henvendelse fra potentiel investor

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Aalborg frederikshavner »

Pastorius skrev: 4. sep 2020, 09:56
Buzz Killington skrev: 4. sep 2020, 09:08
Øh, er det en meget sød måde at skrive på at man ikke fik fat i den store fisk i denne omgang?
Ja, der står at vi ikke får en sugardaddy i denne omgang, men vi vil gerne stadig have en.
Opløftende at bestyrelsen bestemt ikke er afvisende overfor en sugardaddy, det er det der skal til hvis vi vil bide skeer med FCM, FCK og Brøndby IF samt århusianerne der ligeledes vækster voldsomt økonomisk.
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn »

DonSilicone skrev: 4. sep 2020, 09:17
Buzz Killington skrev:
Øh, er det en meget sød måde at skrive på at man ikke fik fat i den store fisk i denne omgang?
Eller den store fisk viste sig at være uspiselig (hint Redbull)
Jeg formoder redbull ville ændre trøjerne, hvis nu reelt det var dem der var inde over, det er trods alt noget meget få fans vil gå med til (forhåbentligt). Jeg er lidt ligeglad med om der står Redbull foran AaB, det ændrer ikke noget, men trøjerne så begynder man at pille for meget ved identiteten
Kovacs
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Martin P!

Indlæg af Kovacs »

Gentleman Finn skrev: 4. sep 2020, 12:19
Buzz Killington skrev:
Jeg formoder redbull ville ændre trøjerne, hvis nu reelt det var dem der var inde over, det er trods alt noget meget få fans vil gå med til (forhåbentligt). Jeg er lidt ligeglad med om der står Redbull foran AaB, det ændrer ikke noget, men trøjerne så begynder man at pille for meget ved identiteten
Den lader vi lige stå. God weekend....
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius »

Kovacs skrev: 4. sep 2020, 13:20
Buzz Killington skrev:
Ja, den tænker jeg ikke er udtryk for en flertalsholdning ved AaB-fans. (Er ret sikker på det ikke var Red Bull).
Med venlig Hilsen
--
Robert
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington »

Kunne jo være det var vores danske udlandspolak der talte med som en udlandsk investor. Timingen er i hvert fald potentielt interessant. Altså, at vi laver en aftale i går, og lukker snakken om investering i dag.
" Det er vanvittigt dejligt. Jeg kan slet ikke beskrive det. Hold op, hvor er jeg glad. Det er var godt nok fedt. Helt vanvittigt" - Klitten om debuten. :aabfan:
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius »

Buzz Killington skrev: 4. sep 2020, 13:27 Kunne jo være det var vores danske udlandspolak der talte med som en udlandsk investor. Timingen er i hvert fald potentielt interessant. Altså, at vi laver en aftale i går, og lukker snakken om investering i dag.
Den forstår jeg ikke - du mener at der også var forhandlinger om at Netcompany skulle eje (en del af) en fodboldklub? Det tror jeg ikke på.
Med venlig Hilsen
--
Robert
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington »

Pastorius skrev: 4. sep 2020, 13:31
Buzz Killington skrev: 4. sep 2020, 13:27 Kunne jo være det var vores danske udlandspolak der talte med som en udlandsk investor. Timingen er i hvert fald potentielt interessant. Altså, at vi laver en aftale i går, og lukker snakken om investering i dag.
Den forstår jeg ikke - du mener at der også var forhandlinger om at Netcompany skulle eje (en del af) en fodboldklub? Det tror jeg ikke på.
Du har skam forstået det.
" Det er vanvittigt dejligt. Jeg kan slet ikke beskrive det. Hold op, hvor er jeg glad. Det er var godt nok fedt. Helt vanvittigt" - Klitten om debuten. :aabfan:
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner »

Fristrup fortæller at sonderingerne er afsluttet og at klubben helst ikke vil afgive over halvdelen af magten. Han er dog bestemt ikke afvisende overfor tanken om en investor:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... investor-m
Bruno
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Bruno »

Aalborg frederikshavner skrev: 4. sep 2020, 14:01 Fristrup fortæller at sonderingerne er afsluttet og at klubben helst ikke vil afgive over halvdelen af magten. Han er dog bestemt ikke afvisende overfor tanken om en investor:

Torben Fristrup bør undlade at benytte forkortelsen DNA. Det er forbehold væmmeligheder 130 km sydpå og deres ligesindede.
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius »

Bruno skrev: 4. sep 2020, 14:05
Aalborg frederikshavner skrev: 4. sep 2020, 14:01 Fristrup fortæller at sonderingerne er afsluttet og at klubben helst ikke vil afgive over halvdelen af magten. Han er dog bestemt ikke afvisende overfor tanken om en investor:

Torben Fristrup bør undlade at benytte forkortelsen DNA. Det er forbehold væmmeligheder 130 km sydpå og deres ligesindede.
Han siger vel nærmest at han gerne vil have penge fra en investor, men han vil ikke give noget igen. Det gør ikke sandsynligheden for at det kommer til at ske overvældende stor.
Med venlig Hilsen
--
Robert
Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza »

Enig. Og han burde i øvrigt aldrig nogensinde være talsmand for noget som helst i AaB regi. Han har til dato ikke lykkedes med at fremstå begavet i et eneste interview siden han fik rollen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Legum Magister
1. div
1. div
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister »

Pastorius skrev: 4. sep 2020, 13:23
Kovacs skrev: 4. sep 2020, 13:20
Buzz Killington skrev:
Ja, den tænker jeg ikke er udtryk for en flertalsholdning ved AaB-fans. (Er ret sikker på det ikke var Red Bull).
Enig! Redbull er blevet nævnt til højre og venstre, når snakken er faldet på, hvem den mulige udenlandske investor mon var. Men i realiteten ved vi jo intet. Personligt hælder jeg mere til, at der er tale om noget mindre spektakulært end Redbull, der når alt kommer til alt nok er i stand til at finde mere attraktive samarbejdspartnere end AaB.
Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand »

Godt, men så er der fandme heller ingen investor der kommer og smider en masse millioner efter AaB. Det er så idiotisk som det kan blive.

I dag har AaB en markedsværdi på ca. kr. 25 mio.

For nogle få år siden havde AaB kr. 100 mio. i likvide midler - de er væk nu. I de foregående 12 sæsoner har AaB haft én top-4 placering.
Og så vil de nuværende storaktionærer forsøge at overbevise nye investorer om at aflevere en masse millioner uden at få nogen reel indflydelse.

Den sidste idiot er ikke født endnu - men jeg tror AaB's bestyrelse får svært ved at finde den rige idiot, der køber ind på en investering i AaB på de vilkår.
Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand »

Ja, der står at vi ikke får en sugardaddy i denne omgang, men vi vil gerne stadig have en.
Den roterer ikke så hurtigt på øverste etage hos undertegnede, men nu har jeg efterhånden flere gange set dig bruge udtrykket sugardaddy om visse aktionærer i danske fodboldklubber.

Hvad afgør om man er en sugardaddy eller blot en normal aktionær/investor?

Og nu må du bære over med mig, men for at gøre det helt jordnært, kunne du så evt. inddrage AaB og FCM og deres ejere i den sammenhæng?
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius »

Patmand skrev: 4. sep 2020, 16:17
Den roterer ikke så hurtigt på øverste etage hos undertegnede, men nu har jeg efterhånden flere gange set dig bruge udtrykket sugardaddy om visse aktionærer i danske fodboldklubber.

Og nu må du bære over med mig, men for at gøre det helt jordnært, kunne du så evt. inddrage AaB og FCM og deres ejere i den sammenhæng?
For mig er en aktionær, en investor der regner med at få et positivt afkast af sine investeringer. En sugardaddy spytter gerne rigtig meget i kassen uden umiddelbar udsigt til at få pengene igen, men derimod få en god oplevelse eller to.

PS! Det rimer ikke rigtig på sugardaddy hvis man er nødt til at splejse om den samme date.

PPS! Det AaB har gang i, ligner lidt at de vil have en til at smide næsten halvdelen i puljen, og fx sidde med til maden, uden at være den der tager hende med op på værelset bagefter.
Med venlig Hilsen
--
Robert
Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand »

Pastorius skrev: 4. sep 2020, 16:36
Patmand skrev: 4. sep 2020, 16:17

For mig er en aktionær, en investor der regner med at få et positivt afkast af sine investeringer. En sugardaddy spytter gerne rigtig meget i kassen uden umiddelbar udsigt til at få pengene igen, men derimod få en god oplevelse eller to.

PS! Det rimer ikke rigtig på sugardaddy hvis man er nødt til at splejse om den samme date.
Okay, men så er vi også enige om at f.eks. Benham ikke er en sugardaddy?
Man kunne måske lige frem kalde ham en dreven investor der havde en helt del forhåndsviden om hvordan en fodboldklub drives.
Han overtog ejerskabet da FCM kørte med kæmpe underskud, gav dem lidt kapital at arbejde med i form af et par lån (mindre beløb end der på et tidspunkt lå i klubkassen i AaB), FCM betalte Benham lånene tilbage og i dag er FCM en velsmurt fodboldklub med stort overskud og 3 mesterskaber på 6 år.

Benham har altså i den grad fået et positivt afkast af sin investering i FCM.

Hvad så med storaktionærerne i AaB?
På et tidspunkt luftede de jo ideen om at AaB skulle betale udbytte til aktionærerne, men nu er pengene væk og nye skal tilføres.

Er det ikke mest oplevelser de køber? Og dermed ifølge dig selv er de sugardaddies.
Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet »

Hold da op, det ene store antiklimaks afløser rask væk det andet i disse dage! Nøj, hvor vi trænger til noget opløftende nyt.
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Indlæg af Kristian »

Hovedet skrev: 4. sep 2020, 16:56 Hold da op, det ene store antiklimaks afløser rask væk det andet i disse dage! Nøj, hvor vi trænger til noget opløftende nyt.
Nu aner vi jo intet om hvilken investor der er tale om. Men da altid noget vi ikke bare sælger skindet for good.

Og vi har meldt ud at vi skal være top 4 i 2022, så det haster vel ikke med at få magtbalancen lavet om.
------------------
mvh Kristian
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 »

Kristian skrev: 4. sep 2020, 18:32
Hovedet skrev: 4. sep 2020, 16:56 Hold da op, det ene store antiklimaks afløser rask væk det andet i disse dage! Nøj, hvor vi trænger til noget opløftende nyt.
Nu aner vi jo intet om hvilken investor der er tale om. Men da altid noget vi ikke bare sælger skindet for good.

Og vi har meldt ud at vi skal være top 4 i 2022, så det haster vel ikke med at få magtbalancen lavet om.
Det gør det vel egentlig.. Altså haster.
Der er 1 år og 3 mdr til vi går ind i 2022.
Det vil sige vi har godt og vel en sæson til at bygge på. Og vi kan vel reelt ikke bygge en masse på, uden de store midler udefra.
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus »

:thumbsup:
Besvar