Træningskampe

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 22. aug 2020, 15:45

Hvis højre/venstrekanten nærmere er rigtige angribere med en 10'er bagved kan det jo være det samme. Jeg tror ikke man skal tænke så meget over at eksempelvis Prica er placeret til højre. Han kommer jo stadig i boksen mens Kusk falder tilbage, og Klitten spiller en mere traditionel kant. Med Lucas betyder det nok at Prica bliver boksspilleren, og Lucas den tekniske angriber. Jeg synes dog ikke at Kusk eller Fossum er løsningen bagved.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe

Indlæg af Forza » 22. aug 2020, 16:02

jonas386 skrev:
22. aug 2020, 15:45
Hvis højre/venstrekanten nærmere er rigtige angribere med en 10'er bagved kan det jo være det samme. Jeg tror ikke man skal tænke så meget over at eksempelvis Prica er placeret til højre. Han kommer jo stadig i boksen mens Kusk falder tilbage, og Klitten spiller en mere traditionel kant. Med Lucas betyder det nok at Prica bliver boksspilleren, og Lucas den tekniske angriber. Jeg synes dog ikke at Kusk eller Fossum er løsningen bagved.
Men de er jo ikke rigtige angribere? Tom Van Weert har været længere væk fra målet end nogensinde siden den nye stil blev indført.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Træningskampe

Indlæg af Patmand » 22. aug 2020, 16:08

Buzz Killington skrev:
22. aug 2020, 15:26
Fjams skrev:
22. aug 2020, 15:14
Buzz Killington skrev:
22. aug 2020, 14:50
Så, hvad er det, 4 kontrascoringer mod os i 2 kampe? Det lugter af et hold der er l trætte og mangler at blive sammenspillet.
Lugter igen af Friis intet kan...
RAUS ellers hedder det kæmpe mod Vendsyssel, Hobro, Viborg i næste sæson er jeg bange for
"Igen"?
Ja, et helt almindeligt brugt ord i det danske sprog.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Træningskampe

Indlæg af raekkeettre » 22. aug 2020, 16:11

baresi skrev:
22. aug 2020, 15:36
Fair at vi skal prøve 2x11 spillere af.
Men Friis fejler sgu taktisk.
Vi bør ikke spille med en falsk 9er i en 3-4-3.
Der bær der ligge en stærk centerforsvard der er god i pres spillet - god med ryggen mod modstanderen - god at spille bolden op på og sørge for rum til de 2 andre angribere deroppe . Friis brugte Van weert til højre sidste sæson og nu Prica . Det er forkert.
Og fossum eller da Patrick spillede skal jo ikke lege falsk 9er.
Hvis man skal spille det rigtig bør det være .
3 forsvarer
2 wingbacks
2 centrale midt heraf den ene 6er og den anden 8er.
3 angribere hvor de 2 i hver side er mere assist og pres spillere og så 1 central der er dygtig i boksen .

Han fejler Big time med den falske 9er.
Og at han ikke har en 6er og 8er på den centrale.

Friis begynder at skabe tvivl omkring sig.
Ikke engang 2x11 manda udskiftninger undskylder nederlag til Esbjerg og Silke....

Det er ikke godt nok og taktisk er han en kegle
Så DU mener Friis fejler taktisk? Gik det ikke meget godt i sæsonen...?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe

Indlæg af Buzz Killington » 22. aug 2020, 16:13

Patmand skrev:
22. aug 2020, 16:08
Buzz Killington skrev:
22. aug 2020, 15:26
Fjams skrev:
22. aug 2020, 15:14
Buzz Killington skrev:
22. aug 2020, 14:50
Så, hvad er det, 4 kontrascoringer mod os i 2 kampe? Det lugter af et hold der er l trætte og mangler at blive sammenspillet.
Lugter igen af Friis intet kan...
RAUS ellers hedder det kæmpe mod Vendsyssel, Hobro, Viborg i næste sæson er jeg bange for
"Igen"?
Ja, et helt almindeligt brugt ord i det danske sprog.
Jeg var ikke i tvivl om hvad ordet betød. Jeg var usikker på hvad afsendere henviste til, sådan helt konkret.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe

Indlæg af Forza » 22. aug 2020, 16:16

raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:11
baresi skrev:
22. aug 2020, 15:36
Fair at vi skal prøve 2x11 spillere af.
Men Friis fejler sgu taktisk.
Vi bør ikke spille med en falsk 9er i en 3-4-3.
Der bær der ligge en stærk centerforsvard der er god i pres spillet - god med ryggen mod modstanderen - god at spille bolden op på og sørge for rum til de 2 andre angribere deroppe . Friis brugte Van weert til højre sidste sæson og nu Prica . Det er forkert.
Og fossum eller da Patrick spillede skal jo ikke lege falsk 9er.
Hvis man skal spille det rigtig bør det være .
3 forsvarer
2 wingbacks
2 centrale midt heraf den ene 6er og den anden 8er.
3 angribere hvor de 2 i hver side er mere assist og pres spillere og så 1 central der er dygtig i boksen .

Han fejler Big time med den falske 9er.
Og at han ikke har en 6er og 8er på den centrale.

Friis begynder at skabe tvivl omkring sig.
Ikke engang 2x11 manda udskiftninger undskylder nederlag til Esbjerg og Silke....

Det er ikke godt nok og taktisk er han en kegle
Så DU mener Friis fejler taktisk? Gik det ikke meget godt i sæsonen...?
Det gik vel op og ned. Jeg husker mange kampe han har været handlingslammet over 90 min og kampe hvor han har været læst af modstanderholdets træner.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 22. aug 2020, 16:17

Forza skrev:
22. aug 2020, 16:02
jonas386 skrev:
22. aug 2020, 15:45
Hvis højre/venstrekanten nærmere er rigtige angribere med en 10'er bagved kan det jo være det samme. Jeg tror ikke man skal tænke så meget over at eksempelvis Prica er placeret til højre. Han kommer jo stadig i boksen mens Kusk falder tilbage, og Klitten spiller en mere traditionel kant. Med Lucas betyder det nok at Prica bliver boksspilleren, og Lucas den tekniske angriber. Jeg synes dog ikke at Kusk eller Fossum er løsningen bagved.
Men de er jo ikke rigtige angribere? Tom Van Weert har været længere væk fra målet end nogensinde siden den nye stil blev indført.
Sandt, men det tror jeg heller ikke har været meningen. Jeg tænker at vi gerne skal spille mere igennem midten end vi har gjort i opstarten, og at vores centrale midtbane skal være mere på bolden end bare når vi generobrer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe

Indlæg af Buzz Killington » 22. aug 2020, 16:20

baresi skrev:
22. aug 2020, 15:36
Fair at vi skal prøve 2x11 spillere af.
Men Friis fejler sgu taktisk.
Vi bør ikke spille med en falsk 9er i en 3-4-3.
Der bær der ligge en stærk centerforsvard der er god i pres spillet - god med ryggen mod modstanderen - god at spille bolden op på og sørge for rum til de 2 andre angribere deroppe . Friis brugte Van weert til højre sidste sæson og nu Prica . Det er forkert.
Og fossum eller da Patrick spillede skal jo ikke lege falsk 9er.
Hvis man skal spille det rigtig bør det være .
3 forsvarer
2 wingbacks
2 centrale midt heraf den ene 6er og den anden 8er.
3 angribere hvor de 2 i hver side er mere assist og pres spillere og så 1 central der er dygtig i boksen .

Han fejler Big time med den falske 9er.
Og at han ikke har en 6er og 8er på den centrale.

Friis begynder at skabe tvivl omkring sig.
Ikke engang 2x11 manda udskiftninger undskylder nederlag til Esbjerg og Silke....

Det er ikke godt nok og taktisk er han en kegle
Jeg tænker du strækker konklusionerne omkring Friis og det taktiske oplæg en smule. Det er netop en tidlig træningskamp hvor systemet måske skal bankes ind, og folk skal afprøves på alternative positioner. Man har så besluttet at spille med tre oppe foran, og da man vil give alle spilletid og har flere midtbanespillere end angribere, er det en fin mulighed for e.g. at teste Fossum som falsk 9er.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe

Indlæg af martinaalborg » 22. aug 2020, 16:24

:thumbsdown:
Hvad er grunden til at Friis vil se samtlige spillere i kamp..og skifter et helt hold i pausen i de her træningskampe????.....
Hvis det er for at se samtlige spillere i aktion, så må han da være ret så dårlig til at følge den daglige træning.
Ville det ikke være optimalt snart at finde en mulig start 11'er istedet, så de nye kan spilles ind på holdet.
Der er vel 7-8 spillere der er "sikre" startere....
For det styrker jo ikke et hold at tabe kampe...

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Træningskampe

Indlæg af Uldahl » 22. aug 2020, 16:25

FIDEL skrev:
22. aug 2020, 12:13
Martino skrev:
22. aug 2020, 11:57
Er mest imponeret over at Nordjyske tager 245kr om måneden for et e-avis abonnement. Det synes jeg lyder helt vildt!

Spændt på at se vores nye portugisiske ven i aktion, og om Højholt er klar til at tage næste skridt på den centrale midt. og ja det ligner Iver skal løbe og løbe som en slags falsk 9er, og give plads til Nkadas dybdeløb.
Helt enig i, at Nordjyske abonnement er ALT for dyrt.
Helt enig. Det er kun det de skriver om AaB der gør avisen at læse. Har opsagt mit arbonement, det for dyrt for den gang mikrofon holderi.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe

Indlæg af Forza » 22. aug 2020, 16:32

martinaalborg skrev:
22. aug 2020, 16:24
:thumbsdown:
Hvad er grunden til at Friis vil se samtlige spillere i kamp..og skifter et helt hold i pausen i de her træningskampe????.....
Hvis det er for at se samtlige spillere i aktion, så må han da være ret så dårlig til at følge den daglige træning.
Ville det ikke være optimalt snart at finde en mulig start 11'er istedet, så de nye kan spilles ind på holdet.
Der er vel 7-8 spillere der er "sikre" startere....
For det styrker jo ikke et hold at tabe kampe...
Det er tradition for at starte de første par træningskampe med at alle får spilletid. Så får alle noget kamptræning i benene og samtidig får alle en fair chance for at vise sig frem.

De næste par kampe vil man med garanti se mere spilletid til de forventede faste spillere i start 11’eren.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Træningskampe

Indlæg af raekkeettre » 22. aug 2020, 16:40

Forza skrev:
22. aug 2020, 16:16
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:11
baresi skrev:
22. aug 2020, 15:36
Fair at vi skal prøve 2x11 spillere af.
Men Friis fejler sgu taktisk.
Vi bør ikke spille med en falsk 9er i en 3-4-3.
Der bær der ligge en stærk centerforsvard der er god i pres spillet - god med ryggen mod modstanderen - god at spille bolden op på og sørge for rum til de 2 andre angribere deroppe . Friis brugte Van weert til højre sidste sæson og nu Prica . Det er forkert.
Og fossum eller da Patrick spillede skal jo ikke lege falsk 9er.
Hvis man skal spille det rigtig bør det være .
3 forsvarer
2 wingbacks
2 centrale midt heraf den ene 6er og den anden 8er.
3 angribere hvor de 2 i hver side er mere assist og pres spillere og så 1 central der er dygtig i boksen .

Han fejler Big time med den falske 9er.
Og at han ikke har en 6er og 8er på den centrale.

Friis begynder at skabe tvivl omkring sig.
Ikke engang 2x11 manda udskiftninger undskylder nederlag til Esbjerg og Silke....

Det er ikke godt nok og taktisk er han en kegle
Så DU mener Friis fejler taktisk? Gik det ikke meget godt i sæsonen...?
Det gik vel op og ned. Jeg husker mange kampe han har været handlingslammet over 90 min og kampe hvor han har været læst af modstanderholdets træner.
Ja og så andre hvor han taktisk smadret AGF, så det går vist op og ned for alle trænere medmindre du er Klopp, men han bliver nok også nogle gang sadt til vægs. Lad os nu komme videre...og give ham denne her sæson og støtte op. Jeg må også sige at denne her tsunami af udskiftninger af "talenter" heller ikke gør det nemmere for ham. Men igen lad os se når vinduet er lukket.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe

Indlæg af Forza » 22. aug 2020, 16:57

raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:40
Forza skrev:
22. aug 2020, 16:16
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:11
baresi skrev:
22. aug 2020, 15:36
Fair at vi skal prøve 2x11 spillere af.
Men Friis fejler sgu taktisk.
Vi bør ikke spille med en falsk 9er i en 3-4-3.
Der bær der ligge en stærk centerforsvard der er god i pres spillet - god med ryggen mod modstanderen - god at spille bolden op på og sørge for rum til de 2 andre angribere deroppe . Friis brugte Van weert til højre sidste sæson og nu Prica . Det er forkert.
Og fossum eller da Patrick spillede skal jo ikke lege falsk 9er.
Hvis man skal spille det rigtig bør det være .
3 forsvarer
2 wingbacks
2 centrale midt heraf den ene 6er og den anden 8er.
3 angribere hvor de 2 i hver side er mere assist og pres spillere og så 1 central der er dygtig i boksen .

Han fejler Big time med den falske 9er.
Og at han ikke har en 6er og 8er på den centrale.

Friis begynder at skabe tvivl omkring sig.
Ikke engang 2x11 manda udskiftninger undskylder nederlag til Esbjerg og Silke....

Det er ikke godt nok og taktisk er han en kegle
Så DU mener Friis fejler taktisk? Gik det ikke meget godt i sæsonen...?
Det gik vel op og ned. Jeg husker mange kampe han har været handlingslammet over 90 min og kampe hvor han har været læst af modstanderholdets træner.
Ja og så andre hvor han taktisk smadret AGF, så det går vist op og ned for alle trænere medmindre du er Klopp, men han bliver nok også nogle gang sadt til vægs. Lad os nu komme videre...og give ham denne her sæson og støtte op. Jeg må også sige at denne her tsunami af udskiftninger af "talenter" heller ikke gør det nemmere for ham. Men igen lad os se når vinduet er lukket.
I så fald er det jo irrelevant hvem der er træner.

Jeg synes ikke Friis er en top 4 træner. Hans evner rækker nærmere til bunden af ligaen i mine øjne. Jeg kan egentlig godt lide ham men uden Gaardes sikkerhedsnet, så tror jeg ikke han overlever den kommende sæson.

Dermed ikke sagt jeg ikke støtter op om ham og håber han løser alle udfordringerne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe

Indlæg af Funky » 22. aug 2020, 17:16

Nå, andet nederlag, og igen skriver AaB, at det var velfortjent. Jeg så ikke kampen, men det lader til, at Prica ligner et indkøb, vi virkelig kan regne med. Lidt mere bekymrende måske, at de andre nye ikke har været i stand til at vise noget, som fortjener positiv omtale.
Til gengæld interessant at Kakeeto fremhæves af flere for indsatsen i dag. Jeg er sgu spændt på, om han faktisk kan bide sig fast i en position på holdet foran både MC og den nye portugiser. Sikke en historie, det ville være.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe

Indlæg af Jakobsen » 22. aug 2020, 17:41

Funky skrev:
22. aug 2020, 17:16
Nå, andet nederlag, og igen skriver AaB, at det var velfortjent. Jeg så ikke kampen, men det lader til, at Prica ligner et indkøb, vi virkelig kan regne med. Lidt mere bekymrende måske, at de andre nye ikke har været i stand til at vise noget, som fortjener positiv omtale.
Til gengæld interessant at Kakeeto fremhæves af flere for indsatsen i dag. Jeg er sgu spændt på, om han faktisk kan bide sig fast i en position på holdet foran både MC og den nye portugiser. Sikke en historie, det ville være.
Det er virkelig svært at blive klog på portugiseren. Synes han skilte sig fint af med bolden, men omvendt så vi ingen killer passes i dybden. Han fik ryddet op et par gange, men virkede træt midt i første halvleg. Det er svært at sige, hvor god han er når han er i så dårlig form. Med den forfatning han er i er det væsentligt, at vi får lukket hullet på midten snart da han næppe når at komme i form til sæsonstart. Jeg synes generelt det er en spændende transfer, men jeg kan godt blive lidt træt af, at man har købt en spiller i så ringe forfatning.

Nkada var ikke løsningen i en kamp vi egentlig skulle dominere da der ikke rigtigt var noget bagrum. Han blev spillet tid, men blev let taget ud af Silkeborg og kom ikke rigtigt frem til noget.
Skal vi udnytte hans hurtighed skal han spilles ind så de andre kender hans løb i dybden og kan slå dem på det rigtige tidspunkt. Som kantangriber så jeg nok derudover gerne at han var en der kunne noget udover at løbe hurtigt. Det virker det ikke

Prijovic havde et par gode aktioner, men svært at blive klog på. Vores midterforsvar sejlede rundt i 2. halvleg med Thomas Christiansen i midten og Kasper P til højre. Silkeborg løb igennem gang på gang.

Tim Prica indgik godt i relationerne med Kusk og kanterne Kusk og 2 x Klitten. Han er afgjort det størte aktiv lige nu og jeg kunne sagtens se os starte med ham til september.

Iver blev brugt helt fremme som falsk 9'er og det var han ikke god til. Jeg forstår ikke, hvorfor vi ikke kørte en 3-4-3 med Tom i midten og en kant til højre med de spillede vi havde med. Pedro havde uden tvivl haft godt af en løbemaskine ved siden af fremfor Højholt, som intet fylder
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskampe

Indlæg af Freddie » 22. aug 2020, 17:55

Freddie skrev:
22. aug 2020, 17:53
Uldahl skrev:
22. aug 2020, 16:25
FIDEL skrev:
22. aug 2020, 12:13
Martino skrev:
22. aug 2020, 11:57
Er mest imponeret over at Nordjyske tager 245kr om måneden for et e-avis abonnement. Det synes jeg lyder helt vildt!

Spændt på at se vores nye portugisiske ven i aktion, og om Højholt er klar til at tage næste skridt på den centrale midt. og ja det ligner Iver skal løbe og løbe som en slags falsk 9er, og give plads til Nkadas dybdeløb.
Helt enig i, at Nordjyske abonnement er ALT for dyrt.
Helt enig. Det er kun det de skriver om AaB der gør avisen at læse. Har opsagt mit arbonement, det for dyrt for den gang mikrofon holderi.
Jeg giver nu kun 99 kr. for mit, og det inkluderer adgang til Nordjyske Avisarkiv,

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe

Indlæg af DonSilicone » 22. aug 2020, 18:10

Jakobsen skrev:
Funky skrev:
22. aug 2020, 17:16
Nå, andet nederlag, og igen skriver AaB, at det var velfortjent. Jeg så ikke kampen, men det lader til, at Prica ligner et indkøb, vi virkelig kan regne med. Lidt mere bekymrende måske, at de andre nye ikke har været i stand til at vise noget, som fortjener positiv omtale.
Til gengæld interessant at Kakeeto fremhæves af flere for indsatsen i dag. Jeg er sgu spændt på, om han faktisk kan bide sig fast i en position på holdet foran både MC og den nye portugiser. Sikke en historie, det ville være.
Det er virkelig svært at blive klog på portugiseren. Synes han skilte sig fint af med bolden, men omvendt så vi ingen killer passes i dybden. Han fik ryddet op et par gange, men virkede træt midt i første halvleg. Det er svært at sige, hvor god han er når han er i så dårlig form. Med den forfatning han er i er det væsentligt, at vi får lukket hullet på midten snart da han næppe når at komme i form til sæsonstart. Jeg synes generelt det er en spændende transfer, men jeg kan godt blive lidt træt af, at man har købt en spiller i så ringe forfatning.

Nkada var ikke løsningen i en kamp vi egentlig skulle dominere da der ikke rigtigt var noget bagrum. Han blev spillet tid, men blev let taget ud af Silkeborg og kom ikke rigtigt frem til noget.
Skal vi udnytte hans hurtighed skal han spilles ind så de andre kender hans løb i dybden og kan slå dem på det rigtige tidspunkt. Som kantangriber så jeg nok derudover gerne at han var en der kunne noget udover at løbe hurtigt. Det virker det ikke

Prijovic havde et par gode aktioner, men svært at blive klog på. Vores midterforsvar sejlede rundt i 2. halvleg med Thomas Christiansen i midten og Kasper P til højre. Silkeborg løb igennem gang på gang.

Tim Prica indgik godt i relationerne med Kusk og kanterne Kusk og 2 x Klitten. Han er afgjort det størte aktiv lige nu og jeg kunne sagtens se os starte med ham til september.

Iver blev brugt helt fremme som falsk 9'er og det var han ikke god til. Jeg forstår ikke, hvorfor vi ikke kørte en 3-4-3 med Tom i midten og en kant til højre med de spillede vi havde med. Pedro havde uden tvivl haft godt af en løbemaskine ved siden af fremfor Højholt, som intet fylder
Meget enig i din analyse, men Kasper P spillede kun 15 minutter af anden halvleg hvorefter han blev afløst af Jeppe P. Herefter gik det helt galt i forsvaret. Tydeligt, at det bestemt ikke var Jeppe P's foretrukne position.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 22. aug 2020, 18:39

DonSilicone skrev:
22. aug 2020, 18:10
Meget enig i din analyse, men Kasper P spillede kun 15 minutter af anden halvleg hvorefter han blev afløst af Jeppe P. Herefter gik det helt galt i forsvaret. Tydeligt, at det bestemt ikke var Jeppe P's foretrukne position.
Kasper P spillede også første halvleg, og var eneste mand der ikke blev skiftet ud i første omgang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe

Indlæg af DonSilicone » 22. aug 2020, 18:46

jonas386 skrev:
DonSilicone skrev:
22. aug 2020, 18:10
Meget enig i din analyse, men Kasper P spillede kun 15 minutter af anden halvleg hvorefter han blev afløst af Jeppe P. Herefter gik det helt galt i forsvaret. Tydeligt, at det bestemt ikke var Jeppe P's foretrukne position.
Kasper P spillede også første halvleg, og var eneste mand der ikke blev skiftet ud i første omgang.
Ja. Men svaret var til bemærkningen om, at forsvaret sejlede rundt i anden halvleg, hvor Kasper P spillede i højre side. Det gjorde han kun i et kvarter og herefter sejlede det for alvor.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Træningskampe

Indlæg af raekkeettre » 22. aug 2020, 20:31

Forza skrev:
22. aug 2020, 16:57
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:40
Forza skrev:
22. aug 2020, 16:16
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:11
baresi skrev:
22. aug 2020, 15:36
Fair at vi skal prøve 2x11 spillere af.
Men Friis fejler sgu taktisk.
Vi bør ikke spille med en falsk 9er i en 3-4-3.
Der bær der ligge en stærk centerforsvard der er god i pres spillet - god med ryggen mod modstanderen - god at spille bolden op på og sørge for rum til de 2 andre angribere deroppe . Friis brugte Van weert til højre sidste sæson og nu Prica . Det er forkert.
Og fossum eller da Patrick spillede skal jo ikke lege falsk 9er.
Hvis man skal spille det rigtig bør det være .
3 forsvarer
2 wingbacks
2 centrale midt heraf den ene 6er og den anden 8er.
3 angribere hvor de 2 i hver side er mere assist og pres spillere og så 1 central der er dygtig i boksen .

Han fejler Big time med den falske 9er.
Og at han ikke har en 6er og 8er på den centrale.

Friis begynder at skabe tvivl omkring sig.
Ikke engang 2x11 manda udskiftninger undskylder nederlag til Esbjerg og Silke....

Det er ikke godt nok og taktisk er han en kegle
Så DU mener Friis fejler taktisk? Gik det ikke meget godt i sæsonen...?
Det gik vel op og ned. Jeg husker mange kampe han har været handlingslammet over 90 min og kampe hvor han har været læst af modstanderholdets træner.
Ja og så andre hvor han taktisk smadret AGF, så det går vist op og ned for alle trænere medmindre du er Klopp, men han bliver nok også nogle gang sadt til vægs. Lad os nu komme videre...og give ham denne her sæson og støtte op. Jeg må også sige at denne her tsunami af udskiftninger af "talenter" heller ikke gør det nemmere for ham. Men igen lad os se når vinduet er lukket.
I så fald er det jo irrelevant hvem der er træner.

Jeg synes ikke Friis er en top 4 træner. Hans evner rækker nærmere til bunden af ligaen i mine øjne. Jeg kan egentlig godt lide ham men uden Gaardes sikkerhedsnet, så tror jeg ikke han overlever den kommende sæson.

Dermed ikke sagt jeg ikke støtter op om ham og håber han løser alle udfordringerne.
Heldigvis er det ikke alene IAO egen beslutning. Den skal forbi bestyrelsen.

Besvar