Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af michael_nagg » 1. nov 2020, 00:28

Klitgaard89 skrev:
31. okt 2020, 13:23
Jeg kan se at flere efterlyser Granli i startopstillingen. Jeg vil bare lige påpege at det var ham, der ikke trak offside-linjen, da Vejle scorede til 2-1 - og Okore havde et elendigt tilbageløb. Det var altså ikke kun Okore, der lavede en fejl i den situation.

Jeg synes Granli skal bruge lidt mere tilvænningstid til at passe i AaB's fremadrettede forsvarslinje, før vi sætter ham i startopstillingen imod Brøndby...
👍

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. nov 2020, 03:14

Den pauvre indsats mod Vejle skal revancheres og det går ud over Brøndby IF, jeg føler mig overbevist om at vi vinder kampen :aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. nov 2020, 03:17

AaB1978 skrev:
1. nov 2020, 00:16
Nordjyske har haft ret med deres bud i længere tid nu, og de vurderer, at Feher går over til en 4-4-2 opstilling med følgende lineup:

Jacob Rinne

Kristoffer Pallesen, Rasmus Thelander, Daniel Granli, Jakob Ahlmann

Frederik Børsting, Pedro Ferreira, Oscar Hiljemark, Iver Fossum

Lucas Andersen, Tim Prica
Interessant hold såfremt det holder stik. Jeg ser gerne Kusk og van Weeŕt i startopstillingen men hvor er det fedt at der endelig er noget at kvalitet ude på bænken, det er noget som vi har savnet i årevis

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af FlemmingG » 1. nov 2020, 04:03

Spændende med et systemskifte hvis det holder stik. Jeg var dog nok gået over i en 4-3-3 istedet og skiftet Børsting med Kusk.
Glæder mig dog til at se hvad Prica kan bibringe i en kamp fra start. Forhåbentlig har har han luft til mere end 30 minutter Superliga tempo

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Buzz Killington » 1. nov 2020, 06:51

Aalborg frederikshavner skrev:
1. nov 2020, 03:17
AaB1978 skrev:
1. nov 2020, 00:16
Nordjyske har haft ret med deres bud i længere tid nu, og de vurderer, at Feher går over til en 4-4-2 opstilling med følgende lineup:

Jacob Rinne

Kristoffer Pallesen, Rasmus Thelander, Daniel Granli, Jakob Ahlmann

Frederik Børsting, Pedro Ferreira, Oscar Hiljemark, Iver Fossum

Lucas Andersen, Tim Prica
Interessant hold såfremt det holder stik. Jeg ser gerne Kusk og van Weeŕt i startopstillingen men hvor er det fedt at der endelig er noget at kvalitet ude på bænken, det er noget som vi har savnet i årevis
Man kan I hvert fald konkludere at trænerstaben hader debatsiden.

Jeg kan ikke helt regne ud hvad Pete lægger op til. Men de der wings er vel sat i verden til at smadre BIFs fløjspil.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Martino » 1. nov 2020, 07:07

Buzz Killington skrev:
1. nov 2020, 06:51
Aalborg frederikshavner skrev:
1. nov 2020, 03:17
AaB1978 skrev:
1. nov 2020, 00:16
Nordjyske har haft ret med deres bud i længere tid nu, og de vurderer, at Feher går over til en 4-4-2 opstilling med følgende lineup:

Jacob Rinne

Kristoffer Pallesen, Rasmus Thelander, Daniel Granli, Jakob Ahlmann

Frederik Børsting, Pedro Ferreira, Oscar Hiljemark, Iver Fossum

Lucas Andersen, Tim Prica
Interessant hold såfremt det holder stik. Jeg ser gerne Kusk og van Weeŕt i startopstillingen men hvor er det fedt at der endelig er noget at kvalitet ude på bænken, det er noget som vi har savnet i årevis
Man kan I hvert fald konkludere at trænerstaben hader debatsiden.

Jeg kan ikke helt regne ud hvad Pete ligger op til. Men de der wings er vel sat i verden til at smadre BIFs fløjspil.
Ja, synes det er underligt at Børsting foretrækkes, men dejllgt at se Granli, som klart er vores bedste forsvarsspiller på bolden.
Jeg savner Winsnes

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af FlemmingG » 1. nov 2020, 07:18

Vi må jo nok konstatere at Børsting har en højere stjerne/status i truppen ens os herinde går og tror. Jeg synes heller ikke han burde være en spiller til start -11, men nu har både Friis og (tilsyneladende) Feher placeret ham blandt de startende. De ser spillerne hver dag og Feher er nytilkommen og derfor ikke “indspist” i sine udtagelser. Vi må bare konkludere at Børsting åbenbart giver noget til holdet, som andre ikke gør. Det er trods alt skønt at han ikke placeres som frontangriber, men han har en vigtig funktion på holdet

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Kristian » 1. nov 2020, 07:59

Buzz Killington skrev:
1. nov 2020, 06:51
Aalborg frederikshavner skrev:
1. nov 2020, 03:17
AaB1978 skrev:
1. nov 2020, 00:16
Nordjyske har haft ret med deres bud i længere tid nu, og de vurderer, at Feher går over til en 4-4-2 opstilling med følgende lineup:

Jacob Rinne

Kristoffer Pallesen, Rasmus Thelander, Daniel Granli, Jakob Ahlmann

Frederik Børsting, Pedro Ferreira, Oscar Hiljemark, Iver Fossum

Lucas Andersen, Tim Prica
Interessant hold såfremt det holder stik. Jeg ser gerne Kusk og van Weeŕt i startopstillingen men hvor er det fedt at der endelig er noget at kvalitet ude på bænken, det er noget som vi har savnet i årevis
Man kan I hvert fald konkludere at trænerstaben hader debatsiden.

Jeg kan ikke helt regne ud hvad Pete ligger op til. Men de der wings er vel sat i verden til at smadre BIFs fløjspil.
Nu er formationer jo ikke så firkantede mere som for 10 år siden.
Jeg er ret sikker på at den her formation har noget gemt i sig både når vi er på bolden og når vi skal forsvare.

Vi har langt fra tradionelle topspillere til at spille en klassisk 4-4-2.
Bliver da spændende og se hvordan presset kommer til at foregå og så sammenspillet mellem Prica og Lucas.

Dog Nice at vi starter med 2 på toppen og den ene er angriber:-)
------------------
mvh Kristian

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af andreasaab89 » 1. nov 2020, 08:56

AaB1978 skrev:
1. nov 2020, 00:16
Nordjyske har haft ret med deres bud i længere tid nu, og de vurderer, at Feher går over til en 4-4-2 opstilling med følgende lineup:

Jacob Rinne

Kristoffer Pallesen, Rasmus Thelander, Daniel Granli, Jakob Ahlmann

Frederik Børsting, Pedro Ferreira, Oscar Hiljemark, Iver Fossum

Lucas Andersen, Tim Prica
Tror ikke så meget man skal fokusere taldelen andet end at vi kører 2 forsvarere. Jeg ser også thelandee og granli som de bedsre især fordi granli er så god med bolden

Eksempelvis trækker børsrinf højt og fossum tilbage hedder den 4-3-3
Trækker lukas sig lidt ned hedder den 4-2-3-1

Min pointe. Man bør nok ikke fokusere så meget på taldelen , men mere se på at det er bevægelige spillere
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Hanga » 1. nov 2020, 09:22

Mens et systemskifte lå i kortene, så er jeg overrasket hvis det bliver 4-4-2. Det er selvfølgelig "blot" en talformation, men det er ikke så oplagt med vores nuværende trup, især ikke med Børsting og Fossum på kant. Jeg tænker de kommer til at trække meget ind i banen, i hvert fald Fossum, så det kommer til at minde lidt om taktikken under Kent. Men de har jo så bare slet ikke samme kvalitet på bolden som Kusk og Thomsen har/havde, så det bliver alligevel noget andet.

Ligeledes overrasket over at se Kusk fortsat er bænket.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Jakobsen » 1. nov 2020, 09:27

Spændende taktik Feher går med. Jeg kan godt lyde at Lucas kommer til at spille mere centralt i angrebet. Mon ikke det bliver en 4-4-1-1 agtig konstruktion med Lucas bag Prica. Det er den plads, hvor jeg tror vi kan få mest ud af Lucas så det synes jeg er positivt. Jeg synes vores kanter er mærkelige dog. Fossum kan vel godt spille en "Nicolaj Thomsen" rolle, men jeg savner godt nok bare en individualist (læs Kusk) på den midtbane i stedet for Frede.

At posen rystes i forvaret synes jeg er godt. Thelander er chefen og der var for meget ufokuseret spil mod Vejle. Jeg er umiddelbart helt tryg ved at Granli kommer ind.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Stegosaurus » 1. nov 2020, 10:07

Spændende med det nye midterforsvar, men vi kan blive voldsomt udfordret på fart over for Jobbe og Hedlund og Uhre. Jeg havde sgu nok beholdt Okore inde.

Umiddelbart ser midtbanen lidt tung ud men Feher har givetvis en plan. Der er ikke meget klassisk wing over Fossum og Børsting.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Hanga » 1. nov 2020, 10:16

Stegosaurus skrev:
1. nov 2020, 10:07
Spændende med det nye midterforsvar, men vi kan blive voldsomt udfordret på fart over for Jobbe og Hedlund og Uhre. Jeg havde sgu nok beholdt Okore inde.

Umiddelbart ser midtbanen lidt tung ud men Feher har givetvis en plan. Der er ikke meget klassisk wing over Fossum og Børsting.
Okore har set god ud længe, men hans indsats mod Vejle var så elendig og halvhjertet, at jeg synes det er okay det har konsekvenser. Det er frustrerende at de præstationer dukker op engang imellem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af FlæskeFrank » 1. nov 2020, 10:28

AaB1978 skrev:
1. nov 2020, 00:16
Nordjyske har haft ret med deres bud i længere tid nu, og de vurderer, at Feher går over til en 4-4-2 opstilling med følgende lineup:

Jacob Rinne

Kristoffer Pallesen, Rasmus Thelander, Daniel Granli, Jakob Ahlmann

Frederik Børsting, Pedro Ferreira, Oscar Hiljemark, Iver Fossum

Lucas Andersen, Tim Prica
Meget spændende. Som vi også snakkede om i en anden tråd, så er dette en meget løbestærk midtbane.

Samtidig viser den også bredden i truppen, som vi tidligere kæmpede med. Det her hold burde til enhver tid slå Brøndbys.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af FIDEL » 1. nov 2020, 11:02

FlæskeFrank skrev:
1. nov 2020, 10:28
AaB1978 skrev:
1. nov 2020, 00:16
Nordjyske har haft ret med deres bud i længere tid nu, og de vurderer, at Feher går over til en 4-4-2 opstilling med følgende lineup:

Jacob Rinne

Kristoffer Pallesen, Rasmus Thelander, Daniel Granli, Jakob Ahlmann

Frederik Børsting, Pedro Ferreira, Oscar Hiljemark, Iver Fossum

Lucas Andersen, Tim Prica
Meget spændende. Som vi også snakkede om i en anden tråd, så er dette en meget løbestærk midtbane.

Samtidig viser den også bredden i truppen, som vi tidligere kæmpede med. Det her hold burde til enhver tid slå Brøndbys.
Det kommer an på om vi igen tåger rundt og laver personlige fejl.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Yankee » 1. nov 2020, 11:09

Jeg tror der er tale om en diamant-midtbane for at matche Brøndbys 8'ere, der kan få for meget plads i siderummene hvis ikke midtbanen er tilstrækkeligt befolket. Feher vurderer måske at man vil prøve at matche Brøndbys enormt løbestærke midtbane med lige så løbestærke typer som Fossum og Børsting på siden og så Ferreira i en ren 6'er-rolle hvor han også kan samle Pavlovic op når han falder ned i mellemrummet.

Derudover tror jeg man vil prøve at spille ret direkte - hen over Brøndbys pres og i rummene foran deres tre stoppere, hvor både Lucas og Hiljemark kan være placeret som angriber og 10'er.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af FlæskeFrank » 1. nov 2020, 11:51

Yankee skrev:
1. nov 2020, 11:09
Jeg tror der er tale om en diamant-midtbane for at matche Brøndbys 8'ere,
Nu kommenterer jeg generelt ikke kommentarer om 6, 8 og lignende. Fordi det i min verden ikke er sådan fodbold skæres i dag.

Men Brøndbys 8'ere? Altså de har vel kun en - Jesper Lindstrøm. Hvis det er Hedlund, som du også tænker på, så er han vel mere angriber - og hvis han veksler med Lindstrøm, så har de vel nærmere kun en angriber og sådan ser jeg ikke Hedlunds rolle. Corlu har spillet 31 min., så det er nok heller ikke ham

De har fået et hold ift. sidste sæson, hvor der var mange individuelle kvaliteter. Men selvom det nok ikke bare bliver 3-0 til os og videre, så ser jeg ikke noget i det hold, som vi ikke kan matche.

Jeg tror ikke, at det bliver en klar sejr, da Brøndbys kampe denne sæson har været tætte. Men sejr til os, er jeg ret sikker på.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Brodernumsi » 1. nov 2020, 14:41

Mon vi ser samme fokusering, fra viashit, på en trænerafgang, som vi så i deres optakt til FCK-AaB. Men mon ikke det nu kommer til at handle om Thorup.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Stegosaurus » 1. nov 2020, 14:49

FlæskeFrank skrev:
1. nov 2020, 11:51
Yankee skrev:
1. nov 2020, 11:09
Jeg tror der er tale om en diamant-midtbane for at matche Brøndbys 8'ere,
Nu kommenterer jeg generelt ikke kommentarer om 6, 8 og lignende. Fordi det i min verden ikke er sådan fodbold skæres i dag.

Men Brøndbys 8'ere? Altså de har vel kun en - Jesper Lindstrøm. Hvis det er Hedlund, som du også tænker på, så er han vel mere angriber - og hvis han veksler med Lindstrøm, så har de vel nærmere kun en angriber og sådan ser jeg ikke Hedlunds rolle. Corlu har spillet 31 min., så det er nok heller ikke ham

De har fået et hold ift. sidste sæson, hvor der var mange individuelle kvaliteter. Men selvom det nok ikke bare bliver 3-0 til os og videre, så ser jeg ikke noget i det hold, som vi ikke kan matche.

Jeg tror ikke, at det bliver en klar sejr, da Brøndbys kampe denne sæson har været tætte. Men sejr til os, er jeg ret sikker på.
Har du nogle lykkepiller i overskud?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af FlæskeFrank » 1. nov 2020, 15:29

Stegosaurus skrev:
1. nov 2020, 14:49
Har du nogle lykkepiller i overskud?
Vi har fået en klon-Kuhn ind som afløser. Brøndbys gode start er bremset. Vi har et rigtig godt hold.

Whats not to like.
- FlæskeFrank

Besvar