker lidt dybere, så savner jeg altså at der er nogen inde på banen med pondus og taktisk forståelse, der - uanset hvad fanden Friis har lagt op til - sørger for at rette til inde på banen, så vi kan komme levende igennem en kamp.

Jeg vurderer Friis til at være ret stærk taktisk, på den måde at han har 100% styr over mekanismerne i de forskellige muligheder vi spiller med. Men vores hold er ikke ret taktisk fleksibelt, og det er svært udefra at vurdere om det er Friis skyld (det tror jeg faktisk ikke), eller om det er inde på banen det er galt. Det er som om vi har alt for mangle spillere der låser sig helt fast på det taktiske oplæg, og spiller på den måde uanset hvad modstanderne gør, og kunsten i boldspil, er altså at kunne få modstanderne til at være i tvivl om hvad de skal gøre. Så hvis de gør en ting (der virker), så spiller man bare udenom det, og så må de igen tilpasse sig. Dét er vi ikke i stand til, og jeg kan ikke lige se, hvem på banen der skulle være manden der har overblikket til at styre den slags under slagets gang. Det virker ikke til at Lucas er god til det, og PO eller Fossum lader heller ikke til at være henhv. taktisk stærke eller verbale nok til at tage den rolle.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af jonas386 » 21. jul 2020, 15:14

Et reelt problem når Lucas er på banen er hvor meget mindre ansvar andre spillere tager offensivt. Der ventes for ofte på, at han skal lave et eller andet guddommeligt, eller på anden vis være involveret i opspillet før vi får mål. Det er underligt, for umiddelbart burde vores højreside, med Fossum, Kusk, Pallesen og til dels Van Weert hvis han spiller centralt, være stærk nok til at vi kunne udnytte et overtal når venstresiden er overbefolket af modstandere. Jeg synes også at Patrick Olsen tager nogle flere løb i feltet, hvilket også kan hænge sammen med, at han er blevet rykket frem, noget vi ellers har manglet fra vores centrale folk.

I de kampe hvor Lucas er blevet holdt af 3 mand nærmest hele kampen igennem, så skal vi ganske enkelt være bedre til at straffe dem i højresiden, og give modstanderne valget imellem at fortsat lukke Lucas ned, og give en åben motorvej i den anden side, eller spille mere balanceret, og praktisk talt lade ham gøre hvad han vil. Kusk skulle jo umiddelbart være oplagt i den rolle, men det er som om han har mistet meget af det der ellers gør ham til så dygtig en spiller. Det er som om han har mistet lidt finesse i både skud, driblinger og førsteberøringer samtidig med, at han ikke længere sætter sin direkte modstander på sin fart.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Olev74
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 25. aug 2018, 09:43

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Olev74 » 21. jul 2020, 15:43

Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 14:10
Ala skrev:
21. jul 2020, 12:47
Buzz Killington skrev:
21. jul 2020, 11:33
Halil skrev:
21. jul 2020, 11:11
Ala skrev:
21. jul 2020, 11:08
Halil skrev:
21. jul 2020, 10:55


Hvem anerkender det?
Den diskussion har kørt nogle gange. Men det er bl.a. nævnt i Mediano fra en konkurrerende træner fra u19-tiden, at det var forfærdeligt at spille mod AaB, fordi Friis konstant havde et taktisk modtræk klar.

Nu ved jeg selvfølgelig godt at den slags uddannede trænere i u19-ligaen selvfølgelig ikke ved noget ift. søndagstrænerne på debatsiden.
Nå, ok. En U19 træner har sagt det.

Desværre har det ikke alti virket som om Friis har et taktisk modtræk klar i suppen.
Ved ikke hvilken u-træner det er, men Rasmus Monnerup mediano er meget Friis-liderlig.
Monnerup roser ham også, men det var ikke ham i det specifikke tilfælde.
Tænker det var Hebo, ham som er assistent og taktisk analytiker i Lyngby
Frederik Birk.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Sanchez94 » 21. jul 2020, 15:49

Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 14:10
Ala skrev:
21. jul 2020, 12:47
Buzz Killington skrev:
21. jul 2020, 11:33
Halil skrev:
21. jul 2020, 11:11
Ala skrev:
21. jul 2020, 11:08
Halil skrev:
21. jul 2020, 10:55


Hvem anerkender det?
Den diskussion har kørt nogle gange. Men det er bl.a. nævnt i Mediano fra en konkurrerende træner fra u19-tiden, at det var forfærdeligt at spille mod AaB, fordi Friis konstant havde et taktisk modtræk klar.

Nu ved jeg selvfølgelig godt at den slags uddannede trænere i u19-ligaen selvfølgelig ikke ved noget ift. søndagstrænerne på debatsiden.
Nå, ok. En U19 træner har sagt det.

Desværre har det ikke alti virket som om Friis har et taktisk modtræk klar i suppen.
Ved ikke hvilken u-træner det er, men Rasmus Monnerup mediano er meget Friis-liderlig.
Monnerup roser ham også, men det var ikke ham i det specifikke tilfælde.
Tænker det var Hebo, ham som er assistent og taktisk analytiker i Lyngby
Det er selvfølgelig Jonathan Hartmann og ikke Hebo..

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af 634 » 22. jul 2020, 11:02

Maglau skrev:
21. jul 2020, 11:14
Jeg synes faktisk debatside sandheden om Friis manglende taktiske formåen er interessant.
Den dukker op hver eneste gang vi har tabt så er Friis der har nosset i den taktisk og er er læst af modstander træneren.
Men hvad så når vi vinder - er det så på trods af Friis Og hans mangler at de alligevel formår at hive en sejr hjem.
Hvis sejrene er p.g.a. en brølstærk spillertrup er Friis jo skyld i manglende 30-35 point !
Jeg tror Friis er noget af det bedste AaB kan forvente at have på chefposten. En ulempe ved en klubmand, er at han ser det logisk med stor engagement til kampene, som bare ikke altid er tilfældet, især tydeligt i nogle Randeres kampe.
Jeg må indrømme at jeg har tænkt på Kent Nielsen netop nedrykket med Silke. Jeg tror han ville have indflydelse på Lukas. Men at hente tidligere succes ind har det også med at skuffe.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Mephisto2 » 27. sep 2020, 15:57

Friis er nu på et snit på 1,38.

Er det virkeligt tilfredsstillende?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af gravballe » 27. sep 2020, 16:32

Det bør være tydeligt når man endnu engang ser en træner sætte friis taktisk ud af spillet uden han formår at ændre det, at det bør have konsekvenser.

Samtidig ser man ham lave en masse underligt ting. Børsting som angriber, ud med Tom osv osv. Jeg gider ikke engang liste dem alle for det sidste halve år.

Ring til kuhn og giv ham til nytår så har Inge lidt tid til at finde en permanent ny træner som hele AaB projektet kan bygges op sammen med. For hvad har Friis realt vist efter han blev permanent træner?

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af svenderikpoulsen » 27. sep 2020, 16:34

Intet !!!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Buzz Killington » 27. sep 2020, 16:36

gravballe skrev:
27. sep 2020, 16:32
Det bør være tydeligt når man endnu engang ser en træner sætte friis taktisk ud af spillet uden han formår at ændre det, at det bør have konsekvenser.

Samtidig ser man ham lave en masse underligt ting. Børsting som angriber, ud med Tom osv osv. Jeg gider ikke engang liste dem alle for det sidste halve år.

Ring til kuhn og giv ham til nytår så har Inge lidt tid til at finde en permanent ny træner som hele AaB projektet kan bygges op sammen med. For hvad har Friis realt vist efter han blev permanent træner?
Jeg tænker på den der monty python sketch fra life of Brian. Top 5 og pokalfinale var da ok. Skulle man ha forventet mere af det hold?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af gravballe » 27. sep 2020, 16:40

Buzz Killington skrev:
27. sep 2020, 16:36
gravballe skrev:
27. sep 2020, 16:32
Det bør være tydeligt når man endnu engang ser en træner sætte friis taktisk ud af spillet uden han formår at ændre det, at det bør have konsekvenser.

Samtidig ser man ham lave en masse underligt ting. Børsting som angriber, ud med Tom osv osv. Jeg gider ikke engang liste dem alle for det sidste halve år.

Ring til kuhn og giv ham til nytår så har Inge lidt tid til at finde en permanent ny træner som hele AaB projektet kan bygges op sammen med. For hvad har Friis realt vist efter han blev permanent træner?
Jeg tænker på den der monty python sketch fra life of Brian. Top 5 og pokalfinale var da ok. Skulle man ha forventet mere af det hold?
Man burde have haft 6 point i disse 3 kampe. Manden magter jo intet når han først er læst og har en kærlighed til Børsting der gør jeg tror det er hans hemmeligt søn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Buzz Killington » 27. sep 2020, 16:47

gravballe skrev:
27. sep 2020, 16:40
Buzz Killington skrev:
27. sep 2020, 16:36
gravballe skrev:
27. sep 2020, 16:32
Det bør være tydeligt når man endnu engang ser en træner sætte friis taktisk ud af spillet uden han formår at ændre det, at det bør have konsekvenser.

Samtidig ser man ham lave en masse underligt ting. Børsting som angriber, ud med Tom osv osv. Jeg gider ikke engang liste dem alle for det sidste halve år.

Ring til kuhn og giv ham til nytår så har Inge lidt tid til at finde en permanent ny træner som hele AaB projektet kan bygges op sammen med. For hvad har Friis realt vist efter han blev permanent træner?
Jeg tænker på den der monty python sketch fra life of Brian. Top 5 og pokalfinale var da ok. Skulle man ha forventet mere af det hold?
Man burde have haft 6 point i disse 3 kampe. Manden magter jo intet når han først er læst og har en kærlighed til Børsting der gør jeg tror det er hans hemmeligt søn.
Nu var det jo bare et svar på dit spørgsmål om hvad han har vist.

Mht de to første kampe så syntes jeg vi har grebet dem fint an, hvilket også understreges af en overlegen expected goals score, så jeg syntes egentlig der bare er tale om uheld (eller at spillerne er dårlige afslutter) . I dag var vi simpelthen underlegne, så der kan man da sagtens kikke på træner og spillermateriale i denne kamp.

Uanset hvor optimistisk jeg så er mht. Inge, så syntes jeg han skylder noget "her og nu" kvalitet hvis målsætningen er top 6 i år. Vi kan ikke regne med Lucas og Thelander.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2020, 16:48

Buzz Killington skrev:
27. sep 2020, 16:36
gravballe skrev:
27. sep 2020, 16:32
Det bør være tydeligt når man endnu engang ser en træner sætte friis taktisk ud af spillet uden han formår at ændre det, at det bør have konsekvenser.

Samtidig ser man ham lave en masse underligt ting. Børsting som angriber, ud med Tom osv osv. Jeg gider ikke engang liste dem alle for det sidste halve år.

Ring til kuhn og giv ham til nytår så har Inge lidt tid til at finde en permanent ny træner som hele AaB projektet kan bygges op sammen med. For hvad har Friis realt vist efter han blev permanent træner?
Jeg tænker på den der monty python sketch fra life of Brian. Top 5 og pokalfinale var da ok. Skulle man ha forventet mere af det hold?
Vi var ikke rigtig i nærheden af bedre end top 5 - tværtimod, og vi spillede vel reelt to gode pokalkampe i hele turneringen. Reelt har vi vist tegningerne til noget godt i to perioder af sidste sæson (efter pokalen og lige inden Coronapausen), men ellers har vi været meget langt fra noget godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar