Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Funky » 22. sep 2020, 01:47

Meelsen skrev:
22. sep 2020, 00:06
Han var min MOM sammen med Kusk. Han er en kæmpe opgradering på den midtbane.
Jeg synes også, han gjorde det fortrinligt.Ligesom Børsting.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 22. sep 2020, 07:33

Frygah skrev:
21. sep 2020, 21:28
Maglau skrev:
21. sep 2020, 21:16
Funky skrev:
21. sep 2020, 21:12
emenike skrev:
21. sep 2020, 21:04
Fromthecradle skrev:
21. sep 2020, 20:59
emenike skrev:
21. sep 2020, 20:57
En sejr er en sejr, men er godt nok ikke imponeret over spillet og det paniske pindsvinebold de sidste 10 minutter. Børsting på banen i 90 minutter uden at bidrage med andet end at løbe, mens Kusk og van Weert spiller super og belønnes med at blive pillet ud fatter jeg ikke meget af.
Det har nok noget med lunger at gøre. Og iøvrigt spillede Børsting en god kamp.
Sådan kan man jo se tingene forskelligt. Friis vil helt sikkert sige at Børsting er med for at bidrage til presspillet og til at fighte, hvilket han da også gør, men udover det kommer der bare ikke meget andet end fejlafleveringer og dårlig teknik fra hans side, specielt i de to seneste kampe. Alt tempo og spilovertag på Horsens banehalvdel døde bare efter Kusk og van Weert blev taget ud.
Der kommer en pokkers masse nemme bolderobringer fordi vi har ham liggende oppe foran. Tidligere har han også vist, at han kan tage de rigtige løb og være farlig foran mål. Jonas Dahl står lige nu og siger, de røg i en “pres-fælde”. Det står der altså skrevet “Børsting” hen over den beskrivelse.
Jeg er helt enig. Børstings værdi er større end van Werts pga presspillet som gør vi vinder mange bolde tæt på modstanderens mål
Men vi presser jo ikke rigtig efter vi skifter Kusk og van Weert? Så Børsting bliver komplet nytteløs?

Jeg må indrømme jeg slet ikke er fan af de taktiske dispositioner idag, og jeg har ellers bakket Friis op i lang tid. Men det virker om som der er en eller anden taktisk "Game-plan", som bliver gennemført uanset hvad der rent faktisk er sket på banen i løbet af den første godt times spil.
Det synes jeg er ganske simpelt. Vi scorer relativt sent i kampen og det tvinger Horsens til ar komme længere frem i et sats og vores pres er naturligvis heller ikke så hårdt så langt inde i kampen. Derfor skifter trænerstaben to mere omstillingsstærke spillere end kusk og wert.
Jeg overbevist om at vi starter med samme 11 og samme taktik på søndag i Haderslev da alle er tilfredse med spillet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Frygah » 22. sep 2020, 08:07

Maglau skrev:
22. sep 2020, 07:33
Frygah skrev:
21. sep 2020, 21:28
Maglau skrev:
21. sep 2020, 21:16
Funky skrev:
21. sep 2020, 21:12
emenike skrev:
21. sep 2020, 21:04
Fromthecradle skrev:
21. sep 2020, 20:59


Det har nok noget med lunger at gøre. Og iøvrigt spillede Børsting en god kamp.
Sådan kan man jo se tingene forskelligt. Friis vil helt sikkert sige at Børsting er med for at bidrage til presspillet og til at fighte, hvilket han da også gør, men udover det kommer der bare ikke meget andet end fejlafleveringer og dårlig teknik fra hans side, specielt i de to seneste kampe. Alt tempo og spilovertag på Horsens banehalvdel døde bare efter Kusk og van Weert blev taget ud.
Der kommer en pokkers masse nemme bolderobringer fordi vi har ham liggende oppe foran. Tidligere har han også vist, at han kan tage de rigtige løb og være farlig foran mål. Jonas Dahl står lige nu og siger, de røg i en “pres-fælde”. Det står der altså skrevet “Børsting” hen over den beskrivelse.
Jeg er helt enig. Børstings værdi er større end van Werts pga presspillet som gør vi vinder mange bolde tæt på modstanderens mål
Men vi presser jo ikke rigtig efter vi skifter Kusk og van Weert? Så Børsting bliver komplet nytteløs?

Jeg må indrømme jeg slet ikke er fan af de taktiske dispositioner idag, og jeg har ellers bakket Friis op i lang tid. Men det virker om som der er en eller anden taktisk "Game-plan", som bliver gennemført uanset hvad der rent faktisk er sket på banen i løbet af den første godt times spil.
Det synes jeg er ganske simpelt. Vi scorer relativt sent i kampen og det tvinger Horsens til ar komme længere frem i et sats og vores pres er naturligvis heller ikke så hårdt så langt inde i kampen. Derfor skifter trænerstaben to mere omstillingsstærke spillere end kusk og wert.
Jeg overbevist om at vi starter med samme 11 og samme taktik på søndag i Haderslev da alle er tilfredse med spillet.
Men igen, hvis vi skal spille på omstillinger, hvilket jeg synes er fint, så er Børsting jo langt bedre at skifte ud end Kusk eller van Weert, der begge har mere boldkontrol og kan agere opspilsstationer i de hurtige kontraer. Så jeg forstår stadig ikke hvorfor man beholder Børsting i en fase af kampen hvor man tilsyneladende vil spille på hurtige kontraer og netop IKKE presse Horsens - Det er Kusk vel nærmest mester i, og Van Weert er markant bedre til at modtage bolden og få den sendt hurtigt og korrekt videre end Børsting.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af svenderikpoulsen » 22. sep 2020, 09:09

Jeg tror ganske enkelt, at Friis allerede i lørdags havde besluttet, klitten tvillingerne skulle have lidt kampminutter i benene, og så ændrer han altså ikke opfattelse, selv om hans taktik nær havde kostet et par point 🤡🤡🤡

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 22. sep 2020, 09:15

Selve spillet i kampen var vel noget nær perfekt. Vi kommer ikke til at skabe flere store, åbne chancer end vi gjorde i går.
At særligt Kusk og Tom Van vådt Pap ikke kan afslutte bedre, er selvfølgelig ikke godt, men så har de noget at arbejde med på træningsbanen.
Glæder mig til, at Prica får en startplads. Vi har behov for hans afslutningsevner.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 22. sep 2020, 09:20

Fin sejr. Vi burde have været foran med en 3-4 stykker ved halvlegen, men vi har været noget uskarpe foran mål, og det kunne have kostet dyrt. Heldigvis får en enkelt velplaceret afslutning fra Van Weert sikret de tre point. Gode præstationer af Kusk, Fossum og midterforsvaret (det meste af tiden). Ahlmann, Pedro og Rinne ligeledes med fine præstationer. Børsting og Pallesen under niveau. Pallesen tilbage på vanligt niveau, og med det tempo han har i spillet, er han en kæmpe hæmsko for vores offensiv. Vi skal altså have et alternativ ind her. Gerne en ung spiller med mere fodbold i benene.

Lucas rusten, men han havde heller ikke meget at arbejde med da han kom ind, og både Kusk og Van Weert gik ud. Nkada er måske hurtig, men han virker til at have udfordringer, hvis han bliver trynet fysisk. Jeg bryder mig heller ikke helt om, at vi nærmest udelukkende gik over til dybe bolde da han kom ind.

Vi mistede meget af det greb vi havde om kampen da Kusk og Van Weert gik ud. Dårlig læsning af Friis, og han var desværre tæt på at koste os sejren.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 22. sep 2020, 09:38

jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:20
Vi mistede meget af det greb vi havde om kampen da Kusk og Van Weert gik ud. Dårlig læsning af Friis, og han var desværre tæt på at koste os sejren.
Hvem ved om vi tilsvarende også var trykket i bund hvis kusk og van wert var blevet på banen fordi Horsens sadlede om af nødvendighed for at jagte point.
Så havde folk her råbt på at nkada og Lucas skulle ind for at true i dybden.
Det er altså ikke omkostningsfrit at lægge det pres vi gjorde i 70 min og derfor er indskiftningen af dem oppe foran helt i orden. At det ikke lykkes for nkada og Lukas at komme rigtigt ind i kampen kam skyldes manglende kamptræning eller uheld
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 22. sep 2020, 09:43

Maglau skrev:
22. sep 2020, 09:38
jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:20
Vi mistede meget af det greb vi havde om kampen da Kusk og Van Weert gik ud. Dårlig læsning af Friis, og han var desværre tæt på at koste os sejren.
Hvem ved om vi tilsvarende også var trykket i bund hvis kusk og van wert var blevet på banen fordi Horsens sadlede om af nødvendighed for at jagte point.
Så havde folk her råbt på at nkada og Lucas skulle ind for at true i dybden.
Det er altså ikke omkostningsfrit at lægge det pres vi gjorde i 70 min og derfor er indskiftningen af dem oppe foran helt i orden. At det ikke lykkes for nkada og Lukas at komme rigtigt ind i kampen kam skyldes manglende kamptræning eller uheld
Ja, måske er x, y, z eller b oversete faktorer. Så man kan aldrig bedømme trænerens indsats. Måske der var kommet et meteor ned i banen, hvis ikke Kusk var taget ud, og så var det jo en god beslutning. Der var som minimum en mere oppe foran som havde udtjent sin værnepligt, og hvis kvaliteter ikke rigtigt gjorde sig til den sidste fase af banen.

Vi havde dem helt nede i sækken. Da Kusk og Van Weert gik ud overtog Horsens kampen, og vi havde ikke meget kontrol over kampen de sidste 20 minutter. Mod et bedre hold var det gået galt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2020, 09:50

jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:43
Maglau skrev:
22. sep 2020, 09:38
jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:20
Vi mistede meget af det greb vi havde om kampen da Kusk og Van Weert gik ud. Dårlig læsning af Friis, og han var desværre tæt på at koste os sejren.
Hvem ved om vi tilsvarende også var trykket i bund hvis kusk og van wert var blevet på banen fordi Horsens sadlede om af nødvendighed for at jagte point.
Så havde folk her råbt på at nkada og Lucas skulle ind for at true i dybden.
Det er altså ikke omkostningsfrit at lægge det pres vi gjorde i 70 min og derfor er indskiftningen af dem oppe foran helt i orden. At det ikke lykkes for nkada og Lukas at komme rigtigt ind i kampen kam skyldes manglende kamptræning eller uheld
Ja, måske er x, y, z eller b oversete faktorer. Så man kan aldrig bedømme trænerens indsats. Måske der var kommet et meteor ned i banen, hvis ikke Kusk var taget ud, og så var det jo en god beslutning. Der var som minimum en mere oppe foran som havde udtjent sin værnepligt, og hvis kvaliteter ikke rigtigt gjorde sig til den sidste fase af banen.

Vi havde dem helt nede i sækken. Da Kusk og Van Weert gik ud overtog Horsens kampen, og vi havde ikke meget kontrol over kampen de sidste 20 minutter. Mod et bedre hold var det gået galt.
Det er godt nok en underligt tilgang at tro at man kan retfærdiggøre at se bort fra relevante nuancer fordi det gør en ensidig dom besværlig. Vi har spillere på bænken der skal have kampe i benene. Friis har også en forpligtelse overfor at have nogle spillere i kamptræning at skyde med i næste kamp. De stærkeste kort på bænken var Nkada og Lucas, og der skal altså nogle offensive spillere ud for at gøre plads til dem. Så kan man kneppe fluer om hvem der skulle have lov at blive inde, men når man har et udviklingsmantra, så skal spillerne sgu i kamp. Så må den falde tilbage på sportschefen hvis spillerne ikke slår til når de så kommer ind.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 22. sep 2020, 09:56

Buzz Killington skrev:
22. sep 2020, 09:50

Det er godt nok en underligt tilgang at tro at man kan retfærdiggøre at se bort fra relevante nuancer fordi det gør en ensidig dom besværlig. Vi har spillere på bænken der skal have kampe i benene. Friis har også en forpligtelse overfor at have nogle spillere i kamptræning at skyde med i næste kamp. De stærkeste kort på bænken var Nkada og Lucas, og der skal altså nogle offensive spillere ud for at gøre plads til dem. Så kan man kneppe fluer om hvem der skulle have lov at blive inde, men når man har et udviklingsmantra, så skal spillerne sgu i kamp. Så må den falde tilbage på sportschefen hvis spillerne ikke slår til når de så kommer ind.
Relevante nuancer? Vi skal have tre point imod Horsens. Det er den eneste nuance der tæller. Spillere som Nkada, Klitten brødrene, Magnus eller Kakeeto for den sags skyld, har ikke krav på spilletid, og medmindre kampen er lukket og slukket, så skal der altså ikke tages hensyn til deres 'plan', hvis det kan betyde at vi smider to point.

Nkada med 20 minutters ekstra kamptræning er altså ligegyldigt, hvis det betyder vi smider to point. Den slags kan man gøre hvis man er komfortabelt foran, eller i pokalen imod ringere modstandere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Frygah » 22. sep 2020, 09:57

Buzz Killington skrev:
22. sep 2020, 09:50
jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:43
Maglau skrev:
22. sep 2020, 09:38
jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:20
Vi mistede meget af det greb vi havde om kampen da Kusk og Van Weert gik ud. Dårlig læsning af Friis, og han var desværre tæt på at koste os sejren.
Hvem ved om vi tilsvarende også var trykket i bund hvis kusk og van wert var blevet på banen fordi Horsens sadlede om af nødvendighed for at jagte point.
Så havde folk her råbt på at nkada og Lucas skulle ind for at true i dybden.
Det er altså ikke omkostningsfrit at lægge det pres vi gjorde i 70 min og derfor er indskiftningen af dem oppe foran helt i orden. At det ikke lykkes for nkada og Lukas at komme rigtigt ind i kampen kam skyldes manglende kamptræning eller uheld
Ja, måske er x, y, z eller b oversete faktorer. Så man kan aldrig bedømme trænerens indsats. Måske der var kommet et meteor ned i banen, hvis ikke Kusk var taget ud, og så var det jo en god beslutning. Der var som minimum en mere oppe foran som havde udtjent sin værnepligt, og hvis kvaliteter ikke rigtigt gjorde sig til den sidste fase af banen.

Vi havde dem helt nede i sækken. Da Kusk og Van Weert gik ud overtog Horsens kampen, og vi havde ikke meget kontrol over kampen de sidste 20 minutter. Mod et bedre hold var det gået galt.
Det er godt nok en underligt tilgang at tro at man kan retfærdiggøre at se bort fra relevante nuancer fordi det gør en ensidig dom besværlig. Vi har spillere på bænken der skal have kampe i benene. Friis har også en forpligtelse overfor at have nogle spillere i kamptræning at skyde med i næste kamp. De stærkeste kort på bænken var Nkada og Lucas, og der skal altså nogle offensive spillere ud for at gøre plads til dem. Så kan man kneppe fluer om hvem der skulle have lov at blive inde, men når man har et udviklingsmantra, så skal spillerne sgu i kamp. Så må den falde tilbage på sportschefen hvis spillerne ikke slår til når de så kommer ind.
Men kan vi ikke blive enige om at den eneste grund til at tage kampens markant bedste spiller, ud, der har fungeret som playmaker for alt vores offensive spil, må være fordi han er fuldstændig færdig. Og ikke for at der skal være plads til andre spillere får kamptræning. Og især hvis man er bevidst om at det høje aggressive pres forsvinder den sidste del af kampen, må man da kigge på om ikke det skal være spilleren der kun leverer højt pres og ikke kan bidrage i omstillingsspillet der skal ud, fremfor en storspillende playmaker der er exceptionel i især omstillingsspillet. At du kalder det flueknepperi synes jeg virkeligt er mystisk, medmindre det er fordi du bare vil have ret. For vi er ikke ret langt fra at den her kamp kunne have endt med et sent mål til Horsens, og så mener jeg virkelig ikke det er flueknepperi at have foretaget en sådan udskiftning.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2020, 10:05

jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:56
Buzz Killington skrev:
22. sep 2020, 09:50

Det er godt nok en underligt tilgang at tro at man kan retfærdiggøre at se bort fra relevante nuancer fordi det gør en ensidig dom besværlig. Vi har spillere på bænken der skal have kampe i benene. Friis har også en forpligtelse overfor at have nogle spillere i kamptræning at skyde med i næste kamp. De stærkeste kort på bænken var Nkada og Lucas, og der skal altså nogle offensive spillere ud for at gøre plads til dem. Så kan man kneppe fluer om hvem der skulle have lov at blive inde, men når man har et udviklingsmantra, så skal spillerne sgu i kamp. Så må den falde tilbage på sportschefen hvis spillerne ikke slår til når de så kommer ind.
Relevante nuancer? Vi skal have tre point imod Horsens. Det er den eneste nuance der tæller. Spillere som Nkada, Klitten brødrene, Magnus eller Kakeeto for den sags skyld, har ikke krav på spilletid, og medmindre kampen er lukket og slukket, så skal der altså ikke tages hensyn til deres 'plan', hvis det kan betyde at vi smider to point.

Nkada med 20 minutters ekstra kamptræning er altså ligegyldigt, hvis det betyder vi smider to point. Den slags kan man gøre hvis man er komfortabelt foran, eller i pokalen imod ringere modstandere.
Det provokere mig at du ikke tager udgangspunkt i hvad jeg skriver. Jeg har fremhævet det i ovenstående. For nej, den eneste nuance er sgu da ikke om vi vinder i Horsens. En hierakisk overliggende nuance er at vi får så mange point som muligt i løbet af denne sæson. Og det kræver at spillerne udvikler sig og er klar til de næste kampe.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2020, 10:15

Frygah skrev:
22. sep 2020, 09:57
Buzz Killington skrev:
22. sep 2020, 09:50
jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:43
Maglau skrev:
22. sep 2020, 09:38
jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:20
Vi mistede meget af det greb vi havde om kampen da Kusk og Van Weert gik ud. Dårlig læsning af Friis, og han var desværre tæt på at koste os sejren.
Hvem ved om vi tilsvarende også var trykket i bund hvis kusk og van wert var blevet på banen fordi Horsens sadlede om af nødvendighed for at jagte point.
Så havde folk her råbt på at nkada og Lucas skulle ind for at true i dybden.
Det er altså ikke omkostningsfrit at lægge det pres vi gjorde i 70 min og derfor er indskiftningen af dem oppe foran helt i orden. At det ikke lykkes for nkada og Lukas at komme rigtigt ind i kampen kam skyldes manglende kamptræning eller uheld
Ja, måske er x, y, z eller b oversete faktorer. Så man kan aldrig bedømme trænerens indsats. Måske der var kommet et meteor ned i banen, hvis ikke Kusk var taget ud, og så var det jo en god beslutning. Der var som minimum en mere oppe foran som havde udtjent sin værnepligt, og hvis kvaliteter ikke rigtigt gjorde sig til den sidste fase af banen.

Vi havde dem helt nede i sækken. Da Kusk og Van Weert gik ud overtog Horsens kampen, og vi havde ikke meget kontrol over kampen de sidste 20 minutter. Mod et bedre hold var det gået galt.
Det er godt nok en underligt tilgang at tro at man kan retfærdiggøre at se bort fra relevante nuancer fordi det gør en ensidig dom besværlig. Vi har spillere på bænken der skal have kampe i benene. Friis har også en forpligtelse overfor at have nogle spillere i kamptræning at skyde med i næste kamp. De stærkeste kort på bænken var Nkada og Lucas, og der skal altså nogle offensive spillere ud for at gøre plads til dem. Så kan man kneppe fluer om hvem der skulle have lov at blive inde, men når man har et udviklingsmantra, så skal spillerne sgu i kamp. Så må den falde tilbage på sportschefen hvis spillerne ikke slår til når de så kommer ind.
Men kan vi ikke blive enige om at den eneste grund til at tage kampens markant bedste spiller, ud, der har fungeret som playmaker for alt vores offensive spil, må være fordi han er fuldstændig færdig. Og ikke for at der skal være plads til andre spillere får kamptræning. Og især hvis man er bevidst om at det høje aggressive pres forsvinder den sidste del af kampen, må man da kigge på om ikke det skal være spilleren der kun leverer højt pres og ikke kan bidrage i omstillingsspillet der skal ud, fremfor en storspillende playmaker der er exceptionel i især omstillingsspillet. At du kalder det flueknepperi synes jeg virkeligt er mystisk, medmindre det er fordi du bare vil have ret. For vi er ikke ret langt fra at den her kamp kunne have endt med et sent mål til Horsens, og så mener jeg virkelig ikke det er flueknepperi at have foretaget en sådan udskiftning.


Hvad har mit ordvalg af "flueknepperi" at gøre med om jeg bare vil have ret? Jeg mener det er flueknepperi. Da Kusk skiftes ud har vi lige sat Lucas på banen. Så er det tilladt som træner at have en forventning om at han kan udfylde den rolle så godt som Kusk, endda med friske ben.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 22. sep 2020, 10:20

Buzz Killington skrev:
22. sep 2020, 10:05
jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:56
Buzz Killington skrev:
22. sep 2020, 09:50

Det er godt nok en underligt tilgang at tro at man kan retfærdiggøre at se bort fra relevante nuancer fordi det gør en ensidig dom besværlig. Vi har spillere på bænken der skal have kampe i benene. Friis har også en forpligtelse overfor at have nogle spillere i kamptræning at skyde med i næste kamp. De stærkeste kort på bænken var Nkada og Lucas, og der skal altså nogle offensive spillere ud for at gøre plads til dem. Så kan man kneppe fluer om hvem der skulle have lov at blive inde, men når man har et udviklingsmantra, så skal spillerne sgu i kamp. Så må den falde tilbage på sportschefen hvis spillerne ikke slår til når de så kommer ind.
Relevante nuancer? Vi skal have tre point imod Horsens. Det er den eneste nuance der tæller. Spillere som Nkada, Klitten brødrene, Magnus eller Kakeeto for den sags skyld, har ikke krav på spilletid, og medmindre kampen er lukket og slukket, så skal der altså ikke tages hensyn til deres 'plan', hvis det kan betyde at vi smider to point.

Nkada med 20 minutters ekstra kamptræning er altså ligegyldigt, hvis det betyder vi smider to point. Den slags kan man gøre hvis man er komfortabelt foran, eller i pokalen imod ringere modstandere.
Det provokere mig at du ikke tager udgangspunkt i hvad jeg skriver. Jeg har fremhævet det i ovenstående. For nej, den eneste nuance er sgu da ikke om vi vinder i Horsens. En hierakisk overliggende nuance er at vi får så mange point som muligt i løbet af denne sæson. Og det kræver at spillerne udvikler sig og er klar til de næste kampe.
Fordi jeg ikke synes det du skriver er særlig relevant. De tyve minutters kamp kommer ikke til at gøre den afgørende forskel over hele sæsonen. Det kan to tabte point til gengæld snildt gøre. To potentielt tabte point imod Horsens skal hentes et andet sted, hvor kampbilledet næppe er det samme. Du kan jo evt selv kigge på hvad 2 point fra eller til har gjort (for os) over de sidste par sæsoner. Det har, hvis jeg husker rigtigt, været forskellen på mesterskabsspil eller ej de sidste tre år. Derfor er det ikke super smart at smide et par point her og der, fordi der skal tages hensyn til skarpheden hos reserverne. Ligakampe hvor der stadig er mulighed for at tabe point er IKKE stedet hvor man skal begynde at tænke i de baner. Havde vi været foran med 2, som vi også burde være, så havde situationen været en anden.

Desuden er det ikke så meget indskiftningen af Nkada der er problemet. Men at man hiver både Van Weert og Kusk ud, samtidig med at Lucas kommer ind. De to offensivspillere der rent faktisk kan komplimentere Lucas i småspillet, og bevæge sig i de små rum (hvor vi virkelig gjorde ondt på dem) tages ud, og vi stiller med to teknisk svagere spillere, hvor den ene udmærker sig i presspillet, og den anden ved sin fart. Der var intet sammenspil mellem de tre forreste, og med en rusten Lucas var det nærmest et dødfødt projekt. Hvis vi alligevel opgiver at score flere mål, og skal reagere på Horsens' omsadling, så havde det givet langt bedre mening at smide en ekstra midtbanemand ind, og give Horsens noget at kæmpe med centralt i banen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 22. sep 2020, 10:21

Men lad os da for pokker glæde os over, at vi nu i 2 kampe har lykkedes med at neutralisere modstandernes opspil, og selv skabe et hav af chancer. Det var én af de ting som vi i perioder havde store problemer med sidste år - for megen spillen rundt, uden at blive farlige.

Både Lyngby og Horsens har været inde på, at de har haft store problemer med at slippe igennem vores pres, og det er lykkedes os at erobre bolden højt rigtig mange gange - og derefter gøre noget konstruktivt med den.
Jeg håber vi tør holde fast i det - så kan vi godt snakke skarphed, men den indfinder sig forhåbentlig.
Det "nye" AaB begejstrer, sådan lige umiddelbart, og Inges signings ser ud til kvalitetsmæssigt at være stærkere end dem de har afløst. Og først og fremmest så passer de ind i den måde vi vil spille på. Det er en stor fordel.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Uldahl » 22. sep 2020, 10:30

Julgranen skrev:
22. sep 2020, 10:21
Men lad os da for pokker glæde os over, at vi nu i 2 kampe har lykkedes med at neutralisere modstandernes opspil, og selv skabe et hav af chancer. Det var én af de ting som vi i perioder havde store problemer med sidste år - for megen spillen rundt, uden at blive farlige.

Både Lyngby og Horsens har været inde på, at de har haft store problemer med at slippe igennem vores pres, og det er lykkedes os at erobre bolden højt rigtig mange gange - og derefter gøre noget konstruktivt med den.
Jeg håber vi tør holde fast i det - så kan vi godt snakke skarphed, men den indfinder sig forhåbentlig.
Det "nye" AaB begejstrer, sådan lige umiddelbart, og Inges signings ser ud til kvalitetsmæssigt at være stærkere end dem de har afløst. Og først og fremmest så passer de ind i den måde vi vil spille på. Det er en stor fordel.
Well spoken. :thumbsup: Jeg er sikker på at vi holder fast i den stil, og det er det spil Friis vil have. Vi skal som sagt blive skarpere foran mål, men det tror jeg også kommer.

Iøvrigt dejlig pulikums venlig stil med det høje pres og dynamiske spil, det skal nok lokke flere folk på stadion, når der samtidig leveres resultat mæsigt. :aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2020, 10:42

jonas386 skrev:
22. sep 2020, 10:20
Buzz Killington skrev:
22. sep 2020, 10:05
jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:56
Buzz Killington skrev:
22. sep 2020, 09:50

Det er godt nok en underligt tilgang at tro at man kan retfærdiggøre at se bort fra relevante nuancer fordi det gør en ensidig dom besværlig. Vi har spillere på bænken der skal have kampe i benene. Friis har også en forpligtelse overfor at have nogle spillere i kamptræning at skyde med i næste kamp. De stærkeste kort på bænken var Nkada og Lucas, og der skal altså nogle offensive spillere ud for at gøre plads til dem. Så kan man kneppe fluer om hvem der skulle have lov at blive inde, men når man har et udviklingsmantra, så skal spillerne sgu i kamp. Så må den falde tilbage på sportschefen hvis spillerne ikke slår til når de så kommer ind.
Relevante nuancer? Vi skal have tre point imod Horsens. Det er den eneste nuance der tæller. Spillere som Nkada, Klitten brødrene, Magnus eller Kakeeto for den sags skyld, har ikke krav på spilletid, og medmindre kampen er lukket og slukket, så skal der altså ikke tages hensyn til deres 'plan', hvis det kan betyde at vi smider to point.

Nkada med 20 minutters ekstra kamptræning er altså ligegyldigt, hvis det betyder vi smider to point. Den slags kan man gøre hvis man er komfortabelt foran, eller i pokalen imod ringere modstandere.
Det provokere mig at du ikke tager udgangspunkt i hvad jeg skriver. Jeg har fremhævet det i ovenstående. For nej, den eneste nuance er sgu da ikke om vi vinder i Horsens. En hierakisk overliggende nuance er at vi får så mange point som muligt i løbet af denne sæson. Og det kræver at spillerne udvikler sig og er klar til de næste kampe.
Fordi jeg ikke synes det du skriver er særlig relevant. De tyve minutters kamp kommer ikke til at gøre den afgørende forskel over hele sæsonen. Det kan to tabte point til gengæld snildt gøre. To potentielt tabte point imod Horsens skal hentes et andet sted, hvor kampbilledet næppe er det samme. Du kan jo evt selv kigge på hvad 2 point fra eller til har gjort (for os) over de sidste par sæsoner. Det har, hvis jeg husker rigtigt, været forskellen på mesterskabsspil eller ej de sidste tre år. Derfor er det ikke super smart at smide et par point her og der, fordi der skal tages hensyn til skarpheden hos reserverne. Ligakampe hvor der stadig er mulighed for at tabe point er IKKE stedet hvor man skal begynde at tænke i de baner. Havde vi været foran med 2, som vi også burde være, så havde situationen været en anden.

Desuden er det ikke så meget indskiftningen af Nkada der er problemet. Men at man hiver både Van Weert og Kusk ud, samtidig med at Lucas kommer ind. De to offensivspillere der rent faktisk kan komplimentere Lucas i småspillet, og bevæge sig i de små rum (hvor vi virkelig gjorde ondt på dem) tages ud, og vi stiller med to teknisk svagere spillere, hvor den ene udmærker sig i presspillet, og den anden ved sin fart. Der var intet sammenspil mellem de tre forreste, og med en rusten Lucas var det nærmest et dødfødt projekt. Hvis vi alligevel opgiver at score flere mål, og skal reagere på Horsens' omsadling, så havde det givet langt bedre mening at smide en ekstra midtbanemand ind, og give Horsens noget at kæmpe med centralt i banen.
Så jeg skal bare ignorere hvad du skriver hvis jeg ikke mener det er relevant, i stedet for, du ved, at argumentere for hvorfor jeg ikke mener det er relevant?

Mht. til 20 min. De minutter i benene kan da gøre en kæmpe forskel. Hvis vi i næste kamp eller om 10 kampe står og skal bruge noget fra bænken, så er den samlede kamptræning de har oparbejdet da mega-relevant. Det er netop noget der i de næste kampe kan være afgørende for om vi får point gennem afgørende udskiftninger. Risikoen ved at sætte nye spillere ind som i går vil blive gradvist formindsket med den mængde kamptræning spillere som Nkada og Lucas får. Det er vildt ensidigt kun at se på potentielt pointtab i en kamp og fuldstændig ignorere potentielle point vi kan tilegne os hvis spillerne er i kampform. "Du kan jo evt selv kigge på hvad 2 point fra eller til har gjort (for os) over de sidste par sæsoner."

Angående det analytiske efterrationaliserende flueknepperi om hvem Lucas fungerer sammen med: Lucas havde ca. samme præmisser for at lykkes som Kusk. Eneste forskel var Weert vs. Nkada. Det kan der simpelthen ikke koges så meget supper på som du gør. Du fremsætter det som om det er en radikal taktisk ændring og det er det altså ikke. Lucas og Nkada manglede kamptræning og spillerne var ved at være trætte. Det gjorde Horsens fik lidt mere spil og det lykkes dem endda at præsterede en småforkølet afslutning fra Pohl i slutningen. Men vi havde stadig godt styr på dem selvom vi ikke var så dominerende.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af raekkeettre » 22. sep 2020, 10:43

jonas386 skrev:
22. sep 2020, 09:20
Fin sejr. Vi burde have været foran med en 3-4 stykker ved halvlegen, men vi har været noget uskarpe foran mål, og det kunne have kostet dyrt. Heldigvis får en enkelt velplaceret afslutning fra Van Weert sikret de tre point. Gode præstationer af Kusk, Fossum og midterforsvaret (det meste af tiden). Ahlmann, Pedro og Rinne ligeledes med fine præstationer. Børsting og Pallesen under niveau. Pallesen tilbage på vanligt niveau, og med det tempo han har i spillet, er han en kæmpe hæmsko for vores offensiv. Vi skal altså have et alternativ ind her. Gerne en ung spiller med mere fodbold i benene.

Lucas rusten, men han havde heller ikke meget at arbejde med da han kom ind, og både Kusk og Van Weert gik ud. Nkada er måske hurtig, men han virker til at have udfordringer, hvis han bliver trynet fysisk. Jeg bryder mig heller ikke helt om, at vi nærmest udelukkende gik over til dybe bolde da han kom ind.

Vi mistede meget af det greb vi havde om kampen da Kusk og Van Weert gik ud. Dårlig læsning af Friis, og han var desværre tæt på at koste os sejren.
Du mener Friis var ved at koste den sejer, hvor han havde taktisk og mentalt sat spillerne op til at dominere 70 min som vi sjældent har set i Dansk foldbold? Det er sgu ikke nemt at være Friis - når man fokusere på de 5% der kunne være bedre, og lader de 95% være, hvor han excellere.

Jeg er med på der er forskellige meninger om Friis - men lige igår må man da tage hatten af for at hele holdet var 2-3 niveauer over Horsens, både taktisk, men også det mentale og disponeringerne i kampen.

:aabfan:

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 22. sep 2020, 10:45

Uldahl skrev:
22. sep 2020, 10:30
Iøvrigt dejlig pulikums venlig stil med det høje pres og dynamiske spil, det skal nok lokke flere folk på stadion, når der samtidig leveres resultat mæsigt. :aabfan:
Jeg tror også ligeså meget det handler om udtrykket - selvfølgelig skal vi vinde fodboldkampe, men dét der med at vi ikke giver modstanderne en meter gør bare publikum mere medlevende.
Vi fortsætter forhåbentlig.

Og jeg mener ikke den sportslige afdeling har fået nok kredit, for at være meget tydelige om hvilke spillertyper der er behov for, hvordan vi skal spille og hvordan udtrykket skal være - Gaarde talte om attraktiv fodbold, men uden at følge det op. Dén del er blevet meget mere konkret, og skaber alt andet lige også en bedre forståelse for retningen hos den almene fan.

De vigtigste signings kan dog vise sig at være udenfor banen - jeg er vild med Peter Feher, og har også indtrykket af at Søren Krogh og Inge virker som et par klare forstærkninger i et setup, der virkede til at være kørt død i det. Uden at tage noget fra klubkoryfæet PEA i øvrigt.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 21/09/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 22. sep 2020, 10:55

Buzz Killington skrev:
22. sep 2020, 10:42

Hvis vi i næste kamp eller om 10 kampe står og skal bruge noget fra bænken, så er den samlede kamptræning de har oparbejdet da mega-relevant. Det er netop noget der i de næste kampe kan være afgørende for om vi får point gennem afgørende udskiftninger.
Det lyder ret meget som noget spekulation du ikke kan bakke op med andet end 'måske x, måske y'. Og så er vi ude i den oprindelige pointe med, at vi aldrig kan vurdere trænerens indsats, fordi der måske var røget et meteor ned i banen, hvis ikke vi havde gjort som vi gjorde. Vi ved det jo ikke. Måske Nkada er blevet verdens bedste fodboldspiller efter igår, scorer +20 mål og gør os til mestre. Det ved man jo aldrig.

Sådan helt generelt er det en dårlig ide at smide to rustne spillere ind, når kampen stadig er i live. Det var tæt på at koste igår, fordi vi samtidig ikke formåede at udnytte vores besøgstid. Kampbilledet ændrede sig så radikalt, at det er helt ukontroversielt at kæde det samme med udskiftningsarbejdet, selvom det selvfølgelig også kan være at der var lidt mere luftfugtighed, eller at græsset var groet iløbet af halvlegen. Hvem ved.
Eneste forskel var Weert vs. Nkada
Ikke korrekt. Kampbilledet er selvfølgelig et andet efter minut 5 end efter 70 minutter ved stillingen 1-0. Udførelsen fungerede ikke, og det giver sig selv at det ikke er super smart at smide to spillere ind uden form, og tager to ud der har voldt modstanderen problemer under hele kampen. Både Van Weert og Kusk havde kæmpe muligheder. Efter de røg ud havde vi vel dårligt et skud på mål.

Raekkeettrae:
Du mener Friis var ved at koste den sejer, hvor han havde taktisk og mentalt sat spillerne op til at dominere 70 min som vi sjældent har set i Dansk foldbold?
Hvad vil du bruge det der til? Et lucky punch, en personlig fejl eller en heldig dødbold er alt der skal til før at et hold som Horsens scorer i sådan en kamp. Dominansen er ligegyldig hvis træneren ender med at lette for speederen, lukke modstanderen ind i kampen igen og smide to point. Det er dårligt trænerarbejde. Nu fik vi den så kørt hjem, men den var simpelthen ikke gået imod et bedre hold. Det er jo ikke første gang at Friis træffer de her beslutninger, og det har kostet os før.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar