Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 18. okt 2020, 21:30

Julgranen skrev:
18. okt 2020, 21:15
Fromthecradle skrev:
18. okt 2020, 20:59
Enig. Truppen er ved at være så stærk at lidt rotation alt efter modstander og dagsform er på sin plads. Kusk har ikke spillet sig af, men har jo nok shinet mest som indskiftningsspiller. Hjemme mod Vejle kunne være en fin kamp at starte ham i.
Hjemme mod Horsens startede han inde, og var overalt på banen. Jeg mener ikke han har spillet sig af.

Men ærligt talt, så er det jo fantastisk at vi endelig har en konkurrencesituation på holdet. Det er et luksusproblem. Og så er det jo helt absurd hvor stor betydning Pedro Ferreiras erobringsspil har - han får simpelthen brudt så ekstremt meget. Forventninger in mente, så ligner han et af de bedste AaB-køb i mange år.
Enig. Sad faktisk og tænkte igennem kampen at han lignede en Zeca light lige nu. Men det er også vildt når han kommer fra en 2. Div klub. Hvad kan det ikke blive til.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af FlemmingG » 18. okt 2020, 21:32

Super skøn sejr idag! Rigtig god første halvleg, mindre god anden - men sejren var aldrig i fare.
Og tænk så lige på at Thelander, Hiljemark og Lucas vel kun leverer på 90%, pga skader og manglende kamptræning! Og selvom jeg er meget imponeret over Pedro allerede nu, så forventer jeg også han præsterer endnu bedre som tiden går - han kom til klubben totalt ude af (kamp)form, tilvænning til ny spillestil og ny kultur - og allerede efter knap to måneder er han vel reelt set en profil på vores hold. Det er godt trænerarbekde at få ham integreret og til at præstere så hurtigt.
Og så er det jo bare fantastisk at vi har så stærk en bænk til rådighed idag - der har man jo virkelig mulighed for at gå ind og ændre kampbilledet med indskiftninger

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Elvis lever » 18. okt 2020, 21:42

Julgranen skrev:
18. okt 2020, 20:51
Elvis lever skrev:
18. okt 2020, 20:32

Mon ikke bare Friis gerne vil vinde kampe og det har det knebet lidt med på det seneste, selvom om det ganske vist har været smukt at se på.
Tynd kritik. Det kan jo ikke være Kusk’s skyld at Prica, Nkada og Børsting brænder helt frie chancer, som kunne have vundet kampene for os.
Han har ikke spillet sig af holdet.
Træneren vælger dog at skifte lidt rundt, og det kan jo være det viser sig klogt på den lange bane.
Tak for stråmanden. Jeg har ikke skrevet, at han har spillet sig af, men bare at Friis har flyttet lidt rundt på brikkerne pga manglende resultater. At Kusk så idag demonstrerer, hvor hans svaghed ligger, er jo som det er, men han skal nok få chancen igen.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2020, 21:53

Elvis lever skrev:
18. okt 2020, 21:42
At Kusk så idag demonstrerer, hvor hans svaghed ligger, er jo som det er, men han skal nok få chancen igen.
Hvilken svaghed? Nu er det jo ikke første gang Zeca viser at han er en klassespiller. Han kanøfler ham en enkelt gang ved driblingen på sidelinien, men ellers kan jeg ikke komme i tanke om noget. Fint indhop, der gav ro, og en flot frispilning til Prica der virkede helt ved siden af sig selv. Om Prica er skadet, syg, i uhyggelig dårlig form eller andet må trænerne jo finde ud af - det er ikke normalt på topniveau at bukke sig ned og hive efter vejret efter 3-4 minutter på banen. Det så meget underligt ud.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Jakobsen » 18. okt 2020, 21:55

Var kritisk omkring opstillingen, men hold kæft en konge kamp. Hiljemark ser god, og Ferreira var jo et monster som snuppede alt og konceptet sad godt i holdet i dag. Jeg var ikke i tvivl om, at vi ville vinde hvis vi kom foran. De tre stoppere æder alt og har styr tingene, Ahlmanna var god med i det offensive og Pallesen var anonym. Midtbanen fungerede som den skulle og angribertrioen spillede godt. Børstings løberi skal nok ikke underkendes, men jeg savner altså en dygtigere fodboldspiller eller målscorer i frontkæden i stedet for en af de to løbere. Men stadig, konge kamp - fanme typisk det er på dagen, hvor vi ikke kunne stå i Parken.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2020, 21:56

FlemmingG skrev:
18. okt 2020, 21:32
Super skøn sejr idag! Rigtig god første halvleg, mindre god anden - men sejren var aldrig i fare.
Og tænk så lige på at Thelander, Hiljemark og Lucas vel kun leverer på 90%, pga skader og manglende kamptræning! Og selvom jeg er meget imponeret over Pedro allerede nu, så forventer jeg også han præsterer endnu bedre som tiden går - han kom til klubben totalt ude af (kamp)form, tilvænning til ny spillestil og ny kultur - og allerede efter knap to måneder er han vel reelt set en profil på vores hold. Det er godt trænerarbekde at få ham integreret og til at præstere så hurtigt.
Og så er det jo bare fantastisk at vi har så stærk en bænk til rådighed idag - der har man jo virkelig mulighed for at gå ind og ændre kampbilledet med indskiftninger
BT har Pedro som kampens bedste AaB'er sammen med Fossum. Og det er jeg helt enig i.
Det er præcis derfor vi skulle have en sportsdirektør med fodboldforstand, og ikke en ekspert i varm luft. Inge har ramt totalt plet i hans beskrivelse af ham. Hold op en fornøjelse på fodboldbanen.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2020, 22:02

Og så lige en note ifht. en af de ting AaB har gjort rigtig godt det seneste år:

Øget åbenhed i klubben. Flankeret af en direktør og en sportschef, der tager deres tørn. I medier, med fans osv. Man bliver lidt glad, når man ser hvordan klubben får ros af medierne, mens FCK er repræsenteret af tågehorn som Kvist og Seier - særligt førstnævnte er jo så uhørt arrogant og bare en gennemført nar.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af RicoBR02 » 18. okt 2020, 22:02

Lyfe skrev:
18. okt 2020, 20:29
Vildt at høre forskellens på kusk og lucas efter kampen.

Kusk: Vi vinder fordi fck har fået ny træner.
Lucas: Vi gør det pisse godt og det er en fortjent sejr.
Ret skal være ret..

"AaB gik til søndagens kamp mod FC København i Parken med en forfærdelig stime, da man ikke havde vundet en kamp mod FCK i Parken siden 5. maj 2007.

Altså 13 år og mere til, og derfor var AaB-kanten Kasper Kusk, da også en glad mand efter kampen.

- Det er sgu lidt vildt. Det er det. Det er en stor dag, og jeg synes, det var en fortjent sejr. Vi spillede en flot kamp og havde fuld kontrol på det. Det var meget jævnbyrdigt i første halvleg, men da vi kom foran, fik vi godt styr på det, og de AaB-fans, som så med, må være godt tilfredse, siger han til TV3 Sport"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Kristian » 18. okt 2020, 22:02

Julgranen skrev:
18. okt 2020, 21:56
FlemmingG skrev:
18. okt 2020, 21:32
Super skøn sejr idag! Rigtig god første halvleg, mindre god anden - men sejren var aldrig i fare.
Og tænk så lige på at Thelander, Hiljemark og Lucas vel kun leverer på 90%, pga skader og manglende kamptræning! Og selvom jeg er meget imponeret over Pedro allerede nu, så forventer jeg også han præsterer endnu bedre som tiden går - han kom til klubben totalt ude af (kamp)form, tilvænning til ny spillestil og ny kultur - og allerede efter knap to måneder er han vel reelt set en profil på vores hold. Det er godt trænerarbekde at få ham integreret og til at præstere så hurtigt.
Og så er det jo bare fantastisk at vi har så stærk en bænk til rådighed idag - der har man jo virkelig mulighed for at gå ind og ændre kampbilledet med indskiftninger
BT har Pedro som kampens bedste AaB'er sammen med Fossum. Og det er jeg helt enig i.
Det er præcis derfor vi skulle have en sportsdirektør med fodboldforstand, og ikke en ekspert i varm luft. Inge har ramt totalt plet i hans beskrivelse af ham. Hold op en fornøjelse på fodboldbanen.
Den bedste transfer i denne sæson er hverken Pedro eller Hiljemark...

Inge er navnet og Bælum og Co. Har dælme gjort deres forarbejde formidabelt. Vi har fået et godt fodboldhold.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Vase » 18. okt 2020, 22:27

Min personlige top 3 over idioter på debatsiden:
1. Mr. Larsen
2. Julgranen
3. Forza

Men jeg holder også med AaB og cheftræneren (og Børsting).

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 18. okt 2020, 22:33

Vase skrev:
18. okt 2020, 22:27
Min personlige top 3 over idioter på debatsiden:
1. Mr. Larsen
2. Julgranen
3. Forza

Men jeg holder også med AaB og cheftræneren (og Børsting).
Det der kunne godt gøres lidt mere elegant. Skal vi ikke holde øjnene på bolden!

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Vase » 18. okt 2020, 22:34

raekkeettre skrev:
18. okt 2020, 22:33
Vase skrev:
18. okt 2020, 22:27
Min personlige top 3 over idioter på debatsiden:
1. Mr. Larsen
2. Julgranen
3. Forza

Men jeg holder også med AaB og cheftræneren (og Børsting).
Det der kunne godt gøres lidt mere elegant. Skal vi ikke holde øjnene på bolden!
Det er vi enige i.

Johnnygogo
Drenge
Drenge
Indlæg: 42
Tilmeldt: 10. jul 2020, 13:52

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Johnnygogo » 18. okt 2020, 22:45

Tror i øvrigt vi skal være glade for at det ikke var Børsting som fik de to chancer som Fossum sparkede ind.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af 9800 » 18. okt 2020, 23:05

Vase skrev:
18. okt 2020, 22:27
Min personlige top 3 over idioter på debatsiden:
1. Mr. Larsen
2. Julgranen
3. Forza

Men jeg holder også med AaB og cheftræneren (og Børsting).

Jeg savner bare Nielse!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2020, 23:09

Vase skrev:
18. okt 2020, 22:27
Min personlige top 3 over idioter på debatsiden:
1. Mr. Larsen
2. Julgranen
3. Forza

Men jeg holder også med AaB og cheftræneren (og Børsting).
Ah ja, for det gør vi andre jo ikke.

Modent, Kasper :thumbsup:

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Vase » 18. okt 2020, 23:10

Julgranen skrev:
18. okt 2020, 23:09
Vase skrev:
18. okt 2020, 22:27
Min personlige top 3 over idioter på debatsiden:
1. Mr. Larsen
2. Julgranen
3. Forza

Men jeg holder også med AaB og cheftræneren (og Børsting).
Ah ja, for det gør vi andre jo ikke.

Modent, Kasper :thumbsup:
Jeg elsker dig jo inderst inde :innocent:

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 18. okt 2020, 23:34

Fremragende kamp, der på ny viser, hvorfor det heldigvis er Jakob Friis, der er træner, og ikke de ellers mange, kloge stemmer herinde. Shit mand, prøv lige at læs denne kamptråd igennem og husk det, forud for næste kamptråd.

Fremragende kamp. Den måske bedste udekamp siden 3-2 i Herning. Hiljemark og Ferreira suveræne på den centrale midt, Børsting og Fossum fremrangende som presspillere offensivt. Vi har det måske bedste hold siden 99. Og det siger ikke så lidt.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 18. okt 2020, 23:43

Vi spiller alt i alt en god kamp. Det er svært at finde noget at være utilfreds med, efter en sejr i Parken. FCK kommer ikke til meget, og virkede i lange perioder rådvilde og meget stationære med bolden. Man kan sagtens se hvad en spiller som Zanka bidrager med på det her niveau. Foruden at være solid i langt de fleste dueller, så har han nogle rigtig gode bolde frem i banen, og lader sig generelt ikke kyse ved højt pres. Mod dårligere forsvar' såsom Lyngby, Horsens osv. fremprovokerer vi en række fejl, som vi ikke helt har samme held med i dag. Nelsson og Zanka lod bare Børsting løbe efter bolden, og frem til 1-0 scoringen så det ikke voldsomt overbevisende ud.

Lucas stadig en smule rusten, men viser klassen i glimt. Især ved det første mål, og ved Børstings friløber, hvor han trækker tre mand til sig og sender Børsting alene mod mål. Børsting har en berettigelse i den her trup, men det er ikke holdbart med en angriber, der er bedst når modstanderen har bolden. Det er desværre hæmmende for vores offensive spil, at Børsting er så begrænset.
Til gengæld er det nemt at se Hiljemarks klasse. Hele tiden pegende, og snakkende. Gode afleveringer, og var også med i et par offensive aktioner. Jeg er spændt på at se hvad han kan tilføre holdet på lidt længere sigt, og om han virkelig er den sidste brik der har manglet.

Bagkæden endnu engang stærk. Man kan godt se, at Thelander ikke er 100p tilbage, men det er dejligt at have ham tilbage, og jeg synes vi virkede stærkere her end imod GF'. Hvis interessen for Okore stadig er noget lunken til vinter, så håber jeg vi forlænger, og han kunne være indstillet på at tage et par år mere.

Foruden sejren, så var det en fornøjelse følge FCKs bænk i løbet af kampen. William Kvist så nærmest helt manisk ud fra 1-0 målet, og hvis ikke man vidste bedre, så skulle man næsten tro, at det var Kvist der var cheftræner, og Hjalte Bo der var assistent. I de to interviews var der da også ret stor forskel på den aggressive Kvist, og den helt underkuede Hjalte Bo efter kampen, der mindede om en gymnasieelev til matematik eksamen. Man må håbe for FCK, at de hurtigt finder nogle afløsere.

Jeg synes i øvrigt at Lukas Klitten viser en fed energi i sit spil, og ser nogle løb som jeg ikke rigtigt ser hverken Ahlmann eller Pallesen tage. Ahlmann er stærkt spillende for tiden, så han overtager nok ikke starteren med det samme. Har han tålmodigheden til at vente på chancen, så er jeg dog rimelig overbevist om, at han nok skal blive en profil på længere sigt.

Kampens spiller: Ross for at neutralisere Wilczhek.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2020, 23:56

jonas386 skrev:
18. okt 2020, 23:43
Kampens spiller: Ross for at neutralisere Wilczhek.
Synes Pedro Ferreira var outstanding. Monnerup er helt pjattet med ham, og Allan Olsen har i dag kaldt ham et guldkøb. Han vinder så mange bolde, og selvom det kan se lidt kluntet ud til tider, så kommer han i vejen for så meget.

Jeg har skrevet utallige gange om at se Fossum i en anden rolle, hvor hans kvaliteter kommer til sin ret. I dag lignede han den spiller, der blev solgt fra Strømsgodset. Men det er mig en gåde, at vi har brugt så lang tid til at reducere ham til en løbespiller uden offensiv power og tilstedeværelse i boksen.
Rart at Friis har fået øjnene op for at bruge ham anderledes, og så er det jo fint at Fossum forbedrer sin sæsonstatistik og kan overraske (bl.a. undertegnede) positivt.

Hvis I ser kampen igen, så læg mærke til hvor vanvittigt vores pres er fra wingbacks + midtbane. "Go.... go.... go".
FCK blev sindssygt stressede af det. Og de gange de spiller sig ud af det er vi hurtige til at komme ned og stå. Førstepresset var også fint, men det er især den kæmpe arbejdsindsats og pres hos wingbacks og midtbane der står ud. 2 gange i første halvleg får Ahlmann kæmpet sig til bolden helt oppe ved FCK's felt med voldsomt pres på boldholder.

Det var fantastisk at se. Og vi skifter alligevel relativt sent ud - det var meget positivt at vi stod distancen fysisk med så omhyggeligt og intenst presspil.

Kæmpe fan af det "nye" AaB - både organisatorisk og på banen.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Dalbjerg » 18. okt 2020, 23:57

Hvis vi får fingrene i en god højre back, ja så er holdet komplet..

Det er sgu imponerende, hvad Inge har formået at stykke sammen allerede....

Besvar